hancurozo Elküldve: 2013-12-10 15:17 Kipufogo füst!
viktor írta:Puli írta:viktor írta:Tano írta:Puli írta: Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő
Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!
Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.
Ez egy hőcserélő, aminek a belsejében hossz irányú csövecskék (lyukak) vannak, amiken a visszavezetett kipufogógáz áramlik. A csövecskék körül pedig kering a hűtővíz.
Keletkezik benn egy repedés és ott szivárog be a hűtővíz. Amit az után beszív a motor az égéstérbe. Ezért látszik a fehéres gőz (kipufogó) a kocsi mögött. Ami alap esetben is van (minimális), de csak addig, amíg a kipufogó rendszer fel nem melegszik és el nem párolog belőle a kicsapódott kondenzvíz.
Az a buli az egészben, ha ledugózod az egérszelepet,(mint ahogy sok okos javasolja csere helyett, vagy teljesítmény növekedés remélve) akkor nem látod a figyelmeztető gőzfelhőt és csak akkor veszed észre, hogy rossz a hőcserélő amikor már hengerfejes lett az autó.
Nekem már ment tönkre, kb 2km alatt elitta a vizet és hengerfejes lett az autó.
2000-es 20d volt az is.
Nekem kb. 2 hónapja volt hengerfejes! Elöregedett a tömítésem és átfolyt a vizem...
DE kb azóta fogy a vizem... már egy csövet cseréltünk,de még mindig és nagyon úgy tűnik,hogy mivel sehol nem látunk folyást így az EGR-nél van valami! Szét kellene szedni! Egyik nap sort is kerítünk rá! De őszintén legszívesebben én is ledugóznám!
Azt hiszem félre értesz valamit. Ez kipufogó gáz hűtő, azért hogy a visszavezetett gáz ne legyen forró, nem tudod kiiktatni. Ha ledugózód az egr szelepet attól még az egr hűtő folyni fog csak nem az égéstérbe kerül a víz. Tehát ezt mindenképpen ki kel cserélni, ha dugózol, ha nem. Az egr szelepet meg le lehet venni és ki lehet takarítani, kb olyan bonyolult mint az alapjárati motor takarítása. De ez mindenkinek a saját gondja, hogy hogyan buherálja meg az autóját. Egyébként, ha leveszitek azt a hűtőt, akkor nyomáspróbával meg lehet nézni, hogy ereszt e. És ha már a kezedben van látni fogod, tele van fekete beleégett korommal. Lehet, hogy már alig megy keresztül rajta a gáz. Így pedig az egr szelep sem működik, mert nincs mit áteresszen.
Teljesen igazad van. De nem csak az EGR szelepedet kell takarítani, hanem a szívócsonkot és a hengerfej szívóoldalát is. A hengerfejben a szelepszárakat, szívócsatornát nem olyan egyszerű kitakarítani. (főleg úgy, hogy nem veszed le a hengerfejet)