hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2022-03-19 21:50 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok! Lehet, hogy megpusztult a thermosztát. Motor N42B20. Gyárilag 105 fokos való bele, de sok alkatrész oldalon láttam, hogy ehhez a motorhoz van 95 fokos is. Nekem az alacsonyabb hőmérsékletű szimpatikusabb lenne, mi a váleményetek: 105 vagy 95 fokosat tegyek bele?
Bye: hil


de ugyanaz a termosztát? mert kettő is van.
én nem nagyon tudok elfőtt motorról, szóval miért ne lenne jó a 105°C-os? 108-nál úgy is kapcsol a venti is. amúgy nem tudom. ez egy jó kérdés. nekem ha bekapcsol a venti 108-nál, akkor 95-nél kapcsol ki, az tuti.


Csak egy termosztát van benne (tudomásom szerint) ami engedi a hfolyadékot a hűtő felé. A 95 fokos az egy kapcsoló, ami működteti a ventillátort. A képeket nézve a 95 és a 105 fokos egyforma. Azért gondoltam a 95 fokosra, hogy a rengeteg műanyag ne legyen annyira igénybe véve a meleg által.

hil Elküldve: 2022-03-19 20:40 N46 és N42 motorok

Sziasztok! Lehet, hogy megpusztult a thermosztát. Motor N42B20. Gyárilag 105 fokos való bele, de sok alkatrész oldalon láttam, hogy ehhez a motorhoz van 95 fokos is. Nekem az alacsonyabb hőmérsékletű szimpatikusabb lenne, mi a váleményetek: 105 vagy 95 fokosat tegyek bele?
Bye: hil

hil Elküldve: 2022-03-14 11:44 Vizhőmérséklet jeladó

Bitu79 írta:
hil írta:
Bitu79 írta:
hil írta: Sziasztok!
nem tudja valaki, hogy a titkos menüben lévő és a műszerfali mutatós hőmérő azonos jeladóról kapja-e a jelet és az, vagy azok a motortérben hol találhatók? A motor: N42B20
Köszi: hil
ui: köszönöm a válaszokat, már nem aktuális a dolog!
Cső Hil.
https://www.youtube.com/watch?v=ReJ8Pq2TfEc Remélem valamit segítettem

Köszi, de az általam korábban keresett szenzor a motorblokk jobb oldalán, a szívósor alatt van. Szerintem, amit belinkeltél, az a ventillátort vezérli.
Köszi!
Ja jól mondod.Így írják a neten:A hűtőfolyadék/motorhőmérséklet érzékelő a szívónyílás alatt van a hengerfej hátulján,a radiátor kimeneti hőmérséklet érzékelője pedig az alsó radiátortömlőben.Amit linkeltem.

Itt találtam:

https://www-e46fanatics-com.tr...t-18335332

De legalább megpróbáltam segíteni.

Akkor te ezt kerested:

https://www.youtube.com/watch?v=6YlBeA_EvUE


Köszi a segítséget! Azt nem értem, hogy a titkos menüben lévő érték miért nam fut együtt az analóg , mutatós kijelzéssel. Pl: tikos menü=70 fok, mutatós kijelző középállásban van és ott is marad mozdulatlanul 115 fokig.

hil Elküldve: 2022-03-14 08:58 Vizhőmérséklet jeladó

Bitu79 írta:
hil írta: Sziasztok!
nem tudja valaki, hogy a titkos menüben lévő és a műszerfali mutatós hőmérő azonos jeladóról kapja-e a jelet és az, vagy azok a motortérben hol találhatók? A motor: N42B20
Köszi: hil
ui: köszönöm a válaszokat, már nem aktuális a dolog!
Cső Hil.

https://www.youtube.com/watch?v=ReJ8Pq2TfEc Remélem valamit segítettem




Köszi, de az általam korábban keresett szenzor a motorblokk jobb oldalán, a szívósor alatt van. Szerintem, amit belinkeltél, az a ventillátort vezérli.
Köszi!

hil Elküldve: 2022-03-09 14:03 Vizhőmérséklet jeladó

Sziasztok!
nem tudja valaki, hogy a titkos menüben lévő és a műszerfali mutatós hőmérő azonos jeladóról kapja-e a jelet és az, vagy azok a motortérben hol találhatók? A motor: N42B20
Köszi: hil

ui: köszönöm a válaszokat, már nem aktuális a dolog!

hil Elküldve: 2021-12-13 19:14 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
Jgabor írta: Sziasztok!

E36 - hoz jelenleg milyen kiolvasót ajánlotok?

Hosszú távon szeretném jó állapotban tartani az autót ('96-os körcsatis, M52) és csak ehhez az autóhoz szeretném használni a műszert. Az fontos lenne, hogy tudjon élő adatot.

Első körben ezt néztem ki, mi a véleményetek? Elvileg egyszerűen kezelhető, nem kell laptopra szoftvert telepíteni.

https://www.amazon.com/iCarsof...B0791C1VVD


engedd el. E36-ot nehéz. mármint nem fogsz vele minden vezérlőt elérni. meg amit linkeltél, inkább újabb típusokhoz lehet jó.


Szia,
én Carsoft-ot nem vennék, nekem volt, semmire nem jó.
Bye: hil

hil Elküldve: 2021-10-13 14:51 Műszerfal kijelzés

Sziasztok,
a műszerfal fogyasztás mérője (nem a pillanatnyi, mutatós) 0,7 literrel kevesebbet mutat a valóságosnál (két tele tankolásnál a megtett út alapján számolva). Ezt hol tudom beállítani? (e46 fl)
A válaszokat előre is köszönöm: hil

hil Elküldve: 2021-10-08 16:45 Társalgó

Sziasztok,
kérdezem, hogy M verziót gyártottak gázolajos motorral?
Köszi: hil

hil Elküldve: 2021-09-20 16:00 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Köszönöm a segítséget!
Annyit még megkérdeznék hogy ezt otthon én kicserélhetem büntetlenül mármint a szenzort?
Azért kérdezem mert nem szivesen futnék a f@szerdőbe tátott szájjal hogy nem lett programozva vagy installálva vagy stb.A motorom szerintem jó nem kattog nem csörög nem kalapál mármint a valvetronic.Fogyassztas is jó városban 7,2-7,5 el eljárok.A fulladás inkább alacsony fordulatnál jelentkezik 2000-2500 környékén de 3000-körül el kezd élni és semmi gond.
Lehet rosszul használom én nem forgatom tiltásig lehet az a baj.


néha meg lehet hajtani. nekem 2ezer felett is dinamikus azért.
ha az olaj tetet tönkre a szenzor csatiját, akkor a szivárgást is meg kell szüntetni. amúgy lehet csak kipucolni a csatlakozót alaposan, féktisztítóval.
elvileg nem kell tanítani semmit. de ha az excenter tengely kopott, akkor nem fog segíteni.


Köszönöm szépen!
Azért ha veszek bele újat azt kicserélhetem?
Veszek hozzá új tömitést is mert említették mások hogy azt nem árt cserélni időszakosan.


persze, ki tudod cserélni.

Szia,
a 2-vel jelzett a Valvetronic sensor. Ha a csatlakozónál olaj van, akkor azt hiába mosod ki onnan, jó nem lesz. Annak hibájakor a Valvetronic szükség üzemben dolgozik. A cseréjéhez le kell venni a vezérmű láckereket, mert a sensor nem fér ki tőle.
Bye: hil


igazad van. én csak a csatlakozásban gondolkoztam. mert lehet csak ott van probléma, és maga a szenzor még jó. én biztos előbb kitisztítanám a csatikat, mielőtt cserélném magát a szenzort.

Ugyanez volt az én autómmal. Kitisztítottam a csatlakozót, ami nem segített. Olaj oda csak a vezérlés felöl kerülhet és ha ott megjelenik az olaj, akkor az egész szenzor olajban úszik, tehát kuka.
Bye: hil

hil Elküldve: 2021-09-19 19:33 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Köszönöm a segítséget!
Annyit még megkérdeznék hogy ezt otthon én kicserélhetem büntetlenül mármint a szenzort?
Azért kérdezem mert nem szivesen futnék a f@szerdőbe tátott szájjal hogy nem lett programozva vagy installálva vagy stb.A motorom szerintem jó nem kattog nem csörög nem kalapál mármint a valvetronic.Fogyassztas is jó városban 7,2-7,5 el eljárok.A fulladás inkább alacsony fordulatnál jelentkezik 2000-2500 környékén de 3000-körül el kezd élni és semmi gond.
Lehet rosszul használom én nem forgatom tiltásig lehet az a baj.


néha meg lehet hajtani. nekem 2ezer felett is dinamikus azért.
ha az olaj tetet tönkre a szenzor csatiját, akkor a szivárgást is meg kell szüntetni. amúgy lehet csak kipucolni a csatlakozót alaposan, féktisztítóval.
elvileg nem kell tanítani semmit. de ha az excenter tengely kopott, akkor nem fog segíteni.


Köszönöm szépen!
Azért ha veszek bele újat azt kicserélhetem?
Veszek hozzá új tömitést is mert említették mások hogy azt nem árt cserélni időszakosan.


persze, ki tudod cserélni.

Szia,
a 2-vel jelzett a Valvetronic sensor. Ha a csatlakozónál olaj van, akkor azt hiába mosod ki onnan, jó nem lesz. Annak hibájakor a Valvetronic szükség üzemben dolgozik. A cseréjéhez le kell venni a vezérmű láckereket, mert a sensor nem fér ki tőle.
Bye: hil

hil Elküldve: 2021-09-03 11:49 Inditozásra nem inditt a kocsi !

trebi69 írta:
hil írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta: Sziasztok,
lenne egy nagy problémám. Hidegen a motor pöccre indul, he melegen (teljesen mindegy hogy üzemi hőfokon van vagy alatta) leállítom és pár percen belül újra indítózok akkor is pöccre indul. Viszont ha hagyom hűlni kb. 15-30 percet, akkor nagyon sokat kell indítóznom, és amikor nagy nehezen beindul, akkor még hullámzik párat az alapjárat, mire beáll normálisra (néha mintha benzinszagot is éreznék). Kicseréltem előszőr a főtengely jeladót, majd a vezérműtengely jeladót is de semmi javulás. A diag nem ír hibát. Mi lehet a baj?
Köszönöm előre is a válaszokat!

Talán lehetséges, hogy az üza. rendszer elengedi a nyomást



Hogyan tudnám leellenőrizni hogy elengedi a nyomást az üa rendszer?
Még mindig a nehezen indítással küszködők


Próbáld azt, hogy ráadod a gyújtást vársz kb 20 másodpercet és azután önindítózol. A szívósor tetején van egy olyan szelep, mint a kerekeken, ott lehet mérni a tüza rendszer nyomását. Ha a tüskét benyomod és nem jön benzin, akkor elengedte a nyomást. Valszeg az üzemanyag szivattyú a hibás. Nekem ugyanez volt új szivattyúval, két évig volt ez a jelenség (télen nem, csak melegben) aztán szerencsére megdöglött teljesen, tettem bele másikat, azóta jó.


Köszönöm a válaszod, tegnap este leállítás után egy órával a szelepet lenyomva spriccelt a benzin. Most reggel hogy állt egész éjjel az autó egy csepp se jött ki a szelepen, meg sem szisszent. Majd ráadtam a gyújtást vártam fél percet, a szelepben ismét volt benzin és pöccre indult a motor. Gondolom akkor ez a baj forrása. Elég csak a hengeres szivattyút cserélni vagy a komplett szerkezetet kell?


de ha este kiengedted a nyomást, akkor reggel ne csodálkozz ha nem spriccol.
menj vele, aztán este ne nézd meg. csak reggel. úgy valid az ellenőrzés.


Este megjárattam, reggelre semmi nyomás nem volt a szelepben...


így akkor oké. vagyis nem oké, de az a hiba, amit írtak.

Jobb hátsó ülés alatt van a szivattyú. Tudsz ezzel is járni, ha gyújtás ráadás után vársz kb 10-15 másodpercet az indítózással. Én így használtam 2 éven ár, télen nem kellett ezt csinálni. Én javasolnám nem gagyi és nem bontott szivattyú vásárlását. Én a teljes szerkezetet cserélném
Bye: hil



Kicseréltem a szivattyút sajnos ugyanúgy elengedi a nyomást reggelre. A bal hátsó ülés alatti fehér szivattyúnak látszó tárgynak mi a szerepe, az is egy szivattyú vagy csak a benzinszint mérő szerepe van? Teljesen tanácstalan vagyok...

Szia,
az a szivattyú és a szinszint mérő is azon van. Milyen "új" szivattyút vettél bele? Saját tapasztalat: elromlott a gyári szivattyú, vettem bele újat. Ugyanaz volt a jelenség az újjal mint Neked. Kb másfél évig jártam vele (indítás előtt 10 sec várakozás), mire az is megpusztult. Cseréltem más gyártmányúra, azóta nincs gond vele, egyből indul a motor.

hil Elküldve: 2021-07-19 14:37 Futómû és hibái

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Nekem is nyekken néha valami elöl.A lengőkar nagy szilenteket cseréltettem pár éve,de szerintem azok csinálják.Pedig nincsenek kirepedve,meg semmi,mert ugye alig mentem azóta a kocsival.Egyszerűen ilyen s*ar anyaga lehet nekik,hogy nyikkannak néha bizonyos úthibákon...A kocsit átnézettem és nem találtak sehol hibát rajta...Autómosás után egy ideig csendben szokott maradni amúgy...Lehet befujom zsírsprayel a végén azt a 2 szilentet,vagy veszek én is bele poliuretánt.Esetleg gondolok még valami burkolatra,ami nyekereghet.Igazából lövésem sincs h. mi lehet,mert nem találtak rajta semmit ugye...
Csak bizonyos úthibákon átmenve adja a nyekkenő hangot valami.Ha totál jó,vagy rossz úton megyek,érdekes módon semmi ilyen hang nincs...Inkább ilyen döccenő féleségeknél nyekken egy éleset valami...
Direkt nagyot fékezve,hogy az autó hirtelen terhelésváltást kapjon sem hallani semmilyen hangot.Csak bizonyos úthibákon átmenve hallani a nyekkenő hangot.Akinek esetleg van ötlete,ne tartsa magában.


stab rúd szilenteket, és a "kutyacsontokat" cseréld szerintem.

Köszi.Yellow belinkeled nekem a realoemről a cikkszámokat?


magad is ki tudod keresni. de alkatrészes oldalakon, stabilizátor rúd néven, stabilizátor rúd összekötő néven találni meg a kutyacsontot. pálcika két végén gömbfej. a stabrúd szilentet pedig így, vagy stabilizátor szilent néven lehet megtalálni. oda nem kell a rúd, csak két lukas gumi szilent. rákeresel a neten dobja úgy is.

A stabrúd szilentre érdemes odafigyelni, mert többféle méretben van.

hil Elküldve: 2021-07-19 14:34 Inditozásra nem inditt a kocsi !

YELLOW írta:
trebi69 írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta: Sziasztok,
lenne egy nagy problémám. Hidegen a motor pöccre indul, he melegen (teljesen mindegy hogy üzemi hőfokon van vagy alatta) leállítom és pár percen belül újra indítózok akkor is pöccre indul. Viszont ha hagyom hűlni kb. 15-30 percet, akkor nagyon sokat kell indítóznom, és amikor nagy nehezen beindul, akkor még hullámzik párat az alapjárat, mire beáll normálisra (néha mintha benzinszagot is éreznék). Kicseréltem előszőr a főtengely jeladót, majd a vezérműtengely jeladót is de semmi javulás. A diag nem ír hibát. Mi lehet a baj?
Köszönöm előre is a válaszokat!

Talán lehetséges, hogy az üza. rendszer elengedi a nyomást



Hogyan tudnám leellenőrizni hogy elengedi a nyomást az üa rendszer?
Még mindig a nehezen indítással küszködők


Próbáld azt, hogy ráadod a gyújtást vársz kb 20 másodpercet és azután önindítózol. A szívósor tetején van egy olyan szelep, mint a kerekeken, ott lehet mérni a tüza rendszer nyomását. Ha a tüskét benyomod és nem jön benzin, akkor elengedte a nyomást. Valszeg az üzemanyag szivattyú a hibás. Nekem ugyanez volt új szivattyúval, két évig volt ez a jelenség (télen nem, csak melegben) aztán szerencsére megdöglött teljesen, tettem bele másikat, azóta jó.


Köszönöm a válaszod, tegnap este leállítás után egy órával a szelepet lenyomva spriccelt a benzin. Most reggel hogy állt egész éjjel az autó egy csepp se jött ki a szelepen, meg sem szisszent. Majd ráadtam a gyújtást vártam fél percet, a szelepben ismét volt benzin és pöccre indult a motor. Gondolom akkor ez a baj forrása. Elég csak a hengeres szivattyút cserélni vagy a komplett szerkezetet kell?


de ha este kiengedted a nyomást, akkor reggel ne csodálkozz ha nem spriccol.
menj vele, aztán este ne nézd meg. csak reggel. úgy valid az ellenőrzés.


Este megjárattam, reggelre semmi nyomás nem volt a szelepben...


így akkor oké. vagyis nem oké, de az a hiba, amit írtak.

Jobb hátsó ülés alatt van a szivattyú. Tudsz ezzel is járni, ha gyújtás ráadás után vársz kb 10-15 másodpercet az indítózással. Én így használtam 2 éven ár, télen nem kellett ezt csinálni. Én javasolnám nem gagyi és nem bontott szivattyú vásárlását. Én a teljes szerkezetet cserélném
Bye: hil

hil Elküldve: 2021-07-16 14:42 Inditozásra nem inditt a kocsi !

trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta: Sziasztok,
lenne egy nagy problémám. Hidegen a motor pöccre indul, he melegen (teljesen mindegy hogy üzemi hőfokon van vagy alatta) leállítom és pár percen belül újra indítózok akkor is pöccre indul. Viszont ha hagyom hűlni kb. 15-30 percet, akkor nagyon sokat kell indítóznom, és amikor nagy nehezen beindul, akkor még hullámzik párat az alapjárat, mire beáll normálisra (néha mintha benzinszagot is éreznék). Kicseréltem előszőr a főtengely jeladót, majd a vezérműtengely jeladót is de semmi javulás. A diag nem ír hibát. Mi lehet a baj?
Köszönöm előre is a válaszokat!

Talán lehetséges, hogy az üza. rendszer elengedi a nyomást



Hogyan tudnám leellenőrizni hogy elengedi a nyomást az üa rendszer?
Még mindig a nehezen indítással küszködők


Próbáld azt, hogy ráadod a gyújtást vársz kb 20 másodpercet és azután önindítózol. A szívósor tetején van egy olyan szelep, mint a kerekeken, ott lehet mérni a tüza rendszer nyomását. Ha a tüskét benyomod és nem jön benzin, akkor elengedte a nyomást. Valszeg az üzemanyag szivattyú a hibás. Nekem ugyanez volt új szivattyúval, két évig volt ez a jelenség (télen nem, csak melegben) aztán szerencsére megdöglött teljesen, tettem bele másikat, azóta jó.


hil Elküldve: 2021-06-11 20:12 Inditozásra nem inditt a kocsi !

trebi69 írta: Sziasztok,
lenne egy nagy problémám. Hidegen a motor pöccre indul, he melegen (teljesen mindegy hogy üzemi hőfokon van vagy alatta) leállítom és pár percen belül újra indítózok akkor is pöccre indul. Viszont ha hagyom hűlni kb. 15-30 percet, akkor nagyon sokat kell indítóznom, és amikor nagy nehezen beindul, akkor még hullámzik párat az alapjárat, mire beáll normálisra (néha mintha benzinszagot is éreznék). Kicseréltem előszőr a főtengely jeladót, majd a vezérműtengely jeladót is de semmi javulás. A diag nem ír hibát. Mi lehet a baj?
Köszönöm előre is a válaszokat!

Talán lehetséges, hogy az üza. rendszer elengedi a nyomást