jrtom fórum hozzászólásai

jrtom Elküldve: 2013-05-18 15:55 Mi lehet a baj?

richypy írta: Sziasztok!
Szeretném kérni a segítségeteket!
Én egy e39-es 520i bmw büszke tulajdonosa vagyok.
A problémám a következő, a tegnapi nap cseréltettem mind a két kulcsomba egyszerre elemeket és utána járkáltam az autóval kb egy óráig többször indítottam velük (nem párosítottam a kulcsokat) majd leállítottam és este fele indítani szerettem volna... Minden működik az autón szikrát ad, AC kattog, izzít, tekeri a motort csak benzint nem veszi fel egyáltalán. Ezek után megpróbáltam az aksi saru levétellel nem jött össze, megpróbáltuk betolni az sem sajna.
Majd párosítani próbáltam a kulccsal az autót és az 5. lépést nem csinálta meg a párosítás során... :S
Ötleteket kérnék hogyan tudnám újra menetképessé tenni az autómat..
Előre is köszönöm!


Szia. A kulcstanítás az csak a nyitás-záráshoz kell az indításhoz semmi köze!
Diagot kéne csinálni, lehet csak az EWS-t kell összetanítani a DME-vel, vagy akármi lehet még pl egy főtengelyjeladó.

jrtom Elküldve: 2013-05-15 21:58 Fûtõventillátor

YELLOW írta:
dfle írta: Sziasztok!
Egy éve van meg a problémám,ma végre elmentem szervizbe,ahol még sosem hallottak ilyenről és elég nagy óradíj fejében akarnak keresgélni...
A fűtőventilátorom sebessége ingadozik, és most a napokban észrevettem, hogy leállított motornál, lezárt ajtóknál is be-be kapcsol pár másodpercre, szerencsére az aksit még nem merítette le...
Szerintetek az előzőekben emlegetett süni (fűtés/szellőzés vezérlő a neve a Bárdinál) megoldaná biztos ezt a problémát?
Köszönöm!


igen valószínű a süni. de leállított autónál nem szamadna mennie. akkor max a klímavezérlőben lévő kis venti megy egy darabig.
bár amit leírsz hibát, mintha más hallottam valakitől.


Ha szar a süni akkor simán elindítja a nagyventit ha bevan zárva a kocsi, le is cumizza az aksit. Csaréld ki minél elöbb.

jrtom Elküldve: 2013-05-10 21:14 Műszerfal kijelzés

kalmaristi írta: Helló mindenkinek !
Kérdésem az olajnyomásjelző kis kanna miért világit sárgán mire figyelmeztet??
Ha leállitom és nem veszem le teljesen a gyújtást(szóljon a rádió)akkor sárgán világít!
Ha ujra ráadom a gyújtást akkor piros és beindúl rögtön elalszik
Cseréltettem olajat 3000 km ezelőtt akkor vissza állították a számlálót asszem 25000 re
most 21000 körül mutat de megjelent fölötte egy óra szimbólum ez mit jelenthet::
Előre is kösz a tanácsokat


Vagy alacsony az olajszint vagy a jeladó romlott el.

jrtom Elküldve: 2013-04-15 20:58 Turbo

halipapa írta:
lorand007 írta:
halipapa írta: Ilyen turbóm van... hát az ETK szerint nem ilyenem van... ez érdekes...
tubi




Nekem is igy néz ki ez az oldal, és a sajatomon nem kerestem még, a havarom 2000 evjáratu e46 osán megleltuk hamar és fel is cseréltük őket, a robbantott ábrán található 6 os alkatrésztől (levegő tartáj féleség) próbáltad követni a csövet? mert az egyik oldalábol ami kijön pont oda megy a rajz alapján


Itt nincs semmiféle levegő tartály féleség... ez a bajom nem tudom lekövetni mert nincs mit! az ábra ami az ETK-ba nem egyezik azzal amit az autómról készült képeken látni !


A tied EU4-es motor és azon elektromos turbó van és nem vákumos.

jrtom Elküldve: 2013-04-14 09:59 Intercooler hűtő kérdések - csere - javítás

b_imi írta:
jrtom írta:
Cseszheted a piszkálós meg slagos módszeredet semmit nem ér, max a két hűtő közül megy ki a kosz a lamellákban bent marad. SEMMI BAJA NEM LESZ A NAGYNYOMÁSÚ MOSÓTÓL!!!
Annyi hogy max akkor a hűtőre merőlegesen kell tartani a pisztolyt, de a házi kis mosók elég gyengék, hogy kárt okozzanak valamiben is.


Aha. Csak tudod, amikor már elkezdi marni a só az alu bordákat, akkor már nem annyira erősek, mint egy új és összehajlik meg le is törik. De te nyugodtan mosd, engem nem zavar, csak ha valakinek majd összehajlik, akkor nem fog örülni.
A koszolódás meg nagyban függ a használattól és a tisztítás gyakoriságától. Nekem bőven elég a slag is


Azért az látszik, mivel kivan fehéredve. Én mosom úgy, köszi

jrtom Elküldve: 2013-04-13 22:12 Intercooler hűtő kérdések - csere - javítás

b_imi írta:
lorand007 írta:
jrtom írta:
lorand007 írta:
Tano írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, intercooler pucoláson gondolkodtatok már? vagy volt aki csinálta már?


Páran csináltuk már régebben. Nem nehéz kiszedni, és jó sok dzsuva ki tud jönni a lamellák közül. Belül nem igen szokott koszos lenni, hacsak nem kerül bele sok olaj. Egy ellenőrzést megér időnként.

Köszönöm a gyors választ, mindenképpen akkor lebontom és megviszgálom és kifujom kompresszorral, ha sok szennyeződést találok az intercoolerbel , hogy javasolt pucolni?


A levegő kevés lesz, nyugottan mosd át sterimobbal. De a helyedben én kivenném a vízhűtőt is, na ott aztán lesz dzsuva rendesen. Azt is mosd át. Ja és még mielött valaki írná, hogy elfoglya hajtani a lamellákat a nagynyomású akkor annak: Nem fogja!



A vizhűtőböl ha leengedem a folyadékot visszatudom tölteni? mert nemrég volt lecserélve és maga az intercoolert belöről, hogy tudnám kipucolni ha nem néz ki jól?


Ha leveszed a coolert a klímahűtő és a vízhűtő közül ki tudod piszkálni a koszt egy hosszú kábelkötegelővel. Aztán slaggal átmosod és kész. Én a magasnyomású mosót nem javasolnám, mert károkat okoz!
A coolert belülről benzinnel ki lehet tisztítani. Beleöntesz egy fél litert és átmozgatva felold benne minden koszt, olajat.


Cseszheted a piszkálós meg slagos módszeredet semmit nem ér, max a két hűtő közül megy ki a kosz a lamellákban bent marad. SEMMI BAJA NEM LESZ A NAGYNYOMÁSÚ MOSÓTÓL!!!
Annyi hogy max akkor a hűtőre merőlegesen kell tartani a pisztolyt, de a házi kis mosók elég gyengék, hogy kárt okozzanak valamiben is.

jrtom Elküldve: 2013-04-13 22:03 Intercooler hűtő kérdések - csere - javítás

lorand007 írta:
jrtom írta:
lorand007 írta:
Tano írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, intercooler pucoláson gondolkodtatok már? vagy volt aki csinálta már?


Páran csináltuk már régebben. Nem nehéz kiszedni, és jó sok dzsuva ki tud jönni a lamellák közül. Belül nem igen szokott koszos lenni, hacsak nem kerül bele sok olaj. Egy ellenőrzést megér időnként.

Köszönöm a gyors választ, mindenképpen akkor lebontom és megviszgálom és kifujom kompresszorral, ha sok szennyeződést találok az intercoolerbel , hogy javasolt pucolni?


A levegő kevés lesz, nyugottan mosd át sterimobbal. De a helyedben én kivenném a vízhűtőt is, na ott aztán lesz dzsuva rendesen. Azt is mosd át. Ja és még mielött valaki írná, hogy elfoglya hajtani a lamellákat a nagynyomású akkor annak: Nem fogja!



A vizhűtőböl ha leengedem a folyadékot visszatudom tölteni? mert nemrég volt lecserélve és maga az intercoolert belöről, hogy tudnám kipucolni ha nem néz ki jól?


A cooler belsejét ne bántsd, abba max egy kis olaj van felrakódva, de az ilyen.
A vízhűtő alján van egy csap ahol letudod engedni a vizet egy edénybe és kész.

jrtom Elküldve: 2013-04-13 20:48 Intercooler hűtő kérdések - csere - javítás

lorand007 írta:
Tano írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, intercooler pucoláson gondolkodtatok már? vagy volt aki csinálta már?


Páran csináltuk már régebben. Nem nehéz kiszedni, és jó sok dzsuva ki tud jönni a lamellák közül. Belül nem igen szokott koszos lenni, hacsak nem kerül bele sok olaj. Egy ellenőrzést megér időnként.

Köszönöm a gyors választ, mindenképpen akkor lebontom és megviszgálom és kifujom kompresszorral, ha sok szennyeződést találok az intercoolerbel , hogy javasolt pucolni?


A levegő kevés lesz, nyugottan mosd át sterimobbal. De a helyedben én kivenném a vízhűtőt is, na ott aztán lesz dzsuva rendesen. Azt is mosd át. Ja és még mielött valaki írná, hogy elfoglya hajtani a lamellákat a nagynyomású akkor annak: Nem fogja!

jrtom Elküldve: 2013-04-11 20:40 Vásárlás előtt: 25d vagy 30d?

Sziszi81 írta: Sziasztok!

Nekem olyan kérdésem lenne, hogyha egy 2009-es 3000-es 197LE-s 325d-t néztem ki magamnak, akkor szerintetek az jó választás? (Ja és automatával) Mennyire megbízható? Esetleg tud-e valaki valamilyen tipushibájáról? Itt olyan hibákat értek ami nagyon költséges.
Az autót mindenképpen 100000km alatt szeretném venni németországból. Esetleg a vételkor mire figyeljek nagyon?
Köszönöm előre is a válaszokat.


Azok a motorok nagyon jók, nincsenek kihegyezve, örökélet meg még egy év. Simán veheted akár 200 ezerrel is abban is találsz megkíméltet. Mondgyuk egy negatívum van már akkor az a partikel filter.

jrtom Elküldve: 2013-04-07 21:07 Mi lehet a baj?

Andrej83 írta:
YELLOW írta:
Andrej83 írta: Sziasztok!

A probléma ma jelentkezett, tegnap még hibátlan volt az autó.
Beindítottam felpörgött a fordulatszám mérő ahogy szokott, majd egyből leállt. Újra indítottam és amikor levettem a gázról a lábam ismét leállt. Amíg járt remegett és mintha nem ment volna minden henger, de ez nem biztos. Ja, és büdösen füstőlt.

Minden ötletet szívesen fogadok.



ez gyújtás lesz, bár leállni nem kéne neki.
indítsd be az autót vagy ha leáll, akkor kérj segítséget, aki menet közben, lehúzza sorban a trafókat, majd vissza is dugja. ahol nem történék a járásban változás, az lesz a rossz. vagy a gyertya, vagy a trafó.



Köszönöm!


Én is erre gondoltam, de nem voltam benne biztos. Ez az első BMW-m és még nem volt felnyitva a géptető.



A tiedben egy közös trafó van és a gyertyapipákat kéne lehúzkodni, de azzal csak óvatosan mert nagyot bassszz.

jrtom Elküldve: 2013-04-07 17:54 Üzemanyag fogyasztás

kecsurobi írta:
BarG írta:
jrtom írta:
BarG írta:
gampetibor írta:
kecsurobi írta:
BarG írta:
Tano írta:
kecsurobi írta: üdv 15ös 195/65-ös téli gumi acélfelniről 17es alufelnire 245/40-es kerékre menyivel eszik többet a kocsi 320d tudja valaki.Valamilyen tapasztalatok?


Nekem a 225-re váltás kb 0,5 literrel növeli meg. Legalább ennyivel szerintem te is számolhatsz.


Nyugodtan told meg még egy fél literrel, a 245-ös szélesség nem toleráns ellenállásilag.


akkor nem veszek 17-es alufelnit csak 16-ost 205/55-ost


a 205-ös gumi is felmegy ám a 17"ra nem kell arra 245 és ha nem 10" széles még nem is lesz veszélyes! Nekem 18" 8" széles felnin van 215 széles gumi! nem túl széles fogyiban nem dob szinte semmit a 205-höz képest viszon sokkal szebben áll a felnin mert terpeszt kicsit ugye.


Úgy van, létezik a 205/50R17 méret is, ami tökéletes, még kellemesebb is vele menni, mert a nyomvályúk sokkal kevésbé rángatják meg az autót. Ilyenek a téli kerekeim, aztán jön a birkózás a nyári 225/45R17-tel. Kellemetlen, amíg meg nem szokom. Egy tisztességes országban, ahol nem ilyen utak vannak, ott ez a különbség nem jön ki.



Én is tegnap raktam fel a 225/45 r17-et 8 colos felnivel és hát eddig egykézzel simán kormányozgattam, de most sokszor kétkézzel éreztem biztonságosabbnak annyira rángatózott a kocsi. Amúgy a télim is 225/45 csak az 7 colos felnivel. Ég és föld a különbség.


A 7"-os felnire biztosan jobban járnál a 205-ös gumival, hóban főleg. A téli felnim 7"-os lemez, a nyári 8"-os styling 119. Csak rohad a gyári lemezfelni rendesen, állandóan festetni kell.


télen 15-öst használok mert vetem hátulra 196/65r15 continentál 850-es gumit télit



Télre én is raknék fel 16-ost csak az a baj, hogy nem fér fel 17-nél kisseb felni.

jrtom Elküldve: 2013-04-07 17:39 Üzemanyag fogyasztás

Amúgy nem volt semmi bajom a 225/45-el télen, simán állva hagytam az elsőkerekeseket hóban. Elég olcsón tudtam megszerezni az Alpin 4-eket ebben a méretben.

jrtom Elküldve: 2013-04-07 12:58 Üzemanyag fogyasztás

BarG írta:
gampetibor írta:
kecsurobi írta:
BarG írta:
Tano írta:
kecsurobi írta: üdv 15ös 195/65-ös téli gumi acélfelniről 17es alufelnire 245/40-es kerékre menyivel eszik többet a kocsi 320d tudja valaki.Valamilyen tapasztalatok?


Nekem a 225-re váltás kb 0,5 literrel növeli meg. Legalább ennyivel szerintem te is számolhatsz.


Nyugodtan told meg még egy fél literrel, a 245-ös szélesség nem toleráns ellenállásilag.


akkor nem veszek 17-es alufelnit csak 16-ost 205/55-ost


a 205-ös gumi is felmegy ám a 17"ra nem kell arra 245 és ha nem 10" széles még nem is lesz veszélyes! Nekem 18" 8" széles felnin van 215 széles gumi! nem túl széles fogyiban nem dob szinte semmit a 205-höz képest viszon sokkal szebben áll a felnin mert terpeszt kicsit ugye.


Úgy van, létezik a 205/50R17 méret is, ami tökéletes, még kellemesebb is vele menni, mert a nyomvályúk sokkal kevésbé rángatják meg az autót. Ilyenek a téli kerekeim, aztán jön a birkózás a nyári 225/45R17-tel. Kellemetlen, amíg meg nem szokom. Egy tisztességes országban, ahol nem ilyen utak vannak, ott ez a különbség nem jön ki.



Én is tegnap raktam fel a 225/45 r17-et 8 colos felnivel és hát eddig egykézzel simán kormányozgattam, de most sokszor kétkézzel éreztem biztonságosabbnak annyira rángatózott a kocsi. Amúgy a télim is 225/45 csak az 7 colos felnivel. Ég és föld a különbség.

jrtom Elküldve: 2013-04-05 19:48 Egyenetlen alapjárat

Én úgytudom, hogy az indítás az benzinnel történik és akkor az AC a baj, az hogy megáll és csak gáznál akkor az más lesz igen.

jrtom Elküldve: 2013-04-05 19:29 Egyenetlen alapjárat

Stifler írta:
jrtom írta:
Stifler írta: Igen vagy ha sokat állt napközben és teljesen visszahűlt a motor.
Felkészültem a gázos témára.Vegyesen használom szinte csak hosszabb távra használom a gázt illetve az utolsó pár kiló métert mindig benzinnel teszem meg.




99,99%, hogy az üzemanyag pumpa lesz a rossz. Nekem is ez volt a baja a 320i-mnek.



Nem jelezte ki neked sem a computer?


Azt nem is fogja eltárolni hibának, csak gyújtáskimaradások vannak benne meg lehet, hogy lambdahiba. Én végig cumtam ezt a játékot és én jöttem rá a bajára. Nekem is volt gyertya csere, üzaszűrő csere, nyomástartó szelepet raktam közvetlen az AC után, de nem lett jó. Csak az a baj, hogy magában a pumpában is van egy nyomástartó és az engedi el a nyomást. Szóval nyugottan cseréld ki és tuti lesz a gép.