hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2011-10-22 18:03 Társalgó

hil írta:
Bero írta: Amúgy mi a különbség a sima papír és ez a sportszűrő közt? Csak,mert nagyjából egy árban mozognak.


Az, hogy ezt csak egyszer kell megvenned, aztán amikor gondolod, kimosod, olajozod. Több használótól azt hallottam, hogy elinduláskor nyomatékosabb a motor, de később már nincs érezhető hatása.
Én régen B Vectrához faragtam tornádó csövet, nagyon sokat csináltam belőle, rengeteget mértem szélcsatornában mire kijött a végleges darab és én is mosható szűrővel használtam. Úgy is teszteltem a csöveket, hogy beletettem mások autójába (több autón folytak ezek, több vezetővel)és kérdeztem, mi a tapasztalat. Persze ők nem tudták, hogy mikor melyik verzió volt benne. Érdekes, hogy a végeredmény az volt, hogy mindenki az általam is jónak tartott csövet mondta jónak. Sajnos a BMW-hez nem lehet ezt a csövet berakni, mert nincs hová. Ugyanis a tornádó cső utáni lamináris áramlás kialakulásához kell egy bizonyos veszteségmentes és viszonylag egyenes szakasz, a Bimmerben meg nincs olyan.



És a légtömegmérők 65%-a nem tolerálja, a karbantartásához használt olajat (ha nem ésszel olajozzák és közel van a légtömegmérőhöz a szűrő), és emiatt hamarabb feladja a harcot.

hancurozo Elküldve: 2011-10-22 17:54 Valaki segítsen

anubisz írta:
jons írta:
anubisz írta:

Pedig azt hittem, nálatok nagyobb a hely



Táncolni lehetne!! De a hűtő mégse fér ki keresztben


Hál istennek,nekem a BMW be cserélték,nem én szívtam vele. Jobb is mert nálam is korhadtak a csövek,csere lett,és legalább másnapra meg is hozták,otthon állok neki,vakarhattam volna magam. Évek alatt szinte össze voltak olvadva, azok a félig málló csövek. Még jó hogy leszoktak az egyszerű gumicső bilincs párosításról.


Nem értem. Nekem volt a kezeim között 99-es e46 (a termosztát kivételével bontatlan hűtőrendszerrel), de abban semi sem volt elöregedve. Saját autómon is gyáriak a csövek, de nem felejtem el 3 évente cserélni a fagyállót.

hancurozo Elküldve: 2011-10-22 08:33 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

kempelen írta: E46-nál meg tökimndegy. A korábbi modellek sajnos nem nullázhatóak, az utóbbiakkal ellentétben.







De igen. Ott úgy csinálod mint az e36-nál, a kulső kör diagcsatin.
gyújtás bekapcsol
-7-19 rövidrezár (vagy földel a 7-es)
-várakozik (3,25 sec / 11 sec) (olaj/insp.)
-rövidzár megszűntet (drót lehúz)
-gyújtás lekapcsol

hancurozo Elküldve: 2011-10-17 17:55 Műszaki vizsga

anubisz írta:
Bero írta: Na ma elindultam nagy körutamra a műszakit megcsinálni,persze mindenhonnan elhajtottak Pedig felajánlottam pár alternatív megoldást Még van két hely ahol megpróbálom így megcsinálni,ha így se akkor kapargathatom a fóliát


Tán azt hitted téged átengednek ragasztó éltávolítót vegyél,mert nem fogod letekerni az ablakot az tuti. csak 3200 volt azzal is fél órát kellett masszírozni.


Denaturált szesz nagyon szépen leszedi a ragasztót, és nem mar meg semmit.

hancurozo Elküldve: 2011-10-11 18:21 Karbonozás

Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta: De gondolom tökmindegy milyen festéket veszek,csak műanyagra legyen és kész A festék is gondolom ilyen sprééés lesz?! Bocs,hogy ennyit kérdezek,de nem akarom elb.szni mint ma a nitroval


Rájuk van írva hogy mire jók,műanyag,fa,fém,kő,stb.. olvasd el kivan ráírva. Amúgy te most mit fogsz fújni? mert azt még nemtudom.


Azt a rohadt középkonzolt sikerült teljesen szétmarnom/barmolnom


Ezért írtam neked a "dörzsi" szivacsot meleg vízzel, mert az csak a felső gumis festéket szedi le. Az "ABS" műanyagból lévő elemet nem bántja/karcolja össze. Ha mosószeres melegvizet használsz, akkor öblítés után zsírmentes lessz, és festheted is. (Ha akarod. Én hagytam a műanyagot festés nélkül.) A kézfék környéke, a díszlécek (akinek nem a festett, lakkozott van) könnyen sérülnek.

hancurozo Elküldve: 2011-10-09 18:08 Karbonozás

anubisz írta: Csiszold le valami finomabb smirglivel,aztán fújd meg alapozóval,szép egyenletes sima legyen,aztán másnap átfújod valami matt feketével. Gondolom nem ilyen csillogó lakk feketére akarod
Lehet kapni ilyen sprés műanyagra való alapozó,tömítő sprét. az eltünteti a csiszatolás nyomait.


Ha később festeni akarod, akkor melegvíz + dörzsiszivacs (nem a fémdörzsi). Nem lesz olyan karcos mint a csiszolópapírtól. Nekem fóliázás elött így lett megcsinálva. 1 óra alatt leszedtem a teljes középboxról.

hancurozo Elküldve: 2011-10-03 20:11 320d turbó hiba

BarG írta: Most ezt tapasztalatból mondjátok, vagy csak úgy érzésből? Mert ugyan nem én csináltam a műveletet, de végignéztem és nem tűnt egyszerűnek. Ja és olyan csinálta, aki hetente szerel turbókat és legfőképp bmw-ket.


szeptember 17.-én cseréltem turbót (nem a sajátomon)

hancurozo Elküldve: 2011-10-02 17:54 320d turbó hiba

BarG írta:
hancurozo írta:
BarG írta: 30-ért simán kicserélik a turbót. Sajnos tapasztalat.
De mindig közbejöhet valami, pl egy szétrepedezett kipuffogócsonk, ez-az, ami még galyra ment. De akkor azt mondták volna.


Mi kerül benne 30-ba? Az alsó burkolat, és a felső motorburkolar (légszűrő felső burkolata) levétele után 8 csavart + az olaj átersztő csavarját kell levenni. (Ezen kívül 2 csavar csak a 150le-s motoron az intercooler oldálán lévő cső) 1 bilincs az olaj visszafojó ágnál, 1 vákumcső és 1 csatlakozó lehúzása a geometria szabályzó szelepéről. És lent is van a turbó. Ez 30? horror árakon dolgoznak


3d-nél ez nem ilyen egyszerű. Meg kell emelni a motort, mert a jobb oldali motortartó bakot ki kell szerelni, amolyan igazi szopás, volt szerencsém végig asszisztálni. Meg nekem volt benne egy kipuffogó csonk csere is....



Neki 2004-es 20d-je van. Szerintem a 30d-nél is ki lehet venni, emelés és a motortartó lekötése nélkül. (a 20d-nél is a motortartó felett van, de hátra kijön. Igaz, kell hozzá türelem)

hancurozo Elküldve: 2011-10-02 10:45 320d turbó hiba

BarG írta: 30-ért simán kicserélik a turbót. Sajnos tapasztalat.
De mindig közbejöhet valami, pl egy szétrepedezett kipuffogócsonk, ez-az, ami még galyra ment. De akkor azt mondták volna.


Mi kerül benne 30-ba? Az alsó burkolat, és a felső motorburkolar (légszűrő felső burkolata) levétele után 8 csavart + az olaj átersztő csavarját kell levenni. (Ezen kívül 2 csavar csak a 150le-s motoron az intercooler oldálán lévő cső) 1 bilincs az olaj visszafojó ágnál, 1 vákumcső és 1 csatlakozó lehúzása a geometria szabályzó szelepéről. És lent is van a turbó. Ez 30? horror árakon dolgoznak

hancurozo Elküldve: 2011-10-01 21:33 Féktárcsa és fékbetét

ervin35 írta: nekem azt mondta a szerelö akihez járok hogy nem lehet cserélni a kardán felgüggesztöt, csak ha kiveszi a kardán keresztet. utána járok mert nem akarok kidobni potyára 25e egy kardánra.


Gondolkozz logikusan. Ha kiveszi a keresztet, akkor is ott marad az egyik fele (az egyik villa) és azon sem tudná átfűzni a csapágyat. De nem is kell, mert a kardánt széthúzza, leveszi róla csapágyat, felteszi az újat és összetolja a kardánt. (szerintem keress másik szerelőt)

hancurozo Elküldve: 2011-10-01 21:15 Féktárcsa és fékbetét

ervin35 írta:
nekem a kardántengely felfüggesztö van tönkre menve.


Ebben a topikban off, de ha csak a felfüggesztő rossz, és van új akkor cseréld ki. Azért nem kell új kardán, simán szerelhető. Nem kell a keresztet szétszedetni.

hancurozo Elküldve: 2011-10-01 21:01 Féktárcsa és fékbetét

ervin35 írta: a 14-es számú.
Centre Mount, rear


Ha már bontott kardánt veszel, akkor az új felfüggesztővel rakd fel. (ne kelljen megint leszedni)

hancurozo Elküldve: 2011-10-01 20:27 320d turbó hiba

thomas45 írta: heló!
nekem 1 hónapha kellett turbót cserélnem,az autóból egyszer csak elszállt az erő.a nejem járt még vele kb 500km-ert helyben szép lassan,mindenki lefikázta az úton,mivel nemtudták,hogy miért nem megy az autó.szóval én felújítattam,ami 250000ft-ba került,mert ez volt a legolcsóbb!!!!
az új ára első körben 413000 ft-volt.az egész országot körbetelefonáltam és úgy döntöttem,hogy felújíttatom. szóval ez van.
sok sikert.


Nagyon drága volt Jól palira vettek.
Csak a gugli. Szinte ez volt az első: http://hirdetotabla.duen.hu/al...turbk38099

hancurozo Elküldve: 2011-09-17 08:26 Kopogás érzékekő

bmw320d4 írta:
hancurozo írta:
Kristen76 írta: Sziasztok!

Mi az a kopogás érzékelő?Mi a funkciója?


Érzékeli mikor van robbanás a motorban. Beállítja a lehető legnagyobb előgyújtást a terhelés, gázpedálállás, stb. alapján. Ez jelzi mikor van gyújtáskimaradás valamelyik hengerben.


A főtengelyjeladó jelzi az égéskimaradást, a kopogásszenzor kopogásos égésnél küld jelet és veszi visszább az előgyújtást.



Lehet rosszul tudom, de a főtengely jeladó (vagy a vezérműtengely jeladó) mondja meg melyik hengerben van égéskimaradás de az égést a kopogás szenzor érzékeli. A kettő jeléből kerül be a hibatárolóba, hogy melyik hengerben volt égéskimaradás. A főtengely jeladó csak az elfordulást érzékeli, nem tudja létrejött-e a robbanás a hengerben.

hancurozo Elküldve: 2011-09-16 20:09 Lengéscsillapitó

YELLOW írta: szuszogás: ami gázos teló az szuszog. vadonatúj autóban is.

korábban írtam nekem 3 műszakin is ugyanannyit mértek a telókon, mindig a jobbos 40% alatt volt. lehet a peres gumi miatt, nagy felni, ültetőrugó.

az ha lenyomod a telónál, akkor jó a teló, ha a lenyomás után, csak fel mozog. ha a fenti pontról egy picit is lemozdul, az már rossz. szóval ezt rosszul mondtátok. ugyanis ha kézi lenyomásnál még mikor vissza feljön és onnan lemozdul, akkor el lehet képzelni bukkanónál mit csinál.

egyébként meg hazai utainkon a kifelé mozgáscsillapítása hamarabb bekövetkezik, azt meg nem tudod ellenőrizni, csak akkor ha mész egy kátyúba és lefelé koppan. de ezt nehéz érzékelni.


Cáfolom! 2 hete cseréltem az összes csillapítót, és nem szuszog!
Kicsit visszamozoghat, mert más a csillapítása húzásnál ill. nyomásnál.