anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2013-11-16 20:01 Mi lehet a baj?

szotakdavid írta:
DeeEvil írta: Hello!

Segítségeteket szeretném kérni mert olyan gondom van a pár napja vásárolt 320D(2004, 150le)-vel hogy nem akar mindig indulni, sőt többször nem. Kiolvastuk és lementettük a hibakódját, de értelmezni sajnos nem tudom mivel ilyen autom nem volt soha. Ha valaki tudja mi a gondja légyszíves írja meg.
Válaszokat előre is köszönöm.
Error memory:

E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------

Date: 14.11.2013 04:53:58
ECU: D50M47B1
JobStatus: OKAY
Variant: D50M47B1
-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 error in error memory !
-------------------------------------------------------------

4191 4191 (1252) air charge pressure controller, Ansteuerung

Error counter: 3
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
Mileage 177930 km
average engine rotational speed 2206.59 rpm
coolant temperature 78.23 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 1276.09 bar
injection mass index value without mass balance control 57.89 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 1260.32 mg/Hub
charge pressure value 2510.76 hPa
Linearised APP1 84.25 %
Battery Voltage 14011.66 mV
Vehicle speed 77.97 km/h
duty cycle - air charge pressure controller 49.63 %

2. Umweltsatz
Mileage 178110 km
average engine rotational speed 3227.14 rpm
coolant temperature 79.24 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 1189.44 bar
injection mass index value without mass balance control 2.36 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 857.02 mg/Hub
charge pressure value 2510.76 hPa
Linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 14011.66 mV
Vehicle speed 54.28 km/h
duty cycle - air charge pressure controller 9.45 %

Kurzschluss nach Masse
Test conditions fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase

Error code: 41 91 02 06 00 00 03 28 45 81 50 80 A2 93 C8 FF
6B 56 4F 3F 45 93 75 81 97 06 88 FF 00 56 37 0C
-------------------------------------------------------------

4B90 4B90 rail pressure monitoring at engine-start

Error counter: 255
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
Mileage 177970 km
average engine rotational speed 193.08 rpm
coolant temperature 55.14 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 47.26 bar
injection mass index value without mass balance control 24.02 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 434.81 mg/Hub
charge pressure value 1004.30 hPa
Linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 9612.65 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
Atmospheric-pressure 1004.30 hPa

2. Umweltsatz
Mileage 178110 km
average engine rotational speed 772.31 rpm
coolant temperature 7.96 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 456.87 bar
injection mass index value without mass balance control 36.23 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 447.41 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
Linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 10264.36 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
Atmospheric-pressure 1004.30 hPa

Raildruck bei Motorstart zu niedrig
Test conditions fulfilled
Error not present now, but already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase

Error code: 4B 90 21 06 00 00 FF 28 45 85 07 69 06 3D 45 66
00 3B 00 66 45 93 1C 3A 3A 5C 47 65 00 3F 00 66
=============================================================
Üdv Balázs


Nagy Karácsonyt ne ígérj a családnak!!!!!


Ez a hét válasza volt

anubisz Elküldve: 2013-11-13 20:49 Bugok

YELLOW írta: Néha előfordul pl most is, de reggel is ilyen volt, két gépen néztem, Opera és Chrome alatt nem jön be az oldal, vagy ha benne vagyok valahol fórumba, vagy bárhol a főoldalon kívül, akkor a Főoldal gombra kattintva 502 Proxy Error-t dob. Néha felvillan valami https:// az oldal neve előtt, eddig nem láttam ezt.

szerk.: 20:35 most jó

szerk2.: 20:36 megen nem jó


Nálam is ez a fos megy állandóan,mindjárt a falhoz baszom a gépet!!!

anubisz Elküldve: 2013-11-12 20:57 Társalgó

Vicc az egész, ezen csak nevetni tudok. Szintén egy parasztvakittás.
Akkor ha garázsban áll 4 hónapig a kocsi megmozdítás nélkül kidobhatod a gumikat, ha telephelyen áll hónapokig kidobhatod a gumikat,és szintén a az autógyár telephelyén is mozgatják a kocsikat biztos hetente, vagy ha valaki elutazik pár hétre és hazajön, cserélheti a gumikat mert mozdítás nélkül állt heteket.
Ha teher nélkül tönkremegy állítva, mi lesz vele akkor ha nyomja 1500,2000kg
Istenem segíts meg.....

anubisz Elküldve: 2013-11-12 15:14 Ki tapasztalt ilyet?

Bmwskeeter999 írta: Hello!

Ki tapasztalt ilyet,hogy megnyomom a záró gombot középen hogy bezárjon az auto,de nem reagál semmit rá! Ez miről lehet szerintetek?
Válaszotokat előre is köszönöm.


Ahogy mások is írták, nézd meg a gombot, ha ott jó minden GM lesz, nálam is csinálta, nem ment a belső nyitás gomb, persze utána produkált más nyitási anomáliát. GM csere lett a vége.

anubisz Elküldve: 2013-11-12 15:11 Egyenetlen alapjárat

mokussska írta: ma a harmadik reggel történik meg a következő.az első indításkor a motor pár másodperc után lefullad,és gázadás nélkül másodszorra is lefullad.harmadik alkalommal kicsi gázadás mellet beindul,pár másodpercig ingadozik az alapjárat kb 800-1300 között,aztán minden oké. mi lehet a probléma?


Talán meg kéne nézni az üzemanyag nyomást, ha az jó, utána lehet tovább menni. Nem véletlen, hogy kell neki a gázfröccs. Lehet hogy fossá van dugulva a szűrő,vagy gyenge az AC már. Ha ezek jók, utána kellene gondolkodni. Nekem is ez volt, nem indult egyből, ha indult lefulladt, csak gázfröccsre indult, az AC volt a szar, csere után pöccre indult, Természetesen azért más oka is lehet, de illene sorba menni, ha már lefullad, nehezen indul egy benzines, illene először azért mindjárt az üzemanyag-ellátásra gondolni.
Nem pedig kicserélni minden érzékelőt,aztán lehet nem kap elég benzint.
Sorry....

anubisz Elküldve: 2013-11-12 15:00 316i leáll menet közben!

hil írta:
anubisz írta:
naarjan írta:

Megvan a hiba! A két jeladó azonos a típusnál. A szerelő a jó vezérműtengely jeladót cserélte egy új jóra a főtengelyé helyett.



Igen, bizony, hát ezt nem tudhattam, nálam különböző még az alakja is. Nálad bizony egyforma.
http://bmwfans.info/parts-cata..._on_parts/

Sziasztok!
Nem okoskodni akarok, de nem lehet, hogy 2 veztengely jeladó van benne? Mert a belinkelt képen a hengerfejben van mindkettő és vezérműtengely jeladó néven ( camshaft, a főtengely jeladó pedig:crankshaft). Nem értek hozzá, csak szemet szúrt, ezért írtam.
hil

a főtengely jeladó: 13627548994 és az bizony a motorblokk alján a kuplung háznál van. Azt gondolom, valamit félre értettél.

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=10





Én vez.teng. jeladóra értettem, abból meg kettő van neki, és egyforma, hogy nála mit cseréltek,és mire, hát azt nem tudom,úgy értem neki a vez.t.jeladót cserélte ki a főt,jeladó helyett Szomorú, hogy az embernek állandóan a másik agyába kell kutakodni, mert nem képesek normálisan leírni,mi történt, köpnek 4 szót, és fejtsd meg.

anubisz Elküldve: 2013-11-11 19:52 316i leáll menet közben!

naarjan írta:
naarjan írta:
anubisz írta:
naarjan írta:
Milan11 írta:
anubisz írta:
YouTube videó



Valószínűleg az lesz, mert most előjött a hiba és indítózásnál meg sem mozdul a fordulatszámmérő, sőt ha beállítom digitális fordulatszámmérőt akkor is stabilan áll a nullán mikor próbálom indítani.

Egy kérdés hol található a főtengely jeladó a motortéren belül ezen a típusú autón?
E46 316i 2002 facelift.
Köszönöm


Hali! Ugyanez a probléma fordult meg velem is, bár nálam az AC is már gyenge volt. A hiba kiolvasásánál jelezte az üzemanyagszint jeladó hibáját, a főtengely jeladót. AC-t cseréltem (gyári ment bele), főtengely jeladót cseréltem (gyári ment bele). A probléma ki lett küszöbölve. VISZONT! Új probléma, hogy megint megáll egy pillanatra menet közben az autó (kb 1-2 mp - mivel pörög a motor beindul újra!), ilyenkor lemegy a fordulatszám mint a főtengely jeladó hibánál. De ha a gyári újat raktam bele, akkor mi a franc lehet vele???? Valami ötlet valakinek????



Az például, hogy ha menet közben leáll az többnyire a vezérműtengely jeladó hibája, ( persze ha nincs más gond a kocsival ) nekem is leállt volt hogy kanyarodás közben, elment a szervóm, majdnem padkát fogtam. Meg a lámpánál mikor indultam volna mikor zöldre váltott számtalanszor.


CSak azt nem értem, hogy ez a csodálatos német technológia, ami mindent érzékel meg mindent kijelez, meg mindent regisztrál az agyába, akkor miért nem tudja ezt? ... más gond már nincs elvileg. Köszi a segítséget, de ha valakinek van más tippje, kérem jelezze. Köszike



Megvan a hiba! A két jeladó azonos a típusnál. A szerelő a jó vezérműtengely jeladót cserélte egy új jóra a főtengelyé helyett.



Igen, bizony, hát ezt nem tudhattam, nálam különböző még az alakja is. Nálad bizony egyforma.
http://bmwfans.info/parts-cata..._on_parts/

anubisz Elküldve: 2013-11-10 09:54 help:)

mokussska írta: Hello mindenki.újként lenne egy eléggé hülye kérdésem
Indításkor a km-óra állás alatt megjelenik egy skála,ami pár másodperc után eltűnik.Tudna valaki segíteni benne,hogy ez mit is mutat pontosan?

http://kepfeltoltes.hu/view/13...es.hu_.jpg



Az szerintem az inspekció,ami hátra van az olajcseréhez, aszem, de nem volt E36 om.

anubisz Elküldve: 2013-11-10 07:51 Csörgõkígyók ébredése a motortérben

Most hogy utána olvasgattam,nekem lehet rosszul lett beállítva a Vanos vagy valami, mert mióta le lett szedve a henger,és visszarakva, azóta ha simán gyorsíttok semmi hang, ha padlót nyomok, akkor a felső fordulati tartományba mikor a legjobban van terhelve a motor,jön egy csörgő hang a motortól,nem volt soha szar kocsim, nem tudom milyen az ha becsörög a motor, de kb olyan mintha egy ilyen pillangószelep ki lenne lazulva, és az rezonálna rezegne nagyon. Először gondoltam valami laza lemez vagy valami, de már arra gondolok rossz valami a vezérlésben.
Tudna valaki mondani erre valamit?
A gyorsítást úgy értem ha lassan gyorsítok akár meddig nincs a jelenség, ha padlónál mikor visszakapcsol,egyet,kettőt akkor kezdi úgy legfelül talán 5000 körül vagy kicsit feljebb.
Mit tudnák tenni? Vigyem el a márkaszervizbe? Benzint próbáltam már a prémiumot, az volt az első.

anubisz Elküldve: 2013-11-10 00:48 lámpa

istuu írta: Sziasztok!

Új vagyok itt, segítséget kérnék, 3 éves f11 bmw-m van. Véletlenül figyeltem fel a zajra (motor nem járt, gyújtás rajta), mely a bal első lámpatest felől jön (sima xenon, nem kanyarkövetős), olyan mintha a magasságállító motor szenvedne folyamatosan, vinnyog. Maga a fényszóró magasságállítása hibátlanul megtörténik, utána sincs semmi abnormális a zajon kívül. Ha jár a motor, bent ülve az autóban szinte alig lehet hallani. Szervizben a következő "megoldást" kaptam: mivel a diagnosztika nem ír hibát rá, várjak amíg elromlik...
Ötlet? Vagy tényleg várjak amíg kuka lesz? Köszönöm!

Meghallgattad a lámpatestnél is? Ha ott szól tényleg csak ez a megoldás, vagy vársz, vagy cseréled ha idegesít, vagy kiszeded ha van türelmed, és megbütykölöd, hátha helyrejön. Ha a jeladó lenne a rossz, gondolom mind a 2 oldalon csinálná

anubisz Elküldve: 2013-11-10 00:43 Futómû és hibái

sindely írta: udv minden forumtagnak! segitsegeteket szeretnem kerni. boldog tulaja vagyok 1999es e46 328ci nek 173e van benne. kovetkezo a gondom, 2000 fordulat folott barmelyik fokozatban remeg az autom igen eroteljesen kigyorsitaskor, amint egyenletes sebessegel kezdek menni bosszanto vibracio abba marad. menet kozben konyoktamasz mogott megfogom a kardanalagut tetejet eros vibraciot erzek. most lett cserelve a flexdisc meg a csapagy ami abban a gumiagyban van. valamivel jobb lett, valtasnal nem kottyan, csattan. de a vibracio megmaradt. kerekeim jok, mind ket garnituraval csinalja. nincs otletem mit csinaljak vele. kardan csere vagy felujitas segit csak? valaszotokat elore is koszonom!!


Levettétek? megnéztétek nem kotyognak e a keresztek?

anubisz Elküldve: 2013-11-10 00:33 Egyenetlen alapjárat

sindely írta:
negativ0001 írta:
sindely írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
sindely írta: udv minden forumtagnak! segitsegeteket szeretnem kerni. boldog tulaja vagyok 1999es e46 328ci nek 173e van benne. beinditom a kocsit az alapjaratom ingadozik, neha leesik a fordulatszam hogy szinte leall a motor. (keszer mar elofordult) elkezdek autozni vele (kb 10percet), miutan vizhofok jelzo kier a kek reszbol utanna egyenletes az alapjaratom. kb 725rpm re be is all, nem ingadozok. radugtam hibakodolvasomat (icarsoft i910) csak egy hibat kaptam, hogy a kuplung kapcsolom nem mukodik. szerintem ez nem befolyasolja az alapjarat ingadozast, de javitsatok ki ha tevedek. en a lambda szondara tippelek de nem vagyok benne biztos. segitsegeteket elore is koszonom!!!!


Egyből indítás után még nem szól bele a szonda.


az újabb szondák fűtik magukat, de ahhoz is idő kell, így hidegindítás után túldúsítva megy a motor, ezlrt van erősebb szaga a kipuff gáznak, ezért kell ződkártya mérésnél bizonyois ideig 3000 körüli fordulaton járatni, hogy szabályozzon, legyen meleg.
a vezérlés sok méstól is függ, motorhőfok szenzor, beszívott levegő hőfokától. lehet levegő szűrőt sem ártana cserélni, lehet megpárásodik már.



kb 500kmrel ezelott csereltem olaj + minden szurot.


A 4 szalas (futott) szondanak 6 masodperc kell es mar az igazi erteket kell mutassa. Meg megengedett a 10 masodperc is, de ha annal hosszabb, akkor check lampa kigyul, mivel az ellenallas ki van egve. Persze x vizhomersekletig dusitva nyomja. A tovabbi furcsa szagot inkabb hideg katalizatornak hivjak, annak kell egy kis ido, mig 600 fokra fel nem melegszik, ezert van az, hogy a benzinesni (ha hidegebb van) akkor 1-2 percig fujja a levegot a kipuffogocsobe, hogy legyen plusz levego a katalizatornak az egeshez.


nem vilagit a check lampam. holnap ra tudom tenni a diagnosztikai ezkoz. hal istenne van benne live data reading. csak legyetek szivesek mondjatok meg hogy miket, milyen ertekeket nezzek. apam eskuszik ra hogy lambda szonda, de nem akarok kidobni 300eurot. amig nem tudom pontossan hogy mi a baja nem akarok alkatreszeket vasarolgatni feleslegesen. holnap meg annyit tudok tenni atnezem a vacuum csoveket inncsenek e megrepedve, meg a maf sensor nem retkes esetleg.


ez nem szonda lesz.Értelem szerűen akkor melegen is csinálná, hisz akkor dolgozik állandóan, nem logikus? Arról nem is beszélve, ha ennyire szar lenne, azt már beírná hibának, hogy eltérő értéket mér. Először mérjétek meg a benzinnyomást, mivel ha szar az AC reggelre visszaejti a benzint, mire végre normális lesz a rendszer addig nagyon szarúl jár a motor, bár akkor viszont már nehezen is indul, 2,3 ra hidegben. De egyszerű kimérni és legalább ki van zárva mint hiba. Ha pár óra alatt elejti a nyomást akkor cserélni kell, vagy ha nincs meg az üzemi nyomás. Aztán mehetsz tovább.
Szondát meg méresd ki,ha annyira cserélni akarod előtte,mert lehet nem is az a baj, és nem olcsó.Meg különben is miből állapítanád meg melyiket kell cserélni, ha adat híján azt se tudod melyik rossz? Vagy kicseréled az összeset 200 ért aztán vagy jó, vagy nem?

anubisz Elküldve: 2013-11-10 00:17 Egyenetlen alapjárat

sindely írta:
negativ0001 írta: HA van oszciloszkop a tesztereden, akkor le tudod merni a lambdaszondat. Azt hiszem 1 masodperc alatt 10x kell valtozzon a minimum es a maximum volt kozott, de ha nincs, akkor ugy is kellene mutassa a legalacsonyabb feszultseget es a maxiumumot. 0.1 volt es 0.9-1.00 volt. Ha ezek nincsenek akkor lusta a szonda, cserelni kell.


Okes, köszi szépen. Reggel tiszta fejjel es hideg motorral neki ugrok. Viszont lenne egy kérdésem még. Realoem en néztem az ábrán 4 db szonda van a kocsiban. Kettő a spagetti felső részén kettő pedig a katalizátor környékén. Mi a külömbség Közöttük, es ha esetleg gond van vele akkor párban kell őket cserélni ugye? Kossz


ha jól tudom a hátsók azok ellenőrző szondák,azok nem dominálnak, max hibát írnak be ha rosszak, de a mérésbe nem dominálnak, vagyis a keverék képzésben.

anubisz Elküldve: 2013-11-10 00:09 Motorolaj

negativ0001 írta:
Neo954 írta:
jons írta:
anubisz írta:
a fűtést se kapcsolom be amíg nem 90 fokos a víz. ( mivel olaj hőfokot nem tudok nézni)
inkább megfagyok a kocsiba, de minél előbb üzemi hőfokon legyen.


Én is ráálltam erre a gyakorlatra, bár ezzel együtt eszembe jutott valami. A fűtőkör jéghideg, a hűtővízkör pedig igen forró. Elindul a keveredés. Nem okoz ez hosszútávon problémát? A gyors hőtágulásra gondolok. Ha kezdetektől nyitva a csap, akkor együtt melegszenek az alkatrészek, nem hirtelen.
Csak egy kérdés. Az sem biztos, hogy van értelme, csak úgy eszembe jutott.


Ha nem a motor vízkörébe küldi be a hideg vizet akkor nem okozhat gondot szerintem, a hűtőben elkeveredik.


Na ezert szerelem en be a Webastot, mert ezen a telen sok rovid utam lesz, mert megvaltozott a munkahelyem es kozelebb van. Igy mindig meleg motorral indulok.
A helyet mar kialakitottam neki. A legszurot kidobtam dobozostol, betettem egy K&N legszurot es a legszuro doboz helyere siman befer a Webasto.


8 fokot esik vissza, 90 nél bekapcsolom a fűtést, 82,84 re esik vissza pár percre. Azért ettől nem megy tönkre egy motor, mivel ha gyorsan megyek akkor is visszahűl majdnem 80 ra.

anubisz Elküldve: 2013-11-10 00:06 elektromos üzemanyagszivattyú

jlaci74 írta:
anubisz írta: Tudja valaki az üzemanyagszűrőt menyinként kell cserélni? Enyémbe már rég volt cserélve, gondoltam rakok be ujjat, már ha nem 100 ezrenként kell.


Érdemes minden második olajcserénél kidobni az üzemanyagszűrőt is, bár én ajánlom a tél előtti cserét, pláne ha úgyis esedékes már ...



Köszi. Ki is cserélem mert már rég volt, biztos vagy 3 éve.