jpinter fórum hozzászólásai

jpinter Elküldve: 2014-12-22 17:12 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Sziasztok,

van információtok arról hol tudnám letölteni a legfrissebb 2015-ös DVD alapú Professional navigációba való diszkek anyagát?

köszönöm,
Jocó

jpinter Elküldve: 2009-10-10 15:27 nyomatékváltó

Sziasztok,

tény, hogy nem vagyok autószerelõ, viszont a szóban-forgó alkatrész tudtommal nem "nyomatékváltó", hanem nyomatékmódosító (angolul: torque converter, a németek meg wandler-nek becézik). Ha mégsem így lenne, hát elnézést elõre is.

Valóban ez adja meg magát elsõnek (fõleg, ha tuningolt a motor, de a váltót - a nyomatékmódosítót is beleértve -, nem méretezik hozzá arányosan).

Nekem is cserélnem kellett, mert 2000-es fordulat körül bármilyen fokozatban egy ponton berezonált az egész kaszni. Wallis-ban készleten 2007 telén nem volt, rendelésre hozták, pár ezer HUF híján volt 300.000. Azóta OK.

üdv,
J.

jpinter Elküldve: 2009-09-24 21:07 AIR-BAG (légzsák)

Petike írta:
jpinter írta: Sziasztok,

tegnapi indítás során gyulladt ki közvetlenül a piros színû légzsákvisszajelzõ a mûszerfalon. Gyújtásra kapcsolva rögtön világít, majd pár tizedmásodpercre elalszik, majd újra folyamatosan világít.

A "11-es" AIRBAG biztosítékot ellenõriztem, az nem szakadt.

Mi lehet a probléma?

Köszönöm elõre is a hozzászólásokat,
üdv,
J.


...anyós ülésben az ülésfoglaltság érzékelõd mehetett tönkre, de mielõtt kicseréltetnéd, fújd be az ülés alatti csatlakozót komtakt spray-vel.

üdv:

petike


Sziasztok,

elmentem szervizbe, rányomtuk a mûszert és kiderült, nem a jobb oldali ülésben lévõ érzékelõre ír ki hibát, hanem a vezetõoldali légzsákra.

Törölték a hibakódot, hogy visszajön-e, de azóta meg semmi. Ennek 2 napja.

J.

jpinter Elküldve: 2009-09-13 12:22 au. váltó olaj

kempelen írta:
jpinter írta:
kempelen írta:
próbáltam castrolnak utánajárni, de nincs olyan castrol oldal, amely ehhez a váltóhoz castrol olajat ajánl. Mindenhol az a szöveg, hogy egyeztessek a dealer-rel.


http://195.82.66.170/castrol/o...odel=19228


Alapból nem kerestem volna német oldalon, mert van a castrolnak hazai oldala is. Ott meg semmit sem ír.

http://www.olyslager-lubricant...0BTmEd8%3d

De köszönöm! Utánanézek majd ezeknek is...


Szívesen.

jpinter Elküldve: 2009-09-13 12:01 au. váltó olaj

kempelen írta:
próbáltam castrolnak utánajárni, de nincs olyan castrol oldal, amely ehhez a váltóhoz castrol olajat ajánl. Mindenhol az a szöveg, hogy egyeztessek a dealer-rel.


http://195.82.66.170/castrol/o...odel=19228

jpinter Elküldve: 2009-09-13 10:16 Motorolaj

Padre323i írta:
Burns írta:
Padre323i írta:
jpinter írta: Sziasztok,

csak benéztem eme topic-ba és gondoltam írok.

22.000km-es periódus helyett 10.000km-ként cserélem a motorolajat - természetesen gyári szûrõvel együtt -, és 2006. április 13-a óta (amióta megvan a gépem...) Mobil 1 5W50-es olajat töltenek bele egy Mazda szervizben. Lassan 220.000km lesz az autóban (valós!) és olajcsere elõtt is ugyanúgy max. az olajszint a nívópálcán. 40.000km-ként cseréltetek kartergáz-szûrõt. Ha le van padlózva, akkor sem füstöl.

Motortisztítót egyetlen egyszer használtam a megvétel utáni elsõ olajcsere alkalmával.

Automataváltó olajat kétszer cserélték, egyszer pusztán azért, mert a longlife szerintem is badarság, másik esetben meg a nyomatékmódosító tönkremenetele miatt vált szükségessé. Így viszont teljes egészében kipucolták a váltót és a gyári majdnem 9l-rel fel is lett töltve.

Hamarosan eladom, csak nem tudom a mai világban kinek értékesebb egy valós(!) 220.000km-t futott 10.000km-ként szervizelt, minden esetben gyári alkatrészekkel javított és gondozott autó, mint sajnos a nagy átlag használt BMW-k egyike.

üdv,
J.


A 15W-50-es olaj biztos?Mert az nem túlzottan gyári a motorba...


5W-50 MOBIL 1


Bocs!Biztos megvakultam!




A biztonság kedvéért errõl van szó: http://www.mobil.com/Australia..._5W-50.asp és nem utolsó sorban így még megnyugtatóbb: "BMW High Performance Diesel Oil"

jpinter Elküldve: 2009-09-11 08:13 Motorolaj

George írta:
jpinter írta: Sziasztok,

csak benéztem eme topic-ba és gondoltam írok.

22.000km-es periódus helyett 10.000km-ként cserélem a motorolajat - természetesen gyári szûrõvel együtt -, és 2006. április 13-a óta (amióta megvan a gépem...) Mobil 1 5W50-es olajat töltenek bele egy Mazda szervizben. Lassan 220.000km lesz az autóban (valós!) és olajcsere elõtt is ugyanúgy max. az olajszint a nívópálcán. 40.000km-ként cseréltetek kartergáz-szûrõt. Ha le van padlózva, akkor sem füstöl.

Motortisztítót egyetlen egyszer használtam a megvétel utáni elsõ olajcsere alkalmával.

Automataváltó olajat kétszer cserélték, egyszer pusztán azért, mert a longlife szerintem is badarság, másik esetben meg a nyomatékmódosító tönkremenetele miatt vált szükségessé. Így viszont teljes egészében kipucolták a váltót és a gyári majdnem 9l-rel fel is lett töltve.

Hamarosan eladom, csak nem tudom a mai világban kinek értékesebb egy valós(!) 220.000km-t futott 10.000km-ként szervizelt, minden esetben gyári alkatrészekkel javított és gondozott autó, mint sajnos a nagy átlag használt BMW-k egyike.

üdv,
J.


Milyen váltoolajat tettél bele?Milyen tipusú váltód van?

George


A váltójavítást (pontosabban a nyomatékmódosító (Torque Converter) cseréjét, a váltónak nem volt semmi baja) a XV. kerületben egy nem hivatalos BMW szervizben végezték, pontosan nem tudom a az olaj típusát, de márkája Castrol volt. A váltóm, ha jól emlékszem GM, A5S 390R, de a pontos kódját nem tudom.

jpinter Elküldve: 2009-09-10 19:54 Motorolaj

Sziasztok,

csak benéztem eme topic-ba és gondoltam írok.

22.000km-es periódus helyett 10.000km-ként cserélem a motorolajat - természetesen gyári szûrõvel együtt -, és 2006. április 13-a óta (amióta megvan a gépem...) Mobil 1 5W50-es olajat töltenek bele egy Mazda szervizben. Lassan 220.000km lesz az autóban (valós!) és olajcsere elõtt is ugyanúgy max. az olajszint a nívópálcán. 40.000km-ként cseréltetek kartergáz-szûrõt. Ha le van padlózva, akkor sem füstöl.

Motortisztítót egyetlen egyszer használtam a megvétel utáni elsõ olajcsere alkalmával.

Automataváltó olajat kétszer cserélték, egyszer pusztán azért, mert a longlife szerintem is badarság, másik esetben meg a nyomatékmódosító tönkremenetele miatt vált szükségessé. Így viszont teljes egészében kipucolták a váltót és a gyári majdnem 9l-rel fel is lett töltve.

Hamarosan eladom, csak nem tudom a mai világban kinek értékesebb egy valós(!) 220.000km-t futott 10.000km-ként szervizelt, minden esetben gyári alkatrészekkel javított és gondozott autó, mint sajnos a nagy átlag használt BMW-k egyike.

üdv,
J.

jpinter Elküldve: 2009-08-03 14:56 AIR-BAG (légzsák)

Petike írta:
jpinter írta: Sziasztok,

tegnapi indítás során gyulladt ki közvetlenül a piros színû légzsákvisszajelzõ a mûszerfalon. Gyújtásra kapcsolva rögtön világít, majd pár tizedmásodpercre elalszik, majd újra folyamatosan világít.

A "11-es" AIRBAG biztosítékot ellenõriztem, az nem szakadt.

Mi lehet a probléma?

Köszönöm elõre is a hozzászólásokat,
üdv,
J.


...anyós ülésben az ülésfoglaltság érzékelõd mehetett tönkre, de mielõtt kicseréltetnéd, fújd be az ülés alatti csatlakozót komtakt spray-vel.

üdv:

petike


Köszönöm petike,

valamelyik nap megejtem, gondolom célszerû az akkumulátorsarut a mûvelet elõtt levenni. Ha netalántán használ a kontakt spray, akkor elalszik a visszajelzõ, vagy törölni kell a hibakódot?

üdv,
J.

jpinter Elküldve: 2009-08-02 13:16 AIR-BAG (légzsák)

Sziasztok,

tegnapi indítás során gyulladt ki közvetlenül a piros színû légzsákvisszajelzõ a mûszerfalon. Gyújtásra kapcsolva rögtön világít, majd pár tizedmásodpercre elalszik, majd újra folyamatosan világít.

A "11-es" AIRBAG biztosítékot ellenõriztem, az nem szakadt.

Mi lehet a probléma?

Köszönöm elõre is a hozzászólásokat,
üdv,
J.

jpinter Elküldve: 2009-02-06 16:06 motor nem indul

Én is úgy tudtam, de azt mondták ellenõrizve az összes, és amelyik tönkrement annak sem a befecskendezõ, hanem a szelep része ment tönkre. Gép szerint minden ok. Még a lehetõségét is kizárták.

Zsooti írta:
jpinter írta: Az egyik befecskendezõ ment tönkre, nem épült fel a nyomás. 91.000HUF volt, gyári. Azóta tökéletes hidegen-melegen.


ute107 írta: Hali.

Ismerõsék szervízében volt hasonló. Melegen nem indult be, csak ha visszahûlt a motor, de még úgy is csak néha...
A problémát több javítással orvosolták. Elõször felsõ-holtpont jeladó, majd légtömegmérõ. Akkor megjavult, de újra elkezdte 2 hónap után (nyáron). Akkor pedig valamelyik Bmw szervízbe (azt hiszem Gyõr, A1)vitték és a porlasztócsúcsokat cserélték ki. Erre a szervízes azt mondta, hogy common-rail redszerû Bmw-kben már többször elõfodult ez a hiba.
Ja és OBD kiolvasáskor hibakód nem volt...

Nem mondom 100%-ra mert bármi lehet, nézesd meg mindenféleképpen szakszervízben.


Csak az egyiket csereltek? Ha jol tudom illik egyszerre cserelni oket.

jpinter Elküldve: 2009-02-06 01:13 motor nem indul

Az egyik befecskendezõ ment tönkre, nem épült fel a nyomás. 91.000HUF volt, gyári. Azóta tökéletes hidegen-melegen.


ute107 írta: Hali.

Ismerõsék szervízében volt hasonló. Melegen nem indult be, csak ha visszahûlt a motor, de még úgy is csak néha...
A problémát több javítással orvosolták. Elõször felsõ-holtpont jeladó, majd légtömegmérõ. Akkor megjavult, de újra elkezdte 2 hónap után (nyáron). Akkor pedig valamelyik Bmw szervízbe (azt hiszem Gyõr, A1)vitték és a porlasztócsúcsokat cserélték ki. Erre a szervízes azt mondta, hogy common-rail redszerû Bmw-kben már többször elõfodult ez a hiba.
Ja és OBD kiolvasáskor hibakód nem volt...

Nem mondom 100%-ra mert bármi lehet, nézesd meg mindenféleképpen szakszervízben.

jpinter Elküldve: 2009-02-02 09:53 motor nem indul

Köszönöm, holnap viszem szervizbe, ha tudok valamit természetesen közlöm.


ute107 írta: Hali.

Ismerõsék szervízében volt hasonló. Melegen nem indult be, csak ha visszahûlt a motor, de még úgy is csak néha...
A problémát több javítással orvosolták. Elõször felsõ-holtpont jeladó, majd légtömegmérõ. Akkor megjavult, de újra elkezdte 2 hónap után (nyáron). Akkor pedig valamelyik Bmw szervízbe (azt hiszem Gyõr, A1)vitték és a porlasztócsúcsokat cserélték ki. Erre a szervízes azt mondta, hogy common-rail redszerû Bmw-kben már többször elõfodult ez a hiba.
Ja és OBD kiolvasáskor hibakód nem volt...

Nem mondom 100%-ra mert bármi lehet, nézesd meg mindenféleképpen szakszervízben.

jpinter Elküldve: 2009-02-01 16:58 motor nem indul

Sziasztok!

Kb. 2 hete jelentkezett elõször a hibajelenség. Hidegen – akár mínuszban is -, elsõre indult, meleg motorral viszont, ha nem közvetlen a leállítást követõen egybõl indítottam, nagyon nehezen indult be a motor (5-7mp önindítózás után). Most ott tartok, hogy már hidegen sem indul be, csak hidegindító spray-vel. Utána menet közben már semmi probléma. Alacsonnyomású pumpa OK, ráadásul 2 hónapja lett cserélve, gyári.
Nagy valószínûséggel üzemanyagot nem kap a rendszer, vagy valami szelep engedheti vissza a leállítást követõen.

Tegnap Olaszországból jöttem haza, 180-190-es tempo, fogyasztás 6,4l, gyönyörûen megy, persze csak ha már elindult.

Találkoztatok ilyesmi problémával? Köszönöm elõre is a hozzászólásokat!

jpinter Elküldve: 2009-01-07 13:00 újonc kérdései :)

Barátnõm Édesapja most vett 1 hónapja egy 0km-es 530xi-t. Indításkor 1000rpm felett a fordulat, és szép lassan esik vissza, ahogy melegszik. Benzinesnél ez teljesen normális, dieselnél hidegen-melegen 780-800rpm között van, és nem változik.


Raven írta: Sztem mind1 hogy diesel vagy benzines...
Mennyire ingadozik neked? Mert az enyém éppen hogy egy mutató szélességnyit mozdul néha le néha fel...
alig észrevehetõ..

Amúgy melegen atomstabil...