gronholm fórum hozzászólásai
« előző12következő »

gronholm Elküldve: 2014-05-27 23:12 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

bmw320d4 írta:
gronholm írta: Miért van az, hogy vettem már 2 BOSCH légtömegmérőt is és mind rosszabb mint az eredeti ami benne van. Ma is beraktam eggyet és szinte lefullad az autó az erőtlenségtől. Alapjárat persze tökéletes :/


Töröltess adaptációt és jó lesz. De miért cserélgeted?


Szerelő javasolta, hogy cseréljem ki a légtömegmérőt. De nem adott instrukciókat törléssel kapcsolatban. Mivel nem szépen ment az autó vele, ezért visszaraktam a régit. De azzal is furán viselkedik. Erről az adaptációs dologról tudsz többet mondani?

köszi

gronholm Elküldve: 2014-05-27 22:11 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

Miért van az, hogy vettem már 2 BOSCH légtömegmérőt is és mind rosszabb mint az eredeti ami benne van. Ma is beraktam eggyet és szinte lefullad az autó az erőtlenségtől. Alapjárat persze tökéletes :/

gronholm Elküldve: 2014-05-21 22:37 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

Sziasztok,

Kérdésem a következő: Ha gyári BOSCH légtömegmérőt cserélek ugyanolyan cikkszámú gyári de használt BOSCH légtömegmérőre akkor kell valamit szoftveresíteni? Vagy csak kiveszem - berakom és müködik a technika.

Köszi a segítséget.

gronholm Elküldve: 2014-05-19 21:21 angel eye

tomy1228 írta:
gronholm írta: Hello Mindenki,

Faceliftes E46 COUPE-ba rakott már valaki angel eyes-t?

Ha valaki találkozott már ilyennel segítségét szívesen várom.

Köszönöm.



Én is gondolkodtam AE egy darabig de letettem róla mivel elég bonyás leszedni a plexit mert ragasztva van.Ki kell szedni az egész lámpát majd sűtöben vagy talán hőlégfúvoval lemelegíteni a plexit ezek után a megfeleő méretű AE karikák be a heyére plexi vissza,de sajna nem 100% hogy utána nem fog párásodni!



Én már "sajnos" megrendeltem az AE-t, de még gondolkozom nagyon,hogy belevágjak-e a nagy munkába. A problémám nekem is ez a párásodásos dolog. Meg az,hogy miután szétszedtem mivel ragasztom össze. Gondolom nem hétköznapi mezei ragasztó szükséges erre. Viszont fent áll az esély,ha jó cuccot használsz megelőzhetjük a párásodást.

gronholm Elküldve: 2014-05-19 19:35 Valaki segítsen

Sziasztok,

Kérdésem a következő: Ha gyári BOSCH légtömegmérőt cserélek ugyanolyan cikkszámú gyári de használt BOSCH légtömegmérőre akkor kell valamit szoftveresíteni? Vagy csak kiveszem - berakom és müködik a technika.

Köszi a segítséget.

gronholm Elküldve: 2014-05-19 19:27 angel eye

Hello Mindenki,

Faceliftes E46 COUPE-ba rakott már valaki angel eyes-t?

Ha valaki találkozott már ilyennel segítségét szívesen várom.

Köszönöm.

gronholm Elküldve: 2014-05-16 22:22 Valaki segítsen

A másik kérdésem az lenne ,hogy láttam a te motorod felépítése szinte ugyanaz. Reggel mikor indítok alulról olyan kifujó hang jön, mintha lyukas lenne a kipufogó és 30-40mp mulva semmi. Ahogy az automata "szivató" veszi vissza a fordulatot egyszer csak megszűnik. Elcsendesül. Ez a szekunder levegő hangja lenne vagy ez normális hang hideg motornál?

gronholm Elküldve: 2014-05-16 22:07 Valaki segítsen

YELLOW írta:
gronholm írta:
YELLOW írta:
gronholm írta: Sziasztok,

Egy nem mindennapi problémával fordulok mindenkihez. Egy benzines 318ci-ről van szó. N46B20A motorkód 143LE. Ha tudomásom nem csal "hasonló" mint az N42 motorkód csak frissebb azt hiszem. A problámám a következő:

1. Alapjáraton érezhető az utastérben hogy néha egyenetlen az alapjárat
2. 1500-2000 között szinte nincs erő. De abszolut. Fogyasztásmérő persze kiakad.
3. Társaihoz képest sokat eszik a "tatás" vezetéshez mellett (10.8 - 11 liter)

A sztori a következővel kezdődött:

A felsoroltak mellett pályán vezetve kidobta a sárga lámpát. Hibakód P0420 (Catalyst Efficiency (Bank1) below threshold. Szerelő megállapította hogy lánc baja van és ez befolyásolja a lambda szenzort és a katalizátor megfelelő műkodését.. Furcsa volt hogy ezt mondta mert "csupán" 158 ezer van benne. De hát mindegy ha cserélni kell cseréljük. Hozzátette, hogy valószínűleg ettől megjavul a problémám. Kicseréltük a motor tényleg csendesebb lett szóval laza volt a lánc. De más semmi nem javult.

Később nem hagyott nyugodni a dolog. Elvittem máshova hátha mást mondanak. Rákötötték gépre, tesztelgették próbakörön miközben hibát próbáltak olvasni. Az eredmény befecskendező injektor 1es és 4es henger. Nem dolgoznak jól vagy koszosak ezért a gyengeség, nagy fogyasztás...stb. OK. Vegyünk 2 ujjat bele és megjavul. Vettem is és az első indításnál ereztem semmi nem változott. Hoztam haza a szervizből és fogyasztás nem javul erőtlenséget érzem még mindig azon a bizonyos tartományban. Magamnak kitakarítottam a légtömegmérőt, kicseréltem a benzin szűrőt is de semmi. Én valahol a katalizátor és lambda szonda körül gyanokodok mert az a régi hibakód gyanús nekem hogy miért jött elő. Olyat is hallottam, hogy ha nem állandó a hibakód attól még rossz lehet de nem dobja ki és nem mutatja. Ha valakinek van ötlete szívesen várom.

Köszi, Norbi


na tisztán látszik, hogy a szerelőd olyan dolgot cseréltetett le, aminek semmi köze nem volt a hibához, csak mert sokan írják, hogy ennek a motornak láncugrás, nyúlás problémái szoktak lenni.
mivel a hengerek úgy vannak párban, hogy 1-4 és 2-3, ezért attól, hogy azt a hibát dobta, hogy 1 és 4-es hengerben van gond, az oké, de miért pont az injektor? azt tudni kell hengerpáronként van egy-egy lambda is, ami igencsak beleszól a keverék képzésbe. tehát nagy valószínűséggel azzal lesz gond, azért jelez rossz értéket, mert rosszul mér.
a képen alul ott az a kettő hengerpáronként a leömlő végén.



Köszönöm ez egy igen hasznos válasz volt a számomra. Ezt idáig egyik sem mondta nekem csak a zöldségeket beszélik. Ennek utána nézek mindenféleképpen. Ez is egy lambda szonda lenne? Mert mikor aláfeküdtem láttam egyet a katalizator elött és a másikat a kat. után. Szóval 4 van ebben a szerkezetben??



így van. ami a kat. előtt és után van, az igazából csak azért van, hogy figyeli a kat. állapotát. ha az előtte és utána lévő értékei megegyeznek, akkor a kat, már full xar, nyílván hamarabb fog hibát dobni.
a feleső kettő végzi a keverékképzést tulajdonképpen. ő mondja meg milyen az égés hatásfoka, kevesebb anyag kell-e a robbanáshoz, vagy több az is lehet csak a csatlakozáson kell kontaktot javítani. egy normális szerelő ezt nyílván tudja.


Holnap viszem reggel egy szerelőhöz aki nem márka szerviz meg hasonló, hanem egyszerű szerelő aki nem húzza le az embert. Mondom neki majd a felvetésedet és meglátjuk. Ha sikerül valamire jutni írok estefele. Köszi mégegyszer

gronholm Elküldve: 2014-05-16 21:52 Valaki segítsen

YELLOW írta:
gronholm írta: Sziasztok,

Egy nem mindennapi problémával fordulok mindenkihez. Egy benzines 318ci-ről van szó. N46B20A motorkód 143LE. Ha tudomásom nem csal "hasonló" mint az N42 motorkód csak frissebb azt hiszem. A problámám a következő:

1. Alapjáraton érezhető az utastérben hogy néha egyenetlen az alapjárat
2. 1500-2000 között szinte nincs erő. De abszolut. Fogyasztásmérő persze kiakad.
3. Társaihoz képest sokat eszik a "tatás" vezetéshez mellett (10.8 - 11 liter)

A sztori a következővel kezdődött:

A felsoroltak mellett pályán vezetve kidobta a sárga lámpát. Hibakód P0420 (Catalyst Efficiency (Bank1) below threshold. Szerelő megállapította hogy lánc baja van és ez befolyásolja a lambda szenzort és a katalizátor megfelelő műkodését.. Furcsa volt hogy ezt mondta mert "csupán" 158 ezer van benne. De hát mindegy ha cserélni kell cseréljük. Hozzátette, hogy valószínűleg ettől megjavul a problémám. Kicseréltük a motor tényleg csendesebb lett szóval laza volt a lánc. De más semmi nem javult.

Később nem hagyott nyugodni a dolog. Elvittem máshova hátha mást mondanak. Rákötötték gépre, tesztelgették próbakörön miközben hibát próbáltak olvasni. Az eredmény befecskendező injektor 1es és 4es henger. Nem dolgoznak jól vagy koszosak ezért a gyengeség, nagy fogyasztás...stb. OK. Vegyünk 2 ujjat bele és megjavul. Vettem is és az első indításnál ereztem semmi nem változott. Hoztam haza a szervizből és fogyasztás nem javul erőtlenséget érzem még mindig azon a bizonyos tartományban. Magamnak kitakarítottam a légtömegmérőt, kicseréltem a benzin szűrőt is de semmi. Én valahol a katalizátor és lambda szonda körül gyanokodok mert az a régi hibakód gyanús nekem hogy miért jött elő. Olyat is hallottam, hogy ha nem állandó a hibakód attól még rossz lehet de nem dobja ki és nem mutatja. Ha valakinek van ötlete szívesen várom.

Köszi, Norbi


na tisztán látszik, hogy a szerelőd olyan dolgot cseréltetett le, aminek semmi köze nem volt a hibához, csak mert sokan írják, hogy ennek a motornak láncugrás, nyúlás problémái szoktak lenni.
mivel a hengerek úgy vannak párban, hogy 1-4 és 2-3, ezért attól, hogy azt a hibát dobta, hogy 1 és 4-es hengerben van gond, az oké, de miért pont az injektor? azt tudni kell hengerpáronként van egy-egy lambda is, ami igencsak beleszól a keverék képzésbe. tehát nagy valószínűséggel azzal lesz gond, azért jelez rossz értéket, mert rosszul mér.
a képen alul ott az a kettő hengerpáronként a leömlő végén.



Köszönöm ez egy igen hasznos válasz volt a számomra. Ezt idáig egyik sem mondta nekem csak a zöldségeket beszélik. Ennek utána nézek mindenféleképpen. Ez is egy lambda szonda lenne? Mert mikor aláfeküdtem láttam egyet a katalizator elött és a másikat a kat. után. Szóval 4 van ebben a szerkezetben??

gronholm Elküldve: 2014-05-16 21:37 Valaki segítsen

Sziasztok,

Egy nem mindennapi problémával fordulok mindenkihez. Egy benzines 318ci-ről van szó. N46B20A motorkód 143LE. Ha tudomásom nem csal "hasonló" mint az N42 motorkód csak frissebb azt hiszem. A problámám a következő:

1. Alapjáraton érezhető az utastérben hogy néha egyenetlen az alapjárat
2. 1500-2000 között szinte nincs erő. De abszolut. Fogyasztásmérő persze kiakad.
3. Társaihoz képest sokat eszik a "tatás" vezetéshez mellett (10.8 - 11 liter)

A sztori a következővel kezdődött:

A felsoroltak mellett pályán vezetve kidobta a sárga lámpát. Hibakód P0420 (Catalyst Efficiency (Bank1) below threshold. Szerelő megállapította hogy lánc baja van és ez befolyásolja a lambda szenzort és a katalizátor megfelelő műkodését.. Furcsa volt hogy ezt mondta mert "csupán" 158 ezer van benne. De hát mindegy ha cserélni kell cseréljük. Hozzátette, hogy valószínűleg ettől megjavul a problémám. Kicseréltük a motor tényleg csendesebb lett szóval laza volt a lánc. De más semmi nem javult.

Később nem hagyott nyugodni a dolog. Elvittem máshova hátha mást mondanak. Rákötötték gépre, tesztelgették próbakörön miközben hibát próbáltak olvasni. Az eredmény befecskendező injektor 1es és 4es henger. Nem dolgoznak jól vagy koszosak ezért a gyengeség, nagy fogyasztás...stb. OK. Vegyünk 2 ujjat bele és megjavul. Vettem is és az első indításnál ereztem semmi nem változott. Hoztam haza a szervizből és fogyasztás nem javul erőtlenséget érzem még mindig azon a bizonyos tartományban. Magamnak kitakarítottam a légtömegmérőt, kicseréltem a benzin szűrőt is de semmi. Én valahol a katalizátor és lambda szonda körül gyanokodok mert az a régi hibakód gyanús nekem hogy miért jött elő. Olyat is hallottam, hogy ha nem állandó a hibakód attól még rossz lehet de nem dobja ki és nem mutatja. Ha valakinek van ötlete szívesen várom.

Köszi, Norbi

gronholm Elküldve: 2014-05-15 17:25 Mi lehet a baj?

Üdv,

Keresek N46B20A motorkóddal valakit. Köszönöm.

gronholm Elküldve: 2014-03-13 20:35 Valaki segítsen

hil írta:
gronholm írta: Sziasztok,

Sikerült lecserélni a "régi" E46 coupe-mat egy faceliftes M-esre. Minden ok a géppel egy dolog kivételével.

Az észrevett tünetek:

1. Alapjárat alacsony 600-700 de nem inog és szépen jár csak szerintem kicsit feljebb kéne lennie olyan 800-900 körül szerintem.

2. Sokat eszik. Tul sokat. 12.5 litert mutat a computer. Tudom BMW meg minden de ez sok az előző 318ci-m 8-10 körül megállt és nem tatás vezetés mellett.

3. Gondolkozik gázadásnál. Ezt ugy értem, hogy 3000-res fordulatig semmi. De abszolut. Utca végén van egy kis emelkedő és szinte padlógázt kell nyomni hogy felmenjen. Eléri a 3000-ret és szinte mint rakéta.

4. 60-70km/h 5.ben gázadásnál érezhető a dadogo hezitálása a motornak. Mintha nem tudná, hogy mit kell csinálni.

Kiolvastuk a hibát és KOPOGÁSERZEKELŐ SZENZOR 1-es és 2-es hibát dobott ki.
Műszerfalon természetesen semmi hiba nem utal semmire.


Motor nem kopog mint egy 2-es Golf 1.6d

Szinte nem is észrevehető a hiba alapjáraton csak ha beülsz és vezeted.

Csak azért merültem bele, hogy valami gáz van vele, mert az előző 318ci-m 1.9l kb 113 lóerejével jobban ment mint ez. Nem gondolkozott gázadásnál...stb

Bárkinek van használható ötlete szeretettel várom. Köszönöm

Szia!
Javaslom a kopogás érzékelő közös csatlakozójának széthúzását és össze tolását többször, kontakt sprayal kezelve. (a két szenzor ebben a csatlakozóban van közösítve)Talán elmúlik a baj, nálam legalábbis ez volt. A két kopogás érzékelő egyszerre ritkán romlik el. Az a csatlakozó igen rossz helyen van elérhetőség szempontjából. Az Általad felsorolt tünetek is a diag eredményt támasztják alá.

Ha szembe állsz az autóval, akkor a motor jobb oldalon található, illetve tapogatható ki.
hil





Köszönöm. Elég segítőkész válasznak tűnik. Hétvégén az első dolgom ez lesz. Ha tudok valamit írok neked.

gronholm Elküldve: 2014-03-13 19:26 Mi lehet a baj?

remélhetőleg az a baj csak tudod néha a hibakód az nem pontos. Nem olcsó az alkatrész de ha 100%-ra tudnám azonnal cserélném.

gronholm Elküldve: 2014-03-13 19:18 Mi lehet a baj?

Sziasztok,

Sikerült lecserélni a "régi" E46 coupe-mat egy faceliftes M-esre. Minden ok a géppel egy dolog kivételével.

Az észrevett tünetek:

1. Alapjárat alacsony 600-700 de nem inog és szépen jár csak szerintem kicsit feljebb kéne lennie olyan 800-900 körül szerintem.

2. Sokat eszik. Tul sokat. 12.5 litert mutat a computer. Tudom BMW meg minden de ez sok az előző 318ci-m 8-10 körül megállt és nem tatás vezetés mellett.

3. Gondolkozik gázadásnál. Ezt ugy értem, hogy 3000-res fordulatig semmi. De abszolut. Utca végén van egy kis emelkedő és szinte padlógázt kell nyomni hogy felmenjen. Eléri a 3000-ret és szinte mint rakéta.

4. 60-70km/h 5.ben gázadásnál érezhető a dadogo hezitálása a motornak. Mintha nem tudná, hogy mit kell csinálni.

Kiolvastuk a hibát és KOPOGÁSERZEKELŐ SZENZOR 1-es és 2-es hibát dobott ki.
Műszerfalon természetesen semmi hiba nem utal semmire.

Motor nem kopog mint egy 2-es Golf 1.6d

Szinte nem is észrevehető a hiba alapjáraton csak ha beülsz és vezeted.

Csak azért merültem bele, hogy valami gáz van vele, mert az előző 318ci-m 1.9l kb 113 lóerejével jobban ment mint ez. Nem gondolkozott gázadásnál...stb

Bárkinek van használható ötlete szeretettel várom. Köszönöm

gronholm Elküldve: 2014-03-13 19:15 Valaki segítsen

Sziasztok,

Sikerült lecserélni a "régi" E46 coupe-mat egy faceliftes M-esre. Minden ok a géppel egy dolog kivételével.

Az észrevett tünetek:

1. Alapjárat alacsony 600-700 de nem inog és szépen jár csak szerintem kicsit feljebb kéne lennie olyan 800-900 körül szerintem.

2. Sokat eszik. Tul sokat. 12.5 litert mutat a computer. Tudom BMW meg minden de ez sok az előző 318ci-m 8-10 körül megállt és nem tatás vezetés mellett.

3. Gondolkozik gázadásnál. Ezt ugy értem, hogy 3000-res fordulatig semmi. De abszolut. Utca végén van egy kis emelkedő és szinte padlógázt kell nyomni hogy felmenjen. Eléri a 3000-ret és szinte mint rakéta.

4. 60-70km/h 5.ben gázadásnál érezhető a dadogo hezitálása a motornak. Mintha nem tudná, hogy mit kell csinálni.

Kiolvastuk a hibát és KOPOGÁSERZEKELŐ SZENZOR 1-es és 2-es hibát dobott ki.
Műszerfalon természetesen semmi hiba nem utal semmire.

Motor nem kopog mint egy 2-es Golf 1.6d

Szinte nem is észrevehető a hiba alapjáraton csak ha beülsz és vezeted.

Csak azért merültem bele, hogy valami gáz van vele, mert az előző 318ci-m 1.9l kb 113 lóerejével jobban ment mint ez. Nem gondolkozott gázadásnál...stb

Bárkinek van használható ötlete szeretettel várom. Köszönöm
« előző12következő »