elgeri fórum hozzászólásai

elgeri Elküldve: 2015-03-11 09:40 ELLOPTÁK!!!

baleez írta:
njung írta: ELLOPTÁK AZ AUTÓNKAT! SEGÍTSÉGET KÉRÜNK!

Ma reggelre – 2015. febr.26. csütörtök 7h után vettük észre - ellopták a képen látható KRG-907 rendszámú 3-as fekete BMW autónkat Budapesten Zuglóban, a Nagy Lajos Király út és a Bonyhádi út csillaggarázsban (utcán) parkolt. Nem volt benne semmi privát dolog, irat, semmi. A napokban lett teletankolva benzinnel.

Rendőrségi feljelentést tettünk, az autót körözik.

Az autó – vagy alkatrészei – vélhetően feltűnhet a látóteredben, vagy BMW-s ismeretségi körödben.

Az autó adatai:

Rendszáma: KRG907 Első Nyilvántartásba vétel: 2007.04.16. Színe: 10Fekete
Gyártmánya: BMW Típusa: 390L Ker.leírása: 316I
Alvázszáma: WBAVA11020K015981 Motorkód: N45B16AA871H856

KÉREM SEGÍTSETEK megosztással, éber figyeléssel, észlelés esetén feljelentéssel.
Az autó a nevemen van, telefonszámom: (+36)30/8305769.

Megosztásokat szeretnék kérni a megtalálás reményében!
Reméljük, hogy a nyomravezetőnek kifejezhetjük hálánkat.

Köszönöm!

Junghausz Norbert







Hello,
sajnálattal olvasom hogy ellopták a kocsid, szoktam látni néha amikor arra járok. Volt valami védelmed benne? Casco? Én is a 14-ben vagyok, és eléggé aggódok amikor látom hogy a környéken olyan típust is lopnak ami nekem van...


Én is (ismeretlenül, de együtt érzően) nagyon sajnálom!

Az engem is rögtön elkezdett érdekelni, hogy milyen védelem volt benne!? Nem pont ebben a kocsiban a lényeg, hanem az összes ellopott kocsiban statisztikailag érdekelne, hogy milyen védelem volt (gyári központi, gyári riasztó, utólagos riasztó, utólagos indításgátló, utólagos rablásgátló, váltó / kormány / pedál / motortér zár, távfelügyelet, GPS...)?

elgeri Elküldve: 2015-03-06 17:17 Társalgó

blueman írta: Ma sikeresen bemértek az M6-os autópályán, rendesen a felhajtó korlát mögött álltak, új típusú autóból, gondolom az új trafival, van eseély, hogy az új trafit használták és még ugye teszt időszak van, van esélyem, hogy megússzam?
90 ropiról van szó ;[


Elvileg ha új trafi volt, akkor még megúsztad - meghosszabbított tesztüzem van!
De ezt biztosan ki tudhatja?!

elgeri Elküldve: 2015-03-06 16:41 váltó

Sziasztok!

Amikor egy éve megvettem a kocsimat, akkor márkaszerviz a felmérésnél megtalálta, hogy kicsit folyik az olaj a váltóból.
Azt meg is csináltattam Wallis Dunánál, ahol kicserélték a kapcsolókar szimeringet (gyári szám: 23121222677). Az agyag ára nem volt sok (4e Ft), de munkadíjban már kissé jelentősebb összegről van szó (26e Ft).

A problémám, hogy nemrég teljesen más miatt alánéztünk a kocsinak (hozzá nem nyúltunk semmihez), és látszott hogy ki lett ez az elem cserélve, de továbbra is olajos volt. A poén hogy 11 hónapja volt a szerviz, tehát még egy hónapot mindenképp él a garancia gondolom (hisz részben ezért megy az ember márkaszervizbe).

Valami jó tanács, vélemény, hogy hogyan / mire figyeljek reklamáció, garancia kérés esetén?
Illetve egyáltalán mi lehet a baj, ha kicserélés után is ereszt ott még?

elgeri Elküldve: 2015-03-05 15:37 Motor-váltó

mormota26 írta: http://youtu.be/ZpQQsaib4CI mi lehet a problema ? Most lett frissen hengerfej tomites cserelve + síkolni is kellett a hengerfejet. Kb 250 000 ftomba fajt. Ami nem is lenne problema de akkor mi ez a fust ? Viz nem tunik belole. Olaj a nivo palca szerint megint nem. Kave szinu akarmi nincs se a nivonal se a sapinal. Szerelom szerint normalis, sztem nem, szerinte ez csak benzingoz, de akkor miert akar kiszakadni a helyerol a kipufogo? Akinek van vmi tanacs szovesen hallgatom.


A videód privát, nem lehet megnézni

elgeri Elküldve: 2015-03-05 12:59 benzin szûrõ csere

laleeboy írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
Huha, bonyolult ez
Lehet hogy nincs is üzemanyagszűrőm? Vagy ez teljes baromság?

116D-hez találtam egyértelműen ilyet (2-es):
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=10

De a benzinesemhez semmi ilyesmit nem látok:
http://realoem.com/bmw/partgrp...&hg=13

És itt se látszik a helye:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=15
A dízelesnél pedig látszik:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=15


Talán mégiscsak ez lesz az, de sokkal kisebb mint a dízeleknél:
1-es 16137074464 - http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=10


figyelj már. kimész a géphez. felveszed az irodai szopó pozíciót, azaz letérdelsz, majd irodai baszó pozícióba helyezkedsz, leteszed az alkarod a földre, segg az égnek. mindezt a bal oldalon a vez. ülés környékén. de akár le is feküdhetsz, kocsmai pozícióba. aztán ha van ott hengeres cucc, akkor ott van. biztos kell lennie, nem is értem a realoem miért nem hozza. olyan nincs, hogy nincs szűrő. vagyis nem tudom elképzelni.

szerk.: aza durva, hogy a juniksz sem hoz üzemanyagszűrőt a gépedhez. nem tudom eldönteni, hogy ezt most jó dolog, vagy rossz?


Nem lehet hogy a motortérben van ?

http://www.fixya.com/cars/t141...n45_engine

Vagy ez lenne?

http://bmwfans.info/parts-cata...vel_sensor


Aham, a másodikra én is gondoltam a legelején, de ha igaz, akkor az nagyon fájna, mert egyben van más cumokkal és kb. 60e Ft

Az első link meg nem sokat mond el, de akár alátámaszthatja a második igazát

Szerk.: Ez már nem szorosan tartozik ide, de rákerestem a dízeles szűrő árára kíváncsiságból és hát, bazz, egy gyári (üzemanyag) szűrő 60-80e Ft?

elgeri Elküldve: 2015-03-05 11:55 benzin szûrõ csere

YELLOW írta:
hil írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Amikor benzinszűrő cseréről beszél az ember (szervizkönyv kipipálható rubrikája), akkor az alábbi két cikkszám közül melyikre gondolhatnak? Mert az egyik kb. 3x annyiba kerül

1-es 16137074464:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=10

2-es 16147163296:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=15

Illetve ezt átlagban milyen gyakran illene cserélni?
Előre is köszönöm a véleményeket!


legfőképp az 1-es szokás cserélni. szerintem benyásnál 40ezrenként bőven elég. az enyémbe gyári volt, és kb 85ezer km-nél cseréltem. nem sok baja volt, nem volt koszos, vagy vészes.

szerk.: jah a kettesnél maga az AC látható, azon is van szűrő valóban, de azon nem nagyon szokták cserélni, nem jellemző.


Köszönöm, ebben bíztam!
Az első cirka 20e kontra cirka 60e Ft azért nem mindegy.
Tavasz végén esedékes éves szervizelésen akkor ezt is cseréltetem, lassan 90e-nél eltudom képzelni, hogy az előző tulaj nem cseréltette még


Szia!
Az 1-es nem lehet, hogy a tüzelőanyag tank szellőztetőjének a szűrője???? Egy körüljárást még megérne a dolog, mert a 116-hoz SEM értek......
hil



most, hogy mondod, jah. szerintem a vezető ülés alatt a kasztni alján kell lennie a szűrőnek itt is. nem tudom, de gyanús. bár fura, hogy sehol nem hozza az oldal.



Huha, bonyolult ez
Lehet hogy nincs is üzemanyagszűrőm? Vagy ez teljes baromság?

116D-hez találtam egyértelműen ilyet (2-es):
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=10

De a benzinesemhez semmi ilyesmit nem látok:
http://realoem.com/bmw/partgrp...&hg=13

És itt se látszik a helye:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=15
A dízelesnél pedig látszik:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=15


Talán mégiscsak ez lesz az, de sokkal kisebb mint a dízeleknél:
1-es 16137074464 - http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=10

elgeri Elküldve: 2015-03-04 16:50 Autóvásárlás

Hektor írta:
Robin68 írta:
Hektor írta: Mivel BMW vásárlásán töröm a fejem, kicsit sokat kérdezek itt és mellette nagyon sokat olvasok. Sajnos nem mindig jön válasz a kérdéseimre, amit megértek, még is a régebbi tulajokat, a hozzáértőket vagy jól informáltakat kérdezem. 2000-2002 évjárat közti E46 tipusokat néztem eddig, de be kell látnom, hogy diesel területén sokkal nagyobb a választási lehetőség és az árak függvényében az életkor is a dieselek javára billen.Tehát kérem, aki tud írja le nekem, hogy 2000-2004 évjárat közt, melyik 320D vagy 318D a jobb, kiforrottabb motorú autó. Korábban is írtam, nem versenyezni kell, tehát teljesítmény és fogyasztás nem érdekel különösebben, nem ez a döntő szempontom. Kifejezetten a tartósság, megbízhatóság, költségkímélőbb üzemeltetési szempontok érdekelnének. Nagyon köszönöm annak a aki válaszol.


Nem a fogyasztás a lényeg de mégis dízelt keresel....
Nekem az ovodás motorral van szerelve az autóm de nem bánom. Ja! és benzines . A dízelben nem tudok nyilatkozni de benzinesben az M43 és M52 motorkóddal állítólag elnyűhetetlen. De én nem értek hozzá, csak hallottam a szerelőktől. Az enyém is M43 és alá tudom támasztani ezt az állítást.


Köszönöm hogy válaszoltál.. a benzineseket már körüljártam. Van is vele kapcsolatban elképzelésem, csak évjáratban fiatalabbat tudnék venni dieselből. Ezért kérdezem és nem a fogyasztás végett.Most is diesel autóm van, tehát nem idegen számomra a gázolajos, csak hogy azért 2-3 év is számítana az évjáratnál. Meg hát sokkal nagyobb a választék..
Csak egy példa hogy miből választhatok: Ha.hu.-n ha beütöm hogy 2000-2003 közti touring, akkor benzines 70 találat, diesel 226 db. Vagy ennyivel több van, vagy ennyivel többtől szabadulnának



Én általánosságban úgy hallottam, hogy ennyivel több 318-320-as dizel mint benzines van Magyarországon forgalomban. Gondolom aki újonnan veszi, az még nem tart a drágább szervizeléstől (cserébe nyomatékosabb, kevesebbet eszik), és amikor ez a réteg úgyis venne egy fiatalabbat, akkor elárasszák a használt autó piacot... ahol persze már jobb vétel lehetne (karbantartás ügyileg) egy benzines.

elgeri Elküldve: 2015-03-03 11:53 Termosztát

YELLOW írta:
elgeri írta:
Tano írta:
Puli írta: Ma reggel úgy vettem észre,hogy lassabban melegszik a víz...
5 éve cseréltem a termosztátokat! (nem emlékszem a márkára)
Lehetséges,hogy ennyit bírt?


Szerencséd hogy ilyen sokáig húzta!


Kicsit off, de milyen vacak már, hogy a kis E81 / E87-ben nincs vízhőfok kijelző
Amíg nem kapok valami hibajelzést, addig csinál amit akar!


addig ha nem tűnik fel más jelből, pl fogyasztás növekedés, és nem mész szervízbe lehet. viszont van menü, amiben megnézhető mennyi is az annyi. fél évente megnézed, hogy jól mutat-e oszt annyi. bár tény, hogy bosszantó, hogy nincs közvetlen jelzés, minden hack nélkül....


Nincs a fedélzeti számítógépen vízhőfok leolvasó (nem iDrive).
A fogyasztásomat kicsit sokallom (8.3-10.3), de erről máshol már beszélgettünk (leginkább nagyon kis, városi távokat megyek vele - nincs ideje bemelegedni).
Szerelő simán tudja ezt diagnosztizálni, vagy mennie kell vele egy jó nagy kört, hogy lássa folyamatában?

elgeri Elküldve: 2015-03-03 11:24 Termosztát

Tano írta:
Puli írta: Ma reggel úgy vettem észre,hogy lassabban melegszik a víz...
5 éve cseréltem a termosztátokat! (nem emlékszem a márkára)
Lehetséges,hogy ennyit bírt?


Szerencséd hogy ilyen sokáig húzta!


Kicsit off, de milyen vacak már, hogy a kis E81 / E87-ben nincs vízhőfok kijelző
Amíg nem kapok valami hibajelzést, addig csinál amit akar!

elgeri Elküldve: 2015-03-03 10:33 benzin szûrõ csere

YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Amikor benzinszűrő cseréről beszél az ember (szervizkönyv kipipálható rubrikája), akkor az alábbi két cikkszám közül melyikre gondolhatnak? Mert az egyik kb. 3x annyiba kerül

1-es 16137074464:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=10

2-es 16147163296:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=15

Illetve ezt átlagban milyen gyakran illene cserélni?
Előre is köszönöm a véleményeket!


legfőképp az 1-es szokás cserélni. szerintem benyásnál 40ezrenként bőven elég. az enyémbe gyári volt, és kb 85ezer km-nél cseréltem. nem sok baja volt, nem volt koszos, vagy vészes.

szerk.: jah a kettesnél maga az AC látható, azon is van szűrő valóban, de azon nem nagyon szokták cserélni, nem jellemző.


Köszönöm, ebben bíztam!
Az első cirka 20e kontra cirka 60e Ft azért nem mindegy.
Tavasz végén esedékes éves szervizelésen akkor ezt is cseréltetem, lassan 90e-nél eltudom képzelni, hogy az előző tulaj nem cseréltette még

elgeri Elküldve: 2015-03-02 21:52 benzin szûrõ csere

Sziasztok

Amikor benzinszűrő cseréről beszél az ember (szervizkönyv kipipálható rubrikája), akkor az alábbi két cikkszám közül melyikre gondolhatnak? Mert az egyik kb. 3x annyiba kerül

1-es 16137074464:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=10

2-es 16147163296:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=15

Illetve ezt átlagban milyen gyakran illene cserélni?
Előre is köszönöm a véleményeket!

elgeri Elküldve: 2015-02-20 18:12 Motorolaj

Hectorr írta: Sziasztok, 2000-es 318i-m van, nem rég vettem az autót. Első olajacseréhez segítséget kértem egy ismerőstől. Erdeti SAE5W-30 Quality-Longlife-04 (ACEA C3) olajból vett 5litert. Illetve cserélte a olajszűrőt-pollen-levegő szűrőt (márkát nem tudok mondani). 30.000 forintot kért a cuccokra. (munka díj nélkül) eléggé sokallom át lettem verve ?


Ha eredetik az alkatrészek, akkor át lettél verve, mert ilyen olcsón nem kaptad volna meg
Nekem Wallisban csak az olajat 30e Ft-ért számolták, plusz az egyéb kellékek, szűrők, munkadíj. (Idén meg is vettem magamnak az olajat fele ennyiért )

elgeri Elküldve: 2015-02-19 11:15 Ennyit a szervízekrõl!!!

YELLOW írta: Így nem vernek át a szervizben

http://totalcar.hu/magazin/koz...rnek_ugye/

sok érdekes, és hasznos dolog, szerintem érdemes elolvasni.

"Ha az autómat azzal viszem szervizbe, hogy cseréljék ki a turbót, mert szerintem az ment tönkre, csak a szerelés minőségéért és az alkatrészért felel a műhely, azért nem, ha végül kiderül, hogy nem a turbóval volt gond. Ha viszont azt mondom, hogy nagyon megnőtt a fogyasztás és elfogyott az erő, ezért kérem, vizsgálják át az autót és hárítsák el a hibát, akkor a rossz diagnózis és a felesleges alkatrészcserék, illetve munkadíj is a szerviznek fáj majd, nem nekem. Kicsit másként: ez azt jelenti, hogy ha a kocsi bizonyos fordulatszámnál rángat, azért kicserélik az adagolót, de a hiba nem szűnik meg, akkor ez egy felesleges javítás volt, amit szintén nem nekem kell fizetnem. Ha reklamálok, és a szerviznek ezúttal sikerül megállapítania a hiba valódi okát, az erről a javításról kiállított számla értékbe be kell számítani az előzőt. Ha az első javítás drágább volt, vissza kell kapnom a különbözetet. Ha a második volt drágább, rá kell fizetnem. Mindez szintén csak akkor működik, ha egészen pontosan nyomon követhető, hogy mit miért bontottak meg és cseréltek ki az autómon.

A feleslegesen cserélt alkatrészt, illetve a felesleges munka díját nem lehet az autósra hárítani, mert ez dr. Vágány Tamás szerint mindez hibás szolgáltatásnak minősül. A gyakorlatban a hibák sokszor összetettebbek, ezért a fenti példánál maradva, ha tényleg cserélni kell a nagynyomású szivattyút egy mondern dízelmotoron, de ez önmagában nem elég, mert az üzemanyagrendszer más alkatrészei is hibásak, hihetem azt, hogy az első munka felesleges volt, miközben nem volt az. Ezért is fontos, hogy ha a szervizben megjavítottak valamit, pontos összefoglalót kérhetek a már elvégzett munkáról és visszakérhetem a már kicserélt alkatrészt. Ez amúgy kérés nélkül is visszajár az autó tulajdonosának. Utólagos vita esetén a részletes dokumentáció és a kiszerelt alkatrész birtokában van némi remény a vitás ügyek tisztázására és a szervizes trükkök kivédésére, máshogy nem."


Nekem is épp a feleslegesen elvégzett munkák, cserék rész szúr szemet. Elvileg teljesen jogosnak tartom, de azért félek, hogy mennyire készséges bármelyik (legális) szerviz egy ilyen esetben. A jógi út meg mindig drága és macera. De azért ez egy jó kiindulóalap.

elgeri Elküldve: 2015-02-18 14:54 Motorolaj

YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
A BMW LL-04-et tudtam, köszönöm!
Tudom, hogy te nem ez a márkát favorizálod, de én ezt néztem ki:
http://castrolmintabolt.hu/web...s/197/7933

Tudom, hogy máshol van kicsit olcsóbban is, de ha egy márkaboltban nem kapok eredetit, akkor sehol... gondolom én


én kaptam már innen szar ezer éves olajat. mondjuk a választott olaj újnak számít, így nem jelent bajt. de nem egy hűde izé üzlet is. állítólag lepukkant. azért mert mintabolt a neve, még... google maps-on rákeresel a címre meglátod. én váltóolajat vettem túlük, de zer éves, gyártási dátum lemosva, persze a napszívás miatt látszott rajta megfelelő szögből, küldtek. mintha az olaj kint lett volna a szabad ég alatt a napon, vagy 5 évig.... de megreklamáltam és küldtek egy újat. de akkor is. más is említette, hogy nem egy bizalomgerjesztő az üzlet. én nem veszek soha többet onnan az biztos.


Na basszus, utálom, hogy egy nyamvadt olajat se lehet már nyugiban megvenni. Még ha 99,9%ban nincs is velük semmi baj, annyi városi legenda kering, hogy már utálom az egészet. De a szerelőre se akartam bízni, hogy ő szerezzen be valamit.

Ti milyen forrást ajánlotok?


én ahonnan mindig vettem, azzal is jértam már meg,mindig segítőkészek voltak. de mivel szóval nagyon biztos pont nincs. privátban elküldöm én honnan veszek. aztán beveszed a számításba vagy nem. az a baj a nagy webshop-pokkal, hogy nagy mennyiséget vesznek így vannak olajok, amik egy szállításból, több évig is állnak náluk. nem feltétlen baj, hisz bontatlan csomagba 4 évig simán eláll, de tovább is. csak ugye sok esetben nem mindegy milyen fejlsztést ad el. az FST olajak elég újak, 1,5-2 évesek kb ha jól számolgatom, így ettől régebbi nem igen lesz. de sok ember nem foglalkozik ilyennel. lehet nekünk sem kellene és nyugodtabb életünk lenne


Én elsősorban a hamisításra, újrafelhasználásra gondoltam, mint veszélyforrásra!

elgeri Elküldve: 2015-02-18 14:40 Motorolaj

YELLOW írta:
elgeri írta:
A BMW LL-04-et tudtam, köszönöm!
Tudom, hogy te nem ez a márkát favorizálod, de én ezt néztem ki:
http://castrolmintabolt.hu/web...s/197/7933

Tudom, hogy máshol van kicsit olcsóbban is, de ha egy márkaboltban nem kapok eredetit, akkor sehol... gondolom én


én kaptam már innen szar ezer éves olajat. mondjuk a választott olaj újnak számít, így nem jelent bajt. de nem egy hűde izé üzlet is. állítólag lepukkant. azért mert mintabolt a neve, még... google maps-on rákeresel a címre meglátod. én váltóolajat vettem túlük, de zer éves, gyártási dátum lemosva, persze a napszívás miatt látszott rajta megfelelő szögből, küldtek. mintha az olaj kint lett volna a szabad ég alatt a napon, vagy 5 évig.... de megreklamáltam és küldtek egy újat. de akkor is. más is említette, hogy nem egy bizalomgerjesztő az üzlet. én nem veszek soha többet onnan az biztos.


Na basszus, utálom, hogy egy nyamvadt olajat se lehet már nyugiban megvenni. Még ha 99,9%ban nincs is velük semmi baj, annyi városi legenda kering, hogy már utálom az egészet. De a szerelőre se akartam bízni, hogy ő szerezzen be valamit.

Ti milyen forrást ajánlotok?