csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2012-12-21 16:58 Társalgó

xlzx írta:
lalada írta: A megoldásom az 5-ös váltós sűrű budapesti forgalomban nekem is a 3-as fokozat volt a régivel. Azt figyelembe kell venni, hogy itt Pesten azért kicsit keményebben kell nyomni lámpák közt, ha nem akarsz minden lámpánál perceket állni és malmozni.




és így bizony az 5ös váltós nekem városban benyeli a 8-9et halál lazán



Nem véletlen lett kitalálva a 6os váltó. Én pályán járok sokat, kicsit városban úgyhogy nekem viszonylag mind1, de ha sokat városoznék nagyon gondolkodnék a 6-os váltón

csbalu Elküldve: 2012-12-21 16:34 320d Motor


YouTube videó

kíváncsi vagyok hány kört bírna egy 20d motor úgy hogy nyomja neki az ember rendesen a Nordschleifén.

Szerintetek egy 20d vagy 30d való egyáltalán pályanapra? Jogos hogy a 20d gyenge mint a harmat, de én is gondolkoztam már hogy elmennék pl ilyen totalcaros pályanapra, csak egy picit szórakozni. Nincs más autóm, ezzel kell beérnem. Próbálgatni az autó határait, tanulni egy kis vezetéstechnikát, csakhogy én azért félnék hogy ledobja magáról a turbót vagy valami hasonlót 1 ilyen hajtósabb nap után.

Menj már a picsába egy Trabantm egelőzött

YouTube videó

Ugyanez kívülről:

YouTube videó

csbalu Elküldve: 2012-12-21 15:44 hangszoró??

lorand007 írta: Sziasztok, kb 2 napja hallotam v.mi recseges ropogast egysze-egyszer a jobb elso hangszorobol, aztan ma alig van hangereje a egesz rendszernek es maxon csak recseg, a hangszorok gyariak de a magno egy Blaupunkt Hamburg MP68, hol keresem a hibat? hangszoro bekrepalt? es ebbol kovetkezoen a magno is?vagy? koszonom a segitseget


A rádión állítgasd úgy hogy csak 1-1-1-1 hangszóró szóljon. HA mind1iknél ugyan az a hiba akkor a rádió ha csak jobb elsőnél akkor a hangszóró. Szerintem a Rádió ment tönkre egyébként!

csbalu Elküldve: 2012-12-21 15:27 Társalgó

lalada írta: nekem kb ugyanez volt a problémám amíg 5-ös váltóssal 20d-vel nyomtam. (E46, limu)
nem kis részben emiatt szedtem össze kb 3 büntit.egyszerűen ha felváltottam 4-esbe és nem akartam az autó nyögvenyelő , elhalkuló hangját hallani, és lemaradni az előttem menőtől, csöppet ráléptem és már mingyá 70-nel mentem. most ugye ugyanilyen motorst hajtok csak 6-ossal és sokkal jobban tudom tartani az 50-et, 4-ben. A megoldásom az 5-ös váltós sűrű budapesti forgalomban nekem is a 3-as fokozat volt a régivel. Azt figyelembe kell venni, hogy itt Pesten azért kicsit keményebben kell nyomni lámpák közt, ha nem akarsz minden lámpánál perceket állni és malmozni.



Ezt mondom....

csbalu Elküldve: 2012-12-21 15:25 Társalgó

anubisz írta:
Robinson írta:
anubisz írta:
csbalu írta:
Robinson írta:
YELLOW írta:
Robinson, he jó gyerek! ha rendszeresen mérnek be 50-es táblánál 70-nel, akkor nem gondolod, hogy a hiba a lábadban van? tudod mi a szitu, de azért is 70-nel mész
vagy úgy érted, hogy nem mész anynival, de olyanról akpsz csekekt?


Tudod, mikor lankad a figyelem, mert már rég nem mértek, sőt még neten is megnézed, és nincs kiírva mérés, aztán messziről nézed, hogy "ott szoktak állni, de most nem", aztán hopsz, a domb mögött felbukkan, pont mikor elérted a hetvenet...

Szóval ilyesmik. Megaztán mivel minden nap arra megyek, minden nap szenvedek, hogy 50-el tötymörgök a fák között. sokszor nagyon nehéz. pont azért mert kurvára indokolatlan. mintha egy helyben állnál...



Na cseszd meg a bogarat az aláírásodban, hogy fél percig nyomkodtam a monitort hogy lenyomjam a bogarat.....

Baj a BMW-vel hogy kurvára a 70et szereti városban, és észre sem veszed... 50 szinte tarthataltan, csak tempomattal......


szerencse, hogy nem M5 el jársz, ha már ezzel se lehet 50 el menni.


Anubisz, neked mi az átlag? Amúgy az 50 az kettes, vagy már hármas? Most így tök nem vágom...


én se vágom, csak furcsálltam amit a gyerek írt, hogy 50 el alig lehet menni, már egy 2000 diesel BMW vel. Hogy valaki nem akar azt megértem, de hogy már alig lehet, no ez furcsa. Én nem írtam semmilyen átlagot. Csak akkor hogy járnak az 500 lóerős kocsikkal városba. Ehhez bátorkodtam hozzászólni.


Kinek mi.. Amíg barátnőm Yarisaval teljesen kényelmes tartani az 50et addig a BMW-vel kurvára utálok 50el menni... nem úgy értettem az "alig lehet menni"-t hogy fizikailag lehetetlen, hanem hogy nekem rohadtul nehezemre esik tartani az 50es tönymörgést, főleg ha kikerülök valakit és már 70-80al megyek.... De a véleményem még ugyan az a 60-70es tempó fekszik a legjobban neki így városi környezetben.
Igazad van, nem M5 a 20d, de az amit én mondok és az amit Te az a 2 nincs összefüggésben!

csbalu Elküldve: 2012-12-21 12:24 Társalgó

anubisz írta:
csbalu írta:
Robinson írta:
YELLOW írta:
Robinson, he jó gyerek! ha rendszeresen mérnek be 50-es táblánál 70-nel, akkor nem gondolod, hogy a hiba a lábadban van? tudod mi a szitu, de azért is 70-nel mész
vagy úgy érted, hogy nem mész anynival, de olyanról akpsz csekekt?


Tudod, mikor lankad a figyelem, mert már rég nem mértek, sőt még neten is megnézed, és nincs kiírva mérés, aztán messziről nézed, hogy "ott szoktak állni, de most nem", aztán hopsz, a domb mögött felbukkan, pont mikor elérted a hetvenet...

Szóval ilyesmik. Megaztán mivel minden nap arra megyek, minden nap szenvedek, hogy 50-el tötymörgök a fák között. sokszor nagyon nehéz. pont azért mert kurvára indokolatlan. mintha egy helyben állnál...



Na cseszd meg a bogarat az aláírásodban, hogy fél percig nyomkodtam a monitort hogy lenyomjam a bogarat.....

Baj a BMW-vel hogy kurvára a 70et szereti városban, és észre sem veszed... 50 szinte tarthataltan, csak tempomattal......


szerencse, hogy nem M5 el jársz, ha már ezzel se lehet 50 el menni.


Nekem 5-ös váltóm van és a 3-ból valamikor felváltanék de a 4. ben meg még alacsony a fordulat 60-70 között viszont nagyon jó. 3 városban használható 30-100ig, csak 4-ben lehet szépen csorogni 60-70el. 6-os váltós valószínűleg pont ezt a problémát oldotta meg.

csbalu Elküldve: 2012-12-21 10:47 Társalgó

Robinson írta:
YELLOW írta:
Robinson, he jó gyerek! ha rendszeresen mérnek be 50-es táblánál 70-nel, akkor nem gondolod, hogy a hiba a lábadban van? tudod mi a szitu, de azért is 70-nel mész
vagy úgy érted, hogy nem mész anynival, de olyanról akpsz csekekt?


Tudod, mikor lankad a figyelem, mert már rég nem mértek, sőt még neten is megnézed, és nincs kiírva mérés, aztán messziről nézed, hogy "ott szoktak állni, de most nem", aztán hopsz, a domb mögött felbukkan, pont mikor elérted a hetvenet...

Szóval ilyesmik. Megaztán mivel minden nap arra megyek, minden nap szenvedek, hogy 50-el tötymörgök a fák között. sokszor nagyon nehéz. pont azért mert kurvára indokolatlan. mintha egy helyben állnál...



Na cseszd meg a bogarat az aláírásodban, hogy fél percig nyomkodtam a monitort hogy lenyomjam a bogarat.....

Baj a BMW-vel hogy kurvára a 70et szereti városban, és észre sem veszed... 50 szinte tarthataltan, csak tempomattal......

csbalu Elküldve: 2012-12-21 10:28 Android az e46-ba

Mivel már páran kérdezték, írok egy picit ebbe a TOPIC-ba.
Haladni nem haladtam vele szinte semmit de sokat gondolkoztam rajta, mi lenne a megfelelő megoldás.
A fejemben már összeállt a rendszer.
Valószínűleg fogok rendelni egy ilyen 40e FT-os műanyag vackot amit lemásoltatok egy műanyagossal de átdolgozom picit, és lesz rajta pár kapcsoló + hangerő tekerő + léptető gombok, ehhez még majd kell néznem 1-2 kultúráltan kinéző egyedet. Ezt majd jutányos áron Ti is meg tudjátok venni.

Kihangosítás:
Egyetlen megoldandó probléma van még hátra a Bluetoothos kihangosítás. Sajnos nem találtam olyan programot Androidra ami ezt meg tudná valósítani. Olvasgattam külföldi fórumokat, már ott is felvetődött ez a probléma, de félmegoldások születtek csak eddig.
Valószínűleg az lesz, hogy lesz egy külön Bluetooth modul, ami saját kis erősítővel csaltakozik majd a hangszórókhoz. Ez azért kell hogy akkor is menjen a kihangosítás amikor mondjuk a táblaPC nincs bekapcsolva. A hívást és az üzeneteket lehet fogadni majd a táblaPC felületén is, de az magát az AUDIO kapcsolatot nem tudja lebonyolítani.

TV:
Kinéztem egy táblaPC-t amiben van beépített GPS modul (NEM A-GPS) és Beépített DVB-T tuner ami tudja fogni a mindigTV adásait. (egy kártyaolvasóval kombinálva akár még HBO is nézhető lesz rajta MindigTV extra előfizetéssel). Ehhez már nézegetem a profi autós DVB-T antennákat és erősítőket is.

Fájlcsere:
Valószínűleg DROPBOX alapon fog működni. Úgy tervezem hogy mivel közel állok a házhoz az autó amikor leparkolok automatikusan szinkronizálja magát WIFI-n keresztül. Így minden fájlom elérem majd a kocsiban is, a munkahelyemen a telefononom és a laptopomon is. Ha letöltök egy zenét mondjuk otthon akkor az a kocsiban is megjelenik a melóhelyen is és a telómon is.

Vezértlés stb..
Erősen gondolkozom, hogy kiiktatom a rendszerből a gyári rádiót és inkább egy saját erősítővel hajtom meg a hangszórókat. Ehhez egy I-BUS adaptert akarok csinálni aminek segítségével ugyan úgy tudom majd pöcögtetni hangosítani halkítani vagy számot léptetni az ANDROID-on mintha gyári fejegység lenne. Nem nagy kunszt megcsinálni, csak biteket kell pöcögtetni. Terveim szerint a menüben is lehet majd lépkedni a rádió fel le gombjaival és az R/T gombbal lehet válatani majd hogy éppen navigálni szeretnék a menüben vagy pedig számokat szeretnék léptetni.

Navigáció stb...
Egy IGOT mindenképpen tervezek, de mostanában már szinte mindig csak a Google navigációt használom. Forgalmat tudok nézni vele, nagyon gyorsan talál pozíciót stb. Az IGO csak akkor kell majd ha külföldre megyek és nem tudok mobilnetezni.

INTERNET:
Telefonon megosztott mobilnet. Nem tervezek külön előfizetést a kocsira, a mobilom 2GB-os adatforgalmát fogom használni a kocsiban is. YouTube-ozást nem tervezek, ha pedig okosan korlátozom a háttéradatforgalmakat akkor bőven elég lesz egy hónapra.
Böngészésre tetszőlegesen bármi használható de a CHORME-nál jobb úgysincs Androidra

Kb ennyi.

Most vettem egy Raspberry Pi-t... ezzel nagy terveim vannak egy gyári Boardmonitorra csatlakoztatva de ez még titok



csbalu Elküldve: 2012-12-20 21:00 Tolató radar

YELLOW írta:
csbalu írta: Mit gondoltok erről?
ERRŐL
Nekem gyárilag nem PDC-s de sokszor jól jönne.
Új lököst nem akarok venni főleg nem azt a rengeteg PDC szenzort, meg egyebeket, én irreálisan drágának találom, minden minden gyári kiegészítőt.
Ilyet viszont lehet tennék előre hátra. Segítene a parkolásnál.



háát nem si tudom. vegyél. ha bevállik veszek én is. mert unja már barátnőm is, hogy hátra zavarom, mikor tolatok a parkolóházban én mindig fal mellé állok, és jobb oldallal közel hozzá tolatva falig a legközelebb, amennyire csak lehet. nem tudom ez mi alapján érzékel, meg hogy mutat az autón... mert oké fémet "lát".... vagy a testek által körülvett mágneses mezőt érzékelnééé?


Ez belül van a lökhárítón.

csbalu Elküldve: 2012-12-20 14:03 Tolató radar

Mit gondoltok erről?
ERRŐL
Nekem gyárilag nem PDC-s de sokszor jól jönne.
Új lököst nem akarok venni főleg nem azt a rengeteg PDC szenzort, meg egyebeket, én irreálisan drágának találom, minden minden gyári kiegészítőt.
Ilyet viszont lehet tennék előre hátra. Segítene a parkolásnál.

csbalu Elküldve: 2012-12-15 10:45 Hózokni

Sziasztok!

Kéne egy valami télre mer néha nehéz a hazajutás
Lácot nem akarok, szenvedés feltenni, viszont a főnököm felhívta a figyelmem erre a hózoknira. Nagyon profi kis cuccnak tűnik. Valószínűleg nem annyira hatékony mint egy lánc de arra hogy kimentsen a szarból valószínűleg tökéletesen alkalmas. Nem járok síelni se a hegyekbe csak arra kell hogy ne zakózzak nagyot hazafelémenet a meredek emelkedőn.

http://www.autosock.com/

Mi a véleményetek magáról a hózkoniról? Esetleg tapasztalatok vannak valakinek? Nem pont ezt szeretném megvenni, de valami hasonlót ilyen 10.000Ft-ig.

Egy videó:

YouTube videó

30 Euroért lehet venni E-bay-en.

Üdv.
Balu

csbalu Elküldve: 2012-12-14 16:31 Társalgó

Szerintem jó árban van és szép a bele, én mindig buktam a beige-re
http://www.hasznaltauto.hu/aut...to-6179578

Mennyit zabbantanak ezek a 18d-k? nyilván kevesebbet mint a 46-os 20d-m

csbalu Elküldve: 2012-12-04 15:55 Autóvásárlás

Snowman írta: Bár a szemem jojózik már a sok kocsi nézegetéstől, de talán ezt jól látom.

Vélemény?

Kombi


Szép szép!
De minden a motorján múlik! Diag + próbakör!
Turbó honnét tölt rendesen. 1700-tól húznia kell 2100-2200tól pedig egy "nagyot" tolnia.
Lendkerék állapota. Alapjáraton nem ráz-e, (főleg hidegen)
+ én diaggal megnézném a porlasztókat hogy mennyit fröcskölnek.
Füstöl-e? Csak párás füstöt szabad nyomnia, max padlónál kisebb pöfföt.

csbalu Elküldve: 2012-12-02 17:33 320d Motor

A 320d-zés egy másik fajtája:
http://www.autoscout24.ch/de/d...;vehtyp=10

Alpina D3 2.0d Beszarás..... 200LE 410NM, mondjuk nem tudom mennyivel mehet jobban mint egy 330d, illetve mi az értelme a 330d mellett? még gyengébb is nála.

csbalu Elküldve: 2012-12-01 12:19 Fékezéskor remeg az auto

Pistamann írta:
YELLOW írta:
Pistamann írta:
Pistamann írta:
YELLOW írta:
Pistamann írta: Sziasztok

Látom már kiveséztétek a problémát, ezért elképzelhető hogy a megoldás a sorok között van. De azért leírnám a problémámat:

finom fékezéskor kicsit remeg a kormány, ha erőteljesebben fékezek akkor minden normális. A fék szépen és halkan fog. A kormány főleg bal oldalon érzékenyebb, könnyebben elvezeti az úthiba. Ugyanakkor ha balra kanyarodok akkor finoman tartom a kormány. Ha jobbra kanyarodok akkor kicsivel több erővel kell tartanom a kormányt. Kis fordulatszámnál de kb 70-100 km óráig remeg a kormány, főleg a bal oldal. Ha begyorsítok akkor a kocsi siklik, a kormány egyáltalán nem remeg (gondolom a szervo bekeményít)az úttartás egyenes lesz és az utazás kényelmes. A baj nem olyan nagy, de roppant idegesítő.

Lengéscsillapítók 90%, új stabrúdak, új lengőkarok, új szilentek, futómű állítva, gumik újak, felni átnézve, motortartó gumibakok cserélve. A féktárcsa/pofa tuti nem a legjobbak, nem kopottak csak gagyik.

Van vmi tipp?


hát ha az egyik irányba jobb tekerni si, akkor ott a kormánymű átengedi az olajat. nem tart ellennyomást eleget. szerintem. picit mindentől rázhat, de pont azért remeg be a kormány, mert két oldalról nincs kiegyenlítve a rásegítés nyomása, az egyik oldalon elmegy egy picit. szerintem.


Akkor ez milyen alkatrészt takar?


Szóval megoldódott a probléma. A fékezéskori remegés a fék hibája volt. De a menet közbeni remegés a kormánymű hibája volt. Kicsit lógott....nem nagyon, csak hogy idegesítsen, és a kormányt a kis úthibák is elvezessék...ÉS nagyjából most minden megoldódott. A kormánymű 40 pénz a fék egy másik 40-es volt.



de kormányművet vettél bele, vagy a felújítása volt 40? mondjuk van valami csavar, ami kis kottyanás esetán segít, ha húznak rajta. ha nálad így volt, akkor lehúztak....


Kasza Imrétől vettem egy bontottat. Egyátalán nem kotyogott az enyémhez képest----


Féken mit cseréltél? Tárcsákat?