K_Gergo írta:
jlaci74 írta:
anubisz, K_Gergo - okos szó - érdekes hozzáállás... A sportrugó nem szedi szét a kocsit csak a poli.szilent... Kérdés, hogy minek a sportrugó-sportfutómű, pózolni kell vagy sportosabb-stabilabb viselkedést szeretnél? Ha utóbbi, akkor viszont ha gyenge láncszemet hagysz a rendszerben akkor oda az egész...
Ha kihasználod a sportosabb viselkedést akkor tudod mennyit fognak bírni a gumiszilentek ? Ugye tudod...
igény szerint. nem mondanám, hogy kihasználom, mert nem cibálom a kocsit folyvást, de ha kell/olyanom van, azért legyen mibe kapaszkodni, és ebben is vannak fokozatok. nekem "gyári" fétisem van, még ha tudom is, hogy sok szériahibája van az e46-nak - mégis úgy vagyok vele, hogy egy összetett rendszer, amiből a gyári kombináció egy kompromisszum/optimum, és nem gondolom magam okosabbnak azoknál, akik azt tervezték, tesztek százait elvégezték és kiértékelték. lehet persze vitatkozni a szempontokon (felhasználói igények <-> költségek), de a tények alapos ismerete nélkül csak hitvita. az eddigi tapasztalatom az, hogy a és b paramétert csak x, y, stb rovására tudom javítani és nem szánok rá elég időt/energiát/pénzt, hogy ezt lezongorázzam. az eibach rugók és a keményebb szilentek helyett gyári került be, lehet, hogy neked nem tetszene - nekem igen.
tehát nem, nem csak a poliszilent jelent nagyobb igénybevételt az általam elképzeltnél, de a kasznit érő terhelés mellett egy olyan egyensúly ideális része, ami nekem nem célom. az már inkább, hogy kényelmes/élhető legyen az sok 1000 km, amit megyek. Yellow el tud menni bringával munkába, én nem.
Azért az elgondolkodtató, hogy egy 10 milliós autóban a gyári szilentek 1 évet sem bírnak ki, és nem használok extrém méretű kerekeket, de még ültetve sincs!
Nálam a purszilentek több mint 3 éve bent vannak, és ez a probléma már a múlté. Pár hónapja levettem a sárvédőket, doblémezeket, és nem semmi elváltozás. A futómű többi alkatrésze is jól van
De ha már a tervezés szóba került, nem biztos, hogy beraktam volna egy ilyen gagyi pillangósort a dízelbe, vagy ilyen szíjtárcsát terveztem volna, nem is beszélve a kormányműről, vagy az ablakemelőről, és még sorolhatnám.
Tehát a mérnöki munka, a gyári hangolás nem biztos, hogy mindig a legoptimálisabb, mert valljuk be őszintén, azért a szervizeknek is meg kell élni valamiből...