hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2013-12-10 15:17 Kipufogo füst!

viktor írta:
Puli írta:
viktor írta:
Tano írta:
Puli írta: Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő

Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!


Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.


Ez egy hőcserélő, aminek a belsejében hossz irányú csövecskék (lyukak) vannak, amiken a visszavezetett kipufogógáz áramlik. A csövecskék körül pedig kering a hűtővíz.
Keletkezik benn egy repedés és ott szivárog be a hűtővíz. Amit az után beszív a motor az égéstérbe. Ezért látszik a fehéres gőz (kipufogó) a kocsi mögött. Ami alap esetben is van (minimális), de csak addig, amíg a kipufogó rendszer fel nem melegszik és el nem párolog belőle a kicsapódott kondenzvíz.
Az a buli az egészben, ha ledugózod az egérszelepet,(mint ahogy sok okos javasolja csere helyett, vagy teljesítmény növekedés remélve) akkor nem látod a figyelmeztető gőzfelhőt és csak akkor veszed észre, hogy rossz a hőcserélő amikor már hengerfejes lett az autó.
Nekem már ment tönkre, kb 2km alatt elitta a vizet és hengerfejes lett az autó.
2000-es 20d volt az is.



Nekem kb. 2 hónapja volt hengerfejes! Elöregedett a tömítésem és átfolyt a vizem...
DE kb azóta fogy a vizem... már egy csövet cseréltünk,de még mindig és nagyon úgy tűnik,hogy mivel sehol nem látunk folyást így az EGR-nél van valami! Szét kellene szedni! Egyik nap sort is kerítünk rá! De őszintén legszívesebben én is ledugóznám!


Azt hiszem félre értesz valamit. Ez kipufogó gáz hűtő, azért hogy a visszavezetett gáz ne legyen forró, nem tudod kiiktatni. Ha ledugózód az egr szelepet attól még az egr hűtő folyni fog csak nem az égéstérbe kerül a víz. Tehát ezt mindenképpen ki kel cserélni, ha dugózol, ha nem. Az egr szelepet meg le lehet venni és ki lehet takarítani, kb olyan bonyolult mint az alapjárati motor takarítása. De ez mindenkinek a saját gondja, hogy hogyan buherálja meg az autóját. Egyébként, ha leveszitek azt a hűtőt, akkor nyomáspróbával meg lehet nézni, hogy ereszt e. És ha már a kezedben van látni fogod, tele van fekete beleégett korommal. Lehet, hogy már alig megy keresztül rajta a gáz. Így pedig az egr szelep sem működik, mert nincs mit áteresszen.



Teljesen igazad van. De nem csak az EGR szelepedet kell takarítani, hanem a szívócsonkot és a hengerfej szívóoldalát is. A hengerfejben a szelepszárakat, szívócsatornát nem olyan egyszerű kitakarítani. (főleg úgy, hogy nem veszed le a hengerfejet)

hancurozo Elküldve: 2013-12-10 15:01 Kipufogo füst!

Puli írta:
viktor írta:
Tano írta:
Puli írta: Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő

Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!


Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.


Ez egy hőcserélő, aminek a belsejében hossz irányú csövecskék (lyukak) vannak, amiken a visszavezetett kipufogógáz áramlik. A csövecskék körül pedig kering a hűtővíz.
Keletkezik benn egy repedés és ott szivárog be a hűtővíz. Amit az után beszív a motor az égéstérbe. Ezért látszik a fehéres gőz (kipufogó) a kocsi mögött. Ami alap esetben is van (minimális), de csak addig, amíg a kipufogó rendszer fel nem melegszik és el nem párolog belőle a kicsapódott kondenzvíz.
Az a buli az egészben, ha ledugózod az egérszelepet,(mint ahogy sok okos javasolja csere helyett, vagy teljesítmény növekedés remélve) akkor nem látod a figyelmeztető gőzfelhőt és csak akkor veszed észre, hogy rossz a hőcserélő amikor már hengerfejes lett az autó.
Nekem már ment tönkre, kb 2km alatt elitta a vizet és hengerfejes lett az autó.
2000-es 20d volt az is.



Nekem kb. 2 hónapja volt hengerfejes! Elöregedett a tömítésem és átfolyt a vizem...
DE kb azóta fogy a vizem... már egy csövet cseréltünk,de még mindig és nagyon úgy tűnik,hogy mivel sehol nem látunk folyást így az EGR-nél van valami! Szét kellene szedni! Egyik nap sort is kerítünk rá! De őszintén legszívesebben én is ledugóznám!


Én ledugóztam. (kövezzetek meg érte) Nem a teljesítmény miatt. (nem érezhető semmi, talán csak nehezebben melegszik be) Ha valaki nem veszi észre, hogy elfogyott a hűtővíz (világít az ikon a műszerfalon) az a vezető hibája.
Most nem kell állandóan takarítanom a szívócsövet, és az egr-t.

hancurozo Elküldve: 2013-12-09 18:22 Heeelp...!

Neo954 írta:
kecsurobi írta:
kecsurobi írta: Üdv
Az szeretném megkérdezni hogy hol kell teljesen leengedni a hütövízet a bmw 320d ből,
mert szerintem csak egy része folyt ki a hötönek az alsó sarkában volt egy kék csavar azt csavartam ki de nem jött ki minden víz külön kel leenegedni a kiskört is?


Nem cserélt még senki hütövizet?



Szia!

Valószínűleg a blokkban benne maradt a folyadék, a termosztát és a hűtő közti csövet bontsd meg, és akkor kifolyik a motorból is, ha nem akkor passz.

Szerk.: Hülyeséget írtam! (mert az a cső direktben rámegy a hűtőre, és abból ha kifolyik akkor az már kifolyt amikor kiengedted az alján a csavarnál.) Inkább a termosztátot vedd ki, de ha megbontod lehet kell új tömítés hozzá.

Üdv.:Neo



Úgy sem jön le az összes. A motor jobb oldalán van egy csavar. (nem rögzít semmit csak be van csavarva a motorba) Azt kitekerve teljesen le tudod engedi.
A légtelenítésre majd figyelj, ha töltöd fel. (ez 318i de ilyet keress: http://img355.imageshack.us/im...1stou0.jpg http://forum.e46fanatics.com/a...1247346242 )



hancurozo Elküldve: 2013-12-06 08:06 Társalgó

YELLOW írta: csak jól megmondom már én is. aki ismer az tudja, hogy vannak ám összeesküvés elméleteim. tehát mindig gyanús valami. most is. persze nem úgy. igaz annyira nem követem nyomon, mert pont nem érdekel, az a ribi.
de itt semmi köze a dolognak ahhoz, hogy épp BMW-vel, ment, mehetett volna akármivel. az is tény, hogy inkább pont menekíteni akarják. ez a rogán is.... kitudjamiylen pénzeket ajánlottak már azoknak akik mellette állnak. magyar embert a legkönnyebb pénzzel megvenni, és az van rezesoboának. szóval szerintem felesleges olyan összeesküvést gyártani, hogy mert bmw, mert gazdag. mrmint az tény, hogy példát akarunk statuálni, de gyanítom, megint szépen megy a kenőpénz, aztán még majd kártérítést kell fizetni neki az államnak, azaz nekünk. na majd akkor sajnáljátok.


Mivel te fogékony vagy az ilyenre: http://hvg.hu/itthon/20131015_...eferhetetl

hancurozo Elküldve: 2013-12-03 20:50 Termosztát

SP_323i írta:
Tano írta:
SP_323i írta: Lehet, hogy rosszul tudom, de az EGR termosztát nem mást szabályoz, mint hogy mennyi kipufogó gáz jusson vissza a szívó oldalra. Ez főleg hideg motornál fontos, hogy tökéletesebb legyen az és stb stb...
Szóval egyáltalán nem párhuzamos vízkörökről van szó, mivel nem két hűtőkörről beszélünk! Kicsit talán hüle az elnevezése is, hogy termosztát, mert 1ből arra gondola az ember, hogy az is vmi vizkört szabályoz, pedig csak a kipuffgáz visszaáramlást szabályozza nem üzemmeleg motornál.
Emiatt van az, hogy a helytelen működése hatással van a motor melegedésére.
Amúgy érdemes lenne még egy EGR szelep tisztítás vagy megsasolás is, mert lehet, hogy jó a termosztát csak az EGR szelep úgy meg van szorulva, hogy nem engedi át a fupuff gázt.


Igazad van, rosszul tudod.
Kevered az EGR termosztátot (ami az EGR hőcserélő tetején található fekete cső) az EGR szeleppel.
Az EGR hőcserélőn vizet áramoltatnak keresztül hogy hűtsék a visszavezetett kipuffgázt. Ezt egy kis termosztát szabályozza.
Compact kolléga téved annyiban, hogy ez sosincsen zárva teljesen, tehát át tud fújni a teljesen jó állapotún is.


Az ERG termosztátot nem keverem az EGR szeleppel
Viszont
"Az EGR hőcserélőn vizet áramoltatnak keresztül hogy hűtsék a visszavezetett kipuffgázt. Ezt egy kis termosztát szabályozza."
Ez kimaradt nálam...
Ezek szerint akkor van még egy temosztát
ETK ábrát tudtok róla, mert termosztátra csak 2db dob fel az ETK a nagyot, meg a fekete cumót a hőcserélő tetején:
http://www.realoem.com/bmw/par...spid=47665


De az első hozzászólásod szerint kevered.
Tano jól leírta neked.
Összesen kettő van.
Nem azt szabályozza.
De párhuzamos vízkörről van szó.
Vízkört szabályoz. Nincs köze az átengedett kipufogógáz mennyiségéhez.

hancurozo Elküldve: 2013-12-03 19:31 Termosztát

SP_323i írta:
tibee01 írta: Szia!

Természetesen nem hiányzik az EGR-termosztát cseréje, szóval ha nem muszály nem cserélem!

DE! Sajnos nem tudom, hogy mely köröket kapcsol a "nagy termosztát" és mely köröket az EGR-é. Ahogy olvasgattam, az EGR-é sem csak az EGR hűtőt, vagy igen? Ha jól sejtem 2 párhuzamos ágról van szó. Ha esetleg erről valakinek van vmilyen ábrája, azt szívesen venném!

Milyen jelenséget produkál az, ha ez az EGR termosztát bajos?

Előre is köszönöm szépen!

minimal írta:
compact írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok!
Az EGR termosztátnak, ugye hideg motornál nem engedhet át, csak melegnél?

Illetve a nagy termosztát nyitási hőmérséklete csúszhat lejjebb?

Nem akar bemelegedni az autóm rendesen, és nem tudom melyik termosztát lehet a rossz!

Előre is köszönöm!


Mindkettő rossz lehet, de a fő ludas a bemelegedés problémával a nagy termosztát!


kezd el melegíteni és fogd meg közben az alsó vizcsővet, mielött még függőlegesen állna a mutató.
Ha a hideg és a normál között langyos akkor nyitva van folyton a nagy termoszod azért hűl. Az is elég ha azt cseréled, de ha nem jelent problémát mindkettő akkor egyszerre.





Lehet, hogy rosszul tudom, de az EGR termosztát nem mást szabályoz, mint hogy mennyi kipufogó gáz jusson vissza a szívó oldalra. Ez főleg hideg motornál fontos, hogy tökéletesebb legyen az és stb stb...
Szóval egyáltalán nem párhuzamos vízkörökről van szó, mivel nem két hűtőkörről beszélünk! Kicsit talán hüle az elnevezése is, hogy termosztát, mert 1ből arra gondola az ember, hogy az is vmi vizkört szabályoz, pedig csak a kipuffgáz visszaáramlást szabályozza nem üzemmeleg motornál.
Emiatt van az, hogy a helytelen működése hatással van a motor melegedésére.
Amúgy érdemes lenne még egy EGR szelep tisztítás vagy megsasolás is, mert lehet, hogy jó a termosztát csak az EGR szelep úgy meg van szorulva, hogy nem engedi át a fupuff gázt.




A termosztát a egr szelephez vezetett kipufogógáz hűtésénél van. A hűtőfolyadék útját szabályozza. Igen 2 párhuzamos lehetősége van a víznek. Ezért 2db termosztát van benne.

hancurozo Elküldve: 2013-12-02 19:49 e46 Tipusok-motorkodok-évjárat

compact írta:
gdavid írta:
Bero írta:
gdavid írta: Sziasztok!
Olyankor mi a helyzet, hogy ha a forgalmiban gyártási évnek 2001-van írva, de VIN Code alapján 1998-as::


Nekem is a forgalmiban 2001-es évjárat van beírva,VIN kód alapján pedig 2000-es..


De szerinted ilyenkor mivan ??
Mert nem tudom per pillanat eldönteni hogy melyik az igazi.


Az igazság 99%-ban a VIN szerinti adat.
Általában a kinti autóknál szokott előfordulni az "elírás", mert az első forgalomba helyezés dátumát nézik, nem pedig a gyártás évet és így kerül helytelen adat a forgalmiba és a nyilvántartásba is!



Igen. Itthon is az első forgalombahelyezés a gyártási idő (ha nem volt előtte külföldön forgalomban).

hancurozo Elküldve: 2013-12-01 14:21 Akkumulátor

compact írta:
toki24 írta: No igen ez is egy lehetőség ,csak elég drága, illetve van egyéltalán valakinek itt tapasztalata ilyennel?


Versenyautóban van ilyennel tapasztalatom!
Nagyon komoly, de pl R4 EVO9-ben akkora akksi van, mint egy robogóban és az is majdnem ilyen teljesitményű és hosszú életű!



Igazad van. A spirál alakú cellák miatt jó az akku. De ne keverd ide a verseny autót, ahol szinte csak a motor ellátásához kell az áram. Ott azért is alkalmaznak kisebb akkut (a kisebb súly mellett), hogy a generátor ne vegyen le felesleges teljesítményt a motorról (amíg visszatölti az akkut). A spirál akkuban is van nagyobb Ah-s.

hancurozo Elküldve: 2013-12-01 11:14 Akkumulátor

compact írta:
toki24 írta: Hali!

Én mikor vettem bele akksit a nagyobbikat ajánlották 100 amperos 900 inditóval. multkor 4 napot állt a minusz időbe semmi baja se volt neki hálaisten!.

De én eddig az összes dízel kocsimba mikor izzitógyertyát cseréltem egyszerre mindet. Legalábbis ezt ajánlották egész sokan anno mikor kérdezgettem felőle.

De az izzitás jel kb 4-5-6 msig világít ja. Gép megmondja hogy rossz e vagy sem ha emgtudod nézni vagy cimbi.


136 és 150 lovast ne említsük egy lapon és ne hasonlítsuk, mert teljesen más rendszerű a két motor!
Indítóáramban jó felfelé változtatni, de Ah-ban nem túl szerencsés nagyon eltérni, mert jobban terheled a generátort és rövid utak alkalmával annyira sem tudja visszatölteni, mint pl a 74-est!
-5 fok még nem hideg úgyhogy ha már itt jelentkeznek a hibák akkor érdemes minél hamarabb a végére járni a dolgoknak!



Nem hiszem, hogy gond lenne a 100Ah-s akkuval. A generátora 150A-s. Amennyire én tudom, gyárilag is 100Ah-s akkuval vannak szerelve.

hancurozo Elküldve: 2013-11-29 19:21 Mi lehet a baj?

toki24 írta:
hancurozo írta:
toki24 írta: Halihó!

Anno kiégett az egyik tompititt h7es izzom kicseréltem.. azóta néha bejelez hogy kivan égve amint felkapcoslom észleli hogy ég és elalszik a műszerfalon.. most kiégett a jobb oldali is utánna rá 1 hétre kérdem én ha azt kicseréltem akkor arra is vajon azt fogja hinni hogy nem ég és a müszerfalamon beinditás meg fény kapcsolás elött feszt világitani fog a kiégett izzó helye?

ez tipus betegség amugy?De nem mindig mutatja csak mikor rájön felkapcsoloma tompitottat 1 ms és el is alszik


Kontakthibás. Nézd meg, mielőtt megég a foglalat.


Okés, köszönöm akkor holnap multiméter és minden kis szart átnézünk, isten igazából akkor a csatlakozó felé fogom keresni a hibát elöszőr hátha.. vagy megtakaritgatom előbb.. bár csak ugy hirtelen kontakthibás lehet elg idegesítő.


A foglalatban a tűzősaru (ami rámegy az izzóra) szokott kitágulni. Ha nem érintkezik rendesen, akkor pici ívet húz, ami hőt termel, kilágyítja a sarút, megégeti a foglalatot.

hancurozo Elküldve: 2013-11-29 19:17 Mi lehet a baj?

toki24 írta: Halihó!

Anno kiégett az egyik tompititt h7es izzom kicseréltem.. azóta néha bejelez hogy kivan égve amint felkapcoslom észleli hogy ég és elalszik a műszerfalon.. most kiégett a jobb oldali is utánna rá 1 hétre kérdem én ha azt kicseréltem akkor arra is vajon azt fogja hinni hogy nem ég és a müszerfalamon beinditás meg fény kapcsolás elött feszt világitani fog a kiégett izzó helye?

ez tipus betegség amugy?De nem mindig mutatja csak mikor rájön felkapcsoloma tompitottat 1 ms és el is alszik


Kontakthibás. Nézd meg, mielőtt megég a foglalat.

hancurozo Elküldve: 2013-11-29 16:30 Társalgó

Tano írta:
haka írta: Ja és van megoldás arra, hogy kívülről kinyissam a csomagtartót aksi nélkül?
Ma reggel amikor vissza akartam rakni, akkor szembesültem vele, hogy nem tudom kinyitni aksi nélkül, és belülről bumliztam vissza Van egy olyan érzésem, hogy van erre valami jobb megoldás is


Kulccsal próbáltad? Hiszen ott a zár az ajtón, az működik aksi nélkül is.


Szerintem a compact nem nyitható kulcsal, mint a touring sem.

hancurozo Elküldve: 2013-11-29 13:45 Társalgó

YELLOW írta:
haka írta: Szerintetek ez mi lehet a képen?
Tegnap vettem észre, hogy az aksi mellett van egy kábel. Nem volt időm lebontogatni a belsőt, hogy merre megy.



Ja és van megoldás arra, hogy kívülről kinyissam a csomagtartót aksi nélkül?
Ma reggel amikor vissza akartam rakni, akkor szembesültem vele, hogy nem tudom kinyitni aksi nélkül, és belülről bumliztam vissza Van egy olyan érzésem, hogy van erre valami jobb megoldás is




nekem ehhez hasonlít a legjobban:
http://www.metroman.hu/product...z-3-polusu


Nekem is hangszóró csatlakozónak tűnik.
Akku cserénél én is jártam így, de elöl a "bikázó" pontra kötve az akkut, kinyitottam a csomagtartót.

hancurozo Elküldve: 2013-11-28 08:40 320d Motor

YELLOW írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Valami felütötte a figyelmemet még pedig,hogyan lehet tudni hogy van e sper a kocsimba? egy ismerösöm azt mondta,hogy neki nincs a 20D-be azt mondta nem mindegyikbe van. Igaz ez? vagy mind alatt van?

Néztem asc kikapcs pörög itt minden amikell keresztbe kosba. Vagy ezt hogy lehet megtudakolni?

köszönöm előre is. Bocsánat ha hülyeséget kérdeztem


tudomásom szerint, ha jól rémlik gyárilag csak M-es alatt van sperr E46-ban. a sperr lényege, hogy a hajtott kerekek nem differálnak el egymáshoz képest. úgy tudod megnézni, ha megemelet az autót, és pörgeted az egyik oldalon a hajtott kereket, és a másik oldalon lefogja valaki. ha nem tudod tovább pörgetni, akkor sperr, ha elpörög, amíg a másik oldalon áll, akkor nincs sperr. persze vannak olyan sperr-rek, amik %-osan zárnak, szóval nem full.


Áhá!

Köszönöm szépen, de nemértem ,hogy miért csak pl akkor a M -s alá raktak? illetve akkor a sper nélkülivelpl nem is lehet ugy "driftelni" ugye? csak kiváncsiságból kérdezem.


a válasz egyszerű, akár a téligumis topic-ban. nehezebb vezetni ha azt nézzük. ugye ha kanyarordsz, akkor amelyik irányba kanyarodsz, azon az oldalon kevesebbet fordul a kerék. a diffi ezt dolgozza fel. ha sperr lenne, akkor jobban kitörne a fara. sperr-es gépet egyszerűbb megindítani és fenntartani csúszásra. lehet a sima diffissel is csak nehezebb megindítani is. ám a sima diffi ha elpörög az egyik kerék, akkor a másik kerékre adja a nyomaték nagyrészét, ebből nyílván az látszik, hogy nem is olyan biztonságos. a sperr-nél a nyomaték hatására zár tulajdonképpen össze a két oldal, ami tulajdonképpen biztonságos, de mégsem. ez az én meglátásom. ha azt nézzük, hogy bárki vehet M3-ast, akkor csak biztonságosnak kell lennie. igazából nagy teljesítményű "sport" autók kiváltsága ez. így vihető a legnagyobb nyomaték az útra.

biztos nem érthető, mivel saját véleményem is belefűztem, de gyorsan googliztam neked, talán érthetőbb:
http://sperrdifi.hu/


Vagy neked mégsem egyszerű. A sima diffi, ha elpörög az egyik kerék, nem ad semmi hajtást a másik kerékre. (a bolygókerekek és a napkerekek elforognak belül) Ezért van az, hogy nehéz elindulni, ha az egyik hajtott kerék jégen van. (bekapcsolt elektronikánál a BMW fékezi az elforgó kereket, ezzel segítve az elindulást) Elforgó keréknél sima difinél is megy attól függetlenül minimális nyomaték a másik oldalra, ami a csapágyak, napkerekek, bolygókerekek súrlódása miatt van. (de ez nagyon minimális)
A sperr diffinél ez a belső súrlódás, a nyomaték/fordulatszám különbség hatására teljesen összezárja a bolygómű házat a féltengellyel. Ilyenkor mindkét kerék fixen van hajtva. (nincs fordulatszám különbség közöttük)

hancurozo Elküldve: 2013-11-27 19:29 Teligumiszett

jons írta: Khm... olyat lehet, hogy jó gumit teszünk előre és hátra?


A lehető legjobb megoldás. "/inkább vegyen mindenki mindenhova jót/" by compact