petipolir fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2010-11-14 12:16 Belsõ

InsectKiller írta:
hil írta:
InsectKiller írta:

Hát azt gondoltam, hogy ilyen egyszerű lesz, ha majd hozzáfogok. De nem. Kicsavaroztam az összes lehetséges csavart az ablakemelő szerkezetnél, de az aztán nem akar feküdni. Szerintem qpénál ez valahogy másképp működhet vagy én nem tudom. Aztán a zár már teljesen kijött volna, mert szétakasztottam mindent, csak maga a nyitó fül volt rajta.
Nem tudom, hogyan lehetne elfektetni azt a sínt, nagyon nem engedi az ablak...


Valami bizbaszt ki kell kötni a bowdennél, amit a leírás nem említ, egy lyuk kerül a csavar feje elé és azon keresztűl benyúlva tudod azt kitekerni. Sajnos pontosan nem emlékszem már rá.

Az a lyuksi az ablak vezető sinen van, kb a zár magasságában.A csavi oldása után az üveget már tudod mozgatni és ki tudod akasztani a hátsó sínt ahhoz, hogy eltávolítsd, mert ez van a zárszerk útjában annak kivételekor


Igen, azt a csavart már megtaláltam, de nem tudom kitekerni. Az istenért nem találok olyan kulcsot, amivel ki tudnám tekerni azt az ablakrögzítőt. Próbáltam 5-ös, 5,5-ös és 6-os csőkulccsal de nem éppen volt nyerő. Mivel lehet azt kicsavarni?


Ha a coupe megegyezik a touringéval akkor 8-as, de mivel kicsi a hatlapfejű rész könnyen leugrik róla. Én pici 8-as crova fejjel szedtem le. (a fej végéből le lett szedve, hogy a lekerekítés eltünjön és ne ugorjon le a csavarról)




hancurozo Elküldve: 2010-11-04 19:11 Olvasólámpás belsõ világítás

hil írta: Első olvasó lámpa és belső világítás: nem úgy működik véletlenűl, hogy a csatlakozó 1-es pontján állandóan kap +12V-ot. A 3;4. lábakon kapja a testet akkor, ha az ajtó nyitva van, vagy ha felkapcsolod a belső világítást (pici kezeddel), mert ekkor a kapcsoló a 2-es lábon keresztűl jelet küld a GM- nek és erre az küldi a testet. A mérésekből nekem ez jött le. Szeretném betenni, de nem kívánok drótokat húzogatni, mégha csak 1 szálról is van szó.

Még egy kérdésem lenne: mi az a 2db led a lámpában? Ez megtalálható az olvasó lámpásban és a hagyományosban egyaránt, de világítani még nem láttam (vagy csak nem vettem észre)? Gondoltam, hogy infra led és fényrőt szabályoz, de a rajzból egyértelmű, hogy fénykibocsátó ledek


Világít az, csak szerintem nem vetted észre. Felkapcsolt világításnál a műszerfallal megeggyező szinben. Szépen megvilágítja a váltót.

hancurozo Elküldve: 2010-11-03 17:18 Balesetek BMW-vel...

A BMW-ben mintha kicsit több lenne az anyag? Vagy csak tartós használatra tervezték?
http://www.langlovagok.hu/kepe...-es-fouton

hancurozo Elküldve: 2010-11-02 17:49 Olajzabálás

fury írta:
fury írta:
Hori írta:
fury írta: HELP folyik a motorolaj! Pedig nem akadtam fel sehol,és csak akkor ha jár a motor,de akkor nagyon! Mi lehet a baj,mégis mire számítsak? Főtengely szimering?



de úgy mégis honnan? mely részéről a motornak?? esetleg a turbó olajcsöve??



Ez az amit nem tudok,mert az egész motor alja csupa olaj,csöpög mindenröl de jobban inkább közép tájon a motor elejénél! zt elmondanám hogy mostanában szarakodott az autó nem ment sokat evett! Felül a turbócső körül olajkicspódás van illetve a turbócső külseje olajos! De lehet hogy nincs összefüggésbe a kettő! De alul nagyon folyik ha jár az autó! Olyan mintha szivattyúzná ki az olajat!


A generátor alatt mi van? Mintha onnét folyna! Ott olajosak a vékony csövek!


Olajszűrő? Nem szivárog?

hancurozo Elküldve: 2010-10-24 12:25 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
Az mindegy ezesetben yellow. A vag is ftdi-t használ. 7es és 8as lábakat összeforrasztottad? Mert a vag-nak elég csak a hetes, de a bmw-nek kell a 8as is.


össze kell forrasztani? ezt eddig senki nem mondta... annyi minden jön elő, hogy inkább vettem volna meg 20ezerért az INPA kábelt... ezért kérdeztem meg 20x a dolgokat de ígysem tudta senki egyben összefoglalni, hogy mi van... kezdem elveszteni a fonalat



Azzal is ugyanitt tartanál.



de még akkor sem világos... ha összeforrasztom a 7-es 8-ast, és azt mondod a BMW használja a 8-ast IS (tehát is), akkor ugyanaz mintha nem forrasztanám össze, mert akkor ezekszerint a 7-est is használja... nem értem



BMW OBD kiosztása:

http://www.msmax.nl/obd/_Images/BMW-OBD2.jpg

hancurozo Elküldve: 2010-10-24 12:12 Mûszerfal világítás

Adiii írta:
hancurozo írta:
Adiii írta:
hancurozo írta:
Adiii írta: Sziasztok!

Egy olyan problémám van, hogy a kis autó ikon és a körülötte lévő pici lámpa ikonok állandóan világítanak nem alszik ki. Korábban azt hittem kiégetek a ledek és pont ma cseréltem volna ki őket erre szétszedéskor ért a meglepetés , hogy fekete szigetelőszalaggal be volt tömködve a lyukak emiatt nem égett. Aztán gondoltam megnézem miért volt betömve erre látom az a baj, hogy folyamatosan világítanak. Mi a probléma, hogyan lehetne ezt orvosolni? S.O.S. segítségre lenne szükségem. Előre is köszönöm.

Illusztráció


Nem használsz ledes helyzetjelzőket? Mert arra szokott hibát jelezni.


Nem , egyedül a hátsó lámpák ledesek. meg utólagos ccfl angel eyes van benne. xenon az gyári és az sincs kiégve. Nah de a lámpák az még oké lenne , de a kis autó ikon miért nem alszik ki ha becsukom az ajtót?


Ha hibát jelez az autó ikon mindíg világít. Szerintem ccfl és a ledes hátsó lámpa okozza a hibát. Az ellenállásuk nem felel meg a gyári izzónak.


Értem, ugyanezt mondta más is amit te. Hogy lehetne átverni az lámpa figyelő elektronikát? Amúgy a jobb hátsó ledes lámpa kábelkötegébe utólag bekókányoltak egy ellenállást akkor arra azért nem is jelez be a műszer. Valszeg ezt kell megcsinálnom a másiknál is. Ezek szerint létezik az, hogy a ccfl-nek az inverterében nem lenne gyárilag valamiféle ellenállás? ccfl-nek hová érdemes betenni utólag valamiféle ellenállást, hogy azt jónak érzékelje a műszer?


Sajnos ebben nem tudok segíteni (de az ellenállás a megoldás) YELLOW az elektronikai szakember, szerintem ő tud segíteni. (nem vagyok híve a kokányolásnak, csak végszükség esetén)

hancurozo Elküldve: 2010-10-24 11:56 Mûszerfal világítás

Adiii írta:
hancurozo írta:
Adiii írta: Sziasztok!

Egy olyan problémám van, hogy a kis autó ikon és a körülötte lévő pici lámpa ikonok állandóan világítanak nem alszik ki. Korábban azt hittem kiégetek a ledek és pont ma cseréltem volna ki őket erre szétszedéskor ért a meglepetés , hogy fekete szigetelőszalaggal be volt tömködve a lyukak emiatt nem égett. Aztán gondoltam megnézem miért volt betömve erre látom az a baj, hogy folyamatosan világítanak. Mi a probléma, hogyan lehetne ezt orvosolni? S.O.S. segítségre lenne szükségem. Előre is köszönöm.

Illusztráció


Nem használsz ledes helyzetjelzőket? Mert arra szokott hibát jelezni.


Nem , egyedül a hátsó lámpák ledesek. meg utólagos ccfl angel eyes van benne. xenon az gyári és az sincs kiégve. Nah de a lámpák az még oké lenne , de a kis autó ikon miért nem alszik ki ha becsukom az ajtót?


Ha hibát jelez az autó ikon mindíg világít. Szerintem ccfl és a ledes hátsó lámpa okozza a hibát. Az ellenállásuk nem felel meg a gyári izzónak.

hancurozo Elküldve: 2010-10-24 11:12 Mûszerfal világítás

Adiii írta: Sziasztok!

Egy olyan problémám van, hogy a kis autó ikon és a körülötte lévő pici lámpa ikonok állandóan világítanak nem alszik ki. Korábban azt hittem kiégetek a ledek és pont ma cseréltem volna ki őket erre szétszedéskor ért a meglepetés , hogy fekete szigetelőszalaggal be volt tömködve a lyukak emiatt nem égett. Aztán gondoltam megnézem miért volt betömve erre látom az a baj, hogy folyamatosan világítanak. Mi a probléma, hogyan lehetne ezt orvosolni? S.O.S. segítségre lenne szükségem. Előre is köszönöm.

Illusztráció


Nem használsz ledes helyzetjelzőket? Mert arra szokott hibát jelezni.

hancurozo Elküldve: 2010-10-24 11:08 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
kempelen írta: Jövök már jövök

Ez a diag nem egy plug and play eszköz Yellow.

Megy az usb-vel is, de kell rendes driver hozzá és portot is a com1-re kell állítani.

Legalábbis nekem úgy működik.

Angol vagy német (nem tudom milyen a progid) legyen, mert ehhez nem csináltak magyarítást.

Nem láttam a kábeled, nem tudom milyen, de esetleg itt találsz rendes drivert:

http://www.ftdichip.com



ezt értem! de pl az INPA progiban, amikor telepítem nincs benne a driver? vagy bármelyik másikban?
direkt azért kérdeztem anno, mert nem értek hozzá, hogy miylen kábelt vegyek... azt mondta a diag-os szenszej, hogy ezt vegyem, nem lesz vele gondom. de most mintha mindenki azzal jönne, hogy ez az USB-s verzió rossz. én nem tudom, mert fingom nincs róla. az automatice detectálást a program részéről értettem, hogy magában a program futtatásakor nem kell állítani port-ot az USB miatt.



Nyugalom. Az enyém is usb-s, és nincs vele gond. FTDI drivert kell telepíteni, és be kell állítani a portot, mert nem usb-nek fogja érzékelni. (az inpa kábelt)

hancurozo Elküldve: 2010-10-23 20:35 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta: Szia Yellow! Amit vettél kábelt, azt a BMW-hez akarod használni? Csak azért kérdezem, mert a leírásban fel van sorolva rengeteg márka a BMW kivételével (én legalábbis azt nem láttam). Viszont ha azon megy az Inpa, akkor gondolom (NEM TUDOM, ezért kérdezem) lehetséges, hogy a BMW Inpa kábelen is mennek a többi progik. Nekem konkrétan az Opel Tech2 lenne jó. Lehetséges ez???
Találtam egy leírást, a BMW Scanner átalakításáról, hogy használható legyen az Inpa programhoz. Ha valakit érdekel, szívesen elküldöm.
Nekem van Inpa kábelem (DIS, Ncs Expert, Inpa progikkal), BMW Scannerem, Carsoft-om, de az egyszerűbb dolgokhoz az utóbbit használom, mert az a legegyszerűbb.


Az átalakítás visszafelé is működik? Inpa kábelből Scannerre? Mert akkor engem érdekelne.
Nekem sajna csak 1 usb-s inpa van, és most gondolkozok scanner vásárlásán.

hancurozo Elküldve: 2010-10-23 19:10 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

nickname írta:
én ezt rendeltem meg http://cgi.ebay.com/ebaymotors...MEWNX%3AIT

90 usd re sikarült le alkudni


Mind 1 helyről származik. (az enyém is)
http://www.sinosells.net/mycla...classid=35
http://www.sinosells.net/mycla...classid=35&Page=2

hancurozo Elküldve: 2010-10-21 18:34 Motorjel, eml, kipörgésgátló, menetstabilizátor világít!

hil írta:
kempelen írta: A baj a típusjel utáni i betüben van...

(copyright by hil a motorolaj topikból )




hancurozo Elküldve: 2010-10-17 17:57 Teligumiszett

kempelen írta: Gumimaffia.

Sziasztok!
Nem szeretnék a téligumi csevelybe beleszólni, de régen nem volt téligumi. Ez rendben. Igaz nem voltak ilyen autók sem. Ez is igaz. Régen a téligumi 7-8 évesen számított öregnek, amikor még a fél ország 15 éves gumikkal járt. Aztán később 5-6 és most 3-4 évesen számít öregnek. Persze a fél ország még mindig 10 éves gumkkal jár. (tisztelet a kivételnek nem itt e helyen feltételezem a fél országot) Lassan oda fugunk jutni, hogy majd egy szenzonban kell 2-3 alkalommal is gumit cserélni.

A jó minőségű gumi még ma is elmegy 5-6 évet, utána kuka.
A szar, jah kérem az már akkor szar, amikor kiállunk a gumisműhelyből...

Adott el nekem itt helyben egy neves gumisműhely anno egy OFF autóra 2005-ben 1995-ös gyártású gumit! Persze bizonyítani hogyan tudnám?!? Meg sem néztem a háromjegyű DOT számot, mert megbíztam bennük. (<- 1999 óta négyjegyűt használnak) Tavasszal ébredtem rá, amikor le kellett venni.
A gumi mind a mai napig megvan. Számlát is kaptam anno, el is tettem csak lenne meg...

Aztán jött hogy elég csak a hajtott tengelyre. Később már a sima kétkerékhajtásúakra is egyforma legyen mind a négy...
Szépen lassan esszük a marketinget. Nem állítom egy percig sem, hogy nem öregszik a gumi és nem veszít újkorához képest a tapadásából satöbbi, de ezt a markatinget amit le akarnak nyomni a torkunkon évről évre...kissé szkeptikus vagyok. Persze szakemberek hada és bőrgyőgyászatilag tesztelt....satöbbi.

Nekem most 2006-ban gyártott téli szett van. Még az előző tulaj szereltette. Még az idei szezont ki kell hogy bírja. Majd jövőre lesz csere.

Szerintem egy gumi inkább azt nem bírja, ha a kunde minden évben kétszer szezonváltáskor nem fenivel együtt cseréli, hanem állandóan gumiztatja.... Na az a bullshit.
(nem az évenkénti csak centrírozásra gondolok)



Az sem mindegy, hogy van tárolva a gumi (éri-e fény, fel van-e fújva).
Sokat változtak a gumikeverékek is a 10 évvel ezelötti gumikhoz képest.
Láttam én is 7 éves gumit ami nem volt kirepedezve, de 4 éves sz@rrá repedt (még a nyomást sem tartotta) gumit is.

hancurozo Elküldve: 2010-10-17 17:16 Teligumiszett

hil írta:
hancurozo írta:

Azért nem. De 3 évente cserélem őket. Ha gondolod jővő ősszel eladó lessz.


Köszi, de úgy már nem kell, 3 éveset már én sem teszek fel, de 1 teleset megvettem volna Tőled, ha már úgyis kidobtad volna





Félre értetted a hsz-t
"Hátsókerekesre használt gumit?
Még első kerekesre sem raknák téliben használtat.(az életed múlhat rajta)
Szerintem féken, futóművön, gumin nem éri meg spórolni. Még a 3 éves téligumit sem rakom fel hátsókerekesre, inkább cserélem."

Én a más által levetett gumira gondoltam, ami sok esetben külföldről jött. Sokszor nem is öreg gumikról van szó, csak a magyar, hogy megérje, megcsavarva egymásba fűzve hozza haza (így több fér az adott raktérbe) ami sokszor ezáltal sérül.


hancurozo Elküldve: 2010-10-17 16:42 Teligumiszett

hil írta:
hancurozo írta:
Hátsókerekesre használt gumit?
Még első kerekesre sem raknák téliben használtat.(az életed múlhat rajta)
Szerintem féken, futóművön, gumin nem éri meg spórolni. Még a 3 éves téligumit sem rakom fel hátsókerekesre, inkább cserélem.


Ne haragudj, de ezt nem értem: Te minden évben új gumikat teszel fel az autódra? A 4 hónapos (1 teles)gumijaidra vevő lennék!


Azért nem. De 3 évente cserélem őket. Ha gondolod jővő ősszel eladó lessz.