jrtom fórum hozzászólásai

jrtom Elküldve: 2012-02-29 20:36 Kerékcsere szerszám

Szia!
Nem a kompresszorral lesz baj, hanem a légkulcs nem tudja majd meglazítani a csavarokat! Az a 320Nm az mese! Szezonális kerékcseréhez nem vennék légkulcsot a helyedben, mire kicincálod a kompit meg a légkulcsot addig két kereket lecserélnél T-kulcsal.
Ha viszont mégis akarsz légkulcsot akkor 20 ezer alatt ne is nézelődj!

wizzaerr írta: Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem, mert szeretnék a közeljövőben egy légkulcsot vásárolni, kb. arra kell, hogy évente kétszer lecseréljem a kerekeket két autón...(na jó csak 1-en a másik seat )
(ez összesen 2x4x5 csavar fel-le azaz 40lazítás 40 meghúzás)

Ilyen kis kompresszorunk van:
http://www.arukereso.hu/kompre...properties

és ilyen légkulcsot néztem:
http://albaszerszam.hu/levegos...20-nm.html

Teljesítmény 1100 W
Légtartály mérete 24 l
Maximum nyomás 8 bar
Szívóteljesítmény 140 l/min
Kimenő légmennyiség 80 l/min

Elég ez a kompresszor teljesítmény ahhoz, hogy rendesen "meghajtsa" a légkulcsot?
Ha igen, akkor a légkulcson lehet szabályozni, a meghúzási nyomatékot vagy csak a drágábbaknál van ilyen?
Ahogy észrevehető nem sok csavart húztam meg ilyennel, ezért kérdezek...


jrtom Elküldve: 2012-02-26 19:58 Autóvásárlás

Ilyen kereket biztos találnál olcsóbban is. Meg szerintem tuti replika.

Coyote írta: Mi a véleményetek erről?

megmondom őszintén, ha megvenném, a négy felnit átdobnám az E46-ra, a többit meg rommá hajtanám amíg le nem jár a műszaki - aztán mehet a levesbe, bontóba, ahova akar.
Ennyi pénzt lehet, hogy megérne a móka... szerintetek?

Abból indultam ki, hogy a négy felni már alapból 100-150-et érne.


jrtom Elküldve: 2012-02-26 18:24 320d Motor

Szeva!
Egy O gyűrű van ott! A szívósor oldalához van csavarozva a nívópálca csöve, azt kell kivenni és utánna kitudod húzni. Mindenképpen engedd le az olajat mert különben kifolyik ha kihúzod a csövet.

ignasow írta: Sziasztok. Olajnívó cső tövénél csöpög a motorolaj, valaki szedett már szét ilyet? Állítólag lehet ott cserélni 2db O gyűrűt,de hogy? Üdv.


jrtom Elküldve: 2012-02-22 21:17 alapjárat leesik, ingadozik

Üzemmeleg motornál a 750-es alapjárat az jó.

Geri írta: Sziasztok!

2 hete lecseréltettem az olajat a kocsimban és a számlálót(servízig mennyi van még hátra) visszaállították 10000 km-re.Ezután észleltem olyat az autón, hogy ha bemelegszik a motor akkor az alapjárat beáll olyan 750-re.A fordulatszám mérő nem mozdul ,de a motor mintha egyenetlenül járna!Az autóban ülve ezt érezni is!Kis remegő érzés....Felnyitottam a motorháztetőt, hogy megnézzem a motort, de semmit nem látni rajta!Nem remeg, nem rángat, nem szaggat!Semmi rendelleneset nem láttam, tapasztaltam!A hangja is remek!Szóval nem értem mi lehet a belső érzet!És az olajcsere óta kevesebb lett az alapjárat....Elötte 900 körül volt.....Ha valaki esetleg tapasztalt hasonló jelenséget, vagy tudja mitől is van ez kérem írja meg!

Köszi:Geri

E46 318i coupe 2001-es évjárat


jrtom Elküldve: 2012-02-21 20:10 Autóvásárlás

Szerintem a Toyotát ne add el! Tartsd meg a bmw mellé, hogy amikor az a szerelőnél van legyen mivel járnod!
Rolvik írta:
Zolee írta:
Rolvik írta: Sziasztok!

A régi álmomat szeretném megvalósitan egy bmw vásárlással. Lehetőségem van egy 2006.i 118d-t nagyon kedvező áron megvásárolni. Garantált 150.000 km van az autóban. Egy barátomtól venném meg, aki 0 km-en kapta, mivel céges. Egyedüli hiba ami a kocsin keletkezett az a differenciálmű csere. (400.000,- HUF márkaszervzben, gondolom céges autóknál keményen fog a tinta)
Kérdéseim az alábbiak lennének:
- sokan le akarnak beszélni, mert drága a szervizelés, folyamatosan legyen 500.000,- HUF a zsebben. jelenleg toyotam van és szerencsére a költségem az évente 1x-i 40eHUF szerviz+tankolás
- lopás félelmem van ment nincs garázsom, még mindig viszik a bmw-ket

Válaszotokat előre is köszönöm


Szia,
Ha régi álmod egy BMW, akkor ne hagyd ki! Én is ilyen előélettel jutottam hozzá és nem bántam meg.
Az 500e ft-os duma hülyeség - felejtsd el
A szervizköltség sok mindentől függ: hova hordod, van-e amit magad is bevállalsz (olajcsere, szűrőcsere, stb.).
A legtöbben itt magunk szereljük az autót, tehát nincs szervízdíj, az alkatrész ár meg hasonló mint a többi márka esetében. Ezt olvasd át, E46-ról szól, de E87 estén is hasznos lehet.
1-es, 3-as BMW-t kevésbé lopják (inkább a 10m felettieket X5-X6, M6). Persze vmilyen védelmet kell beszerelned és/vagy casco.



ok, köszönöm a választ. szerintem belemegyek. Mondjuk én biztos nem szerelek, mert nem igazán értek az autókhoz.Kezdek egy e87-vel, utána jöhet a régi vágyam a 3-as
most már csak a végleges árat várom


jrtom Elküldve: 2012-02-20 20:26 alapjárat leesik, ingadozik

Szia!
A kartergázcsövet nézd meg, ami a szelepfedél hátúljából megy a szívósor irányába.
Azt szokta szétenni az olaj és olyan lesz mint a gyúrma. Eltömődik és kilyukad, aztán fals levegőt szív a motor.
mrdani írta: Üdv mindenkinek!
Remélem tudtok segíteni.
Az alapjárat ugrándozik, ha üresbe van vagy ha a kuplungot benyomom.
Jelenség az hogy lemegy majdnem 0-ra és utána 1e felé picit majd vissza le...
Valami kiinduló pontot aki tud segítsen.


YouTube videó
kb ilyesmit csinál


jrtom Elküldve: 2012-02-19 09:59 Fûtõventillátor

A klímapanel elején van egy kis rácsos rész és az mögött van egy kis ventillátor ami beszívja az utastér levegőjét. Te azt hallod zümmögni. Idővel lefog kapcsolni, az nem hiba ha megy még kulcskivétel után. Egyébként nyugottan kifújhatod levegővel a port belőle.
kisgorog írta: Sziasztok!
Különös hibát kellene megoldanom! e46 klímavezérlőnél halk folyamatos zümmögő hang hallatszik még akkor is ha a kulcs ki van véve az autóból.
fel tettem gépre is de nem írt hibát nem tudom mi lehet az ok ami miatt zümmög!
Mielőtt szétszedném gondoltam megkérdezlek titeket találkoztatok-e ilyen hibával?:
Mi lehet ez?


jrtom Elküldve: 2012-02-19 09:54 Egyenetlen alapjárat

Nincs hozzá köze. Simán lemoshatnád a motort is nem folyna be a víz olyan helyre amitől beszarna valami. A trafókon is van egy burkolat.

jrtom Elküldve: 2012-02-19 09:26 Egyenetlen alapjárat

Mert még nem tök halott!

bbubbuka írta:
jrtom írta: Én 99,99%-ra mondom, hogy trafó baja van! Egyébként nagyrészt a gyertya vágja haza a trafókat. Szóval gyertyát is cseréltess főleg ha régen volt, mert akkor nagyeséllyel tönkremegy a többi trafó is.


De ha trafó gondja van, akkor miért nem csinálja mindig?


jrtom Elküldve: 2012-02-19 09:16 Egyenetlen alapjárat

Én 99,99%-ra mondom, hogy trafó baja van! Egyébként nagyrészt a gyertya vágja haza a trafókat. Szóval gyertyát is cseréltess főleg ha régen volt, mert akkor nagyeséllyel tönkremegy a többi trafó is.

jrtom Elküldve: 2012-02-18 19:15 légzsak_

Akkor diódázni kéne. De elöbb egy diag, hogy tuti a foglaltságjelző-e a ludas!

csubakka írta: Sziasztok!

Nekem is ugyan ez lenne a gondom e46-nál, mint IronG-nek az előzőekben.
Már cseréltem foglaltság jelzőt, de ismét eltört...
nincs kedvem megint szétbontatni az ülést és 30ezret térdelésenként kidobni.. viszont ha gáz van, akkor inkább nyíljon minden.
Ha valaki tud valami jó megoldást én is megköszönném!!!





jrtom Elküldve: 2012-02-18 19:07 Egyenetlen alapjárat

Igazat írtál. Én meg másik oldalról közelítettem meg a dolgot.

bmw320d4 írta:
jrtom írta: Engem tökre idegesítene, hogy dadog a motor, és azon lennék, hogy minél elöbb cseréljem a trafót, nem pedig azon agyalnék, hogy hány 100km-et tudok rángatózva elmenni!



Teljes mértékben igazad van!
Viszont én a "lemosásra" és a "hígulásra" reagáltam, és ha jól hiszem, akkor igazat írtam.


jrtom Elküldve: 2012-02-18 19:05 Kopog az eleje!!



bmw320d4 írta:
bbubbuka írta: Mi az a hátsó rúgó?









jrtom Elküldve: 2012-02-18 18:58 Egyenetlen alapjárat

Engem tökre idegesítene, hogy dadog a motor, és azon lennék, hogy minél elöbb cseréljem a trafót, nem pedig azon agyalnék, hogy hány 100km-et tudok rángatózva elmenni!


bmw320d4 írta:
kicsidon írta: Hátt igen egy v8 esetében asszem észrevehetőbb lenne a dolog. azért mondtam hogy a következő utja a szerviz mert a túl sok befecskendezett benzin lemossa a az olajat a henger falárol ill. higitja azt. Nembeszélve arrol hogy ennek hatására megnő a kopás a hengerfalon, a dugattyu és a dugattyugyűrű között. A felgyülemlett benzin a katalizátort sem kényezteti. Az a lényeg hogy filléres dologbol nagy gebasz lehet ha nemfigyel oda.


Égéskimaradás esetén a motorvezérlő lekapcsolja hibás hengerről a befecskendezést, úgyhogy nem fog semmi sem felhígulni, és lemosás sem lesz.




jrtom Elküldve: 2012-02-18 18:53 320d Motor

De azért tudsz majd aludni Miki remélem

bmw320d4 írta:
kicsidon írta: sajnos ugyan ebben a cipöben jártam mint te, csak én joval ár alatt tovább adtam a paripámon. nálam konkrétan a magyar GÁZOLAJ!!! taccsra tette a motort.... a kipufogó rendszerrel semmi gond nincs, egyszerűen amit Tano ir a kisegitő fűtéssel lesz a bajod. ott még nincs baj HA viszon olaj szagot érzel az autoban, na akkor van az h motorcsere. sajnos ezekbe 160-200 ezer között kell lennie egy motorgenerálnak ami ha nincs meg, akkor vagy rover motor, vagy csillagászati összegü 320d motor... azért csillagászati az összege mert pontosan ezért keresett.


Huhh, akkor hétfőn motort kell cserélnem, mert én motoromban már 530.000 km van.