hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2013-12-18 14:54 Mi lehet a baj?

csaki91 írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
csaki91 írta: Üdv mindenkinek
Lenne egy apró gubamcom az izzításnál.
Eddig ugy mentem az autóval hogy 4ből 3 izzítógyertya nem volt jó erre a bmwszalonba jött rá a srác amikor lekérdezte az autót
Na most kicseréltem 4 vadiúj bosch gyertyára
De a lekérdezésnél most is az izzításra panaszkodik.
Valakinek valami tippje esetleg?!
Előre is köszi


ha jól olvastam az eddigieket a fórumon, akkor nem annyi, hogy csak kicseréled és kész, hanem diaggal, hozzá kell pászítani a géphez.


Nem hiszem. Viszont az izzítás vezérlő is rossz lehet.


Azt lekérdezéskor irta volna az auto nem? :O


Nem biztos, hogy hibát ír be. Nem minden a hibatároló (nem csak abból áll az autó hibafeltárása). Szerinted batigol09 miért kérdezte, hogy cserélted-e az izzítás elektronikát.

hancurozo Elküldve: 2013-12-18 14:44 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
csaki91 írta: Üdv mindenkinek
Lenne egy apró gubamcom az izzításnál.
Eddig ugy mentem az autóval hogy 4ből 3 izzítógyertya nem volt jó erre a bmwszalonba jött rá a srác amikor lekérdezte az autót
Na most kicseréltem 4 vadiúj bosch gyertyára
De a lekérdezésnél most is az izzításra panaszkodik.
Valakinek valami tippje esetleg?!
Előre is köszi


ha jól olvastam az eddigieket a fórumon, akkor nem annyi, hogy csak kicseréled és kész, hanem diaggal, hozzá kell pászítani a géphez.


Nem hiszem. Viszont az izzítás vezérlő is rossz lehet.

hancurozo Elküldve: 2013-12-18 12:15 Üzemanyag fogyasztás

Superpippo írta: Sziasztok.Tankoltam ma reggel 389 ft-ért egy Agip Expressz őnkiszolgáló kúton 95öst. Mostanába Agipon tankolok, (nem csak azért mert olcsó az Agip önkiszolgáló) és néha Omw kúton is szoktam.Agip is Moltól veszi az üzemanyagot, és a saját adalékait teszi bele.Az a tapasztalatom, hogy Agip üzemanyagból és Omwből jobban fogyaszt a kocsi ha egy két decivel is.


Nekem csak a motorom benzines, de már én is csak Agip-on tankolok. Szerintem is nagyon jó a benzinük (a gázolaj is). Motornál nagyon észrevenni a különböző minőségű benzineket. (más adalékokat)

hancurozo Elküldve: 2013-12-17 20:14 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

A következő a problémám, az autó 2 nap! állás után már nehezebben indul.. azaz eddig pl tekert 2őt mire beindult, most 4et, 5öt. Üzemmelegen pöccre természetesen. Alapjárat tökéletes, nem ingadozik, nem füstöl minden ok. Akkumulátor lehet a probléma, vagy vmi üzemanyagellátási probléma szerintetek? (porlasztócsúcs stb)
köszi


mint a másik topic-ban is, én az izzítás felé kutakodnék


Ez inkább üzemanyagrendszer probléma. Az izzítógyertyának nem számít mennyit áll a kocsi. Ha működik, akkor 3 hét állás után sincs vele gond. Nem csak akkor működnek, ha naponta kell izzítaniuk.


igazad van lehet üzemanyag nyomás elvesztés gond, de egy rossz izzító, hidegben egyre rosszabbul izzít, ugye ha meleg a blokk, az sokat segít rajta.


"A következő a problémám, az autó 2 nap! állás után már nehezebben indul"
tehát 1 nap után nincs gond (az én olvasatomban) Akkor nem izzítás.
Ha rosszul fogalmazott, akkor valóban lehet izzítás is. (nagyon sok egyéb mellett)

hancurozo Elküldve: 2013-12-17 19:59 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

A következő a problémám, az autó 2 nap! állás után már nehezebben indul.. azaz eddig pl tekert 2őt mire beindult, most 4et, 5öt. Üzemmelegen pöccre természetesen. Alapjárat tökéletes, nem ingadozik, nem füstöl minden ok. Akkumulátor lehet a probléma, vagy vmi üzemanyagellátási probléma szerintetek? (porlasztócsúcs stb)
köszi


mint a másik topic-ban is, én az izzítás felé kutakodnék


Ez inkább üzemanyagrendszer probléma. Az izzítógyertyának nem számít mennyit áll a kocsi. Ha működik, akkor 3 hét állás után sincs vele gond. Nem csak akkor működnek, ha naponta kell izzítaniuk.

hancurozo Elküldve: 2013-12-17 18:19 ABS-rõl általában

zoli900 írta:
Tano írta:
zoli900 írta: Sziasztok!
Olvastam olyat,hogyha 5 mp-ig nyomom az ASC gombot,akkor az összes vezetési segédlet megszűnik,mert ha csak épp,hogy megnyomom akkor elvileg még egy része beleavatkozik.
Nekem ez valahogy nem működik,elvileg ha hosszan nyomom kéne világítnaia a kézifék lámpának sárgán.
Nekem csak bedobott a rendszerbe egy Can-Bus hibadot,amit gyorsan töröltem is
Kérdésem,hogy nálam ez miért nem működik?

Üdv


Jó lenne tudni, mi van az autódban. Sima ASC vagy ASC+T? Ha csak ASC, akkor az csak kipörgésgátló, nem menetstabilizátor. És csak egy gombnyomás a kikapcsolása, nem kell hosszan nyomvatartani. A diag mit mutat, milyen vezérlő van a tiedben?


Ha jól tudom van benne menetstabilizátor is,ezt az INPA hol írja,hogy milyen a vezérlő?


A tied még a régi. Abban nincs menetstabilizáló, csak kipörgésgátló. Azt a ASC gomb egyszeri megnyomásával ki tudod kapcsolni. A facelift utániban van csak menetstabilizáló. Hidd el amit Tano írt.

hancurozo Elküldve: 2013-12-17 08:55 ABS-rõl általában

YELLOW írta:
zoli900 írta: Sziasztok!
Olvastam olyat,hogyha 5 mp-ig nyomom az ASC gombot,akkor az összes vezetési segédlet megszűnik,mert ha csak épp,hogy megnyomom akkor elvileg még egy része beleavatkozik.
Nekem ez valahogy nem működik,elvileg ha hosszan nyomom kéne világítnaia a kézifék lámpának sárgán.
Nekem csak bedobott a rendszerbe egy Can-Bus hibadot,amit gyorsan töröltem is
Kérdésem,hogy nálam ez miért nem működik?


Üdv


én úgy tudom ASC-nél nincs ilyen, ott max akkor ha kiveszed a biztosítékot


De van ilyen. De csak egyszer kell megnyomni. A kikapcsolt állapotot a fordulatszám és a kilométeróra között (közvetlenül a kilométer számláló felett) sárga visszajelző mutatja.
Itt csak a hátsó kerekek kipörgését tudod kikapcsolni. (nincs benne más "vezetési segédlet")

hancurozo Elküldve: 2013-12-14 17:24 330d motor

ember84 írta:
compact írta:
si3rrabravo írta:
Csabi056 írta: Sziasztok, autóvásárlás elött állok és nagyon kacsingatok a e46 330d felé 204LE nem hangzik rosszul.
Aki ilyet használ az elmondaná kb mennyit fogyaszt neki az autója városban, ill autópályán?
Sokat olvastam, tudom, hogy kartergázszüröt kell cserélni, ill szívósorban a lapátokat ellenörizni, ezenkívül mik azok amik nagyobb gondot okozhatnak? Amikre oda kellene figyelni, ilyen tipushibafélék?
Válaszokat elöre is köszönöm!


Közel 100ezer km-t tettem bele 3 év alatt a 30d-be, ezalatt cseréltem 1x ékszíjtárcsát, 1x felújítattam a turbót és 1x kicseréltem a komplett futóművet, lengőkarok, kormányösszekötők, stabilizátorpálcák, lengéscsillapítók. Kartert 3 körönként cserélek. Lendkerék/kuplung cseréig még nem értem el, de gyanítom hamarosan nálam is megérkezik a probléma Én sima omv dieselt tankolok télen nyáron, eddig nem volt problémám. 10ezrenként olajcsere, télen 5w30, nyáron 5w40. Nem füstöl, nem eszi az olajat. 2 évente cserélem a hűtőfolyadékot. Cseréltem komplett féket, de ez ugye kopó dolog.

A motor még egyszer sem hagyott cserben, fogyasztás nálam így alakult 7,5 ~ 70% rövid városi távok 30% pálya. Pörgős nyomatékos, de lehetne még egy kis kraft benne. Olyan 250le és 500 körüli nyomatékkal jobban kibékülnék!



Kollár Szabolcs 65e Ft-ért megoldja a teljesítménnyel kapcsolatos problémádat!


Sztem meg kell venni egy 535d-t,vagy benzinesbe m5-öt,az majd megyNem a gyári mérnököket megcsúfolva butaságot csinálni.


Nem a mérnök van megcsúfolva. A mérnöknek igazodnia kell a biztosítási lépcsőkhöz. Anno a 20d is azért lett pont 100Kw. (101-től más besorolásba tartozott a "nyugati" országokban)

hancurozo Elküldve: 2013-12-13 16:36 Társalgó

Van néhány érdekes megoldás.
http://passport.blog.hu/2013/1..._egnek_all

hancurozo Elküldve: 2013-12-12 16:10 Mi lehet a baj?

Darius írta:
hancurozo írta:
Hammon írta:
Darius írta: Sziasztok!Az autó egy 2002es E46 318d sedan még az adagolós 204D1 motorkodú.Az alábbi problémával szembesültem,hidegen reggel első indításnál miután beindult a motor erősen rázza a kasztnit,és bele bele-ránt,egyenetlen az alapjárat,eléggé füstöl.Miután bemelegedett megszűnik a probléma.Az auton most lett adagolo cserélve,még az előző tulaj,illetve külföldi volt az auto és 6-7 hónapig állt pont adagoló probléma miatt.Most megy majd szerelőhöz diag kiolvasásra,de addig is a kérdésem annyi lenne hogy mi lehet a problémája?


Nekem nagyon hasonló a hibám....szombaton viszem leszereltetni az adagolót.De közben ezt találtam:

Szia.Tuti adagoló hiba mégpedig mennyiségi mágnesszelep hiba.Ti más részét jaívtottátok előltöltés hiba ilyet nem csinál.Vezérlőt kell cserélni mágnesszeleppel együtt.

ELŐZMÉNY:
Sziasztok BMW 320 d VP44 adagolóval. Beindul megy 5-10 mp-et elkezd rángatni,dadogni alapjáraton,leáll.Ha rángatáskor finoman elkezdem adni a gázt dadogva felveszi a fordulatot, elkezd éktelen kéket füstölni.
Közlekedni nem lehet vele,rángat. Hibakód nincs benne.A turbo, adagoló felujitott.Van valakinek ötlete


Lehet porlasztó, a tankban lévő szivattyú eltömődött szűrője, üzemanyag szűrő (finomszűrő), izzítógyertya, és még rengeteg mechanikai hiba.



A motordiagnosztika remélem kideríti....



Az adagolós nincs túlbonyolítva. Nem minden a diagnosztika. (A tökéletlen égést honnan állapítaná meg?)
Amiket leírtam, azokat nem. A tankban lévő szivattyú kiszed, megnéz. Izzítógyertyák egyenként kimér (és még akkor sem biztos, hogy jók) Porlasztót sem fogja beírni. (neked csak 1 jeladós porlasztód van)
Sok olyan dolog van, amit otthon (szerszámot és pici műszaki érzéket feltételezve) meg tudsz nézni minden költség nélkül.

hancurozo Elküldve: 2013-12-12 15:48 Mi lehet a baj?

Hammon írta:
Darius írta: Sziasztok!Az autó egy 2002es E46 318d sedan még az adagolós 204D1 motorkodú.Az alábbi problémával szembesültem,hidegen reggel első indításnál miután beindult a motor erősen rázza a kasztnit,és bele bele-ránt,egyenetlen az alapjárat,eléggé füstöl.Miután bemelegedett megszűnik a probléma.Az auton most lett adagolo cserélve,még az előző tulaj,illetve külföldi volt az auto és 6-7 hónapig állt pont adagoló probléma miatt.Most megy majd szerelőhöz diag kiolvasásra,de addig is a kérdésem annyi lenne hogy mi lehet a problémája?


Nekem nagyon hasonló a hibám....szombaton viszem leszereltetni az adagolót.De közben ezt találtam:

Szia.Tuti adagoló hiba mégpedig mennyiségi mágnesszelep hiba.Ti más részét jaívtottátok előltöltés hiba ilyet nem csinál.Vezérlőt kell cserélni mágnesszeleppel együtt.

ELŐZMÉNY:
Sziasztok BMW 320 d VP44 adagolóval. Beindul megy 5-10 mp-et elkezd rángatni,dadogni alapjáraton,leáll.Ha rángatáskor finoman elkezdem adni a gázt dadogva felveszi a fordulatot, elkezd éktelen kéket füstölni.
Közlekedni nem lehet vele,rángat. Hibakód nincs benne.A turbo, adagoló felujitott.Van valakinek ötlete


Lehet porlasztó, a tankban lévő szivattyú eltömődött szűrője, üzemanyag szűrő (finomszűrő), izzítógyertya, és még rengeteg mechanikai hiba.

hancurozo Elküldve: 2013-12-12 14:11 Társalgó

Neo954 írta:
YELLOW írta:
viszont ha mostanság, csak így indítgatva van, akkor simán lehet habos, ha nem tud kipárologni a víz az olajból (nem hűtővíz). azt kell megnézni, hogy hosszabb út útán másnap milyen.
nem mellesleg ez a téma kb pont annyira szezonális, mint az akkumulátor hibák, vagy a termosztát gondok. mindig télen, a hideg beköszöntével jönnek elő. télen nagyon úgy látni mintha fehér füst lenne, de csak az a kipuff melege pára formájában, mikor kikerül. parsze írja, hogy bemelegedve nem látni. dízelnél hidegen, normális. főleg abban a formában, hogy indítasz, semmi pár másodperc után meg jön a fehér füst. ami akár kipufban maradt kondenzvíz is lehet.


Ezt az "olajvizesedést" én még nem tapasztaltam soha, az indítás utáni pára az okés de az a kipufogó miatt van.
Hogy juthat az olajba vízpára? A kartergáz elvezetésen keresztül vagy hol?


Dieselnél nagyon ritkán fordul elő (benzinesnél is csak kis ccm-es BMW-nél láttam ilyet). Főleg a VW 1.6 8v motorjaira jellemző. Mikor a karterszellőztetés nem működik rendesen. A szellőztetés a szívócsőbe van bekötve, ahol a szívó motoroknál elég nagy gázlengés alakul ki.

hancurozo Elküldve: 2013-12-11 18:11 Index relé

gyenlac írta:
hancurozo írta:
gyenlac írta: Sziasztok!

Ha bekapcsolom a bal indexet elkezd gyorsan villogni. Mindegyik izzo jo, de a bal hatso lampaban az index helyett a helyzetjelzo villog.Befujtam minden csatlakozot contact spray-vel es a biztositekokat is megneztem.


Én azért kicserélném azt a hátsó izzót.


Kicsereltem a jobb oldali izzora de semmi. A bal odali "rosszat" a jobb oldalira es ott mukodik.Nem izzo problema.


Akkor "test" probléma.

hancurozo Elküldve: 2013-12-11 18:03 Index relé

gyenlac írta: Sziasztok!

Ha bekapcsolom a bal indexet elkezd gyorsan villogni. Mindegyik izzo jo, de a bal hatso lampaban az index helyett a helyzetjelzo villog.Befujtam minden csatlakozot contact spray-vel es a biztositekokat is megneztem.


Én azért kicserélném azt a hátsó izzót.

hancurozo Elküldve: 2013-12-10 17:28 Kipufogo füst!

viktor írta:
Elképzelhető, hogy ott is lenne mit takarítani. Bár amikor ebből az okból kifolyólag hengerfejes lett a 20d-m, akkor a hengerfej és a többi hozzá tartozó alkatrész egyáltalán nem volt tele dzsungával. Pedig 200 ezer felett volt a km. Lehet, hogy a befolyt hűtővíz lemosta



Ezzel nem mondtál hülyeséget. A közvetlen befecskendezéses (benzines) motorok legnagyobb problémája pont az, hogy nincs ami lemossa (engedi a kialakulását) a lerakodást. Ellenben a szívócsőbe juttatott benzin tisztán tartja a szelepeket.
A dieselnél sincs semmi ami ezt megtenné, ezért van a lerakódás.