YELLOW írta:
anubisz írta:
csatis1 írta:
A 2.7 is relatív. Az ideális guminyomást célszerű mindig a kocsiban jelölthöz állítani. Ha ettől eltérő méretű gumit használsz, akkor már marad a saját tapasztalat. Én csak a télikerék szettel járhatok 2.4-2.5-el (ez 0.2-vel magasabb, mint nyáron lenne). A nyárival 2.6-2.7.
tiedén már nem is gumi van, csak gumiszalaggal van körbetekerve.
csatis szerintem elírtad a téli alacsonyabb 0.2-vel
a nyomás egy dolog, az nem a gumi méretétől függ, csak több mennyiségű levegő megy bele.
flatland BMW, versenybringák 8-10Bar-os gumikkal mennek. az autóbuszokban 6.6-8Bar, de most gondold bele, ha elkezdenéd lecsupaszítani a buszt, vagy csak levennéd akereket és mérnél rajta egy nyomást.... meglepődnél. én ezért tartom viccesnek, amikor pl nekem rakták fel annó a gumikat. még az asztalon 2,5 Bar-ra felfújta. első utam a benzinkút volt. erre rámegy még az autó súlya és rögtön sok nyomás van benne.
Anubisz: ott a pont. Bár a 235/35R19 még inkább volt befőttesgumi, a 225/30R20 szigetelőszalag.
Yellow:
Gay-Lussac II. törvénye
Szóval, a fent említett törvény szerint zárt gázmennyiség esetén a gáz nyomása (p) egyenesen arányban változik a hőmérséklettel (T):
nő a hőmérséklet, vele arányosan nő a nyomás; csökken a hőmérséklet, vele arányosan csökken a nyomás.
Ez azt jelenti, hogy az egyes nyomásértékek és a hozzájuk tartozó hőmérsékletek hányadosa állandó.
A gumiabroncsba zárt levegő (vagy bármilyen más gáz) esetében is pontosan erről van szó: mivel a térfogat adott, a hőmérséklet megváltozásával a nyomás is vele egyenes arányban változik.
Tehát +0,2bar, nem -0,2bar.