hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2021-04-22 13:03 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

Sziasztok! Lehet, hülye a kérdésem: miért fájhat a fenekem akár 100Km levezetése után? Az ülés rossz beállítása okozhatja? Tapasztalt már valaki ilyet? Mi lehet a megoldás?
Köszi: hil

hil Elküldve: 2021-01-16 13:07 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok! Volt már olyan valakinek, hogy hidegben, nálam -3 fok alatt nem működik a vez. oldali ajtó kilincse? A jelenség: lezárt autónál, -3 fok alatt a kilincs könnyen mozog ha meghúzom és furcsán, lagymatagon megy vissza. Egyszer kinyitottam ilyen állapotban az ajtót és addig nem tudtam becsukni, amíg nem melegedett fel. 0 fok fölött mindig rendesen működik. Elég körülményes a másik oldalról beszállni. Minden ötletet meghallgatok, várom a tanácsokat a gyógyításra.
Előre is : Köszi!


BMW-nél nem, de Stilo-nál igen. télen nem is mossuk már le. bowden vizet kap,ez a jelenség, de vissza is könnyen megy. mondjuk most nagyobb baj, hogy ma reggel első rugótörése lett, aztán egy gumi is kuka, mert széthasította.
mondjuk ha jobban belegondolok, lehet a BMW is csinálta 1x. 70%-ban azt mondom, a vízhez és a fagyáshoz van köze. Stilo-nál próbáltam fújkálni a kilincsen keresztül, de ugyanúgy hőlégfúvózni kellett tavaly reggelente. de ajtókárpitot nem akartam levenni.

Köszi Y! Nekem az az érzésem, hogy valami kenőanyag, esetleg víz megdermed a kilincshez közvetlenül kapcsolódó nyitó szerkezetben, vagy annak a bowdenjában. Elég idegesítő a dolog. Rosszul írtam, mert a kilincs visszamegy a helyére, de érezhető, hogy nagyon lágyan, nem úgy mint ahogyan szokott.


hil Elküldve: 2021-01-15 20:55 Ajtónyítási Gondok!

Sziasztok! Volt már olyan valakinek, hogy hidegben, nálam -3 fok alatt nem működik a vez. oldali ajtó kilincse? A jelenség: lezárt autónál, -3 fok alatt a kilincs könnyen mozog ha meghúzom és furcsán, lagymatagon megy vissza. Egyszer kinyitottam ilyen állapotban az ajtót és addig nem tudtam becsukni, amíg nem melegedett fel. 0 fok fölött mindig rendesen működik. Elég körülményes a másik oldalról beszállni. Minden ötletet meghallgatok, várom a tanácsokat a gyógyításra.
Előre is : Köszi!

hil Elküldve: 2021-01-05 20:15 Futómû és hibái

Sziasztok! Érdeklődök, hogy mi a tapasztalat, vélemény a Meyle HD futómű alkatrészekről.
Köszi!

hil Elküldve: 2020-12-17 16:40 Akkumulátor

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok fanok!
Szeretnék kis segitséget kérni.Már többször megfigyeltem,hogy kissé nehézkesen teker az öninditóm.Prsze mindig beindul pöccre csak néha olyan érzés mintha valami néha lefogná a motort.
A kérdésem az lenne,hogy ha tölteném az akksit le kell e vennem a sarut töltéskor és utána nem e kell újra tanitani mindent a kocsival egyszerűen visszarakom és kész?
A másik pedig,hogy szorulhat e pl az öniditóm és lehet az a baj?
Mennyire gáz kicserélni?
Segitségeteket előre is köszönöm!


lehet nem jó olaj van benne és a hideg miatt túl sűrű.
meg lehet próbálni az akksin tölteni. csak az óra, és az egyéb számlálók nullázódnak le, semmi más, elvileg. rádió esetleg kérhet kódot, ha gyári, és aktív a kódkérés.
nem gondolnám, hogy az önindító szorulna.
ha benzines, és az E10 miatt nehezebben indulnak hidegben az autók. ezzel is számolni kell. én is tapasztalom OFF autónál.

Köszönöm a segitséget!
Az olaj elvileg nem sűrű XADO 5W-30 Nova Drive valamint prémium üzemanyag van benne.
A rádió kódja meg van a szervizkönyvben amit kaptam a kocsihoz.
Azért gondoltam hogy szorul mert anno volt egy 128-as Torinoim az is csak tekert hiába vettem bele új akksit nem akart beindulni.Mint később kiderült valami persely törött volt benne ezért sok áramot vett fel de a csere megoldotta a zavart.
Mennyire gáz kicserélni ha esetleg veszek bele másikat?


a szívósort igen csak le kell venni. bár lehet ki lehet fűzni, alulról kell akkor támadni. még nem kellett kivennem. amúgy kb 2 csavar fogja.

Szia,
az önindítót"E" fejű csavarok fogják, a tűzfal felől kell kitekerni, nagyon meg volt nekem szorulva, elég nagy szopás volt. Ki kell venni a szívósort, nem lehet kifűzni alulról.


akkor ha meg kint a szívósor, a CCV szelepet is érdemes megnézni, nem csodálkoznék, ha cserés lenne. illetve lehet szívósor tömítésre is szükség lesz.


Hna ettől féltem (szivósor le)nem két perc lesz.Az a CCV amit emlitesz az tulajdonképpen mi a fene vagy az lenne az olajleválasztó mert szerintem az is kakika
Ha megbontom tuti mindenhova új tömitést veszek.
Egyszer a vákumpumpa tömitését cseréltem na az sem volt egyszerű közvetlen a tűzfal előtt persze látni nem látod csak érzed.Az O gyűrű engedte az olajat az rá a pufogóra és fütölt egy darabig


igen az olajleválasztó szelep. ha már úgy is bontani kell a szívósort érdemes megnézni és készülni a cserével.

Először is köszönöm a segitségeteket YELLOW,hil!
Tudnátok még abban segiteni hogy egy esetleges robbantott ábrát átküldtök nekem?
N42B18A motor 1800ccm benzin,2002 évjárat compact.
Ez az "E"jelű csavar ez mit takar?Sorry a sok kérdésért most próbálkozom először BMW-vel a többi autóm ehhez képest faék volt


az E kulcs az tulajdonképpen inverz TORX, E-Torx-nak is szokták nevezni. legalábbis külsőre. egyébként ha olyan a méret, akkor sima crowa fej is rámegy. csak azzal vigyázni kell, mert elnyalhatja a fejet. ha be van gyógyulva a csavar, akkor nem szabad sima dugófejjel kísérletezni, hanem az E kulcs kell hozzá.


itt találsz robbantott ábrákat:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/select
http://bmwfans.info/parts-catalog

Szia,
igen, olyan mint az inverz Torx. Nekem nagyon bele volt gyógyulva, alig tudtam kiszedni és még nehezítés volt az, hogy kevés a hely, az "E" dugó alig fért el. Valójában "E" nyílású villáskulcs lenne jó. Sima villás kulccsal ne is próbálkozz, mert ha elnyalódik a csavar, akkor esetleg a motort kell kiszedni az autóból. A CCV szelep hibálya nálam úgy jelentkezett, hogy az alapjárat 500 és 1500 között ingadozott folyamatosan. Ha már ki van szedve a szívósor (csak nehogy beleejtsd az M7-es anyákat a szívócsőbe)én egy nekifutásból kicserélném a főtengely jeladót(de csak jó minőségűt szabad venni ide) is, ami ott van az önindító környékén. Nekem átengedte az olajat már, a jelenség az volt, hogyha a motor 80 fokot elérte, akkor egyszerűen leállt és amig vissza nem hűlt, nem lehetett beindítani. Önindítózáskor a fordulatszám mérő meg se mozdult.
Na jó szerelést!

hil Elküldve: 2020-12-16 08:23 Akkumulátor

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok fanok!
Szeretnék kis segitséget kérni.Már többször megfigyeltem,hogy kissé nehézkesen teker az öninditóm.Prsze mindig beindul pöccre csak néha olyan érzés mintha valami néha lefogná a motort.
A kérdésem az lenne,hogy ha tölteném az akksit le kell e vennem a sarut töltéskor és utána nem e kell újra tanitani mindent a kocsival egyszerűen visszarakom és kész?
A másik pedig,hogy szorulhat e pl az öniditóm és lehet az a baj?
Mennyire gáz kicserélni?
Segitségeteket előre is köszönöm!


lehet nem jó olaj van benne és a hideg miatt túl sűrű.
meg lehet próbálni az akksin tölteni. csak az óra, és az egyéb számlálók nullázódnak le, semmi más, elvileg. rádió esetleg kérhet kódot, ha gyári, és aktív a kódkérés.
nem gondolnám, hogy az önindító szorulna.
ha benzines, és az E10 miatt nehezebben indulnak hidegben az autók. ezzel is számolni kell. én is tapasztalom OFF autónál.

Köszönöm a segitséget!
Az olaj elvileg nem sűrű XADO 5W-30 Nova Drive valamint prémium üzemanyag van benne.
A rádió kódja meg van a szervizkönyvben amit kaptam a kocsihoz.
Azért gondoltam hogy szorul mert anno volt egy 128-as Torinoim az is csak tekert hiába vettem bele új akksit nem akart beindulni.Mint később kiderült valami persely törött volt benne ezért sok áramot vett fel de a csere megoldotta a zavart.
Mennyire gáz kicserélni ha esetleg veszek bele másikat?


a szívósort igen csak le kell venni. bár lehet ki lehet fűzni, alulról kell akkor támadni. még nem kellett kivennem. amúgy kb 2 csavar fogja.

Szia,
az önindítót"E" fejű csavarok fogják, a tűzfal felől kell kitekerni, nagyon meg volt nekem szorulva, elég nagy szopás volt. Ki kell venni a szívósort, nem lehet kifűzni alulról.

hil Elküldve: 2020-11-02 08:00 Hűtővíz..:S

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
nekem is hűtőfolyadék (N42B20): régóta kűzdök már vele, valami mmindig csöpögött. Most ezt sikerült megcsinálnom sok sok leeresztés feltöltés után tömítö gyűrűket cserélve, de amit észrevettem: autót beindítom, megyek vele, melegedik rendesen. Éléri a mutató a közép értéket (ahogyan kell), majd visszamegy a hideg mezőbe, onnan elindul ismét felfelé, megáll középen és ott is marad. Ez kb a napi első 12Km alatt teszi. A t.menüben figyelve a hőmérsékletet, azt látom, először eléri a kb 75 fokot(gondolom, itt nyit a thermosztát), utána visszahűl 45 fokra, majd innentől ismét felmegy (103 fok)és akkor már nem mozdul onnan. Ebből gondolom, hogy nem a thermosztát a rossz, hanem inkább levegős lehet a rendszer. Mi a véleményetek erről?
Előre is köszi: hil


nekem akkor csinál hasonlót, ha közben rányitom a fűtést, és akkor abban a körben lévő hideg folyadék leviszi a hőfokot...

Köszi a választ, de nem nyúlok a fűtés szabályzóhoz. Ha be van kapcsolva és ha nincs, akkor is csinálja, amit korábban leírtam.


hát akkor passz... lehet a termosztát rosszalkodik...

Sziasztok,
megoldódott ez a hőmérséklet ingadozás, gondoltam megírom, hátha másnak is adódik ilyen. Nem a termosztát volt rossz, semmi nem volt hibás, csak én: amikor cseréltem a hűtő csövében a tömítő gyűrűt, a kiegyenlítő tartály beöntőnél szájjal fújtam ki a folyadékot, hogy hamarabb kiürüljön a rendszer. Na ezt nem kellett volna, mert valahová levegő került és utána hiba légtelenítettem többször is, a korábban leírt jelenség volt. Aztán egy hét után helyreállt a rend magától.
Bye: hil

hil Elküldve: 2020-10-27 19:21 Hűtővíz..:S

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
nekem is hűtőfolyadék (N42B20): régóta kűzdök már vele, valami mmindig csöpögött. Most ezt sikerült megcsinálnom sok sok leeresztés feltöltés után tömítö gyűrűket cserélve, de amit észrevettem: autót beindítom, megyek vele, melegedik rendesen. Éléri a mutató a közép értéket (ahogyan kell), majd visszamegy a hideg mezőbe, onnan elindul ismét felfelé, megáll középen és ott is marad. Ez kb a napi első 12Km alatt teszi. A t.menüben figyelve a hőmérsékletet, azt látom, először eléri a kb 75 fokot(gondolom, itt nyit a thermosztát), utána visszahűl 45 fokra, majd innentől ismét felmegy (103 fok)és akkor már nem mozdul onnan. Ebből gondolom, hogy nem a thermosztát a rossz, hanem inkább levegős lehet a rendszer. Mi a véleményetek erről?
Előre is köszi: hil


nekem akkor csinál hasonlót, ha közben rányitom a fűtést, és akkor abban a körben lévő hideg folyadék leviszi a hőfokot...

Köszi a választ, de nem nyúlok a fűtés szabályzóhoz. Ha be van kapcsolva és ha nincs, akkor is csinálja, amit korábban leírtam.

hil Elküldve: 2020-10-26 16:31 Hűtővíz..:S

Sziasztok,
nekem is hűtőfolyadék (N42B20): régóta kűzdök már vele, valami mmindig csöpögött. Most ezt sikerült megcsinálnom sok sok leeresztés feltöltés után tömítö gyűrűket cserélve, de amit észrevettem: autót beindítom, megyek vele, melegedik rendesen. Éléri a mutató a közép értéket (ahogyan kell), majd visszamegy a hideg mezőbe, onnan elindul ismét felfelé, megáll középen és ott is marad. Ez kb a napi első 12Km alatt teszi. A t.menüben figyelve a hőmérsékletet, azt látom, először eléri a kb 75 fokot(gondolom, itt nyit a thermosztát), utána visszahűl 45 fokra, majd innentől ismét felmegy (103 fok)és akkor már nem mozdul onnan. Ebből gondolom, hogy nem a thermosztát a rossz, hanem inkább levegős lehet a rendszer. Mi a véleményetek erről?
Előre is köszi: hil

hil Elküldve: 2020-10-16 09:54 Segítség, beázik az autóm!!!!

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Pocses írta:
hil írta:
Szia,
nekem azt javasolták (autó ablak szerelő), hogy azt a párazárónak nevezett szart ne ragasszam alul vissza, hanem az alsó részét dugjam be a vízszintesen menő merevítő fölé vissza az ajtóba, így az oda beeső víz csak az ajtó felé tud folyni, ami az alján lévő lefolyókon kimegy onnan. BEVÁLT a megoldás!
bye: hil

Na ez is egy f@sza 5let!

Miért? Azt a szart úgysem kíméletesen veszik le, szétszakad, vissza ragasztani meg szinte lehetetlen azután. Normális ember Sziloplasztot nem használ sehová az autóján. Olyan gyurmát ugyan lehet venni, de a szakadt párazáróval nem lehet mit tenni. Tehát marad ez a megoldás és nincs ázás. Vagy szerinted inkább jobb ha ázik minden?
Bye: hil

hil, ezt most félre érted. úgy érti nem is rossz ötlet. pont így akartam írni én is, de ha már megelőztek...

Én mindig vissza tudtam eddig tenni szétszakítás nélkül...Ha alul nem rögzíted a helyére akkor a lecsorgó víz ugyanúgy be fog folyni,mintha ott sem lenne a párazáró.Sok esze volt aki azt javasolta ne ragaszd vissza.Szilo nem is kell,butillal tettem vissza mindig.Sokszor meg ugyanazt használtam újra...
De mindenki azt tesz amit akar.Sztem jobb visszatenni butillal ahogy volt.Nem viccből van az körberagasztva.Előtte zsírtalanítani kell,ha csak egy pici részen téped fel,akkor elég visszanyomkodni.Nem kell összetapperolni zsíros kézzel a peremet ahol van a párazáró.Akiknek elválik azért van,mert olajos,zsíros a felület.Én már nem egyszer szedtem le pedig...Párazárót egyszer vettem,amikor szakadt volt.De előző tulaj tépte el azt is...Leszedése sokáig tart,ha az ember nem akarja elszakítani.De annyit nem ér a dolog,hogy beázzon a kocsi.Én visszatettem eddig mindig rendesen butillal a helyére. Aki nem ragasztja vissza majd meglepődik amikor kiugrik a perem alól a párazáró és szedheti szét az egész ajtót újra,vagy amikor frankón be fog ázni a kocsija nagyobb esőben xD

Sziasztok,
mivel másoknál ismét aktuális a beázás: mint korábban írtam a párazáró nem lett visszaragasztva nálam, hanem a fentebb leírtak szerint lett visszatéve. Nekem sem tetszett a megoldás, de gondoltam egy próbát megér és ha ázik ezzel a megoldással, legfeljebb vissza tapasztom az eredeti állapot szerint. Na tehát eltelt kb 1 év azóta, volt nagy eső, kis eső, de az autóban ázás soha nem volt. Tehát az élet a szerelőt és a javaslatát igazolta.

Bye: hil

hil Elküldve: 2020-09-26 20:01 Tolató radar

tintoverano írta:
hil írta:
tintoverano írta:
hil írta:
a jobb szélső szenzorom nem jelez, hiába teszem oda a kezemet


korábban működött és most nem?

hil írta:
ui: arra gondolok, hogy diaggal ki lehet-e kapcsolni a szenzorokat


igen


Ha jól értem, akkor diaggal ki lehet kapcsolni az egyes szenzorokat?


nem, egyben az elsőket és/vagy egyben a hátsókatt - NCSEXpert segítségével, attól függően, h 4 vagy 8 érzékelő van

diaggal aktiválni lehet, nem néztem meg pontosan




Köszi!

hil Elküldve: 2020-09-26 12:10 Tolató radar

tintoverano írta:
hil írta:
a jobb szélső szenzorom nem jelez, hiába teszem oda a kezemet


korábban működött és most nem?

hil írta:
ui: arra gondolok, hogy diaggal ki lehet-e kapcsolni a szenzorokat


igen


Szia, köszi a választ. Tehát korábban működött, most nem, talán, de nem biztos, hogy le volt véve a hátsó lökhárító. Ha jól értem, akkor diaggal ki lehet kapcsolni az egyes szenzorokat? Ha oda hajolok és fülelek, akkor mind a négynél hallható az a pattogásszerű hang.

hil Elküldve: 2020-09-22 15:08 N46 és N42 motorok

Adriano98 írta: Sziasztok!

Tegnap jelentkezett nálam egy olyan probléma, hogy menet közben kissé legyengült a motor, ha éppen nem nyomtam neki a gázt akkor leesett az alapjárat, le akart fulladni. Félreálltam, leállítottam. Utána többször próbáltam újraindítani, miután rendesen beindult a motor leesett a fordulat majd leállt a motor pár másodperc után. Leállás után felvillan az akksi töltöttség jelzője. Se olajnyomás se check engine.
N42B18 motor
Valakinek lenne ötlete?


Szia,
amikor önindítózol,a fordulatszámmérő mutat valamit, vagy nullán marad? Ha za utóbbi, akkor lehet, hogy a főtengely jeladó ment tönkre.
Bye: hil

hil Elküldve: 2020-09-21 18:00 Tolató radar

Sziasztok,
segítséget szeretnék kérni PDC-vel kapcsolatban: a jobb szélső szenzorom nem jelez, hiába teszem oda a kezemet. INPA-val nézve nincs semmi hibakód, ha fülelem a szenzort, ugyanazt hallom, mint a többinél, amik működnek. Úgy tudom, ha valamelyik nem jó, akkor azt sípolással jelzi a rendszer, nálam ilyen nincs. Mit nézzek meg?
Előre is köszi: hil

ui: arra gondolok, hogy diaggal ki lehet-e kapcsolni a szenzorokat

hil Elküldve: 2020-09-18 20:29 M43TU motor

Pocses írta: M43TUB19 8 szelepes egy vez.tengely 105 LE. Nekem is ez van.

Sziasztok!
az előző autóm M43B19 volt (1999 gyártás) és 118Le 87KW, 1895cm3, 8 szelep. Ez tuti, ez is volt a forgalmiban, ja és egy vezérmű tengely.
Bye: hil