Sziasztok!
A következő leírás 320d 150 pacira (vagy a 7 786 821 04 jelű izzításvezérlővel ellátott BMW-re igaz)
Hátha valakin segít (még mielőtt kidobna 30E az ablakon). Tehát, hideg van, dízel kedvencünk nehezebben indul. Nosza (házilagosan) megnézzük amit lehet. Gyertyák jók, valszeg az izzítás vezérlő a ludas. A fórumon már kiokosodtunk, hogy ebben nem relé, hanem végfok kapcsolgat (azannyukat). Alja lebont, vezérlő leszed. Némi szikés-csavarhúzós ügyeskedés után lejön a fedele. A belseje ilyen ragadós, sziló szerű átlátszó anyaggal van kiöntve. Amikor a saruk felőli oldalon csavarhúzóval alányúltam (azt nem írom le milyen okból
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
) a szilóval együtt feljöttek a leforrasztott huzalok is, kivétel a legutolsó. Bazz' ezek el voltak törve!! Közelebbről nézve látszottak is az "ampernyomok" rajtuk.
![](http://static.bmwfanatics.hu/uploaded/userfile/3725_1293650277943.jpg)
Egy próbát megér, hogy visszaforrasszuk. Csakhogy az én pákám nem fogta ezt a gyári anyagot, úgyhogy maradt a rézig visszakaparás ( a nyákon és a saruknál is) és utána sima vezetékkel átkötés. A nyák oldalon viszont még így sem tudtam kellően felmelegíteni a csatlakozást, így elég csúnya lett a forrasztás.
![](http://static.bmwfanatics.hu/uploaded/userfile/3725_1293650339586.jpg)
Még fedél nélkül felraktam, és... MŰKÖDIK!! Szilóba beültettem a fedelet, és mehetett vissza véglegesen a helyére. Nekem ez 2-3 óra munka volt, de 30E HUF megérte!
Talán másnak is segít ez a leírás spórolni
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)