hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2017-11-25 18:34 (Segítsetek Légyszi!) Nem megy sokat fogyaszt!!!

YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
LaciE36 írta: Sziasztok!Köszönöm szépen a tanácsot,de már megoldódott ez a probléma!Most értem haza voltam diagnosztikán és kiderült hogy az autó teljesen tökéletes!Csak egy volt a probléma hogy szar minőségű benzint tankoltam,ugyanis rendszeresen az AVIA kútra jártam és ez ki is derült,mert a szervizben mondták hogy a héten én vagyok a 3.-ik aki ezzel a problémával vitte az autóját!Ha ezzel valakinek is segítek ajánlom hogy kerülje az Aviát!Ma már jobb minőséget tankoltam + spurit tettem bele és láss csodát,szaggatja az aszfaltot!!! Köszönöm a javaslatot YELLOW!!!


jah az üzemanyag eszembe se jutott, pedig a Shell 95 V-Power-rel ugyanezt produkálta az enyém is. Viszont a V-Power Racing az jó. Én kutak tekintetében mindig Shell-nél tankolok, mióta megvan csak ott tankoltam. ilyen úgynevezett "noname" kutakra, amiknek 5 év alatt 3x-4x volt más tulaja én nem megyek.



Ne tankold 95-össel, mert a gyár minimum 98ast ír elő. )5el kipróbáltam én is, és lomha+ kopog is a motor ha olyanja van. Főtengely törést nem ér az olcsó benzin.


hol ír 98-at? 91-től 99-ig tudja szabályozni, nem szabadna kopogni. akkor te nagyon rossz minőségűt tankoltál.
amúgy nálam fordult a dolog. magán Agip vagy OMV kúton tankolok már. főleg az Agip-on. Shell már csak ha muszáj, és kb 3ezerért Nitro nevezet óta nekem egyik üzemanyaguk sem adja. csak többet eszik tőle, meg nem is megy úgy. Agip-on meg hétvégén van 15Ft/L kedvezményem. jó az, semmi baja.

Szia Y,
bocs, hogy belevaúúúú, de kb 1 éve nincs Agip kút, megvette a MOL mindet.

hil Elküldve: 2017-11-05 17:27 Karosszéria (javítás?)

YELLOW írta:
hil írta:
Bocs, hogy belevau, már nagyon nem szoktam ide írogatni, mióta rájöttem, hogy írásaimat figyelmen kívül szokás hagyni. A rozsda átalakítót elkerülném (ferropaszit meg társai)mert azokat ha felkened, működik, de közömbösíteni nagyon nehéz, vagy nem is lehet és ha rákensz valamit, alatta tovább zabálja a lemezt. Van egy nagyon jó, nekem bevált anyag, Korant a neve. Ez egy fehér színű, sűrű folyadék, rá kell kenni a rozsdára, majd rövid idő után megfeketedik és úgy is lehet hagyni, de száradás után lehet rá festeni is, nem okoz bajt. Két éve lekentem én is a diffi bölcsőt, szép matt fekete lett, mint ahogyan kijött a gyárból, ma cseréltem a kerekeket, megnéztem, ugyanolyan szép, rozsdának semmi nyoma. Annak idején a fém lengőkarokat is átkentem vele, azok is rendben vannak


ne legyél már öreg korodra ilyen.
inkább írj erről a Korant-ról. kell-e hígítani, vagy kell-e valami előkészület neki, mik a tapasztalatok? mennyire kiadós, stb?
itt privátban küldök valamit, szóval nem amiatt kérdem.

Szia Y,
szép az alja!

hil Elküldve: 2017-11-04 20:59 Karosszéria (javítás?)

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Bocs, hogy belevau, már nagyon nem szoktam ide írogatni, mióta rájöttem, hogy írásaimat figyelmen kívül szokás hagyni. A rozsda átalakítót elkerülném (ferropaszit meg társai)mert azokat ha felkened, működik, de közömbösíteni nagyon nehéz, vagy nem is lehet és ha rákensz valamit, alatta tovább zabálja a lemezt. Van egy nagyon jó, nekem bevált anyag, Korant a neve. Ez egy fehér színű, sűrű folyadék, rá kell kenni a rozsdára, majd rövid idő után megfeketedik és úgy is lehet hagyni, de száradás után lehet rá festeni is, nem okoz bajt. Két éve lekentem én is a diffi bölcsőt, szép matt fekete lett, mint ahogyan kijött a gyárból, ma cseréltem a kerekeket, megnéztem, ugyanolyan szép, rozsdának semmi nyoma. Annak idején a fém lengőkarokat is átkentem vele, azok is rendben vannak


ne legyél már öreg korodra ilyen.
inkább írj erről a Korant-ról. kell-e hígítani, vagy kell-e valami előkészület neki, mik a tapasztalatok? mennyire kiadós, stb?
itt privátban küldök valamit, szóval nem amiatt kérdem.

Szia Y,
megnéztem(volna), de egyik videó sem elérhető,legalábbis ez az üzenet a Youtubon. Korant: talán 900 pénz és úgy 2.5 dl. Fehér, tejföl sűrűségű trutyi. Azt írják, első rétegben vízzel hígítható, én soha sem hígítottam. Nem kell nagyon vacakolni a felülettel, az olajt azért érdemes kissé letakarítani, ecsettel fel kell kenni és kész, a többit az idő elvégzi.Mindezt kesztyűben érdemes csinálni, mert a kézről, ecsetből nem mosható ki, szép fekete foltokat hagy száradás után. A kezelt felület száradás után szép matt fekete lesz. Én először nejem Corsájának lengőkarjait kentem meg vele, sok van belőle és nagyon rozsdásak tudnak lenni, randa látvány. Ezt úgy 4 éve tettem, még most is szép matt fekete, amiket lekentem akkor, rozsdának nincs nyoma. Aztán, előző Bömösöm rozsdásodó részeit kezeltem vele (hátsó lengőkarok, diffi bölcső, alváz hátsó bekötési pontok, amik szeretnek kiszakadni, karosszéria elemek néhány rozsdásodásnak indult részeit, amiket ott fújtam is, gépháztető belső-első peremét) többé nem volt gondom vele. A lakkot is megtűrte magán, persze gittelés alatt. Nem nagy felületű javításokra kell gondolni. Azon szintén rozsdásodott a tank szellőztető melletti rész (alul, hátul, jobb oldalon, mint másoknak is szokott), korábban kezeltem ferropassittal, meg más rozsda átalakítóval, eredménytelenül, a Korant-al véglegesen jó lett. Előző autómon okulva, a mostanit egyből lekezeltem ezeken a helyeken megelőzésképen (2 éve), nyoma sincs a rozsdának még most sem. Mint korábban írtam, a rozsda átalakítókat ha rákented, szinte lehetetlen közömbösíteni, a gitt és a lakk alatt tovább dolgozik, ami nem jó. Na ezek az és tapasztalataim a Korant-al, persze tuti lesz, aki le fog hülyézni, de az az ő dolga, tegye, nekem bejött.
bye: hil
Csak azért írtam ilyen részletesen le, mert hátha ezzel valakinek, valakiknek segítek ezzel, bár megfogadni nem kell a fentieket.


köszi!
lehet csak akkor látod, ha be is vagy jelentkezve a gmail-be/google-ba.
én arra gondoltam, hogy a féknyerget kezelem le vele. mondjuk az festeni is szeretném már sok éve nekem se a lengőkar, se a bölcső nem gáz, de lehet épp lekezelném vele.
én amúgy nem értem ezeket. a rozsdamaró is vannak olyan emlékeim, hogy a nagyja a rozsdát le kell kefélni, bekenni, aztán rá lehet festeni. de a hagyományos rozsdamaró ilyen nyálkás kicsit miután kifehéredik, ha jól emlékszem. de az is rémlik, hogy miután kifehéredett újra le kell dörzsölni. de akkor meg mi értelme?
én 990-ért 500ml kiszerelést is láttam. hát vízzel én sem hígítanám, hisz az a rozsda barátja. tudom a festékek nagy része is vizes bázisú már.

Mindenbe be vagyok jelentkezve (gmail, youtube) és az üzenet: "sajnáljuk, de ez a videó már ne mérhető el".

hil Elküldve: 2017-11-04 17:12 Karosszéria (javítás?)

YELLOW írta:
hil írta:
Bocs, hogy belevau, már nagyon nem szoktam ide írogatni, mióta rájöttem, hogy írásaimat figyelmen kívül szokás hagyni. A rozsda átalakítót elkerülném (ferropaszit meg társai)mert azokat ha felkened, működik, de közömbösíteni nagyon nehéz, vagy nem is lehet és ha rákensz valamit, alatta tovább zabálja a lemezt. Van egy nagyon jó, nekem bevált anyag, Korant a neve. Ez egy fehér színű, sűrű folyadék, rá kell kenni a rozsdára, majd rövid idő után megfeketedik és úgy is lehet hagyni, de száradás után lehet rá festeni is, nem okoz bajt. Két éve lekentem én is a diffi bölcsőt, szép matt fekete lett, mint ahogyan kijött a gyárból, ma cseréltem a kerekeket, megnéztem, ugyanolyan szép, rozsdának semmi nyoma. Annak idején a fém lengőkarokat is átkentem vele, azok is rendben vannak


ne legyél már öreg korodra ilyen.
inkább írj erről a Korant-ról. kell-e hígítani, vagy kell-e valami előkészület neki, mik a tapasztalatok? mennyire kiadós, stb?
itt privátban küldök valamit, szóval nem amiatt kérdem.

Szia Y,
megnéztem(volna), de egyik videó sem elérhető,legalábbis ez az üzenet a Youtubon. Korant: talán 900 pénz és úgy 2.5 dl. Fehér, tejföl sűrűségű trutyi. Azt írják, első rétegben vízzel hígítható, én soha sem hígítottam. Nem kell nagyon vacakolni a felülettel, az olajt azért érdemes kissé letakarítani, ecsettel fel kell kenni és kész, a többit az idő elvégzi.Mindezt kesztyűben érdemes csinálni, mert a kézről, ecsetből nem mosható ki, szép fekete foltokat hagy száradás után. A kezelt felület száradás után szép matt fekete lesz. Én először nejem Corsájának lengőkarjait kentem meg vele, sok van belőle és nagyon rozsdásak tudnak lenni, randa látvány. Ezt úgy 4 éve tettem, még most is szép matt fekete, amiket lekentem akkor, rozsdának nincs nyoma. Aztán, előző Bömösöm rozsdásodó részeit kezeltem vele (hátsó lengőkarok, diffi bölcső, alváz hátsó bekötési pontok, amik szeretnek kiszakadni, karosszéria elemek néhány rozsdásodásnak indult részeit, amiket ott fújtam is, gépháztető belső-első peremét) többé nem volt gondom vele. A lakkot is megtűrte magán, persze gittelés alatt. Nem nagy felületű javításokra kell gondolni. Azon szintén rozsdásodott a tank szellőztető melletti rész (alul, hátul, jobb oldalon, mint másoknak is szokott), korábban kezeltem ferropassittal, meg más rozsda átalakítóval, eredménytelenül, a Korant-al véglegesen jó lett. Előző autómon okulva, a mostanit egyből lekezeltem ezeken a helyeken megelőzésképen (2 éve), nyoma sincs a rozsdának még most sem. Mint korábban írtam, a rozsda átalakítókat ha rákented, szinte lehetetlen közömbösíteni, a gitt és a lakk alatt tovább dolgozik, ami nem jó. Na ezek az és tapasztalataim a Korant-al, persze tuti lesz, aki le fog hülyézni, de az az ő dolga, tegye, nekem bejött.
bye: hil
Csak azért írtam ilyen részletesen le, mert hátha ezzel valakinek, valakiknek segítek ezzel, bár megfogadni nem kell a fentieket.

hil Elküldve: 2017-11-01 18:16 Karosszéria (javítás?)

kempelen írta:
Bitu79 írta: Ami még kis rozsda,azzal mi a frászt lehet csinálni,hogy megállítsa az ember?De érdekes,hogy itt rohad.Rozsdapassziválóval átkenni,aztán meg lealvázvédőzni?Komplett alvázvédelemre nem merem elvinni a kocsit,mert ott darabokra szedik,ami még a kisebb gond.Az igazi félelmem,hogy mindent összekennének alvázvédővel(pl:kárpitokat,lakkozást).Talán még a motortérbe is jutna alvázvédő.Ugye az üregvédő miatt széjjel fúrkálnák a kocsit is,aztán az is csorogna mindenfelé.Igazából nem is tudok itt Pécsen normális céget,akikre ilyet rá lehetne bízni.Nagyobb rozsda csak itt van szerencsére.Lengőkar(vagy mi az a vastag vas a kerekek mögött)rozsdás még.De ez az összes e46-on ilyen.Ha még meg akarom tartani sokáig a kocsit,ezeket meg kéne csináltatnom rajta,hogy még nagyon sokáig szép maradjon.Csak nem tudok olyan céget,akikre rá merném ezt bízni.Anno Hil írta,hogy ezekre az öreg autókra nem érdemes költeni alvázvédelem terén,mert úgysem állítja meg a rohadást.De ha kicsi még a rozsda,akkor sem?


Elkezd barnulni előbb-utóbb mindegyik. Ha veszed a fáradtságot és lekezeled a difi tartó keretet, a difit (főlag ha úgyis kell cserélni benne szilentet, akkor igen jó hozzáférsz érzékeny pontokhoz. Ha barnul megcsiszolod fémig, aztán rozsdamaró vagy rozsdaátalakító, majd alapozó, karosszéria-tömítőmassza, szín, lakk kinek kedve szerint és ha ezt jól megcsinálod, már nem megy tovább a rozsda. Időben kell elkezdeni, ha kicsi a rozsda akkor a megfelelő kezeléssel megállítható.


Bocs, hogy belevau, már nagyon nem szoktam ide írogatni, mióta rájöttem, hogy írásaimat figyelmen kívül szokás hagyni. A rozsda átalakítót elkerülném (ferropaszit meg társai)mert azokat ha felkened, működik, de közömbösíteni nagyon nehéz, vagy nem is lehet és ha rákensz valamit, alatta tovább zabálja a lemezt. Van egy nagyon jó, nekem bevált anyag, Korant a neve. Ez egy fehér színű, sűrű folyadék, rá kell kenni a rozsdára, majd rövid idő után megfeketedik és úgy is lehet hagyni, de száradás után lehet rá festeni is, nem okoz bajt. Két éve lekentem én is a diffi bölcsőt, szép matt fekete lett, mint ahogyan kijött a gyárból, ma cseréltem a kerekeket, megnéztem, ugyanolyan szép, rozsdának semmi nyoma. Annak idején a fém lengőkarokat is átkentem vele, azok is rendben vannak



hil Elküldve: 2017-10-31 17:08 Nem tudom mi a baja az autómnak

borbelyi írta:

Na kedves BMW-s társaim. 2017. július végén, Székesfehérváron a Horváth Autódoktor-nál jól összegányolták az autót. Kicserélték az "elszakadt" vezérműláncot - ami mellesleg semmi kárt sem okozott az autóban - ami többek szerint hihetetlen nagy szerencse. Összerakásához nem használtak BMW szerszámot, mert nincs nekik és/vagy "rutinosak", de így is jó lesz, s csak 1,5-2 cm eltérés volt a lánckerekek között (az ő jelölésük szerint is). Eltört az olajzócső, hogy összerakáskor vagy utólag tudja a fene. Gyári tömítés helyett tömítőpasztával oldották meg a szelepfedél tömítést - az újabb szereléskor készített képek alapján nem csak a tömítendő helyre jutott belőle. Mindezen felül olajat cseréltek és levizsgáztatták az autót, s mindezt 260000 magyar forintért (ha kérek számlát akkor ettől sokkal több lesz...). A soproni (a jó) szerelő szerint, mivel a vezérlés szétszedése és újbóli, BMW szerszámmal történt összeszerelése után is meg-megállt az autó - az előtte is észlelt főtengely jeladó hibával, valószínűsíthetően ez lehetett a hibaok, s a vezérléshez nem is kellett volna hozzányúlni. A hátsó kipufogódobom a bemeneti csőnél szelelt, ezt hegesztés helyett kipufogócementtel betapasztották, ami mára megint lyukas (persze a pénzt ezért is megkérték). Szerencsére a sok leállás után találtunk Sopronban szerelőt (neki is E46-ja van), aki szakszerűen megcsinálta, helyrerakta a vezérlést és kicserélte a főtengely jeladót működő gyárira, s most az autó végre hibamentesen működik. Megállapítom, hogy Székesfehérváron valószínűleg jól lenyúltak!

Ez bizony szomorú történet

hil Elküldve: 2017-10-24 19:38 N46 és N42 motorok

nagyt234 írta: N46B18A motorom rendetlenkedik. Néha nem indul azonnal, hanem sokadik (4-10) indítózásra, úgy hogy közben 10-15 mp szünetet tartok. Olyan, mintha nem kapna üzemanyagot. Aztán amikor elindul teljesen tökéletes. Nem tudok vele szervizbe menni, mert nem tudom reprodukálni a problémát. Egyébként úgy tűnik, mintha rövid, néhány perces menet után hosszabb-rövidebb (10 perc - 1 óra) állás után gyakrabban jönne elő a probléma.
Mi lehet a baj?

Lehet akár tüzelőanyag szivattyú is.
bye:hil

hil Elküldve: 2017-10-23 12:03 klíma tisztítás

YELLOW írta:
YELLOW írta: anno hazsnáltam Motip klímatisztító habot. az után kezdődött az a jelenség, hogy pulzált a venti induláskor, és olykor nyekergett is.
most sok év után újra használtam ezt a terméket. azért, mert ha ment a fűtés, akkor fura szag volt, de azt hittem azért, mert a klímabox lefolyón amikor felküldtem az endoszkópot összekente a hőcserélőt.
szóval most telenyomtam a ventit mindkét oldalról, a vezető felőli lábtér befúváson is betámadtam, illetve a lefolyón is. miután befújtam felül rá akartam indítani, alig akart elindulni a venti. 3-4x is befújtam ott, illetve a többi helyen is többször.
ami fura lett számomra, hogy azóta nem nyekereg a venti, és nem indul pulzálva. pedig előtte minden indításnál, télen-nyáron alig bírta felvenni a fordulatot.
most mondjuk úgy maradt egy tartalék sünim. lehet még lesz jelenség, nem akarom elkiabálni. pedig ez után akartam kicserélni, direkt hagytam habot még, hogy majd ott még befújok. na de ez lehet elmarad.
így viszont érdekes ez a dolog. ami okozta a hibát, az szüntette meg évekkel később. LOL


hát nem elszóltam magam? ma megint volt hangja a ventinek és most már be sem indul...
most vagy a biztije ment ki, vagy a süni végleg megadta magát
szerintem ha nem írom le az előzőeket nem ment volna tönkre. ez az én formám.

Szia Y,
én az előző autómból kiszedtem a ventit, a motor csapágyakat kitakarítottam, befújtam lánckenő spray-al (kifújáskor folyékony, tehát bemegy mindenhova, majd zsír halmazállapotúvá válik (a fehér zsír spray nem jó, mert az ragacsossá válik!)), aztán többet nem volt vele baj, pedig igen erősen nyekergett.
bye: hil

hil Elküldve: 2017-10-23 11:57 Nem tudom mi a baja az autómnak

Macska írta:
YELLOW írta:
pack írta:
bricktopm írta:
pack írta: Sziasztok!
Őlyan problemam adodot hogy elindulaskor kuplung felengedese kozben eleg suron be rangat az auto olyan rangato daralo hangot hallani.A kuplung majdnem teljesen fent fog kb 10 elindulasbol 6x csinalja mostanaban mi lehet ez?? Az autoban 240.000km van koszonom elore is a valaszokat..


Gondolom kb csavarig van kopva és elforog.


Akkor kuplungtarcsa csere? nem csuszik meg csak az egesz autot be razza indulaskor mint ha le akarna szakadni a kuplung


én gyanakodtam már kettős tömegűre is. de állítólag ez ilyen, ha nem adsz elég gázt.
nekem is csinálja, sőt másoknak is. van, akinek 200ezernél, vagy 150-nél, nekem 65ezernél is ilyen volt.
a BMW-k kuplungja eleve fent fog, legalábbis a 2005-ös szériákig biztos.
szóval magasan fog, kicsi az út, ami alatt dolgozik a kuplung. nehéz megszokni. vagy több gáz kell, vagy még óvatosabb kuplung kezelés.


Nekem is ez volt a jelenség és főtengely szíjtárcsa csere után megszűnt.

Szia,
előző autómon ugyanez volt, a kuplung és a kinyomó szerkezet cserével megszűnt. A kettőstömegű általában az öngyújtósban szokott elfáradni.
bye: hil

hil Elküldve: 2017-10-12 17:14 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
dienadel írta:
YELLOW írta:
dienadel írta:
YELLOW írta:
dienadel írta: Tisztelt Márkatársak!

A következő problémával szembesültem. Vettem egy OBD II K+Dcan INPA kompatibilis kábelt ( https://ae01.alicdn.com/kf/HTB...K-DCAN.jpg ) és feltelepítettem az INPA-t.
Csatlakozik az autóhoz, de csak a motorvezérlőt olvassa, a többi elektronikát nem. Mi lehet a probléma, mit szúrtam el?
Az autó egy 2000.10. havi e46 316i M43B19 motorral.
Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdvözlettel: die nadel


1. vagy az OBD II-es kábelen lévő csatlakozó 7-8-as kivezetés nincs rövidre zárva,
2. vagy mivel neked körcsatis a téma, az átalakítóban lehet nincs összekötve valami.
ilyen kínai dolgoknál előfordulnak ilyenek.



Nem a 20 pin-es körcsatis, hanem OBD II-es diagnosztikai csatlakozója van az autónak.


hát én azt furcsállom... de akkor ez is lehet probléma.
volt olyan változat, amiben volt mind a kettő. szerintem a motortérben kell lennie kör csatinak, és a többi egységgel azon keresztül tudsz majd kommunikálni, de a 7-8-as lábnak rövidzárban kell lennie akkor is.

Nos ebben az autóban már csak OBD II-es diagnosztikai csatlakozó van. A 7-es és 8-as láb összezárása megoldotta a problémát, most már minden szépen működik.
Hálásan köszönöm a segítséget!


ne haragudj meg, de valami nem kerek akkor. 2000-es évjáratban még a dízeleknek is körcsatis a megoldás.
M43 pedig egy régi motor eleve. a tévedés jogát fenntartom, és elhiszem neked, hogy csak OBD II van benne. de nekem fura.

Szia Y,
nekem 1999-es volt és mindkettő volt benne, nem csodálkoznék, ha a 2000 évjáratban már csak OBD lenne

hil Elküldve: 2017-09-26 21:10 Termosztát

negativ0001 írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta: Sziasztok!
Az automhoz (316i 1.9L benzin) harom fele termosztatot lehet venni. Most benne egy 105 C van, de lattam, hogy van 80C es 95C fokos is. Mi donti el, hogy melyiket tegyem bele?
A foldrajzi hely ahol hasznaljak az autot?
Koszi.


jó kérdés... lehetséges, de szerintem neked a 95°C-os kell. a 80-as dízelnek is kevés, a 105 meg már sok, mert kb ott kapcsol a venti nagy fordulatra.


Nekem 105 fokos a termosztátom. Ugyanilyen típus. A miértjét nem tudom.



105C-nel a venti nalam meg nem forog. Majd 108nal kapcsol be. Az uzem homerseklet 103-107 kozott mozog nyaron es telen 95-108. Ha lejton megyek es megy a futes, akkor jon le 97-95re. LPGt akarok bele tenni es az nagyobb hofokon eg 100-150 fokkal, ami nem lenne problema, de azert vedenem legalabb azzal,( foleg az utolso hengert, hutes szempontbol) hogy bele tennek egy 95 fokost, vagy vizbefecskendezest.


Szia,
előző autómban (M43TU 1,9i) 105 fokos volt. LPG-ről azt mondták több hjelyen is (nem akartam belerakni, csak valahogy szóba került), hogy a lambda szondát tönkreteszi, megbolondul tőle, örökös hibajelzésekkel. (ha nekem hazudtak, akkor most én is), előtte járd körbe ezt a kérdést.
bye:hil

hil Elküldve: 2017-09-21 19:32 M váltógomb

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
a váltó gombomat szeretném bőröztetni (bár nem nagyon kopott, de zavarja a szememet), viszont nem tudom levenni. Elvileg tudom a technológiát, előző autómról le is vettem, de ott a váltórúd fémből volt, a mostaninál(FL)pedig műanyag, áttetsző, plexi szerű cső, amit nem szeretnék eltörni.
Van-e erre valami ötletetek???
Előre is köszi: hil


micsoda? műanyag? nekem is fém.

felhúztam a váltószoknyát és megdöbbenve láttam, hogy az a rúd bizony valami áttetsző műanyag cső. Na nem is mertem tovább húzogatni a gombot.

Bocsánat, fémből van nekem is. Ma nappali fénynél megnéztem és úgy már látszott rajta

hil Elküldve: 2017-09-20 20:57 M váltógomb

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
a váltó gombomat szeretném bőröztetni (bár nem nagyon kopott, de zavarja a szememet), viszont nem tudom levenni. Elvileg tudom a technológiát, előző autómról le is vettem, de ott a váltórúd fémből volt, a mostaninál(FL)pedig műanyag, áttetsző, plexi szerű cső, amit nem szeretnék eltörni.
Van-e erre valami ötletetek???
Előre is köszi: hil


micsoda? műanyag? nekem is fém.

felhúztam a váltószoknyát és megdöbbenve láttam, hogy az a rúd bizony valami áttetsző műanyag cső. Na nem is mertem tovább húzogatni a gombot.

hil Elküldve: 2017-09-20 17:54 M váltógomb

Sziasztok,
a váltó gombomat szeretném bőröztetni (bár nem nagyon kopott, de zavarja a szememet), viszont nem tudom levenni. Elvileg tudom a technológiát, előző autómról le is vettem, de ott a váltórúd fémből volt, a mostaninál(FL)pedig műanyag, áttetsző, plexi szerű cső, amit nem szeretnék eltörni.
Van-e erre valami ötletetek???
Előre is köszi: hil

hil Elküldve: 2017-09-15 16:48 BMW navi

VPT85 írta:
YELLOW írta:
VPT85 írta: Sziasztok!

Van egy nagy érintő képernyős navigációs egységem az autómban(a típusát sajnos nem ismerem hasonlít a MK4-re de benne van a DVD olvasó valamint tartalmaz még sd kártyaolvasót és külön sd kártyaolvasó van a navigációnak). A problémám az lenne hogy pár napja nem nagyon reagál az érintésre(néha igen, néha nem és van olyan is hogy érzékeli csak nem ott ahol érintem). Szóval a kérdésem az lenne, hogy tapasztalt-e már valaki hasonlót? Van-e valami ötlet hogy mi lehet a gond?

Előre is köszönöm a segítséget!


Sajnos valamiért nem tudok normális képet feltölteni az említett egységről.


1024x768 legyen a maximális mérete. kicsinyítsd le.
android vagy winCE van rajta op. rendszer? ki kellene deríteni, hogy droidban esetedben hogy lehet szervizmenübe belépni, és a kijelzőt újra kalibrálni. esetlege gy rendszer visszaállítást csinálni.
ha winCE, annál is van rá valami az biztos.
ha ezek nem segítenek, akkor lehet az érintős része haldoklik a kijelzőnek.


Az biztos hogy nem adroidos rendszerű. A kijelzőt már újra kalibráltam párszor-egy darabig jó is de utána kezdődik előről. Ma megpróbálom a rendszer visszaállítást hátha segít...


Most sikerült a kép. Köszönöm a tanácsokat.

Szia,
szokott lenni az érintő képernyőknél olyan baj, hogy az előlap (amibe be van téve az érintő panel) és a érintő panel találkozásánál gyárilag kitámasztó felöntések vannak, hogy az érintő képernyő ne mozoghasson. Ezek és úgy általában az egész műanyag a meleg és egyéb miatt deformálódik, miáltal időnként (de akár állandóan is) egy gomb az érintő panelon megnyomódik, blokkolva ezzel a többi gomb működését. Ezeket a kitámasztókat kell megfaragni. Mint írtad, van olyan is, hogy nem a megnyomott gomb működik, hanem egy közeli: ez viszont szinte egyértelműen az érintő panel hibája. (ezeket tapasztalatból írom, de nem rádiókkal kapcsolatosan)
bye: hil