lantika írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
erre a szezonra már nem igen veszek télit. a lentebbi Kléberből találtam vadi újat, csak 2009-eseket egy cégnél. postával együtt olyan 33-ból lett volna meg.
viszont rá kell jönnöm, hogy én keveset megyek. tehát új gumi nekem felesleges. tehát nekem inkább évekre kell tartós legyen, mint mintára.
szóval inkább kopottabb (~7mm), de fiatalabb gumit kell majd választanom. nehéz az ország keleti részéről. mint minden másban is nyugaton nagyobb a kínálat, amik jobbak is, viszont sokan nem postáznak. amúgy már lett volna pár jó vétel. bár idénre is kár volt átcserélni a kereket az már biztos. hacsak, benm jön még valami nagy hó, meg téma...
Gumi 6 ev utän kuka,tök mindegy mennyit futott. Elöregszik es elkezd repedezni es a gumiban levö nyomäs is dolgozik,az auto sulya is dolgozik. Meg aztän ha belegondol az ember,kb 4 tenyernyi felület ami az uthoz köti az autot,szerintem nem ilyenen kellene sporolni. Kiräz a hideg a sok magyar vezetestechnikustol,aki soha sem vett teligumit mert ö mär 77 ota vezet es mindig el tudott menni telen is. Persze foliäzäsra,19-es alukerekekre,ültetörugora,hificuccra,meg biszem-baszom szarokra költ mindenki eszetlenül. Tisztelet a kivetelnek.
a nagy gyártók emberei 10 évet mondanak. miért beszélnének az üzletük ellen? lehet egy ilyen Budget gumi nem bír ki 10 évet... nekem a 2004-es tavaly még volt. idén már érezni, hogy mászik. repedezettség nem vészes. igaz márkás gumi. kollégám 2001-es gumival jár, de ő még sokat is megy hozzám képest és a meló miatt kell is járnia.
az ilyen 4-6 éves dumákat én tartom hülyeségnek. valószíná, ha egy téli szezonban 10ezret vezetnék, akkor oké. persze 5 km alatt is lehet bármi, akár nem az én hibámból is, de egy jobb gumi segíthet.
nyárikat újat vettem 2007-2008-ban. alig kopott belőle valami, viszont már koros.
ami ledöbbentett, hogy az ilyen 2003-2004-es jó állapotú gumikat is hasonló áron árulják, mint a 8 évvel fiatalabbakat.
az új 2009-es Kléberre azt mondta az ürge, hogy még 6 év van benne. nyilván el akarta adni, mert én azt mondtam, max 3 év van benne.
Nekem van Müncheni BMW mérnők ismerősöm. Ö azt mondta, amikor meglátta a 6 éves gyári gumikat a kocsimon (azóta már cseréltem), hogy kint Németben 5-6 év után nincs kecmec, csere van. Ezt ajánlja ő is.
Én is nagyon keveset megyek vele, de nem vacakoltam, tavaly megvettem az márkás újat (1-2 hónapja gyártottat), télit is, nyárit is, és kb. 7 évig (most már csak 6) le van tudva a gond.
Más sztori, de az 50-es robogómon 2002-es és kb. 2006-os márkás (Pirelli) gumi voltak fent. Nagyon sokat álltak üzemen kívül, de fűtött garázsban. Így nem voltak lekopva, de már nagyon megkeményedtek. 2015 tavaszán halálfélelemben mentem el a gumisig, hogy pokolra velük
Előtte sose éreztem az elöregedett gumik hatását, de ez félelmetes volt. Se kanyarodni, se fékezni nem tudtam úgy, hogy ne akart volna elvágódni.
miért mondaná a Michelin vagy Continental embere azt, videóban, TV műsorban, vagy épp cikkben leírva, hoyg 10 év. ha belegondolsz nekik is az lenne az érdekük, hogy többet vegyenek, tehát akár 2 évet is mondhatott volna, így is vannak, akik a 4éves mesére mennek. itt is sokat olvasni. csak ismételni tudom magam, 10 évig az enyémmel sem volt semmi, pedig néha turtam neki, esőben szárazon, hidegben. jól ment a hóban. most, hogy felraktam 11,5 évesen, már éreztem, mert ment a fara sokszor. teszem hozzá forszírozott helyzetben, ha normálisan kanyarodok, mint átlag autós, oylan tempóval, akkor még ez is jó, kapaszkodik.
a gumik tárolásánál a meleg sem jó. alacsony nyomáson kell tartani, hűvös, száraz, sötét helyen.
nem azért mert nem telne rá, de többet nem igen adok ki új gumiért pénzt, mert semmi értelme. nyári szettem esete. esetleg szomszédot megkérdem romániából mennyiért tudna hozni, mert olcsóbbak az árak, ahogy figyeltem, és rendszeresen jár cég miatt.
persze emgcsinálhatnám, hogy veszek újat, aztán 8 évesen, még kb 90%-os állapotban eladom fél áron. de ismerve a vásárlók és eladók hozzáálását én nem akarok ezzel kínlódni.
pedig úgy voltam románból beszerzek egy Nankang NS-20 szettet, aztán 3-4 év múlva eladom, szinte új állapotban. de elég sok rosszat írnak teszteken róla. pedig sokan használják, na meg tudjuk miről az ADAC és a többi. bár a magánember is olyan, hogy a sajátját mindig dícséri. nehéz dolog ez. megint annak egyszerűbb, aki totál nem foglalkozik semmivel, nyugodtan él és használja. nyilván normál esetben nincs egyikkel sem baj, de mivel tudom magamról, hogy szeretem a tempós kanyarokat, így azért nem mernék kockáztatni. mármint nem mindegy mi van fent. a mostani nyáriak, is szinte még újak, pedig 8 évesek, de körforgalomban, amik kifelé lejtenek, már mindig megindul a fara, száraz időben is. pedig ott a Francia gyártású van.
a legnagyobb probléma az, hogy túl vannak árazva a gumik. a legtöbb X5 és hasonló társai, szinte slick gumikkal mennek, vagy kopott hazsnáltat vesznek, mert egy db gumi rá 80ezer alsó hangon. egy szett gumi rá 350ezer. nem sokan tehetik meg, még ha nem is élnek rosszul, hogy 4-6 évente lecseréljék. mert hülyeség is. ez az én véleményem, nem kell elfogadni.
Marketing Yellow. Ha azt mondanä a Pirelli embere,hogy a mi gumink is csak 6 evig jo,akkor Te azt mondanäd,hogy veszek valami nevenincs gumit fele annyiert,mert ugy is csak 5-6000 km az eves futästeljesitmenyem. Igy meg elhiszik,hogy 10 evig jo,es megveszik többert aztän 6 ev mulva meg ledöbbennek amikor a gumis azt mondja,hogy ez a gumi kuka.
A munkämbol adodoan megfordultam pär helyen(különbözö gyärakban),es volt szerencsem vegighallgatni különbözö elöadösokat,amik NEM a külvilägnak keszültek. A Continental egyik mernöke is elismerte,hogy max 6 ev,mivel ezek a mostani gumik mär nagy aränyban tartalmaznak müanyagot,ami szepen kemenyedik,es hihetetlen az anyagfäradäsa. En minden esetre 4 evente veszek 4 nyärit,meg 4 telit. Ja es a 4 evszakos gumi csak afrikäban letezik. Az pont olyan szar nyäron,mint telen. En szemely szerint betiltanäm.
Én, amikor 6 évesen vettem a kocsimat, akkor feltehetően még a gyári Continentál volt rajta. A gyártási ideje megfelelt a kocsi gyártásához viszonyítva, plusz pont azzal a típussal szerelték az akkor gyártottakat.
Elvileg 83e km volt a kocsiban, de a profilmélység még bőven jó volt, viszont a gumi minkét széle nem lekopva, hanem úgy be volt szaggatva, mintha agyon driftelték volna. De ezt nem feltételeztem egy 116i-ról, és azt sem hogy a gumit előtte másik kocsiról leszedve tették át, a fentebb leírt azonosságok miatt.
Amikor vittem gumishoz, sima szerelőhöz, mindet kérdeztem, hogy ez mitől lehet.
Megvonták a vállukat, mondták, hogy ez már elég kukás gumi így, de igazából nem sejtik miért lett ilyen a "mintája", "talán anyagfáradás".
Szóval a Conti tényleg lehet hogy nem bírja tovább, de addig jól
Egyébként még elmentem gond nélkül egy fél évet ezzel a gumival, szóval tapadt, meg minden, csak furán nézett ki, ha közelről nézted.