joe16 fórum hozzászólásai

joe16 Elküldve: 2019-02-05 16:09 Autóvásárlás

YELLOW írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
joe16 írta: Sziasztok!

Szeretnék én is egy kis segítséget kérni. E91 vásárlásán gondolkodom és nem tudom melyik benzin motorral érdemes venni.. A jelenlegi E46-omban N42 motor van, ami baja volt az megoldódott egy szelepszár szimering cserével meg vezérlést cseréltettem. Ennyivel együtt tudnék élni a következő autónál is A kérdésem az lenne hogy az N46 vagy N43 motoros verziót érdemesebb megvenni? Köszi

Joci


egyszerűbb az N43, de abban is vannak drága elromló alkatrészek. pl elektromos hűtő szivattyú, NOx szenzor, és a többi ami mindenre jellemző. N46 meg gyengébb és annak is lehetnek bajai.
én inkűbb azt mondanám, ha nincs gondod az E46-tal, szerintem egy E9x széria nem túl nagy előre lépés, főleg ha hasonló motorral vennéd. nem ad annyit. én biztos csak marha jó áron vennék és jó állapotút, egyéb esetben maradnék az E46-nál. persze újabb a külső, de az E46 mindig szép marad.


Köszi a választ! Igazából egy kombi jól jönne, de lehet akkor elhagyom a BMW-s vonalat majd.... csak valahogy semmi sem tetszik igazán ezen az árszinten


nem lebeszélni akarlak. de ahogy következtetem, amit szánsz rá, azért szerintem szophórollert fogsz kapni. értem, hogy kombi kell. én vezettem már E90, E91-et, N46 és N43 motorral is, de én nem váltanék E46-ról. pedig az egyik elég fullos volt, mondjuk ott is csak azt mondtam, hogy ezt a csokibőr (vagy mi a neve) belsőt elfogadnám az enyémbe. de amúgy komplikáltabb extrázni utólag, mint az E46-ot.
új a forma, de ha oldalról nézem, szinte majdnem E46. hátulja csak az FL E90-esnek tetszik. belül nem szebb mint az E46, egyesek szerint még szűkebb is, míg mások szerint tágasabb. nekem racionálisan nem érné meg váltanom. ha már igen, akkor F30. de azok meg jóval drágábbak.

A rászánt összeggel nem lenne baj, csak ahogy írod nem akarok szívni vele, ezért is vacilálok, hogy mi legyen. Az e46-om jó állapotú, úgy is vettem, meg költöttem is rá, hogy az is maradjon. Gyerekek mellett viszont szűkös lett a csomagtartó... Köszi a választ!

joe16 Elküldve: 2019-02-01 09:25 Autóvásárlás

YELLOW írta:
joe16 írta: Sziasztok!

Szeretnék én is egy kis segítséget kérni. E91 vásárlásán gondolkodom és nem tudom melyik benzin motorral érdemes venni.. A jelenlegi E46-omban N42 motor van, ami baja volt az megoldódott egy szelepszár szimering cserével meg vezérlést cseréltettem. Ennyivel együtt tudnék élni a következő autónál is A kérdésem az lenne hogy az N46 vagy N43 motoros verziót érdemesebb megvenni? Köszi

Joci


egyszerűbb az N43, de abban is vannak drága elromló alkatrészek. pl elektromos hűtő szivattyú, NOx szenzor, és a többi ami mindenre jellemző. N46 meg gyengébb és annak is lehetnek bajai.
én inkűbb azt mondanám, ha nincs gondod az E46-tal, szerintem egy E9x széria nem túl nagy előre lépés, főleg ha hasonló motorral vennéd. nem ad annyit. én biztos csak marha jó áron vennék és jó állapotút, egyéb esetben maradnék az E46-nál. persze újabb a külső, de az E46 mindig szép marad.


Köszi a választ! Igazából egy kombi jól jönne, de lehet akkor elhagyom a BMW-s vonalat majd.... csak valahogy semmi sem tetszik igazán ezen az árszinten

joe16 Elküldve: 2019-01-31 10:34 Autóvásárlás

Sziasztok!

Szeretnék én is egy kis segítséget kérni. E91 vásárlásán gondolkodom és nem tudom melyik benzin motorral érdemes venni.. A jelenlegi E46-omban N42 motor van, ami baja volt az megoldódott egy szelepszár szimering cserével meg vezérlést cseréltettem. Ennyivel együtt tudnék élni a következő autónál is A kérdésem az lenne hogy az N46 vagy N43 motoros verziót érdemesebb megvenni? Köszi

Joci

joe16 Elküldve: 2017-11-03 12:08 Olajzabálás

hulyeur írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
csabi27 írta: Sziasztok
Van egy e46-os 318i-s csodám 2000cm3 motorral. Olajcsere után mentem vele kb 1000km amikor is elkezdett sárgán világítani a kis kanna , nívópálcán egy csepp olaj nem volt tehát megette.
Rátöltöttem ugyan abból az olajból ami castrol 5w30-as, elkezdett füstölni de 50 km után abbamaradt a füst. A motor szépen jár erő van benne de aggaszt ez az olajmennyiség, a motoron nem látszik eresztés. járt már valaki így ? mit tegyek ?


állítólag ezek a motorok is szeretik enni az olajat, persze nem ennyire. én szerencsés vagyok, az enyém nem eszi.
mióta van nálad? mennyi lehet a valós km? állt-e sokáig az autó. ezek mind-mind fontos tényezők.
kiszáradt szimmeringek, szelepszár szimmeringek, tömítések, kopott gyűrűk, henger, bármitől lehet. CV szelep hiba.


Hali!
Nekem N42B18A motorkódom van, ilyen problémával. Keresd fel Facebook-on a Garage Erste Hand nevű BMW szervizt. Állításuk szerint ezeknél a motoroknál túlnyomó részt a szelepszár szimeringek elöregedése okozza a problémát. A különböző BMW-s csoportokban nagyon jókat írnak róluk, hogy csodát tesznek ezekkel a motorokkal. Én két napja jártam nálunk vezérlés cserén és a szimeringek cseréjén. Ennek fényében azt még nem tudom állítani, hogy tuti megoldódott a probléma de az biztos, hogy ritka korrektek és szimpatikusak voltak, valamint nem dolgoztak horror áron


Helló,

Megkérdezhetem, hogy mennyi volt nagyságrendileg a szimering és mennyi a vezérlés?
Nekem is pont ilyen N42-es motorom van és 1000km alatt megeszik 1l olajat (5w-40).
Kicsit kétségbe vagyok esve, nem tudom, költsek-e rá , vagy hagyjam a fenébe...


Szia!
Olyan 200 000 Ft-al számolhatsz ha a kettőt egyben csináltatod. Azóta amúgy nem fogyott az olajamból, eddig 1500 kmet mentem vele. Régebben ennyi alatt bele ment majdnem 1 liter...
üdv

joe16 Elküldve: 2017-10-18 08:54 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.


Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta

joe16 Elküldve: 2017-10-05 15:32 Olajzabálás

YELLOW írta:
csabi27 írta: Sziasztok
Van egy e46-os 318i-s csodám 2000cm3 motorral. Olajcsere után mentem vele kb 1000km amikor is elkezdett sárgán világítani a kis kanna , nívópálcán egy csepp olaj nem volt tehát megette.
Rátöltöttem ugyan abból az olajból ami castrol 5w30-as, elkezdett füstölni de 50 km után abbamaradt a füst. A motor szépen jár erő van benne de aggaszt ez az olajmennyiség, a motoron nem látszik eresztés. járt már valaki így ? mit tegyek ?


állítólag ezek a motorok is szeretik enni az olajat, persze nem ennyire. én szerencsés vagyok, az enyém nem eszi.
mióta van nálad? mennyi lehet a valós km? állt-e sokáig az autó. ezek mind-mind fontos tényezők.
kiszáradt szimmeringek, szelepszár szimmeringek, tömítések, kopott gyűrűk, henger, bármitől lehet. CV szelep hiba.


Hali!
Nekem N42B18A motorkódom van, ilyen problémával. Keresd fel Facebook-on a Garage Erste Hand nevű BMW szervizt. Állításuk szerint ezeknél a motoroknál túlnyomó részt a szelepszár szimeringek elöregedése okozza a problémát. A különböző BMW-s csoportokban nagyon jókat írnak róluk, hogy csodát tesznek ezekkel a motorokkal. Én két napja jártam nálunk vezérlés cserén és a szimeringek cseréjén. Ennek fényében azt még nem tudom állítani, hogy tuti megoldódott a probléma de az biztos, hogy ritka korrektek és szimpatikusak voltak, valamint nem dolgoztak horror áron

joe16 Elküldve: 2012-11-17 18:35 Olajzabálás

valter320d írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
joe16 írta: Sziasztok!

Van egy 96-os E36 320i-m. Az utóbbi időben nagyon durván el kezdte zabálni az olajat. 1000 Km alatt megeszik majdnem egy liter olajat (10w40). Előtte is csipegette, de nem volt vészes. A motorban nem tudom mennyi lehet, óra szerint 200 000 km. Az olaj nem igazán folyik belőle, minimális olaj van a blokk oldalán. Ami furcsa, hogy komoly füstölést sem látok. Reggel jön belőle egy minimális, meg néha ha áll mondjuk egy napot dadog egy kicsit és nyomnom kell neki egy nagyobb gázfröccsöt akkor jön belőle egy adag feketés füst.

Hálás lennék ha tudnátok segíteni abban, hogy mi lehet a probléma. Meg ami talán még jobb lenne ha tudnátok ajánlani Budapesten olyan szerelőt, aki tényleg megbízható és meg tudja oldani ezt a gondot!

Előre is köszönöm!

Joci


úgy tudom ezek hajlamosak rá, a főtengely szimeringnél elengedni, de annak lenne nyoma ha benéznél oda. a hűtővizedbe nincs olaj?


Megnéztem, tiszta a hűtővíz.


Mondom a tutit mivel ebben van hátul is fötengely szimering mint minden autónál kettő db nézd meg a váltó és motor csatlakozásnál......akna.....burkolat le....és látni fogod csöpög az olaj ,vagy sem de már elég ok arra ha tiszta olaj minden lent ....... akkor megnézném az olajleeresztőt is nem csepeg. Új rézalátétet tettél olajcserénél?



Köszi, holnap ha lesz időm alá is nézek, hogy ott van-e gond. Olajleeresztőnél nem lehet baj szerintem, kapott új alátétet mikor olajcsere volt.

joe16 Elküldve: 2012-11-17 16:24 Olajzabálás

YELLOW írta:
joe16 írta: Sziasztok!

Van egy 96-os E36 320i-m. Az utóbbi időben nagyon durván el kezdte zabálni az olajat. 1000 Km alatt megeszik majdnem egy liter olajat (10w40). Előtte is csipegette, de nem volt vészes. A motorban nem tudom mennyi lehet, óra szerint 200 000 km. Az olaj nem igazán folyik belőle, minimális olaj van a blokk oldalán. Ami furcsa, hogy komoly füstölést sem látok. Reggel jön belőle egy minimális, meg néha ha áll mondjuk egy napot dadog egy kicsit és nyomnom kell neki egy nagyobb gázfröccsöt akkor jön belőle egy adag feketés füst.

Hálás lennék ha tudnátok segíteni abban, hogy mi lehet a probléma. Meg ami talán még jobb lenne ha tudnátok ajánlani Budapesten olyan szerelőt, aki tényleg megbízható és meg tudja oldani ezt a gondot!

Előre is köszönöm!

Joci


úgy tudom ezek hajlamosak rá, a főtengely szimeringnél elengedni, de annak lenne nyoma ha benéznél oda. a hűtővizedbe nincs olaj?


Megnéztem, tiszta a hűtővíz.

joe16 Elküldve: 2012-11-17 14:02 Olajzabálás

Sziasztok!

Van egy 96-os E36 320i-m. Az utóbbi időben nagyon durván el kezdte zabálni az olajat. 1000 Km alatt megeszik majdnem egy liter olajat (10w40). Előtte is csipegette, de nem volt vészes. A motorban nem tudom mennyi lehet, óra szerint 200 000 km. Az olaj nem igazán folyik belőle, minimális olaj van a blokk oldalán. Ami furcsa, hogy komoly füstölést sem látok. Reggel jön belőle egy minimális, meg néha ha áll mondjuk egy napot dadog egy kicsit és nyomnom kell neki egy nagyobb gázfröccsöt akkor jön belőle egy adag feketés füst.

Hálás lennék ha tudnátok segíteni abban, hogy mi lehet a probléma. Meg ami talán még jobb lenne ha tudnátok ajánlani Budapesten olyan szerelőt, aki tényleg megbízható és meg tudja oldani ezt a gondot!

Előre is köszönöm!

Joci