anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2013-09-24 19:08 Magyar nyelvû leírás?

viktor írta:
anubisz írta:
viktor írta:
anubisz írta:
Tusu írta:
anubisz írta:
Tusu írta: Üdv mindenkinek.
E91-hez keresek magyar nyelvű javítási kézikönyvet. Ha nincs érdekel pdf-be angol nyelvű is.
Köszi


Letöltést csak úgy ingyen nehéz találni, én vagy 50 oldalt végignéztem mire csak E46 hoz találtam ingyenes letöltést.
http://www.ebay.com/bhp/bmw-e90-service-manual
ez a cég árulja a létező legjobb minőségűt.

http://www.ebay.com/itm/BMW-E9...0520398689

http://www.bentleypublishers.c...anual.html

érdemesebb venni egyet ha hosszú távon gondolkodol.

http://www.e90post.com/forums/...p?t=844970


Hali. Köszi a gyors választ.

Ez esetleg milyen?

http://hasznalt-konyv.vatera.h...36999.html

Magyar nyelven nem adták ki egyiket sem?

Köszi Árpi


Hát a magyar az gyötrelmes piac. Nem hiszem hogy megérné lefordítani,nyomtatni azért az eladott pár 100 kötetért. Amúgy nem.
Nem ismerem ezt, persze attól még lehet jó, de azért figyelemre méltó, hogy ez csak 21 Font, a másik meg 130 dollár. Ekkora különbség az árban gondolom nem véletlen.
Lehet nem olyan minőségi, vagy terjedelmes. Jobban rágd át, mert nem biztos, hogy az olcsóbb a kifizetődőbb. Én a drágábbat venném, ha vigyázol rá, és nem kell majd,te is eladhatod majd később. Pár ezerrel olcsóbban. Bár 6 ezer se olcsó.
Amúgy ha találnál is letölthetőt elég gyatra a minőség,több 100 oldalt beszkenelni pdf be nem kis meló, csak úgy.

UI: Ja amúgy azt nem is néztem te dizeles vagy, akkor a Veterást vedd meg, mert a Bantley nem csinált dizeles kiadást, mivel az Amerikai piacon nagyon kevés a dizel BMW nincs is dizel verzió csak benzinesekről ír. Amit linkeltél az foglalkozik dizellel is.
E46 ból se csinált dizelest.



Szia!

Minden kínnal ellentétben amit itt írtak, nagyon egyszerű a beszerzése, bármilyen bmw használati utasításnak.
Regisztrálsz a Bmw Magyarország honlapján, (http://www.bmw.hu/hu_rb/hu/own...ation.html)kitöltöd az adatlapot, és az alapján kb egy hét tíz napon belül elküldik neked a kért típus, használati utasítását egy dvd-n. Amin pdf formátumban található. Én így tettem és nekem már van e91-es használati útmutatóm magyar nyelven
Bár kis ország vagyunk, de nem kell kishitűnek lenni. "Ahol az akarat, ott a mód is."


A nagy probléma az, hogy nem azt keresünk nem is arról van szó, az hegyekben áll a neten.Szerelési útmutatót, a linkre kattintva láttad volna


Hmm. Mindenkit megkövetek!



Semmi gond, ez már velem is előfordult a napokba

anubisz Elküldve: 2013-09-24 18:30 Magyar nyelvû leírás?

viktor írta:
anubisz írta:
Tusu írta:
anubisz írta:
Tusu írta: Üdv mindenkinek.
E91-hez keresek magyar nyelvű javítási kézikönyvet. Ha nincs érdekel pdf-be angol nyelvű is.
Köszi


Letöltést csak úgy ingyen nehéz találni, én vagy 50 oldalt végignéztem mire csak E46 hoz találtam ingyenes letöltést.
http://www.ebay.com/bhp/bmw-e90-service-manual
ez a cég árulja a létező legjobb minőségűt.

http://www.ebay.com/itm/BMW-E9...0520398689

http://www.bentleypublishers.c...anual.html

érdemesebb venni egyet ha hosszú távon gondolkodol.

http://www.e90post.com/forums/...p?t=844970


Hali. Köszi a gyors választ.

Ez esetleg milyen?

http://hasznalt-konyv.vatera.h...36999.html

Magyar nyelven nem adták ki egyiket sem?

Köszi Árpi


Hát a magyar az gyötrelmes piac. Nem hiszem hogy megérné lefordítani,nyomtatni azért az eladott pár 100 kötetért. Amúgy nem.
Nem ismerem ezt, persze attól még lehet jó, de azért figyelemre méltó, hogy ez csak 21 Font, a másik meg 130 dollár. Ekkora különbség az árban gondolom nem véletlen.
Lehet nem olyan minőségi, vagy terjedelmes. Jobban rágd át, mert nem biztos, hogy az olcsóbb a kifizetődőbb. Én a drágábbat venném, ha vigyázol rá, és nem kell majd,te is eladhatod majd később. Pár ezerrel olcsóbban. Bár 6 ezer se olcsó.
Amúgy ha találnál is letölthetőt elég gyatra a minőség,több 100 oldalt beszkenelni pdf be nem kis meló, csak úgy.

UI: Ja amúgy azt nem is néztem te dizeles vagy, akkor a Veterást vedd meg, mert a Bantley nem csinált dizeles kiadást, mivel az Amerikai piacon nagyon kevés a dizel BMW nincs is dizel verzió csak benzinesekről ír. Amit linkeltél az foglalkozik dizellel is.
E46 ból se csinált dizelest.



Szia!

Minden kínnal ellentétben amit itt írtak, nagyon egyszerű a beszerzése, bármilyen bmw használati utasításnak.
Regisztrálsz a Bmw Magyarország honlapján, (http://www.bmw.hu/hu_rb/hu/own...ation.html)kitöltöd az adatlapot, és az alapján kb egy hét tíz napon belül elküldik neked a kért típus, használati utasítását egy dvd-n. Amin pdf formátumban található. Én így tettem és nekem már van e91-es használati útmutatóm magyar nyelven
Bár kis ország vagyunk, de nem kell kishitűnek lenni. "Ahol az akarat, ott a mód is."


A nagy probléma az, hogy nem azt keresünk nem is arról van szó, az hegyekben áll a neten.Szerelési útmutatót, a linkre kattintva láttad volna

anubisz Elküldve: 2013-09-24 18:28 Ablakmosó folyadék befagyott, vagy a motor halt meg?

Bero írta: Nekem van csati,gondolom mindegyiken. Utólag,ha oda vezetem a 12V-ot ami csak akkor megy amikor megy a motor az jó megoldás? Praktikus szerkezet ez a fűtés...

Fel ne gyújtsd a kocsit egy zárlattal.

anubisz Elküldve: 2013-09-24 18:26 Ablakmosó folyadék befagyott, vagy a motor halt meg?

YELLOW írta:
anubisz írta:
Igazság, hogy sosem néztem, de télen be volt fagyva, ha ónos eső esett vagy hó fagyott rá, aztán lehet észre se vettem, mire kiolvadt,mert ha nem ment nem is erőltettem.Megnézem majd, hogy vezet e ki onnan vezeték.


ha van a motorház aljén csati és megy oda vezeték, akkor van. néha be kéne nézni oda

Hahah,én be nézek sokszor,még csak uncsiból is, nem e szivárog valami,pont az a terület amit nem igen nézek motortető burkolat, meg minden, nem is tudom mi látszik ott belőle, és mi nem, még emlékből se. Mostanában csak a szélvédő alatti műanyagot szereltem arrafelé, tele volt kosszal alatta és nem pattant be az egyik patent, vagyis elengedett.
Jó volt hogy vettem egy lehúzót ablaktörlőhöz, de szuper volt dolgozni vele, egy pillanat volt, nem kellett feszegetni semmit.

anubisz Elküldve: 2013-09-24 18:21 Mi lehet a baj?

Luckled7 írta: sziasztok!
Egy E46 318i-m van és olyan gondom van,hogy kövérebb gázadásnál nem akar egyből gyorsulni,elkezd rángatni majd ezután kezd el gyorsulni.Plusz ha nem megy a fűtés kipufogó szag árad be...a fűtésből kifolyólag a motortól valahonnan.Valaki tudna segíteni,hogy mi lehet a gond?Előre is köszi a válaszokat!

Nekem akkor jött be, mikor nem mozgott a kocsi, és fűtöttem. Leömlők utáni katalizátor külső burkát kellett szétvágni, az alatt szivárgott, meg lett varrva, a védő burok meg vissza lett hegesztve szépen. Le kel szednetek, megnézni, vagy lukas, vagy ereszt a tömítésnél. Ha nem akarsz mérgezést kapni. Sajnos a piszka miatt elment a hátsó szondám, azóta minden indítás után beír, de az csak az ellenőrző szonda, nem szabályoz, így szarok rá,csak kiolvasáskor lehet tudni róla, hogy hibát ír, más tünet nincs.

anubisz Elküldve: 2013-09-24 18:14 Lökhárító

aeroengine89 írta:
anubisz írta:
aeroengine89 írta: Sziasztok érdeklődnék hogy hogyan tudom leszedni a faceliftes e46 touring nem M-packet-es de viszont tolatóradaros hátsó lökhárítóját? kerestem de csak a sedánét találtam hogy hogyan jön le de touringét még nem találtam meg!
Köszi előre is!


itt megtalálod, van egy pár kép, de szerintem adja magát, ha kicsit ránézel jobban.

http://translate.google.com/tr...;sandbox=1

http://translate.google.com/tr...;sandbox=1

http://translate.google.com/tr...;sandbox=1

http://translate.google.com/tr...;sandbox=1



Köszi a képeket igaz nem sok látszik belőle de sikerült leszednem azért a lököst! Szóval ha valaki nekiállna a faceliftes sima(NEM M-packetes) tolatóradaros lökhárító leszedésének annak leírnám a sorrendet: 1. A hátsó doblemezek alját van ez a bedugós bolha szarság azt kell kivenni 2. A tolatóradar műanyag tartó betétet ki kell szedni.( ezt könnyen kivitelezhető ha alá fekszünk és belülről lapos csavarhúzóval kinyomkodjuk a feszítő füleket van vagy kb. 20 db fent is lent is) 3. A tolatóradar betét kiszedésével a vonószem takaróval egy vonalba lefelé találjuk bent az egyik vele ellentétes oldalon ugyan ott a másik torx csavart ami tartja a lökhárítót, azt hiszem T35 vagy T40-es a feje és érdemes krovával toldószár nélkül kiszedni. 4. Ha mind ez meg van akkor ugyan az a szisztémája mint az első lökösnél le kell csak húzni a lökhárítót a belső tartó konzolról és már lent is van! Nem tudom hogy a szedánoknál vagy más évjáratoknál is így van de szerintem nem lehet nagy külöbség és hasonló a leszedése mint az első lökösöknél! Én üregvédőzés és a kerékjáratok+ hátfal alvázvédőzése céljából szedtem le. Amúgy van itt is sok olyan rész ahol előbb utóbb tuti kijönne a rozsda de nálam hála istennek nem volt még semmi és már nem is lesz!!!


Hátsó doblemezed belül az alsó íven van egy csavar, az rögzíti a lökös szélét, olyan aranyos, hogy letörik egy pillanat alatt, a sok éves rozsdásodás miatt. Nekem le is tört,mikor lazítottam a csavart. Sosem teszed vissza. Max heggesztéssel, az meg utána ugye fényezés.

anubisz Elküldve: 2013-09-24 18:10 Ablakmosó folyadék befagyott, vagy a motor halt meg?

kempelen írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Sziasztok! Visszaolvastam pár topicot és azt láttam,hogy az E46-ba alap a fűthető ablakspricni! Itt mindenkinek van? Mert én megnéztem és a vízcső kivételével semmi fűtőszál vagy vezeték nem megy oda! Kikötötték volna? Mintha lenne egy üres hely két dugónak a spricninél,de nem tudom az-e?! Ez nem valami extra volt anno? Köszi a segítséget!


egyáltalán nem alap. nekem úgy rémlik volt egy pack, amihez járt, abban volt az első ködlámpa. vagy esetleg az esőérzékelőhöz?
Nekem van. Az is lehet csak FL-től van, pontosan nem tudom, de biztos, hogy nem alapfelszereltség.


Nekem sincs benne, pedig fúll extrás a kocsi. Legalábbis úgy befagy mint az atom.


Neked kellene lennie, mert minden 330-hoz alap volt az első ködlámpa, az meg magával viszi a spricnifűtést is..



Igazság, hogy sosem néztem, de télen be volt fagyva, ha ónos eső esett vagy hó fagyott rá, aztán lehet észre se vettem, mire kiolvadt,mert ha nem ment nem is erőltettem.Megnézem majd, hogy vezet e ki onnan vezeték.

anubisz Elküldve: 2013-09-24 13:30 Ablakmosó folyadék befagyott, vagy a motor halt meg?

YELLOW írta:
Bero írta: Sziasztok! Visszaolvastam pár topicot és azt láttam,hogy az E46-ba alap a fűthető ablakspricni! Itt mindenkinek van? Mert én megnéztem és a vízcső kivételével semmi fűtőszál vagy vezeték nem megy oda! Kikötötték volna? Mintha lenne egy üres hely két dugónak a spricninél,de nem tudom az-e?! Ez nem valami extra volt anno? Köszi a segítséget!


egyáltalán nem alap. nekem úgy rémlik volt egy pack, amihez járt, abban volt az első ködlámpa. vagy esetleg az esőérzékelőhöz?
Nekem van. Az is lehet csak FL-től van, pontosan nem tudom, de biztos, hogy nem alapfelszereltség.


Nekem sincs benne, pedig fúll extrás a kocsi. Legalábbis úgy befagy mint az atom.

anubisz Elküldve: 2013-09-24 11:29 Vicces :)

Jaj ezt imádom

YouTube videó

Hogy még a kormányt se volt képes eltekerni, hátha sikerül a befordulás.
Persze azt elfelejtette ,hogy álló kerékkel nem lehet kanyarodni,persze mégis ő a rallys, nem én. Biztos én tudom rosszul.

anubisz Elküldve: 2013-09-24 10:26 alapjárat leesik, ingadozik

Plk89 írta:
anubisz írta:
Plk89 írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
Plk89 írta: hello.kitisztottam a legtomegmerot.tegnap megetettem ugy 500 km,semmi valtozas csak ugy ingadozik az alapjarat.ha mar meleg a motor leallitas utan mikor ujra elindulok akk jellemzo a hiba valtaskor fekezeskor........mar tanacstalanak vagyunk...


mikor váltasz? hmm.... akkor gondolom mikor fékezel is kinyomod a kuplungot. leállni még nem állt le? akkor lehet vez.tengely, vagy főtengely jeladó.
de amúgy lehúztad a csatit a légtömegmérőről? mert azt nem írod, de azt hiszem mondtam már. álló motornál kell lehúzni, majd indítani. ha akkor megvan a hiba, akkor nem légtömegmérő. ha elmúlik, akkor az, cserélni kell.


Nehéz kenyér ez, mikor 20x kell visszakérdezni.


lehuztam mar a legtomegmero csatijat,de akk a nem ment a motor sem rendesen gazadasra docogot,meg eddig nem alt le de ma neha kozel volt hoza,de erdekes h csinalja egy ideig utana viszont mar nem,van olyan is mikor az alapjarat 1 folott marad picivel es ido kerdese mig beall.......furcsa


Nézem Kint laksz. Ez így nehéz lesz. Ezen élő adatot kéne nézni, vagy valami teljes diagnosztikát.Semmit nem írsz, hogy volt már gépre kötve kiolvasásra? Lehetőleg nem valami semmilyen programmal. Lehet az egyből megadja a választ. Ezt így itt neked senki nem fogja megoldani. Lehet bármilyen jeladó, érzékelő, vagy valami eltömődött, elszállt,vagy kismillió dolog, vákuum gond, stb. Ha valaki ezt itt megmondja neked, a tutit, akkor én ahhoz fogom hordani a kocsit szervizelni.
Persze a környékeden nem hiszem, hogy hegyekben áll az E46 hoz értő szerelők tucatjai.
A fikciót mindig a kiolvasás utánra hagyjuk.Amikor már nincsenek tények.

UI : És még annyit, az ilyen jellegű hibára, KB mindenki azt a 6,8 variánst mondja majd, nézz csak körül az oldalon. Légt.Mérő, Vezérmű, Főt.Jeladó,Karter szell, szelep, stb.. ezeket pont mire kicseréled, az egy használt Suzuki árra. Ezeken nem mondod meg, hogy rossz, csak diagnosztikával, vagy kézrátéttel,ha mágus vagy.
Főleg, ha csak szarakodik, és vagy jó jelet küld, vagy néha nem.
Szóval előbb a diagnosztika, amíg a sok tanács lendületébe, ki nem cseréled a fél kocsit. Na ezek tények.

igazad van,mondjuk volt mar szamitogepre kotve.akk az jott ki h valahol falts levegot sziv a motor,kicsereltuk az oszes vakumcsovet ujjra,par het mulva ismet elojott a hiba akk legtomegmero jott ki,azt kitisztitottam hatha helyrejon,de nem valtozott semmi.csakhat ha a legtomegmero lenne akk tobbet enne a kocsi,es lustab lenne,de ez epp ugy megy mint elotte........


Ha beírja hibának a tömegmérőt, valószínű, hogy rossz is. Vagy kiméreted akik értenek hozzá, hogy tényleg jól e mér, vagy cseréled, mert ha beírja kicsi az esély arra,hogy esetleg egy másik hiba miatt mér rossz adatot. Pedig ha rossz adatot küld a vezérlőbe, gondolom én az igen felborítja a keverék képzést, vele meg mindent.
Azért mert a múltkor kijavítottatok egy hibát, még nem jelenti,hogy pár hét múlva nem romolhat el a tömegmérő. Sajnos ez is fogyócikk nem csak ennél a márkánál, szinte minden kocsinál.

anubisz Elküldve: 2013-09-24 08:40 Magyar nyelvû leírás?

Tusu írta:
anubisz írta:
Tusu írta: Üdv mindenkinek.
E91-hez keresek magyar nyelvű javítási kézikönyvet. Ha nincs érdekel pdf-be angol nyelvű is.
Köszi


Letöltést csak úgy ingyen nehéz találni, én vagy 50 oldalt végignéztem mire csak E46 hoz találtam ingyenes letöltést.
http://www.ebay.com/bhp/bmw-e90-service-manual
ez a cég árulja a létező legjobb minőségűt.

http://www.ebay.com/itm/BMW-E9...0520398689

http://www.bentleypublishers.c...anual.html

érdemesebb venni egyet ha hosszú távon gondolkodol.

http://www.e90post.com/forums/...p?t=844970


Hali. Köszi a gyors választ.

Ez esetleg milyen?

http://hasznalt-konyv.vatera.h...36999.html

Magyar nyelven nem adták ki egyiket sem?

Köszi Árpi


Hát a magyar az gyötrelmes piac. Nem hiszem hogy megérné lefordítani,nyomtatni azért az eladott pár 100 kötetért. Amúgy nem.
Nem ismerem ezt, persze attól még lehet jó, de azért figyelemre méltó, hogy ez csak 21 Font, a másik meg 130 dollár. Ekkora különbség az árban gondolom nem véletlen.
Lehet nem olyan minőségi, vagy terjedelmes. Jobban rágd át, mert nem biztos, hogy az olcsóbb a kifizetődőbb. Én a drágábbat venném, ha vigyázol rá, és nem kell majd,te is eladhatod majd később. Pár ezerrel olcsóbban. Bár 6 ezer se olcsó.
Amúgy ha találnál is letölthetőt elég gyatra a minőség,több 100 oldalt beszkenelni pdf be nem kis meló, csak úgy.

UI: Ja amúgy azt nem is néztem te dizeles vagy, akkor a Veterást vedd meg, mert a Bantley nem csinált dizeles kiadást, mivel az Amerikai piacon nagyon kevés a dizel BMW nincs is dizel verzió csak benzinesekről ír. Amit linkeltél az foglalkozik dizellel is.
E46 ból se csinált dizelest.

anubisz Elküldve: 2013-09-24 01:06 Futómû és hibái

Valaki aki profi, meg tudná mondani a stab rúd szilentekre a TIS azt írja zsírtalanítani kel, de mindenhol ahol látom a beszerelést megkenik, vagy berágódás elleni réz pasztával, vagy mással, de még a szervizbe is zsírral kenték meg. ( Márkaszervizbe )
Ha nyüszögött, hogy lehet kiszáradt az egész,vagy szorul. Ez most milyen anomália?

10:10 nél

YouTube videó

anubisz Elküldve: 2013-09-24 00:33 alapjárat leesik, ingadozik

Plk89 írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
Plk89 írta: hello.kitisztottam a legtomegmerot.tegnap megetettem ugy 500 km,semmi valtozas csak ugy ingadozik az alapjarat.ha mar meleg a motor leallitas utan mikor ujra elindulok akk jellemzo a hiba valtaskor fekezeskor........mar tanacstalanak vagyunk...


mikor váltasz? hmm.... akkor gondolom mikor fékezel is kinyomod a kuplungot. leállni még nem állt le? akkor lehet vez.tengely, vagy főtengely jeladó.
de amúgy lehúztad a csatit a légtömegmérőről? mert azt nem írod, de azt hiszem mondtam már. álló motornál kell lehúzni, majd indítani. ha akkor megvan a hiba, akkor nem légtömegmérő. ha elmúlik, akkor az, cserélni kell.


Nehéz kenyér ez, mikor 20x kell visszakérdezni.


lehuztam mar a legtomegmero csatijat,de akk a nem ment a motor sem rendesen gazadasra docogot,meg eddig nem alt le de ma neha kozel volt hoza,de erdekes h csinalja egy ideig utana viszont mar nem,van olyan is mikor az alapjarat 1 folott marad picivel es ido kerdese mig beall.......furcsa


Nézem Kint laksz. Ez így nehéz lesz. Ezen élő adatot kéne nézni, vagy valami teljes diagnosztikát.Semmit nem írsz, hogy volt már gépre kötve kiolvasásra? Lehetőleg nem valami semmilyen programmal. Lehet az egyből megadja a választ. Ezt így itt neked senki nem fogja megoldani. Lehet bármilyen jeladó, érzékelő, vagy valami eltömődött, elszállt,vagy kismillió dolog, vákuum gond, stb. Ha valaki ezt itt megmondja neked, a tutit, akkor én ahhoz fogom hordani a kocsit szervizelni.
Persze a környékeden nem hiszem, hogy hegyekben áll az E46 hoz értő szerelők tucatjai.
A fikciót mindig a kiolvasás utánra hagyjuk.Amikor már nincsenek tények.

UI : És még annyit, az ilyen jellegű hibára, KB mindenki azt a 6,8 variánst mondja majd, nézz csak körül az oldalon. Légt.Mérő, Vezérmű, Főt.Jeladó,Karter szell, szelep, stb.. ezeket pont mire kicseréled, az egy használt Suzuki árra. Ezeken nem mondod meg, hogy rossz, csak diagnosztikával, vagy kézrátéttel,ha mágus vagy.
Főleg, ha csak szarakodik, és vagy jó jelet küld, vagy néha nem.
Szóval előbb a diagnosztika, amíg a sok tanács lendületébe, ki nem cseréled a fél kocsit. Na ezek tények.

anubisz Elküldve: 2013-09-23 23:28 E46 TÍPUSHIBÁK

ember84 írta:
YELLOW írta:
m_attila írta:
YELLOW írta:
m_attila írta:
Pont a képen látható "porszívó"


és amúgy az a porszívó mi? tudom beszéltük már valamikor. viszont nekem olyan van, aminek van bemenő és kimenő ága is, mármint nekem felül előlre még jön egy vastag cső, ugye ott ki is van hagyva dudorítva a hely a burkolaton, viszont láttam oylat, amiből nem jön előre. mi a különbség, és van erre valami csereperiódus?



Amíg hideg a motor levegőt tol neki, káros anyag kibocsátás miatt, tökéletesíti az égést.
rakd oda a kezed a kipufogóhoz , és ha kikapcsol akkor is..


mit kéne érezni? és hova tol levegőt? és mi a különbség aminek a tetején jön ki plussz cső, és amelyiken nem?


Érezni lehet egy kis fuvallatot,ha úgy van a főtengely néha belecsaphat a kartergázba!


anubisz Elküldve: 2013-09-23 22:57 alapjárat leesik, ingadozik

YELLOW írta:
Plk89 írta: hello.kitisztottam a legtomegmerot.tegnap megetettem ugy 500 km,semmi valtozas csak ugy ingadozik az alapjarat.ha mar meleg a motor leallitas utan mikor ujra elindulok akk jellemzo a hiba valtaskor fekezeskor........mar tanacstalanak vagyunk...


mikor váltasz? hmm.... akkor gondolom mikor fékezel is kinyomod a kuplungot. leállni még nem állt le? akkor lehet vez.tengely, vagy főtengely jeladó.
de amúgy lehúztad a csatit a légtömegmérőről? mert azt nem írod, de azt hiszem mondtam már. álló motornál kell lehúzni, majd indítani. ha akkor megvan a hiba, akkor nem légtömegmérő. ha elmúlik, akkor az, cserélni kell.


Nehéz kenyér ez, mikor 20x kell visszakérdezni.