hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2011-11-08 17:35 Valaki segítsen

tarkanyif írta: próbáltam keresni megoldást a hozzászólások között, de nem találtam.

A gondom az, hogy a kipufogó füstjének néha elég durván csípős, szemkönnyezős ereje van.
Alig lehet megmaradni az alapjáraton pötyögő autó közelében.

Na ennek mi lehet az oka?

kartergázszűrőt 1 hónapja cseréltem


Minden modernebb diesel ilyen büdös. Ne aggódj.

hancurozo Elküldve: 2011-11-02 20:07 Termosztát

YELLOW írta:
YELLOW írta: tavaly is elmondtam, tavaly is lehurrogtak, de szerintem ilyen hidegben ez normális. minden évben ilyen tájt ezzel jönnek a dízelesek.



mondjuk nem tudom a vízhőfokmérő hol van. de ha van távolság a termosztát és a hőfokmérő között, akkor miért ne lehetne hiszterézise? nekem józan paraszti ésszel, ha nagyobb a hűté, mégpedig hideg levegőnél nagyobb, akkor ha picit lentebb megy a mutató az nem gáz. én így gondolom.

kitérő:
nekem nem szokott mozogni, bár ilyen hidegben nem is megyek gyorsan, meg amúgy sem. nekem akkor csökken le, ha még nincs függőbe a mutató, és ugye nemrég indultam el, majd rányitom a fűtést. ilynekor a hidegebb víz, ami a fűtéskörben van, az keveredik, ezért jogos a csökkenés.


Ha jó a termosztát akkor csak akkor nyit ha elérte az üzemi hőfokot, és amint beáramlik a hidegebb víz vissza is zár. (ezt nem igazán veszed észre a mutatón, főleg nem ha régebb óta üzemmeleg a motorod) Ez nem a diesel tulajok gyengéje, csak ők a kissebb hőtermelés miatt hamarabb észreveszik. (mióta bejött a hidegebb idő 3 benzinesben cseréltem termosztátot)

Kitérő: amenyit használod a kocsit, soha nem fog tönkremenni a termosztátod. (bocsánat, de ezt nem tudtam kihagyni)

hancurozo Elküldve: 2011-11-02 19:38 Termosztát

YELLOW írta:
bbali81 írta: Sziasztok,

Bocs inkább kérdés vagy kérés lenne. Tegnap BP-Zalaegerszeg-BP távon egyszercsak azt vettem észre, hogy nem középen áll a hőfok jelzőm hanem 2-3mm balra dőlt namármost ha nyomtam neki akkor visszaállt középre, ha csak úgy "gurultunk" akkor megint eldőlt egy kicsit. Városban araszolva középen áll. Lehet fázott az orra
Kérdés? Megadja magát? Mit lehet megnézni, csekkolni, hogy tuti termosztát e?

Köszi előre is a válaszokat.

üdv:
BBali


tavaly is elmondtam, tavaly is lehurrogtak, de szerintem ilyen hidegben ez normális. minden évben ilyen tájt ezzel jönnek a dízelesek.



Nézd meg a termosztátokat,(feltéve ha neked is 2 van)
szerintem nem zár, és nyit elég gyorsan vagy kellő mértékben YELLOW. Miért is lenne normális? Még hidegebb időben sem az.

hancurozo Elküldve: 2011-11-01 15:27 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta: nem kell megmagyarázni a fizikát. pont ezt írtam korábban. de a 7 liter 200-nál akkor is baromság, főleg egy 4 hengeres dízelnél. hiába állandó mozgást végzel, ha 200-nál nagyobb a légellenállás, mint 180-nál. több erő kell, több erőhöz több anyag. az úgy evett 9-10litert, mint az állat.
azt sem kell mondani, hogy a nagyobb köbcenti miatt, hogy meglegyen a sűrítési arány adott sebességen több anyag kell az adott tárfogatba, mint egy kisebbnél. viszont nem erölködik annyira a nagyobb moci, mint a kisebb. ha karakterisztikákat kellene rajzolni, elég grand canyon-os lenne a dolog.


Ezt megmagyaráznád? Nem értem. És ezt sem.

hancurozo Elküldve: 2011-11-01 12:46 Üzemanyag fogyasztás

anubisz írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: ezzel még igazából csaltál is. ugyanis menetközben nulláztad. az autó gyorsításoknál fogyasztja a legtöbbet. ez így kb ugyanaz, mintha a mutatós műszerrel a pillanatnyi fogyit mutatnád,csak digitálisan. mondjuk még így is jó érték, de azt nem emséled be, hogy ettől lentebb menne



Azért kíváncsi lennék a tied mit mutatna hasonló körümények között.


én nem is azzal hancegtem, de még oylat mond, hogy "még nem volt ideje beállni". jah persze mint ami 5 litert fgyaszt 180-nál
én nem tom az enyém mennyi, mert ritkán megyek ennyivel, de olyan 12-13-14 litert lehet mutatna.


Meglepődnél ha látnád az 535d automata fogyasztását hasonló körülmények között. (igaz nem 5 liter de 8 alatt marad)


Én használtam új 520D 200-nál egyenesben, NO emelkedő 7 litert mutatott a nullázott BC.
Enyém 130 nál mutat 9 litert.


Hosszútávon autópályán nagy tempóval a nagyköbcentis autók agyonverik fogyasztásba az alulmotorizált kocsikat. Ha nem összkerekes lenne a tied, akkor 140-től már kevesebbet enne mint az 1,6-2,0 benyások. (hosszútáv, nagy tempó, autópálya)

hancurozo Elküldve: 2011-11-01 12:29 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: ezzel még igazából csaltál is. ugyanis menetközben nulláztad. az autó gyorsításoknál fogyasztja a legtöbbet. ez így kb ugyanaz, mintha a mutatós műszerrel a pillanatnyi fogyit mutatnád,csak digitálisan. mondjuk még így is jó érték, de azt nem emséled be, hogy ettől lentebb menne



Azért kíváncsi lennék a tied mit mutatna hasonló körümények között.


én nem is azzal hancegtem, de még oylat mond, hogy "még nem volt ideje beállni". jah persze mint ami 5 litert fgyaszt 180-nál
én nem tom az enyém mennyi, mert ritkán megyek ennyivel, de olyan 12-13-14 litert lehet mutatna.


Meglepődnél ha látnád az 535d automata fogyasztását hasonló körülmények között. (igaz nem 5 liter de 8 alatt marad)

hancurozo Elküldve: 2011-11-01 12:13 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta: ezzel még igazából csaltál is. ugyanis menetközben nulláztad. az autó gyorsításoknál fogyasztja a legtöbbet. ez így kb ugyanaz, mintha a mutatós műszerrel a pillanatnyi fogyit mutatnád,csak digitálisan. mondjuk még így is jó érték, de azt nem emséled be, hogy ettől lentebb menne



Azért kíváncsi lennék a tied mit mutatna hasonló körümények között.

hancurozo Elküldve: 2011-10-31 20:19 Levegő hőmérséklet érzékelő

BarG írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: a külső levegőt méri, de nem a motornak. hanem neked odabentre. gondold el turbós autónál mi értelme lenne ennek?


A turbós autónál is a turbó elött van a légtömegmérő és a levegő hőmérője.


Az enyémben tuti nem így van. Nálam az interqler után van a levegő hőmérő. (csak így van értelme) Bár már hallottam olyat, hogy a légtömegmérő is mér bejövő levegő hőfokot, dehát nem az megy a motorba.



Igen a tiedben van (gondolom EU4). Az enyémben nincs (tied fejletteb motor).

hancurozo Elküldve: 2011-10-31 20:07 Levegő hőmérséklet érzékelő

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: a külső levegőt méri, de nem a motornak. hanem neked odabentre. gondold el turbós autónál mi értelme lenne ennek?


A turbós autónál is a turbó elött van a légtömegmérő és a levegő hőmérője.


akkor mi értelme van intercooler-nek? ugye az azért kell, hogy hűtse a levegőt, de akkor meg fontos lenne azt is mérni... nem?



Az intercooler azért kell, mert a turbóban a kipufogó csigájának közelsége, és a sűrítés miatt felmelegszik a levegő.

hancurozo Elküldve: 2011-10-31 18:38 Levegő hőmérséklet érzékelő

YELLOW írta: a külső levegőt méri, de nem a motornak. hanem neked odabentre. gondold el turbós autónál mi értelme lenne ennek?


A turbós autónál is a turbó elött van a légtömegmérő és a levegő hőmérője.

hancurozo Elküldve: 2011-10-28 17:17 Kasza mester 0670-5799225

YELLOW írta: ez tényleg így van. hozzám 3 hónaposan került. és bár fél éves korátol érdemes tanítani, nekem 2 hét után tudta, hogy ül, fekszik. amúgy nem sok kutyának látszik a szemében az értelem, de ennek... mintha beszélni tudna. ha nem simizem, csak lógatom a kezem, akkor ő mozgatja a fejét szeretem nézni amikor álmodik bár nyáron néha úgy horkol, muszáj ablakot zárni. amikor fingik... az a elszégyenlős fej én tényleg ajánlom mindnekinek. akinek van ideje foglalkozni vele.

szerk.: ja nagymamám kb úgy került ide, mikor olyan 8-9 éves lehetett. majd szét akarta szedni. aztán rendesen földre dobta neki magát... érzik, hogy ki szereti őket.


Off. 8-9 évesen került hozzátok nagymamád?

hancurozo Elküldve: 2011-10-26 19:49 Remeg az autó

edemsm3 írta: Köszönöm a segitséget.
Még annyit hogy az alapjárati motor az hol találhato?


Benzines autókban. A tiedben nincs.

hancurozo Elküldve: 2011-10-26 19:48 Remeg az autó

Bero írta:
hancurozo írta:
Bero írta:
edemsm3 írta: Motortartó bakok jok.Eleindte csak akkor csinálta ha meghajtottam.Ugyanugy megy
és nem is füstöl.Ha nyomom a gázt abba hagyja és menet közben se érzem hogy nem menne.
De amint megállok pl.lámpáknál remeg.Lehet hogy alapjáraton nem porlaszt rendesen mert 1200 fordulat felet jó. Ja és ha hátra megyek a kipufogóhoz akkor olyan mintha nem menne 1 henger.Nem megy egyenletessen.


Amit írtál lehet ez a gond,de én még 2 lehetőséget írnék ami az Én véleményem: alapjárati motor rosszalkodik vagy a légtömegmérő (nekem amikor ezt csinálta mint neked a légtömegmérő cseréje után megszűnt) Remélem tudtam kicsit segíteni


?


Mi ez a kérdőjel? Nekem a szerelőm mondta,hogy van az enyémbe és egyik haveromnak szétment és ugyanezeket a tüneteket produkálta. De lehet mind a kettő átvert


Neked van. De neki közösnyomócsöves diesel motor van a géptető alatt. Ezt a tünetet nagyon sok minden produkálhatja, ami lehet mechanikai és elktromos.

hancurozo Elküldve: 2011-10-26 18:18 Remeg az autó

Bero írta:
edemsm3 írta: Motortartó bakok jok.Eleindte csak akkor csinálta ha meghajtottam.Ugyanugy megy
és nem is füstöl.Ha nyomom a gázt abba hagyja és menet közben se érzem hogy nem menne.
De amint megállok pl.lámpáknál remeg.Lehet hogy alapjáraton nem porlaszt rendesen mert 1200 fordulat felet jó. Ja és ha hátra megyek a kipufogóhoz akkor olyan mintha nem menne 1 henger.Nem megy egyenletessen.


Amit írtál lehet ez a gond,de én még 2 lehetőséget írnék ami az Én véleményem: alapjárati motor rosszalkodik vagy a légtömegmérő (nekem amikor ezt csinálta mint neked a légtömegmérő cseréje után megszűnt) Remélem tudtam kicsit segíteni


?

hancurozo Elküldve: 2011-10-22 18:10 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

hil írta: Lehet rosszúl írtam: valahol olvastam, hogy a 2001 vagy 2002 gyártások, amik még nem voltak facelift-ek, de abban már működött a műszerfalról nullázás. Az első gyártásokban tuti nem. És gyanítom, hogy az 1999 -ig gyártottakban nem lehet nullázni a körcsatin sem. Az enyémben tuti nem lehet, mindent kipróbáltam és most látom, ebben az évjáratban másnak sem sikeredik.



Az utolsó szériás nem faceliftes már bentről is nullázható (nekem is megy bentről).
De nulláztam körcsatiról 99-es 2000-es autót is. Azokat csak onnan lehet. Lehet valamit rosszúl csináltál. (lehet kapni hozzá készüléket is, ott gombbal zárod össze, és nem te nézed az időt hanem az elktronika )