hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2011-02-13 17:27 meg akar halni a bmw :|

Odin írta:
hancurozo írta: Nézd meg a szíj feszítőd. Ha leveszed a motorburkolatot, akkor indítás után látni fogod, hogy az mennyire rezonál be. Hasonló hangja volt az én autómnak is, mert elszált a feszítő lengécsillapító.

Kössz szépen a tanácsokat, de ma már nem fogok bele a szerelőm se jött, holnap meg egész nap meló, esetleg kedden. A motor burkolthoz meg(ahogy én figyeltem) valami speciális imbusz kulcs kell,olyanom meg sajna nincs.
Amúgy ez a szíj mit működtet?
Fogalmatlan vagyok a témában
amúgy ahogy az én szerencsémet ismerem nem hiszem, hogy megúszom valami piti gonddal.



generátor, szervó, vízpumpa.
Sima imbusz kell. Nem piti az sem, mert húzós az ára.

hancurozo Elküldve: 2011-02-13 17:01 meg akar halni a bmw :|

Nézd meg a szíj feszítőd. Ha leveszed a motorburkolatot, akkor indítás után látni fogod, hogy az mennyire rezonál be. Hasonló hangja volt az én autómnak is, mert elszált a feszítő lengécsillapító.

hancurozo Elküldve: 2011-02-13 08:18 meg akar halni a bmw :|

Odin írta: Sziasztok!
Remélem tud valaki valami megnyugtatót mondani míg a szerelőm megnézi mert elég feszült vagyok.
Ma este mentem a kocsival(e46 330d) kereszteződésbe megvárva míg mindenki elmegy, kipörgésgátló kikapcs és padló 1-esbe.
Kb. 10-20m után valami eszméletlen "kalamolás" a motorból.Az utolsó 100m-en már toltam hazáig mert féltem beindítani. Megvártam míg lehül újra beindítottam és ugyan úgy (mélyen) kalamol.
Mi lehet a baj??
Remélem nem valami egetverő mert pont most nulláztam le magam anyagilag.


Így elég nehéz. Mivel nem halljuk pontosan honnan jön a hang, változik-e a motor fordulatával, mély vagy csilingelő, fémes vagy nem, tompán vagy élesen szól, autómata, vagy manual, stb.
Én a lendkerékre tippelek (csak tipp, mivel semmit nem tudok róla) Rakd sebességbe, emeld fel az autót, és a kardánt, vagy a kereket (a másikat le kell fogni, hogy ne diferáljon le) mozgasd meg erőből. Ha a lendkerék akkor fogod hallani.

hancurozo Elküldve: 2011-02-12 19:39 Olajzabálás

Hori írta: bírom az olyan diesel motorokt amik 15000km alatt semennyi olajat nem esznek Kár hogy ilyen nem létezik


De létezik, sőt ha már nagyon "hugyozik" a porlasztó még termeli is a "motorolajat". Vagy szívó diesel.
Jó állapotú turbó diesel csipegeti, ami nem eszi az porlasztós

hancurozo Elküldve: 2011-02-11 16:32 Termosztát

sumi20 írta: Gyors kérdés. Nem tudja valaki, hogy az egr termosztátot hogyan kell összerakni? Sajna rossz helyen szedtem szét.


A kicsi megy be elsőnek az acél végével majd a műanyag kosár a 4 lábbal lefelé (a házban illeszkednie kell a kosár nútjának).Majd az alu henger. Az alu henger csak a falat védi a rugótól, ill távtartó szerepe van. A kicsi végbe megy a hosszabb szintén az acél felével. A rugó a szűkített végével a nagyobb termosztát elemre. Végül a záró elem. (ez is egyféle képpen megy rá, és vigyázz a tömítő gyűrűre)

hancurozo Elküldve: 2011-02-08 18:42 Csomagtartó nyitás

Qucsy írta: és ez jó bömösre is???


Sajna nem tudom. Több mint 2 éve lett rendelve méret szerint (összetolt, széthúzott állapotban).
A guglin lett keresve, és valamelyik "tuning" oldalon volt, mint motorháztető teleszkóp. Telefonon adtuk meg a méretet, és úgy keresték meg. (nem kérdeztem meg melyik autóhoz való)
Ha BMW-hez kéred, biztos többet fognak kérni érte. (BMW-re van pénz, akkor lehúzható)

hancurozo Elküldve: 2011-02-08 17:57 Csomagtartó nyitás

Qucsy írta: ..erre gondoltak a többiek..csak az a gond hogy ez nem 2500 ft..



Ez pl japáné, de 5e a pár. http://www.importtuning.hu/cat...5826dbcba6

hancurozo Elküldve: 2011-02-08 17:17 Csomagtartó nyitás

Lacza írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
Lacza írta:
Szia!

Tudsz nekem olyanban segíteni, hogy E46 sedan csomagtartó teleszkóphoz létezik-e javító szett? Kicsit nagyobb igénybe vételt kaptak és elpattant a végükön lévő műanyag (nem értem miért az) vég, ami a gömbölyű fejű csatlakozó pontra illeszkedik.

Lehet szerinted ilyet külön kapni? Vagy egyben tudom csak cserélni?

Válaszod előre is köszi!

üdv
Lacza


privát kérdés, de mivel nem volt még ilyen problémám, így passzolom. valaki?


Kár vele vesződni. A telók ára 2500-tól indul.


Helló!

Köszi a választ! Tudsz esetleg javasolni lelőhelyet, ahonnan érdemes beszerezni? Eddig bontottakat találtam 4e-ért.

üdv
Lacza



Nem tudom melyik "tuning" oldalról lett már beszerezve, de nem kimondottan BMW-hez kértük. Simán a méretei alapján motorház teleszkóp néven lett rendelve.
A hátránya, hogy nem fekete, hanem krómozott.

hancurozo Elküldve: 2011-02-07 18:22 Csomagtartó nyitás

YELLOW írta:
Lacza írta:
Szia!

Tudsz nekem olyanban segíteni, hogy E46 sedan csomagtartó teleszkóphoz létezik-e javító szett? Kicsit nagyobb igénybe vételt kaptak és elpattant a végükön lévő műanyag (nem értem miért az) vég, ami a gömbölyű fejű csatlakozó pontra illeszkedik.

Lehet szerinted ilyet külön kapni? Vagy egyben tudom csak cserélni?

Válaszod előre is köszi!

üdv
Lacza


privát kérdés, de mivel nem volt még ilyen problémám, így passzolom. valaki?


Kár vele vesződni. A telók ára 2500-tól indul.

hancurozo Elküldve: 2011-02-07 17:03 Elsõ lámpák

Bianconero írta: Másik kérdésem a lámpával kapcsolatban:

hétvégén cseréltük ki gyárira az utángyártottat. Minden izzó működik, a csatik is megítélésem szerint e helyükön vannak, mégis kiteszi a műszerfalra a hibajelzést. Elég ad hoc, mivel pl este nem volt baja, reggel indítok kírakja..aztán egyszercsak eltűnik. Reggel valószínű attól tünt el,hogy felkapcsoltam a refit és úgyhagytam pár mp-re, de van, hogy attól,hogy lecsapom a motorháztetőt.


kontakt hiba?

hancurozo Elküldve: 2011-02-05 21:19 320d Motor

hil írta:
hancurozo írta:

Ha megnézed a dieselek futásteljesítményét, jóval több a benzineseknél. A diesel motor sokkal kényesebb a karbentartásra. A had-16-ot nem kell idekeverni, mert nem stabil motornak lett tervezve a beépített motor, valamint az adagoló beszabályzása is kokszosodást okozhatott a túl nagy tűréssel gyártott porlasztó csúcson kívül. (nekem soha nem volt gondom a had-16-tal)
A modernebb benzinesek is küzdenek 3-500e km környékén. A változó szelepvezérléssel, szívócső állítással, trafó problémákkal stb.


Ismered a Had16-ot? Ott ahol voltam, 120db volt belőle.


off
Dolgoztam vele, és még mindíg van belőle. Mint a had-8 ból, és a hab-4 (benzines) ből is.
De ezek stbil motorként üzemeltetett motorok. Más a követlmény, mint a hajtóműként alkalmazott motoroknál. (ahol a fordulatszám tartomány széles sávban van használva)

hancurozo Elküldve: 2011-02-05 20:57 320d Motor

hil írta:
Chipcad777 írta:

220.000 km-nél történt ez a dolog (tényleg ennyi!!!). Én is most számoltam egyet, nekem az jött ki,h benzinessel jobban járok, ha levonom azokat a pénzeket amiket erre költöttem, mert dízel (kéttömegű, porlasztó, turbó, főtengely ékszíjtárcsa, megint porlasztó + a motorgenerál). Ezután is csak azt mondom,h nagyon figyelni és bármi szokatlan egyből utánajárni mert itt az élő példa, mi történik ha figyelmen kívül hagyod!!!! Tisztában vagyok vele,h én is hibás vagyok részben, de ez összetett azért.



Annyi minden elment már itt erről a problémáról, hogy írok én is, tudom, meg fogtok kövezni, mert én benzines párti vagyok, de ezt most tegyétek félre, mert nem az szól belőlem.
Tehát van a dízel motor. A régi, első motorok nagyon megbízhatók voltak, de semmi turbó, változó szelepvezérlés, hengerenként 4 szelep, stb. Valljuk be, szarok is voltak személy autóban, lassú volt, rosszul gyorsult, kerregős volt, kényelmetlen,büdös, stb. Azért, hogy jobban, illetve egyáltalán lehessen használni autóban, megindultak a fejlesztések, aminek segítségével, valóban elérte, majd túlszárnyalta a benzin motorokat. (most itt az alap benzinesre gondolok, semmi turbó meg egyéb flanc). De ennek ára is lett, rengeteg hozzáadott egység, ami mind a meghibásodások lehetőségét növelték. Ugyanez persze áll a benzinesre is, mert ott is megjelent a közp. befecs, majd a hengerenként, 4 szelep, változó vezérléssel, stb, viszont ezek, ennek ellenére mégis egyszerűbbek maradtak, nem lett olyan gyártástechnológiailag kényes elem mint pl a befecskendező szelepek, ahol nagyon kevésen múlhat a jó működés és ha baj van, akkor az nagy tud lenni. Ezek a mai dizel motorok erősen kihegyezett erőforrások szemben a benyásokkal, amiknél mintha megállt volna az idő, nem törekedtek sokkal jobbra. Üzemeltettem külföldön ufó épített áramfejlesztő generátorokat (Kismotor és Gépgyár termékei voltak HAD-16 típusjellel). Ezek nagyon egyszerű gépek voltak, talán II.világháborús Német fejlesztésből tovább fejlesztve, és bizony ha a katona alapgázon üzemeltette azokat, akkor ott is a HSZ-ben írt jelenség állt elő: megváltozott a befecskendező fúvóka szórási képe a kokszosodás miatt és szétégett a dugattyú ha nem vették észre időben, de hogyan is vették volna észre, hiszen trópusi ország lévén a rádió konténerben hűsölt. Na ebből kifolyólag rengeteg dugattyút kellett cserélnem.
Kicsit hosszú lett, és tényleg nem a dizel vs benzin háborút akarom kirobbantani ismét, de talán egy kis időt megér ez is.



Ha megnézed a dieselek futásteljesítményét, jóval több a benzineseknél. A diesel motor sokkal kényesebb a karbentartásra. A had-16-ot nem kell idekeverni, mert nem stabil motornak lett tervezve a beépített motor, valamint az adagoló beszabályzása is kokszosodást okozhatott a túl nagy tűréssel gyártott porlasztó csúcson kívül. (nekem soha nem volt gondom a had-16-tal)
A modernebb benzinesek is küzdenek 3-500e km környékén. A változó szelepvezérléssel, szívócső állítással, trafó problémákkal stb.

hancurozo Elküldve: 2011-02-05 16:54 320d Motor

bmw320d4 írta:
BarG írta: Hát igen. A legmodernebb dízelmotorok elég sérülékenyek, nagyon igényesek a motorolaj minőségre, az üzemanyag minőségre és bizony a gazdáikra is. Bizony egy meghibásodást a legjobb még csírájában elkapni, mert szövődménnyel jár a kicsi betegség, könnyen végzetes kór válhat belőle.
A vásárlásnál elvileg az ember felvállalja ezeket a kockázatokat, igaz dízeles kollégák???



Igen, felvállaltam a kockázatot én is...

Hamarosan félmillió, és még nem volt levéve a hengerfej



Hát igen. A tied is adagolós diesel Ezekből a "régebbi" dieselekből sok fut 500e km-el az órájában, megbontás nélkül.
Nekem is megy bele a km., és megérte kifizetni a dieselért kért felárat. Sok ember van viszont akik nagyon keveset mennek, így soha nem térülne meg.

hancurozo Elküldve: 2011-02-04 15:12 Valaki segítsen

jrtom írta: A légtömegmérő fel lett programozva? Esetleg még az adagoló, azt néztétek?


Jackson írta: Szevasztok emberek!
Jó hírem van!!!
Már írtam pár helyre a fórumokon, az autómmal kapcsolatban és pár hibára felhívták már a figyelmem és tettem róla hogy megoldjam tehát még kérem a segítségeteket mert úgy hiszem átok ül az autómon...
99' e46 320d 136L sedan
A probléma (egyedül már csak ez kb. 1 éve):
Nem húz az autó hiába nyomnám neki, nem akar felgyorsulni ahogy kéne, mert régen úgy ment mint a golyó, most mintha egy trabant-ban (nem azért írom mert lenézem) ülnék. ENNYI!
Amit dolgoztam rajta:
- porlasztók kicserélve, turbó felújítva, légtömegmérő kicserélve, szűrök a-tól z-ig kicserélve, olaj lecserélve, katalizátor nincs benne , özséer (EGR) szelep nincs ledugózva, EGR kivan tisztítva, vákumvezérlés is cserélve volt, vákumcsövek nem sziszegnek nem megy el a vákum, meg a sok kis apróság, továbbá a sok számítógép ami rá volt kötve nem mutat semmit, wallis program, OBD II, Carsoft, nem mutatnak semmit.
Jelenleg ahogy viselkedik az autó:
beindítás pöcre, elindulás háát, először fel kell pörgetnem az autót 3500-ig egyhelybe hogy egy füst felhőt kiköpjön és utánna tudok indulni, letaposom csontra a gázt a mutató kilendűl 20 literes fogyasztásig de semmit sem gyorsul, olyan 3500-től indul meg valamit VICC!!!
És lassan leírtam az élettörténetét...
Előre is köszönöm nektek a tanácsokat, ha adtok




Nézd meg a turbót (változó geometriát) szabályozó szelepet, és nézzétek meg menet közben a töltőnyomását a turbónak.

hancurozo Elküldve: 2011-02-03 19:57 320d Motor

hancurozo írta:
mendoza írta: hello,

tehat amit belinkeltem 136 lovas (akkor ez adagolos?) valoszinuleg , mivel 5 gangos.
Erdemesebb a cr-t valasztani?
nem azon a 14 loeron van a hangsuly, hanem megbizhato autot keresek.
ha az adagolos megbizhatobb, nekem az is jo...




A 150le-s motr volt 5 és 6-os váltóval is. A 136 csak 5-ös váltóval. (olyan magabiztosan írsz dolgokat amik nem fedik a valóságot, hogy az embernek már kedve sincs válaszolni)
Sok különbség van, a motor burkolaton át az üzemanyag befecskendezésig, kipörgésgátló, de a legfontosabb, hogy az egyik cr motor a másik adagolós.


[/quote]

Amit belinkeltél, a képek és a leírás (azt írja 136cv)alapján adagolós diesel.
Az, hogy melyik megbízhatóbb? Mindenki másra esküszik. Mindkettőnek megvan a maga előnye.
Nagyban függ a megbízhatósága a használat, karbantartás, és a futott km-től.