harmas fórum hozzászólásai

harmas Elküldve: 2011-12-14 21:10 kettõstömegü lendkerék

JANI77 írta: először is nagyon köszi srácok az infokat,akkor egyenlőre hagyom a lendkerék "részét"..a váltótartóbakra tényleg nem gondoltam....:Sigazatok van abban is ,hogy elég könnyen rávágják a szerelők /és tisztelet a kivételnek/ ,hogy ezt vegyél,akkor mégsem de ez is szar volt..most vegyünk azt...szóval a diagnózis: nem ketyeg utána / mint anno a "nagykompressziós" Zsigulik kis oktánszámú benzinnel/le áll egyből,az ékszíj egyet nyösszen/biztos az mert szilikon ráfújás után elhallgat-fagyálló ráfolyt.../ nem csúszik a kuplung,nem ráz,nem remeg menet közben semmi de abszolút semmi.."mint a vaj"...tényleg eredeti 156000 kilométer van az autóban...a váltótartóbak "infónak" örülök...és köszi mégegyszer remélem ott lesz a hiba....


És viszonylag pénztárcabarát:4-6E Ft/db. Valamint a cserélése sem ördöngősség

harmas Elküldve: 2011-12-14 20:28 320d Motor

Alesi írta:
Alesi írta:
golyoo_o írta:
Alesi írta: Az utóbbi időben a következő jelenségre lettem figyelmes: megyek az autóval 3. fokozatban, kb 1800 as fordulat, 45 körüli sebesség, és ha tartom a fordulatot akkor nagyon picit, de érezhetően bedadog az autó, minthogyha ingadozna az üzemanyag nyomás. Ha gyorsítok, vagy visszaengedem akkor semmi gond.
Nem mindig csinálja, de más fokozatban is kicsit érezhető, 3.-ban a leginkább.

Tapasztalt már valaki ilyet? Lehet valami nagyobb baj előjele?


Az enyém is ugyan ezt csinálja kb egy hete. Én is kíváncsi vagyok mi lehet a hiba.


Akkor mar ketten vagyunk

Valaki vmi otlet?


Mostmár egyre gyakrabban és erősebben érzem, 1500-2000 RPM között. Lehet valami magas nyomású probléma? Vagy csak ki kéne kormolni? (sokat járt mostanság városban, és lehet túlkiméltem)


Én elvinném diagra A common nyomás, és a korrekciós érték elég beszédes lehet elsőre. Ha sokat vársz és egy injektor okozza ezt a problémát az sokba kerülhet.

harmas Elküldve: 2011-12-14 20:14 kettõstömegü lendkerék

JANI77 írta: köszönöm urak egyetlen egy gond van...ujak a motortartó bakok...és ha benyomott kuplunggal állítom le akkor valamivel elviselhetőbb a jelenség...páran azt mondják akik hallják ,hogy ez semmi ,ne akarjak már tökéleteset de engem minden kis "szarság" idegesít az autón ha nem "kerek"....szóval,hogyan tovább??vagy várjak vele és ha el kezd zörögni akkor tutti az a baj?? vagy ez teljesen megadhatja magát és akkor megállok az útszélén??én szinte csak hazautazásra használom és az elég kellemetlen lenne ha úgy félúton(600km) lerobbannék......


Van ott még két váltótartó gumibak is, amit meg kellene nézni (ezt nem írtad, h cseréltétek, nagyon esélyes, h már "nyávog"), hiába újak a motortartók, ha ezek kivannak. A kinyomott kuplunggal nyugodtabb megállás is ezt erősíti. Megvizsgálni mindenesetre egyszerű.

harmas Elküldve: 2011-11-30 21:39 Kerepelő hang, 320d

szeda írta:
harmas írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
zcsatari írta: Az autó: e46 320d 2001 (facelift előtti modell)

A jelenség érdekes :
-3. sebességben 1900-2000 között jelentkezik erős dübörgő hang (én úgy érzem hogy az autó alól jön, epicentrumát a könyöklő alá tenném, nagyon hangos)
-4.ben pedig 1200-1300 között van ez az erős dübörgő hang

Mindkét esetben én csak a az adott fordulatszám tartomány körül észlelem de akkor nagyon erőteljes, alatta-fölötte semmi. Valami olyasmihez hasonlítanám mintha huzatot csinálnék az autóban nagy sebességnél és az dübörögne, de ez valahonnan az autó alól jön.

Köszi előre is!

Z.



Látom a kardánt már mondták.
Igaz, hogy csak fordulatszámot írtál, de szerintem az nagyjából az a sebesség is lesz? Nem?! Akkor viszont még a gumikat is érdemes megnézni. Nekem az előző garnitúra nyári gumi csinált hasomlót. Autópálya 130-as tempó és másodpercenkét ismétlődő dobogás/morgás -szerű hang, ami nem volt hangos (csak kikapcsolt rádiónál lehetett hallani).
Mindent átnéztünk és a gumi maradt a végére. Miután kicseréltem be is igazolódott a gyanú.


biztos, hogy sebességfüggő, mert ahogy írja a fokozatot/fordulatot, abból totál az jön le, hogy ugyanazon sebességtartományról beszélünk. akkor viszont leginkább a kerékkel lesz csak összefüggésbe.
egy tipp: szerintem valamelyik első kerekedben benne van egy csavar/nagy kavics. nekem a minta közé elfeküdt eccer, eszméletlen volt, hírtelen nem tudtam mi van.
ezenkívül ha acél felniről van szó, akkor a súlyokat nézd meg, nem mozognak-e. illetve a gumi oldalfalát, lehet elszakadt egy szál.


Mint ahogy a kardán is azon a fordulaton forog.
A kardán kereszt (pontosabban a tűgörgők) széthullása okozhat ilyen berezonálást. Meg a középső "gumicsapágyat" is mindenképpen ellenőrizni kell.
Off autónál a kardánkereszt kopása azt eredményezte, hogy bizonyos fordulaton belevert a biztonsági öv felfogató csavarjába. És bizony ilyen dübörgő hangot adott.
Minél előbb menjetek alája, mielőtt..


Hát az a kardánkereszt akkor vagy gyárilag szar vagy extra sokat futott a kocsi mert nem szokott szétesni.Még egy nyomatékos motorra azt mondom oké de egy 20d-nél...




A 330NM nyomatékot azért nem nevezném picsafüstnek A háromliteres benzines sem nagyon tudja ezt hozni.
Ahogy érzed
Mindenesetre amit leírtam az konkrét példa volt. És minden elromolhat, lásd Anubisz kardán esetét (az 60NM több)

harmas Elküldve: 2011-11-30 20:45 Kerepelő hang, 320d

YELLOW írta:
SP_323i írta:
zcsatari írta: Az autó: e46 320d 2001 (facelift előtti modell)

A jelenség érdekes :
-3. sebességben 1900-2000 között jelentkezik erős dübörgő hang (én úgy érzem hogy az autó alól jön, epicentrumát a könyöklő alá tenném, nagyon hangos)
-4.ben pedig 1200-1300 között van ez az erős dübörgő hang

Mindkét esetben én csak a az adott fordulatszám tartomány körül észlelem de akkor nagyon erőteljes, alatta-fölötte semmi. Valami olyasmihez hasonlítanám mintha huzatot csinálnék az autóban nagy sebességnél és az dübörögne, de ez valahonnan az autó alól jön.

Köszi előre is!

Z.




Látom a kardánt már mondták.
Igaz, hogy csak fordulatszámot írtál, de szerintem az nagyjából az a sebesség is lesz? Nem?! Akkor viszont még a gumikat is érdemes megnézni. Nekem az előző garnitúra nyári gumi csinált hasomlót. Autópálya 130-as tempó és másodpercenkét ismétlődő dobogás/morgás -szerű hang, ami nem volt hangos (csak kikapcsolt rádiónál lehetett hallani).
Mindent átnéztünk és a gumi maradt a végére. Miután kicseréltem be is igazolódott a gyanú.


biztos, hogy sebességfüggő, mert ahogy írja a fokozatot/fordulatot, abból totál az jön le, hogy ugyanazon sebességtartományról beszélünk. akkor viszont leginkább a kerékkel lesz csak összefüggésbe.
egy tipp: szerintem valamelyik első kerekedben benne van egy csavar/nagy kavics. nekem a minta közé elfeküdt eccer, eszméletlen volt, hírtelen nem tudtam mi van.
ezenkívül ha acél felniről van szó, akkor a súlyokat nézd meg, nem mozognak-e. illetve a gumi oldalfalát, lehet elszakadt egy szál.


Mint ahogy a kardán is azon a fordulaton forog.
A kardán kereszt (pontosabban a tűgörgők) széthullása okozhat ilyen berezonálást. Meg a középső "gumicsapágyat" is mindenképpen ellenőrizni kell.
Off autónál a kardánkereszt kopása azt eredményezte, hogy bizonyos fordulaton belevert a biztonsági öv felfogató csavarjába. És bizony ilyen dübörgő hangot adott.
Minél előbb menjetek alája, mielőtt..

harmas Elküldve: 2011-11-27 16:57 Izzítás vezérlõ





[/quote]
Sajnos nem, de most már nem is tudom fogok e aludni, csak az a baj, hogy ahhoz megint szét kell szedni, vagy másképpen is ki tudom mérni, mondjuk a kábeleket belámpázom.De A vezérlőt külön , hogy lehet bemérni?
[/quote]


Hát, így már nehezebb, megbontás nélkül csak az egyik kábelhez férsz hozzá fentről (könnyebben). De alulról (le kell bontani az alsó fém "motorvédőt") a vezérlőn mindent bekötve hagyva egyenként (vezeték szigetelést átszúrva) ki tudod mérni, hogy ki adja-e a feszültséget. Két csatlakozó lesz rajta: egy duci vastag (ez természetesen a pozitív), a másikban hét vezeték, ebből a négy vastagabb megy a gyertyákhoz.
Jó szórakozást

harmas Elküldve: 2011-11-27 16:47 Heeelp...!

satis írta:
satis írta:
Tano írta:
Talán szakadt a szál? Jobb hátsó C oszlopon a kárpit alatt van a vezérlője, nézd meg azt is.

A szálak ránézésre rendben vannak, azokat végignéztem, már amennyire ránézéssel megállapítható.
A vezérlőt holnap megvizslatom.

Köszi!

Hát sajnos nem találok semmit, ami oka lenne, hogy ne menjen a fűtőszál.
Van valami elérhető leírás arról, hogyan tudnám láthatóvá tenni a fűtőszál csatlakozóit hátul a szélvédőnél? Rámérnék, hogy el jut-e delej odáig...

Köszi!

Évszak szerint aktuális ez a hiba, hátha valakinek ez segít (E46).
Tehát E46-on a jobb hátsó hangszóró mögött a kárpit alatt van az ablakfűtés reléje. Nekem egy kicsit több bontásba került, de most már tudom, hogy egyszerűen hozzá lehet férni: a relétartó "pöckét" csavarhúzóval megemelve (a hangszóró rácsot kivéve, kézzel érdemes hátrafelé tolni közben a relét) hátrafelé kihúzható az egész, és így könnyebb kimérni.


Amit még kérdezel ,hogy hol tudsz rámérni, az a következő képen látszik:


Ami érdekes, hogy a képen a jobb oldali csatlakozó látszik (negatív), és jobb oldalon van a relé is, de a pozitív csatlakozás a bal oldalon van.
Tulképpen szálanként ki tudod mérni a fűtést (óvatosan nekidörzsölve a multiméter, ledes lámpa tapintóját)

Még egy fontos dolog: nálam csak járó motornál kapcsol be a fűtés. Ha csak gyújtás van rátéve a visszajelző jelez, de a relé nem kapcsol. Erre érdemes figyelni hibakeresés közben.







harmas Elküldve: 2011-11-27 16:29 Izzítás vezérlõ

picaso írta:
szeda írta:
harmas írta:
szeda írta: Leszedtem én is megnézni a "ragyogás vezérlőt".
Adtam a szarnak egy pofont mert semmi baja szemre.Viszont egy másodpercig sem izzít reggel.
Marad a gyertya.
Nagy meló kiszedni az izzítógyertyákat? jelenleg nem is találom.Hol van ez csak nem a szívósor alatt?

Azt olvastam hogy 5 fok alatt 4 másodperc az izzítás, 6-20 között 2 másodperc, felette pedig nem izzít.
Na most nekem kb fél másodperc.




SZEMRE semmi baja,Hmmm

Évjárat alapján fészliftes vagy, egyszerűen kimérheted a gyertyákat, a szívósor (mert alatta lapul) leszedése nélkül: a csatlakozóban a négy vastagabb vezeték megy az izzító gyertyákhoz, mindegyikhez külön-külön, egyenként ki tudod mérni őket egy multiméterrel. Vagy ha az nincs, csinálsz egy (mondjuk)helyzetjelző izzóból egy próbalámpát, ha világít jó, ha nem szakadás van=rossz gyertya.

Egyébként a visszajelzés ideje nem a valós izzítás idejét jelenti. Nagy mínuszban akár 15-20mp-ig is rajta lehet az izzítás.


Igen ezt értem de a lámpának akkor is van hőfokonként változó ideje! Valahol lejjebb leírtam hogy hogy kéne működnie.



Sziasztok. Nekem most cserélték ki a gyertyákat, mert a gép szakadást jelzett. Bosch gyertyákat vettem bele 7400/db. kb normál tempóban 2 óra volt szétszedni és összerakni.
Majd újra gépre tettük és hibalista törlés után újból előjön, hogy szakadt.Ennek 2 napja. De közben nagyon szépen indul és ezek szerint izzít is. Csak arra nem tudtunk rájönni, miért jelenik meg ismételten, hogy szakadt! Valaki j


Azt vedd figyelembe, hogy a napokban tapasztalt 0, +1-2°C-ban izzítás nélkül is simán elindulnak ezek a dízelek. Ha -5-10°C-ban is indulni fog akkor igaz lesz az állításod, hogy izzít is. Addig pedig marad a tapasztalat, hogy a vezérlő hibája is ugyanezt a hibaüzenetet írja be.
Gyertyáról lehúzott kábelba belemértetek, kiment a feszültség?

harmas Elküldve: 2011-11-24 18:40 Izzítás vezérlõ

szeda írta: Leszedtem én is megnézni a "ragyogás vezérlőt".
Adtam a szarnak egy pofont mert semmi baja szemre.Viszont egy másodpercig sem izzít reggel.
Marad a gyertya.
Nagy meló kiszedni az izzítógyertyákat? jelenleg nem is találom.Hol van ez csak nem a szívósor alatt?

Azt olvastam hogy 5 fok alatt 4 másodperc az izzítás, 6-20 között 2 másodperc, felette pedig nem izzít.
Na most nekem kb fél másodperc.




SZEMRE semmi baja,Hmmm

Évjárat alapján fészliftes vagy, egyszerűen kimérheted a gyertyákat, a szívósor (mert alatta lapul) leszedése nélkül: a csatlakozóban a négy vastagabb vezeték megy az izzító gyertyákhoz, mindegyikhez külön-külön, egyenként ki tudod mérni őket egy multiméterrel. Vagy ha az nincs, csinálsz egy (mondjuk)helyzetjelző izzóból egy próbalámpát, ha világít jó, ha nem szakadás van=rossz gyertya.

Egyébként a visszajelzés ideje nem a valós izzítás idejét jelenti. Nagy mínuszban akár 15-20mp-ig is rajta lehet az izzítás.

harmas Elküldve: 2011-11-23 18:55 Szívócsonk-pillangószelep

kempelen írta:
bmw320d4 írta:
kempelen írta:

http://swirlflaps.co.uk/

Lehet már rendelni tőlük EU-n belül nyugodtan és küldik is most már ide is.

(de látom neked facelift elötti modell van, abban nincs ilyen dili-szelep)


4 db imbuszcsavar némi tömítővel a töredékébe kerül.


Hát igen jólvan, dehát hogy néz az ki?



Tecsko gazdaságos megoldásnak tűnhet, de működik 4db M5x15 imbuszcsavar, a pillangókat ki kell törni, a tengely furatába pedig M5 menetfúrót betekerni. Nem csinál 100% menetet, de egy kis tömítővel betekerve tökéletesen rögzül a csavar, és nem csöpög mellette olaj. 10 perces munka, minimális felszereltséget igényel.
És utána ki nézegeti

harmas Elküldve: 2011-11-14 20:25 Valaki segítsen

anubisz írta: Elsősorban automataváltós márkatársaimat kérdezném,normális, ha ugye állok,és ugye fékre lépek,mikor beteszem D be,vagy R be és utána bemozdul a kaszni előre,vagy hátra a fék lenyomva tartása közben? (attól függ hova kapcsolok ) Lehet a gumibakjaim meg vannak kopva már a hátsó mindenségben? azért van már ennyi holtjáték?
Úgy elég látványosan,úgy fogalmaznák kajakra látszik,mintha indulni akarna a kocsi,csak ugye fékre van lépve,és nem engedi. Gondolom ahogy nekifeszül a kardán, a hátsó futóműnek,vagy mi. Volt automata Mercim de ott nem emlékszem ilyen érzésre.
Lehet,hogy a difitartó bakjaim már a végét járják?


Az Audi(úgy általában), meg persze a saját 20D-m is csinálja. Szerintem normális, már alapjárati fordulaton is van olyan súrlódása az olajnak, hogy megmozdítja a kocsit. Ha elengeded a féket, akkor szép lassan el is indul

harmas Elküldve: 2011-11-11 21:50 30d nem megy 3000 alatt

keksz írta: Update! Kiderult, hogy az EGR-el van baj. Allandoan visszavezeti a fipufogogazt, ha kell ha nem. Most le lett huzva, legtomegmero vissza es megy rendesen.
Viszont meg mindig a kerdes, hogy mi baja lehet?
Azon gondolkozok hogy elviszem egy csiptuningoshoz, hogy rakjon ra egy EGR nelkuli programot..


Tehát lehúztátok a vákuumcsövet(remélhetőleg le is dugóztátok) az EGR-ről, és jó lett? Ezek szerint az EGR jól működik, el tud zárni. Így viszont maradt a druckwandler, az EGR-t vezérlő elektro-pneumatikus szelep, ami feltehetően nyitott állapotban megszorult, és ezáltal folyamatosan (a vákuum által) nyitva tartotta az EGR-t is. Ezt mindenképpen csekkold le.
Házilagosan megnézheted: alapvetően (nem 100%-ban) az EGR-t alapjárat és közelében nyitja ki a szabályzás, tehát ha befogod a csövet érezned kell egy kis vákuumot. Ha megemeled a fordulatot (2500) ez az érzés fokozatosan eltűnik.

harmas Elküldve: 2011-11-11 21:20 Féktárcsa és fékbetét

jons írta:
harmas írta:
Még egy trükk ami a 'zorosz tecnikánál már bevált (feltéve, ha nem sperres): felemeled azt az oldalt amelyiket le szeretnéd szedni, kerék le, rögzítő csavar ki, ezután elindítod a motort, mondjuk kettesbe teszed, kicsit engeded kipörögni, majd satufék. Ha az agyra van rágyógyulva a tárcsa akkor engedni fog, és elforog. Ennyit a kipörgésgátló is fog engedélyezni.


azért valljuk meg őszintén, ez így elég erősnek tűnik. első olvasatra. Meg másodikra is.


Most megkérdezhetném, hogy miért is? De nem emberkedek
Egyébként hasznos fogás, már többször bevált. És nem mellékes, hogy közben nem sérül meg a féktárcsa, mint a kalapácsos megoldásnál.

harmas Elküldve: 2011-11-10 22:31 kerékcsapágy

Kopásában elért egy olyan réteget, ahol kicsit másabb az "anyagszerkezete", nem teljesen homogén egyik gumi sem.
A csapágy sem egyik pillanatról a másikra szólal meg
De, ha lecseréled a téli szettre többet fogsz tudni. Közben meg is mozgathatod-forgathatod, hogy érezni-e lógást, vagy hallani morgást.

[/quote]

De mi tortenhetett a gumival, hogy reggel meg semmi hang, delutan meg van hang?
Na remelem hetvegen okosabb leszek, az a baj, hogy nincs idom munkaidoben szerelohoz maszkalni...
Mondjuk ez egyertelmu nem morgo hang, inkabb a buszokehoz hasonlo, csak annal sokkal hallkabb.
[/quote]

harmas Elküldve: 2011-11-10 21:06 kerékcsapágy

Ha a kerékcsapágy adja a hangot,az egy bizonyos fordulattól hallható, de nem erősödik a sebesség fokozására, és inkább morog.
Viszont a gumiabroncs, na az pontosan azt tudja produkálni: voup-voup hang, ami a sebességgel együtt fokozódik, változik.
Viszont, ha csapágy, akkor csak azt cseréld amelyik rossz, ezer km-ek is mehetsz mire a másikat cserélni kell (persze pénztárcafüggő).

Alesi írta:
anubisz írta:
Alesi írta: Sziasztok!

Ma kezdtem el "huhogó" hangot hallani jobb hátulról, nagy valószínűség szerint csapágy lesz. Kérdés, hogy vajon eljárkálhatok még így 2-3 hétig, vagy rohanjak a szerelőhöz?
Ha csak egy csapágy cserés, attól még érdemes lehet a többit is cserélni, várható hogy egy időben mennek tönkre?


Biztos csapágy? van ott még egy,két forgó,súrlódó alkatrész.


Hát, nagytudású autószerelő kolléga mondta, mondjuk meg még nem emeltük, csak menet közben hallgatta meg.

A tünet: halk huhogó hang, ami a sebesség fokozására egyre élénkebb lesz, fordulatszámtól nem függ az erőssége, csak sebességtől. Jobb hátulról hallható egyébként.