gueszka fórum hozzászólásai

gueszka Elküldve: 2018-02-14 22:13 Vezérműlánc

nagyiii írta: Sziasztok
252.000Km van a motorban f10 520d 2011 (N47D20C)ez a motor menyire problémás?
Mikor gondolkodjak el a lánccserén?
Köszönöm!


Most ha eddig még nem volt... neten találsz a témában sok cikket...
https://totalcar.hu/magazin/ko...afeaa5cda8

csak azért linkeltem a cikket, mert írnak benne pár típushibáról... ezt a kiégést kezeld azért fentartással... a cikk író nagyon oknyomozó újságírónak képzeli magát... és mindig a nagy leleplezésnek állítja be a dolgokat... a lánc probléma közismert viszont...

gueszka Elküldve: 2018-01-27 08:32 Mi lehet a baj?_

Wentz írta: Sziasztok!


Egy E87 "boldog" tulajdonosa vagyok. Az autó 118i, 2006-os és az N46B20BY motorral harcol az utakon. A probléma pedig a következő: Hidegen indítva 1000-1100-as alapjáratot tart, viszont ahogy melegszik, ez a szám egészen 600-650-ig csökken és ezt sem konstans tartja, hanem hol épp fuldoklik 500-on ( néha le is fullad pirosnál hosszú út után ), hol próbál küzdeni és feljebb emeli 7-800-ig. Amikor eléri ezt az állapotot, akkor jellemzően sebességben is alacsony fordulatnál a gázra lépve egy pillanatra megtorpan, és csak utána kezd el húzni. Főleg melegen 1-es és 2-es gázadásnál halk csörgő hang is jön a motorból. A BMW szervizben az elmúlt időszakban már cseréltek rajta láncot minden feszítőjével, stell motort, most azt az információt kaptam, hogy a kartergáz szellőztető rosszalkodhat rajta, ami miatt farsot szív, emiatt alacsony az alapjárat. Valóban lehet ez az oka és kiválthatja ez a fulladást is?

ÖRÖK HÁLA ELŐRE IS! Aki megfejti a problémámat, vendégem egy rekesz sörre!


Járó, meleg motornál vedd le az olajbetöltő sapkát és ha rendesen jár a motor, stabil alapjárat, akkor a karter szellőztető a probléma (vagy legalábbis az is...)

gueszka Elküldve: 2018-01-19 15:43 Vezérműlánc

TheMan írta: Sziasztok,

Vezérműlánc-os kérdésben kérném a segítségeteket.

Az F30 320d (2014-es évjárat, 184le.) is Vezérműlánc beteg vagy módosították?

Válaszokat előre is nagyon köszönöm
-Andras-


korábban azt mondták hogy 2011 után módosították, mégis szakadnak későbbi modellek is...
Szerintem 200E körül illik cserélni...Csak tényleg jó helyre kell vinni, mert ez motor ki/be és jobb ha nem csinálnak nagyobb kárt...

2014 az elvileg még N47 ugye? Utána jött a B47 190Le nem?

gueszka Elküldve: 2018-01-16 22:01 Mi lehet a baj?

Tomesz00 írta: Sziasztok
Olyan problémám lenne hogy el kezdett az autó kopogó hangot adni. Én a hátsó hengerek felé tudnám beazonosítani mert én onnan hallom jobban. Esetleg volt már valakinek ilyen problémája? Mi volt rá a megoldás?
A másik téma hogy meg néztem INPA-val az autót hiba kódot nem ír de szerintem valami nem kerek. A hibakód olvasásos témában új vagyok így nem igazán értek hozzá. Csatolok képet is és videót is hogy jobban tudjam szemléltetni a problémámat. Köszönöm a segítséget
Viedó

https://youtu.be/Omemuj1q4II

https://youtu.be/pLfYXKGk4uw

https://youtu.be/6b7LOpBgN3I

Képek
http://www.kepfeltoltes.eu/vie...181606.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/vie...181407.jpg


Csapágyas lenne? mintha gázadásra gyorsulna a kopogás... csak az meg inkább ilyen fémes hangú szokott lenni...

gueszka Elküldve: 2018-01-16 11:27 Mi lehet a baj?

Sziasztok,

Van egy érdekes hibajelensége az autómnak (N47D20C -100kw), csak a tippeitekre vagyok kiváncsi. Az EGR szeleppel vannak már egy ideje gondjaim, a csere nem oldotta meg a problémát.
Hibakódok csak EGR-vel kapcsolatosak, volt élő diag, kábelek ellenőrzése. MAF rendben van.

Az van hogy az EGR-t adaptálva, kb 1 hétig jó a kocsi, aztán többnyire autopályázás után megint elkezdi bedobálni a hibakódokat és torpan, de konkrétan annyira, hogy volt hogy indulásnál majdnem le is fulladtam (hideg motornál sokkal jobban torpan mint meleg motornál)...újra adaptálva megint jó egy darabig...

Van esetleg ötletetek, lehet az adaptációval van gond? Lehet hogy ECU? Azt most nem cserélnék fél milliáért ha nem muszáj, pláne hogy a DPF miatt egyedi szoftver fut rajta, de ez a hiba DPF sw modosítás előtt is fent állt ugyan így....

Köszi,



gueszka Elküldve: 2017-12-07 19:50 Autóvásárlás

Szabi77 írta: Sziasztok!

Tavasszal szeretnék egy kombi e90 320d-t /163le/ venni...
A kérdés az lenne, hogy kb. 1.8mft környékén mire számítsak..találok-e normális állapotút?
Előre is köszönöm a segítséget.


e90 320d-ből 1.8-ért csak szarok vannak, szerintem 3 körül érdemes nézegetni, alatta is lehet kapsz jót, de azért az rizikós... és bele lehet nyúlni csúnyán...

gueszka Elküldve: 2017-12-07 19:49 320d Motor

gandalfcappy írta: Sziasztok!
Szeretném kikérni a véleményeteket a következővel kapcsiban
A szekerem ami e46 320d 136 lovas azt csinálja, hogy olyan 1800-2000-es fordulat körül gondolkozik, hogy menjen, vagy ne. Ez csak akkor van, ha szépen korrekten gyorsítok, és akkor is észreveszek remegést, amikor ezen a fordulaton tartva haladok. Ha 2000 felé meg lassan, a fordulat, akkor mint a sügér megindul. Ez főtengely jeladó hiba lenne, mert valakinél olvastam. Ti is találkoztatok már ezzel a bibivel, Illetve hol van ez a jeladó felszerelve?


sok minden lehet, szerintem diag kelle első körben... én nem a jeladóra tippelnék...

gueszka Elküldve: 2017-11-28 22:21 Műszaki vizsga

Bitu79 írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!A héten viszem műszakira a kocsimat, az lenne a kérdésem, hogy az utólag betett Angel Eyes-t el-e fogadják? Hidegfehér (6000K)színű, nappal is látható. Valakinek szóltak már érte?
Szólhatnának érte,mert nem gyári cucc.De szerintem nem fognak érte rinyálni.De erről is volt már szó a fórumon.Kicsit olvass lejjebb.Nem sikerült idelinkelnem,de ugyanebben a topikban lejjebb már kérdeztek hasonlót mások is.Ha lehet használd a késöbbiekben a keresőt te is.Nem jó ugyanarra a kérdésre,vagy hasonlóra többedszerre is válaszolni,hisz már ki lett tárgyalva ez,vagy a hasonló kérdés.


Kérlek szépen, valaki kiigazít engem és elmagyarázza ezt a sok voltmárezakérdés rinyálást? Ha zavar akkor ne válaszolj és ennyi... Foglalja a kérdés a biteket az interneteten vagy mi? Nem értem... Én speciel olvasgatok és végső esetben kérdezek, de ezt akkor sem értem Nekem ez kicsit ilyen fontoskodós... Pl. ha egy témát többen megválaszoltak már többször, akkor az újabb emberek is nagyobb eséllyel többször megtalálják a választ ergo nem lesz annyi kérdés...

Egy esetben látnám indokoltnak, ha ez nem egy fórum lenne, hanem egy kérdez válaszol rovat, ahol mindig ugyan az az ember válaszolgat és neki tényleg rossz lenne ha kötelezően lekéne írni mindig ugyan azt...

gueszka Elküldve: 2017-11-26 13:55 fényezés

Reverting írta:
Vitya86 írta: Sziasztok,

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az autó első lökhárítója kicsit meg lett húzva egy 5-10 cm hosszúságban. Ezt szeretném kijavíttatni.
Tud valaki esetleg egy megbízható és szép munkát végző fényezőt mondani nekem Budapesten vagy ahhoz közel ahová nyugodt szívvel elvihetem?

Előre is köszönöm.


Kovetem, engem is erdekelne egy elso lokos serules javitasa.... kb ugyanez a mint az elottem szolonak... majdhogynem a "koptato" helyen, parkolasi serules...

Szoval megbizhato ugyes es fenyezo bp. vagy kozeleben... ?



Sziasztok, szintén érdekelne kérdés, nekem az első lökösön mind két szélen a hosszanti csíkok vannak kb 10 cm-esek, megfeszült az elem utána lett ilyen... ez az elem újrafújását jelentheti? nagyjából mekkora összeggel számoljak?



gueszka Elküldve: 2017-10-26 21:06 kiegyenlítő tartály

Horvathcsaba írta: Kedves Rajongók!
Egy e83 35d miatt írok, pár hónapja nekiállt eltünni nekem is a tartályból a víz, után kell töltögetnem...
Napi 40 km-t autózom vele, rendszeresen munkába és haza.
Viszont kellett Bp.-re mennem két nap alatt mentem több mint 500 km-et, nem volt semmi vizfogyás. Ilyen rövd távon pedig van.
Nagyszerviz után vagyok, ahol láncot vizpumpát termosztátot mindent cseréltek.
Szerelő nézte reagenssel, szerinte nem hengerfelyes.
Tudnátok segíteni? EGR hütő okozhat ilyent?
Nem olajos a viz, szerintem nem az olajhütö.
Sajnos semmi ötletem nincs, csöpögés nyomát nem láttam sehol.
Köszönöm a segítségeteket!
Üdv


Majd valami szaki megírja, hogy mi a tuti, de szerintem EGR hűtő-nél fogyhat víz, azt nem tudom hogy a rövid távokhoz köze mi köze lehet...
Amúgy meg ha a hűtőfolyadék a motorra kerül, vagy valami forróra akkor egyből el is párolog, szóval nem mindig van nyoma a fogyásnak... fehér füstöt ereget az autó?

gueszka Elküldve: 2017-10-14 10:15 klíma tisztítás

gueszka írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta: Ózonos fertőtlenítés alatt amikor full gázon ment a klíma akkor nekem is kicsapódott a pára kívűlről a szélvédőn 10 perc alatt mint Yellow-nak.


Az nem normális.Ha belül párásodik,tt a lappangó víz miatt keletkezik pára szerintem.A klíma lényege viszont pont a levegő hűtése,és szárítása.Amúgy ózonos fertőtlenítésnél nem kell mennie a klímának,elég ha a venti megy,és belső keringetésen van a rendszer.
Mondjuk Yellow írta,hogy kívül párásodott neki,de én ilyet soha nem tapasztaltam.Annyira nem hűthet a klíma,vagy igen?Ezt a kinti üveg párásodást szerintem valami szélvédő tisztító is okozhatja...Esetleg ha annyira lehűl a szélvédő tényleg,de én ilyennel soha nem találkoztam,pedig jó a klímám.Aztán lehet,hogy csak nekem nem tűnt ez fel.Menet közben mondjuk a menetszél leszárítja a párát kívülről


ezen kár vitázni, mert én sok autón láttam. tűző napon melegben leszárítja kívül a párát, de ha meleg van és árnyékban állsz, nincs szélmozgás, akkor párásodni fog kívül, ha belül elég jól lehűti a levegő.
ózonozásnál kell a klíma, ha meleg van kint, vagy meleg a levegő. ugyanis az ózontisztításnak a dús oxigén a feltétele, és a hideg levegőben több az oxigén jellemzően. ezért célszerű tavasszal, amíg 20 fok alatt van a levegő elvégezni, mert akkor nem kell klímát kapcsolni. a legjobb garázsban, ahol fel sem tud melegedni a kaszni, vagy árnyékban. sőt rá lehet kötni akksi töltőt is, és akkor a motort sem kell beindítani, csak gyújtáson a belső keringetést üzemeltetni. a töltő kell, mert a venti motorja hamar lezabálja az akksit.
melegben, 20-fok felett pedig muszáj klímázni a jó hatásfok miatt, másképp nem sokat ér. főleg nem ócsó ózongenerátorokkal.


Nekem is volt már hogy párásodott kívülről... Főleg amikor esett az eső és belső a belső keringetés ment...


Szerintem sokan keverik a dolgokat.Eső alkalmával belülről párásodik ha nem megy a klíma(főleg ha vizes ruhában ül az ember az autóban),és belső keringetésre van állítva a levegő.Párásodás miatt olyankor jobb külső beszívásra állítani a levegőkeringetést.A klíma esőben nagyon hasznos,mert pikk-pakk leszárítja a párát.De olyankor biztosan nem kívülről párásodik a szélvédő,mármint esőben.


szerintem meg sokan azt sem tudják, hogyan működik a klíma. tudok olyat, hogy több éve meg volt az autója és azóta úgy használta a klímát, ahogy megvette. mindig megjegyezte a leállítási állapotot. csak a hőfokot nyomogatta, a venti automatán ment, és a belső keringetés is ment folyamatosan. nem értem az ilyen emberek, hogy tudnak létezni a világban, boldogulni. itt most nem az előző hozzászólóra értem, hanem hogy úgy használnak autót, hogy sok funkcióról nem is tudnak, rosszul használnak dolgokat. és akkor női tulajtól és hasonlók, csak kitudja hogy használta az autót.


Sokakat nem is érdekel semmi,csak használják.És sokszor tényleg rosszul...

Annyit még leírok az előző hozzászólónak,hogy ha ilyen gond van,akkor esetleg megnézni az ajtókat,hogy rendesen szigetelnek e a gumi kéderek,illetve a párazáró rendbe legyen,ami az ajtóban van.Kis beázás már okozhat szélvédő párásodást.Esetleg még a vizes pollenszűrő okozza még ezt,főleg esőben.Belső keringetés helyett pedig külső beszívásra kell tenni a levegőkeringetést.Lehet csak ennyi a baj tényleg. Mondjuk a klíma akkor is leszedi a párát,ha belső keringetésen van a levegő.De esőben jobb a külső beszívásra átállítani.Olyankor le kell szednie a párát klíma nélkül is.


Mondom hogy kívülről párásodott tényeken ne vitatkozzunk az ablaktörlővel töröltem le a párát, az meg ugye kívül van de majd legközelebb felveszem videóra... egyébként érdekelne mitől lehet. Eső esik. Klíma megy. Belső légkeringetés és igen KÍVÜLRŐL párásodik alul, ahol a klíma megfújja az ablakot... gondolom a hőmérséklet különbség miatt... de elég volt ha csak párás volt a levegő akkor is... nyomatnom kellett az ablaktörlőt mert alul jött fel a pára...






NA az okosaknak videó, hogy kívülről párásodik: (párás idő, megy a klíma) https://youtu.be/A3lxJPA9VhU ...

gueszka Elküldve: 2017-08-09 21:34 klíma tisztítás

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta: Ózonos fertőtlenítés alatt amikor full gázon ment a klíma akkor nekem is kicsapódott a pára kívűlről a szélvédőn 10 perc alatt mint Yellow-nak.


Az nem normális.Ha belül párásodik,tt a lappangó víz miatt keletkezik pára szerintem.A klíma lényege viszont pont a levegő hűtése,és szárítása.Amúgy ózonos fertőtlenítésnél nem kell mennie a klímának,elég ha a venti megy,és belső keringetésen van a rendszer.
Mondjuk Yellow írta,hogy kívül párásodott neki,de én ilyet soha nem tapasztaltam.Annyira nem hűthet a klíma,vagy igen?Ezt a kinti üveg párásodást szerintem valami szélvédő tisztító is okozhatja...Esetleg ha annyira lehűl a szélvédő tényleg,de én ilyennel soha nem találkoztam,pedig jó a klímám.Aztán lehet,hogy csak nekem nem tűnt ez fel.Menet közben mondjuk a menetszél leszárítja a párát kívülről


ezen kár vitázni, mert én sok autón láttam. tűző napon melegben leszárítja kívül a párát, de ha meleg van és árnyékban állsz, nincs szélmozgás, akkor párásodni fog kívül, ha belül elég jól lehűti a levegő.
ózonozásnál kell a klíma, ha meleg van kint, vagy meleg a levegő. ugyanis az ózontisztításnak a dús oxigén a feltétele, és a hideg levegőben több az oxigén jellemzően. ezért célszerű tavasszal, amíg 20 fok alatt van a levegő elvégezni, mert akkor nem kell klímát kapcsolni. a legjobb garázsban, ahol fel sem tud melegedni a kaszni, vagy árnyékban. sőt rá lehet kötni akksi töltőt is, és akkor a motort sem kell beindítani, csak gyújtáson a belső keringetést üzemeltetni. a töltő kell, mert a venti motorja hamar lezabálja az akksit.
melegben, 20-fok felett pedig muszáj klímázni a jó hatásfok miatt, másképp nem sokat ér. főleg nem ócsó ózongenerátorokkal.


Nekem is volt már hogy párásodott kívülről... Főleg amikor esett az eső és belső a belső keringetés ment...


Szerintem sokan keverik a dolgokat.Eső alkalmával belülről párásodik ha nem megy a klíma(főleg ha vizes ruhában ül az ember az autóban),és belső keringetésre van állítva a levegő.Párásodás miatt olyankor jobb külső beszívásra állítani a levegőkeringetést.A klíma esőben nagyon hasznos,mert pikk-pakk leszárítja a párát.De olyankor biztosan nem kívülről párásodik a szélvédő,mármint esőben.


szerintem meg sokan azt sem tudják, hogyan működik a klíma. tudok olyat, hogy több éve meg volt az autója és azóta úgy használta a klímát, ahogy megvette. mindig megjegyezte a leállítási állapotot. csak a hőfokot nyomogatta, a venti automatán ment, és a belső keringetés is ment folyamatosan. nem értem az ilyen emberek, hogy tudnak létezni a világban, boldogulni. itt most nem az előző hozzászólóra értem, hanem hogy úgy használnak autót, hogy sok funkcióról nem is tudnak, rosszul használnak dolgokat. és akkor női tulajtól és hasonlók, csak kitudja hogy használta az autót.


Sokakat nem is érdekel semmi,csak használják.És sokszor tényleg rosszul...

Annyit még leírok az előző hozzászólónak,hogy ha ilyen gond van,akkor esetleg megnézni az ajtókat,hogy rendesen szigetelnek e a gumi kéderek,illetve a párazáró rendbe legyen,ami az ajtóban van.Kis beázás már okozhat szélvédő párásodást.Esetleg még a vizes pollenszűrő okozza még ezt,főleg esőben.Belső keringetés helyett pedig külső beszívásra kell tenni a levegőkeringetést.Lehet csak ennyi a baj tényleg. Mondjuk a klíma akkor is leszedi a párát,ha belső keringetésen van a levegő.De esőben jobb a külső beszívásra átállítani.Olyankor le kell szednie a párát klíma nélkül is.


Mondom hogy kívülről párásodott tényeken ne vitatkozzunk az ablaktörlővel töröltem le a párát, az meg ugye kívül van de majd legközelebb felveszem videóra... egyébként érdekelne mitől lehet. Eső esik. Klíma megy. Belső légkeringetés és igen KÍVÜLRŐL párásodik alul, ahol a klíma megfújja az ablakot... gondolom a hőmérséklet különbség miatt... de elég volt ha csak párás volt a levegő akkor is... nyomatnom kellett az ablaktörlőt mert alul jött fel a pára...




gueszka Elküldve: 2017-08-07 21:50 klíma tisztítás

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta: Ózonos fertőtlenítés alatt amikor full gázon ment a klíma akkor nekem is kicsapódott a pára kívűlről a szélvédőn 10 perc alatt mint Yellow-nak.


Az nem normális.Ha belül párásodik,tt a lappangó víz miatt keletkezik pára szerintem.A klíma lényege viszont pont a levegő hűtése,és szárítása.Amúgy ózonos fertőtlenítésnél nem kell mennie a klímának,elég ha a venti megy,és belső keringetésen van a rendszer.
Mondjuk Yellow írta,hogy kívül párásodott neki,de én ilyet soha nem tapasztaltam.Annyira nem hűthet a klíma,vagy igen?Ezt a kinti üveg párásodást szerintem valami szélvédő tisztító is okozhatja...Esetleg ha annyira lehűl a szélvédő tényleg,de én ilyennel soha nem találkoztam,pedig jó a klímám.Aztán lehet,hogy csak nekem nem tűnt ez fel.Menet közben mondjuk a menetszél leszárítja a párát kívülről


ezen kár vitázni, mert én sok autón láttam. tűző napon melegben leszárítja kívül a párát, de ha meleg van és árnyékban állsz, nincs szélmozgás, akkor párásodni fog kívül, ha belül elég jól lehűti a levegő.
ózonozásnál kell a klíma, ha meleg van kint, vagy meleg a levegő. ugyanis az ózontisztításnak a dús oxigén a feltétele, és a hideg levegőben több az oxigén jellemzően. ezért célszerű tavasszal, amíg 20 fok alatt van a levegő elvégezni, mert akkor nem kell klímát kapcsolni. a legjobb garázsban, ahol fel sem tud melegedni a kaszni, vagy árnyékban. sőt rá lehet kötni akksi töltőt is, és akkor a motort sem kell beindítani, csak gyújtáson a belső keringetést üzemeltetni. a töltő kell, mert a venti motorja hamar lezabálja az akksit.
melegben, 20-fok felett pedig muszáj klímázni a jó hatásfok miatt, másképp nem sokat ér. főleg nem ócsó ózongenerátorokkal.


Nekem is volt már hogy párásodott kívülről... Főleg amikor esett az eső és belső a belső keringetés ment...

gueszka Elküldve: 2017-04-02 19:06 Ennyit a szervízekrõl!!!

Sziasztok,

Szentendrén Garfieldról van valakinek szervíz tapasztalata?
Szervíz értékeléseknél nem találtam..., Ismerőseim mind ajánlották (legalább 4-en), hogy jó DE az interneten olvastam róla jót rosszat is...

Köszi,

gueszka Elküldve: 2017-03-01 22:00 Termosztát

BarG írta:
Norbo20 írta: Sziasztok!
Segítségeteket kérném!
Problémám a következő. Vízhőfokom 90-95 c° közt mozog, fűtésem jó, de az alsó vízcső hideg. 2 hónapja lettek cserélve a termosztátok és a vízpumpa.
Mi lehet a probléma?


Talán az, hogy nem tudod, mi a probléma és mi nem az.


Én nem mondanám, hogy teljesen indokolatlan a kérdés, de valamelyik szaki az oldalon megmondja. A dízelek hőmérséklete elvileg 100-105 fok körül van nem? Feltételezve egy hosszú autópályás, egyenletes tempót, vagy hegymenetet... Ilyenkor optimális is a fogyasztás ha jól tudom, modern(ebb?) dízeleknél ha taposod neki, akkor az elektronika alacsonyabban tartja a hőfokot, mert olyankor nem a fogyasztás, hanem a teljesítmény a cél... kérlek valaki javítson, ha tévedek...