jons fórum hozzászólásai

jons Elküldve: 2011-10-21 10:52 320d Motor

szeda írta:
Prolong pénzkidobás.Minden adalék egy szar.Van egy szelep minden motorban ami a szűrőnél gátolja meg hogy a szűrőházból kifolyjon az olaj.Szerintem valami ilyesmi gondod van.
Mindenki azt hiszi hogy az ilyen kenceficék maguktól javítanak?
Bár amióta van inteliges mosópor...



Ezek az adalékok több féle alkotót (teflon, fémvegyületek) tartalmaznak, de lényegében egyféle képpen működnek: a mikrobarázdákba beleépülve csökkentik a súrlódást. Ez addig rendben is van míg csapágyakról beszélünk esetleg olajban futó más alkatrészekről (Kompresszornál pl kiváló, vagy váltónál is jó lehet), de a henger falán aggályos ez a fajta "javító" tevékenység, hiszen a hónolásnak pont az a célja, hogy megálljon ott az olaj, míg a dugattyú lefelé mozog. Erre a jelenségre még nem hallottam egyértelműen, hogy "igen ez jó" vagy "igen ez rossz".
Az e39 fórumon igen nagy balhé kerekedett ebből, mikor egymásnak ugrottak a kollegák.
Remélem itt nem lesz ilyen.

jons Elküldve: 2011-10-20 22:11 Társalgó

Bero írta: Hali! Ti felraktátok már a téli gumit? Vagy mikorra tervezitek ?


Jövőhéten megyek haza, ezért átrakom. Jobb ez így. Bár sokan mondják, hogy 20 évvel ezelőtt mi volt, engem jobban érdekel, hogy mi van most.

jons Elküldve: 2011-10-19 20:57 Olajzabálás

hil írta:

Én nem vaú bele olyan dolgokba, amikhez nem értek, ezért nem tudom megerősiteni azt a szelepszár szimmering dolgot. Nekem 180k van az autómban és nem fogyi az olaj, kivéve, amikor Castrol volt benne (Edge 5w30). Próbáltam Fina 5w40-et, az is jó volt, most BMW 5w-30 van, ami szintén jó.



Castrol 5w-40 szelepszárnál nyomta az olajat, tiszta korom volt a kipufogó az olaj fogyott
Mobil 1 supersynt 5w-40 egy kicsit engedte kevesebb fogyás majd 10k múlva olajcsere.
Újból ugyanaz az olaj és megszűnt az olajfogyás. (nyilván azért valamennyi fogy, mint mindenkinek, de 3000 km alatt én nem látok lényegi változást, nem úgy mint eddig)
Meg tudja nekem ezt magyarázni valaki?
Vagy megy az olajba a benzin azért nem látom a fogyást
(vicc volt ám)

jons Elküldve: 2011-10-17 19:40 Valaki segítsen

YELLOW írta:

alapvetően rövidzár van, ha ellenállást mérsz, akkor a piropatron valszeg nem jó. vagy esetleg az egyindítós kormányod helyére duplaindítós került.


piropatronon lehet ellenállást mérni?

jons Elküldve: 2011-10-16 20:17 Valaki segítsen

bmw320d4 írta:
4 vezeték = 2 indító, 2 vezeték = 1 indító.
Semmi köze a csúszógyűrűnek a légzsákhoz és a multikormányhoz.


itt azért mégiscsak párhuzamot vonnak:
http://www.peakeresearch.com/srstool.htm
http://www.europeantransmissio...%20BMW.pdf

This fault is often stored during repair of other components (removal of steering wheel or instrumentcluster). Disconnect connector from generator module. Check wires from control unit pin 10 to contact ring pin 1 and pin 11 to contact ring pin 2 for continuity. Measure resistance of squib (detonator) at generator module (1.8 - 5.6 ohms). Replace if out of range. Check steering-wheel contact ring. Connect generator module and measure resistance at control-unit plug between pin 10 and pin 11 (1.8 - 5.6
ohms). Replace steering-wheel contact ring. If the fault code recurs, replace control unit.

Vagy rosszul fordítom a "contact ring" - et. És akkor most teljességgel beégtem.

jons Elküldve: 2011-10-15 17:08 Váltógomb

pneurob írta:
18-20e Ft körül már vannak profi világítós váltógombok, csak be kell szerelni 5 és 6 sebességes kivitelben is. Nem kell barkácsolni és egy rövidzárlat veszély sem merül fel.


Minden tiszteletem a tiéd, mert vásároltam már tőled, de pont erről beszéltem. 20k egy váltógombért... no comment.




jons Elküldve: 2011-10-14 21:52 Váltógomb

Robin68 írta:
jons írta:
Egy DIY-t azért írhatnál. Nekem nem sikerült kipiszkálnom a festéket a számokból.



Nem is kell kipiszkálni . Rhantos merternél rendeltem egy átlátszó számplakettet ami 2500Ft volt. Ennyit bőven megér szerintem és nincs gányolás.


hmm nem is gondoltam, hogy ilyen van. Én csak a váltógombot láttam, amit már nem tudnak egyesek hogy mennyiért adják... de amit írtál az jó ötlet

jons Elküldve: 2011-10-14 18:00 Váltógomb

Robin68 írta: Végre megoldottam a váltógomb számlapjának világítását is.



Egy év után már épp ideje volt erre is egy kis időt szánnom


Egy DIY-t azért írhatnál. Nekem nem sikerült kipiszkálnom a festéket a számokból.

jons Elküldve: 2011-10-14 17:56 Service manual

anubisz írta: Van ott 6,8 link,mindegyik alatt sírnak,hogy nem indul,nem megy,stb..


A sírás az nagyon megy ezeknek a nethuszároknak. Inpával DIS-sel mit csináltak volna...

jons Elküldve: 2011-10-13 21:03 Service manual

anubisz írta: 1 ISOT már leszedtem, az 1,5 Gb Virtual CloneDrive futtatva....


Ne küszködj.
TIS:
http://thepiratebay.org/torren...ER_08_2007

ETK:
http://isohunt.com/torrent_det...ab=summary

ezek telepítése kb ennyi-> next next next kész
minimális telepítési leírás tartozik hozzá.
64biten nem teszteltem, de próba cseresznye.

jons Elküldve: 2011-10-13 17:17 Üzemanyag minõsítés és átverések!

YELLOW írta:
hát annyit tudok, hogy a Shell V-power Racing is kintről jön, de hogy mennyire hígítják vagymi azt passzolom. én szerettem mikor beleraktam. bár elvileg a Shell azért minden üzemanyagába rak valamit... hogy mit azt nem tudom, de valami koncentrátum féleség... ha igaz egyáltalán


Én meg Auchan kútnál tankolok Kecskeméten. 12-15 forinttal olcsóbb, mint bármely más kút. A benzin meg sose rossz. 6 - 6.4 fogyasztás klíma nélkül országúton. Nekem ennél kevesebb sosem lesz.

jons Elküldve: 2011-10-13 06:40 Márkakereskedések

anubisz írta: Holnap termosztát csere,nem márkaszervizbe. Ilyenkor mindig elmondok pár imát
Az a gyomorideg,majd légtelenítés után,megy az ember nem e ugrik a mutató fél perc alatt a pirosba. Volt hogy alapjáraton szuper,közép,15 métert mentem,már háromnegyednél állt.
Ez a légtelenítés nem sikerül mindig egyből tökéletesen.


Igazából én is aggódtam rajta, hogy mi lesz, de nem ennyire veszélyes a dolog. Én emelkedőre álltam tanulva az e34-ből.
Légtelenítő kiteker feltöltöd, hogy bugyogás mentesen jöjjön belőle a víz. Visszatekered. Csurig van és melegíted a kocsit. Kezd eltűnni a víz ahogy megfordul a rendszerben. Utántöltés. Kupak vissza, aztán fordulat, légtelenítő kiteker, míg bugyog. Aztán tenni egy kört. Majd hagyni kell lehülni a kocsit. Ha tűnt el víz pótolni, ha nem akkor ennyi. Nekem így történt.
Te is így csináltad?

jons Elküldve: 2011-10-12 16:01 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Tano írta: Egy jó cikk: http://totalcar.hu/magazin/vel...rlo_hulye/


én azért nem szeretem az ilyen cikkeket, még ha igazán helytálló is, mert vannak kivételek. nekünk is van egy H Astránk, 2006.06-os és 25ezer van benne. ezt senki nem hinné el. pedig ez garantált első tulajként. és hiába mindig garázsban áll ott érte sérülés... egy felkötözött bringa elszabault és kormánnyal pedállal esett a mocitetőre. szerencsére csak karc lett, de egy polír lehet nem segítene. vagy ugye én is 4,5 év alatt 25ezret mentem.



Na jól van Yellow de a te elmondásod szerint is, ti azért kivételek vagytok azok közül akiknek van autójuk. Te pl busszal, vonattal meg biciklivel jársz. Persze, hogy nem pörög a km óra. Mások azért vesznek autót, hogy járjanak vele... néhány ember még a WC-re is, főleg ha dízel. Azért a 20k futás évente kb reális nagy átlagban.

jons Elküldve: 2011-10-11 19:01 Vicces :)

jons Elküldve: 2011-10-11 17:48 Karbonozás

csatis1 írta:
jons írta:
anubisz írta:
Hol melózol? Külföldön?


Nem. Tolna megyében vagyok egy világítástechnikai gyártó cégnél. Hogy miként kerültem ide az hmmm... hosszú


GE?


Simovill