katonaza fórum hozzászólásai

katonaza Elküldve: 2016-11-23 10:25 AUX

TheKingMan írta: Sziasztok.
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek találkoztatok e ilyen jelenséggel?!
Sikerült beszereznem egy AUX kábelt és a mai nap kötöttem be de semmi egy pillanatra felvillant 2 x is az AUX mód de ennyi telefonok mp4 lejátszó tabletek felismerik hogy rájuk van dugva valami de a rádió nem . Bocsi ha már volt ilyen kérdés én olvasgatom már egy ideje a fórumot és ilyen kérdést még nem találtam ezért inkább megkérdezem . Az autó 2005 ös a rádió tetejéről ha kell tudok képet feltenni hogy mégis milyen típus.


Üdv,

a lényeg, hogy legyen a jobb és bal csatorna között egy pár száz kilo Ohmos ellenállás.

Itt egy jó rajz:







katonaza Elküldve: 2016-11-22 12:27 Mi ez?

katonaza írta:
katonaza írta: E46 330XD Facelift.
Gondoltam ránézek a szívósorra, ellenőrzöm a vákumcsöveket (turbó, EGR, pillangók, motortartó bakok).

Meglepetésemre a tűzfal közelében találtam egy kóbor kunkori csővéget.

Olyasmi átmérőjű, mint a vákum csövek, csak épp ez fényes, merev műanyagból készült.
Azt hittem, csak be van oda esve, de amikor megpróbáltam kihúzni, nem jött, olyan érzés volt, mintha a tűzfalnál bekanyarodna a jobb első kerék irányába és ott rögzítve lenne.

Készítettem egy távolabbi és egy közelebbi képet, a kérdéses alkatrészt piros ellipszis jelzi.

Mi a csuda lehet ez?




Készítettem egy fél perces videot, ami bemutatja a kérdéses kábelt és környezetét, hátha valaki ez alapján tud segíteni a megfejtésben:

Fényes, merev, műanyag cső a motortérben





Sikerült megfejteni: hajtásláncban szellőztető cső.

katonaza Elküldve: 2016-11-18 08:48 Mi ez?

katonaza írta: E46 330XD Facelift.
Gondoltam ránézek a szívósorra, ellenőrzöm a vákumcsöveket (turbó, EGR, pillangók, motortartó bakok).

Meglepetésemre a tűzfal közelében találtam egy kóbor kunkori csővéget.

Olyasmi átmérőjű, mint a vákum csövek, csak épp ez fényes, merev műanyagból készült.
Azt hittem, csak be van oda esve, de amikor megpróbáltam kihúzni, nem jött, olyan érzés volt, mintha a tűzfalnál bekanyarodna a jobb első kerék irányába és ott rögzítve lenne.

Készítettem egy távolabbi és egy közelebbi képet, a kérdéses alkatrészt piros ellipszis jelzi.

Mi a csuda lehet ez?




Készítettem egy fél perces videot, ami bemutatja a kérdéses kábelt és környezetét, hátha valaki ez alapján tud segíteni a megfejtésben:

Fényes, merev, műanyag cső a motortérben



katonaza Elküldve: 2016-11-16 21:16 Mi ez?

Tano írta:
katonaza írta: Az alábbi linken elérhető ábra jobb oldalán mi az a halványan ábrázolt alkatrész, amibe belefut a vákumcső?
Vacuum pump with tubes


A fékrásegítőbe csatlakozik ott bele.


Tano,
ismét Te segítesz, köszönöm.

Az alapkérdésre nincs véletlenül ötleted?

katonaza Elküldve: 2016-11-16 20:48 Mi ez?

katonaza írta: E46 330XD Facelift.
Gondoltam ránézek a szívósorra, ellenőrzöm a vákumcsöveket (turbó, EGR, pillangók, motortartó bakok).

Meglepetésemre a tűzfal közelében találtam egy kóbor kunkori csővéget.

Olyasmi átmérőjű, mint a vákum csövek, csak épp ez fényes, merev műanyagból készült.
Azt hittem, csak be van oda esve, de amikor megpróbáltam kihúzni, nem jött, olyan érzés volt, mintha a tűzfalnál bekanyarodna a jobb első kerék irányába és ott rögzítve lenne.

Készítettem egy távolabbi és egy közelebbi képet, a kérdéses alkatrészt piros ellipszis jelzi.

Mi a csuda lehet ez?


Addig nem lenne célszerű összerakni az autót, míg a fenti kóbor kunkori csővég rejtélye meg nem oldódik. Próbálok rájönni, honnan hiányozhat.

Az alábbi linken elérhető ábra jobb oldalán mi az a halványan ábrázolt alkatrész, amibe belefut a vákumcső?
Vacuum pump with tubes


katonaza Elküldve: 2016-11-16 10:14 Mi ez?

E46 330XD Facelift.
Gondoltam ránézek a szívósorra, ellenőrzöm a vákumcsöveket (turbó, EGR, pillangók, motortartó bakok).

Meglepetésemre a tűzfal közelében találtam egy kóbor kunkori csővéget.

Olyasmi átmérőjű, mint a vákum csövek, csak épp ez fényes, merev műanyagból készült.
Azt hittem, csak be van oda esve, de amikor megpróbáltam kihúzni, nem jött, olyan érzés volt, mintha a tűzfalnál bekanyarodna a jobb első kerék irányába és ott rögzítve lenne.

Készítettem egy távolabbi és egy közelebbi képet, a kérdéses alkatrészt piros ellipszis jelzi.

Mi a csuda lehet ez?







katonaza Elküldve: 2016-10-23 18:17 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Vásárolt már valaki innen?
diagnose-software.myshopify.com


Az ELECTRONIC DELIVERY 5 DVD ENGLISH & GERMAN csomag £10.00, azaz alig 4000.-Ft.

A csomag tartalma:
Best View
Best View32
Tool32
Itool Radar
NFS
WinKFP
ETK Offline/ Online 09/2016
EBA Online GER/ENG
TIS
WDS +MINI
Autodata 3.38 GER/ENG /New 3.40 ENG
VMware, WinRAR 5
Daemon Tools, FTDI Treiber
BMW CODING TOOL
DIS V57 und DIS V44 CIP Pre-Installed
INPA Version 5.06 + F-SERIES
INPA EA-90X
NCS Expert Version 4.01 Mit neue SP-DATEN
Ediabas 7.3.05 04/2016
NCS DUMMY
AUF DEUTSCH & ENGLISCH !
"Dr. Ginni" 04/2016
BMW ISPI KSD 43.2016
BMWAiCoder4.6 04.2016 for F-Series
BMW LAUNCHER

katonaza Elküldve: 2016-10-23 18:08 BMW 330d turbogond:( - kérdések

Mivel a "Turbo" topik nem elérhető, itt szeretném megkérdezni:

Honnan tudja a facelift E46 330D, hogy mekkora a töltőnyomás?

katonaza Elküldve: 2016-10-03 00:43 Remeg az autó

speki írta:
katonaza írta:
speki írta:
speki írta:
hil írta:
YELLOW írta:
speki írta:
hil írta:
YELLOW írta:
speki írta: Sziasztok,

egy e60 520i egyre boldogtalanabb tulajaként fordulok hozzátok segítségért/ötletért.

Kb. 2 hónapja elkezdődött remegni/rezegni az egész autó. 90-100 környékén kezdődik el a vibráció és 130-140 között van a csúcspontja, ekkor az anyósülés fejtámlája kb 2-3 cm-t mozog elérő hátra, a napellenző szinte ugrál a helyén. 160 felett pedig megmarad a remegés/rezgés az biztos, de nem érezhető már annyira intenzíven. (Érezhetően fennáll, de ha nem figyelsz rá nem veszed észre). A pedálokon is érződik a 130-140 közti tartományban a rázás, illetve az ülésben is végig érződik, hogy a combomig feljön a remegő érzés, az anyósülésen ülve ugyanígy érződik a remegés.

Semmilyen kopogó hang nem hallatszik egyébként.

Üresben gurulva az említett tartományban a remegés szintén fennáll.

Az autón 4 használt gumi volt, kissé kopott és fűrészfogas is. Vettem rá 4 újat, semmi nem változott. Utána rögtön futóműbeállítás, az állítólagos legmodernebb 3d technológiás géppel. Eztán 3 különböző helyen centíroztattam, majd az első felniket a hátsókkal megcseréltettem, aztán átlósan is cserélve lettek a kereket. Aztán 4 másik gyári Bmw felni téli gumival ment fel rá, a helyzet változatlan volt. Aztán szerviz, ahol a kézifékre gyanakodtak elsőre, ami amúgy is szarakodott, ezt megcsinálták de továbbra is fennállt a remegés. A kardán ill a Hardy !elvileg! szintén jó, és végül arra jutottak, hogy a bal hátsó féltengely okozza a gondot. Csápos emelőn benyomtak egy pájszert a féltengelyhez, jobb oldalt meg se mozdult, bal oldalon pedig remegett a pájszer. Eléggé kétkedve fogadtam ezt a megállapítást, és emiatt nem is ugrottam bele, hogy vegyek 160.000 ft-ért egy új féltengelyt, bontóban pedig esélytelen 520i-hez találni, és más nem jó bele, ezért elvittem felújíttatni. A szaki már szétszedés után mondta, hogy szerinte nem ez lesz a probléma, mert egyáltalán nem vészes a kopása, és egyéb sérülés sem látható rajta. A lényeg: a felújítást követően sem oldódott meg a probléma.

Ami még biztos, hogy fennáll: (bár nem tudom van e köze hozzá)

A féktárcsák és a fékbetétek elég silány minőségűek, a betét láthatóan bele is égett a tárcsába. Intenzív fékezéskor picit rángatja a kormányt is.

Illetve a féltengelyt felújító szakit amikor hazavittem, mert házhoz hozta a kocsit, akkor beült hátra és azt mondja, hogy a jobb hátsó kerékcsapágy szerint csere érett.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv



a gumis leírás után én is féltengely, kerékcsapágyra gondoltam volna.
de lehet a fékmunkahenger van berohadva, ezt menet után felni tapogatással érezni ha valamelyik túlzottan meleg. de mondjuk rossz csapágytól is melegedhet.
autót megemelve és kerekeket forgatva kiderül ha a fék befog.
a másik, hogy lehet a kardán és akár a féltengely hajintása is, értsd üt a tengely.
ilyesmikre gondolnék.
de hát látatlanban mindenki csak találgat.

Szia!
Én elsőnek, amit Y is említett, a fék munkahengereket nézném meg. Nekem is volt hasonló bajság az előző autómmal és a fékdugattyúk okozták azt



Sziasztok!

Elsőként köszi a válaszoakt!

Csak, hogy jól értem-e? A fék munkahenger vagy fékdugattyú okozhatja esetleg a remegést/rázást?

Ha a féltengely üt az a felújítás után is fennállhat, vagy nincs köze hozzá? A kardánnal lehet futok még egy kört. Leszedetem és elviszem egy erre specializálódott szakihoz...



a nyeregnél lévő dugóról beszélünk

Én is nehezen hittem el,véletlenül jöttem rá és megoldotta a problémát. Lehet persze más is, de ez a legegyszerűbb,legolcsób, ezért is javasoltam első lépésként



Rákérdeztem a szervizben és ezt megnézték a kézifékkel együtt....

Most leszedetem a kardánt és megnéztem azt... (kardánkereszt, hardy, felfüggesztés csapágya stb.)



Sziasztok,

kardán felfüggesztő cserélve, kardán ki lett centírozva. A probléma továbbra is fenáll!




1. Ha a gumi + felni biztos OK, akkor az első lengőkar (főleg a hátsó) szilentet cseréltetném.
- Ha csak nem épp a nyáron csináltattad meg, akkor ezzel hibázni nem tudsz..

2. Ha nem biztos, akkor kerék vibráció diagnosztika.
- Ez sem tétel, és csak nyerni lehet vele.
"Mit is jelent a diagnosztikai folyamat? A kerekeket nem szabadon, hanem egy nagy pneumatikus nyomóerevől rendelkező forgó görgővel terheljük mérés közben, így szimulálva az út és a sebességi terhelést. Ezzel tökéletesen mérhetők a kerék radiális és oldalirányú hibái, vagy deformációi. Ráadásul pontos képet kapunk a keréktárcsa geometriai állapotáról is. Innen már csak egy lépés a hibák kijavítása, a felni és gumi elforgatásával és újracentrírozásával."

Szia,

egy céget találtam akik Debrecenben vannak, én pedig Baranyában.

Tudsz esetleg a debrecenin kívűl javasolni valakit?






Nem.

De ez jó apropó arra, hogy az első javaslattal kezdj (feltéve, hogy nem állnak fenn kizáró okok).

katonaza Elküldve: 2016-09-23 21:24 Remeg az autó

speki írta:
speki írta:
hil írta:
YELLOW írta:
speki írta:
hil írta:
YELLOW írta:
speki írta: Sziasztok,

egy e60 520i egyre boldogtalanabb tulajaként fordulok hozzátok segítségért/ötletért.

Kb. 2 hónapja elkezdődött remegni/rezegni az egész autó. 90-100 környékén kezdődik el a vibráció és 130-140 között van a csúcspontja, ekkor az anyósülés fejtámlája kb 2-3 cm-t mozog elérő hátra, a napellenző szinte ugrál a helyén. 160 felett pedig megmarad a remegés/rezgés az biztos, de nem érezhető már annyira intenzíven. (Érezhetően fennáll, de ha nem figyelsz rá nem veszed észre). A pedálokon is érződik a 130-140 közti tartományban a rázás, illetve az ülésben is végig érződik, hogy a combomig feljön a remegő érzés, az anyósülésen ülve ugyanígy érződik a remegés.

Semmilyen kopogó hang nem hallatszik egyébként.

Üresben gurulva az említett tartományban a remegés szintén fennáll.

Az autón 4 használt gumi volt, kissé kopott és fűrészfogas is. Vettem rá 4 újat, semmi nem változott. Utána rögtön futóműbeállítás, az állítólagos legmodernebb 3d technológiás géppel. Eztán 3 különböző helyen centíroztattam, majd az első felniket a hátsókkal megcseréltettem, aztán átlósan is cserélve lettek a kereket. Aztán 4 másik gyári Bmw felni téli gumival ment fel rá, a helyzet változatlan volt. Aztán szerviz, ahol a kézifékre gyanakodtak elsőre, ami amúgy is szarakodott, ezt megcsinálták de továbbra is fennállt a remegés. A kardán ill a Hardy !elvileg! szintén jó, és végül arra jutottak, hogy a bal hátsó féltengely okozza a gondot. Csápos emelőn benyomtak egy pájszert a féltengelyhez, jobb oldalt meg se mozdult, bal oldalon pedig remegett a pájszer. Eléggé kétkedve fogadtam ezt a megállapítást, és emiatt nem is ugrottam bele, hogy vegyek 160.000 ft-ért egy új féltengelyt, bontóban pedig esélytelen 520i-hez találni, és más nem jó bele, ezért elvittem felújíttatni. A szaki már szétszedés után mondta, hogy szerinte nem ez lesz a probléma, mert egyáltalán nem vészes a kopása, és egyéb sérülés sem látható rajta. A lényeg: a felújítást követően sem oldódott meg a probléma.

Ami még biztos, hogy fennáll: (bár nem tudom van e köze hozzá)

A féktárcsák és a fékbetétek elég silány minőségűek, a betét láthatóan bele is égett a tárcsába. Intenzív fékezéskor picit rángatja a kormányt is.

Illetve a féltengelyt felújító szakit amikor hazavittem, mert házhoz hozta a kocsit, akkor beült hátra és azt mondja, hogy a jobb hátsó kerékcsapágy szerint csere érett.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv



a gumis leírás után én is féltengely, kerékcsapágyra gondoltam volna.
de lehet a fékmunkahenger van berohadva, ezt menet után felni tapogatással érezni ha valamelyik túlzottan meleg. de mondjuk rossz csapágytól is melegedhet.
autót megemelve és kerekeket forgatva kiderül ha a fék befog.
a másik, hogy lehet a kardán és akár a féltengely hajintása is, értsd üt a tengely.
ilyesmikre gondolnék.
de hát látatlanban mindenki csak találgat.

Szia!
Én elsőnek, amit Y is említett, a fék munkahengereket nézném meg. Nekem is volt hasonló bajság az előző autómmal és a fékdugattyúk okozták azt



Sziasztok!

Elsőként köszi a válaszoakt!

Csak, hogy jól értem-e? A fék munkahenger vagy fékdugattyú okozhatja esetleg a remegést/rázást?

Ha a féltengely üt az a felújítás után is fennállhat, vagy nincs köze hozzá? A kardánnal lehet futok még egy kört. Leszedetem és elviszem egy erre specializálódott szakihoz...



a nyeregnél lévő dugóról beszélünk

Én is nehezen hittem el,véletlenül jöttem rá és megoldotta a problémát. Lehet persze más is, de ez a legegyszerűbb,legolcsób, ezért is javasoltam első lépésként



Rákérdeztem a szervizben és ezt megnézték a kézifékkel együtt....

Most leszedetem a kardánt és megnéztem azt... (kardánkereszt, hardy, felfüggesztés csapágya stb.)



Sziasztok,

kardán felfüggesztő cserélve, kardán ki lett centírozva. A probléma továbbra is fenáll!




1. Ha a gumi + felni biztos OK, akkor az első lengőkar (főleg a hátsó) szilentet cseréltetném.
- Ha csak nem épp a nyáron csináltattad meg, akkor ezzel hibázni nem tudsz..

2. Ha nem biztos, akkor kerék vibráció diagnosztika.
- Ez sem tétel, és csak nyerni lehet vele.
"Mit is jelent a diagnosztikai folyamat? A kerekeket nem szabadon, hanem egy nagy pneumatikus nyomóerevől rendelkező forgó görgővel terheljük mérés közben, így szimulálva az út és a sebességi terhelést. Ezzel tökéletesen mérhetők a kerék radiális és oldalirányú hibái, vagy deformációi. Ráadásul pontos képet kapunk a keréktárcsa geometriai állapotáról is. Innen már csak egy lépés a hibák kijavítása, a felni és gumi elforgatásával és újracentrírozásával."






katonaza Elküldve: 2016-07-07 16:21 Mi lehet a baj?

Kabi írta:
abkapos74 írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok
milyen meghibásodás lehet az, ha egyik napról a másikra eltűnik az erő a kocsiból? Vasárnap este tettem le a kocsit, előtte voltam városban és autópályán is, semmi gond nem volt, ment szépen ahogy kell neki. Ma voltam vele városban és országúton, aztán feltűnt hogy nem húz, nagyon pörgetni kell, hogy menjen. ISTA-D-t rá is dugtam, semmi hibakód nincs. Live adatokat ellenőriztem, nem találtam kifogásolható dolgokat. Holnap talán lesz időm, megnézem a csöveket, EGR-t. Mi mást kellene még ellenőrizni?


nem tankoltál más kúton mint szoktál?
+ súly az autóban?
szembeszél? viccesnek tűnhet, de....
párásabb levegő?
a légtömegmérő által mért levegő hőfokát is érdemes nézni, lehet az intercooler hatásfoka nem jó, pl olaj jutott bele a nagyobb táv alatt.


a csöveket nézd át mindenekelőtt




átnéztem a kocsit, már amennyire a mélygarázsban, nagyobb szerelés nélkül lehetőségem volt rá. ami feltűnt, hogy a turbónál az intercooler csövének csatlakozásának tövében olajos a cső. gondolom nem kellene olyannak lennie. Megnéztem az EGR-t is, nem tűnik nagyon kormosnak, bár decemberben tisztább volt (akkor szedtem le és néztem meg a szívósorral együtt). Azt nem néztem meg, hogy az EGR-t működteti-e a vákuum szelep. Mentem egy kisebb tesztkört. Ami feltűnt, hogy 2000-es fordulat környékén hallom, ahogy elkezd dolgozni a turbó, de azután 2300 környékén el is tűnik a hangja. Ebből arra következtetek, hogy valahol szökik a turbónyomás. Jó a meglátásom, vagy valaki jobban hozzáértő adhatna némi tanácsot. Hétfőn akarok hazautazni, nem tudom a 800km-t bevállaljam-e így. ISTA-D -vel megnéztem a légtömegmérő hőfokát is, 41 fokot mutatott 2km megtétele, majd kb 15 perc leállított motor,majd beindítás után. Nem tudom ez jó vagy rossz. A turbó töltését is néztem, annál két érték volt, "kell" és "aktuális". volt köztük eltérés, az aktuális le volt maradva valamennyivel. Ebből is arra gondolok,hogy elmegy valahol a töltőnyomás. Jó helyen keresgélem a hibát, vagy tök eltévedtem és tök más dolog is lehet?





Ha jól néztem az autódat a realoem-en, akkor egyik turbó csöved sem bilincses, ezért olyat ne keress:
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3658

Az alkalmazott U profilos rögzítő sem bombabiztos.
Tehát a linken látható csatlakozásokat érdemes ellenőrizni.
Én anno beruháztam egy palack szivárgás ellenőrző spray-be.

Kezd az IC előtti résznél.
Ezen felül a 10-es hőmérő tömítésénél is ki tud fújni.

Remélem szerencséd lesz és nem a turbóvezérlő.

katonaza Elküldve: 2016-04-30 10:45 Android az e46-ba

Turbo73 írta:
Hektor írta:
Nos köszönom a válaszokat,bár inkább az előnyöket írtátok ( gyorsabb,szebb,több funkció ) amivel tisztában is vagyok,csak hogy én pont a rádióra,annak vételére,fényerőre,hangzásra lettem volna inkább kíváncsi. Nos tényleg gondolkodóban vagyok,bár az sem világos mennyiért vennének most meg egy ilyen gyári szettet. Azt hiszem körbejárom ezt a témát alaposan. Köszönom a válaszokat,hozzászólásokat.


Hali,

Én konkrétan válaszolok. A rádió vétel sokkal rosszabb, mert az eredeti fejegység vezérli az antenna erősítő/közösítő dobozkát. Ezzel a vétel olyan, mint egy bármilyen hagyományos autóban egy mezei fejegységgel. A fényerő szabályzást menüben lehet állítani, külön nappali és éjszakai üzemmódra. Az üzemmód váltást a műszerfal világítás fényereje szabályozza. A hangzás egyértelműen jobb, mint a gyári (a HK-t leszámítva), grafikus 10 sávos EQ és külön sub managementel rendelkezik. Ezek a paraméterek persze a különböző típusokon eltérőek lehetnek, érdemes utána járni. Véleményem szerint 7"-ban nincs sok jelentősége az 1024*600-as felbontásnak, a mezei 800*480-as is FullHD-nek hat ilyen piciben. Itt van egy típus, bár ez nem androidos, de a menüje megegyezik a jelenlegi gyári BMW menüvel, és még olcsó is.

Navi



Valószínűleg többeket foglalkoztat, ezért kérem, az Androidos fejegységgel rendelkezők osszák meg gyakorlati tapasztalataikat.

Engem első sorban az alábbiak érdekelnek:

Milyen a hangminőség, ha a kínai kütyü vonal szintű kimenetéről külön végfok erősítő hajtja meg a hangszórókat?

FM tuner át tud váltani a következő rádióadóra, ha az előző térereje már kevés?
Milyen az általános benyomás a rádióról? (ide vagy az FM chip tipusszáma, vagy a készülék pontos tipusjele is szükséges az értelmezhetőség érdekében)

CD/DVD játszó mennyire rázkódás érzékeny?

A kijelző fényereje automatikusan változik a környezeti fényerő függvényében, vagy ha nem, akkor a menüben turkáláson kívül van mód a befolyásolására?

Hangerő automatikusan változik a sebesség függvényében?

Ahogy látom, még nem forgalmaznak IPS panellal szereltet. Ezek a sima LCD kijelzővel szereltek mennyire olvashatóak oldalról (ülésben ülve), illetve szikrázó napsütésben?

Aki válaszol, feltétlenül tüntesse fel a készüléke pontos tipusát (esetleg linkjét), amivel a tapasztalatokat szerezte, különben nem lesz hasznosítható az információ..

Én ezt nézegetem:
http://www.aliexpress.com/item...eb201560_6

Köszönöm.

katonaza Elküldve: 2015-11-20 21:48 lámpa

E46 Facelift.
Délutáni indításkor műszerfalon kis piros reflektor ikon.
Eső szemerkél, épp ideális izzócserére.
Alig használt papírzsepivel a nem világító bal oldali tompított H7 halogént kivesz, tartalék szettből egyet berak.
Ugyanúgy nem világít.
Mondom, milyen hülye vagyok, múltkor biztos visszaraktam a rosszat. (Az extra nagy fényerejűek gyorsan halnak.)
Péntek délutáni vidám kirándulás hipermarketbe izzóért. Végre emberek között
Oda a vidámság, ugyanis a vadi újjal ugyanúgy nem világít.
Félszeműen voltam kénytelen hazajönni 120 km-ről. Nem élveztem, mint ahogy gondolom az ideiglenesen előttem autózók sem a kiegészítésül bekapcsolt ködfényt (a nem látszani és a túlságosan látszani közül utóbbit választottam).
Itthon kimértem: áram nem jut el az izzóig.
Biztosítéktáblát átnéztem és mivel nem láttam az első tompítotthoz valót, elkezdtem a megfejtésért a fórumot böngészni. Nem találtam egyértelmű utalást a problémámra. (Más világítási problémák kapcsán a lámpamodul került emlegetésre.)

Szeretném a hétvége folyamán magam megjavítani, amennyiben az lehetséges.
Hétfőn mennem kell..

Meg tudja valaki mondani, hogy melyik a beteg alkatrész, az hol található és mi a teendő vele?
Köszönöm.

katonaza Elküldve: 2015-09-16 00:12 bmw diagnosztika

kpeter írta: üdv,

tudnátok nekem ajánlani bluetoothos vagy wifis obd olvasót e46-hoz amit okostelóval lehet használni? egyébként ezek a ketyerék meg tudják mondani a valós kilóméterállását egy autónak, ha az tekerve volt?



Üdv,

az első kérdésedre szeretnék válaszolni.

A BT-s változat Androiddal, a WiFi-s Almással szeret barátkozni.
Előbbi már 2eFt-tól megvárásolható. "ELM 327 Bluetooth hibakód" szavakra érdemes a klf. piactereken rákeresni.

Javaslom kis méretűt vegyél, különben kirúgod az OBD2 csatiból.

Ha csak az általános dolgokra vagy kíváncsi és nem szükségesek számodra a BMW specifikus információk, akkor jól fog működni ingyenes Android szoftverekkel is, mint pl. Torque. Ebből az ingyenes (ami az ELM 327 chippel kiolvasható, arra lényegében az is megteszi) mellett van fizetős változat is.
Lehet vele hibakódkeresést futtatni, de nyilván messze nem olyan széleskörűt, mint egy márka specifikus diag eszközzel.
Lehet real time adatokat is nézni látványos formában, a mobil képernyőjén, menet közben. Pl. a vízhőfok pontos értéke, a turbó nyomás, és a töltő feszültség értéke virtuális műszereken folyamatosan követhetővé válik. Szerintem ez nem csak bohóckodásra jó.

Ha komolyabbra vágysz, de még mindig mobil (incl. tablet) fronton maradva, akkor tapasztalatom szerint az iViNi által fejlesztett BMWhat, vagy ahogy látom új nevén a "Carly for BMW" jöhet jól.
Ez a sw tud BT-n és tud kábelen is kommunikálni az autóval.
BT-n (E46 esetében) átlagosak a képességei, írja is, hogy E46-hoz kábeles kapcsolatot ajánl.

Igazából ennek a jelentősége akkor esett le, mikor egyszer egy tabletem és a BMW diag kébelem véletlenül egymás mellett pihentek a csomagtartóban. A kábelt korábban csak notiról használtam, INPA-t futtatva.
De mikor a tabletre csatlakoztattam a BMW diag kábel USB-s végét egy filléres OTG kábellel, és beállítottam a tableten futó BMWhat sw-ben, hogy kábeles kapcsolat legyen, egy új világ nyílt meg számomra. Olyan paramétereket tud valós időben, amiről egy ELM 327 chip-es kis kütyü nem is álmodik.
És nem csak a valós idejű monitoringja jó, hanem a hibakeresés is elég részletes és informatív. Annyira, hogy inkább több hibát mutat, mint egy gyári diag
Ja, és mellékesen lehet vele komfortosan programozni, nem kell notin futó varázs sw.
Én a GM és a fény modulokat piszkáltam, remekül működött, szépen kiírta, hogy mi az a paraméter, milyen lehetőségeim vannak a beállítására és még szöveges magyarázatot is ad hozzájuk.
Ennek a sw-nek is van ingyenes ("Lite") és fizetős változata. A nagy magyar sw letöltő boltban is megtalálható, de előfordulhat, hogy már épp elavult, ezért kiírja, hogy nem nyert és csökkentett funkcionalitással fut. Szerintem előbb-utóbb meg fogom venni.

Hátha tudtam neked kicsit segíteni.
Z.

katonaza Elküldve: 2014-03-04 12:15 Autóvásárlás

Az alábbi '2008-as 330D-ről nem tud véletlenül valaki?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...pe-7701456