hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2014-01-02 15:50 Stabilizátor pálca "Kutyacsont"

YELLOW írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
andree írta:
YELLOW írta:
pot írta: Akkor most mit csináljak emeljem meg mind a két oldalt szedjem ki és rakjam vissza??????????????,,,,,


szerintem emeld meg, lazítsd ki a csavarokat, engedd le, majd húzd meg őket.


Szia, és arra nem gondoltál hogy már nem a stabpálca a leggyengébb láncszem? Mondjuk van más is aminek a hibája a csere után jobban kijön?
Szerintem nézesd át a futóművet.


Nincs jelentősége, hogy megemelve, vagy leengedve rakod össze. A pálcában gömbcsukló van, ami elforog ha kell.
Igen kijöhet más hibája. Kanyarban a stabilizátor dolga, hogy az autó kevésbé billenjen. Nézd át (nézesd át) az egész futóművedet.


Főleg, hogy a márkaszervizben is emelve húzzák meg. Majd szóljatok, ha láttok egy szerelőt a leengedett kocsi alá kúszva húzogatni hozzáférhetetlen kutyacsontot. Meg más egyebet alul.


haver nem pont Te írtad, hogy az volt a baj hátul? hogy megemelve meghúzták? lehet keverlek, de valaki határozottan ezt írta. és, hogy leengedett autónál kell meghúzni.


Ne keverd a szílentet a gömbcsuklóval. (a szílent 2 fémpersely közé vulkanizált gumi) Ott számíthat a beépítési rögzítés.

hancurozo Elküldve: 2014-01-02 10:34 Stabilizátor pálca "Kutyacsont"

andree írta:
YELLOW írta:
pot írta: Akkor most mit csináljak emeljem meg mind a két oldalt szedjem ki és rakjam vissza??????????????,,,,,


szerintem emeld meg, lazítsd ki a csavarokat, engedd le, majd húzd meg őket.


Szia, és arra nem gondoltál hogy már nem a stabpálca a leggyengébb láncszem? Mondjuk van más is aminek a hibája a csere után jobban kijön?
Szerintem nézesd át a futóművet.


Nincs jelentősége, hogy megemelve, vagy leengedve rakod össze. A pálcában gömbcsukló van, ami elforog ha kell.
Igen kijöhet más hibája. Kanyarban a stabilizátor dolga, hogy az autó kevésbé billenjen. Nézd át (nézesd át) az egész futóművedet.

hancurozo Elküldve: 2013-12-25 15:59 Ennyit a szervízekrõl!!!

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
xlzx írta:

Én a Fiatról tudok így nyilatkozni... barátosnénak van egy kis 500as épp 50ezer km van benne... 45ezernél volt a 3. kötelező szervíz.

Pont bent volt egy ismerősünk, aki szerelő, mondta, hogy ő majd megcsinálja a verdát. Nagy nyugodtan elmentünk vásárolni, amikor csörgött a telefon. "Nem voltatok még szervízben az autóval?" Hát dehogynem, már 2x is.. Ja az jó mert a leeresztő csavaron még ott az alvázvédő és ehhez még biztos nem nyúlt hozzá senki...

Röviden ennyit a márkaszervízekről


Alvázvédő? Új autón? A motor is alvázvédős lett? Kicsit meredek nekem ez a történet.


olasz autó... kitudja
nyomta végig a gép, oszt ment a karterre is...
valami szar van, az opelünkon is volt, ilyen sárgás gelyva, az egész alján...


Üregvédelem, festés után szerelik össze a kocsikat. Az Olaszokat is. Van a baráti körömben Olasz autó (fél évestől 16 évesig. nekem is volt több olasz autóm)
Opelnél is megelőzi az összeszerelést a festés. Igen az alján van, de nem a motoron.


én arra gondoltam, hogy jutott az olajleeresztőre, ez volt az extra az autóra. az nem a motor, csak az alja


Szerintem te direkt nem érted. Én nem hiszem el a fiatos dolgot (alvázvédő)
De ha gondolod, megmondhatod, hogy melyik autógyárban használnak utólagos alvázvédelmet a gyártás során.
YouTube videó

hancurozo Elküldve: 2013-12-25 15:48 Ennyit a szervízekrõl!!!

YELLOW írta:
hancurozo írta:
xlzx írta:
MattM325 írta:

Ne értsd félre, nem megkérdőjeleztem azt amit leírtál, csupán az olajcserét, illetve le nem cserélését vontad kétségbe, erre írtam, hogy igenis ezt teszik, amit mások már bizonyítottak is.


Én a Fiatról tudok így nyilatkozni... barátosnénak van egy kis 500as épp 50ezer km van benne... 45ezernél volt a 3. kötelező szervíz.

Pont bent volt egy ismerősünk, aki szerelő, mondta, hogy ő majd megcsinálja a verdát. Nagy nyugodtan elmentünk vásárolni, amikor csörgött a telefon. "Nem voltatok még szervízben az autóval?" Hát dehogynem, már 2x is.. Ja az jó mert a leeresztő csavaron még ott az alvázvédő és ehhez még biztos nem nyúlt hozzá senki...

Röviden ennyit a márkaszervízekről


Alvázvédő? Új autón? A motor is alvázvédős lett? Kicsit meredek nekem ez a történet.


olasz autó... kitudja
nyomta végig a gép, oszt ment a karterre is...
valami szar van, az opelünkon is volt, ilyen sárgás gelyva, az egész alján...


Üregvédelem, festés után szerelik össze a kocsikat. Az Olaszokat is. Van a baráti körömben Olasz autó (fél évestől 16 évesig. nekem is volt több olasz autóm)
Opelnél is megelőzi az összeszerelést a festés. Igen az alján van, de nem a motoron.

hancurozo Elküldve: 2013-12-25 15:36 Ennyit a szervízekrõl!!!

xlzx írta:
MattM325 írta:

Ne értsd félre, nem megkérdőjeleztem azt amit leírtál, csupán az olajcserét, illetve le nem cserélését vontad kétségbe, erre írtam, hogy igenis ezt teszik, amit mások már bizonyítottak is.


Én a Fiatról tudok így nyilatkozni... barátosnénak van egy kis 500as épp 50ezer km van benne... 45ezernél volt a 3. kötelező szervíz.

Pont bent volt egy ismerősünk, aki szerelő, mondta, hogy ő majd megcsinálja a verdát. Nagy nyugodtan elmentünk vásárolni, amikor csörgött a telefon. "Nem voltatok még szervízben az autóval?" Hát dehogynem, már 2x is.. Ja az jó mert a leeresztő csavaron még ott az alvázvédő és ehhez még biztos nem nyúlt hozzá senki...

Röviden ennyit a márkaszervízekről


Alvázvédő? Új autón? A motor is alvázvédős lett? Kicsit meredek nekem ez a történet.

hancurozo Elküldve: 2013-12-23 19:49 Társalgó

feco7939 írta: Megtörtént egy francia bíróságon:

Egy 70 kmh max. sebességű útszakaszon 250 kmh sebességgel radarba futó autós védőbeszéde a bíróságon :

Tisztelt bíróság valóban láttam egy fehér alapú kör alakú táblát amiben a 70-es szám volt de nem volt semmilyen mértékegység mellette. Ahogy önök is tudjak az 1837. július 4-i törvény kötelezi Franciaországot is a metrikus mértékegység használatára. Továbbá az 1961. május 3-i 65501 számú törvény kimondja hogy a hosszúság mértékegysége a méter és az idő mértékegysége a másodperc. Én el sem tudom képzelni hogy a Belügyminisztérium nem tartja tiszteletben a Köztársaság törvényeit.

Tehát logikus hogy ha nincs odaírva a mértékegység akkor a sebesség alapértelmezés szerint msec-ban értendő. A 70 msec maximális sebesség megfelel 252 kmh-nak. A rendőrök azt mondtak hogy 250 kmh sebességgel autóztam. Nem is vonom kétségbe a rend őreinek pontosságát. Tehát 2 kmh sebességgel a sebességkorlát alatt voltam. Így tisztelettel kérem a bíróságot hogy adjak vissza a jogosítványomat amit egy sajnálatos tévedés folytan vettek el a rend éber őrei.

A magyar KRESZ-ben (11975 KPM-BM rendelet) sincs mértékegység csak az hogy "sebesség" ami így logikusan msec-et jelent!
Másik baki a KRESZ-ben a biztonsági öv amire csak annyi előírás van hogy be kell csatolni de az nincs ott hogy az ember előtt vagy mögötte kell becsatolni!

Read more: http://lopom.hu/#ixzz2oK3mClhL


A mértékegység valós, de a kresz leírja a táblák jelentését. A biztonsági övet pedig ne próbáld beadni a rendőrnek.: A KRESZ 48§ (4) A külön jogszabályban meghatározott M1, M2, M3, N1, N2, N3 kategóriájú gépkocsiban, amelynek meghatározott üléseit biztonsági övvel kell felszerelni, továbbá olyan jármûben, amelynek üléseit biztonsági övvel szerelték fel, az ülésen utazó személynek a biztonsági öv becsatolásával kell magát rögzíteni.

hancurozo Elküldve: 2013-12-23 17:00 Fóliázás

jakuzaa írta:
Coyote írta:
AteszE46 írta:
Coyote írta: gondolkodom azon, hogy a mocitető kapjon karbonfóliát (feketét). Van rajta néhány lakksérülés, kavicsfelverődés.

Szerintetek, jól nézhet ki? A metálfekete fényezéshez passzol a karbon?
Valakinek van ilyen? Nem találok guglival semmit...


Nekem akkor lett rajta lakksérülés, mikor levettem Szerintem jól néz ki, de az enyém már hányadék volt.
Úgy hallottam, a Campona mélygarázsban fóliáznak 5000/elem.


Mitől lett hányadék? Mosástól, vagy napfénytől? Nem szeretnék olyan felületet, ami balhésabb, mint a gyári lakk. Olyat meg főleg nem, ha nem eltávolítható nyom nélkül.

Nem tudom, hogy ez a 4D-e, van róla fotótok, hogy az milyen? Mi a diffi?

Még morfondírozok, hogy mi legyen, mert általában M packettes, shadow line (fekete ablakkeretes, fekete vesés), rommá ültetett példányokon láttam, az enyém viszont pont nem ilyen (króm packett (króm vese, króm ablakkeret, plusz világos bőr, tehát inkább elegáns, mint sportos), lehet, hogy nem passzolna a képbe a karbon mocitető.


A galériámba tettem fel egy képet,a kézifékkaromról. Nézd meg. Egyébként az enyémnek is
bézs a belseje,fa berakással,de én az egészet átkarbonoztam,és nem néz ki rosszul a karbon-bézs variáció. Ha lesz időm,lefotózom a belsejét is,ott talán jobban látszik a minta. A kocsi külseje az persze más téma. Én is be akarom majd fóliázni,de csak a tetejét. A motorháztető fólia nekem sem jön be,de "ízlések és pofonok". És az is biztos,
hogy ha jól felrakják,akkor leszedéskor visz mindent,mint a piros hetes
Üdv: J


Nem visz az semmit, ha gyári, vagy ha jó minőségű a fényezés. ("csomagoltam" már ki autót) Akkor szedi le a lakkot, ha volt festve és a szín és a lakkréteg felhordása között nem tartották be az időket. (megszáradt a festék, mire a lakk rákerült.

hancurozo Elküldve: 2013-12-21 10:40 320d Motor

Pocses írta:
ateszka86 írta:
hancurozo írta:
ateszka86 írta:
hancurozo írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta: Sziasztok.Amikor ilyen -5fokba elindítottam a kocsit kint kb 6óra állás után. Ilyen csörgő,csattogó hangot adott ki a motor kb. 20masodpercig :s nem tom mi lelte. Eddig ilyent nem csinált. Lehet az izzítógyertyák mentek ki? mondjuk azok tavaly télen voltak cserélve....


hidrotőke? bár 20sec alatt halkul el, akkor jó lassan ér oda az olaj, ami nem jó.


kint volt éjszaka lefagyva minuszokba, remélem csak anank tudható be.


Ha nem a belevaló olaj van benne, akkor tud csörögni a hidrotőke. Milyen olajat használsz?


5w30 bmw.


Azzal pedig nem szabadna a hidrotőkének csörögni. (hacsak, indítás után neked is fel kell töltődnie az olajszűrő háznak)
Nekem is éjszakázott kint, de soha nem volt ilyen gondom.
Jó lenne hallani. (honnan csörög, milyen a csörgés) Nehéz így, mert nem halljuk.


olyan láncos hangaj van talán, de inkabb nem mondok semmit, mert én már mindnet beleképzelek


Ha a lánc lenne, akkor az szerintem folyamatosan szólna.


Nem feltétlenül szólna állandóan. Olajnyomás állít után a láncnyúlásnak. Viszont a láncfeszítő csak egy irányba mozoghat. (nem lazulhat vissza)

hancurozo Elküldve: 2013-12-21 09:32 320d Motor

ateszka86 írta:
hancurozo írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta: Sziasztok.Amikor ilyen -5fokba elindítottam a kocsit kint kb 6óra állás után. Ilyen csörgő,csattogó hangot adott ki a motor kb. 20masodpercig :s nem tom mi lelte. Eddig ilyent nem csinált. Lehet az izzítógyertyák mentek ki? mondjuk azok tavaly télen voltak cserélve....


hidrotőke? bár 20sec alatt halkul el, akkor jó lassan ér oda az olaj, ami nem jó.


kint volt éjszaka lefagyva minuszokba, remélem csak anank tudható be.


Ha nem a belevaló olaj van benne, akkor tud csörögni a hidrotőke. Milyen olajat használsz?


5w30 bmw.


Azzal pedig nem szabadna a hidrotőkének csörögni. (hacsak, indítás után neked is fel kell töltődnie az olajszűrő háznak)
Nekem is éjszakázott kint, de soha nem volt ilyen gondom.
Jó lenne hallani. (honnan csörög, milyen a csörgés) Nehéz így, mert nem halljuk.

hancurozo Elküldve: 2013-12-21 08:48 320d Motor

ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta: Sziasztok.Amikor ilyen -5fokba elindítottam a kocsit kint kb 6óra állás után. Ilyen csörgő,csattogó hangot adott ki a motor kb. 20masodpercig :s nem tom mi lelte. Eddig ilyent nem csinált. Lehet az izzítógyertyák mentek ki? mondjuk azok tavaly télen voltak cserélve....


hidrotőke? bár 20sec alatt halkul el, akkor jó lassan ér oda az olaj, ami nem jó.


kint volt éjszaka lefagyva minuszokba, remélem csak anank tudható be.


Ha nem a belevaló olaj van benne, akkor tud csörögni a hidrotőke. Milyen olajat használsz?

hancurozo Elküldve: 2013-12-20 19:24 Gumiabroncs

YELLOW írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Sziasztok csávókáim
Kíváncsi vagyok a tapasztalt kollegákra,hogy facelift e46-ra hátra rá lehet-e rakni a 245/40R17 gumit,ha 35-ös az ET??Nem fog beleküldeni a sárvédőívbe?Eibach 3cm ültetés van alatta,elöl megy rá a sima225/45 r17 et35.Köszi aki tud segíteni!


szeva csávókám!

el fog férni, elvileg úgy ahogy nekem. nekem ET40-van, viszont neked kisebb a nyomtáv 5-5mm-rel hátul. tehát ugyanúgy fog állni mint nekem. elől simán elfér.


Miért neked is 245/40 van hátul?


aha, csak annyi, hogy 8" széles felnin

Hát ha neked is ez a méret van et40-el akkor nekem is elfér,mert az et35-el még beljebb vagyok,annyi hogy 3 cm-t ültetve van


nem vagy bentebb... látom nem vágod ezt az ET-t. minél kisebb a szám, annál kintebb van a felni széle. pont ugyanúgy fog állni mint nekem. mert neked 5mm-rel kisebb az ET, mint nekem, tehát annyival kintebb van (nekem ez a kombó nem férne már el, csak ha peremeznék), de neked 5mm-rel ksiebb a nyomtáv oldalanként, ergó ugyanott vagy. nekem 35-ös az ültetés. tehát amivel kintebb van a felni, a kerékagy annyival bentebb, ha így érthetőbb.


Csak azt magyarázd meg,nekem miért lenne kisebb a nyomtáv,neked nem e46-od van?


de, de a kis motorosoknak nagyobb a nyomtáv. fogod magad és kinyitod a kezelési könyvedet oszt meglátod. ha nincs, akkor Te bajod. még a végén én leszek a hibás...


igazad van,mindig a gyengébb autók szélesebbekFerrarik már egy nyomon haladnak


le vagy te sajnálva, az ilyen nem érdemel segítséget. remélem más is látja.
utána néztél? nem! idejössz kérdéssel, normálisan válaszolnak, aztán meg...


Te jelów!Te mindig mindenkivek kukacoskodsz!Kicsit visszavehetnél!Túl sokat tudsz!


ember (bár nem anank tűnsz) normális vagy? még majd én érzem már magam hülyének. te kukacoskodsz. csak azért mert állandóan kötekedsz et is, minót a többiek, akkor nem kell elhinni amit mondok, hanem már meg akarod nekem magyarázni?
szerintem ne csodálkozz ha majd egyszer senki nem fog neked segíteni. és hergeled tovább a dolgot, ahelyett, hogy utána néznél, és lírnád, hogy bocs jelów (ha már erre is paraszt vagy) igazad volt. tudom nehéz ilyet írni. más sem szokta.


Igaza van YELLOW-nak. Nem egyforma az e46 nyomtáv. Motortól függ. Minnél kisebb az ET annál kijjebb lóg a kasztni alól. Nekem a nyári 8x17" Et35 de pont elfér a 225/45 (320d-n)

hancurozo Elküldve: 2013-12-20 18:47 Légtömegmérõ

kalmaristi írta:
Tano írta:
kalmaristi írta: Üdv!
Azt szeretném kérdezni valaki tudja a motorvezérlés honnan veszi a beszívott levegő hőmérsékletének adatát?
Ma diagra kötöttük a gépet A BC -3 C mutatott üzemmeleg motornál a vezérlő -41 szerint
adagolja a benzint


Általában a légtömegmérőbe van integrálva, vagy pedig a beömlőre van rátéve néhány motortípusnál. Milyen típusú a motorvezérlőd? A WDS-ben meg tudod keresni hogy a tiedben melyik változat van.

Köszi!
Csak a BC jeladóját akarják kicserélni! De itt régebben olvastam valahol hogy a motorvezérlés nem arról kapja a jelet!!


Nincs hozzá köze. (ha onnan kapná a jelet akkor ott is a BC adatot adná) A 320d-ben biztos, hogy a légtömegmérőben van. Ami a kezemben volt autó, azokban is ott volt. Keress másik szerelőt. (vagy valamelyik cimborától kérj kölcsön légtömegmérőt, kiszűrni a kábelszakadást)

hancurozo Elküldve: 2013-12-20 08:26 Mi lehet a baj?

Hammon írta: Sziasztok!

Már többször írtam,1999-es 320D E46 megtorpanásról.
Ott tartunk,hogy üzemanyag szivattyú kicserélve.Jeladós porlasztó kicserélve.Folyamatosan ezt a 2 dolgot írta ki. Csere után ismét a jeladós porlasztót írja ki, és ugyan úgy random megtorpan az autó.Teljesen mindegy,hogy hideg-vagy meleg a motor.Olyan mintha elvenné valami tőle az anyagot.....Már az ECU-ra gondolunk,hogy meg lett babrálva,vagy az immo ugat bele......kezdem feladni.....HELP

Most hallottam olyat,hogy gázpedál jeladó is lehet....


Ne add fel. Lehet légtömegmérő is. Valakitől kérj kölcsön egy légtömegmérőt (ha nincs lehetőséged élőadat olvasásra) De ha rosszul van beállítva a turbó, akkor is torpanhat. (mikor a túltöltés miatt hirtelen átállítja a terelő lapokat)

hancurozo Elküldve: 2013-12-18 19:31 Motorolaj

siki68 írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2002-es 318i 143 lóerős autóm. Az utóbbi félévben elkezdte enni az olajat.Már 600-800 kilóméterenként utána kell töltenem.Egy szerelő azt mondta,hogy ez egy egyszerű,de nagyon tartós motor,csak a szelepszár tömítéseket és esetleg a hidrotőkét kell cserélni. Javasolta azt is,hogy az 5-30-as olajat esetleg kicsit vastagabbra cserélné. Ez lehet a gond? Az autóban egyébként 320.000km van.Segítségeteket előre is köszönöm.


Szelepszár szimeringnél eheti az olajat. (ha már nem tömít, motorféknél (zárt pillangószelep) vákum van a szívócsőbe, és átszívja a szelep mellett az olajat. gázelvételnél kékes füst)
Az olajfogyasztásnak viszont nincs köze a hidrotőkéhez. (csak akkor cseréltesd, ha rosszak)
Lehet kopott motor (dugattyúgyűrűk kopása) Akkor a gyűrűk miatt marad olaj az égéstérben. (gyorsításnál kékes füst)
Én nem raknák bele más olajat, csak ami belevaló. (még akkor is, ha 700e-t futott)

hancurozo Elküldve: 2013-12-18 14:56 Mi lehet a baj?

csaki91 írta:
batigol09 írta:
csaki91 írta: Üdv mindenkinek
Lenne egy apró gubamcom az izzításnál.
Eddig ugy mentem az autóval hogy 4ből 3 izzítógyertya nem volt jó erre a bmwszalonba jött rá a srác amikor lekérdezte az autót
Na most kicseréltem 4 vadiúj bosch gyertyára
De a lekérdezésnél most is az izzításra panaszkodik.
Valakinek valami tippje esetleg?!
Előre is köszi


Izzítás elektronikát cseréltél?


Nem cseréltem mert lekérdezéskor azt mondta a srác hogy 4ből 3 nem gyertya nem jó és hogy azt kell cserélni


Lehet, hogy azért megnéztem volna őket kiszerelve feszültség alatt. (lehet, hogy semmi bajuk, csak szar az elektronikád)