hancurozo Elküldve: 2014-01-24 18:20 Autóvásárlás
Pocses írta:hil írta:duend írta: Tisztelt BMW-sek!
A tanäcsotokat es a segitsegeteket szeretnem kerni!
BMW väsärläsät tervezem (mily meglepö ugye, ) a tenyälläs a következö: az autot kizärolag autopälyän hasznälnäm, a lakäs es a melohelyem közt 1 db lämpa es vagy 50km van, ami hazautakkal együtt evi 33ezer km-t jelent. Mivel Bajororszägban elek, (tudom, a k. anyämat ) nekem nem kell annyira messze mennem, hogy itt vegyek autot, föleg BWM-t. A nagy dilemmäm az, hogy milyen motoru legyen az E46. Bär sokat pälyäzom 100-110-es tempoval, de a väraltan autojavitäsokat is itt kell elvegeznem, ami itt horror ärakban merhetö. Szämitäsaim szerint a 318i 7 L-es (1,4euro/L) fogyasztäsät összehasonlitva a 318d vagy 320d 5-5.5-esevel szemben (1,3euro/L) közel 1000 euroval kerülne kevesebbe a dieseles eves szinten. A nagy kerdes az, hogy egy szivosor vagy turbo csere häny mäsodperc alatt vinne el ezt az összeget az itteni alkatreszärakkal es az itteni 70 euros nem märkaszervizes oradijjal szemben. De ha ezeket otthon, otthoni ärakkal elöre kicserelnem is, märis elköltöttem majdnem a teljes megsporolt összeget, feltetelezve persze, hogy a benzinesen a vizpumpän kivül nem kell mäs komolyabb dolgot cserelni, es kepes vagyok a plusz penzt ferrerakni!
Ti mit tanäcsolnätok nekem?
Välasztottjaim:
320d
318i
Es egy köztes megoldäs, bär többe kerül, de egy gäzos, amivel közel dieseles ärban tudnek autozni:
318i LPG
mi a velemenyetek a LPG-s BMW-kröl, van effele tapasztalatotok?
A segitsegeteket elöre is köszönöm!
Szia!
Kb 1 éve akarok autót cserélni. Megrögzött benzines párti vagyok, így az öngyújtós szóba sem jöhet nálam. Már több 318-at megnéztem, majdnem megvettem, de a szerelők (mind BMW, vagy arra szakosodott szerelők voltak)nagyon lebeszélnek az N42 motorról. Én is olvasgattam ezekről nem keveset, a Valvetronik rendszer túlzottan el van bonyolítva, nagyon precízen megmunkált alkatrészekből épül fel, rengeteg a hiba lehetőség és azt mondták, ez a rendszer úgy 130000Km-t bír, után aranyárban csere szükséges. Ennél a motornál szokott a vezérlés átugrani még az utólagosan beépített, gyári átugrás gátló ellenére is. Láttam kiszerelt láncokat (nem keveset), láncvezetőket, hát bizony elég hitvány anyagból vannak. Egy jobb kerékpáron komolyabb láncot lehet látni, valamint nagyon hosszú is az a lánc. YouTubon sok videó található a lánc problémáról. Például:
YouTube videó
Itt a fórumon is kérdeztem a tapasztalatokról, de senki sem válaszolt, bár nem gondolnám, hogy nincs itt senkinek sem N42b20 motorja. Nem tettem le a cseréről, továbbra is erre az autóra várok, de nem merem rászánni magam a nem kevés negatív tapasztalat miatt.
hil
Hú ez elég durva.
Anno még az 1.4 Twinport motoros Astrámról olvastam a neten, hogy gyárilag laza lehet a kipu felőli vez.tengyely lefogató csavarjai.
Leszedtük a szelepfedelet a vőmmel, és láss csodát a 20 db csavarból csak kettő volt lehúzva rendesen szívó oldal felőlin. Ha elszabadult volna... ( 44ezer km volt benne )
Azért egy kicsit csalóka a videó. Ha nézitek 4 alkalommal lazul fel a lánc egy körbeforgatás alkalmával. (vezérműtengelyen értve) Nem laza a lánc, csak akkor, amikor a kipufogó szelepek fordítanak a vezérmű tengelyen egy picit. Aki rakott már össze vezérlést (vezérmű tengely rögzítő nélkül) az nagyon jól tudja.