csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2013-05-28 09:50 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

rossitibi írta:
csatis1 írta:
rossitibi írta:
gampetibor írta:
rossitibi írta: Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni!
E46 coupe-m van 2004-es,gyári futómű (M-es).Kinéztem egy Dotz mugello garnitútát:
Elöl: 8,5X19 ET: 35
Hátul: 9,5X19 ET:42
Elfér az autómon? Szeretném hogy szépen kint legyen,de nem akarom hogy beleérjen az ívbe!
Esetleg vélemény a felnikről,mennyire erősek? 160-at ér gumi nélkül? És mégegy kérdés,milyen gumit tegyek rá?
Köszi a válaszokat!


Elfér. 225 széles gumit tennék rá.


Előre a 225? És hátra? Mekkora a legszélesebb amit tehetek rá,ami még nem ér bele? Nem akarom hogy nagyon terpesszen!olvasgattam itt a fórumon,hogy volt akinek szétszakadt a gumi.Az mitől lehet?Vagy a 225 még nem durva?


Előre a 8.5-re a 225/35-ös jó lesz, hátra a 9.5-re 255/30-as jó lesz.


Ok,és ültetnem is kell szerinted? Egész éjjel olvasgattam Irták,hogy megemeli az autót. Viszont ha ültetek akkor megint kérdés a hely!


Ha váltóméretben teszed a kocsira a gumikat akkor nem fog emelni rajta.
Én hátra nem raknék egy 20d-re 255-ös gumit. Szarabbul fog menni, sokkal többet fog kajálni és nagyon drága. A helyedben maradnék a 235nél hátul max.. nagyon max..
A 255 az már M3 méret.

csbalu Elküldve: 2013-05-23 11:58 Gumiabroncs

SirToma írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Nagyon úgy néz ki hogy veszek 4 új gumit 205/55/16 méretben!

4 versenyző van a láthatáron:

FULDA SP Sportcontrol W (Peremvédős) 17.990Ft (üzemanyagfogyasztás:E ,Nedves tapadás:B, Zaj:67dB)
FULDA EcoControl HP H 17.990Ft (üzemanyagfogyasztás:C ,Nedves tapadás:B, Zaj:68dB)
FULDA EcoControl HP V 18.990Ft
Pirelli P7 Cinturato V (19.000/db)

A 18-20e-es kategória az ahol mozgok. Mivel eléggé sokat megyek és már csömöröm van a gumizajtól, jó lenne egy halkabb gumi.
Szerintem elég lenne a H sebességindex is, a kis 20d nagyon nyögve nyelősen megy úgyis 200 fölött (vagy inkább sehogy), általában 150-180 között mozgok.
Most nagyon örülnék építő jellegű tanácsoknak!

Ahogy nézem még beleférne a 20-be a
DUNLOP SP SPORT MAXX TT (üzemanyagfogyasztás:C ,Nedves tapadás:C, Zaj:67dB)
DUNLOP SP Sport 01 (üzemanyagfogyasztás:E ,Nedves tapadás:B, Zaj:67dB)
A Sport Maxx az jobb fogyasztásban, de nem annyira jó nedves úton.

Előre is köszönöm!
Balu!





Szia.

Nekem Falken van, nagyon elégeddett vagyok vele.ziex 912
ez már az újabb fajta, szerintem érdemes megnézni ezt is: Ziex914

Illetve a toyo is jó gumi szerintem:Toyo
Nekem 18"-as a gumi, de nagyon jól bírja, elégedett vagyok vele.
De ha egyik se tetszik, akkor én az sp sport maxx-ot venném....

üdv:Toma


A Falkent ma már mások is mondták és egész kellemes az ára is, 70 lenne a 4 gumi. Ez és a Sport Maxx között vacillálok.

csbalu Elküldve: 2013-05-23 09:45 Gumiabroncs

Sziasztok!

Nagyon úgy néz ki hogy veszek 4 új gumit 205/55/16 méretben!

4 versenyző van a láthatáron:

FULDA SP Sportcontrol W (Peremvédős) 17.990Ft (üzemanyagfogyasztás:E ,Nedves tapadás:B, Zaj:67dB)
FULDA EcoControl HP H 17.990Ft (üzemanyagfogyasztás:C ,Nedves tapadás:B, Zaj:68dB)
FULDA EcoControl HP V 18.990Ft
Pirelli P7 Cinturato V (19.000/db)

A 18-20e-es kategória az ahol mozgok. Mivel eléggé sokat megyek és már csömöröm van a gumizajtól, jó lenne egy halkabb gumi.
Szerintem elég lenne a H sebességindex is, a kis 20d nagyon nyögve nyelősen megy úgyis 200 fölött (vagy inkább sehogy), általában 150-180 között mozgok.
Most nagyon örülnék építő jellegű tanácsoknak!

Ahogy nézem még beleférne a 20-be a
DUNLOP SP SPORT MAXX TT (üzemanyagfogyasztás:C ,Nedves tapadás:C, Zaj:67dB)
DUNLOP SP Sport 01 (üzemanyagfogyasztás:E ,Nedves tapadás:B, Zaj:67dB)
A Sport Maxx az jobb fogyasztásban, de nem annyira jó nedves úton.

Előre is köszönöm!
Balu!



csbalu Elküldve: 2013-05-22 15:24 BMW navi

wagusty írta:
csbalu írta:
wagusty írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Nem vagyok még annyira képben az E46 navikkal ezért kéne egy kis segítség.

MK2, MK3 és MK4 olvasók között mik a különbségek? MK2CD-s MK3DVD-s MK4elvileg 3D-s? Csatlakozóik ugyan azok?

Továbbá:
BM24 és BM54 Modul között mik a különbségek?
Csatlakozó azt úgy tudom hogy más.

Azért kérdem mert van egy Navim a polcon 4:3as kijelzővel BM24, MK2 és gondoltam ha már megvan beépítem mivel úgyis szétborítom a kocsit a HarmanKardon beszerelés miatt, de mindenképpen úgy szeretném bekábelezni, hogy később BM54 és MK3 illetve 16:9 is mehessen rá. Azt nem gond ha másik csatit kell mondjuk rakni BM54 modulhoz, lecserélem, csak a vezetékek száma ugyan annyi-e (Ha nem akkor többet húzok be.)

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv,
Balu



Itt minden kérdésedre megtalálod a választ!
WDS



Tudtam hogy számíthatok rád! Gondoltam nem bogarászok Már nézegettem


Kis esélyt látok arra ,hogy valaki fejből megmondja a vezetékek számát ami a BM54hez megy hátra illetve a BM24-BM54 közötti bekábelezési különbségeket sem hiszem ,hogy valaki fejből vágná!


Neked tudnod kéne

csbalu Elküldve: 2013-05-22 11:26 BMW navi

wagusty írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Nem vagyok még annyira képben az E46 navikkal ezért kéne egy kis segítség.

MK2, MK3 és MK4 olvasók között mik a különbségek? MK2CD-s MK3DVD-s MK4elvileg 3D-s? Csatlakozóik ugyan azok?

Továbbá:
BM24 és BM54 Modul között mik a különbségek?
Csatlakozó azt úgy tudom hogy más.

Azért kérdem mert van egy Navim a polcon 4:3as kijelzővel BM24, MK2 és gondoltam ha már megvan beépítem mivel úgyis szétborítom a kocsit a HarmanKardon beszerelés miatt, de mindenképpen úgy szeretném bekábelezni, hogy később BM54 és MK3 illetve 16:9 is mehessen rá. Azt nem gond ha másik csatit kell mondjuk rakni BM54 modulhoz, lecserélem, csak a vezetékek száma ugyan annyi-e (Ha nem akkor többet húzok be.)

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv,
Balu



Itt minden kérdésedre megtalálod a választ!
WDS



Tudtam hogy számíthatok rád! Gondoltam nem bogarászok Már nézegettem

csbalu Elküldve: 2013-05-22 09:58 BMW navi

Sziasztok!

Nem vagyok még annyira képben az E46 navikkal ezért kéne egy kis segítség.

MK2, MK3 és MK4 olvasók között mik a különbségek? MK2CD-s MK3DVD-s MK4elvileg 3D-s? Csatlakozóik ugyan azok?

Továbbá:
BM24 és BM54 Modul között mik a különbségek?
Csatlakozó azt úgy tudom hogy más.

Azért kérdem mert van egy Navim a polcon 4:3as kijelzővel BM24, MK2 és gondoltam ha már megvan beépítem mivel úgyis szétborítom a kocsit a HarmanKardon beszerelés miatt, de mindenképpen úgy szeretném bekábelezni, hogy később BM54 és MK3 illetve 16:9 is mehessen rá. Azt nem gond ha másik csatit kell mondjuk rakni BM54 modulhoz, lecserélem, csak a vezetékek száma ugyan annyi-e (Ha nem akkor többet húzok be.)

Előre is köszi a válaszokat!

Üdv,
Balu

csbalu Elküldve: 2013-05-21 14:35 Üzemanyag fogyasztás

nickname írta:
csbalu írta:
nickname írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Még mindig kerékdilemmában vagyok. 17-18 vs 16" ultrakönnyű.
Most van ez a 16-os könnyű kis kerekem és teljesen értelmesen fogyaszt a kocsi. 150-160as utazó klímával + 30% város most téli gumival (205/55/16) is 6.5-öt eszik, de ez tényleg hajtós tempo mellett (számolva nem a bc szerint..)
Attól félek hogy ha veszek egy 17-es 18-as nehezebb kereket ráadásul szélesebb gumival akkor az nemcsak drágább lesz, drágább rá a gumi, hanem még többet is fog enni a kocsim... Mivel szerintem egy 15-20.000km-t fogok menni a nyáron még ezért már akár fél litere fogyasztáskülönbség is sok lehet. A futóművel is jobban kímélem ezzel a legkönyebb bmw aluval..

Mik a tapasztalatok nagyobb kerék esetében fogyasztás terén nálatok?

előre is köszi a választ

üdv
Balu



225/40 R18 gumikkal styling 135 felnivel, aminek a súlya gumi nélkül 11,23 kg városi fogyasztás 6,5-7.0 autópálya egy tankkal 130-140 Km/h tempóban 4 személlyel átlag 90kg/fő 950-1000 Km hatótáv.

18" kerékkel biztos hogy többet fog fogyasztani. és a komfort érzet is csökken.



Hát ez az... Nekem a Styling 45 az 6.31 illetve 7.39kg (mondjuk nem tudom elöl hátul különböző van-e.)
A rugózatlan tömegnél ezek sokat számítanak. Lehet hogy maradok 16"-on. Igazából én 20d-re még egy 17"-t el tudok max. képzelni de egy nagy 18"-ast már feleslegesnek érzem. Ez marad spórolós autó, aztán majd az e91 lci 330xd-n lesz 18as pacsker


A styling 46 (16") felni gyári súlya gumi nélkül. 10,50 Kg.


Jogos, tényleg Syling 46 elnéztem és 7x16"
außer 330, M3 7x16 225/50R16 ET 47 7,39kg
forrás:
http://felgenkatalog.auto-treff.com/

csbalu Elküldve: 2013-05-21 14:21 Üzemanyag fogyasztás

nickname írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Még mindig kerékdilemmában vagyok. 17-18 vs 16" ultrakönnyű.
Most van ez a 16-os könnyű kis kerekem és teljesen értelmesen fogyaszt a kocsi. 150-160as utazó klímával + 30% város most téli gumival (205/55/16) is 6.5-öt eszik, de ez tényleg hajtós tempo mellett (számolva nem a bc szerint..)
Attól félek hogy ha veszek egy 17-es 18-as nehezebb kereket ráadásul szélesebb gumival akkor az nemcsak drágább lesz, drágább rá a gumi, hanem még többet is fog enni a kocsim... Mivel szerintem egy 15-20.000km-t fogok menni a nyáron még ezért már akár fél litere fogyasztáskülönbség is sok lehet. A futóművel is jobban kímélem ezzel a legkönyebb bmw aluval..

Mik a tapasztalatok nagyobb kerék esetében fogyasztás terén nálatok?

előre is köszi a választ

üdv
Balu



225/40 R18 gumikkal styling 135 felnivel, aminek a súlya gumi nélkül 11,23 kg városi fogyasztás 6,5-7.0 autópálya egy tankkal 130-140 Km/h tempóban 4 személlyel átlag 90kg/fő 950-1000 Km hatótáv.

18" kerékkel biztos hogy többet fog fogyasztani. és a komfort érzet is csökken.



Hát ez az... Nekem a Styling 45 az 6.31 illetve 7.39kg (mondjuk nem tudom elöl hátul különböző van-e.)
A rugózatlan tömegnél ezek sokat számítanak. Lehet hogy maradok 16"-on. Igazából én 20d-re még egy 17"-t el tudok max. képzelni de egy nagy 18"-ast már feleslegesnek érzem. Ez marad spórolós autó, aztán majd az e91 lci 330xd-n lesz 18as pacsker

csbalu Elküldve: 2013-05-21 14:18 Üzemanyag fogyasztás

lorand007 írta: Sziasztok, az átlagfogyasztás mérőm 5.6-6 liter körül mutat, de amint utánaszámoltam többször is többet fogyaszt a kocsi, és ha akár egy hetet is városban közlekedem akkor se megy feljebb 6 liternél, baratomnak 320 asa van de neki rendesen mutatja 6 litertől akár 8 ig is felmegy ha városba használja, mitől lehet ez?


Mindegyik 20d ilyen... nekem átlagban 0.8litert kell rászámolni.

csbalu Elküldve: 2013-05-21 11:35 Üzemanyag fogyasztás

Sziasztok!

Még mindig kerékdilemmában vagyok. 17-18 vs 16" ultrakönnyű.
Most van ez a 16-os könnyű kis kerekem és teljesen értelmesen fogyaszt a kocsi. 150-160as utazó klímával + 30% város most téli gumival (205/55/16) is 6.5-öt eszik, de ez tényleg hajtós tempo mellett (számolva nem a bc szerint..)
Attól félek hogy ha veszek egy 17-es 18-as nehezebb kereket ráadásul szélesebb gumival akkor az nemcsak drágább lesz, drágább rá a gumi, hanem még többet is fog enni a kocsim... Mivel szerintem egy 15-20.000km-t fogok menni a nyáron még ezért már akár fél litere fogyasztáskülönbség is sok lehet. A futóművel is jobban kímélem ezzel a legkönyebb bmw aluval..

Mik a tapasztalatok nagyobb kerék esetében fogyasztás terén nálatok?

előre is köszi a választ

üdv
Balu

csbalu Elküldve: 2013-05-17 10:44 Vonóhorog

BalaBMW írta:
zoliika írta:
BalaBMW írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy a gyári horoggal mennyit lehet vontatni?
Most nincs horog a kocsin, de gondolkozom hogy rakatok, sokszor jól jönne. Viszont ha már rakok akkor olyat amivel el is tudok húzni mondjuk egy trélert, vagy egy rendesebb lakókocsit. Kerestem neten van Bosal 1800kg-ot tud húzni 50 forintért, de lökhárítókivágást írnak. A gyárival mennyit lehet vontatni?
Előre is köszi, üdv
Balu


Nekem levehető gyárival 1700 kg van a forgalmiban.


1600kg fékezett utánfutóval,fékezetlen 720kg!


Oooppsss! Sorry! Igazad van!


Köszi az infókat

csbalu Elküldve: 2013-05-13 12:10 Vonóhorog

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy a gyári horoggal mennyit lehet vontatni?
Most nincs horog a kocsin, de gondolkozom hogy rakatok, sokszor jól jönne. Viszont ha már rakok akkor olyat amivel el is tudok húzni mondjuk egy trélert, vagy egy rendesebb lakókocsit. Kerestem neten van Bosal 1800kg-ot tud húzni 50 forintért, de lökhárítókivágást írnak. A gyárival mennyit lehet vontatni?
Előre is köszi, üdv
Balu

csbalu Elküldve: 2013-04-03 10:41 Business rádió kérdés

GeriE46 írta: Nálam is néma a Rádió amikor indulok a hangerőt nem tárolja A Tiéd mikori?? Tudja az Mp3-at?

kbalint írta: Sziasztok.

Sikerült szereznem egy gyári cd-s rádiót és a következő problémáim vannak vele.
Bekapcsolás után NÉMA és folyamatosan nekem kell rátekerni a hangerőt.
Egy kis segítség kellene ahhoz is hogyan tudom eltárolni benne a rádió állomásokat.
Próbáltam úgy hogy megkerestem és az adott gombra amire szeretném rányomtam de csak elnémul és nem tárolja el sehogy. Biztos én vagyok a sügér.... de lehet hogy nem passzol a rádió a kocsiba ? Tudna nekem segíteni benne valaki ? Segítségeteket előre is köszönöm !




Megkapja az állandó 12V-ot? vagy csak a gyújtást?

csbalu Elküldve: 2013-04-03 10:30 AUX

Chipcad777 írta: Üdv!

Nézegettem a korábban írtakat az AUX bemenet kivezetésről. Én is szeretném megcsinálni az enyémbe. Próbálgattam a hétvégén és egyelőre nem sikerült, igaz ilyen "kutyafuttába" álltam neki, nem fektettem rá nagy hangsúlyt. Kisnavi van a kocsimban, kazettás fejjel, hátul a csomagtérben 6-os gyári cd-tárral. A "SOUNDSYSTEM" csatlakozó 8 (Extern in R+), 9 (Extern in L+), 4 (GND) pontjára kötöttem a 3,5"-os sztero jack dugó megfelelő pontjait. A MODE gomb váltásakor nincs AUX, csak Tape, Tuner és CD. Gondoltam arra is, hogy (nyílván nagyobb meló) megkeresem a fejegységen belül a deck-nek a bemenetét és arra rákötöm, vagy a cd tár bemenetére.
Van esetleg valakinek tapasztalata, vagy (egyszerűbb) ötlete ezzel a típusú fejegységgel kapcsolatban?

Köszönöm a válaszokat!

Üdv: Bálint.


Kisnavi nem tudja az AUX-ot! Legalábbis eddig akárhányat próbáltunk nem ment.

Amúgy kellene bele egy ellenállás is az L R közé anélkül próbálkozni is kár. (lehetséges hogy vannak olyan készülékek aminek a kimeneti ellenállása magasabb ezért képesek aktiválni az AUX menüpontot de ez nagyon ritka, még nem találkoztam vele)

csbalu Elküldve: 2013-03-27 11:41 Klímavezérlõ hiba

Guszti mesterrel bedugtuk amit be kellett és azt a hibát kaptuk hogy,

43F2 - Elektrischer Zuheizer (Electrical AUX Heater - Activation Interrupt)

Arra tudok, gondolni, hogy az elektromos fűtő ami fűti a kis hűtőkört, letiltja a ventilátort, mert azt mondja hogy te még ne hűtsél engem, a motor bemelegedése fontosabb mint az utastéré.... A motorom gyorsan bemelegszik, azzal semmi gond nincs.

Ma reggel amikor elindultam nem ment, megálltam a kúton tankolni és utána meg elindult a ventillátor, de ugye előtte 1 hétig nem ment, és ezelőtt csinálta ezt 1x de újraindítás után ismét elindult.... Szóval nem értem.
Holnap megy Jimmy-hez, ők majd megszakértik, nincs most időm bütykölni vele, de ha van ötletetek akkor azt hallgatnám!

Bizonyos fordulaton ad hangot a venti, de fordulatszám emeléssel megszűnik, arra is gondoltam h valami dzsuva ott van és nem engedi elindulni, túl nagy áramot akar felvenni a motor ezért letiltja az elektronika, aztán ha meg éppen el tud még indulni akkor már megy.