hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2011-09-16 18:29 Kopogás érzékekő

Kristen76 írta: Sziasztok!

Mi az a kopogás érzékelő?Mi a funkciója?


Érzékeli mikor van robbanás a motorban. Beállítja a lehető legnagyobb előgyújtást a terhelés, gázpedálállás, stb. alapján. Ez jelzi mikor van gyújtáskimaradás valamelyik hengerben.

hancurozo Elküldve: 2011-09-15 20:31 Reggel kulcs elfordítás, se kép se hang.

sumi20 írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:

YELLOW. hidd el, hogy nem aksi lesz, mert ha indítózol aksi hibánál elhalványulnak a visszajelzők, és az aksin mérve esik a feszültség. (de te aki villamossággal foglalkozol tudod, csak biztos elsiklottál azon amit sumi20 írt)


nah az lehet. kicsit macerás volt a napom, tesztgépek befostak, aztán próbagyártások, programírás, ghost-olás, volt minden, kicsit szétszort lettem



Ok. Rendben, de akkor mi lehet a probléma szerintetek?


Távolból nehéz okosat mondani. Lehet akár egy pillanatnyi hiba az indításgátlóban, kontakthiba, de lehet önindító hiba is (ami rázkódás miatt megszűnt).

hancurozo Elküldve: 2011-09-15 19:55 Reggel kulcs elfordítás, se kép se hang.

YELLOW írta:
sumi20 írta:
YELLOW írta:
sumi20 írta: Sziasztok!
A következő lenne a problémám: tavaly novemberben vettem a kocsit, eddig nem volt semmi probléma vele, mindig indult, télen, nyáron a 36 fokban is. Na ma leállítottam a kocsit bementem a fagyizóba, pár perc múlva megyek vissza a kocsihoz beülök, kulcs be, ráadom a gyújtást, semmi probléma rendesen kigyulladnak a kontroll lámpák, indítanék és de kép se hang, se egy kattanás semmi. Nagy tanakodás után hívtam a villamossági szerelőt, kijött azt mondta nem tud most vele mit csinálni, mert szét kell szedni megnézni az önindítót. Azt tanácsolta húzzuk be, menjek haza, másnap keressem meg szétszedjük. Ezt is tettem behúztuk egy röffre beindult. Hazajöttem beálltam a garázsba, leállítottam, mondom magamban rápróbálok. Mintha semmi baja nem lett volna beindult egy pöccre. Szerintetek mi lehet a probléma? Előjöhet még? Köszi előre is!! 320D 1999-es 136 lovas touringról lenne szó.



lemerült az akksi! ez tutti!

azt is elmondom miért ilyenkor megy tönkre. ugye van a gondozás mentes akksin is lélegző nyílás. nyáron a nagy melegben szépen kezd elpárologni a desztvíz belőle. nincs víz, összegyűlik a a retek az alján cellazárlat. és ennyi.
amúgy ha lemerült akksinál indítózól, akkor többet kattog és a lámpád kintről nézve villog ugyanúgy. ez jelzi.





Ez eddig rendben van, de nekem nem kattog, nem villog semmi, a műszerfal se halványul el, mint amikor eltűnik az áram. A szerelő megnézte műszerrel és amikor indítottam, akkor sem esett le a feszültség.


hidd el, hogy akksi lesz. mivel jártam így, tudom.
ha feltölt valamennyire akkor indul utána. járatsd a ventit (belső) gyújtással vagy 5 percig. aztán nem fog indulni. persze csak úgy, hogy előtte nem mentél 50km-t.

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...l.html?p=3

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...felol.html


YELLOW. hidd el, hogy nem aksi lesz, mert ha indítózol aksi hibánál elhalványulnak a visszajelzők, és az aksin mérve esik a feszültség. (de te aki villamossággal foglalkozol tudod, csak biztos elsiklottál azon amit sumi20 írt)

hancurozo Elküldve: 2011-09-11 19:54 Hifi beszerelése e46-ba

laja írta:
csatis1 írta:
laja írta: Sziasztok!
Tud nekem valaki belinkelni egy képet,hogy néz ki egy nem gyári cd beépítve /lehet bármilyen de én az Alpinet fogom venni szerintem/.Nem igazán tudom elképzelni a beszerelőkerettel.Jó lenne vizuálisan is látni egyet!Légyszi-légyszi!!!!
Előre is köszi nektek!Lalee




Igaz nem sima cd lejátszó, de hátha megteszi.
Ha kell, a beépítő keret és az iso csatlakozó még megvan!

szerk: ez volt a régi


Köszi,szép kis hifi,de engem sima cd érdekelne.


http://www.bmwfanatics.hu/gale...811239.jpg

hancurozo Elküldve: 2011-08-22 21:13 Ékszíj tárcsa

kisg325 írta: Hancurozo!

Egyelőre marad így,de vész esetére a csomitartóban ott lesz egy másik szíj,na meg egy 16-os és egy 24-es kulcs.
Talán a későbbiekben vagy rendelek egy Dayco szíjat próbára,mivel jóval olcsóbb a Gates-nél és a Conti-nál is,vagy marad a gyári szíj. Az állításomat most is fenttartom,hogy a feszítőm nem rossz.
Majd beszámolok az eseményekről,hátha okulhat belőle más is.


Ne érts félre. Nem mondtam, hogy bontsd meg. Igazad van, hogy a jó szíjjal jársz. Csak arra reagáltam, hogy nem csak a "gyári" lehet jó. Nekem is bent van a kulcskészlet, és egy kispajszer a tartalék szíj mellett. (régi, nagypolákos beidegződés)
Ha jó a feszítőd ne cseréld (horror az ára, pedig az opeltől a mercin át sok autóban van ugyanaz).

hancurozo Elküldve: 2011-08-22 19:20 Ékszíj tárcsa

kisg325 írta: Sziasztok!

Összesen 4 km-t bírt a Gates és nyikkan. Dühömben visszaraktam a régi ledobott gyári szíjat és láss csodát nem nyikkan...
Ergo annak volt igaza,aki ezen topikon belül valamikor régebben azt írta,hogy csak a gyári szíj a tuti.


Én is cseréltem szíjat a vásárlás után (nem emlékszem milyet vettem). A feszítőm már akkor sem volt a helyzet magaslatán, és egy előzésnél el is szakadt. Az út mellet cseréltem (akkor még nem volt alsó burkolatom) Dayco-ra (ez volt a boltban, ahol volt a polcon). Rá 2 napra jött meg az új feszítő, és azóta is az a szíj van fenn. Semmi bajom a szíjjal, nem nyikkan, nem csúszik.
Nem csak a "gyári" szíj lehet jó, ha minden más rendben van.

hancurozo Elküldve: 2011-08-20 11:10 E36 318tds

YELLOW írta:
xNorbi írta: Hello

Nekem egy 318tds ejti az üzemanyagot, leállítás után 2-3órával probléma nélkül beindul,de ha egy egész éjszakát várok vele, vagy több napot akkor nagyon sokat kell indítóznom, hogy elkapja, közbe az üzemanyagfiltertől a nagynomyású pumpába(adagolóba) menő vezetékben légbuborékok mászkálnak, lehet más vezetékekben is, de csak ez átlátszó. A porlasztóra menő fém csövek nem szivárognak.

Már nagyon elegem van ebből a hibából, már az a helyzet hogy két akksival járok, ha az egyik lemerülne ott legyen a másik és eltudjak indulni... az aksik is elég ramaty állapotban vanak sajnos.

Érdekes, mert néha egyéltalán nem csinálja és napok után is probléma nélkül elindul, de sajnos nem ez a jellmző.

Télen -15 fokban se volt probléma az indítás.

Hol lehet a hiba?


először is ott lehet a hiba, hogy ennek új topic-ot nyitottál. legalább 5 topicba belefért volna a kérdésed.
én azt mondom haldoklik az üzemanyag szivattyúd. esetleg üzemanyag szűrő dugulás is lehet.



Áthoztam ide a témát, ha nem baj.
YELLOW. Az adagolós dieselekben általában az adagolóban van a szivattyú.
Ha levegő van az üzemanyag csőben, akkor valahol levegőt szív. Ellenőrizd végig a csöveket. Ha kopott a szivattyúd akkor visszaengedheti a lapkák mellett a gázolajat, de akkor is indulnia kell, mivel a magasnyomású csőveidben megmarad a gázolaj (hibátlan fejszelepet feltételezve)

hancurozo Elküldve: 2011-08-16 20:08 turbo gond

Kaci írta: Sziasztok.
Szerintetek mi lehet a gond, ha az autobol egy hosszu ut soran elment fokozatosan az ero, gazadaskor "szuszogni" kezdett. Nem, nem csorog, nem zorog, "szuszog", mintha egy kompresszorbol fuvatnam a levegot ki. Erotlen, fustol, sajnos ma kellett mindenkeppen varosban hasznalnom (tegnap ejjel jelentkezett a baj), gazadaskor rangat, de stabil alapjarat, nem akar lefulladni vagy ilyenek.

Valakitol valami jotanacs? Tudom, vigyem szerelohoz, de hogy keszuljek, hogy teljesen ne nezzenek madarnak.
Koszonom




Nézd végig a levegőcsöveket a turbótól a szívócsonkig. Valahol elengedi a töltőlevegőt. Lehet csak 1 bilincs lazult le.
Ha szerelőhöz viszed, maradj ott és nézd végig mit csinál, mert az ilyen hibákkal húzzák le az embereket.

hancurozo Elküldve: 2011-08-12 20:23 Társalgó

YELLOW írta: na most akkor miről van szó: mert ha kerékgumi, akkor kléber, hameg ajtógumi, akkor meg kéder, de semmiképp sem kléder egyik esetben sem...


Nem tudom. De mivel ti leírtátok az egyik lehetőséget, én leírtam a másikat.
Nem kell senkit lehurrogni, mert én sem, és még sok autószerelő sem tudja minden alkatrésznek a pontos nevét, ráadásul van olyan, ahol már eleve rosszul tanítják. (pl: kardán helyett gardán)

hancurozo Elküldve: 2011-08-12 20:04 Társalgó

YELLOW írta:
roli8888 írta: Sziasztok

Egy nagyon idegesítő problémám van.
Egy E90-es bmw-m van és az volna a gondom, hogy a kléder gumik "ropognak".
A régebbi E46-os nál is volt ilyen gond.
Mi lehet ez?


lehet azé mer kléder gumit vettél és nem kléber-t



A kédergumi ropogás az elöregedett gumi, vagy a rosszúl beállított ajtók miatt van. Vegyél gumiápolót, és kend át őket.

hancurozo Elküldve: 2011-08-12 19:35 Autóvásárlás

anubisz írta: Nekem nincs gondom a diesel kocsival,nekem is volt,és igen jól mennek,és igen jók. De az tény,hogy ezekkel gond van,ha trehány a tulaj,márpedig,Magyar tulajok többsége az.Pont az a gond,hogy annyira megy,hogy annyira nyomják neki,a 20 éves srácok, csak úgy visít a motor Azért a dizel nem szereti,ha 1,2 be nyomják neki üveghangig.Hát látok sok ilyet.Utána videóról szerelnek, a turbót 10x felújítják,aztán már csak leheli a levegőt. Nehogy már várjunk egy kicsit,amíg visszahűl leállás előtt


Igazad van, de a benzniessel sem jársz jobban. Szintén üveghangon égetik a gumit, csúsznak vele keresztbe, töltenek bele etanolt, cserélik össze-vissza az injektorokat, benzinpumpát, nyomásszabályzót.
Mindkét motornak megvannak a hibái.
Csak használatfüggő, hogy milyen állapotban van az autó.
Sokat javítok autókat, és tudom miket barkácsolnak össze a tulajok. (több benzinest javítok mint dieselt, és árban is változó, hogy melyik a drágább)

hancurozo Elküldve: 2011-08-12 19:18 Autóvásárlás

anubisz írta:
Bimmer320D írta: Sziasztok

Elkövetkező hónapokba v hónapba szeretnék venni egy 1999 es évjáratú 320D BMW-t.
Ez lenne az első BMW-m.
Mire figyeljek oda mielőtt megvenném?
Tudnátok segíteni?

Válaszotokat előre is köszönöm


Nem árulok el titkot,hogy 12 éves kocsinál már mindenre, de a Turbó,és Egr szelep ( már ha van )mindenképpen prioritást élvez. Persze,hogy nem e hengerfejes, és kompressziót is méretnék, ha tetszik nekik,ha nem. Mivel ezeket inkább csak szervizben lehet megnézetni,és nem 5 perc alatt,így mindjárt értelmét is veszti az egész Kevés ember viszi el megnézetni,mondjuk 20 ezerért,úgy hogy lehet meg sem veszi.
Persze meg lehet rángatni,mozgatni,hallgatni pár dolgot,ahogy az átlagember csinálja,de az kb mint halottnak a csók.


Megint az előitéletek. Nem az autó tipusa határozza meg, hogy jó vagy nem, hanem a használat módja. Sokan a Németből behozott autókra esküsznek (a Német csak akkor viszi szervízbe, ha már jelez az autó a szervíz miatt)
Mindenki fél a dieseltől, pedig nem rosszak (még 700e km-et futottnál is rendben volt a kompresszió). Ez az évjárat még adagolós, és nem sok gond van velük. (csak kerüld a lepusztított példányokat)
Egy 12 éves kocsinál valóban mindent meg kell nézni, de ez igaz a benzinesre is. 2000 körüli autónál a futómű is sokba kerül (ha gond van vele, és a Magyar út eszi a futóművet)

hancurozo Elküldve: 2011-07-31 08:58 320d Motor

hil írta:
330d írta:

Én amúgy kb 150db Vas5054-et eladtam már, ez VW csoport gyári gépe, ezért elég jó áron tudok diagnosztikai dolgokhoz hozzájutni Kínából. Amit nem onnan veszünk, az is onnan van, és nekem még nem volt vele problémám. A lényeg, nekem átküldött a kínai partner 3-4 féle diagnosztikát, igaz ezek nem tudnak magyarul, és 4-ből csak egy volt számomra ideális 2008-2011-es kocsikhoz valami inpa? A többi vmi bmw 1.36 , és 1.40 es jelzéssel volt csak ellátva. Mond ez neked vmit? Mert az ára jóval kedvezőbb ezeknek, max 40-100Eur


INPA: az jó. Amit írtál 1.3.6 és 1.4:ez nagy valószínűséggel a BMW Scanner, óra állításon és hibakód törlésen kívül másra nem jó, mert Hexában adja a hibakódokat, amit ismereteim szerint még senki nem tudott megfejteni



Kiegészítem. Az INPA kábele jó, ráadasul a kínaival is dolgozik a DIS is. Könnyű velük hibát keresni, alkalmas élőadat olvasásra, és programozásra is A SCANNER jó a motorvezérlők letöltésére, és arra, hogy minden vezérlőben meg tudd nézni a futott km-t.

hancurozo Elküldve: 2011-07-27 19:28 Valaki segítsen

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: a diffinek jó hogy van hangja, és nehezen tudod forgatni, hisz gondolj bele a váltóig mindent mozgatsz a kardánt is, ezeknek azért van súlya, meg a sok gömbcsukló.


Milyen gömbcsukló? Minek jó, hogy van hangja? Nem kell, hogy hangja legyen. Simán lehet forgatni. (nem nehéz) Az alkatrészeknek van súlya igen, de csapágyazva vannak!


miylen gömbcsukó, hát van egy pár, a féltengelyeknél, a kardánnál. de akkor sem úgy tudod pörgetni, mint az első kereket.



Nincs hátul gömbcsukló! A kardánnál sincs! Ha lenne is a lengőkarnál (de nincs) sem lenne köze a forgáshoz.

hancurozo Elküldve: 2011-07-27 19:10 Valaki segítsen

YELLOW írta: a diffinek jó hogy van hangja, és nehezen tudod forgatni, hisz gondolj bele a váltóig mindent mozgatsz a kardánt is, ezeknek azért van súlya, meg a sok gömbcsukló.


Milyen gömbcsukló? Minek jó, hogy van hangja? Nem kell, hogy hangja legyen. Simán lehet forgatni. (nem nehéz) Az alkatrészeknek van súlya igen, de csapágyazva vannak!