hriazikc Elküldve: 2012-11-05 22:03 Segítsetek!
Sziasztok,
Tapasztaltabb BMW-sek segítségét szeretném kérni.
Áprilisban vettem egy E46 316i-t. Egy-két hónapig nem is volt vele semmi gond, amikor aztán elkezdett ordenálé módon füstölni és zabálni az olajat. A hibát megtaláltuk, szelepszárszimmering (Nem volt egyszerű találni hozzá, mivel sikerült egy olyan modellt kifognom, amiben compact motor van). Bátyám megszimmeringezte, a vezérléshez béreltünk célszerszámot. Összeraktuk, a füstölés megszünt, nagy lett az öröm. Egyszer aztán arra lettem figyelmes, hogy 1500-2000-es fordulat környékén elkezd rángatni, dadogni. Elvittem diagnosztikára (5.000), ahol megállapították, hogy a légtömegmérő min. érték alatt mér. Megvettük a gyári, Bosch tégtömegmérőt, amivel szintén probléma volt, ugyanis az újból hiányzott az ellenállás. A fordulat visszaesett, majd lefulladt a motor. Sikerült kicserélnem olyanra, amiben volt ellenállás (utángyártott EPS), a motor járt, de a rángatás nem múlt el. Visszavittem oda, ahol a diagnosztikát csinálták, bűvölték is egy darabig, a légtömegmérős hibát megszüntették, de a rángatózást nem (15.000). Így már lassan 60.000-nél járunk, de a hiba továbbra is fennáll. Ajánlottak egy BMW szervízt, elvittem, újabb diagnosztika, újabb 5.000. Itt megállapították, hogy elektronikus probléma nincs, ellenőrizni kellene a vezérlést, hogy a helyén van-e. Mindezt "baráti áron". Persze ebbe már nem mentem bele, ugyanis nem bízom abban, hogy biztosan ez a baj, és nem akarok újabb súlyos tízezreket kidobni, úgy hogy a probléma nem szűnik meg.
Szeretnék Tőletek tanácsot, hátha más is találkozott már hasonló hibával.
Előre is köszönöm!
Üdv,
Csaba