compact fórum hozzászólásai

compact Elküldve: 2013-09-18 18:47 320d Motor

norbeee írta:
toki24 írta:
haka írta:
toki24 írta: Sziasztok!


Na megvolt a kocsi megvétele utáni nagy szerviz, gyárit kapott mindenből természetesen, kartergázszűrő is cserélve minden cakkom pakk.

Elkell hogy mondjam jobb lett érzésre a kocsi, sőt a fogyim 4,6-,4,8 lett 90es tempoval, azelötti nap meg 5-5,2 szóval ooojeee imádom

Ékszijtárcsát is megnéztük hálaisten hibátlan.


Grat!!

A fogyasztásnak én is örültem egy darabig. Egy ideig még meggyőztem magam, hogy nem tudok számolni, később már kiderült, hogy a computer nem tud


Magyarul kurvára hamisat mond?!
kevesebb vagy feljebb? 5 liter legyen átlag a gép szerint, akkor a pillanatnyi kicsivelvan feljebb mint a 4. liter. akkor melyiok igaz?


1-1,5 literrel elszámol tapasztalataim szerint, tehát kevesebbet mutat



Így van, sajnos 1-2 litert nyugodtan hozzá lehet adni ahoz amit kiír, viszont ami nekem ennél is idegesítőbb, hogy így nagyon pontatlanul számolja a megtehető km-t.
Diag is volt?



compact Elküldve: 2013-09-17 12:25 Klíma

bmw320d4 írta:
Pocses írta:
haka írta: Tegnap megint észrevettem, hogy ha mindent automatára teszek a digit klímánál, akkor van olyan eset, amikor a lábra meleget fúj, miközben egyéb helyekre hideget. A hőfok állítás hidegen áll.
Én olyasmire gondoltam, hogy amikor kint hidegebb van, akkor a lábra melget fúj direkt. Van valami ilyesmi automatika? Ha igen mi, ha nem miért fújhat néha oda meleget?

Thx!


Nálam is ugyanígy van. Alul nem tudod állítani kézzel, hogy hideg legyen vagy meleg, mint a felső szellőzőkön. Ugye mondjuk kint 13-fok van, a beállítás meg mondjuk 21-fok, akkor hallani is mikor az ótómata átkapcsol alul fűtésre, mert "szerencsétlen" próbálja a kívánt hőfokot elérni az utastérben. Reggel vittem a nejem én is, át is tekertem a felső állítót melegre, így mindenhol fűtött.


Az egyik legjobb találmánya a BMW-nek. Warmefuss, kaltekopf.


Magyarázd el légyszives, hogy mi olyan jó ebben a dologban, mert én eddig úgy voltam vele, hogy rohadt gáz és idegesítő, hogy van egy digitklímás autóm amiben tekergetni kell, hogy milyen levegőt fújjon a felső szellőzőkön!

compact Elküldve: 2013-09-16 19:04 Szívócsonk-pillangószelep

copygrandee írta:
jlaci74 írta:
copygrandee írta:
jlaci74 írta:
copygrandee írta:
ember84 írta:
haka írta:
szotakdavid írta:
haka írta:
copygrandee írta:
Nagyon köszönöm a választ! Akkor para indul...


25 ezer a megváltás, nem olyan vészes


4db 5x15-s csavar 25 ezer??


Hát kell oda tömítés is 9k és hát meg is kell csinálni, szerintem egyáltalán nem vészes
Én se bíznám a weboldalam autószerelőre, fordítva se érdemes


Hm,ezt egy kiscsoportos ovis is megcsinalja.en megcsinalnam neked ingyen,ha iszunk utana egy sort


Ma beszéltem le a dolgot. Egy régi ismerősöm (Mazdás szerelő) csinálja a jövő héten.
Addig is beszerezném, ami kellhet a műtéthez. Tudtok segíteni abban, hogy miket vegyek? Illetve a takarítás mit érint, ha már szétszedjük. Amennyiben olajcsapdás a kartergáz szűrőm cseréljem újra? Amúgy 220.000 van az autóban, rendszeresen jár márkaszervizbe, mégsem jelezték nekem soha, hogy ezzel lassan bibi lehet... Köszönöm előre is!


Küldj egy VIN-t és segítek mindenben.


PR34416 Erre gondolsz?


Igen erre ... , de ebben nincs flap .



Akkor ennyi? Nincs is értelme szétszedni? Kipucolni, ilyesmi?


Üdv!

Ha valóban nincs benne pillangószelep akkor magát a szívósort sztem nem érdemes leszedni és takarítgatni, mivel úgysem lehet 100%-osan kitakarítani, viszont lehet, hogy fellazítasz olyan szennyeződést/főleg ha ráégett kormos belülről/ amit akkor nem tudsz kitakarítani, viszont később azt szívja be a motor.
EGR tisztítás viszont ajánlott, ahhoz nem is kell megbolygatni nagyon a dolgokat.

compact Elküldve: 2013-09-10 18:10 hûtõ

Milo írta: Sziasztok
EGR termosztát miatt leetséges hogy a vízhőfok mutatóm menet közben hosszútávon max negyedig megy fel,városban sok pöcsöléskor felmegy fügőleges helyzetbe,majd ha folyamatosan haladok negyedig vissza megy.
Valakinek ilyen volt már?


Az inkább a nagy termosztát lesz, esetleg mindkettő!
Ha csak a kicsi rossz, attól a mutató még általában felmegy az üzemi hőmérsékletre, max kicsivel később.

compact Elküldve: 2013-09-06 23:29 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

Sziasztok!

E46 compact első rugói egyezik a szedán esetleg a coupe rugóival!
2, max. 3 centit szeretnék ültetni az elején, hogy az első kerékjáratnál ne legyen nagyobb hely, mint hátul!
Milyen megoldást ajánlanátok?

compact Elküldve: 2013-09-06 23:16 Hifi beszerelése e46-ba

haka írta:
ateszka86 írta:
a rádiót h viszi, behozza szépen az állomásokat?


Aha szépen behozza, én a class fm-et hallgatom reggelente, az teljesen jó.


Valóban meglepően okosak ezek a kínai fejegységek, de sajna amikkel én találkoztam azoknak a hangzása katasztofális és élvezetes zenehallgatásra alkalmatlan.

compact Elküldve: 2013-09-06 22:49 Fûtõventillátor

Bero írta: Sziasztok! Kicsit elbizonytalanodtam mi lehet a problémám. A hibák a következők: Az ablakfűtést,ha bekapcsolom akkor villan a zöld led,felmegy a (digit)klíma mutató maximum állásra,viszont a levegő nem jön semmi az ablakra. A másik: ha bekapcsolom a klímát el felveszem maximumra akkor a mutató szerint max álláson van,viszont olyan közepes mennyiségben jön a levegő,nem úgy mint régen! Mi lehet a baj? Most a ''süni'' szállt el vagy a klíma panel vezérlőm? Esetleg valami bizti? Végigolvastam az összes ilyen topicot,de nem tudom eldönteni! Köszi a válaszokat!



Üdv!

Nekem is volt ilyen problémám, hogy 2 napig semmivel nem tudtam életrekelteni a ventillátort, aztán magától megjavult!
Azóta majdnem eltelt egy év és sosem állt meg, de a fordulatszáma az elég gyakran ingadozik sajna.
Mivel senki nem tudta eddig 100%-ra azt mondani, hogy süni vagy vezérlő panel, így megvárom míg egyszer megint megáll.
Igaz nem gondoltam, hogy ennyit kell várni...
Azt már több embertől hallottam, hogy az ingadozást nem javította meg a süni csere.
Ha egyszer rászánom magam akkor én szét fogom szedni a ventit is és kitakarítom.
10év alatt elég sok szénkefe por össze tud gyűlni benne.


compact Elküldve: 2013-08-25 21:16 Szívócsonk-pillangószelep

eLevente írta: Sziasztok!

Kicsit most én is elkezdtem félni a Totalcaros cikk óta.
Látom hogy a megoldás a letörés vagy ledugózás.
Igazából nem szeretném jobban szennyezni a környezetet, mint most, azt meg végképp nem, hogy trükközni kelljen a műszakin, hogy átmenjen.
Van valakinek tapasztalata, hogy átmegy-e simán ezután?
Ja és mi a különbség a letörés/ledugózás között a hatásokban?

Köszi!


Füstölési K érték mérése padlógázas gyorsításról szól!
Ebben a tartományban a pillangószelep semmit nem csinál, így az értek sem lesz sem jobb, sem rosszabb!

compact Elküldve: 2013-08-22 22:44 320d Motor

nickname írta:
toki24 írta: Sajnalom hogy a nagy bmw ilyet megenged maganak hogy enn yi hiba lehetoseggel jon ki egy tipusa. Ahogy latom nem atlagos embereknek talaltak ezt ki. Sajnos nem keresek tobb 100 ezret de akkoris vagytam ra nag y almom volt pedig. Most azOn fogok retegni h mikor szarik be rajta valami.. Remelem nem sirom vissza a jo oreg vw- t


Megenged ???

Azért vedd figyelembe a futásteljesítményt és az eltelt időt is.


Teljesítmény és eltelt idő?
Írta, hogy 20 éves VW TDI-ből ül át!
Nem nagyon tudok annál strapabíróbb motorról!

compact Elküldve: 2013-08-22 22:35 Megvegyem? Vegyek ilyet?

nickname írta:


Szia!
A km állás erősen gyanús, ha olasz akkor nagy az esélye, hogy törve is volt, ha pedig olyan autót akarsz amire nem nagyon kell költeni akkor ne BMW-t és főleg ne dízel autót keressetek!

[/quote]

Az hogy te rosszul választottál nem azt jelenti hogy mind szar.

[/quote]

Azt hiszem, hogy erősen benéztél vmit, mert nekem elég régóta egy közel hibátlan autóm van, amivel nagyon meg vagyok elégedve és az itt írt típushibákból is nagyon kevéssel találkoztam eddig szerencsére!
Okoska...
Én BMW tulaj vagyok, nem pedig elvakult fan aki nem látja a fától az erdőt!




compact Elküldve: 2013-08-22 18:19 Megvegyem? Vegyek ilyet?

haka írta:
jlaci74 írta:
haka írta:
jlaci74 írta:
Zsanett írta:
Pocses írta:
Zsanett írta:
Pocses írta:
Zsanett írta:
Pocses írta:
Zsanett írta: Sziasztok!
Kinéztünk a férjemmel egy 525d Touring automata váltós bmw-t.
2004/11-i,de még a 1200kW/163LE-s.Olaszból lett behozva,elvileg 159.000km-rel.
Fontos hogy megbizható legyen,és ne kelljen rá sokat költeni,márcsak az 1 éves Kisfiunk miatt is.
Kérnék tapasztalatokat.Sokan inkább lebeszélnének róla.
Köszi a segítséget


Hát a megadott km az tuti, hogy nem valós. Érdekes a KW amit írtál teljesítménynek az inkább 120 kW.



Igen azt elírtam bocsi A km nekünk is gyanús volt kicsit,de reménykedtünk :/ Maga az autó viszont szerinted megbízható?


Ebben sajnos nem tudok nyilatkozni, mivel "benyás" párti vagyok. De vannak dízelesek többen is akik segíteni fognak itt a fórumon...

Nagyon köszönöm



Hát igazából nincs is mit, de azért nagyon szívesen.




Ha fontos a " ne kelljen rá sokat költeni " , akkor felejtős az összes diesel e60/61.
Jó, persze kivétel mindig van - rokon , ismerős, orvos, jól szervizelt autója ... , de általában a kereskedésekben nem ezek állnak. Egy lassan 10 éves D BMW -ben reálisan MINIMUM 250 000 km van, innentől egy időzített bomba, ( ugye nem kell felsorolni a problémás részeit ) én azt szoktam javasolni hogy 5 kiló maradjon a zsebben vásárlás után.
Bocs ha őszinte voltam...




Csak annyi tennék hozzá, hogy szerintem az autó típusából elég nehéz meghatározni a megtett kilómétert, szóval a 10 éves bmw-ben nem kell feltétlen 250k km-nek lennie.
Mi pl az egyik autóba évi 5000-et a másikba meg évi 13-15000-et rakunk szóval, akkor is ha éppen változik a kocsi típusa


Majdnem így van, de ...
Egy újonnan 15M-ba kerülő dieselt nem 5000/év km-re vesznek. A mai ilyen kategóriás autókra inkább jellemző a 30-50 000 km/év legalábbis az első pár évben, de ebből már lehet számolgatni... Kivétel mindig van persze, de a nagyon megkímélt , kevés km-es autók gyorsan elkelnek ismeretségi körbe, és jellemzően a piaci ár felett .
Mondom, kivétel van, de nem jellemző...

Én továbbra is tartom, hogy a " ne kelljen rá sokat költeni " az nem diesel e61 lesz...
Pláne ha nincs típusismeret, tapasztalat, és ismerősi körben a márkát ismerő megbízható szerelő ...


Valószínűleg sokan gondolják így, ahogy te is. Nálam pl irreleváns ez az összefüggés az autó ára és az éves megtett kilométer között lehet én tartozok a kisebbségbe.
De az biztos, hogy én is most vettem egy E46-ot és már 300-nál járok, ha beleszámolok, mindent ami a következő hetekben még javításra, meg bele kerül és még nincs vége


Szia!
A km állás erősen gyanús, ha olasz akkor nagy az esélye, hogy törve is volt, ha pedig olyan autót akarsz amire nem nagyon kell költeni akkor ne BMW-t és főleg ne dízel autót keressetek!

compact Elküldve: 2013-08-22 17:39 320d Motor

toki24 írta: Sziasztok!

A héten hozom el a friss bmw-met. 320d Touring. kérdésem az lenne hogy ebbe a 136 lovas változatba megtalálható-e .: ez a pillangószelep?! nemrég volt a totalcaron egy cikk róla hogy vigyázni kell vele.

http://totalcar.hu/tanacsok/ne..._bmw-kkel/

köszönöm előre is a segítőkész válaszokat!





Üdv!
Ilyen nincs benne, de ezen kívül még rengeteg alkatrész van ami meg tud hibásodni és vastag buxa kell a javításhoz.
A pillangoszelep kiiktatását 5.000Ft-ból meg lehet úszni, a vp44 viszont bárhol bármikor megállhat.
Ne hidd azt, hogy ennyi a gyenge láncszem benne, vásárlás után maradjon 1-2 százasod az esetleges hibák javítására, amik 100%, hogy lesznek akármennyire is jól néz ki az autó...




compact Elküldve: 2013-08-21 20:33 Szívócsonk-pillangószelep

bbali81 írta:
tomy1228 írta:
szotakdavid írta:
Alesi írta:
haka írta:

Haha de hülye vagyok Nem linkeltem be a lényeget
Szóval erről szólt a kérdés, hgoy ezzel van-e tapasztalat: http://www.i6automotive.co.uk/swirl-flaps/


Ezek dugok, nem szelepek

Amugy van tapasztalat, nekem pl ilyen van, hibatlan


4db 5X15-s csavar is megteszi menetrögzitővel és örül az ember,miért nem keresel valakit itt fórumon aki megcsinálja ezt Neked??!!


Pont ma csináltam meg én is ezt a kis műtétet,bár én 5X10 csavart használtam és igy szinte síkban van és nem kellet vágni a csavarokból!Magad is megcsinálhatod ha van egy kis műszaki érzéked meg megfelelő szerszámkészleted!Legtöbb időm mondjuk a takarítással ment el mire úgy nézett ki minden mint ahogy én akartam,bár ez a rohadt szívócsonk még így sem tökéletes...


Haka nekem is ilyen van/lett a pillangók helyett

Tomy nem vettél dugókat? inkább csavaroztál szívás volt vagy mi történt, hogy "még így sem tökéletes"



Üdv!

Én is ilyen dugók vásárlását tervezem!
Mennyire méretpontos és igényes a kialakítása?
Alut vagy műanyagot érdemesebb?
Árban mennyire kell számítani 4db esetén?

compact Elküldve: 2013-08-17 16:52 Üzemanyag fogyasztás

"Ilyen tötymörgős utazás után ha gyorsítok egy tisztességeset, olyan fkete koromfelhő van mögöttem, hogy elszégyellem magam."

Erre a dologra én is kíváncsi lennék, mivel nálam is így működnek a nyugdíjas közlekedés utáni keményebb gyorsítások, de csak az első 1-2 utánna teljesen eltűnik a korom akármit is csinálok.

compact Elküldve: 2013-08-06 12:37 Szívócsonk-pillangószelep

szotakdavid írta:
compact írta:
szotakdavid írta:
compact írta: Sziasztok!

Abban kérném a segítségeteket, hogy a szívósor pillangószelep minden 20d motorban van-e, mert hallottam olyat is, hogy az első évjáratokban nem volt csak később módosították és így került bele.
Esetleg nincs motorkód vagy szám lista amik érintettek ezzel a dologgal?


A tiedben van már pillangó,szedd ki belőle


Azt tudom, hogy az enyémben van, de ismerősöm 2001, 9. havi gyártású autójában nem tudjuk és a működtető dolgait sem lehet látni akárhogy bújkálunk.
Együtt akarjuk kiherélni a két autóból, csak nem tudjuk, hogy az övében van-e egyáltalán.



ha a 150 lovas akkor van benne ha 136 akkor nincs


Akkor ha jól értem minden 150 lovasban van pillangószelep. Nem értem akkor miért variálnak mások össze-vissza. Mert ugye a 136 és 150 lovas motor azért kicsit távol áll egymástól.
EGR tisztításnak van értelme? Esetleg milyen hibatüneteket okoz ezeknél az elkoszolódása?
Köszönöm a segítséget!