asbi fórum hozzászólásai

asbi Elküldve: 2016-01-17 19:20 Fûtõventillátor

YELLOW írta:
asbi írta: Süniből melyik márkát érdemes venni? Most amit hirtelen találtam az a Behr/Hella 11 körül, illetve a Valeo 15 körül. Mindkettő soksünis, vékony kivitel. Természetesen nem bontott lutri, hanem teljesen új.


Behr/Hella-t vettem hasonló áron. még nem szereltem be. de ezt venném a helyedben.


Na, meg is vettem. Jövő hétvégén berakom, mert már zavar a pulzálás.

asbi Elküldve: 2016-01-17 19:02 izzítógyertya

YELLOW írta:
mnorbert87 írta:
YELLOW írta:
mnorbert87 írta: Szevasztok. Lenne egy kérdésem. Az autó egy hete nehezen indul, nem aksi probléma, mert hajtja a motort, de nem kapja el egyik indításnál se. Ha elkapja alapjárat jó, 15 perc utazás után megállítom és vagy a 6. indításnál indul csak el, ha egy napot áll az autó a hidegbe 10. próbálkozás után lehúzza az aksit és tölthetem. 1 éves aksi. Önindító, izzítógyertya? MI lehet a baj szerintetek? BMW E46 2003-as 320D


gyújtógyertya topic-ba kár kérdezned mert dízeled van! és több helyen is.
én azt mondanám rá, hogy üzemanyagpumpa. vagy az üzemanyag rendszer. szűrője, másik pumpája.
persze érdemes az izzítógyertyát megnézni, vagy izzítórelé.
önindítót kizárnám, mivel forgat.


Fogyasztáson eszre kellene vennem ha üzemanyag?



nem. inkább járáskultúrán, alapjáraton, nehezen indulás. ugyanis a gond a kevesebb üzemanyaggal van, kevesebbet kap. de ha ezt most kezdte a hideg időben, akkor simán izzítógyertya, iylenkor jobban kijön a baja. de lehet üzemanyag is, mostanában voltak gondok a vizes üzemanyaggal, aztán lehet megdermedt egy picit és nehezebben szívja a pumpa. ha ez lenne, akkor célszerű minél több anyagot tartani a tankba, nehezebben dermed meg.


Illetve ezekben a hidegekben prémium üzemanyag, esetleg valamilyen dermedésgátló. Bár mostanában azért olyan hideg nem volt, hogy a sima nyál dermedjen.
Negyed tank alá ürülni pedig amúgy sem ildomos hagyni egy dízel autót.

asbi Elküldve: 2016-01-14 09:08 Beázás!!!

YELLOW írta:
pedig ha ott a vízcsepp, akkor az be kell, hogy ázzon (mint ahogy írták már).
mondjuk pont oda alá megy egy gumikéder, odazár, lehet a gumi el tudja vezetni azt a pár cseppet. szóval csak szerencséd van egyenlőre, ha nem jut be víz.


Valószínűleg nincs akkora rés még a fólián, a víz nagy részét elvezeti. Ezt a kis időt már kihúzza. Már csak valami jó ragasztó kéne, hogy vissza tudjam rakni a helyére.

asbi Elküldve: 2016-01-14 07:08 Beázás!!!

szotakdavid írta:
asbi írta:
Bitu79 írta:
lantika írta:
kzste írta:

Ha már itt az ajtókárpit alatt vízcseppeket látsz, az bejut az utastérbe is.. :/


Nem feltetlenül. Van 1 gumikeret a kasznin is. Ha leveszed a kärpitot,akkor ragaszd vissza rendesen azt a szürke szivacs valamit.


Még egy dolog okozhatja,hogy picit befolyik a víz.Az ajtókárpit műanyag patetjain vannak ilyen kis Tömítő gyűrűk.Szeretnek leesni,mikor leszedi az ember az ajtókárpitot.Alig lehet észrevenni,ha elveszik.Ha az elveszik,akkor onnan is be tud folyni a víz az ajtókárpit mögé.Nálam nagy mosásnál egy kevés befolyik ez miatt.Minimális mennyiség.De belülre nem jut be mondjuk.Csak látom,hogy az ajtókárpit mögül csöpög egy kevés víz ki.Múltkor csináltam meg a párazárót.Egy két patentnek meg nem volt ilyen gyűrűje.Onnan szivárog be a víz most!Majd tavasszal veszek patentokat,amikről elveszett a kis tömítő gyűrű.Ezeket a kis vackokat ha jól látom nem is lehet külön kapni.

51418224768 a patent cikkszáma.
Ezeken van ilyen kis gumiszerű alátét is.
Ezt a kis gumigyűrűt(vagy szivacsból van) viszont nem lehet külön venni,csak patental együtt.




Szerencsém van, mert be az utastérbe valóban nem jut. Tegnap volt egy elég nagy zuhé, de belül csontszáraz minden. Viszont a küszöbön a díszléc vizes volt, tényleg megfogja a gumikéder szerencsére. De mielőtt nagyobb baj lesz ezt meg kell csinálni, megyek haza jövő héten, akkor szétkapjuk. Sünit amúgy is kell cserélnem valószínűleg, akkor már benne leszünk a szerelésben..

Köszi Bitu a tippet! Nézem, hogy van Schmiedmannál is dögivel, de ott a képen nem látszik a gumitömítés.
Azt tudja valaki, hogy hány ilyen patent fogja a kárpitot? Nem tudom, hogy volt-e már megbontva az ajtóm, lehet előzetesen be kéne szerezni pár patentot, ha az a probléma, mert a vízmennyiség alapján nem biztos, hogy a párazáró réteg a rossz.


A külső díszléc patentjain van ilyen zöld szigetelő gumi. A kàrpit patentokon semmi nincs.

Hibàzott a google!?


Akkor még jó, hogy nem rendeltem be egy tízes pakkot belőle.


Amúgy FSB szilikon tömítő és ragasztó jó a visszaragasztásra?


asbi Elküldve: 2016-01-14 06:52 Fûtõventillátor

Süniből melyik márkát érdemes venni? Most amit hirtelen találtam az a Behr/Hella 11 körül, illetve a Valeo 15 körül. Mindkettő soksünis, vékony kivitel. Természetesen nem bontott lutri, hanem teljesen új.

asbi Elküldve: 2016-01-14 06:35 Beázás!!!

Bitu79 írta:
lantika írta:
kzste írta:

Ha már itt az ajtókárpit alatt vízcseppeket látsz, az bejut az utastérbe is.. :/


Nem feltetlenül. Van 1 gumikeret a kasznin is. Ha leveszed a kärpitot,akkor ragaszd vissza rendesen azt a szürke szivacs valamit.


Még egy dolog okozhatja,hogy picit befolyik a víz.Az ajtókárpit műanyag patetjain vannak ilyen kis Tömítő gyűrűk.Szeretnek leesni,mikor leszedi az ember az ajtókárpitot.Alig lehet észrevenni,ha elveszik.Ha az elveszik,akkor onnan is be tud folyni a víz az ajtókárpit mögé.Nálam nagy mosásnál egy kevés befolyik ez miatt.Minimális mennyiség.De belülre nem jut be mondjuk.Csak látom,hogy az ajtókárpit mögül csöpög egy kevés víz ki.Múltkor csináltam meg a párazárót.Egy két patentnek meg nem volt ilyen gyűrűje.Onnan szivárog be a víz most!Majd tavasszal veszek patentokat,amikről elveszett a kis tömítő gyűrű.Ezeket a kis vackokat ha jól látom nem is lehet külön kapni.

51418224768 a patent cikkszáma.
Ezeken van ilyen kis gumiszerű alátét is.
Ezt a kis gumigyűrűt(vagy szivacsból van) viszont nem lehet külön venni,csak patental együtt.




Szerencsém van, mert be az utastérbe valóban nem jut. Tegnap volt egy elég nagy zuhé, de belül csontszáraz minden. Viszont a küszöbön a díszléc vizes volt, tényleg megfogja a gumikéder szerencsére. De mielőtt nagyobb baj lesz ezt meg kell csinálni, megyek haza jövő héten, akkor szétkapjuk. Sünit amúgy is kell cserélnem valószínűleg, akkor már benne leszünk a szerelésben..

Köszi Bitu a tippet! Nézem, hogy van Schmiedmannál is dögivel, de ott a képen nem látszik a gumitömítés.
Azt tudja valaki, hogy hány ilyen patent fogja a kárpitot? Nem tudom, hogy volt-e már megbontva az ajtóm, lehet előzetesen be kéne szerezni pár patentot, ha az a probléma, mert a vízmennyiség alapján nem biztos, hogy a párazáró réteg a rossz.

asbi Elküldve: 2016-01-13 16:04 Beázás!!!

Bitu79 írta:
asbi írta: Ugyan nekem beázásom nincs, de úgy, hogy nem esett az eső pár napja, ha lehúzom az ablakot, akkor nedvesen jön fel. Balos vízlehúzót most cseréltem az eső után, mert már elég ramaty állapotban volt.
Lehetséges, hogy eltömődtek a kivezető nyílások alul? Merre találom ezeket? Vagy csak a rossz vízlehúzó miatt bejutott a víz és ez kiszárad majd szépen?


Valamennyire természetes ez is.Hidegebb,nedvesebb időben nem tud olyan hamar kiszáradni belül.Kell neki jó pár óra autómosás után is pl.Pár óráig nem is szoktam épp ezért lehúzni az ablakokat,hogy ne legyen ujra csíkos.Ha nem ázik be az ajtónál sehol,akkor szerintem ne aggódj.
A vízkivezető nyílások az ajtó alján vannak..Nyitott ajtónál önts kis vizet az ablakra,és látod,hogy kifolyik e a víz,vagy sem alul.
Amúgy a vízlehúzó is ha vizes lesz,kell neki kis idő,mire megszárad.Amíg nedves,addig összekeni az ablakot.Ez ilyen.



Áhh, szívás, mégiscsak van beázásom:



Az utastérbe nem jut be, csak kívül a küszöbön látszik. Szedhetem én is szét.

asbi Elküldve: 2016-01-13 08:33 Beázás!!!

Ugyan nekem beázásom nincs, de úgy, hogy nem esett az eső pár napja, ha lehúzom az ablakot, akkor nedvesen jön fel. Balos vízlehúzót most cseréltem az eső után, mert már elég ramaty állapotban volt.
Lehetséges, hogy eltömődtek a kivezető nyílások alul? Merre találom ezeket? Vagy csak a rossz vízlehúzó miatt bejutott a víz és ez kiszárad majd szépen?

asbi Elküldve: 2016-01-13 08:09 alapjárat leesik, ingadozik

Methos írta:
Tano írta:
Methos írta: Köszi mindenkinek a lehetséges válaszokat:
- Gyertyák újak augusztusban voltak cserélve.
- Pillangószelep nincs benne, mert kivettem belőle.
- Szívósort szintén augusztusban takarítottam ki alaposan.
- Üzemanyag, csak OMW maxxmotion
- Szoktam hozzá adagolni SPURI-t kéket.
- Nem füstöl a kocsi, inditáskor sem. Füst téli nagy hidegben látszik, de az mindegyiknek.


Mint már említettük korábban is, a dízelnél normális az alapjárat ingadozás hidegen, mert periódikusan megemeli az alapjáratot (50 rpm-mel) mikor működik az elektromos kiegészítő fűtés.


OK, rendben, nagyon köszönöm. Ezt így akkor felfogtam, kicsit belebonyolódtak a népek egymás csesztetésébe, és elvesztettem a fonalat...


Direkt figyeltem most reggel, nekem is csinálja. Legalább tuti működik a kiegészítő fűtésem.

asbi Elküldve: 2016-01-08 13:34 computer hiba lehet???

Bitu79 írta:
asbi írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
adesz20 írta:
Akkor is lehet gond a biztosítékkal ha a motor hibáit tudják olvasni? A kábel biztos jó mert 4 különböző helyen voltam és mindenhol ugyan addig jutottak meg a haverét azt tudta olvasni. Apósnak is bmw van csak neki e39 de azt is gond nélkül tudja olvasni mindenki.


szerintem (csak tipp) azzal lesz gond, hogy ez ugye nem BMW spec. ketyere. és amíg más a 7-es lábon kommunikál, addig a BMW a 8-ason, vagy a 8-ast is használja.
talán azért működhetett az E39-en, mert az körcsatis, és ott a körcsatis átalakítóba volt a 17-20 összekötve. most meg ugye az OBD2 közvetlen ment a gépre és abban a 8-as nincs összekötve a 7-essel.
tehát én megpróbálnám azt, hogy ennek a Bosch OBD csatijában a 7-8-as PIN-t összezárni, mondjuk egy vékony drótot a PIN-ek tövében rátekerni, és úgy csatlakozni az autóval.

tehéát itt a 7-8 PIN tövébe tekerni vékony drótot.


Írta előbb,hogy hawerja kocsiját(e46-ost) azt tudták mókolni.Amúgy meg 2002-es a kocsija,azon meg nem körcsatis obd van.

Én tuti nem kötözgetném igy a csapokat össze...tiszta csöves megoldás.






Pedig ez lesz a gond valószínűleg. 7-8-as lábat kell összekötni, vagy forrasztani és működnie kell.


Gyengeelméjűekhez vitte akkor,ha erre nem jöttek rá maguktól a 4 különböző szerelő közül.


Én szerelőm is valami univerzálissal nézte és csak a motorból tudott olvasni, aztán csak lestem itthon is, hogy nekem sem megy. Én innen szedtem az ötletet.

Elvileg szoftveresen is meg lehet csinálni, de összekötni a két pint fél perc. Egy próbát mindenképp megér szerintem. Ez a legegyszerűbb és leggyorsabb, aztán utána még mindig lehet Pécsre utazni.

asbi Elküldve: 2016-01-08 13:29 computer hiba lehet???

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
adesz20 írta:
Akkor is lehet gond a biztosítékkal ha a motor hibáit tudják olvasni? A kábel biztos jó mert 4 különböző helyen voltam és mindenhol ugyan addig jutottak meg a haverét azt tudta olvasni. Apósnak is bmw van csak neki e39 de azt is gond nélkül tudja olvasni mindenki.


szerintem (csak tipp) azzal lesz gond, hogy ez ugye nem BMW spec. ketyere. és amíg más a 7-es lábon kommunikál, addig a BMW a 8-ason, vagy a 8-ast is használja.
talán azért működhetett az E39-en, mert az körcsatis, és ott a körcsatis átalakítóba volt a 17-20 összekötve. most meg ugye az OBD2 közvetlen ment a gépre és abban a 8-as nincs összekötve a 7-essel.
tehát én megpróbálnám azt, hogy ennek a Bosch OBD csatijában a 7-8-as PIN-t összezárni, mondjuk egy vékony drótot a PIN-ek tövében rátekerni, és úgy csatlakozni az autóval.

tehéát itt a 7-8 PIN tövébe tekerni vékony drótot.


Írta előbb,hogy hawerja kocsiját(e46-ost) azt tudták mókolni.Amúgy meg 2002-es a kocsija,azon meg nem körcsatis obd van.

Én tuti nem kötözgetném igy a csapokat össze...tiszta csöves megoldás.






Pedig ez lesz a gond valószínűleg. 7-8-as lábat kell összekötni, vagy forrasztani és működnie kell.

asbi Elküldve: 2016-01-08 11:12 alapjárat leesik, ingadozik

Methos írta: Sziasztok,
Olvasom a hszeket de eddig melegen produkált ingadozásról vagy leállásról olvastam.

Az én esetemben: e46 320 2004 150le 204d4 motor.

Hidegben minden reggel az alapjárat ingadozik indítást követően. 800 körül picit föl le, hallható is ahogy a motor hangja változik. HA már járt a motor és melegben volt esetleg, mint mély garász pl. akkor nem tapasztalom ezt.

A kocsi nem áll le, nem makacskodik, azonnal indul reggel -10 ben is ...

Nincs túlfogyasztás, nem füstöl se fehéren se feketén (fekete csak sok város, kevés terhelés után amikor kicsit odalépek.)

Van esetleg ötlet?

Üdv
Szilárd


Ha lehúzod a légtömegmérőt is csinálja? Nekem -10-ben beindítás után 1-2 percig 1000 körül tartja a fordulatot, majd onnan áll vissza 800-ra.

asbi Elküldve: 2016-01-08 10:35 Kulso tukorfutes

Sziasztok!

Aki a külső tükörfűtés ki-be kapcsolását átrakta a hátsó ablakfűtésére, tudna segíteni, hogy hogyan csinálta? Jobbosom megfolyt már egy kicsit, szeretném én magam eldönteni, hogy mikor használom a fűtést.

Üdv

asbi Elküldve: 2016-01-08 10:00 Fûtés - Klíma

nandika írta:
lantika írta:
nandika írta:
asbi írta:
nandika írta:
asbi írta:
nandika írta: Sziasztok! Nem melegszik a motor a kék csiktol tovább nem megy a mutató még termosztát csere után sem!! fütésem nem sok viszont kevés MI LEHET A PROBLÉMA?,


Mindkét termosztát cserélve lett?


az egr nem viszont szervizesek mondták annak a vÍzhez köze nincs!


Akkor viszont a szerelők sem tudják jól. Ugyanaz a hiba jelenség az EGR termosztátnál is, azaz nem melegszik be a víz, és általában ez a rossz, ez szokott gyakrabban tönkremenni.


szóval most nezztük hogy nekem az egr szelep kivan iktatva gondolom kartergázos volt a motor és igy oldották meg hogy ne mutasson motorhibát, ebböl gondolom hogy az egr termosztát sem funkcionál!! mi a teendö??


Meg kell javitani.


Fantasztikus ! Kiváncsi lettem volna miért van kiiktatva a visszaáramló kipufogogáz , hibás egr szelep vagy más nagyobb baj miatt?


Ezt így utólag szerintem nem fogod már megtudni, max ha valami tényleg nagyon gatya arrafele. Sokan iktatják ki az EGR-t is, a ledugózással együtt, hogy megszüntessenek egy potenciális hibalehetőséget. Aztán az is lehet, hogy valami nem kerek arra.

asbi Elküldve: 2016-01-07 14:27 Társalgó

Bitu79 írta:
YELLOW írta: "hová tűnt démon hill?"
Bitu el vagy veszve. mióta írtad, hogy leesett Pécsett a hó és mész csapatni, azóta nem írtál. tartós hó van? (bejelentkezve voltál) vagy a kasztnisnál töltöd az időt?



Tegnap driftelgettem eleget a 20 centis hóban.Este 10-től hajnali fél 3-ig nyomattam neki egy parkolóban(Pláza). Az autót nem csuktam meg.Arra figyeltem.Még videókat is csináltak rólam mások
Sok marha azt hitte,hogy valami rallys vagyok
Tetszett nekik a csúszka.
Kb 8 autós volt ott.Szutyuki,BMW,Peugeot,Lada többek közt.
Viszont egyik Szutyukis mókázó megtörte az autóját. :/
Frankón a padkán landolt...
Már olvad a hó,lehet estére elolvad a fele.Ha nem,akkor ma este is megyek hülyülni
Jó volt nagyon és hasznos is,mert kiismerem így az autót.Mondjuk érdekes,mert szinte elsőre ment minden.Mondjuk 1997 óta vezetek,lehet ezért.Kezelhető az autó télen is.Kicsit fostam visszafelé,mert nem volt letakarítva az út.De visszajutottam hajnalban a garázsba,és lapátolnom sem kellett.Kb 20 cm hó volt a mellékutcákban.A fűúton is volt úgy 5-10 cm-es.Jó páran elakadtak,első kerekes gépekkel is.Lehet csak mákom volt





A link neve