hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2014-11-16 15:19 Mi lehet a baj?

david01 írta:

Ezek egyébként olyan csapágyak amiken lehet húzni ha lóg a kerék vagy fix??


Ez fix. Csak cserélni tudod.

hancurozo Elküldve: 2014-11-16 13:46 Mi lehet a baj?

david01 írta:
hancurozo írta:
david01 írta: Üdv mindenkinek!

Olyan problémára szeretnék segítséget kérni hogy tegnap kijöttem Ausztriába és mikor felmentem a pályára hosszabban mentem nagy tempóval furcsa morgó ,búgó hangra lettem figyelmes.Ma reggel kerültem egyet az autóval és kb 50km/h-tól hallatszik ez a hang hátulról elkezdtem rángatni a kormányt és mikor jobbra rántom tehát mikor a jobb hátsó kerék tehermentesül halkul de nem hallgat el teljesen.Vehetem biztosra hogy jobb hátsó kerékcsapágy vagy esetleg lehet difi is ??Milyen hangja van a difinek mikor nem 100%-os??


Ez nem difi. A kerékcsapágyad pakol és költözik az örök vadászmezőkre


Értem Tudom hogy ez hülye kérdés de amugy mi az amit a csapágy ezek után még kibír használhatom az autót vagy ne eröltessem?? mert az a helyzet hogy csak áprilisban leszek megint magyarba és az az igaz hogy itt Ausztriába nem nagyon szeretnék javíttatni kicsit zsebbenyúlós lenne (szerintem)


Ezt a kérdést távolból nem lehet megválaszolni. Nem tudni, hogy mennyire rossz. (meg kellene nézni, hogy nem lóg-e a kerék)

hancurozo Elküldve: 2014-11-16 13:38 Mi lehet a baj?

david01 írta: Üdv mindenkinek!

Olyan problémára szeretnék segítséget kérni hogy tegnap kijöttem Ausztriába és mikor felmentem a pályára hosszabban mentem nagy tempóval furcsa morgó ,búgó hangra lettem figyelmes.Ma reggel kerültem egyet az autóval és kb 50km/h-tól hallatszik ez a hang hátulról elkezdtem rángatni a kormányt és mikor jobbra rántom tehát mikor a jobb hátsó kerék tehermentesül halkul de nem hallgat el teljesen.Vehetem biztosra hogy jobb hátsó kerékcsapágy vagy esetleg lehet difi is ??Milyen hangja van a difinek mikor nem 100%-os??


Ez nem difi. A kerékcsapágyad pakol és költözik az örök vadászmezőkre

hancurozo Elküldve: 2014-10-29 20:53 kézifék állítás

b_imi írta: A kéziféket nem így kell beállítani.
Először a bovden feszességét kell belőni a karnál lévő két állító csavarral úgy, hogy a betét ne lötyögjön kiengedett állapotban. Aztán az után állítóval a betéteket a dobhoz kell állítani.

Ha a karnál túl van feszítve a bovden, a betétek menet közben lötyögnek és bekaphatnak.


Pont fordítva. És ez (szinte) minden "után állítóval" felszerelt dobfékre igaz. Mindig a dobhoz állítod a betétet és csak ezután állítod a bovdent. Itt, mivel nem automata utánállítás van (mint azoknál a kocsiknál, ahol a rögzítőfék egyben az üzemi fék is), nem igazán van jelentősége. De ha valaki megtanulja a helyes beállítást, a későbbiekben nem fog hibázni off dobfékkel szerelt autóknál sem.

hancurozo Elküldve: 2014-10-29 18:04 Generátor

ervin35 írta: Sziasztok. E46 320d 136le,generátor 120A. 1999.09.-től 150A van bent,tudja valaki hogy mért volt a csere 120A-ról 150A-ra?
Illetve a 120A helyett használható a 150A generátor?


Az enyémben is 150A-es van. (pedig a régi 136Le-s az autó)

hancurozo Elküldve: 2014-10-29 18:00 kézifék állítás

YELLOW írta:
csbalu írta:
YELLOW írta:
csbalu írta: Srácok kérlek SOS segítsetek Nekem tanácsaitokkal. Szerdán meg műszakizni a kocsim és nem jó a jobb hátsó kézifékem.

Röviden milyen infóra van szükségem, aztán bővebben leírom a hibát.
Hogy épül fel ez a bowdenes rendszer a kocsi alatt, mert látom hogy van jobb hátsó és bal hátsó kézifék bowden is. Ez végigmegy a kocsi alatt? vagy elöl másik 2 bowden van?

Eléggé harmatos volt a kézifékem és csak a bal oldalt fogott (mint tegnap kiderült) ott is nagyon fent.
Vettem teljes felújító szettet, pofákat, rugókkal mindennel gondoltam ez a baj ez szokott lenni. De a jobb hátsó fékemen tökéletesek a gyári BMW betétek és meg sem mozdítja őket a kézifék kar mozgása, a bowden pedig laza.
Sajnos már nagyon sötét volt amikor szereltem tegnap este és nagyon hideg úgyhogy nem boncolgattam tovább a témát.
Ma kéne vennem bowdent, ki is néztem van a láng autónál 4400-ért kedvezménnyel, de nem vagyok benne biztos hogy ez teljesen megoldja a problémát ha van egy másik bowden is.
Segítsetek ebben légyszi. sajnos idő már nincs sok a próbálgatásra :S

Ha kopott a betét a másik oldalon akkor cserélni tudok mindent mert megvan ugye, az nem gond, csak a bowdenek legyenek rendben. (Nem akarok megvenni mindent feleslegesen és az idő is szorít :S )



fent a kézifék karnál leszeded a zsákot, és létni fogsz a kar két oldalán 10-es csavart, ami egy menetes száron van, amiknek a végén vannak a bowdenek. nézd meg ha behúzod, akkor a jobb oldali laza-e, ha igen, akkor tekerj a csavaron, hogy megfeszüljön. aztán engedd ki, és nézd meg, hogy akkor meg meglazul-e, mármint ne fogjon.
amúgy annyira nem kell komolyna venni, a kézinél simán rásegítenek lábfékkel, én eddig minden BMW-nél azt láttam nagyon fent fognak, illetve menet közben alig fog, ha álló helyzetben behúzod és próbálsz elindulni, akkor meg fogja az autót.


De az a bowden az 1 bowden ami direktben hátra megy a fékhez, vagy van valami toldás benne? Megnézem mindjárt!


azt nem tudom van-e toldás benne, szerintem nincs. mert miért lenne? persze lehet, hogy van.


Ne a bowdennel állítsd be a féked. Az ábrán a 4-es alkatrésszel állítod be a fékbetétek távolságát. (meglazított bowdennél) A bowden feszességét csak ezután állítsd be.

hancurozo Elküldve: 2014-10-20 18:07 Motor-váltó

YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hello!
Nos voltam szervízbe,vadonatúj a kuplungom a kettős tömegű lendkeréknek semmi baja és a difi szilent is jó!Kizárásos alapon a váltóm lesz a bűnös!
Most nem cserélem ki,majd ha tönkre megy,mert csak a huppanás hallatszik,amúgy semmi baja a váltónak!


Nem tudják megjavítani, vagy nem érdemes vele foglalkozni?!



nem biztos, hogy jó helyen voltál a problémáddal


Váltó, miért pont váltó? miért nem kardánkereszt, kardáncsapágy, hardy tárcsa, féltengely, difi, váltóbak? Végig kell nézni mindent. Sok hiba csak megbontva látható.

hancurozo Elküldve: 2014-10-09 18:26 E46 karosszéria, lámpák, indexek

leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Vettem feher indexeket elore. A kerdes az hogy csak az a boszme nagy narancssarga izzo van amit az elso indexekbe lehet rakni? Nincs valami olyan mint az oldalso villogokba?


az odlalsóbanis narancs van gyárilag. keress rá arra, hogy króm index izzó, vagy chrome index izzó.


Igen abban is narancs van, vagyis gyárilag nekem fehér volt a narancs bura miatt. Viszont oldalt pici izzó van és ha elől is olyan lenne akkor nem is lenne feltünő a fehér búrában. Ez a króm izzó tetszik, már csak azt kell kiderítenem hol kaphatok ilyet.


Én az OBI-ban vettem előre.ilyet Az oldalsónak a végét (mint ahogyan a H4, H7 vége van festve) mártsd hőálló ezüstbe, és akkor nem fog kívülről látszani a sárga szín, csak ha működik.

itt is kapható

hancurozo Elküldve: 2014-10-09 17:33 Kuplung__

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:

leírtam, hogy miért. a kuplung munkahengeren eddig nem lett átengedve olaj. mármint annak a szelepén. szóval ott a régi van. én elmondom, amit nekem mondott az illető. ott nem annyira lényeges cserélni, mivel nincs olyan hőterhelésnek kitéve a foyladék, mint a féknél. de valahol már írtam, hogy a következőnél azon is átnyomatom majd, aztán lesz ami lesz. pár éve kérdeztem a szakit, nekem akkor azt mondta nem tudja, de az övé is olyan. vagy csak nem akarta megmondani, ezt nem tudom. de sokan ismeritek. szóval én elfogadtam. egyébként érdekes, mert hidegben nincs hangja. melegben jobban van.


YELLOW Mivel egy tartályban van (fékfolyadék tartálya) a kuplung folyadéka is, ezért a munkahengerből visszaáramlik a régi folyadék.(a főfékhengerből és a tengelykapcsoló munkahengeréből is áramlik vissza folyadék) Keveredik a régi folyadék az újjal. Na az volt a pénzkidobás, ha csak a féknél engedted le és cserélted újra a folyadékot.
Nem a hőterhelés miatt cserélünk fékfolyadékot, hanem azért, mert megköti a vizet (magas lesz a víztartalma, csökken a forráspontja) és felhevülve légbuborék képződik a rendszerben (levegőssé válik) valamint a magas víztartalom miatt oxidálódhat a féknyereg és a főfékhenger. (és nem kívülről)
Van műszer, amivel lehet a fékfolyadék víztartalmát mérni. Én a saját és mások biztonsága érdekében évente ellenőrzöm és kettő évente cserélem is. (ha jó, ha nem)


én ezt tudom jól, szándékosan nem fejtettem ki. de le írtam azt is miért nem babráltam a kuplungot eddig. mert olyan ember mondta, hogy felesleges bántani, és konkrétan a nyekergést sem mondta, mi lehet a bibi, akiben bíztam. mástól is olvastam iylet, meg macerás a cseréje, nem akartam megkockáztatni, hogy beesik a kuplung vagy valami.


Dehogy tudod. Ha ott a régi van, akkor az keveredik az újjal. Ez nem csere, esetleg frissítésnek lehet nevezni. Miért macerásabb? Hova esik be? Az autó alá? (remélem a pedálra gondoltál) A féktől nem félsz, hogy "beesik"? (szerintem az sokkal ijesztőbb ) A nyekergés valószínű mechanikai gond okozza. (valami szárazon súrlódik)

hancurozo Elküldve: 2014-10-08 17:56 Kuplung__

YELLOW írta:

leírtam, hogy miért. a kuplung munkahengeren eddig nem lett átengedve olaj. mármint annak a szelepén. szóval ott a régi van. én elmondom, amit nekem mondott az illető. ott nem annyira lényeges cserélni, mivel nincs olyan hőterhelésnek kitéve a foyladék, mint a féknél. de valahol már írtam, hogy a következőnél azon is átnyomatom majd, aztán lesz ami lesz. pár éve kérdeztem a szakit, nekem akkor azt mondta nem tudja, de az övé is olyan. vagy csak nem akarta megmondani, ezt nem tudom. de sokan ismeritek. szóval én elfogadtam. egyébként érdekes, mert hidegben nincs hangja. melegben jobban van.


YELLOW Mivel egy tartályban van (fékfolyadék tartálya) a kuplung folyadéka is, ezért a munkahengerből visszaáramlik a régi folyadék.(a főfékhengerből és a tengelykapcsoló munkahengeréből is áramlik vissza folyadék) Keveredik a régi folyadék az újjal. Na az volt a pénzkidobás, ha csak a féknél engedted le és cserélted újra a folyadékot.
Nem a hőterhelés miatt cserélünk fékfolyadékot, hanem azért, mert megköti a vizet (magas lesz a víztartalma, csökken a forráspontja) és felhevülve légbuborék képződik a rendszerben (levegőssé válik) valamint a magas víztartalom miatt oxidálódhat a féknyereg és a főfékhenger. (és nem kívülről)
Van műszer, amivel lehet a fékfolyadék víztartalmát mérni. Én a saját és mások biztonsága érdekében évente ellenőrzöm és kettő évente cserélem is. (ha jó, ha nem)

hancurozo Elküldve: 2014-10-07 20:16 Kuplung__

Bitu79 írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
szicsu írta:
dzsoki írta: Szép napot mindenkinek!
Van egy kis problémám a vassal, inkább remélem hogy kicsi!
Fura hangot hallat a kuplung pedál kinyomáskor-elengedéskor.
Érdekesen nyekereg.
Tapasztalt és tisztelt autóstársak!
Kell emiatt aggódnom?
Nem tűnik nagy hibának, de mégis zavar.
Köszönöm előre is a segítséget!

Az enyém is így csinál...Még nem néztem utána..


meg az enyém is ilyen azt mondta egy nagy szakértő, hogy az övé is ilyen, nem tudja. legalábbis akkor ezt mondta. én arra gondoltam, hogy eleht a kuplung munkahengerben a fékfolyadék, de nem mertem frissíteni, mert sokan mondták könnyű elbaxni, és rossz lehet utána a kuplung nyomása.


Akkor gondolom fékfolyadékot sem cseréltél még. (Vagy, nem rendesen cserélted, és keveredett a régi folyadék az újjal)


Tényleg.Mikor érdemes cserélni a kuplungfolyadékot?Szerintem az enyémben sem volt még cserélve.


Mivel a fékfolyadék tartályból kapja a folyadékot, a fékfolyadék cseréjével kell a tengelykapcsoló munkahengeréből is leengedni. A fékfolyadék cseréje 2 évente esedékes.

hancurozo Elküldve: 2014-10-07 20:14 Szívócsonk-pillangószelep

YELLOW írta:
Tano írta:
Tom_Sawyer írta: OK, köszi az imbuszos csavar megvan, de a dugózáshoz használtat milyen néven találom meg? Erre gondolok:
...


Ezt a fajtát "torx"-nak hívják.


végülis a nyílás mindegy. gyárilag próbálnak olyan csavarokat hazsnálni, hogy minél speciálisabb szerszám kelljen hozzá. viszont a torx-ba belemegy az imbusz kulcs, illetve a negatív torx-ra pedig a crowa fejek. nyilván minél nagyobb a felület, amin a kulcs ráfog, annál erősebben húzható meg a csavar és kisebb az "elnyalódás" esélye, de inkább a specialitásos kialakítás miatt van. sokan meglátják, és kétségbe esnek, ha nem láttak még olyan fejű csavart


És igen. Így tudod tönkretenni a csavart. Nem azért csinálnak ilyen csavarokat, hogy az életed megkeserítsék, hanem amit te is leírtál: "minél nagyobb a felület, amin a kulcs ráfog, annál erősebben húzható meg a csavar" valamint, hogy a kulcsra ráhelyezve a be lehessen illeszteni a csavar leejtése nélkül.
A "negatív torx" pedig az "E" kulcs.

hancurozo Elküldve: 2014-10-07 19:53 Kuplung__

YELLOW írta:
szicsu írta:
dzsoki írta: Szép napot mindenkinek!
Van egy kis problémám a vassal, inkább remélem hogy kicsi!
Fura hangot hallat a kuplung pedál kinyomáskor-elengedéskor.
Érdekesen nyekereg.
Tapasztalt és tisztelt autóstársak!
Kell emiatt aggódnom?
Nem tűnik nagy hibának, de mégis zavar.
Köszönöm előre is a segítséget!

Az enyém is így csinál...Még nem néztem utána..


meg az enyém is ilyen azt mondta egy nagy szakértő, hogy az övé is ilyen, nem tudja. legalábbis akkor ezt mondta. én arra gondoltam, hogy eleht a kuplung munkahengerben a fékfolyadék, de nem mertem frissíteni, mert sokan mondták könnyű elbaxni, és rossz lehet utána a kuplung nyomása.


Akkor gondolom fékfolyadékot sem cseréltél még. (Vagy, nem rendesen cserélted, és keveredett a régi folyadék az újjal)

hancurozo Elküldve: 2014-10-07 19:20 320d Motor

lela írta:
hancurozo írta:
Tano írta:
lela írta: A következő a problémám a minap megálltam a kocsival és még járt a motor alapjáraton amikor kiszálltam. A motorból kopogó, csattogó hangra lettem figyelmes ami hullámzóan néha hangosodik néha teljesen elhalkul.Azóta mentem vele vagy 50km-ert, és csak melegen jön ki hangosan, és csak alapjáraton. A kocsi teljesítményében semmi változást nem vettem észre, semmilyen lámpa nem világít)!
Melegen ilyen hangos: https://www.youtube.com/watch?v=Lu91dwDp01Y
Hidegen ilyen: https://www.youtube.com/watch?v=sfBhn_P5Oaw
Hidegen is lehet hallani de halkabban kopog.
Ha valakinek esetleg van ötlete ne tartsa magában.
Igazából egyik napról a másikra jött ki.
A nyáron takarítottam ki a szívósort(nincs ledugózva, jó állapotban volt.) EGR-t, szűrők olaj stb.


Húha, ez elég durvának hangzik. Nekem valami forgó alkatrész egyenetlen járásának tűnik, én első körön az ékszíjtárcsa, szíjak és az érintett elemek felé indulnák el. De lehet valakinek lesz jobb ötlete ha már találkozott ilyennel.


Ezt élőben kellene hallani. Így hangszórón keresztül, lehet hidrotőke, de akár hajtókarcsapágy, vagy dugattyú csapszeg is. (ezek is csak feltételezések a meleg motorra alapozva, amikor az olajad már nem tud kellő távolságot tartani a már erősen megkopott 2 fém alkatrész között)


180ezer van az autóban ha tényleg ilyen baja(dugattyú csapszeg,hajtókarcsapágy) lenne akkor 100 hogy eladnám a bontóba, és soha többet nem lenne BMW-m.A km nem 100% de a belsejét és a külső állapotát figyelembe véve nem sokkal lehet benne több.
Hidrotőke meg ha jól tudom hidegen szokott kelepelni.
Ha beszívta volna a pillangószelepet akkor gondolom be sem indulna illetve nem menne.
Esetleg a a főtengely végén lévő ékszíjtárcsa gumiharangja van ki, akkor csinálhat ilyet? Bár gondolom az nem lenne összefüggésben a meleg vagy hideg motorral.



Évente max. 18e km kombival? A hidrotőke kerepelhet meleg motornál is.(cseréltem benzines e36-ban ilyen probléma miatt) És ha beszívta a "pillangót" attól még elindulhat, igaz kevesebb hengered fog működni.(attól függően, hogy mi károsodott) Akár lehet egy rossz porlasztócsúcs is. (ami nem megfelelő időben fecskendez be, bár nem sok köze lenne a meleg-hideg motorhoz) Vagy akár törött főtengely is. (akkor is jár a motor, sőt közlekedni is lehet vele, ha jó helyen törött el. pl. régi croma tdid-k) Nagyon sok minden adhat ilyen hangot. De hidd el, ez mind csak találgatás. Csak élőben lehet biztosat mondani rá. Vidd el szerelőhöz. (aki ért is hozzá)

hancurozo Elküldve: 2014-10-06 19:22 320d Motor

Tano írta:
lela írta: A következő a problémám a minap megálltam a kocsival és még járt a motor alapjáraton amikor kiszálltam. A motorból kopogó, csattogó hangra lettem figyelmes ami hullámzóan néha hangosodik néha teljesen elhalkul.Azóta mentem vele vagy 50km-ert, és csak melegen jön ki hangosan, és csak alapjáraton. A kocsi teljesítményében semmi változást nem vettem észre, semmilyen lámpa nem világít)!
Melegen ilyen hangos: https://www.youtube.com/watch?v=Lu91dwDp01Y
Hidegen ilyen: https://www.youtube.com/watch?v=sfBhn_P5Oaw
Hidegen is lehet hallani de halkabban kopog.
Ha valakinek esetleg van ötlete ne tartsa magában.
Igazából egyik napról a másikra jött ki.
A nyáron takarítottam ki a szívósort(nincs ledugózva, jó állapotban volt.) EGR-t, szűrők olaj stb.


Húha, ez elég durvának hangzik. Nekem valami forgó alkatrész egyenetlen járásának tűnik, én első körön az ékszíjtárcsa, szíjak és az érintett elemek felé indulnák el. De lehet valakinek lesz jobb ötlete ha már találkozott ilyennel.


Ezt élőben kellene hallani. Így hangszórón keresztül, lehet hidrotőke, de akár hajtókarcsapágy, vagy dugattyú csapszeg is. (ezek is csak feltételezések a meleg motorra alapozva, amikor az olajad már nem tud kellő távolságot tartani a már erősen megkopott 2 fém alkatrész között)