fux22 Elküldve: 2022-11-15 06:25 Multikormány beszerelése utólag...
2002-es 316 e46 fl-emhez szeretnék multikormányt beszerelni. Honnan tudom, hogy a tempomat működni fog-e?
fux22 Elküldve: 2022-11-15 06:25 Multikormány beszerelése utólag...
fux22 Elküldve: 2022-08-28 15:41 hangos a motor
Tano írta:sutius írta: egy olyan kérdésem lenne, hogy: ez vagy más visszafolyásgátló van-e az e-46ban? (n42b18/2002/07).
kerestem, de nem találtam vagy csak nem tudtam, hogy hol kell keresni....
köszönöm
Az E46-nál is van, beleintegrálva a szűrőházba.
fux22 Elküldve: 2022-01-17 18:11 Inditozásra nem inditt a kocsi !
YELLOW írta:fux22 írta:fux22 írta:YELLOW írta:fux22 írta:YELLOW írta:fux22 írta: Üdv mindenkinek!
Következő problémával állok szemben:
Másfél hónappal ezelőtt vettem egy 316-os E46-ost (1.8, 2002, N42B18A). A probléma az autóval az, hogy hideg indításnál (szinte csak mínusz fokokban) elsőre elindul az autó, majd 1-2 mp múlva megáll. Ilyenkor indítózok és nagyon nehezen indul el utána. Melegen nem áll le, nincs ilyen gond. Egyik autószerelő ismerősöm rárakta gépre, kitörölte a hibakódokat, majd elvittem haza, hogy ha megint nehezen indul, vigyem el és rárakja megint gépre. A következőek voltak a hibakódok:
-vezérműtengely szenzor, kipufogás
-oxigén érzékelő fűtéskatalizátor után, hengersor 2
-2 hengersor hátsó lambda szenzor, jel
Vezérműtengely jeladót kicseréltem, de a hiba továbbra is fennáll.
Írtatok AC pumpáról, hogy az is lehet a hibaokozó. Erre nekem azt mondták, hogy akkor miért csak hidegen produkálja a jelenséget. Ma reggel annyira nehezen indult, hogy majdnem lemerítettem az akksimat. Délutáni indításamkor nem volt már olyan hideg, elindult és majdnem leállt megint (visszaesett a fordulat) majd egy pillanatra felvillant a DSC és az ABS visszajelző.
Tud valaki nekem ez ügyben segíteni?
Előre is köszönöm!
az AC-t úgy tudod kizárni, hogy mielőtt indítanál reggel, indítás előtt 3x ráadod a gyújtást, és minden gyújtás ráadásnál vársz legalább 5 másodpercet. vissza leveszed a gyújtást, aztán megint. És a 3. ilyen után indítasz. ha ezek után nem csinálja a leírtakat, akkor az AC-ban lévő visszacsapó szelep ment tönkre, egyben cserélhető.
de szerintem nem ez lesz nálad. mert erre nem nagyon ír be hibakódot. mivel hidegen a lambdaszondák se szólnak bele a dolgokba, talán kizárnám azt is. viszont lehet valami zárlat esetleg, ami bekavar. a DSC-ABS alacsony töltés, vagy akku szint miatt jelezhet be, mivel azok elég nagy fogyasztók, és nekik biztonsági szempontból kell a stabil feszültség. viszont neked kat. előtt és utáni szondát is beírja. ha rövid távokat mész,lehet sok a kondenzvíz a kipuf rendszerben, esetleg a katalizátor összeszakadt.
a check engine nem villog? gyújtáskimaradást nem írt be? mert kicsit trafó hibára is utal a jelenség. az a baj, én biztos nem mondom meg távolról konkrétan mi a baja. a lambdaszondákat oszcilloszkópos és multiméteres vizsgálattal ellenőrizni kell.
de még eszembe jutott testkábel kontakt hiba. van egy pár, ami a kasznihoz csatlakozik. motorról is, önindítóról is, meg kellene nézni az összeset. a hideg miatt lehet fellazulnak a kötések és nincs rendes kontakt, és ez okozhat feszültség esést.
Köszönöm a gyors választ! Ma indítottam egyet úgy, ahogy írtad/írtátok (többszöri gyújtásráadással, várással) és indult, nem állt le. Viszont nem is volt “olyan” hűvös (-1 fok). Legközelebb ha leáll, megpróbálom megint ezt a többszöri gyújtásráadásos indítást. Ha az sem, akkor megkocogtatom a AC pumpát. Írok mindenképpen a fejleményekről!
Ez lehet, hogy hülyén hangzik, de örülnék neki, ha a szivattyúval lenne a gond…
Köszönöm mégegyszer!
a motortérben van egy szelep, amin lehet mérni nyomást. legelső gyújtásnál kellene nézni, hogy a cirka 3bar nyomás meg van-e.
a kocogtatás nem sokat ér amúgy. ha a visszacsapó szelep a rossz a pumpában, annak nem a hideghez van inkább köze, hanem az állás hosszához. szokták nézni a nyomásmérővel, mikor kezdi el ejteni a nyomást leállítás után. ugye spéci mérők LOG-olnak is.
Odáig eljutott a dolog, hogy már azt a finom búgó hangot sem lehet hallani, amikor ráadom a gyújtást. Nem is indul egyáltalán, de nem is erőltettem. Gondolom így már biztos, hogy AC Pumpa, megadta magát. Melyik gyártótól érdemes venni? Pierburgról olvastam itt a fórumban, hogy az a tuti.
Javítva: kicsivel kédőbb megpróbáltam megint, elsőre elindult, majd megállt. Búgott a szivattyú. Párszor próbálkoztam vele és elindult. Viszont most már van egy motor embléma figyelmeztetőm is a műszerfalon (check engine, amit kérdeztél is) ami nem tűnik el. Eleinte csak villogott, most már fixen ott maradt. Lehet, hogy tényleg lambda szonda miatt szórakozik? Kérdezted, hogy rövid távokat megyek-e az autóval. Hosszabb távokat is megyek vele, de furcsálltam már, mikor megvettem, hogy álló helyzetben alapjáraton is bugyog ki a víz a kipufogó rendszerből. Azt mondták, hogy ez teljesen normális.
részben normális, de ha úgy bugyog az gyanús. az nagyon sok rövidtáv után jön össze.
elvileg ha a kellő nyomás meg van, nem fog búgni a pumpa. csak akkor indul vissza, ha csökken az üzemanyagnyomás.
Pierburg nem rossz.
fux22 Elküldve: 2022-01-17 14:37 Inditozásra nem inditt a kocsi !
fux22 írta:YELLOW írta:fux22 írta:YELLOW írta:fux22 írta: Üdv mindenkinek!
Következő problémával állok szemben:
Másfél hónappal ezelőtt vettem egy 316-os E46-ost (1.8, 2002, N42B18A). A probléma az autóval az, hogy hideg indításnál (szinte csak mínusz fokokban) elsőre elindul az autó, majd 1-2 mp múlva megáll. Ilyenkor indítózok és nagyon nehezen indul el utána. Melegen nem áll le, nincs ilyen gond. Egyik autószerelő ismerősöm rárakta gépre, kitörölte a hibakódokat, majd elvittem haza, hogy ha megint nehezen indul, vigyem el és rárakja megint gépre. A következőek voltak a hibakódok:
-vezérműtengely szenzor, kipufogás
-oxigén érzékelő fűtéskatalizátor után, hengersor 2
-2 hengersor hátsó lambda szenzor, jel
Vezérműtengely jeladót kicseréltem, de a hiba továbbra is fennáll.
Írtatok AC pumpáról, hogy az is lehet a hibaokozó. Erre nekem azt mondták, hogy akkor miért csak hidegen produkálja a jelenséget. Ma reggel annyira nehezen indult, hogy majdnem lemerítettem az akksimat. Délutáni indításamkor nem volt már olyan hideg, elindult és majdnem leállt megint (visszaesett a fordulat) majd egy pillanatra felvillant a DSC és az ABS visszajelző.
Tud valaki nekem ez ügyben segíteni?
Előre is köszönöm!
az AC-t úgy tudod kizárni, hogy mielőtt indítanál reggel, indítás előtt 3x ráadod a gyújtást, és minden gyújtás ráadásnál vársz legalább 5 másodpercet. vissza leveszed a gyújtást, aztán megint. És a 3. ilyen után indítasz. ha ezek után nem csinálja a leírtakat, akkor az AC-ban lévő visszacsapó szelep ment tönkre, egyben cserélhető.
de szerintem nem ez lesz nálad. mert erre nem nagyon ír be hibakódot. mivel hidegen a lambdaszondák se szólnak bele a dolgokba, talán kizárnám azt is. viszont lehet valami zárlat esetleg, ami bekavar. a DSC-ABS alacsony töltés, vagy akku szint miatt jelezhet be, mivel azok elég nagy fogyasztók, és nekik biztonsági szempontból kell a stabil feszültség. viszont neked kat. előtt és utáni szondát is beírja. ha rövid távokat mész,lehet sok a kondenzvíz a kipuf rendszerben, esetleg a katalizátor összeszakadt.
a check engine nem villog? gyújtáskimaradást nem írt be? mert kicsit trafó hibára is utal a jelenség. az a baj, én biztos nem mondom meg távolról konkrétan mi a baja. a lambdaszondákat oszcilloszkópos és multiméteres vizsgálattal ellenőrizni kell.
de még eszembe jutott testkábel kontakt hiba. van egy pár, ami a kasznihoz csatlakozik. motorról is, önindítóról is, meg kellene nézni az összeset. a hideg miatt lehet fellazulnak a kötések és nincs rendes kontakt, és ez okozhat feszültség esést.
Köszönöm a gyors választ! Ma indítottam egyet úgy, ahogy írtad/írtátok (többszöri gyújtásráadással, várással) és indult, nem állt le. Viszont nem is volt “olyan” hűvös (-1 fok). Legközelebb ha leáll, megpróbálom megint ezt a többszöri gyújtásráadásos indítást. Ha az sem, akkor megkocogtatom a AC pumpát. Írok mindenképpen a fejleményekről!
Ez lehet, hogy hülyén hangzik, de örülnék neki, ha a szivattyúval lenne a gond…
Köszönöm mégegyszer!
a motortérben van egy szelep, amin lehet mérni nyomást. legelső gyújtásnál kellene nézni, hogy a cirka 3bar nyomás meg van-e.
a kocogtatás nem sokat ér amúgy. ha a visszacsapó szelep a rossz a pumpában, annak nem a hideghez van inkább köze, hanem az állás hosszához. szokták nézni a nyomásmérővel, mikor kezdi el ejteni a nyomást leállítás után. ugye spéci mérők LOG-olnak is.
Odáig eljutott a dolog, hogy már azt a finom búgó hangot sem lehet hallani, amikor ráadom a gyújtást. Nem is indul egyáltalán, de nem is erőltettem. Gondolom így már biztos, hogy AC Pumpa, megadta magát. Melyik gyártótól érdemes venni? Pierburgról olvastam itt a fórumban, hogy az a tuti.
fux22 Elküldve: 2022-01-17 09:16 Inditozásra nem inditt a kocsi !
YELLOW írta:fux22 írta:YELLOW írta:fux22 írta: Üdv mindenkinek!
Következő problémával állok szemben:
Másfél hónappal ezelőtt vettem egy 316-os E46-ost (1.8, 2002, N42B18A). A probléma az autóval az, hogy hideg indításnál (szinte csak mínusz fokokban) elsőre elindul az autó, majd 1-2 mp múlva megáll. Ilyenkor indítózok és nagyon nehezen indul el utána. Melegen nem áll le, nincs ilyen gond. Egyik autószerelő ismerősöm rárakta gépre, kitörölte a hibakódokat, majd elvittem haza, hogy ha megint nehezen indul, vigyem el és rárakja megint gépre. A következőek voltak a hibakódok:
-vezérműtengely szenzor, kipufogás
-oxigén érzékelő fűtéskatalizátor után, hengersor 2
-2 hengersor hátsó lambda szenzor, jel
Vezérműtengely jeladót kicseréltem, de a hiba továbbra is fennáll.
Írtatok AC pumpáról, hogy az is lehet a hibaokozó. Erre nekem azt mondták, hogy akkor miért csak hidegen produkálja a jelenséget. Ma reggel annyira nehezen indult, hogy majdnem lemerítettem az akksimat. Délutáni indításamkor nem volt már olyan hideg, elindult és majdnem leállt megint (visszaesett a fordulat) majd egy pillanatra felvillant a DSC és az ABS visszajelző.
Tud valaki nekem ez ügyben segíteni?
Előre is köszönöm!
az AC-t úgy tudod kizárni, hogy mielőtt indítanál reggel, indítás előtt 3x ráadod a gyújtást, és minden gyújtás ráadásnál vársz legalább 5 másodpercet. vissza leveszed a gyújtást, aztán megint. És a 3. ilyen után indítasz. ha ezek után nem csinálja a leírtakat, akkor az AC-ban lévő visszacsapó szelep ment tönkre, egyben cserélhető.
de szerintem nem ez lesz nálad. mert erre nem nagyon ír be hibakódot. mivel hidegen a lambdaszondák se szólnak bele a dolgokba, talán kizárnám azt is. viszont lehet valami zárlat esetleg, ami bekavar. a DSC-ABS alacsony töltés, vagy akku szint miatt jelezhet be, mivel azok elég nagy fogyasztók, és nekik biztonsági szempontból kell a stabil feszültség. viszont neked kat. előtt és utáni szondát is beírja. ha rövid távokat mész,lehet sok a kondenzvíz a kipuf rendszerben, esetleg a katalizátor összeszakadt.
a check engine nem villog? gyújtáskimaradást nem írt be? mert kicsit trafó hibára is utal a jelenség. az a baj, én biztos nem mondom meg távolról konkrétan mi a baja. a lambdaszondákat oszcilloszkópos és multiméteres vizsgálattal ellenőrizni kell.
de még eszembe jutott testkábel kontakt hiba. van egy pár, ami a kasznihoz csatlakozik. motorról is, önindítóról is, meg kellene nézni az összeset. a hideg miatt lehet fellazulnak a kötések és nincs rendes kontakt, és ez okozhat feszültség esést.
Köszönöm a gyors választ! Ma indítottam egyet úgy, ahogy írtad/írtátok (többszöri gyújtásráadással, várással) és indult, nem állt le. Viszont nem is volt “olyan” hűvös (-1 fok). Legközelebb ha leáll, megpróbálom megint ezt a többszöri gyújtásráadásos indítást. Ha az sem, akkor megkocogtatom a AC pumpát. Írok mindenképpen a fejleményekről!
Ez lehet, hogy hülyén hangzik, de örülnék neki, ha a szivattyúval lenne a gond…
Köszönöm mégegyszer!
a motortérben van egy szelep, amin lehet mérni nyomást. legelső gyújtásnál kellene nézni, hogy a cirka 3bar nyomás meg van-e.
a kocogtatás nem sokat ér amúgy. ha a visszacsapó szelep a rossz a pumpában, annak nem a hideghez van inkább köze, hanem az állás hosszához. szokták nézni a nyomásmérővel, mikor kezdi el ejteni a nyomást leállítás után. ugye spéci mérők LOG-olnak is.
fux22 Elküldve: 2022-01-09 17:53 Inditozásra nem inditt a kocsi !
YELLOW írta:fux22 írta: Üdv mindenkinek!
Következő problémával állok szemben:
Másfél hónappal ezelőtt vettem egy 316-os E46-ost (1.8, 2002, N42B18A). A probléma az autóval az, hogy hideg indításnál (szinte csak mínusz fokokban) elsőre elindul az autó, majd 1-2 mp múlva megáll. Ilyenkor indítózok és nagyon nehezen indul el utána. Melegen nem áll le, nincs ilyen gond. Egyik autószerelő ismerősöm rárakta gépre, kitörölte a hibakódokat, majd elvittem haza, hogy ha megint nehezen indul, vigyem el és rárakja megint gépre. A következőek voltak a hibakódok:
-vezérműtengely szenzor, kipufogás
-oxigén érzékelő fűtéskatalizátor után, hengersor 2
-2 hengersor hátsó lambda szenzor, jel
Vezérműtengely jeladót kicseréltem, de a hiba továbbra is fennáll.
Írtatok AC pumpáról, hogy az is lehet a hibaokozó. Erre nekem azt mondták, hogy akkor miért csak hidegen produkálja a jelenséget. Ma reggel annyira nehezen indult, hogy majdnem lemerítettem az akksimat. Délutáni indításamkor nem volt már olyan hideg, elindult és majdnem leállt megint (visszaesett a fordulat) majd egy pillanatra felvillant a DSC és az ABS visszajelző.
Tud valaki nekem ez ügyben segíteni?
Előre is köszönöm!
az AC-t úgy tudod kizárni, hogy mielőtt indítanál reggel, indítás előtt 3x ráadod a gyújtást, és minden gyújtás ráadásnál vársz legalább 5 másodpercet. vissza leveszed a gyújtást, aztán megint. És a 3. ilyen után indítasz. ha ezek után nem csinálja a leírtakat, akkor az AC-ban lévő visszacsapó szelep ment tönkre, egyben cserélhető.
de szerintem nem ez lesz nálad. mert erre nem nagyon ír be hibakódot. mivel hidegen a lambdaszondák se szólnak bele a dolgokba, talán kizárnám azt is. viszont lehet valami zárlat esetleg, ami bekavar. a DSC-ABS alacsony töltés, vagy akku szint miatt jelezhet be, mivel azok elég nagy fogyasztók, és nekik biztonsági szempontból kell a stabil feszültség. viszont neked kat. előtt és utáni szondát is beírja. ha rövid távokat mész,lehet sok a kondenzvíz a kipuf rendszerben, esetleg a katalizátor összeszakadt.
a check engine nem villog? gyújtáskimaradást nem írt be? mert kicsit trafó hibára is utal a jelenség. az a baj, én biztos nem mondom meg távolról konkrétan mi a baja. a lambdaszondákat oszcilloszkópos és multiméteres vizsgálattal ellenőrizni kell.
de még eszembe jutott testkábel kontakt hiba. van egy pár, ami a kasznihoz csatlakozik. motorról is, önindítóról is, meg kellene nézni az összeset. a hideg miatt lehet fellazulnak a kötések és nincs rendes kontakt, és ez okozhat feszültség esést.
fux22 Elküldve: 2022-01-08 23:35 Inditozásra nem inditt a kocsi !