hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2012-02-20 20:42 320d Motor

RePTaiL írta: egyik ismerősöm 2003-as 320D-je elindulás és menet közben is leáll, van amikor csak kétszer háromszor, de van amikor egymás után vagy tízszer leáll. Van esetleg így valakinek valamilyen ötlete, hogy mivel kezdjük az átnézést? Diagra holnap kerül sor


Üzemanyag szivattyúval.

hancurozo Elküldve: 2012-02-20 20:28 Kuplung_

YELLOW írta:
wizzaerr írta:
funez írta: Sziasztok

E91-be cseréltem kuplungot (SACHS) és lendkereket (LUK).
A problémám az hogy a kuplung szinte ugyan olyan nehéz mint régebben volt ráadásul a pedál is rezeg a lábam alatt ami kicsit bosszantó. Kérdésem hogy a lendkerék vagy a kuplung okozza e a pedál rezgését és hogy miért ilyen nehéz benyomni a kuplungot ???? Mindkettő Új!! Ha valaki járt már igy van van vmi tippe nagyon megköszönném.


Valószínűleg sokat nem segít, de nálam e46-ban nyáron volt ugyanezek cseréje és megszűnt a kuplungremegés és sokkal könnyebb azóta benyomni. Nem értek hozzá, de kuplung munkahenger nem lehet az oka?

Aki viszont biztosan ért hozzá: Hantos Ricsi (rhantos)
számát megtalálod itt az oldalon.

(Emlékszem nálam kuplungremegés volt meg ilyen "csapágyas hang" és felhívtam, hogy ezek a tünetek mégis mire gondol? Nem kérdezett semmit, mondta hogy lendkerék. Kérdeztem, hogy akkor is, ha nem csúszik a kuplung és nincs leállításkor nagy zaj? csak ennyit mondott: igen. De mégis honnan tudod? Párat már szedtem szét.
mondanom sem kell, igaza volt jó arc!)


leírta, hogy most volt cserélve kuplung meg lendkerék...


Az nem jelent semmit, hogy most volt cserélve. Lehet helytelen szerelés, kinyomócsapágy.

hancurozo Elküldve: 2012-02-19 09:58 Fûtõventillátor

kisgorog írta: Sziasztok!
Különös hibát kellene megoldanom! e46 klímavezérlőnél halk folyamatos zümmögő hang hallatszik még akkor is ha a kulcs ki van véve az autóból.
fel tettem gépre is de nem írt hibát nem tudom mi lehet az ok ami miatt zümmög!
Mielőtt szétszedném gondoltam megkérdezlek titeket találkoztatok-e ilyen hibával?:
Mi lehet ez?


Az nem hiba. A klíma vezérlőnek a ventillátora működik. x (sajna soha nem mértem le) perc után kikapcsol. Ne szedd szét (csak ha esetleg ha ki akarod takarítani).

hancurozo Elküldve: 2012-02-18 11:50 320d Motor

kicsidon írta:
hancurozo írta:
kicsidon írta: sajnos ugyan ebben a cipöben jártam mint te, csak én joval ár alatt tovább adtam a paripámon. nálam konkrétan a magyar GÁZOLAJ!!! taccsra tette a motort.... a kipufogó rendszerrel semmi gond nincs, egyszerűen amit Tano ir a kisegitő fűtéssel lesz a bajod. ott még nincs baj HA viszon olaj szagot érzel az autoban, na akkor van az h motorcsere. sajnos ezekbe 160-200 ezer között kell lennie egy motorgenerálnak ami ha nincs meg, akkor vagy rover motor, vagy csillagászati összegü 320d motor... azért csillagászati az összege mert pontosan ezért keresett.


Csak azért motorcsere mert olaj szaga van? Meg kell nézni hol szivároghat, és hova folyik. Valóban 160-200e km futás után akkor kell felújítani a motort, ha 500e km-ről tekerték vissza, és volt olyan lúzer valaki, hogy megvette (normál piaci áron 100e km-el). Nem hiszem, hogy csak én találkozok olyan 320d-vel (többel is) ami túl van a 400-500e km-en és bontatlan a motorja. Sajnos sokan maguknak sem merik bevallani, hogy átverték őket, inkább lehúzzák tipust, hogy milyen megbízhatatlan és szervízigényes drága fentartású.


Ebben igazat adok hogy lehet én fogtam ki, de ezt a gázolajos dolgot a tdci fordoknál is észlelik amiröl beszélek. Ezis igy van a roverrel kapcsolatban. Én azt mondom nektek legyen igazatok mert amit én átszenvedtem az enyémmel azt az ellenségemnek sem kivánom. Am ha szétnéztek a használtauto oldalakon, vajon miért van a 320d-ből annyi mint az összes e46 tipusbol összesen? Én nemakarok senkit megbántani biztos vannak belőle jok is, mert egypk. Mind teljesitményre, mind fogyasztásra kiemelkedőek.


A 320d-ből lényegesen többet adtak el mint a benzinesből. 8többet hoztak be, mert eladhatóbb volt) Az, hogy más autógyárak a beszállítótól milyen minőségű alkatrészt rendelnek, az befolyásolja az árát és a tartósságát is a terméknek. (sajna a tdci-re jellemző a porlasztók halála, de ott sem 200e km-nél)
A nagy számok törvénye: több autó több hiba. Amíg nem lessz eladható a sokat futott autó (mert mindenki a km számlálót figyelés nem az autó állapotát), addig sok nepper tekergetni fogja az órákat és mindenki azt hiszi, hogy a mai autók 200e km-nél meghalnak.

hancurozo Elküldve: 2012-02-18 08:36 320d Motor

kicsidon írta: sajnos ugyan ebben a cipöben jártam mint te, csak én joval ár alatt tovább adtam a paripámon. nálam konkrétan a magyar GÁZOLAJ!!! taccsra tette a motort.... a kipufogó rendszerrel semmi gond nincs, egyszerűen amit Tano ir a kisegitő fűtéssel lesz a bajod. ott még nincs baj HA viszon olaj szagot érzel az autoban, na akkor van az h motorcsere. sajnos ezekbe 160-200 ezer között kell lennie egy motorgenerálnak ami ha nincs meg, akkor vagy rover motor, vagy csillagászati összegü 320d motor... azért csillagászati az összege mert pontosan ezért keresett.


Csak azért motorcsere mert olaj szaga van? Meg kell nézni hol szivároghat, és hova folyik. Valóban 160-200e km futás után akkor kell felújítani a motort, ha 500e km-ről tekerték vissza, és volt olyan lúzer valaki, hogy megvette (normál piaci áron 100e km-el). Nem hiszem, hogy csak én találkozok olyan 320d-vel (többel is) ami túl van a 400-500e km-en és bontatlan a motorja. Sajnos sokan maguknak sem merik bevallani, hogy átverték őket, inkább lehúzzák tipust, hogy milyen megbízhatatlan és szervízigényes drága fentartású.

hancurozo Elküldve: 2012-02-17 18:23 help:)

adamec24 írta:
hancurozo írta:
adamec24 írta: Sziasztok!!!a fent említett problémára visszatérve,sajnos az olajtó füstöl nagyon,mert nagyon eszi az olajat is!mik jöhetnek szóba hibaforrásként,és mibe fog ez kerülni kb???
Köszi előre is!!!


Nem tudom mit jelent a "nagyon eszi", de hirtelen ezek jutottak eszembe:
1,) kartergáz szűrő
2,) szelepszár szimering
3,) turbó csapágyának kopása
4,) gyűrűk kopása

A javítás és alkatrész költségek szerelőnként, alkatrész boltonként változnak.


Kb annyira nagyon,h most annyit eszik 2 hét alatt,mint máskor fél év alatt!!Összeg hova tehető nagyjából???



olajfogyasztás nem időre van számolva, hanem km-re.
Összeg? a kartergázszűrő 12-14e körül. (én ezzel kezdeném, mert nagyságrendekkel ez a legkissebb összeg)
A többit az határozza meg, hogy hol csináltatod (alkatrész+munkadíj+lehúzás ha rossz szerelőt választasz). Ezt nem lehet behatárolni, csak nagyon tág határok között (+-50e)

hancurozo Elküldve: 2012-02-17 18:04 help:)

adamec24 írta: Sziasztok!!!a fent említett problémára visszatérve,sajnos az olajtó füstöl nagyon,mert nagyon eszi az olajat is!mik jöhetnek szóba hibaforrásként,és mibe fog ez kerülni kb???
Köszi előre is!!!


Nem tudom mit jelent a "nagyon eszi", de hirtelen ezek jutottak eszembe:
1,) kartergáz szűrő
2,) szelepszár szimering
3,) turbó csapágyának kopása
4,) gyűrűk kopása

A javítás és alkatrész költségek szerelőnként, alkatrész boltonként változnak.

hancurozo Elküldve: 2012-02-16 19:51 BMW kulcsok

InsectKiller írta: Akkor te vissza is forrasztgattad az akksihoz a "sarukat"? Mert ugye mind2 oldalán 4 helyen hozzá volt.


Nem. Az új ház (pattintós a 2 oldala) hozzá szorítja az érintkezőket. (nincs olyan pákám/forrasztóm amivel az akku károsítása nélkül meg tudtam volna oldani)

hancurozo Elküldve: 2012-02-16 19:35 BMW kulcsok

InsectKiller írta:
hancurozo írta:
InsectKiller írta: Rombusz alakú kulcsom van és szétvágtam és kiszedtem az akksit belőle, lefeszigettem a helyéről és vettem egy gombelemet helyette. Cr2025-öst. Nem tudom, h működik-e vele, mert összeraktam és nem csinált semmit, de tanítani meg nem volt kedvem!


Nekem is rombusz van, szintén szétvágtam, de én számítógép alaplapi akkut raktam bele, vettem új kulcsházat (2500ft, és szerelhető) feltanítottam és működik (3 éve).


A számítógép alaplapokba is csak elem van nem?! Én úgy tudom...De nem lényeg!
Én is rendeltem kulcsházat, várom... Te belevágattad az új kulcs szárába a mintát?


igen. 2 kulcsházat rendeltem (gyári + bicska), a gond ott volt, hogy nem minden másoló akarta elválalni a hozott kulcsot, hanem a sajátját akarta eröltetni (aminek köze sem volt a BMW-hez)
amit kaptam az akku, nem elem.

hancurozo Elküldve: 2012-02-16 19:26 BMW kulcsok

InsectKiller írta: Rombusz alakú kulcsom van és szétvágtam és kiszedtem az akksit belőle, lefeszigettem a helyéről és vettem egy gombelemet helyette. Cr2025-öst. Nem tudom, h működik-e vele, mert összeraktam és nem csinált semmit, de tanítani meg nem volt kedvem!


Nekem is rombusz van, szintén szétvágtam, de én számítógép alaplapi akkut raktam bele, vettem új kulcsházat (2500ft, és szerelhető) feltanítottam és működik (3 éve).

hancurozo Elküldve: 2012-02-16 19:22 Futómû és hibái

YELLOW írta:
xlzx írta: Sziasztok!

Ma elment egy futóműveshez,hogy ugyan nézzünk már rá a kopogásra. Rosszak a stabilizátor tartó szilentek illetve a lengőkar hátsó szilentek. Gyári a lengőkar. Amennyire tudom nem lehet cserélni a gyáriban szilentet,vagy mégis? Mindenképp keményebb,tömörebb szilentet szeretnék a jobb úttartás érdekében, meg nyáron ültetést is kap majd az autó!

Tudtok ajánlani valamit? (egyátalán cserélhető e a gyári szilent?)


a hátsó nagy szilent cserélhető, vannak kemény szilentek belőle már. a lengőkaron lévő másik két szilent nem cserélhető, amiből csavar áll ki.


YELLOW szílent=2 fémpersely közé vulkanizált gumi. van ahol felújítják a lengőkart, ha kopott a 2 gömbcsukló (de a felújított nem lesz hosszabb életű mint a 25e ft-os utángyártott), a hátsó szílent külön is cserélhető.

hancurozo Elküldve: 2012-02-13 16:50 Társalgó

ute107 írta: Nekem facelift előttinél: ködfényszóró, ülésfűtés, spricnifűtés (de szerintem nem működik... :idea, combtámaszos ülés, ja és coupe lökös!!!


Képet küldenél róla? Nagy vágyam nekem is a facelift elötti coupe lökhárító.

hancurozo Elküldve: 2012-02-11 16:29 Motorolaj

YELLOW írta: nem érted. arra akartam utalni, hogy a gyári ajánlásban azért van nagyobb viszkozitású olaj, ha a véknyabbat már csipegetné. majd ha az 5w-30-ból is eszik, akkor lehet motort felújítani. km-hez felesleges kötni, mert csak az első tulajos autóknál lehet biztosat mondani.


Te nem érted. Azonos teljesítményszintű (LL-04) olajat feltételezve, üzemi hőfokon azonos viszkozitású a 0W- és az 5W- olaj. Csak -25 fok alatt lessz különbség. Tehát, ha a 0W- olajból eszik, akkor az 5W- olajból is fog. -20 fokon is szinte azonos a viszkozitásuk.

hancurozo Elküldve: 2012-02-11 15:58 Motorolaj

YELLOW írta: szerintem leírtam, hogy nézze meg a szervízkönyvet. alapból józan paraszti ész. lehet nincs is szervízkönyv. mert max azt kérdezné meg az ember, hogy milyen márkát javaslunk pl.
a gyári ajánlás 0w-30, 0w-40, 5w-30. leírtam, ha nagyon eszi az olajat, akkor töltsön bele nagyobb viszkozitásút. többször említettem a km-t, nem írta le, gondolom újdonság még az autó.
mikor fogyaszt a legtöbb olajat az autó? hidegindításnál, és nagy főtengely fordulatnál, ha minden más rendben van. nem véletlen az 5w-s ajánlás, ami még azért hidegben is elég hamar képes az üzemi nyomás elérésében. hogy ez mennyi km-nél jön azt használattól függ, saccolás. ezt is elírtam, HA eszi az olajat. úgy tudom LL-04-től nincs jobb ajánlás, és már az enyémhez is az kell. ezt is elírtam. ezért nem értettem a "kötekedés" tárgyát. feleslegesnek tartottam a mélyebb részletekben elmerülne, az elején leírtak miatt.


Akkor mégegyszer. Nem hidegindításnál fogyaszt sok olajat. (azért jelenik meg indításnál, mert van ideje összegyülni) Ha sűrű az olaj (mert ledermedt) nem jut el a kenendő helyekre. Ezért kell az előírt olajat használni. Az olaj választása nem km függő, ha sokat eszik az oljból, akkor fel kell újítani a motort. A sokat futott motorhoz is a gyári, előírt olajat kell használni!
A "kötekedés" tárgya: mindíg km futáshoz, és olajfogyasztáshoz kötöd az olajat.

hancurozo Elküldve: 2012-02-11 14:49 Motorolaj

http://www.olajinfo.hu/index.p...atu-olajok
Azt az olajat rakd bele, amit a könyve előír. Ügyelve arra, hogy megfeleljen a motorod teljesítményszintjének. (akkor is ha 100e km-et futott, és akkor is ha 600e-t)
Ha 0w30 a gyári és LL04 a teljesítményszint, akkor csak azt.