compact fórum hozzászólásai

compact Elküldve: 2013-12-27 18:24 vizpumpa

Tano írta:
ember84 írta: Ki tudja megmondani,mi az a kisegítő vízpumpa??Auxiliary water pump.Folyamatosan benne van ez a hiba IKHA-ba Köszi,ha valaki tudjaÉPs nem titkolja


Ez a fűtéshez segít a vízkeringetésben. Itt a 7-es elemről van szó. Szemben állva jobb oldalt találod a motortérben.


Az elektromos kisegitő fűtés szivattyúja! Sajna elég sokban rossz, szerintem igy kicsivel később kezd fűteni, mivel nem tudja keringtetni a vizet! Akkor van nagyobb gond, ha van az autóban gyári állófűtés, mert amig ez rossz és hibának dobja addig az állófűtést nem lehet bekapcsolni!

compact Elküldve: 2013-12-21 10:27 330D

YELLOW írta:
feco7939 írta:
Luki írta: Sziasztok..

Első BmW-et vásárolnám a közeljövőben a választás csak is BMW 330d-re esett.Használtautó.hu a saját igényeim szerint csak 9-et találtam abból 3 kiesett mert jobb kormányos 4 ramaty 2-t meg már megnéztem nem ebből a kettőből akarok választani.. Hol tudok még bmw-t nézni? Kecskeméti vagyok az összes kereskedést végig jártam már,de naaa ahj.. nem onnan akarok ráteszik a hasznukat is meg már csak úgy elvből sem.Apród,expressz stb mivan még? Hol érdemes? Előre is köszönöm.

Üdv: Márk


Luki!
2013.12.03.-án ezt írtad: "Most vettem életem első bmw-ét 2 napja nagyon nagy álmom volt régóta...."
Most akkor megvetted életed első BMW-ét, vagy csak most akarod? Vagy csak nepperkedsz?



hát ez qrva jó, még én sem vettem észre


Álommanó
Ráadásul ha azok közül amik neki megfelelő lenne abból 3 jobb kormányos, akkor gondolom a legalja árkategóriában keres ahol gyakorlatilag jóra nem is kell számítani!

compact Elküldve: 2013-12-20 22:59 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

SorTeD-Lewy írta:
Tano írta:
SorTeD-Lewy írta: Nagyon köszönöm a sok segítő hozzászólást!!
Még egy kérdésem lenne, hogy mik a jelei, ha már cserélni kell a kartergáz szűrőt??
Úgy értem milyen rendellenes dolgok történhetnek a motor járásakor?
U.I.: Van benne turbó


A probléma éppen az, hogy ha már észrevehető jele van, akkor az már régen rossz. Pl a megnövekedett kartergáznyomás tönkrevághatja a tömítéseket, szimeringeket vagy a turbót is.


Köszönöm, ezt értem. De mire figyeljek oda? Pl: Hidegen mostanában nem egyenletes a járása, illetve 1-esben néha rángat hidegen csúsztatott kuplung mellett..
Köszönöm a válaszod előre is!


Egyenetlen alapjárat lehet izzító gyertya vagy befecskendezők, rángatás kettős tömegű lendkerék stb...
Kartergáz szűrőt ha nem tudod hogy mikor volt cserélve akkor nincs mese, cserélni kell!



compact Elküldve: 2013-12-16 19:44 320d Motor

Darius írta:
ute107 írta:
Milan írta:
Darius írta: Hi!Azt szeretném megkérdezni hogy 204D1es vp44es 318d motor.Gondolkodok rajta hogy kicseréltetem benne az izzitógyertyákat így a tél beálltával illetve kitudja mikor cseréltek benne utoljara amugy 228ezer km van benne.Kérdésem annyi lenne mivel sokan sok félét mondanak erről(ne cseréljem ki csak ha baj van vele,beletörhet kiszedésnél,felesleges cserélni) de én úgy gondolom hogy ártani nem árthat ha 4 új van benne.Vélemény?



Ártani nem árt, de ha jó mind, akkor tényleg felesleges, mert macerás levenni a szívósort.
Inkább tedd azt a pénzt félre másra.




Nem macerásabb levenni a szívósort, mint kiszedni a gyertyákat.
Ez a fajta motor elindul 4 rossz gyertyával is. Ahogy érzed...de érdemes akkor nekiállni, mikor nem nagyon kell a kocsi, hogy ha beletörik akkor pár napig úgy sem lesz...
Én 140.000-rel vettem a BMW-t, most 364 van, és nem cseréltem...



Értem.Sajnos nem biztos hogy a gyertyáknak van baja,a szerelőm szerint most még szétszedés előtt hidrotőke,vagy porlasztócsucs problémája lehet a héten majd a tüzetes átvizsgálásnál kiderül hogy mi pontosan a baja...(hideg inditásnál rázkodik a kasztni,bele beleránt a motor nem jár mind a 4 henger ingadozik az alapjárat,melegen semmi baja).Ha nagyon bele kell nyúlni akkor ugyis kicseréltetem a gyertyákat is.



Ezt eddig nem írtad, hogy hiba tünet is van...
Amúgy izzítógyertyára utalnak a dolgok szerintem.

compact Elküldve: 2013-12-15 12:55 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

Rocker0728 írta:
compact írta:
Rocker0728 írta: Helló Szia mindenkinek

Lenne egy kérdessem hamarosan jön egy 2001-es 330D sedan
nagyobb féket hogy lehet rá pakolni előre hátra, pl nagyobb kategória típus társ stb
azért lenne le cserélve mert a gyári 186 LE kicsit fel lenne húzva olyan 350 LE kb és első a fék még ha nincs is meg a motor teljesítmény verseny fékrendszert nem szeretnék venni 300+ ezer ért :S bárkinek valami hasznos információja van meg köszönném


Ha jól értelmeztem akkor az autó még meg sincs, de te már a tuningon gondolkodsz úgy hogy ki tudja milyen alapvető gondjai vannak az autónak, verseny fékre nincs pénzed de a 300 lóra van. Erősen zavaros a dolog és hihetetlen, hogy minden héten felbukkan egy ilyen ember.
Ha nem titok miből áll össze a motor erősités és ki fogja csinálni?
Tisztában vagy a motor gyenge pontjaival egyáltalán?
Azt a teljesitményt le is kell vinni az útra és urallni is kell!
EBC fékben amúgy tudok segiteni ha úgy döntesz, hogy normális féket akarsz!



Kicsit utána néztem a dolgoknak kovácsolt dugattyú más főtengely stb és szép kis finomság .... elég jó kis összeg de meg éri, így a fék tényleg nem lesz hozzá "nagy téttel" kocsit azt hála istenek meg tudjuk csinálni elég jó autószerelő rokonom van tuningolásba is jártas jah kérdésre ami úgy szól miért nem veszek nagyobb jobb autót
nem mindig jobb az egyszerűbb út, nekem nagyobb élvezett másokat meg enni több milliós kocsikat meg "alázni" de srácok nem vagyunk egyformák én ezt szeretem, akinek nem tetszik sajnálom.... (jah és nem egy hét allat terveztemezt az egészet )


Jól sejtettem, ebből a pár sorból nekem le is jött, hogy gőzöd sincs, hogy hogy fog és egyáltalán miből áll össze egy ilyen dolog!
Ahogy irtad nem vagyunk egyformák "még szerencse", úgyhogy én jó álmodozást kivánok neked!



compact Elküldve: 2013-12-15 10:00 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

Rocker0728 írta: Helló Szia mindenkinek

Lenne egy kérdessem hamarosan jön egy 2001-es 330D sedan
nagyobb féket hogy lehet rá pakolni előre hátra, pl nagyobb kategória típus társ stb
azért lenne le cserélve mert a gyári 186 LE kicsit fel lenne húzva olyan 350 LE kb és első a fék még ha nincs is meg a motor teljesítmény verseny fékrendszert nem szeretnék venni 300+ ezer ért :S bárkinek valami hasznos információja van meg köszönném


Ha jól értelmeztem akkor az autó még meg sincs, de te már a tuningon gondolkodsz úgy hogy ki tudja milyen alapvető gondjai vannak az autónak, verseny fékre nincs pénzed de a 300 lóra van. Erősen zavaros a dolog és hihetetlen, hogy minden héten felbukkan egy ilyen ember.
Ha nem titok miből áll össze a motor erősités és ki fogja csinálni?
Tisztában vagy a motor gyenge pontjaival egyáltalán?
Azt a teljesitményt le is kell vinni az útra és urallni is kell!
EBC fékben amúgy tudok segiteni ha úgy döntesz, hogy normális féket akarsz!

compact Elküldve: 2013-12-13 17:13 320d Motor

nickname írta:
Hammon írta: Sziasztok!

1999-es 320D. Motórkód 104D1 Hidegen pöccre indul,majd vagy leáll,vagy nem.Néha elmegyek vele 50km-t is gond nélkül.Aztán megint torpangat. HA melegebb a motor kevesebbszer,vagy egyáltalán nem csinálja. Szerelőm szerint vagy adagoló,vagy hőmérséklet jeladó vagy valami tűszelep,vagy mi lehet a baj.
Nektek volt hasonló problémátok?
Szétszedés nélkül be lehet azonosítani,hogy melyik adagolót rakták bele?
Mert elvileg 2 félével szerelték.Csak az egyiknek 50.000 a javítása, a másiknak 150.000.-

Köszönöm a segítséget!



Amennyiben az adagoló elektronika a hibás az 50.000 ft s javítási díj teljesen reális.



Ha az a baj akkor igen, de a hiba tünetek alapján nem azzal lesz a gond.
Nem is az volt a fő gond, hanem hogy azt sem tudják, hogy mi a baja, de árral már tudtak dobálózni!



compact Elküldve: 2013-12-13 16:51 320d Motor

Hammon írta: Sziasztok!

1999-es 320D. Motórkód 104D1 Hidegen pöccre indul,majd vagy leáll,vagy nem.Néha elmegyek vele 50km-t is gond nélkül.Aztán megint torpangat. HA melegebb a motor kevesebbszer,vagy egyáltalán nem csinálja. Szerelőm szerint vagy adagoló,vagy hőmérséklet jeladó vagy valami tűszelep,vagy mi lehet a baj.
Nektek volt hasonló problémátok?
Szétszedés nélkül be lehet azonosítani,hogy melyik adagolót rakták bele?
Mert elvileg 2 félével szerelték.Csak az egyiknek 50.000 a javítása, a másiknak 150.000.-

Köszönöm a segítséget!



Az árakat hasraütés szerűen adták?
Honnan tudják látatlanba, hogy mi kell az adagolóba úgy, hogy azt sem tudják, hogy mi a baja?
VP44-et 50-ből max kókányolni lehet, nem felújítani!

compact Elküldve: 2013-12-13 16:47 330d motor

si3rrabravo írta:
Csabi056 írta: Sziasztok, autóvásárlás elött állok és nagyon kacsingatok a e46 330d felé 204LE nem hangzik rosszul.
Aki ilyet használ az elmondaná kb mennyit fogyaszt neki az autója városban, ill autópályán?
Sokat olvastam, tudom, hogy kartergázszüröt kell cserélni, ill szívósorban a lapátokat ellenörizni, ezenkívül mik azok amik nagyobb gondot okozhatnak? Amikre oda kellene figyelni, ilyen tipushibafélék?
Válaszokat elöre is köszönöm!


Közel 100ezer km-t tettem bele 3 év alatt a 30d-be, ezalatt cseréltem 1x ékszíjtárcsát, 1x felújítattam a turbót és 1x kicseréltem a komplett futóművet, lengőkarok, kormányösszekötők, stabilizátorpálcák, lengéscsillapítók. Kartert 3 körönként cserélek. Lendkerék/kuplung cseréig még nem értem el, de gyanítom hamarosan nálam is megérkezik a probléma Én sima omv dieselt tankolok télen nyáron, eddig nem volt problémám. 10ezrenként olajcsere, télen 5w30, nyáron 5w40. Nem füstöl, nem eszi az olajat. 2 évente cserélem a hűtőfolyadékot. Cseréltem komplett féket, de ez ugye kopó dolog.

A motor még egyszer sem hagyott cserben, fogyasztás nálam így alakult 7,5 ~ 70% rövid városi távok 30% pálya. Pörgős nyomatékos, de lehetne még egy kis kraft benne. Olyan 250le és 500 körüli nyomatékkal jobban kibékülnék!



Kollár Szabolcs 65e Ft-ért megoldja a teljesítménnyel kapcsolatos problémádat!

compact Elküldve: 2013-12-13 16:46 330d motor

laszlo0918 írta: Sziasztok srácok.A kollégám vett egy 2004-es 320d-t ment neki kb egy hétig utána kigyulladt neki a motor hiba jelző.Kitörölték neki a hibát nem tudja mi volt az másnap vissza dobta megint. használta így még egy napot és este a kocsi megadta magát. Szabálytalanul járt neki a motor és lefulladt.Elvitte szerelőhöz és azóta se tud vele mit kezdeni nem ért hozzá tuti- találgat mindent turbó,porlasztó.Szóval a kocsi beindul dob egy feketét és leáll.Ha valakinek lenne valami ötlete várom.Előre is kösz


Nem ártana tudni, hogy milyen hibakód van benne!
Keressetek egy normális hozzáértő szerelőt, mert itt a találgatásoknak nem sok értelme lesz, ilyen esetben nem lehet távjavítani!

compact Elküldve: 2013-12-12 20:30 330d motor

BarG írta:
ZoleeSRB írta:
Csabi056 írta:
Dog írta:
Csabi056 írta: Sziasztok, autóvásárlás elött állok és nagyon kacsingatok a e46 330d felé 204LE nem hangzik rosszul.
Aki ilyet használ az elmondaná kb mennyit fogyaszt neki az autója városban, ill autópályán?
Sokat olvastam, tudom, hogy kartergázszüröt kell cserélni, ill szívósorban a lapátokat ellenörizni, ezenkívül mik azok amik nagyobb gondot okozhatnak? Amikre oda kellene figyelni, ilyen tipushibafélék?
Válaszokat elöre is köszönöm!


Kb 7,5-8város, pályán 6ha nem kergeted. A futómű ne zörögjön a probauton.Amugy érdemes átvizsgáltatnod ha már tutira belezugtál, az a pár ezres nem vág földhöz. Sok sikert a vásárláshoz


Köszönöm a választ!
A baj az, hogy valószínüleg külföldröl hozom majd, így kint nehézkes az átvizsgálás!
Ennek a fogyasztásnak nagyon örülök, ez belefér a tervezettekbe, így nem kell megelégednem a 320d vel,-keveslem a teljesítményét.
Akkor a futómü a legkritikusabb pont, amit nem szeretnék felújítani?? Gondolom nem az olcsó kategóriába tartozik. Bár én jobban félek a turbó cseréjétöl, porlasztóktól és a lendkeréktöl.... Ezek azok amik horror áron mozognak, nem?


Ez hülyeség nincs horror árban,hacsak nem akarsz újat venni belőlük,simán jó a felújított vagy gyári használt!Sőt néha azt nézem,hogy olcsóbb a 330d-hez egy alkatrész mint 320d-hez!Szóval no para!
Itt vagy a http://www.powerfanatics.com be tudsz szerezni mindent!


Hááááát,
Én városban 10-12 litert fogyasztok, országúton 6-7 táján. Pályán inkább 7,5-et írnék, mert úgyse állod meg, hogy ne menj vele, ha meg igen, akkor minek a 3d?
Tök mindegy, hogy mennyit ment eddig az autó, az a lényeg, hogy milyen gazdája volt. Ezt viszont úgyse tudod meg, mert nem látod, hogy hagyan bántak vele. A legjobb, hogy legyen zsé amiből a felmerülő dolgokat megoldod. Véletlenül se menj ilyen idős autóval márkaszervízbe, mert mindent duplán számolnak. Kell keresni egy számodra szimpatikus szerelőt/szerelőgárdát, mert szükséged lesz rá. Ha eddig nem cserélgettek rajta sokmindent, akkor majd Te fogsz. De ha cserélgettek, akkor is. A bmw-k alkatrész igényes gépek, mégha egyesek már a Jupitert is megjárták vele kizárólag a fékbetéteket cserélve. Én 287e km alatt cseréltem már turbót, kéttömegű lendkereket kuplunggal, összes szilentet, első lengőkarokat többször, főtengely ékszíjtárcsát, önindítót újíttattam, összes lengéscsillapítót újíttattam, vízpumpát , interqlert, viszkót cseréltem. Ja és hogy el ne feledkezzek róla, 2 éve újra lett gyűrűzve a motor, összes csapágy, összes tömítés cserével egyetemben. Gyűrű anyaghiba miatt. Szóval tartalékolj. Olyan 3-400e Ft legyen zsebben a felmerülő nagyobb dolgokra.


Gyakorlatilag minden lényegeset leírtál, amit én a kérdezőnek javasolnék, hogy ha már alapból ilyen problémák előtt áll, hogy ne egyen 8-nál többet, ne kelljen költeni rá, hibátlan legyen és még olcsó is akkor neked nem BMW-t kell nézegetni, mert olyat keresel ami csak a mesében létezik! /más márkában sem fogsz ilyet találni/

compact Elküldve: 2013-12-10 12:27 320d Motor

jlaci74 írta:
toki24 írta:
jlaci74 írta:
toki24 írta:
ateszka86 írta:
toki24 írta: Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.

Valaki?


csak touring


Köszi, viszont aztmegkérdezgetem hogy miért? csak mert én megnézném hogy mibe különbözik pl a sedan és a touringé. csak arra tudok gondolni hogy erösebb a touringé hátul de első gondolom egyezik, hátsóval vagyok ilyen dilemmába.


Jelen esetben megegyezik a sedan touring, legalább is az egyik legnevesebb német gyártónál , az Eibach-nál igen.
( Konkrétan van is egy ilyen eladó szettem... )
Aki nem hiszi, itt ellenőrizheti a cikkszámok alapján :

EIBACH Online katalógus





Tudom,hogy neked van,de nekem az "kevés" 40\20as kell leginkább!

De köszönöm.


Nincs messze az igényedtől, sőt nagyon közel van hozzá ...
( Vorderachse, Tieferlegung ca. 30 mm, Hinterachse, Tieferlegung ca. 20-25 mm )
ráadásul az Eibach örök garanciát vállal a törésre, ez sem egy rossz pont és még nagyon szépen is áll vele a touring...
Én nem tenném alacsonyabbra, szerintem itt van egészséges egyensúlyban a gusztusosan esztétikusság és a használhatóság ...
De nem akarlak befolyásolni ...



Mi lenne az ára?
Compact-ba jó?

compact Elküldve: 2013-12-07 08:55 Termosztát

ervin35 írta:
MattM325 írta:
Maistro2 írta:
compact írta:
Maistro2 írta: Àrat esetleg tudsz mondani mind2 ő re ???


A nagy Facet 17.000Ft
Kicsi Behr 8.000Ft
Ezek Unix/Bárdi teli árak, az hogy kinek mennyivel kevesebb az a kedvezményen múlik.



Köszönöm!


Nem tudom nézted-e, ha nem, akkor azért ellenőrizd, hogy a tiédben van-e egr termosztát.


Csaó. A Facet gyenge minőség nagyon,nekem 2 évet bírt ki,beragadt meg szét is repedt!


Érdekes, pedig úgy hallottam, hogy sokan dícsérik és azt rakják, igaz attól még lehet hogy valakinek nem válik be!
De akkor írd meg azt is, hogy mi az ami neked bevált hogy tudjuk!
Köszi.

compact Elküldve: 2013-12-06 22:21 320d Motor

Danibattya írta: Sziasztok,
egy olyan kérdésem lenne hozzátok hogy,
tegnapi napon szerelőm mondta hogy fel kéne újítani a porlasztómat mert hogy előbb utóbb baj lesz vele!
Az a kérdésem hogy ilyenkor 1 vagy mind a 4 dbot fel kell újítani?
Továbbá hogy érdemes e felújítani vagy inkább újat venni belőle?

Ha újítani kell akkor ismertek jó szakit? Kb egy ilyen hogy nézhet ki?
Köszi
Dani


Adagolós 136 lovas?
Mind a 4-et!




compact Elküldve: 2013-12-06 19:06 Termosztát

Maistro2 írta: Àrat esetleg tudsz mondani mind2 ő re ???


A nagy Facet 17.000Ft
Kicsi Behr 8.000Ft
Ezek Unix/Bárdi teli árak, az hogy kinek mennyivel kevesebb az a kedvezményen múlik.