hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2012-02-26 16:43 Csomagtartó nyitás

YELLOW írta:
tarkanyif írta: hi!
beszart a csomagtartó mikrokapcsolója!
esetleg van-e v.kinek, vagy hol lehet beszerezni!
típus, kód, v.mi, ami alapján lehet keresni?
mivel nem tudom kinyitni elég sürgős lenne!


a kulcscsal sem nyílik? mert akkor a zár xart be.


A touringon csak a bal 1-en van kulcs. A csomagtartó csak elektromos kapcsolóval nyílik.
tarkanyif. nézd meg a kábelét, mert lehet csak az ment szét.

hancurozo Elküldve: 2012-02-26 13:44 Társalgó

YELLOW írta:
hancurozo írta:
http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=1691

YELLOW írta:
Szabo01 írta:

Szia
Nekem e91-esen volt,de jó e46-hoz meg e36-hoz is,ez nem tehermentesítős,eladtam az autót és ezek megmaradtak.


hát tehermentesítő nélkük balgaság feltenni, mert a felni sem fog 100%-osan középen felfogatódni... illetve a csavarokra terhelődik az erő...


Itt szólok hozzá, mert nem enged írni a hirdetéshez.
Az kerékagy tehermentesítője átlóg rajta és azon fog feltámaszkodni a felnid (igaz, hogy kissebb felületen). Ez csak távtartó. Középen lesz a felni, és nem a csavarokon fog feltámaszkodni.


most nem azért, de 10mm-es a tehermentesítő, nekem emlékeim alapján nincs akkora a gyári tehermentesítő... közben megnéztem képeken, de az kb max egy 10mm, ami a gyári. pontos értéket nem tudok, de szerintem nem lógna át...


Lehet neked van igazad, de nekem 2cm (emlékeim szerint) az agy illesztő része (tehermentesítő). Hozzáteszem én sem szeretem ezt a "hosszúcsavaros" megoldást. Sokkal jobb a kerékcsavarokkal rögzített és külön menetes furatokkal (a kréknek) ellátott verzió.

hancurozo Elküldve: 2012-02-26 08:56 Motorgenerál!

bmwkoloni írta:
hancurozo írta:
bmwkoloni írta: Huh! Nem vagyok biztos, hogy hidrotőkés. Rengeteg kis rugó van benne. 2 himba tengely. 12 szelep.
így néz ki a hengerfejem. :
http://www.google.hu/imgres?q=...amp;zoom=1



Valóban nem hidrotőkés.
Viszont akkor ellenőrizd a szelephézagot is.


Ehhez kérhetnék tippet, hogy hogyan fohjak hozzá? hézagmérőm van. de mekkora a megfelelő hézag? előre is köszönöm!
V.N.


0,25 mind a 2 szelepnél.

hancurozo Elküldve: 2012-02-26 08:16 Társalgó


http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=1691

YELLOW írta:
Szabo01 írta:

Szia
Nekem e91-esen volt,de jó e46-hoz meg e36-hoz is,ez nem tehermentesítős,eladtam az autót és ezek megmaradtak.


hát tehermentesítő nélkük balgaság feltenni, mert a felni sem fog 100%-osan középen felfogatódni... illetve a csavarokra terhelődik az erő...


Itt szólok hozzá, mert nem enged írni a hirdetéshez.
Az kerékagy tehermentesítője átlóg rajta és azon fog feltámaszkodni a felnid (igaz, hogy kissebb felületen). Ez csak távtartó. Középen lesz a felni, és nem a csavarokon fog feltámaszkodni.

hancurozo Elküldve: 2012-02-26 08:07 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Ropika írta: Sziasztok.

Lenne egy kérdésem a GT1-DIS- el kapcsolatban. Minden tökéletesen működik de amikor injektor tesztet akarok csinálni a következő hibát dobja ki:

Install adapter
Adapter type: 9-pin
Adapter order no: 12 1 300/301
Connector reference: x2425

Note: Do connect control module to adapter!


Segítségeteket előre is köszönöm.


Az ELM nekem sem működik, csak az INPA (a saját csatlakozójával). Viszont szinte minden más autóhoz használható az ELM.

hancurozo Elküldve: 2012-02-25 19:49 320d Motor

sarkl írta: Üdv mindenkit!
Érdeklődni szeretnék tud e valaki információt adni nekem arról,hogy E46 320D motornak a vezérlésénél hol és milyen jelzések vannak?


Erre gondoltál?
http://media.photobucket.com/i...0d.jpg?o=1

hancurozo Elküldve: 2012-02-25 19:44 Motorgenerál!

bmwkoloni írta: Huh! Nem vagyok biztos, hogy hidrotőkés. Rengeteg kis rugó van benne. 2 himba tengely. 12 szelep.
így néz ki a hengerfejem. :
http://www.google.hu/imgres?q=...amp;zoom=1



Valóban nem hidrotőkés.
Viszont akkor ellenőrizd a szelephézagot is.

hancurozo Elküldve: 2012-02-25 19:04 Motorgenerál!

bmwkoloni írta:
hancurozo írta:
bmwkoloni írta: a hengerfej szerintem nem volt szétszedve! Én kértem sikoltatást de a madár azt mondta, hogy nem kell. vékonyan bekente grafitzsirral az alját és rá tette egy üveg lapra. a lenyomat hibátlan volt. azt mondta, hogy ez azt jelenti, hogy tökéletesen sík. ekkor ott voltam. Laikusként logikusnak tűnt. de már nem vagyok biztos semmiben!


Zsirral? az nagyon vastag (vékonyan kenve is). Nem mutatja meg a hibákat. Ha kiveszik a vezérmű tengelyt, akkor a hidrotőkéket illik kitakarítani, kinyomni az olajat belőle és úgy összerakni. A síkolás ellenőrzésénél hogyan oldotta meg a kilógó szelepeket? (gondolom kivette a vezérmű tengelyt)
Elég amatőr a szerelőd!


Ki vette a vezmű tengelyt. így az összes szelep bezárult. rátette az üvegre és ennyi. Amúgy nem az amatőrség a baj, hanem hogy be mer vállalni egy ilyen autót. Ladák esetében, lehet, h ez megoldás de mint a példa is mutatja nem az. Nem is szerelő az ilyen! Elkapom ....


Kipróbálhatod úgy is, hogy kiveszed a vezérműtengelyt és átforgatod a motort. Ha úgy nehezen fog menni akkor nincs szelephézag és csak ki kell nyomni a hidrotőkékből az olajat és kitakarítani.

hancurozo Elküldve: 2012-02-25 18:47 Motorgenerál!

bmwkoloni írta: Reggel esztergálok egy darabot egy gyertya mintát. kilukasztom és esztergálok rá egy tömlő hollandert. ezen fogva fel tudom nyomni levegővel a hengert. a főtengely elfordulását gondolom meg akadályozom, ha be teszem 1-esbe a váltót. felnyomom x bárig és megnézem, hogy fél óra alatt enged-e a nyomásból. igaz fél nap rámegy mire mind a 6 hengeren végig zongorázom. A kipufogó szelepeket is érdemes lenne gondolom le tesztelni. valahol dob elött megbontom és egy kütyüt még kitalálok oda. ezzel csak az a baj, hogy nem fogom, tudni, hogy melyik pufogó szelep szarik. Nah mindegy ez a holnapi nap zenéje lessz. Köszi mindenkinek!
V.N.



Ha át tudod kézzel fordítani nem fogsz 1 percet sem várni. Vedd le a szelepfedelet és addig forgasd a motort amíg az 1-es hengernél mind a 2 (kipufogó+szívó) szelep elzár. Akkor nyomj levegőt a hengerbe (én a kerékfúvatóhoz kapott kúpos gumitoldattal szoktam) és így hallani fogod hol ereszt. (így mind a 2 szelep ellenőrizve lessz)
Na ezt kell végigjátszani. Zárásra tekerni a 2-es hengert stb.

hancurozo Elküldve: 2012-02-25 18:39 Motorgenerál!

bmwkoloni írta: a hengerfej szerintem nem volt szétszedve! Én kértem sikoltatást de a madár azt mondta, hogy nem kell. vékonyan bekente grafitzsirral az alját és rá tette egy üveg lapra. a lenyomat hibátlan volt. azt mondta, hogy ez azt jelenti, hogy tökéletesen sík. ekkor ott voltam. Laikusként logikusnak tűnt. de már nem vagyok biztos semmiben!


Zsirral? az nagyon vastag (vékonyan kenve is). Nem mutatja meg a hibákat. Ha kiveszik a vezérmű tengelyt, akkor a hidrotőkéket illik kitakarítani, kinyomni az olajat belőle és úgy összerakni. A síkolás ellenőrzésénél hogyan oldotta meg a kilógó szelepeket? (gondolom kivette a vezérmű tengelyt)
Elég amatőr a szerelőd!

hancurozo Elküldve: 2012-02-25 18:22 Motorgenerál!

bmwkoloni írta: Egyet értek. a fagyálló problémát elhárítottam. Most beállítottam a vezérlést. minden jelen van de így is könnyen át forgatom a 6 hengeres motort. utána olvastam és egy fog eltérés nem gyűrheti össze a szelepeket így remélem, hogy ez a gond nem álll fent. A vicc, hogy a 4 hengeres vw motort nem tudom megmozdítani egy fixhajtóval. Most már nem a vezmű tengelynél hanem a főtengelynél fogva próbáltam. valamivel nehezebb de nem sokkal. Kompresszió mérésre van valami frankó modszer amit házilag meg lehet csinálni? sajna nincs hengernyomásmérőm és venni se tudok mostmár a közelben viszont nincs szerelő se:-S
Most azon gondolkozok, hogy ha totál össze baszódott motorom akkor vennék egy tipusazonos de disel motort + váltót. milyen átalakítás kellene hozzá?
Előre is Köszi a választ. V.N.



De a szerelő lehet már átforgatta rossz vezérléssel, és utánna rakta csak így össze. Kompresszió mérésre nincs más módszer, de hengereket szelepzárásra állítva (és a főtengelyt megfova elfordulás ellen) levegőt nyomva a hengerbe (kompresszorral) meg tudod nézni hol szökik el a nyomás. (mindíg csak a zárásra állított hengert tudod nézni)
Hirtelen más nem jut eszembe.

szerk. Ha hirotőkés a motorod, nézd meg a hirotőkéket, mert ha nem lettek összepréselve kitámaszthatja a szelepeket. (már ha bontva volt a hengerfej)

hancurozo Elküldve: 2012-02-25 08:44 Motorgenerál!

bmwkoloni írta: a vezérlés helyességét mi alapján tudom ellenőrizni? vw esetében tudom. de ez más. Nem találtam semmilyen jelzést. csak a fő tengely ékszíj kerekén néhány furatot amely szinte csak egy homorulat. én azokat szabályozásnak gondolom... vélaszodat várom és köszönöm
V.N.


A szíjkeréken (vezérmű és főtengely) 45 fokban jobbra lessz a jel. Ez alapján meg fogod találni: http://e30world.com/engine/BMW...water-pump

hancurozo Elküldve: 2012-02-24 19:49 Motorgenerál!

bmwkoloni írta: Köszönöm a segítséget! Viszont az mennyire gond, hogy egy fixhajtóval fél kézzel átfordítom a motort a vezmű tengelyen keresztül???????


Ha bent vannak a gyertyák, akkor gond. (de nem szerencsés a vezérművön keresztül átforgatni a motort) Ellenőrizd a vezérlést is. Mérd meg a kompressziót.
Azért mert szépen át lehet fordítani, nem biztos, hogy a vezérlés jól van összerakva. (Ha nagyon elrakják a vezérlést és izomból átfordítják, elhajlanak a szelepek. Ha csak kicsit pakolták el, akkor sem lessz megfelelő kompresszió.)

hancurozo Elküldve: 2012-02-24 19:17 Motorgenerál!

bmwkoloni írta: A levegőszűrőböl folyik a fagyálló. Most feltünk valami a képen amit be linkeltél.
a szívósoron a levegőszűrő cső mellett bal oldalon egymás felett 2 cső. nállam nem így van bekötve. ami a fék devanderből jön cső az y elosztóval. ebbe a 2 csőbe megy bele.
abból az eggyik véletlen nem hűtőnek kellene lennie? előre is köszi



Nem tudom neked hogyan van bekötve. Megy ott vákumcső (fékrásegítőhöz).
Itt talán meg tudod nézni (sajna angol, és lehet, hogy csak a 2,5 motor van benn): http://www.e30.eu/tech/E30Manu...mplete.pdf

hancurozo Elküldve: 2012-02-24 18:45 Motorgenerál!

bmwkoloni írta: Egy kis segítségre lenne szükségem...
VAn egy E-30 323i-m. full motor generálra vittem egy "szerelőhöz"
70 ezret fizettem felső tömítés garnitúrára. A fazon most vissza HÚZTA a kocsit, hogy annyit kell csinálni, hogy fel töltöm olajal és fagyállóval. Az olajat fel töltöttem. de amikor a fagyállót felöntöm és légtelenítem akkor érdekes jelengéget tapasztalok. A fagyálló vissza folyik a szívó sor azon csövéből ami a levegő szűrőhöz vezet. Nem vagyok szerelő de tudom, hogy ez nem stimmel. Mi lehet elszarva? A vezműtengelyen keresztül fél kézzel körbe forgatom a motort. önindítóval szépen körbejár tehát a vezérlés szerintem jó lehet. de mint ha nem lenne kompresszió. az olaj nem vizes-a víz nem olajos.
lenne valakinek valami tippje, hogy mit csináljak??
pénzem már nincs. valamit tehetek????

a motor persze nem jár.

előre is köszönöm

V.N.


Biztos, hogy jól vannak bekötve a csövek? Melyik csövön folyik? http://www.performance-car-gui...Engine.jpg