compact fórum hozzászólásai

compact Elküldve: 2013-11-14 12:20 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
Bmwskeeter999 írta: Hello Hello!

Érdeklődni szeretnék mitőé van az,illetve mi lehet a baj,annak hogy leállítom az autot és még utána van ilyen ventilátor hang..valószinűleg a fütés utáni szellőztető lehet szerintem,de eléggé sokáig ad ki hangot...és eléggé hangosan...mit tanácsoltok erre mit tegyek?
Bmw E46 touring 318i!

Válaszaitokat előre is köszönöm!


a klímavezérlőn vane gy kis rács, a mögött van egy kis venti. az menni szokott még kb 15 percig... ha hangos az azért van, mert koszos, nincs már kenése.


Ez a jobbik eset a rosszabbik ha a szellőzőkön jön a levegő, ami azért van, mert a fűtőmotor előtét ellenállása haldoklik és akár gyújtás levétel után is mehet a fűtőventillátor még egy ideig.

compact Elküldve: 2013-11-10 21:21 gumis tapasztalatok

funez írta: Sziasztok
Most lenne jó árba sava eskimo s3+ téligumi. Érdeklődnék hogy van e valakinek erről a gumiról tapasztalata. Válaszokat előre is köszi


Régebben elhasználtam pár garnitúra Sava gumit, nekem nem volt problémám vele!

compact Elküldve: 2013-11-10 09:09 Futómû és hibái

sindely írta: udv minden forumtagnak! segitsegeteket szeretnem kerni. boldog tulaja vagyok 1999es e46 328ci nek 173e van benne. kovetkezo a gondom, 2000 fordulat folott barmelyik fokozatban remeg az autom igen eroteljesen kigyorsitaskor, amint egyenletes sebessegel kezdek menni bosszanto vibracio abba marad. menet kozben konyoktamasz mogott megfogom a kardanalagut tetejet eros vibraciot erzek. most lett cserelve a flexdisc meg a csapagy ami abban a gumiagyban van. valamivel jobb lett, valtasnal nem kottyan, csattan. de a vibracio megmaradt. kerekeim jok, mind ket garnituraval csinalja. nincs otletem mit csinaljak vele. kardan csere vagy felujitas segit csak? valaszotokat elore is koszonom!!


Ismerősöm járt úgy, hogy semmi nem látszott a kardánon és nem is lógott kotyogott, de a cseréje után minden vibráció megszűnt!
Ha van lehetőséget próbaként rátenni egy másikat én mindenképp azzal kezdeném!




compact Elküldve: 2013-11-09 08:16 Kopog az eleje!!

feco7939 írta:
compact írta:
feco7939 írta:
compact írta:
jons írta:
compact írta:
e46-ot már golf 4 árban lehet venni az alkatrész árak és a fenntartása mégis 5X annyi, ráadásul semmivel sem különb.

Ezzel itt nem leszel túl népszerű.


Nem is akarok népszerű lenni és mint többször is írtam BMW tulaj vagyok nem pedig elvakult fan aki nem látja a fától az erdőt!
Nem neked fogok beszámolni arról, hogy mit miért veszek és mire használom!
Melyik szó nem igaz abból amit az előbb leírtam?
Na ugye, hogy igazam van...



Igazad van!
Minden autónak megvannak az előnyei és hátrányai is.........nekem is volt 2-es Golfom....4,2 l/100km......isteni volt, Passat 4,8/100km...........a BMW-nél sokallom az 5,9-et



Nem feltétlenül csak a fogyasztásra gondoltam, hanem az alkatrész árakra amik ugye kellenek bőven, mivel csak a típushibák felsorolásával oldalakat lehet megtölteni.
Még mindíg nagyon sokan vesznek meggondolatlanul autót és sokan el sem tudják képzelni, hogy a hibátlannak tűnő már nagyon olcsón pl.1m ért vásárolt autóra mennyit rá lehet költeni ha baja van, és ha nem nyomozol előtte akkor ez akkor derül ki amikor kell valami és egy ártatlannak tűnő futómű kopogás simán beleszalad 50, 100-ba úgy, hogy egy másik 10 éves 1 millás autónál negyed annyiból megvan ami ráadásul még semmivel sem rosszabb.




Az biztos, hogy sem alkatrész árban és sem fogyasztásban nem egy kategória a BMW és a VW.
Bár BMW csak pár hónapja van a családban, így nem tudok nyilatkozni a költségekről(vétel óta még csak tankolni kellett bele)..............de VW van 10 éve, annak a költségéről tudok.......



Sokat nekem sem kellett ráköltenem egyikre sem és nem voltak problémásak /2. BMW-m/, de ami problémákról pl itt olvasok és az ismerettségi körömben küzdenek azért eléggé katasztrofális dolgok vannak és aki nem számít a zsebbenyúlásra az nem kicsit lepődik meg.
Főleg úgy, hogy a vételárak már nagyon alacsonyan vannak amióta rengeteg kint kidobott autót hoztak be eléggé rossz állapotban. De a fenntartása nem csökkent arányosan a vételárral!
Ezért próbáltam rávilágítani arra, hogy attól, hogy valaki vett egy BMW-t attól nem kell elszállni, mert az semmit nem jelent és nem különb egy másik márkát birtoklótól.
Csak volt akinek fájt az igazság, de ez már nem az én problémám...






compact Elküldve: 2013-11-08 23:32 Kopog az eleje!!

feco7939 írta:
compact írta:
jons írta:
compact írta:
e46-ot már golf 4 árban lehet venni az alkatrész árak és a fenntartása mégis 5X annyi, ráadásul semmivel sem különb.

Ezzel itt nem leszel túl népszerű.


Nem is akarok népszerű lenni és mint többször is írtam BMW tulaj vagyok nem pedig elvakult fan aki nem látja a fától az erdőt!
Nem neked fogok beszámolni arról, hogy mit miért veszek és mire használom!
Melyik szó nem igaz abból amit az előbb leírtam?
Na ugye, hogy igazam van...



Igazad van!
Minden autónak megvannak az előnyei és hátrányai is.........nekem is volt 2-es Golfom....4,2 l/100km......isteni volt, Passat 4,8/100km...........a BMW-nél sokallom az 5,9-et



Nem feltétlenül csak a fogyasztásra gondoltam, hanem az alkatrész árakra amik ugye kellenek bőven, mivel csak a típushibák felsorolásával oldalakat lehet megtölteni.
Még mindíg nagyon sokan vesznek meggondolatlanul autót és sokan el sem tudják képzelni, hogy a hibátlannak tűnő már nagyon olcsón pl.1m ért vásárolt autóra mennyit rá lehet költeni ha baja van, és ha nem nyomozol előtte akkor ez akkor derül ki amikor kell valami és egy ártatlannak tűnő futómű kopogás simán beleszalad 50, 100-ba úgy, hogy egy másik 10 éves 1 millás autónál negyed annyiból megvan ami ráadásul még semmivel sem rosszabb.


compact Elküldve: 2013-11-08 22:54 Kopog az eleje!!

jons írta:
compact írta:
e46-ot már golf 4 árban lehet venni az alkatrész árak és a fenntartása mégis 5X annyi, ráadásul semmivel sem különb.

Ezzel itt nem leszel túl népszerű.


Nem is akarok népszerű lenni és mint többször is írtam BMW tulaj vagyok nem pedig elvakult fan aki nem látja a fától az erdőt!
Nem neked fogok beszámolni arról, hogy mit miért veszek és mire használom!
Melyik szó nem igaz abból amit az előbb leírtam?
Na ugye, hogy igazam van...
Nem kell rögtön megsértődni és támadással védeni magad, csak azért mert valaki ki meri mondani az igazat!
"Majomra volt pénz" Jó esetben 1 millás autód van, attól van rajtad ekkora mellény?

Javaslom, ne indítsunk a dologról soha véget nem érő vitát, mert ennek nem hiszem, hogy van itt helye!




compact Elküldve: 2013-11-08 17:18 Kopog az eleje!!

Pocses írta:
anubisz írta:
jlaci74 írta:
pot írta: Sziasztok lengéscsillapitót akarok cserélni a kocsiba egy oldalon néztem SRLINE lengéscsillapitót 12500ft/db szerintetek ez jó lehet?????????????????????????


Névtelen olasz felújított, annyit ér amennyibe kerül, vagy még annyit se ...
Egy Fiat Uno-ba lehet hogy elmegy, de egy Bmw-be felejtős.


Látom már a leng.csillapítókat is ellenőrizni kell, ha BMW vesz az ember, mert ilyeneket találhat benne az ember,Ha lehetne kapni 5000 ért azt is beraknák sokan. Nem tudom minek egyeseknek BMW ha 20 ezerből akarják fenntartani.


Igazad is van!

Akinek van pénze majomra, annak legyen pénze banánra is!


Ezzel akkor van gáz ha a banán ára nem arányos a majoméval!
e46-ot már golf 4 árban lehet venni az alkatrész árak és a fenntartása mégis 5X annyi, ráadásul semmivel sem különb.

compact Elküldve: 2013-11-07 19:20 320d Motor

haka írta:
compact írta:
haka írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziaasztok!

Voltam Mikinél és azt mondta hogy az adagolomba valószinűleg valamilyen nyomásszabályzó nem a legjobb! 1-3 között kne lenni e az értéknek ha jol emlékszek,de nem anynin van.

Krdésem hogy szerintetek meddig mehet ez még el így?

Én meg azt hittem hogy néha a légtömegmérő miatt torpan be ,pedig nem


ha voltál Mikinél, miért nem őt kérdezted? valószínű tőle jobban senki nem tudja, vagy épp megmondani sem lehet. nyílván ha valami nem gyári határok között van, akkor nem célszerű sokáig húzni.


Én most öntöttem bele csodalöttyöt, hogy kitisztítsa a porlasztót.
A fülem már biztosan sokat javult tőle, mert állandóan fülelek, csörög-e még
Szerintem javult a helyzet, de amúgy nem tudom megmondani biztosra, mert már nem tudom eldönteni. Nem emlékszem milyen volt


Megnyugtatlak, hogy ugyan úgy fog csörögni, mert ha egy befecskendező csörög akkor azt nem azért teszi, mert koszos!
Amúgy az ilyen tisztító csoda löttyök egy több 100e km-t futott motornál vagy üzemanyagrendszernél többet ártanak, mint használnak!



Őő jaja csodát nem várok, csak 2 ismerősnek is megszűnt a csörgés meg a füstölés adaléktól teljesen. Nem BMW-knél de gondolom az tök mindegy ugyebár.
És hát mivel a bevizsgálás is 40-50k ezért gondoltam kipróbálom, mielőtt visszaküldik, hogy tisztítani kellett csak.
A computer nem mutat rossz értéket, ezért próbálom csak akkor rákölteni a több száz ezret, ha tuti rossz Nem is sürgős annyira szóval kísérletezek.

Egyébként nekem alapjáraton nem csörög csak gázadásra és mostmár akkor sem állandóan. Úgy veszem észre, hogy csökkent a csörgés és bizonyos esetekben már nem is hallom.

Amúgy a csörgést konkrétan mi okozza, hogy kosz nem lehet?


Melyik fajta adalék amivel próbálkoztatok?
A csörgés igazából a befecskendező rossz porlasztási képe miatt van és nem maga a befecskendező adja a hangot hanem a rossz befecskendező hengerében lefolyó helytelen égés hangja amit hallunk.
Általában a porlasztó csúcsának a kopása miatt van ami a gyengébb minőségű üzemanyag rossz kenése miatt alakul ki, így a porlasztott üzemanyag szemcséi nagyobbak, nem a megfelelő irányban keverednek a hengerben és a dugattyú tetőben és az így létrejött gyulladási késedelem megnő amitől zajosabb a motor járása.
Ezekben a befecskendező szelepek már óriási nyomáson dolgoznak és olyan illesztések és apró lyukak vannak, hogy ott pl egy porszem már elég a teljes működésképtelenséghez.
Véleményem szerint és pár tapasztalat is azt támasztja alá, hogy ezek a csoda adalékok, ultrahangos tisztítás és egyebekkel való próbálkozás sajnos ablakon kidobott pénz.
A Bosch kerek perec kijelentette, hogy a CR befecskendezők 150e km-re vannak tervezve!
Az hogy valakinek még ennyit sem bír ki, vagy van akinek 2x ennyit az valószínüleg a tankolt üzemanyagon, szűrőcserén és a szerencsén műlik.
Én azt mondom, hogy ha megjelennek a befecskendező hibára utaló jelek akkor a próbálkozások árát félre teszem a hamarosan esedékessé váló befecskendező cserére, mert a sor vége nagy valószínűséggel úgy is az lesz.
Rosszabb esetben BMW-nél nem tudom, hogy mennyire jellemző de jópár egyéb márkánál pedig sajnos a sok próbálkozás és rossz befecskendezővel való használat akár motorcseréhez is vezethet, mert a rosszúl befecskendezett üzemagyag megolvasztja a dugattyút, az pedig szépen elintézi a hengerfalat.


compact Elküldve: 2013-11-06 19:48 Motorolaj

culkin írta:
compact írta:
culkin írta: Sziasztok!!!

A segítségeteket szeretném kérni! Új diesel felhasználó vagyok! Olajcsere előtt állok és a kérdésem az lenne, hogy e46 320d-hez(2001/10.) melyiket érdemes használni! Illetve egyik barátomnak e90-es 2006-os 320d-je van! (hány litert kell vásárolnom?)

Ezek közül? vagy esetleg más ajánlat?

BMW Quality High Power 15W40
BMW Quality Power Special 10W40
BMW Quality LongLife-04 5W30
BMW Quality LongLife 0W40
BMW Quality Super Power 5W40

Előre is köszönjük a segítséget!



BMW Quality LongLife-04 5W30
5,5l a feltöltési mennyiség!



és ez az 5w30 mindkettőbe jó, ugye?
köszönöm szépen!


Így van!

compact Elküldve: 2013-11-06 19:31 Motorolaj

culkin írta: Sziasztok!!!

A segítségeteket szeretném kérni! Új diesel felhasználó vagyok! Olajcsere előtt állok és a kérdésem az lenne, hogy e46 320d-hez(2001/10.) melyiket érdemes használni! Illetve egyik barátomnak e90-es 2006-os 320d-je van! (hány litert kell vásárolnom?)

Ezek közül? vagy esetleg más ajánlat?

BMW Quality High Power 15W40
BMW Quality Power Special 10W40
BMW Quality LongLife-04 5W30
BMW Quality LongLife 0W40
BMW Quality Super Power 5W40

Előre is köszönjük a segítséget!



BMW Quality LongLife-04 5W30
5,5l a feltöltési mennyiség!

compact Elküldve: 2013-11-06 19:04 320d Motor

Maistro írta: Nem értek ehhez a témához, de kérdeznék. Mit jelent az hogy csörög egy porlasztó?



compact írta:
haka írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziaasztok!

Voltam Mikinél és azt mondta hogy az adagolomba valószinűleg valamilyen nyomásszabályzó nem a legjobb! 1-3 között kne lenni e az értéknek ha jol emlékszek,de nem anynin van.

Krdésem hogy szerintetek meddig mehet ez még el így?

Én meg azt hittem hogy néha a légtömegmérő miatt torpan be ,pedig nem


ha voltál Mikinél, miért nem őt kérdezted? valószínű tőle jobban senki nem tudja, vagy épp megmondani sem lehet. nyílván ha valami nem gyári határok között van, akkor nem célszerű sokáig húzni.


Én most öntöttem bele csodalöttyöt, hogy kitisztítsa a porlasztót.
A fülem már biztosan sokat javult tőle, mert állandóan fülelek, csörög-e még
Szerintem javult a helyzet, de amúgy nem tudom megmondani biztosra, mert már nem tudom eldönteni. Nem emlékszem milyen volt


Megnyugtatlak, hogy ugyan úgy fog csörögni, mert ha egy befecskendező csörög akkor azt nem azért teszi, mert koszos!
Amúgy az ilyen tisztító csoda löttyök egy több 100e km-t futott motornál vagy üzemanyagrendszernél többet ártanak, mint használnak!





Leírni nem egyszerű, de pl alapjáraton idegen kattogó vagy csattogó hangja van, vagy gyorsításkor kerepelő.
Leginkább hideg motornál érdemes fülelni.





compact Elküldve: 2013-11-06 18:39 320d Motor

haka írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziaasztok!

Voltam Mikinél és azt mondta hogy az adagolomba valószinűleg valamilyen nyomásszabályzó nem a legjobb! 1-3 között kne lenni e az értéknek ha jol emlékszek,de nem anynin van.

Krdésem hogy szerintetek meddig mehet ez még el így?

Én meg azt hittem hogy néha a légtömegmérő miatt torpan be ,pedig nem


ha voltál Mikinél, miért nem őt kérdezted? valószínű tőle jobban senki nem tudja, vagy épp megmondani sem lehet. nyílván ha valami nem gyári határok között van, akkor nem célszerű sokáig húzni.


Én most öntöttem bele csodalöttyöt, hogy kitisztítsa a porlasztót.
A fülem már biztosan sokat javult tőle, mert állandóan fülelek, csörög-e még
Szerintem javult a helyzet, de amúgy nem tudom megmondani biztosra, mert már nem tudom eldönteni. Nem emlékszem milyen volt


Megnyugtatlak, hogy ugyan úgy fog csörögni, mert ha egy befecskendező csörög akkor azt nem azért teszi, mert koszos!
Amúgy az ilyen tisztító csoda löttyök egy több 100e km-t futott motornál vagy üzemanyagrendszernél többet ártanak, mint használnak!

compact Elküldve: 2013-11-03 20:03 Ennyit a szervízekrõl!!!

Grifi írta: Hellò BMW-sek!
Szükségem lenne egy ki segitségre, tanácsra.
A kocsimban 18. 000 km van. A motor hibajelző folyamatos jelzése miatt elvittem szakszervizbe az autòt.
Két nap után és 150.000Ft után visszaadták a kocsit.
A számla szerint LAMDASZONDÀT cseréltek, bár az elvégzett munka pedig nitrogénoxid-érzékelő cseréről szòl. Mivel laikus vagyok a szereléshez ez akár még rendben is lehet. Bár ahogy utána néztem a LAMDASZONDA élettartama kb. 150.000km körül van. A rossz alkatrészt nem adták vissza, ahogy illett volna.
De a legérdekesebb, hogy valami ködös magyarázatot adtak, hogy be kellett tanitani az alkatrész, no de 150 km-en keresztül?
Van valamilyen szerviz tevékenység ami indokolja, hogy 150 km-t hajtsa a szerelő az autòt?
Volt már valakinek ilyen esete? Kérlek adjatok tanácsot.


Üdv!

A rossz alkatrészt nem illik vissza adni csak akkor ha az ügyfél azt külön kéri!
Illeszteni kell és próba út sem árt a helyes működés ellenőrzése miatt, ez a te esetedben 150km volt, gondolom sok idejük volt vagy a te autóddal intézték a napi teendőket próbaút címen.
Problémáznod felesleges, mert sajnos semmit nem érsz el vele, ha a hibatünetek megszűntek amiért elvitted az autót akkor örülj neki, ha az általad leírtak zavarnak akkor legközelebb ne oda vidd az autót!


compact Elküldve: 2013-11-03 18:35 Segítsetek!

valter320d írta:
compact írta:
valter320d írta: Szép jó estét kívánok nektek!
Vonóhorog modul mi célt szolgál?
Vettem egy vonóhorgot és nem tudom kell e hozzá modul,hozzá nincs és gyári szabványos csatlakozó van rajta!

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv.: Valter


Azt külön kell venni, nem jár a vonóhoroghoz!
Több fajta van, attól függ, hogy milyen autóba megy és milyen a villamos rendszere./normál, can-bus/
A modul azt a célt szolgálja, hogy normálisan be tudd kötni, működjenek a vontatmány visszajelző lámpái és az autóban is működjön a vonóhorog visszajelzők, van ami csak fény vissza jelzős van ami már hangot is tud adni, stb.
A legjobb ha ott ahol a horgot vetted ott megmondod, hogy milyen autóba kell és elvileg tudniuk kell, hogy milyen fajtákból lehet válogatnod, vagy rábízod arra aki majd beköti.

Szerintem rábízom arra aki majd beköti,nem can es normál,állítólag ahhoz nem kell modul!


Ha nincs can akkor elvileg jó a sima visszajelzős is az legalább nem kerül egy vagyonba.

compact Elküldve: 2013-11-03 18:27 Segítsetek!

valter320d írta: Szép jó estét kívánok nektek!
Vonóhorog modul mi célt szolgál?
Vettem egy vonóhorgot és nem tudom kell e hozzá modul,hozzá nincs és gyári szabványos csatlakozó van rajta!

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv.: Valter


Azt külön kell venni, nem jár a vonóhoroghoz!
Több fajta van, attól függ, hogy milyen autóba megy és milyen a villamos rendszere./normál, can-bus/
A modul azt a célt szolgálja, hogy normálisan be tudd kötni, működjenek a vontatmány visszajelző lámpái és az autóban is működjön a vonóhorog visszajelzők, van ami csak fény vissza jelzős van ami már hangot is tud adni, stb.
A legjobb ha ott ahol a horgot vetted ott megmondod, hogy milyen autóba kell és elvileg tudniuk kell, hogy milyen fajtákból lehet válogatnod, vagy rábízod arra aki majd beköti.