YELLOW írta:
YELLOW írta:
tavaly is elmondtam, tavaly is lehurrogtak, de szerintem ilyen hidegben ez normális. minden évben ilyen tájt ezzel jönnek a dízelesek.
mondjuk nem tudom a vízhőfokmérő hol van. de ha van távolság a termosztát és a hőfokmérő között, akkor miért ne lehetne hiszterézise? nekem józan paraszti ésszel, ha nagyobb a hűté, mégpedig hideg levegőnél nagyobb, akkor ha picit lentebb megy a mutató az nem gáz. én így gondolom.
kitérő:
nekem nem szokott mozogni, bár ilyen hidegben nem is megyek gyorsan, meg amúgy sem. nekem akkor csökken le, ha még nincs függőbe a mutató, és ugye nemrég indultam el, majd rányitom a fűtést. ilynekor a hidegebb víz, ami a fűtéskörben van, az keveredik, ezért jogos a csökkenés.
Ha jó a termosztát akkor csak akkor nyit ha elérte az üzemi hőfokot, és amint beáramlik a hidegebb víz vissza is zár. (ezt nem igazán veszed észre a mutatón, főleg nem ha régebb óta üzemmeleg a motorod) Ez nem a diesel tulajok gyengéje, csak ők a kissebb hőtermelés miatt hamarabb észreveszik. (mióta bejött a hidegebb idő 3 benzinesben cseréltem termosztátot)
Kitérő: amenyit használod a kocsit, soha nem fog tönkremenni a termosztátod.
(bocsánat, de ezt nem tudtam kihagyni)