davech fórum hozzászólásai

davech Elküldve: 2015-12-19 12:28 Turbo

lela írta:
Írd már meg még hogy érezhető e a teljesítményben, fogyasztásban valami különbség? Mióta van nálad az autó egyébként, tehát mennyi km tettél te bele? És milyen vezetési stílusban? Milyen használat alatt (város,országút, pálya) ?



Ma hoztam el az autót.
Első tapasztalat alapján, ugyanúgy megy mint eddig, rendesen húz szépen megy, nem érzek különbségen, jó lett. De később többet tudok majd mondani, fogyasztás téren is. Eddig 7,5liter evett, és tegyük hozzá automataváltós. 6éve van nálam az autó, ez idő alatt 80e raktam bele, jelenleg 260e km áll az óra. Kb 4éve lett szoft upgrade, 170Le mérve. Vezetési stílus? Vegyesnek mondanám, de inkább vezetek haladósabban mint tatásan. Legtöbbször városban és országúton használom, elvétve pályán.

Tano: Igen, hozzátette az ember, hogy a turbó több levegőt tud szállítani, de azt az elektronikán szabályozza, ahogy te is írtad. Az hogy ilyen lapát került bele, az azért van mert ez anyaghasználatban és kialakításban jobb mint a gyári. de ezt azt hiszem már leírtam. ennyi.

Bitu79: Te olyan okos vagy, neked a facebookon van a helyed a jampik között, ott kellene írogatnod. Lehet fikázni meg szövegelni a gyári turbóról, de én nem fogok közel 300e fizetni amit megoldok 65e-ből. Lehet a felújított isugyan olyan jó.

A turbófelújítást AH Turbó Kft.-nél csináltattam és 65e pénz volt. Gyorsan, 2nap alatt megcsinálták.

davech Elküldve: 2015-12-15 14:14 Turbo

lela írta:
Ez mennyi km után néz így ki?
Az enyimébe elvileg 186 ezer km van és ilyen



Nagyon szépen néz ki az enyémhez képest. Az autómban 260.000km van.
Vissza is érkezett a turbó a felújításból, ránézésre szépen megcsinálták:

Több kép itt régiről és a felújításról.
Szerencsére a turbó nem volt annyira gatya állapotban mint ahogy én azt gondoltam. Kopottnak kopott volt, az olajat is engedte minimálisan. Látszik hogy a régi és az új lapátok eltérnek, a szaki szerint 15% több levegőt tud szívni így hatékonyabb, a teljesítmény is jobb lesz, de nem biztos hogy észrevehető mértékben. Majd látjuk..

davech Elküldve: 2015-12-13 14:52 Turbo

Szerintetek? Lapátok elég gatyák. Felújítás folyamatban.

davech Elküldve: 2015-12-09 21:28 Turbo

Inkább azt írja meg valaki legyen kedves, Turbót hol érdemes felújítani?! thx

Bitu: okékösz

davech Elküldve: 2015-12-09 21:21 Turbo

Bitu79 írta:
davech írta: Helló!

Elérkezett a turbó kukásodás IS.
Felújítani szeretném, Magyar Turbó Kft-t ajánlották. Valaki újíttatottat már velük, hogy dolgoznak, megbízhatóak? Esetleg más megbízható szerviz, tapasztalat alapján? köszi


Látom multkor eltaláltam a hibád

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...2678#p2964


Nem olvastam, bocsi. Nem hiszem, hogy turbo miatt adná ki ezt a hangot (de legyen igazad!) mivel fordulatszámtól független. Szerintem kardánnál lesz valami, most hogy a turbó kintvan, az is át lesz nézve újra. Kezd már tele lenni a tököm, ha az egyik probléma megoldva, napokra rá jön a következő...

davech Elküldve: 2015-12-09 19:29 Turbo

Helló!

Elérkezett a turbó kukásodás IS.
Felújítani szeretném, Magyar Turbó Kft-t ajánlották. Valaki újíttatottat már velük, hogy dolgoznak, megbízhatóak? Esetleg más megbízható szerviz, tapasztalat alapján? köszi

davech Elküldve: 2015-11-22 16:24 Mi lehet a baj?

üdv!

Pár hete kezdte csinálni az autóm, kb mikor hidegebb lett az idő. 50-60 km/h között furcsa sípoló hangot hallani, hideg motornál, a videóban hallani. Ha 60km/h felett megyek, egyszer csak megszűnik a hang. Üzemi hőfokon viszont minden rendben, halk az autó.
Úgy gondolom valami a fűtéshez lesz köze, viszont a klímavezérlőt kikapcsolva is ugyan ez a helyzet. Vajon a termosztát adhat ki ilyen hangot? köszi
Itt a videó.

davech Elküldve: 2015-11-09 18:44 Kardántengely és társai

andree írta:
davech írta: Üdv! Megosztom veletek a tapasztalatomat.
Eljött az én autómnál is a kardántengely kukásodás. 253.000 km
Tünet: menet közben nagy beltér zaj, mély búgó hang, 70km/h-nél viszont nagyon, illetve csak hátramenetben hangos nyiszogás, pont olyan hangja volt mint egy szekérnek. Sikerült is beszereznem a legkukásabb bontott kardánt ami létezik. Persze bíztam abban hogy bontott kardánnal a téma le is lesz zárva, berakom 'oszt jó lesz, ahha hát nem. felújítás sos. El is vittem hidropress kft-hez (lejjebb olvastam hogy valaki ajánlotta őket), ott megállapították hogy a hátsó kereszt és a csapágy kuka, a középső kereszt meg közepesen hulladék. Nagyon profin megcsinálták, a kereszteket kicserélték + csapágy + centír és mint a gyári, tökéletes lett! 1év garanciát is vállaltak rá.
Ha valaki felújításban gondolkodik, akkor csak ajánlani tudom őket!


Köszi az információt. Egy árat még írj légy szíves.


A két kereszt cseréje és a kardán centírozása 55e volt, + egy normálisabb csapágy (febi) 13e. Hogy tökéletes legyen a végeredmény, mindenképp új csapágyat kell rakni. Ha a régi csapágy megy vissza, akkor nem tudnak garanciát vállalni a javításra.

davech Elküldve: 2015-11-08 21:20 Kardántengely és társai

Üdv! Megosztom veletek a tapasztalatomat.
Eljött az én autómnál is a kardántengely kukásodás. 253.000 km
Tünet: menet közben nagy beltér zaj, mély búgó hang, 70km/h-nél viszont nagyon, illetve csak hátramenetben hangos nyiszogás, pont olyan hangja volt mint egy szekérnek. Sikerült is beszereznem a legkukásabb bontott kardánt ami létezik. Persze bíztam abban hogy bontott kardánnal a téma le is lesz zárva, berakom 'oszt jó lesz, ahha hát nem. felújítás sos. El is vittem hidropress kft-hez (lejjebb olvastam hogy valaki ajánlotta őket), ott megállapították hogy a hátsó kereszt és a csapágy kuka, a középső kereszt meg közepesen hulladék. Nagyon profin megcsinálták, a kereszteket kicserélték + csapágy + centír és mint a gyári, tökéletes lett! 1év garanciát is vállaltak rá.
Ha valaki felújításban gondolkodik, akkor csak ajánlani tudom őket!

davech Elküldve: 2015-11-08 19:25 E46 M futómû

Tomi88 írta:
PociPz írta:
YELLOW írta:
PociPz írta:
Csabi056 írta: Sziasztok,
Szeretnék csinosítani a kocsimon, szédülök a magasban
2004es gyári M-es futóművel szerelt 20D kombim van, ültetőrugót keresek/keresnék.
A kérdés:
-nem jó bele a nem M-es futóművekhez gyártott ültetőrugó? (gondolom, h nem)
-hol találok M-eshez rugót?
-milyen mértékü rugóot kell vennem, ahhoz, hogy elöl 3cm hátul 2cm ert tudjak ültetni a mostani állapothoz képest? Az a baj, hogy nem tudom M-es mennyivel alacsonyabb a gyáritól?
Remélem tudtok segíteni!
Esetleg valakinek van képe?


Szerintem jó bele a sima ültetőrugó, mert a lengéscsillapító ha jól tudom egyforma kialakítású csak az M-esé rövidebb meg keményebb. A rugók szintén. A rugótányérokat kell ellenőrízni. Nekem van kiszerelve M-es gátlóm, ha gondolod megméregetem neked. De majd a jobban hozzáértők pontosítanak.
Ez engem is érdekelne egyébként, jobban mondva, hogy a gyári e46 M-es futóművel hogy mutat egy 18-as vagy 19-es kerék. Van valakinek ilyen? Vagy fotó?


szerintem nem erre célzott. hanem hogy neki van bent gyári M-tech ültetőrugó. lentebb szeretné rakni, de nemt udja gyárilag mennyire ültet és ezek alapján milyen ültetőt vegyen.
a gyári M-tech 15-20mm-t ültet. ilyeneket szoktak mondani.
valószínű árulnak úgy ültetőt, hogy M-tech futóműhöz, feltételezem, hogy az ahhoz képest ültet xy mm-t. viszont biztosra nem venném. így simán adoot motorhoz tartozó ültetőt vennék. tehát ha még 20mm-t szeretnél lentebb, akkor 40mm-es ültetőt vegyél. stb. ha 20mm-est veszel, akkor kb ugyanott leszel, sőt mivel új a rugó talán még magasabb is lesz. legalábbis szoktak panaszkodni, hogy az ültető nem ültet, hanem emel.
viszont egy rövidített gátló szár esetében az gáz lehet ha től kemény a rugó és elnyomja a kasztnit (emel), mert feszülve lesz a gátló, ami nagyon nem jó.


Igen, értem. Minden esetre fura, hogy nincs sehol kerek-perec leírva hogy az M-es mennyivel van lejjebb.
Részemről viszont ha valakinek van fotója gyári M-es futóművel 18 vagy 19-es kerékkel lökje már be. 17-es van most rajta, de tervezem tavasszal a nagyobb cserét, de nem tudom, hogy állna neki, nem e lenne túl magas nekem is.


Szia!
Én úgy tudom, hogy 3 centit ültet az M futómű.
Viszont az eleje így is idétlenül magasabban van, ott még mehetne lentebb 1-2 centit.
Itt egy kép 18-as felnikkel. Ahogy már írták előttem, nem lesz magasabb a kocsi, mivel a kerék átmérője megegyezik a kisebb felnis kerekekével.




Én nemrég raktam be az m-es futóműt. Nekem 2-3cm lett lejjebb a gyárihoz képest.
Szerintem Csabi056 neked egy 40/60 rugó lenne az ideális, hogy az m-esnél lejjebb legyen 2-3 centivel, illetve az eleje-hátulja szintben legyen.

M-es futómű 18-as kerékkel:


Viszont engem zavart, hogy az eleje annyira fent van. (normáliséknál még ültetnek az elején) De én a hátulján emeltem +2cm, és az eredmény:


davech Elküldve: 2015-06-26 17:48 Kardántengely és társai

háj!

Automata E46 320D 2002 (facelift)
Automata E46 328i 2000 (facelift előtti)

Vajon a 328i kardántengelyét be tudom rakni 320D-be? Valaki biztosra meg tudná mondani?

davech Elküldve: 2015-06-23 15:45 E46 M futómû

Bekerült tegnap gyári komplett M-Packetes első lengéscsillapítók. Lehet hülyeséget kérdezek, de többi futóműhöz tartozó részek stabrúd, lengőkar stb. azokból van m-packetes kivitel, vagy az egy kutya?

Egyenlőre a hátsó részt nem bántottam, nagyon szépen néz ki, hogy az eleje szintben van a hátsóval. (ez lenne a cél) Jelen állás szerint, nemtudom mennyire ok biztonság szempontjából, hogy az eleje m a hátulja meg sima.

davech Elküldve: 2015-06-10 20:58 Mi lehet a baj?

Sziasztok! Nem olyan régen kezdte csinálni a kocsim, ha rükvercbe rakom és gurulok vele lassan, nyiszogást hallok hátulról, mintha fék lenne, de nem az. Üresben ha tolom hátra a kocsit csend, illetve előremenetben se hallok semmit. Szerintetek mi lehet??

davech Elküldve: 2015-06-08 21:48 Lökhárító

Üdv! A helyzet az hogy a napokban ütöttem egy nyulat (80), és fossá tört a lökösöm. Utángyártott Mtech2es volt. Most gondolkozom mi legyen, hogy inkább gyárit kellene felraknom. A kérdésem az hogy mennyivel erősebb anyagból van a gyári mint az utángyártott?

davech Elküldve: 2014-06-16 21:09 Tükör

Az normális hogy állandóan megy a tükör fűtés? Mintha ablakfűtés be lenne kapcsolva, pedig nem. Ha bekapcsolom akkor hátsó szélvédő fűtés kapcsol be, tükröké így is megy.