csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2014-02-13 10:26 Üzemanyag fogyasztás

MattM325 írta:
csbalu írta: Elvtársak!

Most vagy szart tankoltam vagy szar a kocsi..
7.6L/100km autópályán tepomattal 120-130al +5Fok körül...
Televertem LUK-on az esett útba (sosem szoktam ezen a kúton tankolni) és 1 csíkkal kicsivel több mint 200km-t tudtam elmenni... végük 380km után ez a rátankolt fogyasztás jött ki.
Most kb 50/50 Shell/LUK van benne és habár verettem neki keményen az 1ik nap de megint kb 210km-t mentem egy 1 csíkkal a korábbi 280-340helyett.

A.: Fost tankoltam
B.: Valami fekália van a porlasztókkal

A teljesen LUK-al talán mintha nem is húzott volna úgy a gép.

Valakinek van résolaj mérő berendezése? Szívesen megvizsgálnám a prolasztóimat, mert a diag szart sem mutat a valós állapotról.
Ha nincs senkinek, szerintem veszek 1-et.


2m cső, 4 üres kávéspohár. Ne szórakozz, inkább tankolj belőle OMV-t.


Kb milyen átmérőjű szilikoncsőre van szükség? Néztem hogy fecskendőket használnak mások. A csatlakozást pontosan hogyan lehet megoldani a porlasztóra?

csbalu Elküldve: 2014-02-13 09:13 Üzemanyag fogyasztás

Elvtársak!

Most vagy szart tankoltam vagy szar a kocsi..
7.6L/100km autópályán tepomattal 120-130al +5Fok körül...
Televertem LUK-on az esett útba (sosem szoktam ezen a kúton tankolni) és 1 csíkkal kicsivel több mint 200km-t tudtam elmenni... végük 380km után ez a rátankolt fogyasztás jött ki.
Most kb 50/50 Shell/LUK van benne és habár verettem neki keményen az 1ik nap de megint kb 210km-t mentem egy 1 csíkkal a korábbi 280-340helyett.

A.: Fost tankoltam
B.: Valami fekália van a porlasztókkal

A teljesen LUK-al talán mintha nem is húzott volna úgy a gép.

Valakinek van résolaj mérő berendezése? Szívesen megvizsgálnám a prolasztóimat, mert a diag szart sem mutat a valós állapotról.
Ha nincs senkinek, szerintem veszek 1-et.

csbalu Elküldve: 2014-02-06 14:30 Autóvásárlás

Szemy írta:
csbalu írta: http://www.hasznaltauto.hu/aut...ly-7448954

Vajon aki E92-t vesz annak fizetnie kell azért felárat hogy manuális klíma legyen benne vagy pisztolyt fognak a fejének hogy ne rendelje meg???


En ugy gondolom, valahol ez ugyanannyira kritika a BMW-re is, mivel egy premium markanak kikialltott közepkategorias coupe autoban a 2000-es evek vegen szeriaban meg manualis klima van. A magyar felarakat nem ismerem, de Nemetorszagban min. 600-800 euro körül van a digitalis klima felara. Ennek megfelelöen mar jo nehany E92-t is lattam manualis klimaval, többnyire nagyobb (volt köztük 330i is) motorral.


Nyilván a tulaj azt mondta, hogy inkább áldoz egy nagyobb motorra mint digit klímára, de ez tényleg a BMW szégyene, hogy ilyet egyáltalán nem alapból digit klímával hoznak ki. Nem is tudom miért gazdaságos az hogy manuális klímát gyártanak egyáltalán? miért csinálják? Valószínűleg mondjuk a rengeteg digit klíma felár kompenzálja.

csbalu Elküldve: 2014-02-06 14:11 Vicces :)

Szemfülesebbek észrevehetik a kizárólag INDIVIDUAL felszereltségnél rendelhető műszerfalra ragasztott kapunyitókat:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...on-7422639

Azon kívül hogy lepippantanám magam ha ilyen autóm lenne...........

csbalu Elküldve: 2014-02-06 14:02 Autóvásárlás

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ly-7448954

Vajon aki E92-t vesz annak fizetnie kell azért felárat hogy manuális klíma legyen benne vagy pisztolyt fognak a fejének hogy ne rendelje meg???

csbalu Elküldve: 2014-02-06 09:10 Harman / Kardon

ute107 írta:
csbalu írta:
zuziq írta: Üdv!

Kaptam egy kis aktív ládát. Azt szeretném kérdezni, hogy van-e valamilyen mód bekötni őt gyári H/K mellé. Cd-s professional van elöl.

Köszi, Üdv!


Vagy veszel egy olyan átalakítót ami a hangszóróra menő erősített jelből csinál egy vonali szintű jelet a mélyláda erősítőjének.
Vagy kell csinálni a fejegységre vonali szintű kimenetet, egy apró kis műtéttel.


Vagy Digitális erősítőt veszel... ami ma már nem újdonság, majd eldönti milyen jelet kap és úgy alakítja át.


Általában mindig úgy érdemes megoldást választani, hogy a hangban a legkevesebb torzió legyen.

Az hogy a rádióban, hogyan kerül bele a jel hagyjuk, már ott is sokat buktunk, talán a CD a legnyerőbb még.
A fejegységben ugye az előerősítőtől indulunk ami egy picit megregulázza a rádió vagy a CD vagy az AUX bejövő jelét. Ez után egy átlagos minőségű végfok (fejegységben) ezeket a jeleket felerősíti. Ez az erősített jel kerül a H/K erősítőbe, aki ismét vonali szintet csinál belőle majd megint erősíti. Ha még egy erősítőtt beteszel, akkor ő szintén majd vonali szintet csinál belőle majd ismét erősíti. Ez nem feltétlen eredményez rossz hangminőséget, mivel mélyládáról beszélünk, de józan paraszti ésszel átgondolva is minőségromláshoz vezet.

csbalu Elküldve: 2014-02-05 15:35 Harman / Kardon

zuziq írta: Üdv!

Kaptam egy kis aktív ládát. Azt szeretném kérdezni, hogy van-e valamilyen mód bekötni őt gyári H/K mellé. Cd-s professional van elöl.

Köszi, Üdv!


Vagy veszel egy olyan átalakítót ami a hangszóróra menő erősített jelből csinál egy vonali szintű jelet a mélyláda erősítőjének.
Vagy kell csinálni a fejegységre vonali szintű kimenetet, egy apró kis műtéttel.

csbalu Elküldve: 2014-02-04 11:27 Vonóhorog

aranyijanos írta:
harmas írta:
higany írta: Valaki írja meg nekem a tutit! Raktam fel vonóhorgot a kocsira, még nincs bekötve elektromosan. Mindenképpen úgy kellene bekötni, hogy műszerfalon legyen a lámpáknak visszajelzője, hogy ha pl kiég, vagy simán jó, ha a hátsó lámpának a vezetékeire rákötöm azt csók. Csak mert ez utóbbi pillanatok alatt megvan, a másik meg szopóka.


Vizsgáztatva akarod használni? Ha igen, akkor kötelező a visszajelző a műszerfalra. Most vizsgáztattam a sajátomat.
Egyébként nem tudod "simán" bekötni, mint egy régebbi autónál. Itt már egy kicsit furfangosabb az elektronika Pl helyzetjelző 21W-os izzóra 3-5V-ot küld ki>csökkentett fényt ad, fékezéskor megkapja a 12V-ot>teljes fény.
Mindenképpen kell hozzá egy átalakító, ami kiviteltől függően 15-30E Ft.


Sziasztok nemrégen szereltem fel a vonóhorgot és végigolvasva amit írtatok csak részben van igazatok. Az igaz, hogy csökkentett feszültséget ad ki a helyzetjelzőre de a rendszámtábla világításra 12v-ot ad, tehát azt kell megcsapolni ez jobb hátul a nagy vezetékkötegben a szürke barna csíkos vezeték így a helyzetjelző megoldva. A féklámpára a megoldás akksirol + relé kapcsolt érintkezőjére a másik szabad érintkező vonóhorog fék, relé működtető érintkezőjére féklámpa + a másik érintkezőre - és már nem is kell a 20000 ft.-os átalakító ez a megoldás kb. 500ft. Remélem tudtam segíteni.


A visszajelzőt hogy oldottad meg?

csbalu Elküldve: 2014-02-04 10:19 Heeelp...!

szicsu írta: Sziasztok!
Ma lettem egy E46 318-as tulajdonosa.
Azt szeretném kérdezni,hogy hol tudnék hozzájutni magyar nyelvű kezelési könyvhöz?
Illetve milyen olajat ajánlotok a motorhoz,váltóhoz,difihez?
Mielőtt igazán elkezdeném használni ezeket mindenképp le szeretném cserélni...


Szia!
Nagyon Gratulálok az autódhoz!
Ha nem szeretnél elveszni a sok-sok motorolajról keringő véleménybe akkor megveszed a gyárit ami bele való.
Tudomásom szerint egy 5W30-as olajjal nem lősz mellé, de ebben majd a benzines kollégák megerősítenek, vagy megcáfolnak.
http://www.olajsziget.hu/szeme...ty-ll04-1l
Nekem és az ismerőseimnek bevált a gyári olaj, de vannak akik másra esküsznek!

Váltóban elméletileg nem kell olajat cserélni. Szerintem ha nincsenek problémáid a váltással felesleges itt is és a differenciál műben is cserélni, de ez a szubjektív véleményem.

csbalu Elküldve: 2014-02-04 10:12 Autóvásárlás

Pitykoo írta:
Totyasrac írta:
Pitykoo írta:

Köszi! Hát igen ettől félek én is, hogy ott minden szép és jó, aztán hazahozom és apránként kiderül, hogy egy pénztemetőt vettem..
Magánszemélynél meg most nincs olyan ami igazán tetszene..
Inkább akkor várok még egy kicsit, hátha....


Nos, azért azt érdemes tudni, hogy a magánemberek sem semmik - letagadják a hibákat, nem akarják elfogadni az értékvesztést (mittomén 4M-ért újonnan vett autót 2x alaposan megtörnek, majd sérmentesként akarják 6 évesen fél ár felett adni, és még rengeteg ilyennel találkoztam.
Az én lelkiismeretem tiszta, soha semmilyen hibát vagy sérülést nem titkoltam el, volt aki 7 évvel később (amikor ő adta el a tőlem vett kocsit) hívott hogy most adja el és semmi különösebb baj nem volt vele azóta sem...

És van egy (egyetlen egy) nepper ismerősöm, akiben teljesen megbízom; hozzá visszajárnak a vevők. Ő nem egy autón akar sokat kaszálni, hanem inkább pörgeti a dolgokat. Sajnos ami E46 volt neki, az kéziváltós dízel volt, az is elment 3 nap alatt (általában az alsó egy harmadba lövi be az árat a fenti okok miatt).


Hát igen, sose lehet tudni mit vesz az ember! Sajna a legutóbbi kocsivásárlásomkor is így volt, hogy minden jó aztán 1 év múlva elkezdtem rá költeni és már a vételár többszörösénél járok, nem szívesen futnék bele megint egy ilyenbe....
Van egy ismerősöm aki németből hoz be kocsikat és ő átvizsgáltatja őket, cseréli amit kell és úgy adja el garanciával...
Benne reménykedem még hátha talál egy nekem valót...
Látom sok hirdetésen is hogy sok kilométer szinte semmi extra és mégis magas az ára és az évjárat se olyan nagyon jó....
Hogy azok miben reménykednek?! ...
Minden esetre nem egyszerű vásárolni...


Úgy gondolom, hogy aki egy picit körültekintően vásárol alkatrészt, és bizonyos esetekben megelégszik a gyári bontottal az az E46-ot már normális áron fent tudja tartani, szervizelni. Sajnos rengeteg lehúzkodós kifejezetten BMW szerelő akad. Akik mondjuk szerelnek E60-at vagy újabb szériás 3-asokat is, de a cerkájuk ugyan úgy fog egy 1 millás E46-nál is mint a másik 3-4 millás kocsinál.
Szerintem aki nem ért a szereléshez az nyugodtan keressen fel itt a fórumon egy két embert aki "negyedrészt" üzletszerűen BMW-zik és szerel, biztos hogy sokkal jobb áron tudja majd fenntartani a kocsiját a jövőben mint hozzá nem értő, típusismerettel NEM rendelkező, általános szerelők!

csbalu Elküldve: 2014-02-03 13:25 Hangszóró infó

Bero írta: Sziasztok! Valakinek erről vélemény? http://www.autohifi-city.hu/?o...rmek=21333 Köszi!


Gyári HK max kiegészítve egy méllyel ha kevés

csbalu Elküldve: 2014-02-03 10:52 képek

csatis1 írta:


Nagyon király!

csbalu Elküldve: 2014-02-01 13:16 Autóvásárlás

hancurozo írta:
csbalu írta:
hancurozo írta:
Darius írta:
gzu11 írta:
tiborpapp írta: Szeretnek venni a BMW-t aminek a fogyasztasa lenne a lenyeg. Egy BMW3-as tipusu 2003 evjaratu korulire gondoltam. Melyik a legjobb fogyasztasu: 1.6, 1.8, 2.0 ? benzin vagy dizel?


Szia!

Ha a fogyasztás a lényeg, akkor diesel...
Fateromnak volt korábban 2003-as, benzines, E46 316i-je (1.8-as, 116 LE motor), manuális váltóval, neki mindig 7,2 - 8,3 L/100 km volt a fogyasztása vegyesben, pályán persze lement 6,7 L/100 km környékére.
Nekem most egy 2004-es 1995 cm3-es, automata váltós, diesel, E46-osom van, átlagfogyasztásom 5,4 L/100 km vegyesben, pályán 4,4 L/100 km.

Fenntartásban mind a kettő egy szinten van, mert a benzinesnek is vannak nem olcsó költségei...
Ezt saját tapasztalatból mondom és nem a kisujjamból kiszívva!

De a legfontosabb, hogy állapotot vegyél, ne km-t...
Remélem tudtam segíteni!!!

G.



Hagyjuk már a mellébeszélést!Ne is haragudj de nekem volt 2004/7 havi 320d-m városba télen 8-9 litert evett,nyáron 6,5-7litert ,kinnt tempomat országút 100 5,5...autopálya 140 tempomat 5,5-6... és az enyém kézi 6 os váltós volt patika motorikus állapotba 147ezer kmerrel...Anyám 1.5 szívódízel saxoja nem eszik 4,4-et pedig az nem egy atomerőmű....




Ki lehet hozni, de csak tisztán országúton max 90km/h. Én országúton használom bőven 6 liter alatt marad. (pedig adagolós, kézi 5-ös)


Pont a legfontosabbat nem írtad le hogy hol használnád az autót!
Napi ingázásra, városban rövidebb távokra, ezek mind mind nagyon fontos tényezők, majdnem a legfontosabbak ha fogyasztásról beszélünk. Pl egy 20d-vel városban rövid 3-4km-es távokra nem is érdemes gondolkozni, mert hidegen, katasztrófálisan fogyasztana, nem is beszélve arról hogy az akksit is nagyon nyírbálná, míg ha napi 60-80km-t ingázol akkor tökéletesebb kocsi nincs is. Ezeket az alap dízeleket erre találták ki a németeknek "rövid" napi 50-150km-es ingázásokra normál autópálya tempó mellett.
Ha városban rövideket mész, vagy akár többet, de mindig városban akkor a dízelt annyira nem javaslom, mert ezzel lehet a legjobban tönkretenni minden kritikus alkatrészt amitől rettegnek az emberek, turbó, lendkerék, lengőkarok, porlasztók stb... és fogyasztásban sincsen már akkora különbség.
Én városba benzinest ajánlanék, szinte mind1 milyet ez már csak a menetdinamikai igényeidtől függ.
Most például hogy beköltözök pestre a munkahelyemtől nem messze én is nagyon gondolkozom hogy egy benzinesbe ülök át.
Ha ingázásra használnád és dízel kéne akkor pl eladó is a kocsim

Na jó vásárlást!
Remélem tudtam segíteni üdv
Balu

ui.: Diesel 20d BMW fogyasztásmérője szinte SOHA nem mutat valós értéket, kb 1 litert adj hozzá és akkor nem jársz messze a valóságtól.


Szerintem leírtam, hogy hol használom. Csak el kellene olvasni. (országúton!tehát nem városban, nem pályán) Nem a BC adatokra támaszkodok. Rátankolással mértem. 20km-es távokon mozogva 5,2-5,4 (normálisan közlekedve, nem papósan)
És lehet 4,4-es fogyasztás, ha csak sík országúton max 90-es tempóval (teherautósan) közlekedsz és minimum 100km-t (Pl. Esztergom-Győr útvonal)
A benzines pedig 1,5-2 literrel mindíg többet fog enni, mint a diesel.


Figyu, nem Neked írtam hanem a beszélgetéshez a legelső kérdéshez!
Nekem is volt Bp-Bécs-Bp 120 tempomattal 4.8

csbalu Elküldve: 2014-01-31 18:03 Autóvásárlás

hancurozo írta:
Darius írta:
gzu11 írta:
tiborpapp írta: Szeretnek venni a BMW-t aminek a fogyasztasa lenne a lenyeg. Egy BMW3-as tipusu 2003 evjaratu korulire gondoltam. Melyik a legjobb fogyasztasu: 1.6, 1.8, 2.0 ? benzin vagy dizel?


Szia!

Ha a fogyasztás a lényeg, akkor diesel...
Fateromnak volt korábban 2003-as, benzines, E46 316i-je (1.8-as, 116 LE motor), manuális váltóval, neki mindig 7,2 - 8,3 L/100 km volt a fogyasztása vegyesben, pályán persze lement 6,7 L/100 km környékére.
Nekem most egy 2004-es 1995 cm3-es, automata váltós, diesel, E46-osom van, átlagfogyasztásom 5,4 L/100 km vegyesben, pályán 4,4 L/100 km.

Fenntartásban mind a kettő egy szinten van, mert a benzinesnek is vannak nem olcsó költségei...
Ezt saját tapasztalatból mondom és nem a kisujjamból kiszívva!

De a legfontosabb, hogy állapotot vegyél, ne km-t...
Remélem tudtam segíteni!!!

G.



Hagyjuk már a mellébeszélést!Ne is haragudj de nekem volt 2004/7 havi 320d-m városba télen 8-9 litert evett,nyáron 6,5-7litert ,kinnt tempomat országút 100 5,5...autopálya 140 tempomat 5,5-6... és az enyém kézi 6 os váltós volt patika motorikus állapotba 147ezer kmerrel...Anyám 1.5 szívódízel saxoja nem eszik 4,4-et pedig az nem egy atomerőmű....




Ki lehet hozni, de csak tisztán országúton max 90km/h. Én országúton használom bőven 6 liter alatt marad. (pedig adagolós, kézi 5-ös)


Pont a legfontosabbat nem írtad le hogy hol használnád az autót!
Napi ingázásra, városban rövidebb távokra, ezek mind mind nagyon fontos tényezők, majdnem a legfontosabbak ha fogyasztásról beszélünk. Pl egy 20d-vel városban rövid 3-4km-es távokra nem is érdemes gondolkozni, mert hidegen, katasztrófálisan fogyasztana, nem is beszélve arról hogy az akksit is nagyon nyírbálná, míg ha napi 60-80km-t ingázol akkor tökéletesebb kocsi nincs is. Ezeket az alap dízeleket erre találták ki a németeknek "rövid" napi 50-150km-es ingázásokra normál autópálya tempó mellett.
Ha városban rövideket mész, vagy akár többet, de mindig városban akkor a dízelt annyira nem javaslom, mert ezzel lehet a legjobban tönkretenni minden kritikus alkatrészt amitől rettegnek az emberek, turbó, lendkerék, lengőkarok, porlasztók stb... és fogyasztásban sincsen már akkora különbség.
Én városba benzinest ajánlanék, szinte mind1 milyet ez már csak a menetdinamikai igényeidtől függ.
Most például hogy beköltözök pestre a munkahelyemtől nem messze én is nagyon gondolkozom hogy egy benzinesbe ülök át.
Ha ingázásra használnád és dízel kéne akkor pl eladó is a kocsim

Na jó vásárlást!
Remélem tudtam segíteni üdv
Balu

ui.: Diesel 20d BMW fogyasztásmérője szinte SOHA nem mutat valós értéket, kb 1 litert adj hozzá és akkor nem jársz messze a valóságtól.

csbalu Elküldve: 2014-01-31 12:01 Autóvásárlás

hancurozo írta:
csbalu írta: Ebben hol a tempomat?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...at-7574723


Ha csak az hiányozna belőle.
Azt írja, "működő extrákkal". Nem sok mindennek kell működnie.


Sosem értettem meg az embereket akik ilyen összeálíltásban rendeltek autókat.
Mondjuk 2002-ben még sok olyan ember volt aki azt mondta hogy az automata klíma szar ő jobban tudja állítgatni ezért nem basz ki pénz. a Navi meg kurva nagy szám volt még ha nem is színes kijelzős, mert 12 éve az iszonyat nagy feature volt.