Nem tudtam, hogy a Társalgóba írjam-e, mert tudom, senki sem orákulum, ezért csak tippmeccset, társalgást várok a kérdésemtől
Adott egy 2005-ös automata 120i.
Most vettük, (gari van rá szerencsére), 115ezer km van benne, és annyira nem használták, hogy nem a futásteljesítmény, hanem az eltelt idő miatt kell benne cserélni az olajat is. 2016 januárjában kellett volna olajat, mikrofiltert és fékolajat is cserélni. Megnéztem, az olaj még átlátszó és zöldes, tehát nem elhasználódott a sok futástól. Mivel az iDrive szerint még minimum felett volt az olajszint, nem töltöttem rá, gondoltam csütörtökig
kibírja, mert akkor megy cserére úgyis.
Hát, nem bírta csütörtökig, vétel óta mentünk vele 200 km-t, és ma a feleségem ment vele (igaz 130-cal is) és kidobta a CHECK ENGINE lámpácskát.
Az iDrive szerint a minimum szint alá ment az olaj. Vettem olajat, utántöltöttem, az iDrive szerint minden oké, a műszerfali CHECK alapján sincs hibaüzenet. De az a ribanc check engine lámpácska nem alszik ki.
Mi lehet a gond? Ötleteim:
A: - az olajszint miatt jött fel, de hiába töltöttem bele, magától nem hajlandó kialudni, szervízben lehet csak resetelni?
B: - lehet, hogy egy idő után megelégeli, hogy túlfutottunk a szervízidőpontokon, és feldobja a check enginet amíg el nem visszük szervízbe?
C: - a fentiek miatt csak az idrive nyekeg, a check engine nem jön fel, tehát valami más (komolyabb) baja lehet?
Az A opciót tartom valószínűnek, mert eddig az olajszint rendben volt (Amúgy nem füstöl kéken és folyás sincs). De ilyenkor a buzi szenzor jele alapján miért nem tűnik el a lámpácska?
Várom a kreatív ötleteiteket