bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-21 16:39 Műszerfal kijelzés

feco7939 írta:

Meddig tudja halogatni ezt a kormányoszlop cserét? Vagy jobb minél hamarabb, mert egyszer csak nem indul neki és ott marad az úton?



Minél hamarabb.

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-21 16:22 Társalgó

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-21 14:48 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Tényleg a kormányzárral lehet valami gond neki, mint utólag kiderült, a hibajelzés akkor jelent meg neki először, amikor az elektromos kormányzár nyitásakor kis mértékben meglökte lábbal a kormányt beüléskor véletlen. Sérülhetett valami retesz?

bmw320d4 írta:
feco7939 írta:
bmw320d4 írta:
feco7939 írta: Sziasztok!
Havernak E90 318D-je van, a műszerfalon piros jelzést mutat a kormány szervó, egyszer volt műszerrel kitörölve és kb. 1 hónap múlva újra elő jött a hibajelzés. Az elektromos kormányzár kinyit és semmi hiba nem észlelhető. Mi lehet a hiba?
Köszi!


Az nem a szervó, hanem a kormányzár hibája. Majd eljön az idő, amikor nem fogja tudni beindítani a kocsit.

Megoldás a kormányoszlopcsere.

Ja, azért nem jött vissza 1 hónapig a hiba, mert csak akkor jelez ha megtelik a számláló (ha jól emlékszem 30 vagy 50 hiba kell hozzá)


Csak kormányoszlop cserével oldható meg a hiba????? Mi mehetett ott neki tönkre?



A kormányzár.




őőőőőőő... botsánat, csak egy javaslat, ami nem tudom jó ötlet-e, de eszembe jutott valami. az egyik, hogy nagyon sok elektromos kormányzárral gond van. haveréknak 2006-os passat (könny zacskó szemes lámpás ) kormányzár probléma volt, azt mondták cserélni kell olyan 300-400ezer Ft körül az egész hóbelebancot. akkot kutakodtam nekik, és volt egy cég pest környékén, ahol cirka 80-100ezer Ft volt egy IC csere, vagy újraprogramozás. ennyit kellett cserélni, vagy ott hagyni a régit. és megjavult azóta eltelt vagy 3 év és köszöni jól van. nem tudom, hány helyre ment, mindenhol cserélni akarták az egész szerkezetet. nem tudom BMW-nél hogy van, talán bmw320d4 leírja, ha olvassa, hogy megoldható-e itt is az mint a passat-nál. azért esetleg keress rá, hogy BMW E90 kormánzár hiba, hátha találni róla valami leírást, esetleg külföldi oldalon is.


110-120 e körül van egy új oszlop.


nah jó, de annyi egy oszlop, és esetleg itt is megoldható egy micro újraprogramozása, akkor az nyílván kevesebb lenne pénzbe. erre a részére gondoltam, hogy vajon itt is emgoldható-e. én is meg voltam hűlve a passat kapcsán milyne árak vannak, már majdnem vette volna meg, szinte utolsó pillanatban találtam neki azt a helyet. (előtte szétbontottuk ott alul az autónak, megnézni, nem-e valami kontakt hiba, de maga a zár jó mélyen volt, és ott volt egy külön kis elektronika, anynira szét sem szedtük, hogy odaférjünk, de hát mindegy hiba meg lett oldva.


Nem az elektronikával van baj, hanem a zárral.

Tudom, szerinted lehet wd40-el javítani, vagy esztergáltatni, vagy mittudomén. Az a lényeg, hogy ne kelljen cserélni oszlopot, és hogy mindig variálj.


csak kérdeztem vazze. ha rögtön írod, és nem tőmondatokban, hogy nem elektronika kínja van, akkor...
a WD-40-et meg ki nem állhatom.


Írtam, hogy kormányoszlopot kell cserélni.

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-21 14:44 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Tényleg a kormányzárral lehet valami gond neki, mint utólag kiderült, a hibajelzés akkor jelent meg neki először, amikor az elektromos kormányzár nyitásakor kis mértékben meglökte lábbal a kormányt beüléskor véletlen. Sérülhetett valami retesz?

bmw320d4 írta:
feco7939 írta:
bmw320d4 írta:
feco7939 írta: Sziasztok!
Havernak E90 318D-je van, a műszerfalon piros jelzést mutat a kormány szervó, egyszer volt műszerrel kitörölve és kb. 1 hónap múlva újra elő jött a hibajelzés. Az elektromos kormányzár kinyit és semmi hiba nem észlelhető. Mi lehet a hiba?
Köszi!


Az nem a szervó, hanem a kormányzár hibája. Majd eljön az idő, amikor nem fogja tudni beindítani a kocsit.

Megoldás a kormányoszlopcsere.

Ja, azért nem jött vissza 1 hónapig a hiba, mert csak akkor jelez ha megtelik a számláló (ha jól emlékszem 30 vagy 50 hiba kell hozzá)


Csak kormányoszlop cserével oldható meg a hiba????? Mi mehetett ott neki tönkre?



A kormányzár.




őőőőőőő... botsánat, csak egy javaslat, ami nem tudom jó ötlet-e, de eszembe jutott valami. az egyik, hogy nagyon sok elektromos kormányzárral gond van. haveréknak 2006-os passat (könny zacskó szemes lámpás ) kormányzár probléma volt, azt mondták cserélni kell olyan 300-400ezer Ft körül az egész hóbelebancot. akkot kutakodtam nekik, és volt egy cég pest környékén, ahol cirka 80-100ezer Ft volt egy IC csere, vagy újraprogramozás. ennyit kellett cserélni, vagy ott hagyni a régit. és megjavult azóta eltelt vagy 3 év és köszöni jól van. nem tudom, hány helyre ment, mindenhol cserélni akarták az egész szerkezetet. nem tudom BMW-nél hogy van, talán bmw320d4 leírja, ha olvassa, hogy megoldható-e itt is az mint a passat-nál. azért esetleg keress rá, hogy BMW E90 kormánzár hiba, hátha találni róla valami leírást, esetleg külföldi oldalon is.


110-120 e körül van egy új oszlop.


nah jó, de annyi egy oszlop, és esetleg itt is megoldható egy micro újraprogramozása, akkor az nyílván kevesebb lenne pénzbe. erre a részére gondoltam, hogy vajon itt is emgoldható-e. én is meg voltam hűlve a passat kapcsán milyne árak vannak, már majdnem vette volna meg, szinte utolsó pillanatban találtam neki azt a helyet. (előtte szétbontottuk ott alul az autónak, megnézni, nem-e valami kontakt hiba, de maga a zár jó mélyen volt, és ott volt egy külön kis elektronika, anynira szét sem szedtük, hogy odaférjünk, de hát mindegy hiba meg lett oldva.


Nem az elektronikával van baj, hanem a zárral.

Tudom, szerinted lehet wd40-el javítani, vagy esztergáltatni, vagy mittudomén. Az a lényeg, hogy ne kelljen cserélni oszlopot, és hogy mindig variálj.

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-21 13:07 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
feco7939 írta: Tényleg a kormányzárral lehet valami gond neki, mint utólag kiderült, a hibajelzés akkor jelent meg neki először, amikor az elektromos kormányzár nyitásakor kis mértékben meglökte lábbal a kormányt beüléskor véletlen. Sérülhetett valami retesz?

bmw320d4 írta:
feco7939 írta:
bmw320d4 írta:
feco7939 írta: Sziasztok!
Havernak E90 318D-je van, a műszerfalon piros jelzést mutat a kormány szervó, egyszer volt műszerrel kitörölve és kb. 1 hónap múlva újra elő jött a hibajelzés. Az elektromos kormányzár kinyit és semmi hiba nem észlelhető. Mi lehet a hiba?
Köszi!


Az nem a szervó, hanem a kormányzár hibája. Majd eljön az idő, amikor nem fogja tudni beindítani a kocsit.

Megoldás a kormányoszlopcsere.

Ja, azért nem jött vissza 1 hónapig a hiba, mert csak akkor jelez ha megtelik a számláló (ha jól emlékszem 30 vagy 50 hiba kell hozzá)


Csak kormányoszlop cserével oldható meg a hiba????? Mi mehetett ott neki tönkre?



A kormányzár.




őőőőőőő... botsánat, csak egy javaslat, ami nem tudom jó ötlet-e, de eszembe jutott valami. az egyik, hogy nagyon sok elektromos kormányzárral gond van. haveréknak 2006-os passat (könny zacskó szemes lámpás ) kormányzár probléma volt, azt mondták cserélni kell olyan 300-400ezer Ft körül az egész hóbelebancot. akkot kutakodtam nekik, és volt egy cég pest környékén, ahol cirka 80-100ezer Ft volt egy IC csere, vagy újraprogramozás. ennyit kellett cserélni, vagy ott hagyni a régit. és megjavult azóta eltelt vagy 3 év és köszöni jól van. nem tudom, hány helyre ment, mindenhol cserélni akarták az egész szerkezetet. nem tudom BMW-nél hogy van, talán bmw320d4 leírja, ha olvassa, hogy megoldható-e itt is az mint a passat-nál. azért esetleg keress rá, hogy BMW E90 kormánzár hiba, hátha találni róla valami leírást, esetleg külföldi oldalon is.


110-120 e körül van egy új oszlop.

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-19 22:02 Féktárcsa és fékbetét

m_attila írta:
jlaci74 írta:
viktor írta: Sziasztok!

Vett már valaki a Schmiedmann-nál fékbetéteket?
Ki lehet a beszállitó?
Mi a tapasztalata a betétek minőségéről?

Köszi.


Egy 4 éves BMW talán megérdemelne valami normális betétet...


Ate, gyári, trw


úgy értem , ezekből a márkából válassz, ha gondolod adok rá jó árat!



Kopásjelzőben tényleg nagyon jó az ATE !

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-19 21:58 Műszerfal kijelzés

feco7939 írta:
bmw320d4 írta:
feco7939 írta: Sziasztok!
Havernak E90 318D-je van, a műszerfalon piros jelzést mutat a kormány szervó, egyszer volt műszerrel kitörölve és kb. 1 hónap múlva újra elő jött a hibajelzés. Az elektromos kormányzár kinyit és semmi hiba nem észlelhető. Mi lehet a hiba?
Köszi!


Az nem a szervó, hanem a kormányzár hibája. Majd eljön az idő, amikor nem fogja tudni beindítani a kocsit.

Megoldás a kormányoszlopcsere.

Ja, azért nem jött vissza 1 hónapig a hiba, mert csak akkor jelez ha megtelik a számláló (ha jól emlékszem 30 vagy 50 hiba kell hozzá)


Csak kormányoszlop cserével oldható meg a hiba????? Mi mehetett ott neki tönkre?



A kormányzár.

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-19 20:44 Műszerfal kijelzés

feco7939 írta: Sziasztok!
Havernak E90 318D-je van, a műszerfalon piros jelzést mutat a kormány szervó, egyszer volt műszerrel kitörölve és kb. 1 hónap múlva újra elő jött a hibajelzés. Az elektromos kormányzár kinyit és semmi hiba nem észlelhető. Mi lehet a hiba?
Köszi!


Az nem a szervó, hanem a kormányzár hibája. Majd eljön az idő, amikor nem fogja tudni beindítani a kocsit.

Megoldás a kormányoszlopcsere.

Ja, azért nem jött vissza 1 hónapig a hiba, mert csak akkor jelez ha megtelik a számláló (ha jól emlékszem 30 vagy 50 hiba kell hozzá)

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-19 14:29 Motorolaj

dbtibi írta:
YELLOW írta: motorolaj_harombol_ket_flakon_hamis


Kollegám így járt Sokada Fabiával, - mint utólag kiderült - nem hologrammos olajot vett a szerelője a St@rtautótól(elmondása szerint) normál árban - semmi akció ... - 4500km-nél jelzett a kocsi, hogy igencsak fogytán az olaj ... (akkor nézte meg a kollegám a megmaradt olajos flakonon hogy mégis milyen).
Azóta nem vesz a szerelő olajat az említett autóalkatrészes cégnél, marad a B@rdinál.


Na én meg Bárditól nem vennék egy csavart se.

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-17 15:01 Klíma

YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
szerk.: mert az is érdekes, hogy AUTO gomb egy van, de a venti sebességét, hőfokbeállítász is csinálja automatica, aztán ha hozzá nyúluk a venti állításhoz, akkor kikapcsol, de ha csak a hőfokhoz, akkor mintha a hőfokot már nem szabályozgatná tovább. meg ezt csak klímánál néztem, akkor klíma nélkül is müxik az AUTO gomb?


A hőmérséklet beállítás 2 esetben nem automatikus:
1. ha 16C alá vagy LOW állásra van állítva
2. ha 32C felé vagy HI állásra van állítva.


Minden egyéb esetben szabályozza a hőmérsékletet, még akkor is, ha lentebb vagy fentebb veszed a venti sebességét, vagy belső levegőt keringtetsz, vagy a kerék hidegen vagy melegen van, világít-e a tompított vagy sem.



értem. akkor egy kérdés maradt még, nekem 16 és 32 fok a két szélső határ. nincs LOW, meg HI. ez valami hiba vagy ezek az értékek felelnek meg a LOW és HI-nek? (mert ugye faternak 16 fok alá ha tekerem, akkor ki írja, hoyg LOW, a bömci meg nem.)


Nem hiba, fel lehet programozni rá géppel.

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-17 13:10 Klíma

YELLOW írta:
szerk.: mert az is érdekes, hogy AUTO gomb egy van, de a venti sebességét, hőfokbeállítász is csinálja automatica, aztán ha hozzá nyúluk a venti állításhoz, akkor kikapcsol, de ha csak a hőfokhoz, akkor mintha a hőfokot már nem szabályozgatná tovább. meg ezt csak klímánál néztem, akkor klíma nélkül is müxik az AUTO gomb?


A hőmérséklet beállítás 2 esetben nem automatikus:
1. ha 16C alá vagy LOW állásra van állítva
2. ha 32C felé vagy HI állásra van állítva.


Minden egyéb esetben szabályozza a hőmérsékletet, még akkor is, ha lentebb vagy fentebb veszed a venti sebességét, vagy belső levegőt keringtetsz, vagy a kerék hidegen vagy melegen van, világít-e a tompított vagy sem.

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-17 13:05 Társalgó

YELLOW írta:
lalada írta: így verd szét az M6-odat


ezen besírtam...
mert túl pattogós volt az úton.
az ilyen minek M6-ot vesz? jóhogynem opel speedstert, vagy másikát a lotus elise-t. na azon vesekövet lehet törni.
vegyen egy 7-es luxus limuzint, az nem fogja rázni, nem sport autót kell, meg eljönni magyraországra kirándulni vele


Tényleg bosszató ha az EDC hibája miatt betonkemény marad a futómű, úgyhogy jogos a reklamáció.

Szétverni azért nem kellett volna.

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-17 12:57 Klíma

YELLOW írta:
na így már értem, vót zsiguli is eccerú mint a faék...
de akkor egy gondolat bánt engemet továbbra is
ha hagyom meleg állásban középen, akkor AUTO gomb off, klíma off, akkor is a beállított hőfokot fogja nekem csinálni, vagy ahhoz kell az AUTO gomb mindenképp?
meg ha meleg állásban a radiátoron jön át a levegő, hogy tud hideget keverni hozzá?
éjszakás voltam, nem vagyok még elég fáradt


Pihenj még egy kicsit.

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-17 12:50 Klíma

YELLOW írta: igen ezeket én sem értem. H astrában csak betekered a hőfokot, és attól függetlenül, hogy megy a klíma, fújja az olyan levegőt, ami be van állítva. jó klímától függetlenül, hiába állítom 16 fokra hidegebbet fúj, de nincs ilyen hideg/meleg váltó tekerő sehol.

az a helyzet, hogy a kezelési könyv annyira nem taglalja a működést.
pl azt, hogy középen a hideg/meleg állító tekerő mikor ilyen állásban kell lennie. azt tudjuk, vagyis azt mondták azért jó az, mert he vegyesre van állítva, akkor hideg friss levegőt is kever bele, ami ébren tartja az embert, oxigén dúsabb.

az, hogy miért van az, hogy felül hideget nyom, alul meleget automata állásban, azt értem: meleg eleve felfelé száll, az ember inkább alulról fázik, felülre meg jó a hideg levegő, mert nem nyom el a z ember pofájába érkező meleg levegő.

bennem az alábbi kérdések merülnek fel, amikre nem igazán ad magyarázatot a kezelési könyv:

1. ősz van, mondjuk 10 fok kint, a klímapanelen beállítok 21 fokot, akkor mit hova állítsak? az AUTO gomb akkor is működik, ha a klímakompresszor (klímagomb) nincs bekapcsolva? tehát AUTO állásban klíma nélkül is keveri a levegőt a beállított értéknek megfelelően? a középső tekerőnek iylenkor milyen állásban kell lenni vagy lényegtelen?

2. télen mi értelme van mennie a klímának (azon kívül, hogy szárítja a levegőt, nem párásodik, amit simán a meleg levegő is megold nekem pl), mert sokan úgy használják, mikor az hideg levegőt állít elő. a fenti esetben nem tudja a kinti és a motor által termelt hőből kikeverni a kívánt értéket?

3. ha nincs AUTO állásban, akkor tulajdonképpen mindegy milyen érték van beállítva a klímapanelen, azzal tudom csak szabályozni, hogy középen tekergetem, mennyire/milyen arányban fújjon hideget/meleget? csupán azért kell bekapcsolva lennie a klíma panelnak, hogy kinyissanak a "csappantyúk" és tudjon dőlni be a levegő?

azt tudom mert így hazsnáltam mindig, hogy télen ha piros állásban volt, és a klímapanelen állítottam a hőfokot, akkor attól függően melegebebn vagy kevésbbé meleget fújt, AUTO gomb nincs benyomva. de ugye télen az 5 fokhoz képest is meleg a 16 fok. mondjuk úgy nem próbáltam ki, hogy hideg állásban van és felveszem a klímapanelen 32 fokra, hogy akkor mit csinál AUTO-val és AUTO nélkül, vagy klímával.


Melegre állítsd és ragaszd le, vagy vedd ki a bowdent. Nem igaz, hogy ezt minden évben 2x el kell magyarázni.

A hideg állás csak egy opció azért, hogy kaphass kinti friss levegőt ami nem megy át a radiátoron. Hagyd melegen nyáron is télen is, és olyab lesz mint a H asztra, sőt a zsiguli is olyan.

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-17 12:36 Klíma

compact írta:
bmw320d4 írta:
Pocses írta:
haka írta: Tegnap megint észrevettem, hogy ha mindent automatára teszek a digit klímánál, akkor van olyan eset, amikor a lábra meleget fúj, miközben egyéb helyekre hideget. A hőfok állítás hidegen áll.
Én olyasmire gondoltam, hogy amikor kint hidegebb van, akkor a lábra melget fúj direkt. Van valami ilyesmi automatika? Ha igen mi, ha nem miért fújhat néha oda meleget?

Thx!


Nálam is ugyanígy van. Alul nem tudod állítani kézzel, hogy hideg legyen vagy meleg, mint a felső szellőzőkön. Ugye mondjuk kint 13-fok van, a beállítás meg mondjuk 21-fok, akkor hallani is mikor az ótómata átkapcsol alul fűtésre, mert "szerencsétlen" próbálja a kívánt hőfokot elérni az utastérben. Reggel vittem a nejem én is, át is tekertem a felső állítót melegre, így mindenhol fűtött.


Az egyik legjobb találmánya a BMW-nek. Warmefuss, kaltekopf.


Magyarázd el légyszives, hogy mi olyan jó ebben a dologban, mert én eddig úgy voltam vele, hogy rohadt gáz és idegesítő, hogy van egy digitklímás autóm amiben tekergetni kell, hogy milyen levegőt fújjon a felső szellőzőkön!



Meleg láb, hideg fej.

Nem kell tekergetni csak 1 évben 2X szerintem. Hosszú téli utakon nagyon jól jön, hogy nem alszol el, viszont nem is fagy le a lábad és a szélvédő sem.

Ha nagyon zavar ez a bonyolult szerkezet szinte már-már kezelhetetlen jellege, akkor azt javaslom, hogy hagyd meleg állásban, és pont ugyanúgy fog működni mint más autóban.