autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2009

státusz GaborBalogh

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2023. június 01. csütörtök, 16:45


Sziasztok!
Akkor én is belecsapnék a lecsóba. N43B20-as motor, 2009-as évjárat, 2000cm3 motor, 196ekm.
2 hónapja 4 injektorból 3 kuka, 1 ok. 3 injektor csere (ebay.de felújított injektorok 1 év garanciával) Javítás után kb. 3 hétig minden ok, szépen jár, van kraft. De… most azt tapasztaltam, hogy hideg indításkor, alapjáraton “kicsi” remegés a sebváltónál, ha bemelegszik akkor semmi, illetve egy kövérebb gázadás után, elmegy az erő és engine lámpa. Vissza szervizbe, hiba kiolvasás, 1-es henger kihagy. Injektor, trafó, gyertya átcserélés. 1,5 hónapig semmi, majd 2 napja újra sárga lámpa. Vissza a szervizbe újra hibakód kiolvasás és ugyan oda hozza vissza a hibát…
Vezérlés 180.000km-nél cserélve, gyertyák, trafó ugyanakkor, NOX 160ekm-nél, mágnes szelep 170ekm-nél.

Az esetleges válaszokat előre is köszönöm.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2023. június 01. csütörtök, 17:26

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2008

státusz Magnos

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2023. február 12. vasárnap, 17:53


Sziasztok!
Segítséget kérnék.2009-es E90 320i N43B20 motorú szépségem csak homogén keverékkel üzemel lambda 1-gyel.Nem megy rajta a rétegtöltés.Hibakód nincs,katalizátor kéntelenítve,NOX szenzor cserélve és illesztve.Ha tudja valaki a megoldást és segítene azt elöre is köszönöm.
A TOLÓERŐ legyen veletek!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2022. szeptember 01. csütörtök, 16:03


Rossz helyre írtam, ezért töröltem BOCS!




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2022. szeptember 01. csütörtök, 16:05

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2022. május 29. vasárnap, 22:36


adams22 írta: Akkor én bele is vágnék Nekünk ilyen motoros az E87, pontosan N43B16A. 4 éve meg van 24x.000 km-nél jár most kb. Eddig egy Nox szenzort kellett cserélni illetve most kellene elektromos vízpumpát termosztáttal és ABS gyűrűt cserélni. A Nox szenzor 130 eFt kb, a vízpumpa egy százas (pieburgh) + 20 ezer egy behr-hella termosztát. ABS gyűrű filléres dolog ott inkább a munka sok. Kivéve ha annyira rá van rohadva a féltengelyre hogy azzal együtt kell cserélni. Ezek csak anyag árak, normális minőséggel. Mikor megvettük egy lánc cserén esett át 217 ezernél (150 ezer ft). A többi csak a szokásos olaj csere, szűrők.

Ez volt az én tapasztalatom. A bmw-be már nem ez szokott lenni Most van egy ilyen pont bent, tekert órás kitudja mennyi van benne. De az injektorok beszartak rajta, mivel így jártak vele egy darabig a szar injektor tönkre tette az ecu-ban az injektor áramkör végfokait (ecu felújítás) + 4 injektor 400 ezerért. Hiánycikk, nem volt sehol csak olaszországban, onnan kellett rendelni. Ezen kívül még bajos szokott lenni az olajszivattyúja is és főtengely csapágyasodás is utol éri előbb-utóbb. A sok trafó-gyertya hibáról nem írok az a szokásos benzines nyűg, csak úgy mint a szelepszárszimeringek kikeményedése miatti magas olajfogyasztás. Emellett ha rossz minőségű benzint kap vagy nagyon kijárják a tankot és nem hűti/keni a nagynyomású üa.pumpát akkor az is szeret lefeküdni.

Nagyjából most ennyi jutott eszembe, hálistennek nem mindegyik példány ilyen belőle, leginkább a lerúgottak. De megvételüket nem tanácsolja senki. Már lehet én is inkább egy 163 lovas eur3 dízelre váltanék ugyan ezzel a kasztnival, részecskeszűrő nélkül. Max egy turbó kell rá. Kuplung, kettőstömegű a benzinesnél is ott van.


Mi lehet a baj topic-ban hasonlókat írtam egy kérdésre.
igen, "szerencsére" a vízpumpa is elektromos. nehogy olcsó legyen. meg én a kokszosodást is kiemeltem. nem tudom nálad volt-e gond, de használatfüggő, de 80ezrenként érdemes rápillantani, aztán ha úgy van, mehet dióhajas tisztításra.

idézet a topicból, tőlem:
"kitalálom, N43-as motor.
ha jó a sejtésem, akkor simán lehet itt is gyújtótrafó hiba. meg kell cserélni a 3-ast valamelyik másikkal, átviszi-e a hibát. ha igen, akkor biztos trafó, de érdemes mind a 4-et cserélni.
a NOx szenzor is tipikus hibájuk ezeknek. vagy épp maga az injektor. bármi is rossz több hibát beírhat, és több kapcsolódó hiba generálódhat, akár egy alkatrészből.
tipikus baj még a kokszosodás, mivel ez direkt befecsis motor. azaz egy dióhajas tisztítás nem árthat. az is okozhatja bármelyik hibát.
azért a TC cikkeit sokszor fenntartással kell kezelni. vannak motorok, amik nagyobb odafigyelést és törődést igényelnek, és akkor nincs velük baj, és nagyon jók.
nem tudom honnan írsz, de általánosságban elmondható, hogy találgatni felesleges. még hibakódból se. itt élő adatokat kell nézni, diagnosztizálni, ami nem hibakód olvasást jelent, hanem a hiba feltárását, ami több idő, szépen végig kell menni a rendszeren.
nem tudom honnan írsz, de keress a közeledben egy olyan személyt, szervizt, akik kifejezetten BMW-re vannak specializálódva. nem nagy BMW szerviz kell, mert sokszor ott nem értenek úgy hozzá, és drágábbak is.
egyébként ezt a motort én biztos nem venném meg. mert tudom az én használati szokásomhoz nagyon nem lenne való. és talán ezekkel van a legtöbb baj, vagy a legtöbb típushibája a 4 hegeresek közül. de sajnos 80-100ezrenként dióhajas tisztítás kell neki, szigorúan 10-15ezres olajszerviz, minőségi olajjal."


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. május 29. vasárnap, 22:36

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2022. május 29. vasárnap, 20:05


Akkor én bele is vágnék Nekünk ilyen motoros az E87, pontosan N43B16A. 4 éve meg van 24x.000 km-nél jár most kb. Eddig egy Nox szenzort kellett cserélni illetve most kellene elektromos vízpumpát termosztáttal és ABS gyűrűt cserélni. A Nox szenzor 130 eFt kb, a vízpumpa egy százas (pieburgh) + 20 ezer egy behr-hella termosztát. ABS gyűrű filléres dolog ott inkább a munka sok. Kivéve ha annyira rá van rohadva a féltengelyre hogy azzal együtt kell cserélni. Ezek csak anyag árak, normális minőséggel. Mikor megvettük egy lánc cserén esett át 217 ezernél (150 ezer ft). A többi csak a szokásos olaj csere, szűrők.

Ez volt az én tapasztalatom. A bmw-be már nem ez szokott lenni Most van egy ilyen pont bent, tekert órás kitudja mennyi van benne. De az injektorok beszartak rajta, mivel így jártak vele egy darabig a szar injektor tönkre tette az ecu-ban az injektor áramkör végfokait (ecu felújítás) + 4 injektor 400 ezerért. Hiánycikk, nem volt sehol csak olaszországban, onnan kellett rendelni. Ezen kívül még bajos szokott lenni az olajszivattyúja is és főtengely csapágyasodás is utol éri előbb-utóbb. A sok trafó-gyertya hibáról nem írok az a szokásos benzines nyűg, csak úgy mint a szelepszárszimeringek kikeményedése miatti magas olajfogyasztás. Emellett ha rossz minőségű benzint kap vagy nagyon kijárják a tankot és nem hűti/keni a nagynyomású üa.pumpát akkor az is szeret lefeküdni.

Nagyjából most ennyi jutott eszembe, hálistennek nem mindegyik példány ilyen belőle, leginkább a lerúgottak. De megvételüket nem tanácsolja senki. Már lehet én is inkább egy 163 lovas eur3 dízelre váltanék ugyan ezzel a kasztnival, részecskeszűrő nélkül. Max egy turbó kell rá. Kuplung, kettőstömegű a benzinesnél is ott van.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2022. május 27. péntek, 21:11

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2022. május 24. kedd, 17:59


Ide lehet N43 motorcsaláddal kapcsolatban kérdést feltenni. Attól függetlenül, hogy hány köbcentis, vagy milyen típus és karosszéria változatba épült.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N43

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. május 29. vasárnap, 22:38