borbelyi fórum hozzászólásai

borbelyi Elküldve: 2018-10-01 14:07 Olajzabálás

attila1984 írta: Sziasztok! Nem biztos hogy jo helyre irok mert igazabol nekem nem olajzabalassal van gondom hanem folyassal.Az auto eloszor par havonta majd hetente a mai szintre elerve pedig 2 naponta kivanja az olajat szoval ma megneztem mi lehet a baj es jo lenne valami hozzaerto segitseg. Ha jol latom akkor a szervo es vizpumpa szivattyunal van valami bar ebbe sem vagyok biztos, lebontva az also burkolatot eleg kemeny olaj szivargas van. Mellekelek ket kepet amely abrazolja hogy kb honnan folyik es egy kepet alulrol ahol latszik mindez http://www.kepfeltoltes.eu/vie...174219.jpg
Http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=178_20180930_181152.jpg
Szerintetek itt most honnan johet az olaj?



Szia!

Nem tudjuk merre vagy, de vidd jó szerelőhöz! nekem ugyanez a problémám, etetem olajjal - bár nem ilyen mennyiséggel - még. Ha minden jól megy és a közeljövőben lesz rá pénzem, megcsináltatom. Sopronban van jó szerelő! Utána ideírom az eredményt! Ha neked hamarabb lesz tudásod, ne feledd kérlek megosztani!

borbelyi Elküldve: 2018-09-21 13:26 hûtõ

gyugyo68 írta: Sziasztok! E46 320d- hez keresek a hűtővíz leeresztő csavar amibe belemegy csavart vagy csak a cikkszáma is elég lenne. A Realomben nem találom.Köszi!


Székesfehérvár, Farkasvermi út - 06203617178 BMW E46 bontó. Hely: 47.200409, 18.375211

borbelyi Elküldve: 2018-08-02 07:22 Piros olaj lámpa!!

Danesz írta: sziasztok,

van megoldás az indítás után piros lámpa égve marad 5mp-ig hibára?
végigolvasgattam itt, de nem találtam konkrétumot. Esetleg Győr környékén nem tud valaki olyan szerelőt, aki ért a BMW-hez?

köszi


Sopronban tudok! Jagosits Krisztofer - 06709485116

borbelyi Elküldve: 2018-06-21 09:11 Társalgó

hil írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
Gabesz1 írta: Üdv Fansok!!!!
Először is remélem jó helyre írok ha nem bocsánat.
Szeretnélek titeket meg kérdezni alkatrész beszerzés felől.Itt most nem olyanokra gondolok aki 50% bárdin rendel és nem Jóska Pista rokon által rendel meg haverom intézte.......
Szóval itt a hétköznapi mezei kis emberre gondolok aki tud és ért is kocsi szereléshez és valóban saját maga szereli otthon az autóját de valahonnan ő is be szerzi az alkatrészeket és ki is szállítják neki.
Itt Gondolok a Kovács Autó meg hasonlók.......
Nos a kérdésem az lenne Mik és mien lehetőségek vannak,és a hétköznapi embert is ki szolgája és ott is lehet kedvezményre vásárolni még-ha nem is 50% ra hanem mondjuk 25 30.....
Köszönöm szépen a segítséget és a válaszokat.


itt egész jó árak vannak, és nem csak gyári, hanem utángyártott, alternatív alkatrészek is vannak, akár a unix, bárdi, stb helyeken.
BMW alkatrész


Székesfehérvár BMW E46 bontó (postáznak is): 06203617178. Megbízhatóak (ami bontáskor gyanús, dobják a kukába) és meglehetősen olcsók is!

http://www.onlineteile.hu/ és még ért i a BMW-hez!



borbelyi Elküldve: 2018-06-20 12:23 Társalgó

YELLOW írta:
Gabesz1 írta: Üdv Fansok!!!!
Először is remélem jó helyre írok ha nem bocsánat.
Szeretnélek titeket meg kérdezni alkatrész beszerzés felől.Itt most nem olyanokra gondolok aki 50% bárdin rendel és nem Jóska Pista rokon által rendel meg haverom intézte.......
Szóval itt a hétköznapi mezei kis emberre gondolok aki tud és ért is kocsi szereléshez és valóban saját maga szereli otthon az autóját de valahonnan ő is be szerzi az alkatrészeket és ki is szállítják neki.
Itt Gondolok a Kovács Autó meg hasonlók.......
Nos a kérdésem az lenne Mik és mien lehetőségek vannak,és a hétköznapi embert is ki szolgája és ott is lehet kedvezményre vásárolni még-ha nem is 50% ra hanem mondjuk 25 30.....
Köszönöm szépen a segítséget és a válaszokat.


itt egész jó árak vannak, és nem csak gyári, hanem utángyártott, alternatív alkatrészek is vannak, akár a unix, bárdi, stb helyeken.
BMW alkatrész


Székesfehérvár BMW E46 bontó (postáznak is): 06203617178. Megbízhatóak (ami bontáskor gyanús, dobják a kukába) és megletősen olcsók is!

borbelyi Elküldve: 2018-05-14 14:32 Légtömegmérõ

YELLOW írta:
painkillerz írta: Sziasztok.Pár hónapja vettem meg első kocsimat,bmw 318i e46.Szépen lassan elkezdtem gyanakodni,hogy valami nincs rendben,indításnál feltünően benzin szag van a kocsikörül,sztem kicsit sokat is eszik,illetve hirtelen gyorsításnál(csak indulásnál)2-3 másodpercig bedadog a kocsi,nincs fordulatszám,és csak utána indul meg.Keresgéltem neten,aztán rájöttem hogy nagy valószínűség szerint a légtömegmérő a rossz,túl sok üzemanyagot kap a kocsi.Nagy meglepetésemre,a kocsiból kivan szedve a légtömegmérő,nem tudom miért,de még a kábelek,meg a csatlakozók sincsenek meg amikkel betudnám kötni.Ilyenkor mit csináljak?Kárt tud okozni ez a kocsiban?


ilyenkor vészüzemben van az autó, azért fogyaszt sokat.
szomorú, hogy itt járunk, hogy így eladnak mások egy autót.


Szia, ez szomorú. 06203617178 a székesfehérvári BMW bontó elérhetősége. Érdeklődj náluk, nagyon készségesek, hátha tudnak segíteni. Ha kell GPS koordinátákat is tudok küldeni, hogy hol vannak. Fel a fejjel, amint jó lesz a gép, nagyon szeretni fogod!

borbelyi Elküldve: 2018-03-23 13:44 Alufelni méretek

Tony9 írta:

Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt, lenne egy kérdésem.

E90-et tervezek venni, hozzá nézem a felniket-gumikat. Nemrég találtam rá a neten a fenti képre, és egyből tudtam, hogy ez lesz az amit kerestem. Viszont nem tudom pontosan a paramétereit, ebben kéne a segítség. Én a felnit 18 colosra saccolnám, a gumit pedig 225/40 talán ? Ja és a felni az egy M6 replika felni ugye? Fontos, hogy dettó ugyanilyet szeretnék mint ami a képen van.

Aki tud nekem segíteni, azt nagyon megköszönném!



Szia!
A kezdő oldalon ott van a BMW felni katalógus linkje, bogarássz abban, én úgy látom, hogy a 379-es, 300-as esetleg a 184-es lehet az álmod, de nem biztos.




borbelyi Elküldve: 2018-03-14 07:34 Egyenetlen alapjárat

YELLOW írta:
Peter74 írta:
Peter74 írta: Sziasztok.Olyan kerdesem lenne ,most csereltek vezerlest az automon es azota egyenletlen az alapjarat es egett olaj szag jön be az autoba .Mi lehet a problema.Valaszotokat elöre is köszönöm.Peter


Na ez is egy rakat szar ez a weboldal.


ha annyi eszed nincs, hogy visszavidd oda ahonnan sz@r munkát adtak ki a kezükből, akkor az oldal a sz@r?
ez is? máshol sem kaptál választ? nem is csoda, ez a karmád. (megnyilvánulásod tükrözi)
szervusz!


Szia Péter!
A használt hangnemed mindenkire nézve bántó. Az oldalt hobbiból tartják fenn, és a többi fórumozó "üzemelteti", kényszerből (ha baj van) és jóindulatból (ahol tudás van). Senki nem ígérte mikor csatlakoztál, hogy 2 percen belül, vagy egyáltalán választ kapsz problémádra.
Látom karosszérialakatos vagy és kint dolgozol Németországban, tehát autó közeli ember vagy.
Az autó motorjának működéséről pár szót:
- a motorban - ideális esetben - egy jól zárt térben (erről lesz szó később) éghető anyag (te esetedben benzin - N42B20 motor) és szikra hatására gyors égés következik be, mely során energia szabadul fel. Ez az energia, az erőátviteli rendszeren keresztül távozik a motorból a kerekek felé;
- az energiafelszabadulás ideális esetben minden hengerben egyenlő és emiatt a motor járása egyenletes;
- Ha a jól zárt tér teória bárhol is sérül (tömítetlenség van a motorban) a felszabaduló energia és a kenőanyagok egy része nem az előre meghatározott irányba távozik a motorból, akkor egyenetlen járás jelentkezik és a távozó kenőanyag a motor működési hőmérséklete miatt a forró felületen elég, ami égett olajszagot okozhat;
- az én autómban ugyanilyen motor van, s nekem a főtengely jeladóm volt repedt (jól zárt tér itt is sérült volt) ami miatt egyenetlen alapjárat, váratlan leállások és égett olajszag volt a jelenség.
Köszönöm figyelmedet!

borbelyi Elküldve: 2018-01-21 21:38 Segítség, beázik az autóm!!!!

Pocses írta:
Tibo írta: Üdv uraim!

Beázik az autóm de olyan szinten hogy tocsog a víz az anyósülés mögött, a kárpitot leszedtem és nincs leválva a szivacs így más ötletem nincs, illetve a pollenszűrőm mindig nedves, arra rájöttem hogy az ablaktörlő és a levélrács közötti tömítésnél folyik be. Hol kapható ilyen?


Unix, bárdi valamelyikben tuti lesz.


Szia! Én itt vettem:
http://autotuninghaus.com/BMW-...S-GYARI-OE

borbelyi Elküldve: 2018-01-01 12:28 Társalgó

mickeystone írta:
YELLOW írta:
mickeystone írta:
Pocses írta:
mickeystone írta:
mickeystone írta:
Pocses írta:
mickeystone írta:
YELLOW írta:
mickeystone írta:
YELLOW írta:
mickeystone írta: Sziasztok! Nemrèg vettem egy E39 2.8 IA-t (199. Két kèrdèsem lenne: a kipörgèsgàtló làmpa vilàgít, ABS működik,ez vmi jeladó, vagy esetleg van ötletetek. Màsik kérdés, hogy akku cserénél kell valamit tanítattni az autóval, vagy csak be az új, és lehet haladni.

Köszi!


biztiket nézd át. nem hiszem, hogy jeladó, de mindenképp hibakódolvasás kellene, rendes BMW-hez való diaggal.
ha szerencséd van a rádió nem fog kódot kérni akksi csere után. idő meg ilyenek kinullázódnak.


Köszi! Mindenkèpp megnèzetem. Akku okozhat hibàs üzeneteket? Sajna màra kifeküdt...


rossz feszültség szintek okozhatnak, de nem feltétlen az akksira gyanakodnék, hanem bárhol lehet éppen kontakt hiba. mivel menet közben sem jobb, így nem hinném, hogy akksi.


Köszi! Mà csak egy megbízható szerelő kellene...


Győrben tudok megbízhatót, csak ugye adatlapodon nincs lakhely így nehézkesebb jó szerelőt ajánlani elérhető közelségben.


Bocsi, a lakhely kimaradt-Sopron


UI: olajcserère Castrol 5w40-es?


Évek óta ezt rakott bele szerelőm, most Mobil 5W-40 ami van benne.


A DSC vezèrlő is az ABS kockàval van? Mert most egy szerelő azt tanàcsolta ( nem ismerem),hogy csere. Felújított 50 ezer kezdèsnek. De ha nem az? Diagnosztika nem volt. Nekem az első BMW-m, annyira nem vagyok még kèpben.


az ugyanaz. de én feleslegesen nem cserélgetnék. macerás. de te dolgod, de én mindenképp diag először, mert lehet csak kalibrálni kell.


Köszi a vàlaszod. Elvileg a kèt hàtsó jeladó cserèlve lett. Ha kiütik a hibàt, szèp minden. Mikor kipörög valamelyik kerék,visszajön kipörgésgàtló hiba, és megint nincs DSC.... Ez mi? Vagy hogy van?

Szia!
Sopronban van megbízható és hozzáértő BMW szerelő: Jagosits Krisztofer 06709485116.
Én is első BMW-s vagyok, járkáltam én is szerelőtől szerelőig. Itt megcsinálták az autót! Van diag és csak ahhoz nyúlnak hozzá amihez szerszámjuk van, vagy tudnak hozzá szerezni! Nem buherálnak!!!!


borbelyi Elküldve: 2017-12-18 10:37 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
borbelyi írta:
bricktopm írta:
yvette71 írta: Sziasztok! Valakinek ötlete, a következő a probléma, folyamatosan gyújtás van az autón, úgy is, hogy nincs benne a kulcs... tegnap bezártam még nem volt gond, ma pedig a távirányító már nem nyitotta, de égett a műszerfalvilágítás... az aksi nem merült, úgyh rendesen indul az autó. Megpróbáltam levenni az aksisarut, meg vissza, de sajnos úgyanúgy fenáll a probléma. Valószínű köze van hozzá, hogy beázik a kocsi, az anyósülés felőli ajtó aljánál, folyik be a víz, aminek sajnos több szerelő, és az 52ezres kéder csere sem orvosolta problémáját...valakinek ötlete?


G4es modulod beázott.


Szia! A beázás még szokott lenni a szélvédő alatti műanyag alkatrész, az ún. levélrács (az ablaktörlő lapátok azon keresztül vannak kivezetve)elöregedése miatt is. Én a múlt héten cseréltem, mert nekem is ugyanott ázott be mindig az autóm. Csak remélem, hogy ezzel megoldódott. Itt rendeltem: http://autotuninghaus.com/BMW-...S-GYARI-OE.
És itt egy YELLOW által készített videó, hogy hogyan kell kicserélni sk: https://www.youtube.com/watch?v=vtQPX9bDEbs


elvileg nem ázhatna be a levélrács miatt. ugyanis a szélvédő körben be van ragasztva.
a levélrácsnak a felső kb 15mm-es része (ami gumi), szokott repedezni. ha ott bejut a víz, akkor is a kaszninak is van egy pereme, ami szintén kivezeti a vizet.
viszont elképzelhetőnek tartom, hogy nagyobb mennyiségű vizet nem tud elvezetni, viszont a műanyag már igen, bár annak is van egy határa.
nekem viszont a szélvédőt nem nagyon fogta a ragasztó.


Pár esős nap a jövőben és kiderül, hogy használt-e! Hibakód mentes, Békés karácsonyt mindenkinek!

borbelyi Elküldve: 2017-12-18 06:17 Mi lehet a baj?

bricktopm írta:
yvette71 írta: Sziasztok! Valakinek ötlete, a következő a probléma, folyamatosan gyújtás van az autón, úgy is, hogy nincs benne a kulcs... tegnap bezártam még nem volt gond, ma pedig a távirányító már nem nyitotta, de égett a műszerfalvilágítás... az aksi nem merült, úgyh rendesen indul az autó. Megpróbáltam levenni az aksisarut, meg vissza, de sajnos úgyanúgy fenáll a probléma. Valószínű köze van hozzá, hogy beázik a kocsi, az anyósülés felőli ajtó aljánál, folyik be a víz, aminek sajnos több szerelő, és az 52ezres kéder csere sem orvosolta problémáját...valakinek ötlete?


G4es modulod beázott.


Szia! A beázás még szokott lenni a szélvédő alatti műanyag alkatrész, az ún. levélrács (az ablaktörlő lapátok azon keresztül vannak kivezetve)elöregedése miatt is. Én a múlt héten cseréltem, mert nekem is ugyanott ázott be mindig az autóm. Csak remélem, hogy ezzel megoldódott. Itt rendeltem: http://autotuninghaus.com/BMW-...S-GYARI-OE.
És itt egy YELLOW által készített videó, hogy hogyan kell kicserélni sk: https://www.youtube.com/watch?v=vtQPX9bDEbs

borbelyi Elküldve: 2017-12-17 05:39 Hűtővíz..:S

Tibo írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
drherczeg írta: Sziasztok!

Elkezdett folyni a hűtővíz az autóból, de csak amikor nyomás alatt volt. Ha állt a motor, akkor nem folyt semmi. Elég gyorsan észrevettem, még a visszajelző lámpa sem gyulladt fel és szerencsémre pont ott csinálta, ahol van egy szerelőakna. Ráálltam, alánéztünk és a kiegyenlítő tartály környékén volt vizes. A vízpumpa és a csövek környékén száraz volt. Leszedtük a tartályt és annak sincs semmi baja, de kis nyomás alatt is folyik belőle a víz, lent, ahol a csövek csatlakoznak. Arra jutottunk, hogy lehet, hogy az o-gyűrűket kellene kicserélni, mert elöregedtek. Előtte pár nappal volt reduktor cserén, ami elég közel van a tartályhoz, valószínű ekkor megnyomhatták a tartályt és akkor egy kicsit elmozdulhatott és azért folyik most belőle a víz....valószínűleg. A tartály volt cserélve (több, mint 6 éve) de ezek az O-ringek biztosan nem.

A kérdésem az lenne, hogy honnan lehetne ilyen O-ringet szerezni a kiegyenlítő tartályhoz? Nem igazán találok a neten...

Köszönöm


méret alapján egy víz-fűtés szaküzletben biztos kapni. vagy autósboltban is lehet.
feltehetően szabvány méretek ezek.


SKF csapágyboltba szoktam járni O gyűrűket venni, szinte minden méretben van vagy tudnak beszerezni fillérekért. Pl vanos soleoidhoz is az összes O gyűrű került vagy 500 Ft-omba csak annyi hogy pontos méret kell mert az ellapult szétszakadt régiből max saccolni lehet az eredeti méretére...


általában azért tudják milyen méret kell, ha szakember dolgozik az üzletben. ha mondod mire kell, annak a méretét, és az ellendarabnak a belső méretét amivel össze kell pászítani, abból tudják milyen való oda. arra fel mondom, ha nem tudja az ember konkrétan az O-gyűrű méretét. na meg persze milyen anyag fog átfutni a rendszeren, kell-e, hogy valaminek ellen álljon az a gyűrű.



Hali, nem az o-gyűrűvel van a baj, azért folyik a vized csak üzemmelegen mert a tartályon van egy hajszálrepedés ami csak nyomás alatt nyílik jobban szét.Üdv


Sziasztok!
Tavaly télen nekem is csak nyomás alatt folyt, s tényleg hajszálrepedés volt a kiegyenlítő tartályon. Székesfehérváron az E46 bontóban 5 ezerért vettem jó állapotú használtat, lecseréltem és azóta nincs gond vele!

borbelyi Elküldve: 2017-11-08 12:23 N46 és N42 motorok

Hektor írta:
Kretya írta:
Hektor írta:
Kretya írta:
Hektor írta:
Hektor írta:
Kretya írta: Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.


Fiam autója 2002-es 316ti. N42B18A. Reggeli hidegindításkor dettó, remegés, égéskimaradás, gázra torpanás, esetleg ilyenkor leállás. Kb 1-2 percig, majd a szekunderlevegő leállással egyidőben kisimul a járása, alapjárat beáll és kifejezetten gyönyörűen, halkan jár. Ilyenkor alapjárat már stabil, üzem közben hibátlan. Meleg álapotbn indításkor tünetmentes, csak egy teljes éjszakai állás,teljes kihűlés után csinálja újból. Hibák Inpa szerint gyujtás kimaradás 1,2,3 hengerben is,majd
27BB CDKANWS-canshaft control outlet- VANOS
2731 CDKENWS-canshaft control inlet- VANOS
27B8 CDKPDSS- plansibiliti diff. Pressure sensor

Solenoid szelepek ellenőrizve, kitisztítva, tömítései cserélve. Kicsit jobb lett, talán hidegen rövidebb ideig csinálja, de még mindig. Hidegindításkor olyan, mint ha túldúsulna, ezért van égéskimaradás és erős benzindús kipufogó füst.


Azért írtam, mert ugyan olyasmi a tünet. A " magnetventil " nekem a solenoid amit én ellenőriztem, tisztítottam és a tömítést is cseréltem. Ettől talán jobb lett, de még mindig van tünet. Én arra gondoltam, hogy talán a vanos felújításnak jött el az ideje, mert tipikus hogy hidegindításkor nem állít a kipuf.szelepekre, viszont a dús üzemanyagot meg megkapja. De lehet,hogy tévúton vagyok. Még nézek élő adatokat, lehet hogy okosabb leszek. Egy külföldi fórumon a vezérmű lánc feszítőjének cseréje volt a megoldás. Sajna ez csak találgatás.


Rendben, akkor ezeket a magnetventil-vanos solenoidokat megtisztítom, hátha jobb lesz. Addig is köszönöm!


Youtubon is találsz róla videókat. Pl: https://m.youtube.com/watch?v=72UrqsJh4L0
A tömítéseket is cserélni kellene


A helyzet. Megtisztítottam őket sajnos nem lett jobb. Mondom, akkor ránézek a folytószelepre, kitakarítom. Arra jöttem rá, hogy a légszűrőházhoz legközelebb lévő görgő kikezdte nem is kicsit a légszűrőházat. Ideiglenesen csak odaraktam egy kis darab műanyagot és leragasztottam szigetelő szalaggal. Jelentősen javult az alapjáratingadozás, de még most sem 100%-os. Valamint, ahogy néztem már nem a gyári vezérműláncfeszítő van benne. Mit nézhetek még meg esetleg?


Hát nem igazán tudom, én a hidegindítási problémára még elő adatot akarok nézni, hátha okosodok. Külföldi fórumon olvastam, hogy vezérműlánc szett csere után csinálta ezt, és ott másik láncfeszítő oldotta meg ezt a problémát. Lehet hogy a vanos kerekeen is cserélni kelene már tömítést, csapágyat, de ott vezérlést rögzítő szeszám kell, ami nekem nincs. No meg ez is sak találgatás sajna.

Szia!
Nekem is volt alapjárat problémám, sok-sok leállás, vezérléscsere stb. A hibaüzenet nekem is vezérműtengely jeladó hiba és túlkésleltetett vezérlés volt. A vezérműtengely jeladókat lecseréltem magam, de nem oldódott meg. Sok-sok javítás és pénz után a főtengely jeladó gyárira cseréje (én is cseréltem EBAY-es sz...ra, de az nem is működött) oldotta meg a problémát.


borbelyi Elküldve: 2017-11-01 06:05 Nem tudom mi a baja az autómnak

hil írta:
borbelyi írta:

Na kedves BMW-s társaim. 2017. július végén, Székesfehérváron a Horváth Autódoktor-nál jól összegányolták az autót. Kicserélték az "elszakadt" vezérműláncot - ami mellesleg semmi kárt sem okozott az autóban - ami többek szerint hihetetlen nagy szerencse. Összerakásához nem használtak BMW szerszámot, mert nincs nekik és/vagy "rutinosak", de így is jó lesz, s csak 1,5-2 cm eltérés volt a lánckerekek között (az ő jelölésük szerint is). Eltört az olajzócső, hogy összerakáskor vagy utólag tudja a fene. Gyári tömítés helyett tömítőpasztával oldották meg a szelepfedél tömítést - az újabb szereléskor készített képek alapján nem csak a tömítendő helyre jutott belőle. Mindezen felül olajat cseréltek és levizsgáztatták az autót, s mindezt 260000 magyar forintért (ha kérek számlát akkor ettől sokkal több lesz...). A soproni (a jó) szerelő szerint, mivel a vezérlés szétszedése és újbóli, BMW szerszámmal történt összeszerelése után is meg-megállt az autó - az előtte is észlelt főtengely jeladó hibával, valószínűsíthetően ez lehetett a hibaok, s a vezérléshez nem is kellett volna hozzányúlni. A hátsó kipufogódobom a bemeneti csőnél szelelt, ezt hegesztés helyett kipufogócementtel betapasztották, ami mára megint lyukas (persze a pénzt ezért is megkérték). Szerencsére a sok leállás után találtunk Sopronban szerelőt (neki is E46-ja van), aki szakszerűen megcsinálta, helyrerakta a vezérlést és kicserélte a főtengely jeladót működő gyárira, s most az autó végre hibamentesen működik. Megállapítom, hogy Székesfehérváron valószínűleg jól lenyúltak!

Ez bizony szomorú történet


Az, viszont mindenki számára tanulságos lehet.