Dewd46 írta:
Sziasztok!
Vázolom a témát, mert nem egyszerű, és már megesz az ideg miatta.
2000 E46 320d, városban néha beböffent ilyen poshadt meleg levegőt. Általánosságban a hőmérséklettel nincs gond, frankó hideget tol. Pl pályán, autóúton nincs gond. Viszont, elől valami morgást hallok, néha van hang, néha nincs. Ez a poshadt meleg általában akkor jön be, amikor ez a morgás megszűnik. Aztán megint rákezd, és tolja a hideget. Városban nagy melegben csinálja inkább, álló helyben megfigyelve a kompresszor gyorsan ki-be kapcsolgat egymás után... Egy helyben járatva nem hallom, hogy úgy zúgna a venti, mint más autón, szinte alig van hangja. Gondoltam nem tol elég levegőt, hogy lehűtse a hűtőt. Ami a vicc az egészben, hogy már lecseréltem a klímakompresszort (gondoltam ez morog, mert csak akkor csinálja ha klímázok), ennek a feszítőgörgőjét, és klímaventit a rajta lévő vezérlővel együtt... Eleinte kicsit kevesebb gáz volt benne, de ugye a kompresszor csere után rendesen fel lett töltve. Na de a vicc az egészben... SEMMI nem változott! Na jó, talán annyi, hogy már nem marha meleget tol be, hanem kicsit langyosabb poshadt levegőt. A morgó hang is megvan, meg ugyanúgy néha betol egy kis büdöset, aztán utána egyből jön is a hideg. Persze még így is használható, nem főlök meg benne, csak rohadtul idegesítő. Ja, és városban araszolva 40 fokban sem mozdul el a vízhőfok mutató, kopp középen áll, ahogy kell. Gépre is lett dugva, semmi hibakód.
Szóval lenne pár kérdésem a 20d-s kollégákhoz. Városban, vagy épp álló helyben nektek magas fordulaton megy a venti? Anyám Yarisában a venti pl indítás után egyből maxon pörög, amíg nálam semmi.
A ventit mi szabályozza? Külső hőmérséklet érzékelő? Műszerfalon korrekt értéket mutat, de a klímás azt mondta, hogy a klímának külön van... Már tényleg nem tudom mit csináljak, tényleg csak városban csinálja. Ezért gyanakodtam a ventire, hogy ugye nem tudja lehűteni a hűtőt...
Max veszek ilyen klímatisztító bombát, amit 15 percig benne hagyok, klímát maxon járatva, hátha kiűzi a büdöset. De ez sem megoldás...
A brummogást, ha jobb oldalról, a műszerfal mögül hallod, akkor szerintem az expanziós szelep adja ki (ez "csinál" gázt a folyadékból, hogy az kitáguljon és hőt vonjon el..)
a ki-be kapcsolgatást meg (szerintem) az elpárologtató után lévő nevezzük termosztátnak (olyat kell elképzelni mint amilyen a konyhai hűtőkben is van, de ez nem állítható) csinálja, ami túl hidegnek érzékeli a befúvott levegőt és védelemből kikapcsolja a kompresszrort, majd mikor visszamelegszik megint bekapcsolja, és így tovább...Ebből következően a brummogás is így ismétlődik.
ez utóbbi termosztáttal még nem találkoztam a BMW-be, de több másik típusnál(VW,HHONDA, stb) igen, úgyhogy gondolom ebben is van
talán segít elindulni a hibakeresésben