jamborj fórum hozzászólásai

jamborj Elküldve: 2017-02-11 17:22 Menet közben leálló motor

moonday75 írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
moonday75 írta: Üdv.
Egy olyan hibával szembesültem,hogy menet közben már többször leállt az autóm.A hibajelenség úgy kezdődött,hogy kb 2x láttam bevillanni a töltésjelzőt.Pár napra rá minden előzmény nélkül menet közben leállt.Félreáll,újraindít,leáll.Ez kb 4x,utána semmi baja.De mostmár napjában többször eljátsza sajnos.Hibakód nincs Sajnos közben azt is észrevettem,hogy látványosan kezdi fogyasztani az olajat.(ez már a hibajelenség előtt volt) nem látom füstölni az autót de kb 3/4 liter ráment az utolsó 1000km en.
Ha van tapasztalat és ezt megosztanátok velem megköszönném.A jótanácsokat is szívesen fogadom.
Köszönettel:Moonday

A motor N42B18 316i 225ekm


általában leállás menet közben, vagy indítás után vezérműtengely avgy főtengely jeladó miatt szokott. de arra a legtöbb esetben ír hibát.
mivel neked a töltésjelző felvillan, lehet a töltésszabályzó rosszalkodik. aztán lehet valami... de úgy gondolom erre is kellene hibajelzésnek lennie.
az olajfogyasztás állítólag típushiba ennél a motornál. én nem tapasztaltam még.
szelepszár szimmeringnél szokta csípni, de ez túl sok. lehet a gyűrűk sem jók, vagy hengerfejtömítés, esetleg kartergáz szűrőnél is lehet gond.


Valami a csillagok állásával lehet, mert nekem tegnap 3x állt meg ugyanígy (nem szoktam hajtani a járgányt, de tegnap sietnem kellett, s eléggé gyilkoltam - belátom, de csak már meleg motornál), utána semmi, ment mint a kisangyal. De elég ijesztő. Ha lesz hibaok kérem a megosztást, természetesen én is ezt teszem, ha meg lesz. A motor N42B20AB 318i ~180ekm

Rátettük most műszerre.Mind a 2 jeladót hozta sajnos hibànak.Kár volt rátenni,12 hiba van az autón.A külsőhőmérséklet érzékelő...stb.A jeladókat ki tudom cserélni házilag?Vagy azért összetettebb feladat?





Nem nagy dolog, egy csavar fogja kb, csati le...
szerintem nem nagy ügy ,ki tudod cserélni

jamborj Elküldve: 2017-02-04 16:54 Vanos

Pitykoo írta: Hali!
Tudja valaki, hogy milyen cikkszámon lehet a vanos felújító készlet ami ezeket tartalmazza?! A tömítések még meg is volnának de a csapágyak vagy mik azokat nem találom. Amit én találtam abba nincs meg minden...





Én csak a tömítés szettet cseréltem, a csapágy nem lógott.

jamborj Elküldve: 2017-01-22 18:22 Klímavezérlõ hiba

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Na ez a jelenség!

https://youtu.be/mZM3E6DhG7Q


meleg a motor, mármint a vízhőfok?
amúgy MIN-re megy a venti befúvás. lehet azért, mert nem elég meleg a víz, minek nyomja maxon a ventit?
előbb azt írtad maxra megy fel, de nem fúj semmit. a videón nem ez látszik.


Üzem melegen sem csinálja...
Úgy nem érezni, hogy fújná...
Am..nem, néztem, hogy már fel se megy maxra hanem ottmarad...


Megnéztem a videót, ha hideg a víz, akkor csinálja ezt.
Tesztelgesd még egy kicsit,mielőtt szétkapod a panelt...
ha kézzel felveszed a venti sebességét, akkor jó meleget fúj?

jamborj Elküldve: 2017-01-22 11:21 Klímavezérlõ hiba

Pitykoo írta:
jamborj írta:
Pitykoo írta:
jamborj írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Tudja valaki, hogy mi lehet az oka annak ha az auto gombot megnyomom akkor nem csinál rá semmit?!
Milyen érzékelővel lehet összefüggésbe ami miatt nem működik?!
Előre is köszi!


úgy gondolom azzal a kis ventivel, vagy ott bent lévő ézékelővel, ami vezérlő panelen van, tudod ami szokott még ott magának zúgni. ő ott szívja be a levegőt, aztán bent nyilván valami hőfokfüggő valamin keresztül vezérlődik. nem szedtem még szét ilyet, de erre gondolok.


Köszi.
A kis venti az pörög magának mikor leállítom a kocsit...
De ugye mikor megnyomom az auto gombot ki is írja azt de nem csinál rá semmit.
Tegnap kiderült, hogy rossz a termosztátom, nem e azzal lehet összefüggésbe valahogy!?
De lehet kiszedem és szétszedem hátha látok valamit rajta...


nem fúj egyáltalán levegőt? ha meg nyomogatod a venti gombját erősödik, működik?





Manuálisan megyen minden. A befújás erőssége az ablakra fújás meg az irányok is csak mikor autora állítanám nem fúj levegőt. Az iránygombokon elalszik a világítás a ventilátor erősségét jelző csík felmegy a maxra de nem fúj semmit...


Szerintem panel hiba, cserés lesz.
Bontva olcsón hozzájutsz, nem érdemes vele bajlódni, szerelgetni



Na de jó, még ez is...
Akkor azért már csak szétszedem elrontani már nem tudom...


Igaz, vesztenivalód nincs
Ha "kiélted" magad, vegyél egyet ötezerért, aztán csere...
Bár nem létfontosságú dolog, de jó ha nem fújja a hideget, amíg hideg a víz...
Nekem állófűtéshez az auto üzemmód "nélkülözhetetlen"

jamborj Elküldve: 2017-01-22 11:00 Klímavezérlõ hiba

Pitykoo írta:
jamborj írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Tudja valaki, hogy mi lehet az oka annak ha az auto gombot megnyomom akkor nem csinál rá semmit?!
Milyen érzékelővel lehet összefüggésbe ami miatt nem működik?!
Előre is köszi!


úgy gondolom azzal a kis ventivel, vagy ott bent lévő ézékelővel, ami vezérlő panelen van, tudod ami szokott még ott magának zúgni. ő ott szívja be a levegőt, aztán bent nyilván valami hőfokfüggő valamin keresztül vezérlődik. nem szedtem még szét ilyet, de erre gondolok.


Köszi.
A kis venti az pörög magának mikor leállítom a kocsit...
De ugye mikor megnyomom az auto gombot ki is írja azt de nem csinál rá semmit.
Tegnap kiderült, hogy rossz a termosztátom, nem e azzal lehet összefüggésbe valahogy!?
De lehet kiszedem és szétszedem hátha látok valamit rajta...


nem fúj egyáltalán levegőt? ha meg nyomogatod a venti gombját erősödik, működik?





Manuálisan megyen minden. A befújás erőssége az ablakra fújás meg az irányok is csak mikor autora állítanám nem fúj levegőt. Az iránygombokon elalszik a világítás a ventilátor erősségét jelző csík felmegy a maxra de nem fúj semmit...


Szerintem panel hiba, cserés lesz.
Bontva olcsón hozzájutsz, nem érdemes vele bajlódni, szerelgetni

jamborj Elküldve: 2017-01-22 10:28 Klímavezérlõ hiba

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Tudja valaki, hogy mi lehet az oka annak ha az auto gombot megnyomom akkor nem csinál rá semmit?!
Milyen érzékelővel lehet összefüggésbe ami miatt nem működik?!
Előre is köszi!


úgy gondolom azzal a kis ventivel, vagy ott bent lévő ézékelővel, ami vezérlő panelen van, tudod ami szokott még ott magának zúgni. ő ott szívja be a levegőt, aztán bent nyilván valami hőfokfüggő valamin keresztül vezérlődik. nem szedtem még szét ilyet, de erre gondolok.


Köszi.
A kis venti az pörög magának mikor leállítom a kocsit...
De ugye mikor megnyomom az auto gombot ki is írja azt de nem csinál rá semmit.
Tegnap kiderült, hogy rossz a termosztátom, nem e azzal lehet összefüggésbe valahogy!?
De lehet kiszedem és szétszedem hátha látok valamit rajta...


nem fúj egyáltalán levegőt? ha meg nyomogatod a venti gombját erősödik, működik?



jamborj Elküldve: 2017-01-20 19:11 Tolató radar

Kennymayer írta: Hali! Van egy olyan problémám,h tegnapelőtt egyszer csak jelentkezett nálam is a hosszan sípolás tolatáskor. Meghallgattam a szenzorokat és a kipufogó felőli nem cicergett! Lehúztam a csatit és befújtam kontakt spray-vel akkor egyből jó lett nem sipolt de ma megint kezdte...újra szét húztam újra befújtam de most meg néha megy néha meg nem..vagyis van amikor tolatáskor azonnal sípol hosszút majd van amikor csippan egyet egyet és jelez de nincs mögöttem semmi és van amikor rendesen működik. Annyit vettem észre h a kipufogó felőli szenzor halkabb mint a többi...nem tudom ez összefügg e valamivel...mindenesetre rendeltem egy szenzort és beteszem majd ennek a helyére. Valaki tud adni tanácsot mit nézzek még meg addig...van esetleg valami tippelek?
Ja a vezérlőjét megnéztem kicsit megmozgattam a csatikat de ugyanúgy szar a helyzet.
Előre is köszönöm..


Valószínűleg a szenzor fáradt már el, nekem is az az ötletem, hogy cseréld ki, de a régit ne dobd el, lehet az újjal is csinálja majd.

jamborj Elküldve: 2017-01-08 19:28 Harman / Kardon

Gytouring írta:
bmw320d4 írta:
morzseya írta:
bmw320d4 írta:
morzseya írta: Kerestem itt is, neten is, de nem találok felhasználói kézikönyvet a HK-val szerelt e46-okhoz. Létezik külön leírás hozzá?

Igazából arra lennék kíváncsi,h állítható-e az, hogy mikor kezdje el a basszus kiszűrését. Ahogy csavarom fel a hangerőt, elég hamar csak csipogni kezd a rendszer, amúgy meg halkan szépek a mély hangok. De csak közepes hangerőig.


Hangosságszabályozós, elméletileg megoldja magának. De csak elméletileg.
Az én hallásomhoz majdnem jól emel-vág a szabályzó tekergetésekor, persze nagyon-nagyon messze van egy komoly hangrendszertől.


Akkor még egy nyamvadt hangszínt se lehet állítani? POP, Classical, Stb...?
Nehogy már ilyen legyen a BMW feláras hifije!


Csak a bass, treble opciók vannak és a HK gomb. Amire te gondolsz, az a DSP pl az E39-ben.


Melyik a h/k gomb?
Az a hangszóró jelű ami a dsc gomb mellett van?



Igen az...

jamborj Elküldve: 2016-12-17 12:14 Motorolaj

papika67 írta:
bikemano írta:
YELLOW írta:
bikemano írta:
YELLOW írta:
bikemano írta: Hello!

Nagyon buta kérdést fogok feltenni, néhány embert megkérdeztem, de ugy összezavartak, hogy inkább itt teszem fel a kérdést, olyan körben ahol több E46 tulaj megfordul!

Na szoval az történt, hogy néhány napja lecseréltem az olajam, 320D E46 autómba, mindent az előirtak szerint, megfelelő olajt kapot és megfelelő mennyiséget, az-az 5.5 L.
Na most, ha megnézem az olajszintet minden oké, mutatja, hogy tele van, viszont amikor hidegen beinditom a motort 2-3 másodpercre felgyúl az olaj jelző sárgán, hangsulyoznám 2-3 másodperc erejéig!
Erre kaptam olyan választ, hogy azért van mert hideg az olaj és jelzi, hogy várnom kell picit mig melegszik, más azt mondta, hogy egyáltalán nem szabad felgyúlnia ha rendesen van benne és rendes tipusú olajt kapott.
Nyugtattak, már olyanal is, hogy mivel nálunk, már minusz fokok vannak azért lehet ez a pár másodprecnyi bevillanás hideg inditáskor.
Várom a visszajelzéseket és köszönök mindent előre is!!!


szerintem ez 2 dologtól lehet.
- szokott hiba lenni az olajszint érzékelővel. elég gyakori. tipikusan akkor jön elő, amikor olajat cserélnek. ilyet ha cserélni kell, csak Hella márkát szabad, mert a többi nem bírja sokáig.
- a másik, hogy az olajszűrőház elengedi az olajat. vagy a benne lévő szelep miatt, vagy lehet hogy a zárókupak azon része, ami a szűrőbe megy, vannak rajta tömítések. mondjuk az kimaradt, sérült, stb. olajszűrőhöz egyébként szoktak adni tömítéskészletet is.


Az olajszűrő beszerelésekor bekerültek az uj tömitések, de ha még is ott lesz a baj, mit tegyek probájak még rá huzni az olajszűrő fedálre? vagy ujra le kell engednem az olajat és szűrőt kell cserélnem ?


azt nem kell húzni nagyon erősen, hisz 25Nm-t ír eleve.
nem véletlen írtam elsőnek azt amit.
ha itt veszd a fáradtságot és visszakeresel, akkor az esetek 90%-ban akik panaszkodnak a sárga lámpára indításkor, azoknak mind olajcsere után jött be. a friss olaj lehet leold valamit a szintjelzőről.


Értem, én azt hittem hogy a -10fokos hideg miatt van, mivel nem inditottam kb 2 napja és gondoltam hideg volt az olajam inditáskor és az de akkor ez ki van zárva igaz?


Olajszint jelzö!Rossz,cseréld ki. http://windigo-oil.com/


Szintjelző hiba 100%, csak a csere segít.

jamborj Elküldve: 2016-12-10 11:58 radio probléma

Gytouring írta:
jamborj írta:
Gytouring írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem a vasat e36-ról e46-ra és van egy olyan problémám, megtöltöm a CD tárat lemezzel és amikor a mode gombbal váltanék azt írja ki hogy no disc... Olyan mintha nem érezné a tárat..
A magazint gyönyörűen adja ki, be...de ennyi.. Szívesen hallgatom a sorhatot de azért a harmann kardont is meghajtanàm...
Valaki valami ötlet?
Előre


Valószínűleg poros a fej, vagy elromlott, ezért nem olvas, emiatt írja, hogy nincs lemez.


És valami tipp,hogyan hozzam helyre..?


Én az enyémet szétszedném, kipucolnám, aztán próba...
Ha nem mersz hozzálátni, bízd hozzáértőre.

jamborj Elküldve: 2016-12-09 20:47 radio probléma

Gytouring írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem a vasat e36-ról e46-ra és van egy olyan problémám, megtöltöm a CD tárat lemezzel és amikor a mode gombbal váltanék azt írja ki hogy no disc... Olyan mintha nem érezné a tárat..
A magazint gyönyörűen adja ki, be...de ennyi.. Szívesen hallgatom a sorhatot de azért a harmann kardont is meghajtanàm...
Valaki valami ötlet?
Előre


Valószínűleg poros a fej, vagy elromlott, ezért nem olvas, emiatt írja, hogy nincs lemez.

jamborj Elküldve: 2016-12-02 19:36 hûtõ

[quote="Norbo20"]
Norbo20 írta: Sziasztok!
Lenne nekem itt egy E61 525d-m. Azt a hibajelenséget produkálja, hogy a kiegyenlítő kupakjánál kinyomja a hűtővizet. Feltöltöm és kb 50-60 km megtétele után ismét jelzi hogy kevés a hűtőfolyadék szint. Megint csak kinyomta a vizet a kupaknál. Az autó nem füstől, a víz nem olajos. Esetleg valakivel volt már hasonló jelenség? [/quot

Mi ez a nagy csend embereeeeek!



Nem lehet, hogy levegős?
Ha nem töltöd utána, tovább fogy a víz?

jamborj Elküldve: 2016-11-28 19:03 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Légtömegmérő csatit ha lehúzom megy mint a golyó de olyankor nincs alapjárat,va visszadugom van alapjárat de lomha mintha egy megrakott utánfutót húznék,kérdésem lényege mivel azt mondták "megy légtömeg nélkül is max többet kajál" de miért nincs alapjárat lehúzott csatinál?


lehet rossz az alapjárati motor is?
lehet ki kellene takarítani. azon majd ne csodálkozz, ha olvasol hibakódot, akkor benne lesz a légtömegmérő, mint hiba.
Alapjárati motor ha rajta a légtömeg csati a légtömegen akkor miért van alapjárat? Nem csodálkozom a hibakódon mert törlöm rögtön amint visszadugom De elvileg kéne lennie alapjáratnak lehúzott csatinál?



Elvileg kell lennie...de a már nem százas pl. gyertya, trafó,lambdaszonda, stb, akkor a légtömegmérő nélkül, lehet már nem olyan gyorsan korrigál és leáll...

jamborj Elküldve: 2016-11-21 19:30 Mi lehet a baj?

spencer írta:
jamborj írta:
spencer írta: Sziasztok,

E46-on a fűtést hiába állítom a lábtérre semm meleget nem fúj oda(mindenhova náshova fúj nagyon meleget) és a kintről az összes szagot beengedi legyen kipuff gáz vagy bármi más pedig a pollen szűrő is új. A tünetek alapján lehet fűtésbox hiba, hogy nem zár rendesen.

Üdv:
H.Laci


Digit klíma?
Mert ha az, akkor lehet a terelő mozgató motor adta be a kulcsot, vagy beakadt valami.
a van Inpa kéznél, akkor azzal meg lehet mozgatni külön-külön a terelőket


Szia.
Igen digit klímás. Köszi akkor az INPával megpróbálom.De biztos a motor lesz. A cseréhez le kell vennem a műszefalat?
Köszi a segítséget.
Üdv


Szerintem alulról megoldható, de nem lesz gyerekjáték,lehet sokmindent bontani kell, nagy a zsúfoltság, útban van az ülés stb...
Persze egy kis szerencse is kell hozzá, nem tudom pontosan hol van

jamborj Elküldve: 2016-11-18 17:09 Mi lehet a baj?

spencer írta: Sziasztok,

E46-on a fűtést hiába állítom a lábtérre semm meleget nem fúj oda(mindenhova náshova fúj nagyon meleget) és a kintről az összes szagot beengedi legyen kipuff gáz vagy bármi más pedig a pollen szűrő is új. A tünetek alapján lehet fűtésbox hiba, hogy nem zár rendesen.

Üdv:
H.Laci


Digit klíma?
Mert ha az, akkor lehet a terelő mozgató motor adta be a kulcsot, vagy beakadt valami.
a van Inpa kéznél, akkor azzal meg lehet mozgatni külön-külön a terelőket