Ezt most úgy írom, hogy sajnos végigküzdöttem egy hasonló dolgot.
Nálam az autó nem hintázott, tehát a sebesség végig egyenletes volt, viszont a váltó teljesen véletlenszerűen kapcsolgatta a fokozatokat. Lengett becsülettel a fordszámmérő. 100km/h fölött nem volt probléma, ott már nem mert kapcsolgatni, de ugye...
Pár mérés után (vezérlő olajnyomás alacsony volt, olaj dzsuva, szűrőben alumínium forgácsok) a szétszedés mellett döntöttem (volt is törött nyomórugó a belsejében, tehát szükségszerű volt). A felújítás során kicserélik a lamellakészletet, szűrőket, golyókat, tömítéseket, dugattyúkat, de ez még nem minden a wandlert is fel kell újítani. Kimérni az elektromos jeladókat, szelepeket. Ez a móka 350E kerül, plusz 2-3 hétig nincs autó.
Összeállt a téma, öröm-boldogság. De ettől még nem javult meg az autó.
Kellett még egy program frissítés is (újraírni a vezérlőt).
Javasolnám ezzel kezdeni, mert ez csak töredéke árban az egész murinak, és van esély rá, hogy megoldja a problémát. Feltéve persze, hogy nincs a fent leírt mechanikus, vagy elektromos hiba. De még mindíg ez a legegyszerűb-leggyorsabb beavatkozás. Ha ettől okés a dolog, akkor viszont kényeztessétek el egy olaj-szűrő cserével a paripát
norbeee írta:
Hangya írta:
Udv
Nem hiszem hogy igazan jo helyre irom ezt a kérdést de remélem kapok választ rá hozzá értotol !!
Van egy e46 320 d touringom M pakett 2004 sport kapcsolos automata váltos autom , melynek a váltoja hidegbe álltalába ( az álltalába alatt ugy értem hogy az utobbi 1 honapba 5 utbol 4x csinálta ) . Hintáztatja a fordultato ugy hogy az egész auto leng tolle és ez olyan 1400 és 1600 fordultat korul álla mutato és ugy lengeti hogy lesik 1200 ra és utánna 1700ig fellenditi ezt megcsinálja tempomat kozbe is 60km/h val mentem ott áll a mutato 1500as fordulat kornyékén és akkor megcsinálta !!
Mi a tapasztalat és vagy a megoldás mert mondtak olyat hogy a viszkokuplungnak van baja más valami elektromos gondra gyanakszik !! ??? Elvileg olajcsere nem volt még a kocsin én sajnos 3. tulaja vagyok az elozonél tuti nem volt .
Valaszokat koszonom bármilyen is az !!!
Hali!
Nekem is hasonlókat csinál, 50-60 között 1500-1600 között hintázik a fordulatszám mutató. Plussz ha leesik a fordulat és a sebesség pl kanyarban, rögtön 4-5 be akarja tenni ahelyett hogy hagyná, ekkor meg égtelen nagy dörmögés morgás hallatszik az autó alól hátulról. Mondjuk nem csoda 25 nél 4-5 be erőlködik...
Nálam volt egy szíjfeszítő meg szíj görgő csere, ezután 1 hónapig nem hintázott, viszont ugyanúgy leváltott.
Soha semmi hibaüzenet, sem letiltás. Nincs kedvem belefogni egy váltójavításba mert abban sem vagyok biztos hogy baja van, mert van amikor napokig nem csinálja.
Eddig a váltó szétszedése nélkül senki nem talált semmilyen hibát....