csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2014-06-10 11:14 Fóliázás

Coyote írta:
YELLOW írta:
Coyote írta: Mi a véleményetek a teljes karosszéria-fóliázásról?

Gondolkodom, hogy a kavicsfelverődéses, de szép Sapphire-Black helyett gyöngyházfehér is lehetne a gépem

Valaki csináltatott már ilyet?


Tiba csinált, de jól el van tűnve mostanság.
személy szerint inkább nem. úgy tudom ha le kell szedni nem egyszerű, állítólag max 6 évet bírnak. én már akkor inkább gumi bevonat, igaz az nem lesz fényes, hanem matt. de gépi mosót bírja, UV-t bírja, nyílván talán sérülékenyebb, de könynebb javítani, és persze ha le kell szedni csodálatosan lejön, hogy nem hagy maga után nyomott, csak patika fényezést. és olcsóbb mint a fólia. (PlasiDip, esetleg keress rá youtube-on)
persze biztos valakinek a fólia jön be, tudom ezt kérdezted.


Nem vagyok ennyire határozottan fólia párti, nekem konkrétan a gyöngyházfehér árnyalat jön be, aztán hogy fólia, vagy plastidip az mindegy. Azt tudom, hogy fényeztetni nem akarok.
Ez a 6 év gondolom eléggé sacc lehet még, mert nem régóta csinálják, de majd a pesti taxisok letesztelik...

Viszont gépi mosóba szoktam vinni a gépet, az azért nem mindegy, hogy bírja-e.


https://www.youtube.com/watch?v=rNY9Dx617N8

Ez eléggé meggyőző kis videó! Nem lehet bérelni ilyen gépet? Az lenne a legpraktikusabb. Láttam velencén egy fehérre fóliázott Compactot, nem nézett ki rosszul, de kiábrándító volt hogy messziről is kiszúrtam pár részletet ahol a hajlatoknál a fólia feljött (pl lámpa körül).
Ez a plasti dip ez jól néz ki tényleg, főleg ha szépen el lehet távolítani. Nekem vannak a kocsin kisebb kőfelverődések ahol ledobta a festéket is. Ott nem hozná magával a fényezést?
Látom hogy a faszinger gyönyörű szépen lehúzza a lámpáról, de ez így van egy 10-12éves fényezésnél is?
Most nagyon berobbant ez a PlasiDip a köztudatba, tényleg érdekes technológia.

csbalu Elküldve: 2014-06-10 09:27 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

toki24 írta:
jgbobo írta:
toki24 írta: sziasztok!

http://www.ebay.com/itm/BMW-E4...540a84f119

ez vajon 32ezer ftért mit tudhat?! állitolag ezt mág árulják TA-nak is magyarba.


Hali!

Én is gondolkodtam hasonlon, de nem lesz jó vége. Lbeszéltek rola, mert baromi kényelmetlen és üt mint állat. Am most 43e Ft nal tart. Mert a posta az 13 rugó.


Igen közbe már rájöttem Atz hiszem maradok az FKnál. kintröl rendelve 3-4 nap alatt itthon postával 49e. ft


Mi is nézegettük, nagyon hamar rámartunk hogy ilyen jó ára van, de sajnos 4cm a minimum amit ültet az pedig szerintem eléggé sok Mo-ra. Azt hallottam FK-ról hogy pályára jó, közútra annyira nem.
Mondjuk érdekes, hogy ha felújítani szeretnéd a gyári telóidat (akár keményítve is) az kerül kb ennyibe mint a komplett FK állítható, rugóval együtt.
Nem véletlen ennyi az ára, főleg nem kint, gondolj bele kint mit kapsz ennyi pénzért, ez egy laza sörözés mondjuk a Paulaner sörözőben Münchenben egy virslitállal. Ezért kint sem adnak minőséget.

csbalu Elküldve: 2014-06-04 12:28 Bontó

Sparta írta: Sziasztok!
Tudja valaki Székesfehérváron a kaszamester telefonszámát??


70-5799225

csbalu Elküldve: 2014-06-04 11:21 Olajzabálás

Szabi46 írta:
YELLOW írta:
Szabi46 írta:
Akkor vegyek ismét 5w30as bele !? Mert oké, ha jó és elfogadható tény ez a mennyiség amit megeszik, akkor semmi gond, csak gondoltam kopott már annyit a motor, hogy nem a gyári 0km-esként előírt 5w30as LL04 menjen bele.


ha a motor olyan kopott, hogy sűrűbb (gyár által nem előírt viszkozitású) olajat kell tölteni bele, akkor motorgenerál kell. az nem megoldás, hogy sűrűbb olajat teszünk bele. a régi szakik akik Ladán dolgoztak ezt szokták meg. azóta is él ez az eszme. láttam hirdeted a verdát, ha eladásig akarod, tölthetsz bele sűrűbbet, csak ne mond el de a 10ezer/1 liter simán nem vészes.

Ha elviszik akkor eladó, csak most idegesít, hogy menet közben kivillant a lámpa megint, meg leállításkor... Csak orvosolni kellene gondoltam, ha eladom azért ha megmarad akkor meg azért
(nem akarok szart eladni)


Ez lószar fogyás! Ne foglalkozz ezzel a témával, töltögessél Felesleges iszonyat pénzeket és idegeskedést beleölni a probléma keresésébe!

csbalu Elküldve: 2014-06-04 11:06 kettõstömegü lendkerék

Hammon írta:
Puli írta:
Hammon írta: Sziasztok!

Nekem most fog elhullani a kettőstömegűm, és a kuplungom is a nyakamban fog.

MEgoldható a face előtti E46 136 LE-s változathoz a fix lendkerék?

Olyat keresnék esetleg.

Köszönöm!


Had kérdezzem meg,hogy mennyi km van a kocsidban? Mik a jelei,hogy kettőstömegű. és kuplung csere kell?


Valós 280.000 van benne. Induláskor kis gázadással a kuplung lassú felengedése mellett irdatlan módon rázza a kasznit. Alacsony fordulatról lassú gázadásra szintén nagy remegéssel reagál. Leállításnál,ha nem nyomom be a kuplungot konkrétan kilöttyintem a sört a kormány mögül. Ezt egy hangos csattanás is a tudtomra adja.
Mivel a kuplung a tarkómnál fog, azt is cserélni kell.



Egyre többet hallok én is erről a kettőstömegűt egytömegűre cserélésről. Azt nem azért találták ki hogy jó legyen bele az egytömegű is. Ez egy vibrációcsökkentő elem. Ha lecseréled akkor szépen fokozatosan fog rontani a motorodon nem egyik napról a másikra.
Versenyautóba nem kell, ez teljesen egyértelmű! De ott nem is a hosszú üzemidő a cél, hanem a minél nagyobb hatékonyság, a gyorsabban felpörgő motor (amit akadályozna a kettőstömegű).

Gondolom egyébként nem meggyőződésből hanem csupán pénztárca barát megoldásból választod majd az egytömegűt. Én azt mondom, ha a későbbiekben nem akarsz sűrűbben tartóbakokat cserélni vagy kipufogó rezgéscsillapítót, illetve egyéb dolgokat amik mind mind összefüggésben vannak a motor állandó mozgásával akkor inkább spórolj a kettőstömegűre, 136lovasra nem is nagy vész, újabbakra meredekebb.

Vannak akik felújítják, több kevesebb sikerrel, de ha hosszú távra tervezel akkor egy LUK szett kell Neked!

ÜDv,
Balu

csbalu Elküldve: 2014-06-03 09:24 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!

Tegnap sikerült ránéznem a kocsira, ezek a hibák voltak benne. Most töröltem mindent, majd rá kell nézni mi az ami csak ideiglenes hiba volt.
Motor Control:
Engine / Motor
Fehler: Cylinder 3 Glow Plug / Glow plug on cylinder 3 / Glow plug cylinder 3 / Glow plug cylinder 3, control
Code: 4232
Fehler: Cylinder 4 Glow Plug / Glow plug cylinder 4, Control / Glow plug on cylinder 4 / Cylinder 4 glow plug control
Code: 4242
Erről a hibáról tudok, félek hogy beletörik, azért nincs még cserélve
Fehler: Clutch switch / Clutch switch signal
Code: 4073
Ez egy újdonság számomra, eddig még nem hozta, nem tudom mi okozhatja a hibát
Instrument cluster:
Instrument cluster / Kombiinstrument
Fehler: Central control timeout / C-bus control unit or instrument cluster base (gateway)
Code: 0087
Fehler: CAN error / CAN ID error
Code: 00F5
Ezek igazából nem érdekelnek, 1x olvastam hibát, lehet másodjára megjavult volna
Heating / AC:
Air Condition / Klimaanlage
Fehler: Short circuit to positive or open circuit - water valve driver / Message (state water valve, 3B5)
Code: 001A
Ez lehetséges hogy a fűtéscsap? Éppen most hétvégén amikor mentem Velencére nem akart meleg levegőt fújni a kocsi, csinált már 1x régebben is ilyet.
Audio/Navi/Communication:
Radio
Fehler: Energy saving mode is activated
Code: 0000
Szintén nem érdekel
Systems:
Gateway /ZKE
Fehler: Central locking relay: Contact for opening has stuck open or to close contact
Code: 0024
Fehler: Anti-theft alarm system: Interior Protection
Code: 0042
Fehler: Central relays do not switch to unlock
Code: 0029
Ezeknek gondolom köze lehet ahhoz, hogy néha nem nyílanak ki az ajtajaim központizárra, olyankor bezár kinyit és jó. Hallottam már ilyen hibáról, hogy relét kell cserélni benne.
Body:
Elektronische Fahrzeug-Immobilisierung
Fehler: Changing Code
Code: 0023
Fehler: Power on Reset
Code: 000F
Fehler: sorry, unknown fault
Code: 000E
Na ezeket nem is sejtem mik lehetne

Összességében jól elprogramozgattuk a kocsit a haverommal tegnap, kifejezetten vicces a vészvillogó dupla villogási lehetősége, az US style index viszont nagyon tetszi!

Ha tudnátok segíteni nekem a fenti kódok megfejtéségben nagyon megköszönném!

ÜDv
Balu

csbalu Elküldve: 2014-05-26 16:31 Klubtúra Münchenbe?

Coyote írta: A pünkösdi hosszú hétvégén megyünk Münchenbe, múzeumot látogatni, sört vedelni.

Valaki szeretne csatlakozni? Eddig hárman vagyunk: a feleségem, én, meg a Bömbi Több Bömbivel még mókásabb lenne.


Hol szoktatok megszállni? Mi is tervezzük 2 bömbivel haverokkal, München stuttgart stb..., de nem most pünkosdkor.
Inni egy jó Maß Paulanert

csbalu Elküldve: 2014-05-26 13:52 BMW találkozó Velence

Én is szeretnék menni, jó lenne ha lenne társaság nem pedig a teljesen ismeretlenek között kéne kavirnyálni.

Mi ez a fehérvári találkozó?

csbalu Elküldve: 2014-05-21 14:16 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Szemy írta:
Totyasrac írta: Én nagyobbat is szívtam már magánembertől vett kocsival, mint neppertől vettel amúgy; mert eladáskor mindenki kocsija hibátlan/sérmentes, vételkor meg a légyszart is alkualapnak tekinti az úri közönség - legalábbis nekem ez a tapasztalatom (6-8 autót vettem és adtam el idáig, mindig ez a verkli).


Azt hiszem ott a pont, ezt en is teljesen igy latom!



Venni mindenki új autót akar használt áron, eladni pedig mindenki használt autót akar új áron Kár is ezen vitatkozni, én annó a legolcsóbb E46 20d-t vettem meg végül és azóta semmi bajom vele, de tényleg. Az ár az esetek 90%-ban közel sem tükrözi az állapotot!!!!

csbalu Elküldve: 2014-05-12 12:24 patent

Sziasztok!

Már rég felfedeztem ezt a frankó kis oldalt, de még csak most jutottam el odáig hogy vásároljak is.
http://www.patentdepo.hu/index.htm

Ajtókárpit

Nem vagyok biztos benne hogy mi kell nekem.
Az realoem az ajtókárpitra 3 féle patentot is hoz.
Fehér:51418224768
Szürke:51418224781
Zöld:51418101204

A Patent depóban pedig olyat ajánlottak hogy:
Fehér kis kivágással a tetején 69Ft
Szürke tele fejjel: 99Ft

Ezek közül szerintetek melyik kell nekem 1x szeretném csak levenni az ajtókárpitot nem többször Esetleg gyáriban ezek mennyibe kerülnek nagyjából? lehet hogy nem is érdemes az után gyárottal foglalkozni.

Lökhárító:
Sajnos belém tolattak és megrogyott egy picit a köhárító sarka, szerintem vagy eltörött a patent vagy elmozdult.
Oda milyet kell vennem?
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=15
Itt a 26-os alkatrészt néztem hogy lehetséges az sérült.

Díszléc patent:

Itt igazából engem a piros patentek érdekelnének amik a műszerfalon tartják a díszléceket [51458266814], mivel ebből rengeteget szerelek és sok el van törve belőle, ki is cserélném őket egy úttal, ne zörögjön az embereknek.

Ha valaki tud szerezni kedvezménnyel ilyeneket akkor szívesen vennék egy pár 10db-ot.

Előre is köszi a segítségeket.

Üdv
Balu

csbalu Elküldve: 2014-05-10 08:13 Kormánytípusok

http://olx.hu/hirdetes/bmw-e46...1c3fd51cac

JÓ VÉTEL NAGYON! Akinek ilyen kell esetleg steptronikos váltót akar vezérelni vele annak jó deal!!

csbalu Elküldve: 2014-04-30 10:04 gyári cd-és rádió

Karl írta: Halo!
Segitsegeteket szeretnem kerni e46 business cdradio bekotese ugyeben.
Egy erositot szeretnek rakotni 1mono csatornan, de nemtalalok hozza bekotesi rajzot.
Kezdem azt hinni, hogy vennem kell hozza egy kiegeszito kabelt, vagy lecserelni a gyari radiot.
Koszonom elore is a Valaszt!


Szia!

A gyári fejegységnek nincsen alacsony szintű (érts RCA jelszintű) kimenete így alapesetben nem lehet rá erősítőt kötni. Ha olyan az erősítőd ami fogad magas szintű jelet ( érts ami a hangszóróra megy) akkor itt találod hozzá a lábkiosztást (http://kazus.ru/forums/attachm...=135073954 Láthatod hogy az 1,2,3,6,8,11,12,14 lábak a hangszóró kimenetek.
Ha csak alacsony szintű jelet fogad az erősítőd, akkor vagy veszel egy jelátalakítót amit az 1ik hangszóróval párhuzamosan kötsz, vagy átalakíttatod a rádiódat, hogy legyen rajta RCA kimenet.

Remélem tudtam segíteni
Üdv
Balu

csbalu Elküldve: 2014-04-18 14:58 Autóvásárlás

http://olx.hu/hirdetes/elado-b...645ec8cb9d

Gyerekek, ez "invyduall" felszereltségű!

csbalu Elküldve: 2014-04-15 18:57 Társalgó

veszkoo85 írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Voltam a cégünkkel kint a Hannover Messén kiállítottunk és én egy picit autó szemmel is
nézelődtem, mivel volt egy Mobilitás Energia csarnok is ami tele volt elektromos autóval.

Egy energetikai cég jóvoltából VEZETTEM A BMW i3-at!!!
(a képeken látható fehér példányt)

Iszonyat jó!! NAGYON MEGY!! NAGYON JÓ!! INSTANT GET!! Kormányzás nagyon jó, fotómű nagyon jó, iszonyat nyomaték, 170LE. Érezni hogy nagyon merev az egész karosszéria.

Hazafelé menet benéztünk a BMW Welt-be.

Képek:
https://www.dropbox.com/sh/556...3P7J7mi_tt


a kombit miért nem dobtad be cserének az i3-ra


Nem volt náluk annyi kp. amennyit rá kellett volna nekik dobni! Mondtam hogy 1-1ben felejtős, mert BMW-s illatosító is van benne...

csbalu Elküldve: 2014-04-14 15:56 Társalgó

Sziasztok!

Voltam a cégünkkel kint a Hannover Messén kiállítottunk és én egy picit autó szemmel is
nézelődtem, mivel volt egy Mobilitás Energia csarnok is ami tele volt elektromos autóval.

Egy energetikai cég jóvoltából VEZETTEM A BMW i3-at!!!
(a képeken látható fehér példányt)

Iszonyat jó!! NAGYON MEGY!! NAGYON JÓ!! INSTANT GET!! Kormányzás nagyon jó, fotómű nagyon jó, iszonyat nyomaték, 170LE. Érezni hogy nagyon merev az egész karosszéria.

Hazafelé menet benéztünk a BMW Welt-be.

Képek:
https://www.dropbox.com/sh/556...3P7J7mi_tt