hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2012-02-11 14:41 Motorolaj

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: megnéztem az ajánlásokat, 2 esetben 0w-30, 1esetben 0w-40, és 1 esetben 5w-30-at ajánlott.
nem tudom menniy benne a km, de én 0w-30-at tennék bele. ha nagyon olajfogyasztós és autópályázol sokat, akkor a 0w-40 mehet bele. az w-30-at szerintem felejtsd el, 200ezer km alatt, felette is csak akkor kell, ha nagyon eszi az olajat.


Te tudod mit jelentenek a számok? Pl.: 5W30, 5W40


halvány lila fingom nincs
de tudom, hisz eléggé utána olvastam már ennek. azért írtam úgy, hogy megértse.
én elmondtam mit tegyen bele, te kötekedsz az írásomban. marhára nem az volt a kérdés, hogy én mit írok. ezzel csaka zt éred el, hogy majd rak bele 10w-40-est.
ahelyett, hogy velem kötekednél, inkább válaszólnál akkor a kérdésére, ha nem értesz egyet az enyémmel.
de gondolom te sem raknál bele mást, mint 0w-30-at. nem fogok a részletekbe belemerülni, mert a kérdése nem ez volt!


Ha a pirossal jelölt részt nem írtad volna, akkor lett volna az igazi. Nem kötekedni akartam.

hancurozo Elküldve: 2012-02-11 14:36 Motorolaj

vessy21 írta: nem tudom mit jelent, azért kérdtem ki a véleményeteket...


http://www.olajinfo.hu/index.p...atu-olajok
Azt az olajat rakd bele, amit a könyve előír. Ügyelve arra, hogy megfeleljen a motorod teljesítményszintjének. (akkor is ha 100e km-et futott, és akkor is ha 600e-t)
Ha 0w30 a gyári és LL04 a teljesítményszint, akkor csak azt.

hancurozo Elküldve: 2012-02-11 14:04 Motorolaj

YELLOW írta: megnéztem az ajánlásokat, 2 esetben 0w-30, 1esetben 0w-40, és 1 esetben 5w-30-at ajánlott.
nem tudom menniy benne a km, de én 0w-30-at tennék bele. ha nagyon olajfogyasztós és autópályázol sokat, akkor a 0w-40 mehet bele. az w-30-at szerintem felejtsd el, 200ezer km alatt, felette is csak akkor kell, ha nagyon eszi az olajat.


Te tudod mit jelentenek a számok? Pl.: 5W30, 5W40

hancurozo Elküldve: 2012-02-11 14:02 Motorolaj

YELLOW írta:
YELLOW írta: 0w-30, ha 150ezer km felett van, akkor esetleg 5w-30


hát én nem tom, de régi 2002-es dízelekbe is 0w-30-at szokás tenni, én is azt teszek az én benyásomba. a szervízkönyvben van ajánlás.
szerintem, szűrő független ez. az új motorok mindegyikébe a lehető legvéknyabb olajat célszerű tölteni, ameddig csak lehet. ez az én véleményem.

szerk.: szerintem a lényeg, hogy LL-04-es legyen


Mi változik 150e km-nél?
Mi a különbség üzemi hőfokon a 0w és a 5w LL-04 olaj között?
Mit jelent az hogy vékonyabb olaj?

hancurozo Elküldve: 2012-02-10 16:40 Az E46 Üzembentartási költsége.

légtömegmérő (új) 25e
lengőkar szílent bal/jobb (új) 18e
lengőkar jobb (új) 23e
lengőkar bal (új) 25e
generátor (bontott) 17e (segíteni akartam indítani másik autót, és tulaja összezárta az indító kábelt)
termosztát 11e
Lengéscsillapítók (új 2első 2hátsó) 47200
első fék tárcsa + betét (új) 25e
hátsó fékbetét (új) 7e (tárcsa még gyári)
bontott apróságok 2500
alsó motorvédő (bontott) 10e
hűtőzsalu+ventillátor (bontott) 22e
ablakemelő bal első (bontott) 15e (a másik hármat javítottam, nem került pénzbe)
olajcserék az összes szűrővel(5 csere) 70e

kb. 6500ft/hó

hancurozo Elküldve: 2012-02-09 20:36 vizpumpa

Petyka írta: Próbáltunk már mindent de nagyon benne van Ahelyett hogy ki jönne inkább csak törik. Nem tudom mondták azt is hogy verjem szét az öntvény házát a vízpumpának. Igen a kiszedő menetes fül tört le mind a kettő.



Ha nincs illesztő csap, és el tudod fordítani, akkor zsákment fúróval tudsz menetet vágni az eredeti rögzítő fülekbe. Oda csavar, és megpróbálni úgy kinyomni.

hancurozo Elküldve: 2012-02-09 20:20 vizpumpa

YELLOW írta:
Petyka írta: Hellótok.

Egy olyan problémám lenne, hogy a vízpumpám megadta magát. Ma ki akartuk szedni de a két kinyomó csavar fül ahogy húztuk bele mind a kettő letört a vízpumpa meg benne maradt. Sehogy nem tudtuk kivenni. Valakinek nincs valami jó ötlete vagy hasonló élményekben nem volt része?
Előre is köszönöm a segítséget.


neked facelift-es az e46? év alapján igen. de akkor nem 1.9-es a motorod!
meleg volt a blokk, amikor ki akartátok csavarni? ha igen akkor az volt a baj.
egyik lehetőség, a kiszedő szerszám. annak elő kell fúrni a csavarban, és belekalapálni, majd kitekerni. normális műhelyben van ilyen. vagy ügyes ember hozzáhegeszt valamit.


YELLOW. Miről beszélsz? Van rajta fül menettel, amibe csavart tekersz, és az húzza ki a vízpumpát (úgy ahogy a régi lada fékdobokon). Nem a rögzítő csavart törték bele.
Itt a kép. http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=35
Meg kell próbálni megmozgatni (óvatos kocogtatás)

hancurozo Elküldve: 2012-02-07 19:46 Az E46 Üzembentartási költsége.

BarG írta: Most írjam le 8 év összes javítását, olajcseréjét, gumicseréket?!


Én is kíváncsi lennék, és másoknak is hasznos lehet, ha látják mi javítani való van az újként vett autón.

hancurozo Elküldve: 2012-02-07 19:43 Autóvásárlás

szeda írta: Vegyünk egy alap hibát.Pillangószelep beszakadás.Na ez és még sok más nincs egy benzinesben.Egy 16-18i pedig nagyjából ugyanannyit fogyaszt városban.
Nálam gyakorlatilag az okozta az összes hibát hogy szakszerűtlenül rakták össze.Elpöfögtem vele egy másik szervizbe ahol kaptam egy olyan állapotfelmérést aminek a rövid tömör eredménye hogy innen max tréleren és ne menjek vele mert rosszul van összerakva.Akkor megint szétszedték és összerakták.Persze a rossz izzítógyertyát, a szakadt ékszíjtárcsát, a kopott szíjfeszítőgörgőket ott sem nézte senki.Így lehetett vinni a harmadik szervizbe is.Ebből ugye az izzítógyertya csak most bukott ki.
Nekem az a bajom hogy egyszerűen nincs jó szerelő.Akik értenek hozzá azok annyira kevesen vannak.Én nem tudtam kinek higgyek hiszen már az első szervizt is ajánlás útján kaptam.
Amit itt leírtam számszerűsítve több mint 500.000forint.Tudom egy másik motor egyszerűbb lett volna.De akkor ki tudta ezt.
Én azért tartom jobb választásnak mert egyszerűbb szervizben is orvosolni tudják ha van vele valami.
A németek értenek az autóikhoz.Nem véletlenül minden ország saját márkája a legkedveltebb.Azt is nézni kell hogy szerviz oldalon mi a helyzet! Itthon kifejezetten szar.



Tőlunk nyugatabra sem jobb a helyzet szerelők terén (külföldi munkások dolgoznak, még a gyárakban is) A benzinest városban nem hozod ki 8 literből, még az 500 kg-al könnyebb off 1,4-t sem (tapasztalat). A pillangó szelep hiba? Nem nagyon tudok rá mondani semmit, mert ott is lehet a magas futás, karbantartási hiba (pl.: vákumcső hiba miatt nem müködött sokáig stb.) Hidd el benzineseknél is vannak drága hibák, csak kevesebb a benzines, és ami van, azt sem használják olyan sokat (a kis hazánkban). Kérdezz meg olyan embereket, akik újként vették az autót. (és nézz bele a kocsiba, hogy milyen futáshoz, milyen belső társul. (itt van 1 e90 női tulajjal, sok gyűrűvel, az autóban sok km-el és a váltón/kormányon nincs kopás)

hancurozo Elküldve: 2012-02-07 18:11 Autóvásárlás

szeda írta: Ezt a dilemmát nekem több szervízben is megválaszolták. "A dízelekből élünk"
Nem volt eddig sok dízel autóm de egyik sem volt olcsóbb a benzinesnél.Amit megspóroltam mindig ráköltöttem.Ezen kívül "zörög-csörög" alapjáraton.Kultúrált járásnak semmi nyoma egy benzineshez képest.A dolog persze idézőjeles.Akinek csak ezeknél szarabb autója volt annak egy ilyen dízel maga a csoda.
Én tegnap a városi havas pánikos hangulatban 8.5 liter gázolajat fogyasztottam el.Autópályán tutira jó a dízel de a dízel automata dugóban egy decivel sem olcsóbb.
Az esély hogy kiélvezték a 200K fölötti motort a dízeleknél is esélyes hiszen a 20d úgy teljesít mint a 20i és hidd el előbb szétesik rajta valami mint benzines társán.



Ha valaki megnézi, a külföldön lévő 400e km-t futott autókat (e46), a belsőben minimális kopásnyomok láthatóak (kormány, váltó). A kettőstömegű lendkerék még gyári, a turbó szintén eredeti, a motor bontatlan. Az elgondolkodhat, hogy akkor mit kapott/futott az általa megvásárolt autó. Van off márkában is 500e km.t meghaladó futásteljesítés hiba nélkül (céges autó) úgy, hogy az autópiacon használt megkímélt Németországi autókat szidják és 150e km-nél porlasztót, turbót, stb. kellett felújítani. A meghibásodásoknál a nagy számok törvénye. Sok dieselt hoztak be az országba (többet mint benzinest) ezért magasabb a meghibásodás is. Nekem csak kopó alkatrészeket kellett cserélni, 5,6-5,9 az átlagfogyasztásom (nem kímélem, de nem városban és nem autópályán használom) jó a turbó, lendkerék (mind gyári), szépen indul, kultúráltan jár, nem hangos, pedig van benne km. Mondom ezt úgy, hogy volt benzinesem, dieselem is (több off márkából is).

hancurozo Elküldve: 2012-02-07 17:43 izzítógyertya

si3rrabravo írta: Kicsit úgy érzem, mintha a DDE csak díszből villanna fel. Nem rövid ez? Ez a biztosíték dolog még a végén érint engem.

www.youtube.com/watch?v=OLudzl5gR0s


Valami nálad nem ok. Az enyém igaz 4 hengeres és talán 1 másodpercel tovább világít, de halkan jár és egyenletes az alapjárat. (vagy nálam rossz valami?)

hancurozo Elküldve: 2012-02-06 20:17 Akkumulátor

csatis1 írta: Állítólag ez olyan töltő, hogy beállítja az áramerősséget, de nem kapcsol ki!
Én sajna láma vagyok ezekhez a dolgokhoz, hátha valaki kiokosítana...


Az enyém sem kapcsol ki, de ha feltöltött (max-on van) szinte semmi áram nem folyik a töltő és az akku között.

hancurozo Elküldve: 2012-02-06 20:11 Akkumulátor

csatis1 írta: Ez sajnos nem olyan intelligens!


Ha házi készítésű, akkor a töltési áramerősségtől függ. Ha gyári akkor is, de olyat ami nem veszi vissza az áramerősséget ha feltöltött nem láttam. (majd az ampervadászok adnak róla pontos infót)

hancurozo Elküldve: 2012-02-06 20:07 Társalgó

csatis1 írta: Szombati hóhelyzet Orosházán!
16 óránál vagyok


Azt a szép autót így kint hagyni!? A szívem szakadna meg, ha az én autóm így találnám meg reggel.

hancurozo Elküldve: 2012-02-06 19:56 Akkumulátor

csatis1 írta: Eljött a nap, hogy nekem is tölteni kell az akksimat, csak azt nem tudom, hogy mennyi ideig lehet a töltőn. Előre is köszi a segítséget!


A legtöbb töltő kikapcsol ha feltöltötte az akkut. (még a tacskós is)