elgeri fórum hozzászólásai

elgeri Elküldve: 2016-02-19 12:35 Biztonsági öv visszahúzása

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta: most nem tudom miért, de ma az anyós oldali öv, alig akarja magát visszahúzni. kézzel kell betuszkolni. kb 1 hete még semmi baja nem volt. mármint lassan ment vissza, de most a kb első 20-30 centit nyomkodva veszi vissza. érezni, hogy kifelé is nehezebben jön.
most volt, hogy elég sokat állt kint esőben. ugye ez rám nem jelelmző, hogy kint hagyom. beázás nyom nincs sehol.

Lehet vehetsz övfeszítőt a bontóból...


ennek semmi köze az övfeszítőhöz. ugyanis az a csatnál van
illetve alig van használva az az öv, a cséve mitől menne tönkre? valamiért a párára gondolok.
más tapasztalt hasonlót? hogy nehezen ment, aztán egyszer csak jó lett? szerintem egy hét múlva jó lesz. igen, jós vagyok. amúgy nekem ez a csillapított behúzás nem igazán tetszik. mert gyárilagis lassú. fel kellene tuningolni a dobot.


Sztem is lehetne gyorsabb,de már megszoktam.
Nekem pucolás után már nem kézzel kell visszatolnom.
Anno irtál a "varázs szivacsról"
Sztem egy próbát megér az övnél is.Persze nagyon finoman használva.Esetleg még egy alapos övtisztítás ultra dermmel,esetleg kárpit tisztítóval.Vagy tényleg az övfeszítő kezdi megadni magát.De a pára az butaság sztem legalábbis.


az nem övfeszítő még mindig
kaptam hil-től egy jó kis anyagot azzal lesz tisztítva. csak jó idő kell hozzá. pedig már rég kaptam, de a lustaság...


Ilyet már többször olvastam itt-ott, hogy maga az öv elkoszolodása (hisz mindig fogdossuk) is okozhat ilyen bajt.
Had tanuljunk, mi a tuti tisztítószered pontosan?

elgeri Elküldve: 2016-02-11 15:03 Megvegyem? Vegyek ilyet?

lantika írta:
elgeri írta:
lantika írta:
elgeri írta:
TomyMU írta: Üdv mindenkinek! Frissen regisztrált vagyok, és a segítségeteket szeretném kérni. BMW-t szeretnék venni, és érdekelne mire számíthatok. (egy IV-es Golfom volt) Benzinesben gondolkodom, mert évi 10-12 ezer km megtételére fölösleges dízelt venni, bár ha dízelt vennék úgyis többet mennék, de megmondom őszintén nagyon félek a dízeltől, mert ha valami tönkremegy nagyon zsebbe nyúlós, benzinesnél meg max gyertyát kell cserélni.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...tt-9325181

Ez a 3as szerintetek megér ennyit?

Illetve 1esben is gondolkodom, akinek van tapasztalata azzal kapcsolatban szívesen elolvasom.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ot-9736156

Maximum 2milliót szánok rá, érdekelne a véleményetek, előre is köszönöm.


Szia

Én csipem az 1-eseket, de:
- csak akkor jó, ha nem egy 4-5 fős családnak kell. A hátsó sora tényleg kicsi. 2-3 főnek viszont imádni való tud lenni
- N45-ős motorkódúak (facelift előttiek / kb. 2007 közepéig) hajalmosak motor meghibásodásra (vezérlőlánc szakadásra).
- A kis motorú gépek kapcsán egyet értek, hogy kisebb motor kisebb kockázat (pl. benzines esetén nincs még rajta turbó), de sokkal kisebb élvezet is. A fogyasztás másodlagos, annyival nem eszik többet a nagy mint a kicsi. Mondom ezt úgy hogy nekem kicsi van, szeretem, de tényleg gyenge, viszont nagyobb volt az esélye, hogy az előző tulaj se agyonhajtásra használta + kevesebb dolog dögölhet meg benne. Ja és városban megeszi a 9-10-et. Kint viszont 7-el megy.

A linkelt 3-as pedig olyantól van, aki ezzel foglalkozik, hogy kintről hozz be kocsikat. Nem ismerem, csak láttam már sok hirdetését. Lehet hogy rendes, csak azt tudni kell, hogy nem a saját gépét árulja.

Sok sikert!



Kisebb motort könnyebb szethajtani.


Ez teljesen igaz!
Csak arra gondoltam, hogy aki épp elméjű és érzi, hogy nem megy ez, az talán nem erőlteti, aki meg eleve tudja, hogy hajtani akarja, az nagyobbat vesz... de ez már az emberen múlik


Illetve ott a 3-ik lehetöseg. Pont van annyi penze,hogy vegyen egy alaptipus 1.6-os BMW-t,ha meg BMW akkor menjen mint a marha,gyorsuljon le mindenkit.


elgeri Elküldve: 2016-02-11 13:41 Megvegyem? Vegyek ilyet?

lantika írta:
elgeri írta:
TomyMU írta: Üdv mindenkinek! Frissen regisztrált vagyok, és a segítségeteket szeretném kérni. BMW-t szeretnék venni, és érdekelne mire számíthatok. (egy IV-es Golfom volt) Benzinesben gondolkodom, mert évi 10-12 ezer km megtételére fölösleges dízelt venni, bár ha dízelt vennék úgyis többet mennék, de megmondom őszintén nagyon félek a dízeltől, mert ha valami tönkremegy nagyon zsebbe nyúlós, benzinesnél meg max gyertyát kell cserélni.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...tt-9325181

Ez a 3as szerintetek megér ennyit?

Illetve 1esben is gondolkodom, akinek van tapasztalata azzal kapcsolatban szívesen elolvasom.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ot-9736156

Maximum 2milliót szánok rá, érdekelne a véleményetek, előre is köszönöm.


Szia

Én csipem az 1-eseket, de:
- csak akkor jó, ha nem egy 4-5 fős családnak kell. A hátsó sora tényleg kicsi. 2-3 főnek viszont imádni való tud lenni
- N45-ős motorkódúak (facelift előttiek / kb. 2007 közepéig) hajalmosak motor meghibásodásra (vezérlőlánc szakadásra).
- A kis motorú gépek kapcsán egyet értek, hogy kisebb motor kisebb kockázat (pl. benzines esetén nincs még rajta turbó), de sokkal kisebb élvezet is. A fogyasztás másodlagos, annyival nem eszik többet a nagy mint a kicsi. Mondom ezt úgy hogy nekem kicsi van, szeretem, de tényleg gyenge, viszont nagyobb volt az esélye, hogy az előző tulaj se agyonhajtásra használta + kevesebb dolog dögölhet meg benne. Ja és városban megeszi a 9-10-et. Kint viszont 7-el megy.

A linkelt 3-as pedig olyantól van, aki ezzel foglalkozik, hogy kintről hozz be kocsikat. Nem ismerem, csak láttam már sok hirdetését. Lehet hogy rendes, csak azt tudni kell, hogy nem a saját gépét árulja.

Sok sikert!



Kisebb motort könnyebb szethajtani.


Ez teljesen igaz!
Csak arra gondoltam, hogy aki épp elméjű és érzi, hogy nem megy ez, az talán nem erőlteti, aki meg eleve tudja, hogy hajtani akarja, az nagyobbat vesz... de ez már az emberen múlik

elgeri Elküldve: 2016-02-11 12:56 Megvegyem? Vegyek ilyet?

TomyMU írta: Üdv mindenkinek! Frissen regisztrált vagyok, és a segítségeteket szeretném kérni. BMW-t szeretnék venni, és érdekelne mire számíthatok. (egy IV-es Golfom volt) Benzinesben gondolkodom, mert évi 10-12 ezer km megtételére fölösleges dízelt venni, bár ha dízelt vennék úgyis többet mennék, de megmondom őszintén nagyon félek a dízeltől, mert ha valami tönkremegy nagyon zsebbe nyúlós, benzinesnél meg max gyertyát kell cserélni.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...tt-9325181

Ez a 3as szerintetek megér ennyit?

Illetve 1esben is gondolkodom, akinek van tapasztalata azzal kapcsolatban szívesen elolvasom.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ot-9736156

Maximum 2milliót szánok rá, érdekelne a véleményetek, előre is köszönöm.


Szia

Én csipem az 1-eseket, de:
- csak akkor jó, ha nem egy 4-5 fős családnak kell. A hátsó sora tényleg kicsi. 2-3 főnek viszont imádni való tud lenni
- N45-ős motorkódúak (facelift előttiek / kb. 2007 közepéig) hajalmosak motor meghibásodásra (vezérlőlánc szakadásra).
- A kis motorú gépek kapcsán egyet értek, hogy kisebb motor kisebb kockázat (pl. benzines esetén nincs még rajta turbó), de sokkal kisebb élvezet is. A fogyasztás másodlagos, annyival nem eszik többet a nagy mint a kicsi. Mondom ezt úgy hogy nekem kicsi van, szeretem, de tényleg gyenge, viszont nagyobb volt az esélye, hogy az előző tulaj se agyonhajtásra használta + kevesebb dolog dögölhet meg benne. Ja és városban megeszi a 9-10-et. Kint viszont 7-el megy.

A linkelt 3-as pedig olyantól van, aki ezzel foglalkozik, hogy kintről hozz be kocsikat. Nem ismerem, csak láttam már sok hirdetését. Lehet hogy rendes, csak azt tudni kell, hogy nem a saját gépét árulja.

Sok sikert!

elgeri Elküldve: 2016-02-10 11:49 manuális váltó

zsombi1987 írta: Sziasztok!

Egy elég érdekes hiba jelenséggel kapcsolatban keresem a megoldást.

A kocsi: F20 2012-es 118D 6 sebességes manuál. valós 42.000KM!

Szóval a hiba a következő: lámpához begurulok, üres, indulás 1-es és csatt kidobja üresbe.. Ezt mostanában elég gyakran eljátsza kb. 10ből 1x. De van h napokig semmi...

Természetesen kuplung rendesen benyomva, diagnosztika nem mutatott hibát!



Huu, ez rosszul hangzik!

Amikor számomra új volt a kocsi (kétszer ekkora futásteljesítménnyel), akkor kb. 2x jártam én is így, de akkor arra a következtetésre jutottam, hogy nem tettem be rendesen sebességbe a kart. Szerencsére nekem többet nem jött elő!

elgeri Elküldve: 2016-01-29 16:43 Gumiabroncs

lantika írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta: erre a szezonra már nem igen veszek télit. a lentebbi Kléberből találtam vadi újat, csak 2009-eseket egy cégnél. postával együtt olyan 33-ból lett volna meg.
viszont rá kell jönnöm, hogy én keveset megyek. tehát új gumi nekem felesleges. tehát nekem inkább évekre kell tartós legyen, mint mintára.
szóval inkább kopottabb (~7mm), de fiatalabb gumit kell majd választanom. nehéz az ország keleti részéről. mint minden másban is nyugaton nagyobb a kínálat, amik jobbak is, viszont sokan nem postáznak. amúgy már lett volna pár jó vétel. bár idénre is kár volt átcserélni a kereket az már biztos. hacsak, benm jön még valami nagy hó, meg téma...


Gumi 6 ev utän kuka,tök mindegy mennyit futott. Elöregszik es elkezd repedezni es a gumiban levö nyomäs is dolgozik,az auto sulya is dolgozik. Meg aztän ha belegondol az ember,kb 4 tenyernyi felület ami az uthoz köti az autot,szerintem nem ilyenen kellene sporolni. Kiräz a hideg a sok magyar vezetestechnikustol,aki soha sem vett teligumit mert ö mär 77 ota vezet es mindig el tudott menni telen is. Persze foliäzäsra,19-es alukerekekre,ültetörugora,hificuccra,meg biszem-baszom szarokra költ mindenki eszetlenül. Tisztelet a kivetelnek.


a nagy gyártók emberei 10 évet mondanak. miért beszélnének az üzletük ellen? lehet egy ilyen Budget gumi nem bír ki 10 évet... nekem a 2004-es tavaly még volt. idén már érezni, hogy mászik. repedezettség nem vészes. igaz márkás gumi. kollégám 2001-es gumival jár, de ő még sokat is megy hozzám képest és a meló miatt kell is járnia.
az ilyen 4-6 éves dumákat én tartom hülyeségnek. valószíná, ha egy téli szezonban 10ezret vezetnék, akkor oké. persze 5 km alatt is lehet bármi, akár nem az én hibámból is, de egy jobb gumi segíthet.
nyárikat újat vettem 2007-2008-ban. alig kopott belőle valami, viszont már koros.
ami ledöbbentett, hogy az ilyen 2003-2004-es jó állapotú gumikat is hasonló áron árulják, mint a 8 évvel fiatalabbakat.
az új 2009-es Kléberre azt mondta az ürge, hogy még 6 év van benne. nyilván el akarta adni, mert én azt mondtam, max 3 év van benne.


Nekem van Müncheni BMW mérnők ismerősöm. Ö azt mondta, amikor meglátta a 6 éves gyári gumikat a kocsimon (azóta már cseréltem), hogy kint Németben 5-6 év után nincs kecmec, csere van. Ezt ajánlja ő is.

Én is nagyon keveset megyek vele, de nem vacakoltam, tavaly megvettem az márkás újat (1-2 hónapja gyártottat), télit is, nyárit is, és kb. 7 évig (most már csak 6) le van tudva a gond.

Más sztori, de az 50-es robogómon 2002-es és kb. 2006-os márkás (Pirelli) gumi voltak fent. Nagyon sokat álltak üzemen kívül, de fűtött garázsban. Így nem voltak lekopva, de már nagyon megkeményedtek. 2015 tavaszán halálfélelemben mentem el a gumisig, hogy pokolra velük
Előtte sose éreztem az elöregedett gumik hatását, de ez félelmetes volt. Se kanyarodni, se fékezni nem tudtam úgy, hogy ne akart volna elvágódni.


miért mondaná a Michelin vagy Continental embere azt, videóban, TV műsorban, vagy épp cikkben leírva, hoyg 10 év. ha belegondolsz nekik is az lenne az érdekük, hogy többet vegyenek, tehát akár 2 évet is mondhatott volna, így is vannak, akik a 4éves mesére mennek. itt is sokat olvasni. csak ismételni tudom magam, 10 évig az enyémmel sem volt semmi, pedig néha turtam neki, esőben szárazon, hidegben. jól ment a hóban. most, hogy felraktam 11,5 évesen, már éreztem, mert ment a fara sokszor. teszem hozzá forszírozott helyzetben, ha normálisan kanyarodok, mint átlag autós, oylan tempóval, akkor még ez is jó, kapaszkodik.
a gumik tárolásánál a meleg sem jó. alacsony nyomáson kell tartani, hűvös, száraz, sötét helyen.
nem azért mert nem telne rá, de többet nem igen adok ki új gumiért pénzt, mert semmi értelme. nyári szettem esete. esetleg szomszédot megkérdem romániából mennyiért tudna hozni, mert olcsóbbak az árak, ahogy figyeltem, és rendszeresen jár cég miatt.
persze emgcsinálhatnám, hogy veszek újat, aztán 8 évesen, még kb 90%-os állapotban eladom fél áron. de ismerve a vásárlók és eladók hozzáálását én nem akarok ezzel kínlódni.
pedig úgy voltam románból beszerzek egy Nankang NS-20 szettet, aztán 3-4 év múlva eladom, szinte új állapotban. de elég sok rosszat írnak teszteken róla. pedig sokan használják, na meg tudjuk miről az ADAC és a többi. bár a magánember is olyan, hogy a sajátját mindig dícséri. nehéz dolog ez. megint annak egyszerűbb, aki totál nem foglalkozik semmivel, nyugodtan él és használja. nyilván normál esetben nincs egyikkel sem baj, de mivel tudom magamról, hogy szeretem a tempós kanyarokat, így azért nem mernék kockáztatni. mármint nem mindegy mi van fent. a mostani nyáriak, is szinte még újak, pedig 8 évesek, de körforgalomban, amik kifelé lejtenek, már mindig megindul a fara, száraz időben is. pedig ott a Francia gyártású van.
a legnagyobb probléma az, hogy túl vannak árazva a gumik. a legtöbb X5 és hasonló társai, szinte slick gumikkal mennek, vagy kopott hazsnáltat vesznek, mert egy db gumi rá 80ezer alsó hangon. egy szett gumi rá 350ezer. nem sokan tehetik meg, még ha nem is élnek rosszul, hogy 4-6 évente lecseréljék. mert hülyeség is. ez az én véleményem, nem kell elfogadni.


Marketing Yellow. Ha azt mondanä a Pirelli embere,hogy a mi gumink is csak 6 evig jo,akkor Te azt mondanäd,hogy veszek valami nevenincs gumit fele annyiert,mert ugy is csak 5-6000 km az eves futästeljesitmenyem. Igy meg elhiszik,hogy 10 evig jo,es megveszik többert aztän 6 ev mulva meg ledöbbennek amikor a gumis azt mondja,hogy ez a gumi kuka.
A munkämbol adodoan megfordultam pär helyen(különbözö gyärakban),es volt szerencsem vegighallgatni különbözö elöadösokat,amik NEM a külvilägnak keszültek. A Continental egyik mernöke is elismerte,hogy max 6 ev,mivel ezek a mostani gumik mär nagy aränyban tartalmaznak müanyagot,ami szepen kemenyedik,es hihetetlen az anyagfäradäsa. En minden esetre 4 evente veszek 4 nyärit,meg 4 telit. Ja es a 4 evszakos gumi csak afrikäban letezik. Az pont olyan szar nyäron,mint telen. En szemely szerint betiltanäm.


Én, amikor 6 évesen vettem a kocsimat, akkor feltehetően még a gyári Continentál volt rajta. A gyártási ideje megfelelt a kocsi gyártásához viszonyítva, plusz pont azzal a típussal szerelték az akkor gyártottakat.
Elvileg 83e km volt a kocsiban, de a profilmélység még bőven jó volt, viszont a gumi minkét széle nem lekopva, hanem úgy be volt szaggatva, mintha agyon driftelték volna. De ezt nem feltételeztem egy 116i-ról, és azt sem hogy a gumit előtte másik kocsiról leszedve tették át, a fentebb leírt azonosságok miatt.
Amikor vittem gumishoz, sima szerelőhöz, mindet kérdeztem, hogy ez mitől lehet.
Megvonták a vállukat, mondták, hogy ez már elég kukás gumi így, de igazából nem sejtik miért lett ilyen a "mintája", "talán anyagfáradás".

Szóval a Conti tényleg lehet hogy nem bírja tovább, de addig jól
Egyébként még elmentem gond nélkül egy fél évet ezzel a gumival, szóval tapadt, meg minden, csak furán nézett ki, ha közelről nézted.

elgeri Elküldve: 2016-01-29 11:23 Gumiabroncs

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta: erre a szezonra már nem igen veszek télit. a lentebbi Kléberből találtam vadi újat, csak 2009-eseket egy cégnél. postával együtt olyan 33-ból lett volna meg.
viszont rá kell jönnöm, hogy én keveset megyek. tehát új gumi nekem felesleges. tehát nekem inkább évekre kell tartós legyen, mint mintára.
szóval inkább kopottabb (~7mm), de fiatalabb gumit kell majd választanom. nehéz az ország keleti részéről. mint minden másban is nyugaton nagyobb a kínálat, amik jobbak is, viszont sokan nem postáznak. amúgy már lett volna pár jó vétel. bár idénre is kár volt átcserélni a kereket az már biztos. hacsak, benm jön még valami nagy hó, meg téma...


Gumi 6 ev utän kuka,tök mindegy mennyit futott. Elöregszik es elkezd repedezni es a gumiban levö nyomäs is dolgozik,az auto sulya is dolgozik. Meg aztän ha belegondol az ember,kb 4 tenyernyi felület ami az uthoz köti az autot,szerintem nem ilyenen kellene sporolni. Kiräz a hideg a sok magyar vezetestechnikustol,aki soha sem vett teligumit mert ö mär 77 ota vezet es mindig el tudott menni telen is. Persze foliäzäsra,19-es alukerekekre,ültetörugora,hificuccra,meg biszem-baszom szarokra költ mindenki eszetlenül. Tisztelet a kivetelnek.


a nagy gyártók emberei 10 évet mondanak. miért beszélnének az üzletük ellen? lehet egy ilyen Budget gumi nem bír ki 10 évet... nekem a 2004-es tavaly még volt. idén már érezni, hogy mászik. repedezettség nem vészes. igaz márkás gumi. kollégám 2001-es gumival jár, de ő még sokat is megy hozzám képest és a meló miatt kell is járnia.
az ilyen 4-6 éves dumákat én tartom hülyeségnek. valószíná, ha egy téli szezonban 10ezret vezetnék, akkor oké. persze 5 km alatt is lehet bármi, akár nem az én hibámból is, de egy jobb gumi segíthet.
nyárikat újat vettem 2007-2008-ban. alig kopott belőle valami, viszont már koros.
ami ledöbbentett, hogy az ilyen 2003-2004-es jó állapotú gumikat is hasonló áron árulják, mint a 8 évvel fiatalabbakat.
az új 2009-es Kléberre azt mondta az ürge, hogy még 6 év van benne. nyilván el akarta adni, mert én azt mondtam, max 3 év van benne.


Nekem van Müncheni BMW mérnők ismerősöm. Ö azt mondta, amikor meglátta a 6 éves gyári gumikat a kocsimon (azóta már cseréltem), hogy kint Németben 5-6 év után nincs kecmec, csere van. Ezt ajánlja ő is.

Én is nagyon keveset megyek vele, de nem vacakoltam, tavaly megvettem az márkás újat (1-2 hónapja gyártottat), télit is, nyárit is, és kb. 7 évig (most már csak 6) le van tudva a gond.

Más sztori, de az 50-es robogómon 2002-es és kb. 2006-os márkás (Pirelli) gumi voltak fent. Nagyon sokat álltak üzemen kívül, de fűtött garázsban. Így nem voltak lekopva, de már nagyon megkeményedtek. 2015 tavaszán halálfélelemben mentem el a gumisig, hogy pokolra velük
Előtte sose éreztem az elöregedett gumik hatását, de ez félelmetes volt. Se kanyarodni, se fékezni nem tudtam úgy, hogy ne akart volna elvágódni.

elgeri Elküldve: 2016-01-19 11:56 Csomagtartó nyitás

YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok,
van arra ötlete/tapasztalata valakinek, hogy lehet-e utólagosan beszerelni csomagtérnyitó gombot az autómba? A helye gyárilag megtalálható az obd csatlakozó fölött, de le van vakolva, a kapcsoló nincs ott. A dolog azért merült fel, mert ha benn ülök a kocsiban és jár a motor, a csomagtartó nem nyitható kívülről. Olvastam hogy ez valami security, de elég zavaró. Ha utasok akarnak csomagot kiszedni, nekem is ki kell szállni. Gondolom ha lenne gomb, nem kellene kiugrálni...


és az utas nem tudja kintről kinyitni?
vagy taxizol?


"ha benn ülök a kocsiban és jár a motor, a csomagtartó nem nyitható kívülről. Olvastam hogy ez valami security"

valami külföldi fórumon olvastam erről, hogy van talán valami érzékelő az sofőr ülésben, és az nem engedi nyitni a csomagtartót, ha jár a motor és benn ülök a volán mögött...ezért gondoltam, hogy szerelek be kapcsolót, ha már ott van a helye. Amúgy nem, nem taxizok de családot kell furikázni általában.


szerintem diaggal kikapcsolható ez a funkció akkor. bár nem hallottam még ilyenről. de látok benne logikát.

szerk.: ahogy mentem be dolgozni este, közbe beugrott, mintha E46, E39 ... esetében is lenne ilyen funkció, hogy járó motornál nem nyitja a csomagteret. úgy rémlik, mintha jó pár éve, 5-6 éve lett volna ez téma.


Nagyon off kocsi, de öcsém csomagtartója pl. csak kívülről, kulccsal nyitható. Ergo neki is ki kell kapcsolni a motort, kivenni a kulcsot, kimászni a kocsiból, kinyitni a csomagtartót. Majd visszafelé ugyanez.
Nem túl praktikus!

elgeri Elküldve: 2016-01-05 14:37 Autóvásárlás

olahjozsef írta: Sziasztok!

Új vagyok ezen a fórumon, régóta szeretnék már BMW-t vásárolni. Egy rövid motorkód információra lenne szükségem, hogy melyik az amelyikkel gond van.
Terveimben mivel sokat megyek diesel lenne. 1-es vagy 3-as szériára gondoltam. Árban olyan 2.5 millióig tudok elmenni.

Előre is köszönöm a megtisztelő válaszotokat!

Józsi


Üdv

Nekem egy problémás motorkód ugrik be, megjelent mint 1-esben, mint 3-asban, de az benzines: N45
Illetve ugyanebből a forrásból dízelesként az N47-est írják még.

(Forrás: http://totalcar.hu/magazin/tec...tipushiba/)

Sok sikert!

elgeri Elküldve: 2015-12-17 14:27 Legjobb nyári gumik...

Gabor84 írta: Igaz nem most van szezonja, de leírom.

Másfél éve vettem 4 új Dunlop Sport Bluresponse-t. Az ADAC 2013-as nyárigumi tesztjén a 3. helyen végzett ezért esett rá a választásom. A Michelin és a Conti megelőzte, de ezek érezhetően drágábbak is. A gumis is nyugodt szívvel ajánlotta, és tényleg bevált. 22500 Ft volt darabja akkor.
A régi gumikhoz képest (Bridgestone) érezhetően sokkal csendesebbek (nekem ez is fontos szempont volt) Jó a tapadásuk, az előző télen is fent hagytam, nem volt velük gond közlekedni, igaz nagyon száraz és enyhe tél volt. Jelentős kopás még nem jelentkezett, kb 12-14 ezer km-en.
A gyári előírt nyomáshoz képest én kicsit magasabb értéken használom, elöl 1,8 bar helyett 2,1, hátul 2,1 helyett 2,35 (205/55 R16 318Ci)
Merem ajánlani mindenkinek a Dunlopot.


Köszi, hasznos saját tapasztalat!

elgeri Elküldve: 2015-12-16 17:46 Autóvásárlás

Bitu79 írta:
hil írta:
Bitu79 írta:
hil írta:
Bitu79 írta: Ha nem korrekt a kereskedő,akkor miért jártál ott többször Hil?
Nem bántásból kérdezem.Csak leírhatnád.Köszi.

Nem messze van tőlem, talán szabad bemennem, de többször találkoztam már ott nyilvánvaló és egyértelmű ferdítéssel. Konkrét eset is van, velem történt, korábban már leírtam, most nem tenném.



Akkor már tudom,melyik kereskedőt érdemes elkerülni

Amennyiben ez segítség Számodra, bár nem gondolnám, hogy Pécsről Bp-re járnál autót vásárolni.



Pedig más lehetőség nincs,ha az ember autót keres.Budapest még nincs olyan vészesen messze.
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyébe mondjuk már nem mennék le...


A világ már csak ilyen: A Budapestiek vidékre mennek vásárolni, a vidékiek pedig Budapestre. (Szintén saját tapasztalat)

elgeri Elküldve: 2015-12-16 15:22 Ápolás, tisztítás

Bitu79 írta:

Szivesen.Én többet költök autótakarításra,mint üzemanyagra amúgy is
Mondjuk ezért is ilyen szép a kocsim.
Ha bármi tanács kell ezzel kapcsolatban szívesen segítek.




Oh, igen, ha már kérded!

Erről volt már sokszor szó, de a lényegre nem emlékszem / nem született egységes konszenzus

Mivel ápolod az ajtó kédereket, gumikat?
Én elvileg félévente (gyakorlatilag inkább évente) átfújom / törlöm szilikon spray-vel. De már megkaptam mástól, hogy az inkább árt, mint javít.

http://www.olajszallito.com/te...ikon-spray


elgeri Elküldve: 2015-12-16 15:13 Ápolás, tisztítás

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Ha már így belelendültem, eszembe jutott még egy konkrét kérdés... bár nem is tudom hova való lenne.

Nyikorog a hátsó csomagtérajtóm. Szerintetek a két ötlet közül melyik jobb szer, hogy egy kicsit próbáljam felfrissíteni a zsanérokat, teleszkópokat:

- WD40 (http://aruhaz.kauffer.hu/index...mp;cat=577)
- Zsír spary (http://aruhaz.kauffer.hu/index...mp;cat=577)


a WD-40 egy rakat fos. biztos írtam már itt. az inkább tisztító spray. mondjuk úgy csavarlazító. szerintem tartós kenésre alkalmatlan. inkább kimossa csak a régit is. tapasztaltam lakatoknál is. tök szuperul mozog, aztán 2 hét után kuka.

Würth HHS 2000
vagy a Motip olcsóbb variáns
vagy pl nagymotorkra amit használnak lánc spray-nek. mert ezek befolynak, majd zsírszerűvé válnak és ott maradnak kenni.


wd 40-et azért javasoltam,mert tisztító hatású.A teleszkóp tengely,és a zsanérok megtisztítására tökéletes

Kenésre meg nekem a belinkelt cuccos vált be.
Láncsprayt én biztos nem fujnék rá...




Nagyok vagytok!
Köszi mindenkinek (ment a kösz gomb) a sok hasznos infót, véleményt!

Vasárnaptól végre jön a szabi, így talán lesz időm ezeket megcsinálni.

elgeri Elküldve: 2015-12-16 14:30 Ápolás, tisztítás

Ha már így belelendültem, eszembe jutott még egy konkrét kérdés... bár nem is tudom hova való lenne.

Nyikorog a hátsó csomagtérajtóm. Szerintetek a két ötlet közül melyik jobb szer, hogy egy kicsit próbáljam felfrissíteni a zsanérokat, teleszkópokat:

- WD40 (http://aruhaz.kauffer.hu/index...mp;cat=577)
- Zsír spary (http://aruhaz.kauffer.hu/index...mp;cat=577)

elgeri Elküldve: 2015-12-16 11:15 Ápolás, tisztítás

Bitu79 írta:
elgeri írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Megesett velem, hogy el kellett vinnem egy szobafestő mestert a kocsival. Fél nappal később vettem észre, hogy sikerült is két, elkent, fehér foltot hagynia a nadrágjával az ülésen
(Pedig direkt rákezdetem beszállánsál, hogy keressünk-e valami rongyot alá, de ellenkezett, hogy "épp új munkaruha van rajta" )

Na azon kívül, hogy nagyon el vagyok keseredve, mit tudok tenni? Van valami jó szer, módszer ennek az eltávolítására? Eddig nem mertem sima vizes szivaccsal neki esni. Vagy tudtok Bp-n ajánlani JÓ kárpittisztítót, aki ilyet is el tudna távolítani?


ha falfesték, és nem hülye kötőanyagos (akronál), akkor simán kijön vízzel is.
ha zománc festék, akkor valamelyik hígítóval óvatosan. ugye ott sem old minden hígító, minden festéket és ugye a kárpit színére is figyelni kell. jobb ötletem nincs. poénkodni lehetne az ecetes ollóval...
én iylenre nem adtam volna, mindenképp alá terítettem volna valamit, akármit mond. szállítottam már én is festőt... de volt alatat terítés


Közben kiderült, hogy nem is festék, hanem akril ragasztó (olyan mint a sziloplaszt). Még nem született megnyugtató megoldási terv



szilikon oldó spray,aztán kárpit tisztítás.



Első ígéretes tipp. Köszönöm!
Nem tudtam, hogy van ilyen termék (szilikon oldó spray).

Akkor egy láma kérdés: kárpit tisztítás alatt mit értetek, mit használtok? Én simán ki szoktam porszívózni, és annyi.

Pl. essek neki egy ilyennel: http://www.medikemia.hu/index....p;prod=138
Aztán pedig az egész ülésnek ezzel: http://www.medikemia.hu/index....p;prod=137

Csak azért bénázok itt, mert nem akarok még nagyobb kárt tenni a hozzá nem értésemmel
(Emiatt gondoltam, hogy autókozmetikushoz kellene mennem, de az ö szemükben sem látom a meggyőződést, hogy tudnák mit tegyenek ezzel a folttal.)


Sztem a szilikon eltávolító jó lesz.

De ne hagyd sokáig rajta,töröld át pár perc után ahogy írtam.
Veszel sima folyadékot.Pl wanish oxi-t.Ami ilyen flakonos(amit vízbe kell keverni)
ebbe a vízbe belemártod a mikroszálasat,kicsavarod.Ezután finoman áttörlöd a textilt többször is.Ennyi csak.Mikroszálasból ilyet vegyél:

http://autofejlesztes.hu/kendo...23138.html

Bármilyen felületet lehet ezekkel takarítani,mivel a koszt magukban tartják.
Én a motortértől kezdve a kárpitokon át ezekkel takarítok.
A lényeg h. amit kivül használsz,azt ne használd belülre.
És használat után alaposan mosd ki öket.
Olcsó,és tuti megoldás.
Én porszívózás után néha "lekárpitozom igy a kocsim"
A végeredmény tökéletes.

Képeimet megnézed,akkor látod,hogy én készítettem az első 2 ülésemre méretpontos üléshuzatot.
Ezt is érdemes megfontolni.Ez ugye védi az ülést a sérüléstől,és a koszolodástól is.

Mikroszálas törlőkendőt sok helyen lehet kapni.Wanish helyett megteszi a sima szőnyegtisztítószer is.



Állandó huzaton nem gondolkodtam, de most (bár már későn) be fogok szerezni egy univerzális ülésvédőt (amit pl. a jobb műhelyben is a szerelő maga alá tesz), ami állandóan bent lesz a csomagtartó egyik rekeszében, és nem kerül semmi fáradságba az ilyen előre is látható szituációkban leteríteni.

http://www.conrad.hu/conrad.ph...id=1225369


Legszebb megoldás az egyedi üléshuzat. Lesd meg a képeim.Észre sem venni,hogy üléshuzat van fent rajtuk elöl


Igaz... én tényleg nem veszem észre a képeiden