hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2014-01-24 18:20 Autóvásárlás

Pocses írta:
hil írta:
duend írta: Tisztelt BMW-sek!

A tanäcsotokat es a segitsegeteket szeretnem kerni!
BMW väsärläsät tervezem (mily meglepö ugye, ) a tenyälläs a következö: az autot kizärolag autopälyän hasznälnäm, a lakäs es a melohelyem közt 1 db lämpa es vagy 50km van, ami hazautakkal együtt evi 33ezer km-t jelent. Mivel Bajororszägban elek, (tudom, a k. anyämat ) nekem nem kell annyira messze mennem, hogy itt vegyek autot, föleg BWM-t. A nagy dilemmäm az, hogy milyen motoru legyen az E46. Bär sokat pälyäzom 100-110-es tempoval, de a väraltan autojavitäsokat is itt kell elvegeznem, ami itt horror ärakban merhetö. Szämitäsaim szerint a 318i 7 L-es (1,4euro/L) fogyasztäsät összehasonlitva a 318d vagy 320d 5-5.5-esevel szemben (1,3euro/L) közel 1000 euroval kerülne kevesebbe a dieseles eves szinten. A nagy kerdes az, hogy egy szivosor vagy turbo csere häny mäsodperc alatt vinne el ezt az összeget az itteni alkatreszärakkal es az itteni 70 euros nem märkaszervizes oradijjal szemben. De ha ezeket otthon, otthoni ärakkal elöre kicserelnem is, märis elköltöttem majdnem a teljes megsporolt összeget, feltetelezve persze, hogy a benzinesen a vizpumpän kivül nem kell mäs komolyabb dolgot cserelni, es kepes vagyok a plusz penzt ferrerakni!
Ti mit tanäcsolnätok nekem?
Välasztottjaim:
320d
318i
Es egy köztes megoldäs, bär többe kerül, de egy gäzos, amivel közel dieseles ärban tudnek autozni:
318i LPG
mi a velemenyetek a LPG-s BMW-kröl, van effele tapasztalatotok?
A segitsegeteket elöre is köszönöm!



Szia!
Kb 1 éve akarok autót cserélni. Megrögzött benzines párti vagyok, így az öngyújtós szóba sem jöhet nálam. Már több 318-at megnéztem, majdnem megvettem, de a szerelők (mind BMW, vagy arra szakosodott szerelők voltak)nagyon lebeszélnek az N42 motorról. Én is olvasgattam ezekről nem keveset, a Valvetronik rendszer túlzottan el van bonyolítva, nagyon precízen megmunkált alkatrészekből épül fel, rengeteg a hiba lehetőség és azt mondták, ez a rendszer úgy 130000Km-t bír, után aranyárban csere szükséges. Ennél a motornál szokott a vezérlés átugrani még az utólagosan beépített, gyári átugrás gátló ellenére is. Láttam kiszerelt láncokat (nem keveset), láncvezetőket, hát bizony elég hitvány anyagból vannak. Egy jobb kerékpáron komolyabb láncot lehet látni, valamint nagyon hosszú is az a lánc. YouTubon sok videó található a lánc problémáról. Például:
YouTube videó
Itt a fórumon is kérdeztem a tapasztalatokról, de senki sem válaszolt, bár nem gondolnám, hogy nincs itt senkinek sem N42b20 motorja. Nem tettem le a cseréről, továbbra is erre az autóra várok, de nem merem rászánni magam a nem kevés negatív tapasztalat miatt.
hil



Hú ez elég durva.
Anno még az 1.4 Twinport motoros Astrámról olvastam a neten, hogy gyárilag laza lehet a kipu felőli vez.tengyely lefogató csavarjai.
Leszedtük a szelepfedelet a vőmmel, és láss csodát a 20 db csavarból csak kettő volt lehúzva rendesen szívó oldal felőlin. Ha elszabadult volna... ( 44ezer km volt benne )


Azért egy kicsit csalóka a videó. Ha nézitek 4 alkalommal lazul fel a lánc egy körbeforgatás alkalmával. (vezérműtengelyen értve) Nem laza a lánc, csak akkor, amikor a kipufogó szelepek fordítanak a vezérmű tengelyen egy picit. Aki rakott már össze vezérlést (vezérmű tengely rögzítő nélkül) az nagyon jól tudja.


hancurozo Elküldve: 2014-01-24 14:59 Futómû és hibái

anubisz írta:
Jó birka voltam annak idején, mert nem hoztam el a rossz lengőkarokat, most csak elküldeném J elvtársnak felújítani, aztán itt lenne tartalékba, aztán ha beraknám, küldeném azt amit kivettem. Nem is veszek én se többet gyárit,az tuti. 25 rugó egy szar talpas.


Annyi az új lengőkar is. De a poweren most valaki 18e-ért is hirdet.

hancurozo Elküldve: 2014-01-24 09:59 Futómû és hibái

anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta: Ha újra kezdhetném, már nem vennék E46 ot. A futómű egy pénz temető. Déva vára.
Pedig mostanában nagyon óvatos vagyok.
Max 2 éves csillapíttók, max 2 éves lengőkarok,szilentek, kb 6 hónapja cseréltem a jobb talpas gömbfejet,utána kb 2,3 hónapja a bal talpas gömbfejet. Már megint úgy csattog, szól az eleje, mintha egy elhanyagolt, 30 éves fostalicskába ülnék. Mintha a szétesés határán lenne. Ez nagyon állul van tervezve az E46 futóműve, hiába jó, ha szétesik 2 évente, és apránként. Amit ma befoltozol, az 1 hónap múlva a másik oldalon jön ki, és sorba, és sorba, és soha nincs vége. Gyári kerékmérettel.
Már el se tudom képzelni, megint mi a fasz van ezzel a szarral. Telebaszhatná már egy kamion vagy 100 al, mikor nem ülök benne.


Lelkes BMWFanatics vagy!

Viccet félretéve nekem is szól már rendesen, de még gyűjtögetek aztán ha fel lesz emelve akkor egyszerre mindent.


Komolyan mondom,az őrület határán vagyok, szólt a jobb talpas, kicseréltem, utána egy hétre elkezdte a bal, kicseréltem, 1 hónapig semmi, utána megint halkan kezdett valami kattogni, apró úthibákon,lassú tempónál, már egyre rosszabb, most vagy ennyit bírtak a talpasok, vagy kezdhetem előröl újra a lengőkarokkal, aztán újra, meg újra, meg újra.... KB 2 éve van benne, gyári BMW vagy 75 ezer darabáron....ha jól emlékszem..


egyszerre kell cserélni. ami páros azt úgy. ennek a híve vagyok.


Lengőkart egyszerre cseréltem, csak a talpast külön,nem akartam pont akkor kiadni vagy 50 rugót hirtelen felindulásból, persze 1 hét után már szólt ami nem akkor lett cserélve. tudom, hogy egyszerre kell, a csillapítókat is úgy cseréltem


Na én ezért veszem bele az olcsóbbat. Ez is sokat bírt már, és még mindig bírja. (már egyszer leírtam és le is lettem oltva) A 4db lengéscsillapítóm is 47e Ft volt. Nem gyári, nem bontott. (új) Azok is bírják rendesen. (kicsit feszesebb a gyárinál, de nekem pont így tetszik)
Lehet hülye vagyok, de ha a gyári alkatrész futásának felénél többet bír, már megérte. És már most többet bírt, mint másoknál a gyári. (igaz a szerelés nem kerül pénzbe, mert magamnak csinálom)

hancurozo Elküldve: 2014-01-23 18:26 izzók / izzókészlet

Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Agyalok rajta, hogy lecserélem a reflektor és ködlámpa izzómat SMD LED-re. Van valakinek tapasztalata a témában? Hány "k", hány W, ilyesmik.
Köszönöm

Ne tedd. Sem a vetített fény ereje, sem képe nem jó. Látványosan néz ki, de nem látsz vele semmit.(a közúti ellenőrzésnél a műszakid is ugorhat)

hancurozo Elküldve: 2014-01-22 19:03 Autóvásárlás

RyanWest írta:

Köszönöm a válaszokat... Egyenlőre elküldtem egy ismerőst akik ott lakik és megnézi. Pesten akarok egy másikat megnézni ott van egy szakim is, viszont ha nem ér rá lehet hogy bedobok ide egy segélykérést hogy ki jönne el megnézni velem.


"Felszereltség:

2 DIN – 6 hangszóró (a csipogóval együtt) – ABS – alufelni – ASR – automatikusan sötétedő belső tükör(nem látszik, de lehet van) – automatikusan sötétedő külső tükör – CD-rádió – centrálzár – digitális kétzónás klíma – elektromos ablak elöl – elektromos ablak hátul – elektromos tükör – esőszenzor – ESP – fedélzeti komputer – fényszóró magasságállítás – függönylégzsák – fűthető tükör – fűthető ülés – hátsó fejtámlák – hűthető kesztyűtartókikapcsolható légzsák – ködlámpa – középső kartámasz – manuális (5 fokozatú) sebességváltó – multi kormány – oldallégzsák – pótkerék – riasztó – sportülések – szervokormány – színezett üveg – tempomat – utasoldali légzsák – ülésmagasság állítás – vezetőoldali légzsák – xenon."(esetleg illegális)

hancurozo Elküldve: 2014-01-22 18:54 Autóvásárlás

szotakdavid írta:
RyanWest írta:
szotakdavid írta:
RyanWest írta: Üdv Fanok!
Szerintem ez gyanusan olcsó! Valakinek vélemény?! Nem sok képet közöltek a gépről
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ar-7583886

Autó váráslás előtt állok... és még csak keresgélek nézelődök érdeklődök.


El kell menni megnézni!


Ja az lesz ugyis megyek Pestre megnézni egy másikat is


Vigyél magaddal egy embert aki látott már ilyet,sőt tud hibatárolót olvasni.
Vagyunk egy páran itt fórumon aki elmegy veled és megnézi Neked!


Az extrákból a fele sem igaz. Mi ebben a "Full extrás"? Ez sima fapad. Ehhez képest az enyém is felszerelt.
Nagyon meg kell nézni. (ha a leírásban is ennyi a ferdítés)

hancurozo Elküldve: 2014-01-22 18:50 Autóvásárlás

ZoleeSRB írta:
YELLOW írta: ezen is lehetne hibát keresni
http://www.hasznaltauto.hu/aut...lt-7573810



már a címben találtam,tovább nem is nézem...


Lehetne sorolni. És nem csak állapotot.

hancurozo Elküldve: 2014-01-21 14:44 Autóvásárlás

YELLOW írta:

tudom, hogy fékfolyadék, azé írtam úgy, hogy mindenki megércse
jó akkor elgyen úgy ahogy Te mondod, mondjuk alapból cserélném le az összes olajat belőle, attől függetlenül mikor volt cserélve.
engem speciel nem érdekel, hogy full M-pack vagy sem. nekem így tetszik. szerintem ha 500-é adná, akkor simán megéri, erre írtam, hogy anyniért megkockáztatnám.
lehet én vagyok a nepeprek álma, még jó, hogy nem sűrűn veszek autót
a másik nem kép alapján fogok amúgy sem venni, hanem megnézem. aztán változhat az ember véleménye. nekem kép alapján oké, tetszik. az ára nem.


A piros:
A nem időben cserélt fékfolyadék több dolgot okozhat. Ha magas a víztartalma, erős fékezésnél a felmelegedett folyadékból a víz gőzzé válik, levegőssé téve a fékrendszert. Ha viszont évekig jár valaki magas víztartalmú fékfolyadékkal, az tönkreteszi a kerékfékhengerek valamint a főfékhenger belső felületét. Ez betétcsere után kidörzsöli a karmantyúkat, ami szivárgáshoz vezet. Esetenként a főfékhenger bármikor átengedhet. (beeshet a pedál vészfékezésnél) Ezeken már a cserélt folyadék sem fog segíteni
Ezért kell megnézni minden autót vásárlás előtt, hogy miként voltak szervizelve. (nem csak azokat cserélték ki, amiket feltétlenül szükséges volt.
Nem biztos, hogy megéri a képek alapján feltárt hibák után utazni esetleg 300km-t.

hancurozo Elküldve: 2014-01-21 14:19 Autóvásárlás

YELLOW írta:
akkor biztos azért jön be nekem....
a fékolaj meg egy elöregedett fehér műanyag tartályban milyen legyen, fekete szerű, azt innen nem mondod meg. az hogy miylen extra lett bepipálva, azt sosem nézem, mert ott aztán minden rossz nyavaját bekattintanak. (felszereltség)
én nem tudom mi rajta az izléstelen. nem azért védem mert sárga, de szerintem nincs vele baj. szerintem drága. most agy azért mert tényleg jó, vagy csak azt az érzetet akarja kelteni. ha 500 körül lenen az ára, lehet be is próbálkoznék
az tény, hogy valószínű nem gyári fény van rajta, a kérdés, mennyit javítottak a kasztnin.


A fékfolyadék (nem pedig fékolaj) ne legyen fekete. Nincs köze az elöregedett fehér tartályhoz. Inkább a nem cserélt folyadékhoz. (ami a magas víztartalom miatt, időzített "bombává" teszi a fékrendszert) Ha már a hirdetés fele nem igaz, akkor mi a garancia a többi leírt dologra. Ez minősíti az eladót. Ennek köze sincs a full M packet-hez. És sokan vannak akik a drága autó láttán, úgy vannak vele, ha drága akkor jó is.
YELLOW te vagy az autó "nepperek" álma.

hancurozo Elküldve: 2014-01-21 13:52 Autóvásárlás

hancurozo írta:
Szabi46 írta: BMW E36 328i sárga

Ezt az autót ismeri valaki?
Mit jelent az utolsó pár sorban leírt: "Az autó motorkódos bármilyen típus azonos motor beépíthető"


Azt, hogy a forgalmiban nincs motorszám, csak motorkód. Valami oknál fogva nem olvasható a motorszám. (külföldről hozott és bontás nélkül nem tudják leolvasni, vagy korrózió miatt nem leolvasható)
A külföldről hozott autók 99%-a ilyen.


Nem látom a full M packet-et, a napfénytetőt. Nem legális a xenon. A fékfolyadék fekete. (hogyan szervizelték?) Ez alapján mi lehet igaz a hirdetésből?

hancurozo Elküldve: 2014-01-21 13:43 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Szabi46 írta: BMW E36 328i sárga

Ezt az autót ismeri valaki?
Mit jelent az utolsó pár sorban leírt: "Az autó motorkódos bármilyen típus azonos motor beépíthető"


azt, hogy a forgalmiban csak annyi van, hogy M52 valószínű. tehát hiába van a forgalmiban mondjuk 1996 cm3 (M52TUB20 mondjuk), akkor tehetsz bele mondjuk 2.5-öst is (M52TUB25) mert a kutya nem mondja meg, mivel a motorkódból csak M52 szerepel. szerintem erre utal.


Nem egészen. A teljes motorkód kell bele pl: M52TUB20 Csak azonos motorkódú!

hancurozo Elküldve: 2014-01-21 13:42 Autóvásárlás

Szabi46 írta: BMW E36 328i sárga

Ezt az autót ismeri valaki?
Mit jelent az utolsó pár sorban leírt: "Az autó motorkódos bármilyen típus azonos motor beépíthető"


Azt, hogy a forgalmiban nincs motorszám, csak motorkód. Valami oknál fogva nem olvasható a motorszám. (külföldről hozott és bontás nélkül nem tudják leolvasni, vagy korrózió miatt nem leolvasható)
A külföldről hozott autók 99%-a ilyen.

hancurozo Elküldve: 2014-01-21 12:35 Kulcs hiány!

hancurozo Elküldve: 2014-01-20 17:39 Gumiabroncs

hanzi320 írta: Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni.Téli gumit szeretnék a képen látható gyári felnikre.Most 225/50 R16 nyári van rajta.(2004-es 320d az autó)
Milyen méretű gumit érdemes rátenni?Illetve mi megy rá?
Sajna a gumizáshoz meg a felni méretekhez annyira nem értek


Illetve ha valakinek lenne rá jó minőségű téli gumija,írjon!


Mint amit YELLOW is írt 205/55 elég téli gumiból. Használtnál ne csak a futófelületet nézd, hanem a gyártási időt is (Dot szám az első kettő szám a gyártás hete, a második kettő a gyártás éve)
Én a helyedben újat vennék. Google a segítséged lehet. Csak egy példa a sok közül: http://automax.hu/tyresearch.p...;b=0&t[]=1&s[]=2

hancurozo Elküldve: 2014-01-19 18:10 Olajcsere

tzoli írta:
hancurozo írta:
Itt neked a fékfolyadék (és nem fékolaj) csere ami többletként jelentkezik. lehet, hogy a kocsidban még nem esedékes (a műszerfal szerint), de ha megmérték műszerrel a víztartalmát (tételezzük fel, hogy igen (én is megmérném)) és magas a víztartalma, akkor bizony cserélni kell. Sokan (pici zugműhelyek, nem jól felszerelt műhelyek) modern autóknál nem is vállalják el.


Nem mértek semmit egyenlőre csak e-mailben kértem ajánlatot. Gondoltam majd kérek azért más helyen is, de hasonló árak lehetnek. Azért is fordulok hozzátok a kérdéssel, mert gondoltam, itt már vannak tapasztalatok.

Zoli



Sajnos a szervízárakról fogalmam sincs. (magamnak szervizelem a kocsim) Viszont, ha alvázszám szerint kérted az ajánlatod, akkor előfordulhat, hogy nekik a számítógép nagyszervízt ír az ő nyilvántartásuk szerint.